#نشستعلمی
▪️ای کاش طاق های آسمان می شکست و باران بلا بر زمین نازل می شد و این اتفاق ناگوار نمی افتاد! چشم هایت که به گنبد طلایش می افتد، بی اختیار اشک به شب نشینی چشم هایت می آید!
🔸️انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی مشهد برگزار میکند:
⚫️جلوه هایی از الطاف امام موسی بن جعفر (ع)
🔰با ارائهی:
دکتر محسن دیمه کار گراب
(عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم)
🗓شنبه ۷ اسفند ماه ساعت ۱۶:۳۰
🔗لینک حضور :
https://meet.quran.ac.ir/mashhad
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
💎انجمن علمی، نگاهی نو برای اندیشه ورزیدن💎
🆔@anjomanelmiquran110
⚜️ *انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز* برگزار میکند...
🌹🌹به مناسبت عید بزرگ مبعث✨💫🌹
📚 مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب: *«محمد پیامبری برای همیشه»*
🕒زمان برگزاری مسابقه :
15 اسفندماه 1400
🔆شرکت برای عموم افراد آزاد است.
🎁جوایز مسابقه:
⚡️نفر اول و دوم ۱٫۰۰۰٫۰۰۰﷼
⚡️نفر سوم و چهارم ۵۰۰٫۰۰۰﷼
برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر :
Wa.me/989014586378
✳️@elmi_shiraz
جشن مبعث حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🔹سخنران: حجت الاسلام سید مرتضی میرکتولی
🔹مولودی خوانی: قربانعلی دریابیگی
🎁همراه مسابقه و اهدای جوایز🎉
⏰زمان:دوشنبه 9 اسفند ساعت 10 صبح
◀️مکان: سالن جلسات دانشکده علوم قرآنی قم
🌐آدرس مجازی:
http://meet.quran.ac.ir/qom
....................................
دانشکده علوم قرآنی قم: @quranufar
🌿انجمن علمی دانشجویی دانشکده علوم قرآنی آمل و انجمن علمی دانشجویی علوم قرآن و حدیث دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار می کنند:
🔴کارگاه آموزشی؛ نرم افزار جامع الاحادیث
📆تاریخ: ۸ اسفند ۱۴۰۰
⏰زمان: یکشنبه ساعت ۱۷ الی ۱۸
🎙با ارائه:دکتر آقای جواد فرامرزی؛استادیار دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی آمل
🖥پخش زنده در ادوبی کانکت به آدرس:
🌐http://meet.quran.ac.ir/amol
📄همراه با اهدا گواهی معتبر به شرکت کنندگان
🔴توجه؛ شرط صدور گواهی :
اعلام حضور بعد نشست، با فرستادن مشخصات(نام و نام خانوادگی و شماره دانشجویی)به آیدی @MONJI_1.
♦️حضور در کرسی برای عموم #آزاد است.
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
🆔@quranazaruinv
🆔@quran_amol
انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی ملایر برگزار می کند
کارگاه آموزشی با موضوع : (( بعثت خاتم انبیاء ))
ارائه دهنده : دکتر حسنعلی نوروزی
زمان : دوشنبه 1400/12/09 ساعت 10 صبح
بارگذاری در کانال دانشکده به آدرس
https://eitaa.com/malayerquran
اَلسَلامُ عَلَیکَ يَا أَبَا الْحَسَنِ، يَا مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ، أَيُّهَا الْكاظِمُ، يَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ
بر روی لب هایت به جز یا ربّنا نیست
غیر از خدا، غیر از خدا، غیر از خدا نیست
زنجیر ها راه گلویت را گرفتند
در این نفس بالا که می آید صدا نیست
زخم گلوی تو پذیرفته است اما
زخم دهانت کار این زنجیر ها نیست
این ایستادن با زمین خوردن مساوی ست
