eitaa logo
معاونت فرهنگى موسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى ره
1.7هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
3.2هزار ویدیو
334 فایل
اين كانال براي اطلاع رساني اخبار فرهنگی موسسه امام خمينی (ره) راه اندازي شده است. @AdminFarhangiMoasese : ارتباط با ادمين
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 اطلاع‌نگاشت | به فرزندانم 🔻 رهبر انقلاب اسلامی، در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در تاریخ ۹۸/۲/۲۸، خطاب به همه دانشجویان و جوانان فرمودند: «شما مثل فرزندان من هستید و همان چیزی را برای شماها دوست دارم که برای فرزندان خودم دوست دارم» و در ادامه توصیه هایی کردند که پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR در این اطلاع‌نگاشت، آنها را مرور می‌کند. 📥 farsi.khamenei.ir/photo-album?id=45751 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
1399-03-11-TakhribBaghi-OstadBahari.mp3
5.12M
نظر اهل سنت درباره ساخت بارگاه بر قبور چيست؟ نظر قرآن كريم در اين باره چيست؟ حجت الاسلام و المسلمين حسين بهاري 11-3-1399 🆔 @SofreFarhangiReyhane 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
♦️برخی بستگان امام رفوزه شدند. 🎤گفت‌وگوی اختصاصی «» با حضرت علامه درباره تحريف خط امام 🔹با یک نگرش اسلامی، دینی و الهی، مساله فرهنگ مساله‌ای است که هم اصالتاً اهمیت فوق‌العاده دارد و هم به‌عنوان یک ابزار برای اهداف دیگر است. 🔹اصولاً انسانیت انسان به فرهنگش است. فرهنگ از دو رکن «باورها» و «ارزش‌ها» تشکیل شده است. 🔹بقیه در مقابل این دو عنصر اصلی، طفیلی است. «انسانیتِ انسان» بستگی به بینش، نگرش و باورهای صحیحی دارد که شخص نسبت به هستی پیدا می‌کند. ‍ 🔹از بُعد عملی، ارزش‌هایی باید اهمیت داشته باشد که در عمل و رفتار انسان موثر باشد. مجموعه این دو عنصر اصلی و مقدمات و موخراتش و تبعات آن‌ها، فرهنگ را تشکیل می‌دهد. 🔹بنابراین، اگر ما فرهنگ را از زندگی انسان حذف کنیم، یعنی انسانیت را حذف کرده‌ایم. از جمله مباحث اصلی فرهنگ که هنوز هم در محافل علمی و آکادمیک دنیا تازگی خودش را حفظ کرده و از اهمیت نیفتاده، این است که آیا ما در زمینه باورها و ارزش‌ها، می‌توانیم بگوییم حق و باطلی، یا راست و کجی وجود دارد یا خیر؟ آیا اختلاف فرهنگ‌ها مثل اختلاف در سلیقه‌های انتخاب رنگ و غذا و نوع پوشش، سلیقه‌ای است؟ یعنی، نمی‌شود گفت یکی خوب یا بد است؟ 🔹یکی رنگ سبز می‌پسندد و دیگری آبی. در اینجا خوب یا بد معنا ندارد؛ این یک سلیقه است، آن هم یک سلیقه. یا در غذاها یکی از گوجه‌فرنگی خوشش می‌آید، یکی خوشش نمی‌آید. نمی‌شود گفت این بد است که خوشش نمی‌آید و آن خوب است که خوشش می‌آید. این با مزاجش بهتر سازگار است یا عادت کرده این را می‌پسندد و تنها اختلاف سلیقه‌ است. 🔹آیا مساله اختلاف فرهنگ‌ها هم از این قبیل است؟ اگر اینطور باشد، پس ما نباید دنبال این باشیم که کدام فرهنگ صحیح است و خوب یا کدام فرهنگ بد است. البته هم نسبت به باورها این مساله مطرح است و هم نسبت به ارزش‌ها. 🔹هنوز پرونده این بحث در محافل آکادمیک دنیا بسته نشده است. هر روز گرایش‌های جدیدی تا پست مدرنیسم و شاخه‌هایش مطرح می‌شود و امروز یک نوع کثرت‌گرایی مورد قبول است که عمده‌اش هم به «کثرت‌های فرهنگی» برمی‌گردد. 