eitaa logo
معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
1.4هزار دنبال‌کننده
21.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
837 فایل
اخبار فرهنگی و دانشجویی، اطلاع رسانی برنامه‌ها و بخشنامه‌ها
مشاهده در ایتا
دانلود
من گریه می ریزم به پای جاده ات، تا آئینه کاری کرده باشم مقدمت را اوّل ضمیر غائب مفرد کجائی؟ ای پاسخ آدینه های پر معمّا بی تو سرودیم آنچه باید می سرودیم یعنی در آوردیم بابای غزل را حتمّیِ بی چون و چرای سبز برگرد... راحت شویم از دست اما و اگرها آب و هوای خیمه ی سبزت چگونه است؟ اینجا گهی سرد است و گاهی نیست گرما بهر ظهور امروز هم روز بدی نیست ای تکسوار جاده های رو به فردا آقا، صدای پای سبز مرکب توست تنها جواب اینهمه "می آید آیا؟" یک جمعه می بینید نگاه شرقیِ من خورشید پیدا می شود از غروب دنیا آقا نماز جمعه ی این هفته با تو پای برهنه آمدن تا کوفه با ما علی اکبر لطیفیان
🔹انجمن علمی دانشکده علوم‌قرآنی مشهد به مناسبت مبعث رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم برگزار می‌کند: 💠نشست مجازی با موضوع "مسائل پیرامون عصمت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم" 🔸ارائه دهنده: دکتر بی‌بی حکیمه حسینی(عضو هیئت علمی دانشکده علوم‌قرآنی مشهد) ❓آیا عصمت موهبتی ست یا اکتسابی؟! ❓آیا فضیلتی به شمار میرود؟! ❓نقش اختیار در عصمت پیامبر چیست؟ ❓چه تفاوتی میان عصمت پیامبر اکرم(ص) با سایر معصومان وجود دارد؟! 🔸تاریخ و زمان برگزاری: شنبه ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ مصادف با عید مبعث، ساعت ۱۹ 🖇لینک برگزاری: https://meet.quran.ac.ir/mashhad 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💎انجمن علمی، نگاهی نو برای اندیشه ورزیدن 🆔@anjomanelmiquran110 ℹ️ کارت ویزیت الکترونیکی http://zil.ink/anjomanelmiquran
🛑امروز برگزار می‌گردد 🛑 🔹انجمن علمی دانشکده علوم‌قرآنی مشهد برگزار می‌کند: 🔸نشست علمی مجازی با موضوع: "بررسی مقام نبوت پیامبران حاضر در هنگام ظهور" 🔸ارائه دهنده: دکتر محمدمهدی شاهمرادی فریدونی(استادیار دانشگاه مازندران) 🔸تاریخ و زمان برگزاری: جمعه ۲۸ بهمن _ ساعت ۱۸:۳۰ 📌لینک برگزاری: https://meet.quran.ac.ir/mashhad 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💎انجمن علمی، نگاهی نو برای اندیشه ورزیدن 🆔@anjomanelmiquran110 ℹ️ کارت ویزیت الکترونیکی http://zil.ink/anjomanelmiquran
امشب قلم زدند پریشانی مرا با تو رقم زدند مسلمانی مرا قرآن بخوان و راه خدا را نشان بده توحید را نشان زمین و زمان بده قرآن بخوان و با نفس آسمانی ات این مرده‌های روی زمین را تکان بده قرآن بخوان و بال مرا از قفس بگیر اندازه شعور پرم آسمان بده آخر چه قدر قوم پسر دار می‌شوند دختر به دست دامن این مادران بده جز با صدای عشق مسلمان نمی‌شوم پس لطف کن خودت درِ گوشم اذان بده قرآن بخوان بگو که خدا واحد است و بس هر که ادلّه خواست علی را نشان بده تو آسمان مکه‌ای و ماه تو علی ست تنها دلیل روشنیِ راه تو علی ست 🌺عید بزرگ مبعث مبارک🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐💐💐💐💐💐💐💐 💠 اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ 🍃 فرا رسیدن عید سعید مبعث پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله مبارک باد.