از چه تقلا می کنی؟ این پا که پا نیست
اصلاً رها کن این پلید بد دهان را
از چه توقع می کنی وقتی حیا نیست
نامرد! زندان بان! در این زندان تاریک
این که کنارش می زنی با پا عبا نیست
این تخته ی در که شده تابوت حالا
بهتر نباشد، بدتر از آن بوریا نیست
اما تو را با نیزه ها بالا نبردند
پس هیچ روزی مثل روز کربلا نیست
علي اكبر لطيفيان
امروز یکشنبه
08 اسفند 1400
25 رجب 1443
27 فوریه 2022
🔸#قرآن سوره انعام آیه 106:
🌺اعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺
اتَّبِعْ مَا أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ وَأَعْرِضْ عَنِ الْمُشْرِكِينَ ﴿١٠٦﴾
از آنچه از سوی پروردگارت به تو وحی شده پیروی کن، هیچ معبودی جز او نیست، و از مشرکان روی بگردان. (۱۰۶)
💠 حدیث روز💠
💎 توصیهای اخروی از امام موسی کاظم علیه السلام
🔻امام کاظم علیه السلام:
اِصبِرْ علی طاعَةِ اللّه ِو اصبِرْ علی معاصِی اللّه ِ فإنّما الدنیا ساعةٌ، فما مَضَی منها فلَیسَ تَجِدُ لَهُ سروراً و لا حُزناً، و ما لم یَأتِ منها فلَیسَ تَعرِفُهُ، فاصبِر علی تلک الساعةِ التی أنتَ فیها فَکَأنّکَ قدِ اغتَبَطتَ
◻️ بر طاعت خدا صبر کن و در ترک معاصی خدا شکیبا باش؛ زیرا دنیا ساعتی بیش نیست.
آنچه از دنیا سپری شده است، نه شادی اش را احساس کنی و نه غمش را و آنچه هنوز نیامده است، نمیدانی که چه خواهد بود؟ پس بر ساعتی که در آنی شکیبا باش و شادمان.
📚 تحف العقول: ۳۹۶
حکام جائر می دیدند که اگر امام موسی بن جعفر (ع) آزاد باشد، زندگی را بر آنها حرام خواهد کرد؛ و ممکن است زمین های فراهم شود که حضرت قیام کند و سلطنت را براندازد. از این جهت مهلت ندادند اگر مهلت داده بودند، بدون تردید حضرت قیام می کرد. شما در این شک نداشته باشید که اگر فرصتی برای موسی بن جعفر (ع) پیش می آمد، قیام می کرد و اساس دستگاه سلاطین غاصب را واژگون می ساخت.
زندگی موسیبنجعفر یک زندگی شگفتآور و عجیبی است. اولاً: در زندگی خصوصی موسیبنجعفر مطلب برای نزدیکان آن حضرت روشن بود. هیچ کس از نزدیکان آن حضرت و خواص اصحاب آن حضرت نبود که نداند موسیبنجعفر برای چی دارد تلاش میکند، و خود موسیبنجعفر در اظهارات و اشارات خود و کارهای رمزیای که انجام میداد، این را به دیگران نشان میداد. حتی در محل سکونت، آن اتاق مخصوصی که موسیبنجعفر در آن اتاق مینشستند؛ اینجوری بود که راوی که از نزدیکان امام هست میگوید من وارد شدم، دیدم در اتاق موسیبنجعفر سه چیز است: یکی یک لباس خشن، یک لباسی که از وضع معمولی مرفه عادی دور هست، یعنی به تعبیر امروز ما میشود فهمید، و میشود گفت لباس جنگ، این لباس را موسیبنجعفر آنجا گذاشتند، نپوشیدند، به صورت یک چیز سمبولیک، بعد «و سیفٌ معلق» شمشیری را آویختند، معلق کردند یا از سقف یا از دیوار «و مصحف» و یک قرآن. ببینید چه چیز سمبلیک و چه نشانهی زیبائی است، در اتاق خصوصی حضرت که جز اصحاب خاص آن حضرت کسی به آن اتاق دسترسی ندارد، نشانههای یک آدم جنگیِ مکتبی، مشاهده میشود. شمشیری هست که نشان میدهد هدف، جهاد است. لباس خشنی هست که نشان میدهد وسیله، زندگی خشونتبارِ رزمی و انقلابی است و قرآنی هست که نشان میدهد هدف، این است؛ میخواهیم به زندگی قرآن برسیم با این وسائل و این سختیها را هم تحمل کنیم.