هدایت شده از جمعیت فرهنگیان جوان
جمعیت فرهنگیان جوان برگزار میکند:
💥 بررسی و نقد سند انتظارات دولت در آموزش و پرورش
👤باحضور حجتالاسلام والمسلمین دکتر محسن خاکی، معــلــم و پژوهشگر اقتصاد آموزش
⏰ سهشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۹
جهت حضور نام و نام خانوادگی به همراه شماره تماس خود را در پیام رسانهای بله و ایتا به شماره ۰۹۹۰۱۱۵۵۳۶۰ و یا آیدی @farhang360 ارسال نمایید.
🌷 اطلاع رسانی شده در کانال رسمی جمعیت فرهنگیان جوان
@farhangiane_javan
💠 پتهایسازی آموزش و پرورش در سند انتظار دولت 💠
افزایش اختیار خانواده در مدیریت اعتبارات تعلیم و تربیت
در راستای
۱.تحقق عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر و
۲.ارتقای بهره وری منابع از طریق طراحی و
اجرای تدریجی الگوی
اعطای هدفمند اعتبارات تحصیل هر دانش آموز در حال تحصیل در مدارس دولتی به خانواده بر اساس شماره ملی دانش آموز و متناسب با بهای تمام شده تحصیل
(یعنی پتهای کردن)به تفکیک مقطع و رشته تحصیلی و با لحاظ شاخص هایی نظیر رتبه مدرسه ، بعد خانوار میزان برخورداری منطقه محل زندگی و استعداد و نیاز دانش آموز و امکان پرداخت نهایی دولت به مدرسه مورد انتخاب خانواده در قالب احراز هویت الکترونیکی دانش آموز با تأکید بر ۱.حفظ انسجام برنامه درسی و ۲.رعایت استانداردهای وزارت آموزش و پرورش ۳.با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و اجرای آزمایشی آن از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ 📱کانال و گروه های رسانه فرهنگیان دشتستان در پیام رسان های ایرانی : 🔹ایتا : http://www.eitaa.com/farhangian_dashtestan 🔹 روبیکا : https://rubika.ir/farhangian_dashtestaan 🔹 سروش : splus.ir/farhangian_dashtestan
فرهنگیان دشتستان
باسلام و احترام خدمت همکاران گرانقدر و عرض تسلیت بمناسبت سالروز رحلت جانگداز اسوه صبر، حضرت زینب(س)
به اطلاع میرساند وبینار سهشنبه با موضوع "سند انتظار دولت" با حضور "حجت الاسلام والمسلمین دکتر خاکی" از ساعت ۱۹ به ساعت ۲۰ انتقال یافت.
روابط عمومی جمعیت فرهنگیان جوان
@farhangiane_javan
💠 پته راهی برای کالایی سازی است 💠
🔹 از اواخر دهه 1360 و برخلاف اصول 3 ،30 و 43 قانون اساسی که آموزش عمومی را بعنوان یک حق اساسی ، تأمین همگانی و رایگان آن را تکلیف دولت می داند ، دولت ما وارد فرایند خصوصی سازی و کالایی سازی شده است. پیامدهای منفی کالایی سازی ( یعنی اینکه آموزش هم مانند سایر کالاها در نظر گرفته شود و هرکس پول بیشتری بپردازد می تواند از کمیت و کیفیت بالاتری بهره مند شود)، تقریباً در همه کشورها مشابه بوده است : طبقاتی شدن آموزش، تضعیف کیفیت مدارس عادی دولتی، جداسازی و تمایزیابی طبقاتی ، بازتولید و تشدید نابرابری های اجتماعی در مدرسه و تضعیف نقش مدرسه و نهاد آموزش در همبستگی اجتماعی .
📌 برگرفته از پته برای آ.پ یل پته ای روی آب
📱کانال و گروه های رسانه فرهنگیان دشتستان در پیام رسان های ایرانی :
🔹ایتا :
http://www.eitaa.com/farhangian_dashtestan
🔹 روبیکا :
https://rubika.ir/farhangian_dashtestaan
🔹 سروش :
splus.ir/farhangian_dashtestan
💠 تاریخچه کوتاه مدارس کپنی 💠
🔹مدارس پته ای تقاضا محور یا هر نام دیگری که به مدارس کوپنی (وچری) بدهیم یکی از روش های رادیکال کالایی سازی آموزش در دنیا شناخته می شود و یکی از ابزارهای تعمیم مناسبات بازارگرا به حوزه اجتماعی است.
وقتی در دهه 1950 ابتدائاً میلتون فریدمن اقتصاددان بازارگرای آمریکایی این ایده را مطرح کرد حتی در خود آمریکا پذیرفته نشد در ایده فریدمن مدرسه با رستوران مقایسه می شود و ادعا می شود که مدرسه هم باید مشتری محور باشد و تنها مدارسی باقی بمانند که امکان جذب مشتری دارند مسئله مدارس کوپنی تا امروز هم در سطح فدرال آمریکا به رسمیت شناخته نشده و تنها برخی دولت های ایالتی به طور محدود آن را پذیرفته اند.