امروز شنبه 29 بهمن 1401 27 رجب 1444 18 فوریه 2023 🔸 سوره توبه آیه 17: 🌺اعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺 مَا كَانَ لِلْمُشْرِكِينَ أَنْ يَعْمُرُوا مَسَاجِدَ اللَّهِ شَاهِدِينَ عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ بِالْكُفْرِ ۚ أُولَٰئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ وَفِي النَّارِ هُمْ خَالِدُونَ ﴿١٧﴾ و مشرکان در حالی که بر ضد خود به کفر [و انکار حقایق] گواهی می دهند، صلاحیت آباد کردن مساجد خدا را ندارند؛ اینانند که اعمالشان تباه و بی اثر است و در آتش جاودانه اند. (۱۷)
💠حدیث روز💠 امام علي‌ عليه السلام : أرسَلَهُ عَلي حِينِ فَترَةٍ مِنَ الرُّسُلِ و طُولِ هَجعَةٍ مِنَ الاُمَمِ و اعتِزامٍ مِنَ الفِتَنِ وَانتِشارٍ مِنَ الاُمُورِ و تَلَظٍّ مِنَ الحُرُوبِ و الدُّنيا كاسِفَةُ النُّورِ ، ظاهِرَةُ الغُرورِ عَلي حِينِ اصفِرارٍ مِن وَرَقِها و إياسٍ مِن ثَمَرِها خداوند او را در زماني فرستاد كه روزگاري بود پيامبري برانگيخته نشده بود ، و مردم در خوابي طولاني به سر مي‌بردند ، و فتنه ‌ها بالا گرفته و كارها پريشان شده بود ، و آتش جنگ‌ها شعله مي‌كشيد ، و دنيا بي فروغ و پر از مكر و فريب گشته ، برگ‌هاي درخت زندگي به زردي گراييده و از به بار نشستن آن قطع اميد شده بود نهج البلاغه ، خطبه ۸۹
معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
این عید سعید را، که باید گفت بزرگترین اعیاد اسلامی است، من به همه مسلمین جهان و مستضعفین جهان تبریک عرض می کنم. قضیه بعثت مسئله ای نیست که ما بتوانیم در اطراف او صحبتی بکنیم. ما همین قدر می دانیم که با بعثت پیغمبر اکرم، انقلاباتی حاصل شد و چیزهایی در دنیا حاصل شد که قبل از او نبوده است. آن معارفی که به برکت بعثت رسول اکرم در عالم پخش شد- کسانی که مطلع اند که این معارف چی است و تا آن اندازه ای که ماها می توانیم ادراک بکنیم- می بینم که از حد [درک ] بشریت خارج است؛ اعجازی است فوق ادراک بشریت از یک انسانی که در جاهلیت متولد شده است، در جاهلیت بزرگ شده است و یک آدمی بوده است که در یک محیطی پرورش یافته است که اسمی از این مسائل اصلًا نبوده در آن وقت. محیط آنجا اصلًا راجع به مسائل دنیا و به مسائل عرفان و فلسفه و سایر مسائل اصلًا آشنایی نداشتند و در تمام عمرش، حضرت آنجا بوده، یک سفر مختصری کرده است که چند وقتی، یک چند روزی، سفر کرده و برگشته. آن وقت، وقتی که بعثت حاصل شد، انسان می بیند که یک مطالبی پیش آورده است که از حد بشریت خارج است. این اعجازی است که برای اهل نظر، دلیل بر نبوت  پیغمبر است، و الّا ایشان به خودش نمی توانست این کار را بکند. نه تحصیلاتی داشت، حتی نوشتن را هم نمی دانست. مسائل، یک مسائل بزرگی است که ما نمی توانیم در اطرافش صحبت کنیم و کشف هم نشده است؛ برای خود ایشان است و کسانی که خاص الخاص ایشان هستند. مسائل اجتماعی در اسلام- می دانید که- هست؛ همه جور مسائل هست و به درجه اعلا هست که از عهده یک نفر آدمی که در آن محیط زندگی کرده است و یا در هر محیطی [برنمی آید که ] یک نفر آدم بتواند این طور در دنیا همه چیز را بیابد که مطابق عقل حالا باشد و آینده. این یک امر اعجاز است؛ غیر از اعجاز چیز دیگر نمی تواند باشد. (صحیفه امام، ج 20، ص: 419 و 240)
در بعثتِ همه‌ی پیامبران اهدافی وجود داشته است -اهداف الهی- که طبعاً هدف خود پیغمبر هم، به تبع تبعیّت از پروردگار، همان هدف خواهد بود. پس بعثتها هدفهای بزرگی دارند که رأس همه‌ی این هدفها عبارت است از توحید؛ توحید، هدف بزرگ بعثت است: وَ لَقَد بَعَثنا فی کُلِّ اُمَّةٍ رَسولًا اَنِ اعبُدُوا اللهَ وَ اجتَنِبُوا الطّاغوت؛(۱) توحید خالص، توحید محض؛ که این آیه‌ی شریفه در سوره‌ی نحل است. در سوره‌ی اعراف و همچنین در سوره‌ی هود [هم] از زبان چندین پیغمبر بزرگ مثل نوح، مثل هود، مثل صالح و دیگران این جور گفته میشود که «یٰقَومِ ‌اعبُدُوا اللهَ ‌ما لَکُم ‌مِن ‌اِلٰه غَیرُه».(۲) این توحید، اوّلین هدف بعثت پیامبران است. البتّه میدانید که توحید هم فقط به معنای این نیست که انسان در ذهن خود عقیده پیدا کند که خدا یکی است و دو تا نیست؛ خب بله این هم هست لکن توحید به یک معنای مهمّی است که به معنای حاکمیّت الهی است؛ توحید به معنای حاکمیّت مطلق پروردگار بر عالم تشریع و عالم تکوین -هر دو- است که بایستی امر الهی نافذ دانسته بشود؛ هم در عالم تکوین -در همه‌ی حوادث وجود، «لا حول و لا قوّة الّا بالله»- و هم در عالم تشریع، همه‌ی این حوادث و همه‌ی حالات ناشی از قدرت واحد پروردگار است. خب این، هدف اصلی است.۱۳۹۹/۱۲/۲۱