📌 برگرفته از پته برای آ.پ یل پته ای روی آب
📱کانال و گروه های رسانه فرهنگیان دشتستان در پیام رسان های ایرانی :
🔹ایتا :
http://www.eitaa.com/farhangian_dashtestan
🔹 روبیکا :
https://rubika.ir/farhangian_dashtestaan
🔹 سروش :
splus.ir/farhangian_dashtestan
💠 سلسله جلسات گفتوگو معلمانه 💠
#نشست_نهم
🔹باموضوع :
💠 پته ای شدن آموزش 💠
📌 بررسی پته ای شدن آموزش و ارتباط آن با سند انتظار دولت از آموزش و پروش
🎙 با حضور : آقای حسن کرمی نژاد
📌دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان بوشهر
🌐 مکان : سالن کنفرانس _ اداره آموزش و پرورش شهرستان دشتستان
⏱ زمان : شنبه شب ۱۴۰۱/۱۱/۲۲ ساعت ۱۹:۲۰ الی ۲۱
💎 از همه معلمان و دغدغه مندان حوزه تعلیم و تربیت دعوت به عمل می آید .
پخش زنده :
از طریق کانال روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در پیام رسان شاد :
https://shad.ir/dashtestan_bu
_________________________________
🎬 رسانه فرهنگیان دشتستان :
@farhangian_dashtestan
_________________________________
🖋 گروه گفتگو معلمانه :
https://eitaa.com/joinchat/2560033010Ceaca270b80
17.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠ببینید / بررسی و نقد سند انتظارات دولت در آموزش و پرورش
📌 حجت الاسلام دکتر محسن خاکی پژوهشگر اقتصاد آموزش
🔹 ۶ راهبرد اصلی سند
🔹 تربیت نیرو در سند
🔹 تدوین برنامه درسی در سند
_________________________________
جمعیت فرهنگیان جوان
@farhangiane_javan
_____________________________
رسانه فرهنگیان دشتستان
@@farhangian_dashtestan
18.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ حرکت خودجوش دخترک دانشآموز، محبوبتر از پلاکاردهای سازمانی!
🔹اینجا مدرسه دخترانه بهرامی، در شهر هیدج از توابع شهرستان ابهرِ زنجان است؛
🔸در مدرسه #جشن_انقلاب گرفتهاند؛با اینکه شعارها و تابلوهای آماده و استاندارد از سازمانهای مربوطه هم برایشان آمده، اما انگار انگیزهای برای بالا بردن آنها ندارند! بچهها نشستهاند و تابلوها شور و حرکتی به آنها نمیدهند!
🔹اما وقتی از این میان، دخترکی با ابتکار خودش جلو میافتد، کار ساده و خلاقانهاش بقیه بچهها را هم به حرکت وامیدارد.
یکی یکی همدیگر را دعوت میکنند و این حرکت جمعی زیبا را شکل میدهند!
🔸در حرکتهای اجتماعی اگر مردم سهم و نقش خودشان را پیدا کنند، کارها بهتر و زیباتر انجام میشود. فقط نیاز به یک پیشرو و شروع کننده است. یک نفر جرأت و جسارت داشته باشد و آغاز کند، بقیه هم کمکم همراهی میکنند.
🔹چه بسا همین حرکت سادهی دخترک دانش آموز هیدجی، تبدیل شود به یک نماد و الهامبخش بقیه دانشآموزان و حتی بقیه مردم شود برای راهپیمایی ۲۲ بهمن!
همانطور که روزی سرود #سلام_فرمانده از یک گروه کوچک شهرستانی الهامبخش شد!
#انقلاب_مردم
#دههی_فجر
🎬 @Mostazafin_Tv
__________________________________
🎬 رسانه فرهنگیان دشتستان :
@farhangian_dashtestan
#پویش_ما_میآییم
🇮🇷 ما دانشآموزان در راهپیمایی ۲۲ بهمن با کتاب درسی میآییم 🇮🇷
#پویش #دانشآموز #دانشآموزان #راهپیمایی #۲۲بهمن #کتاب #کتاب_درسی
#ما_میآییم #حضرت_امام #امام #شهدا
#بهار_آزادی #آزادی #استقلال #اتحاد
#جمهوری_اسلامی
روابط عمومی اتحادیه انجمنهایی اسلامی دانشآموزان منطقه آبپخش
════✼🍃🌸🍃✼════
https://ble.ir/ayandehsazan_abpakhsh
════✼🍃🌸🍃✼════
🎬 رسانه فرهنگیان دشتستان :
@farhangian_dashtestan
May 11
14.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ببینید/ در وبینار بررسی و نقد سند انتظارات دولت در آموزش و پرورش با حجت الاسلام دکتر محسن خاکی پژوهشگر اقتصاد آموزش چه گذشت؟ ۱/۵
ظرفیتها
🔹 ۶ راهبرد اصلی سند
🔹 تربیت نیرو در سند
🔹 تدوین برنامه درسی در سند
کانال آپارات :
https://www.aparat.com/v/FRegh
_____________________________
جمعیت فرهنگیان جوان
@farhangiane_javan
_________________________
رسانه فرهنگیان دشتستان
@farhangian_dashtestan