🔹موضع‌گیری ما با پاسخی که به این سوال می‌دهیم، می‌تواند در همه فعالیت‌های فرهنگی‌مان اثر بگذارد. اگر ما در این زمینه یک «پلورالیست» شدیم، حق نداریم بگوییم فلان فرهنگ بد یا غلط است، چون آن یک سلیقه است و اگر شما نمی‌پسندی می‌توانی چیز دیگری را انتخاب کنی. 🔹ولی برعکس، اگر بگوییم هم باورها و هم ارزش‌ها، درست، نادرست، خوب، بد، زشت و زیبا دارد، آن‌وقت نوبت می‌رسد به اینکه بپرسیم کدام یک خوب و صحیح است و کدام یک بد و غلط است؟ طبعاً از کسی مثل من توقع این نیست که این مساله را حل کنم و جواب قاطع بدهم، ولی برای ما این مساله مطرح است که اسلام در این‌باره چه می‌گوید؟ 🔹چون بالاخره ما «فرهنگ اسلام» را به‌عنوان یک فرهنگ پذیرفته‌ایم و باورهای‌مان باورهای اسلامی است، یا لااقل می‌خواهیم اینطور باشد. ارزش‌های‌مان ارزش‌هایی است که اسلام تعیین کرده و این معنایش این است که خوب و بد، درست و نادرست داریم. 🔹گرچه پلورالیسم فرهنگی در اسلام نداریم، اما در مسایل فرعی برخی تفاوت‌ها قابل اغماض است. 🔹کسانی‌که ما را متهم به تحریف می‌کنند، افترا می‌زنند و افترا از قدیمی‌ترین شگردهای شیطانی است. 🔹امروز کسانی‌که به دنبال «سازش» هستند، کم نیستند و متاسفانه بخشی از جامعه و سیاستمداران ما به آن تمایل دارند. 🔻متن کامل مصاحبه در نشانی زیر مطالعه کنید: http://www.asreandisheh.com/Home/Content/28 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
1399-03-12-SireImamKhomeini-OstadAhmadi.mp3
3.34M
سيره اخلاقي امام خميني (ره) حجت الاسلام و المسلمين حسين احمدي 1399-3-12 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
🔹غیریت در سیره امام خمینی ره ✍️ یادداشت عبدالله گنجی در روزنامه «جوان» 👈 از جمله مواردی که در تحریف امام مرتب استفاده می‌شود این است که؛ امام همه را به یک چشم می‌دید، امام اهل خط‌کشی نبود و... و حتی نوع مواجهه امام با غرب را نیز توجیه می‌کنند. امام براساس آموزه‌های دینی و قرآنی که مملو از دوگانه‌های خیر و شر، کافر و مسلمان، یمین و یسار، شرک و ایمان و ... است به شدت به مرزبندی سیاسی، اعتقادی، اقتصادی و سبک زندگی قائل بودند که عمده‌ترین آنان به شرح ذیل است: 1️⃣ غرب فرهنگی – سیاسی غیریت امام بود: امام عمده جهان غرب را کفر و بربریت توصیف می‌کرد و فلسفه حیات آنان را مادی‌گری، پوچ‌گرایی و لذت‌گرایی و منقطع از عالم وحی و معنویت و انسانیت می‌دانست. هیچ موقع نقطه مثبتی – به جز علم- از غرب نگفت و بر استقلال سیاسی- فرهنگی ایران مقابل غرب اصرار داشت. 2️⃣ صهیونیسم غیریت امام بود. صهیونیست‌ها هم از جهت اندیشه و هم از جهت عملکرد در سرزمین‌های اشغالی فلسطین غیریت امام محسوب می‌شدند. امام تا زنده بود از جنبش‌های اسلامی حمایت می‌کرد و سازشکاران در مسئله فلسطین را همانند صهیونیست‌ها غیریت می‌دانست. نابودی صهیونیست به هر روش ممکن آرمان امام بود و از ابراز آن و پرداخت هزینه ابایی نداشت. 3️⃣ ملی‌گراها غیریت امام بود ند. حضرت امام آنان را با تعابیری همچون «مدعای دروغین ملی‌گرایی» یا مدعیانی که «جز حرف و ادعا هنری ندارند» یاد می‌کرد و «خیالات باطل» را به آنان نسبت می‌داد و معتقد بود ملی‌گرایی با پایه معرفتی انسان‌گرایی همان غرب‌گرایی است. در عین حال امام «دفاع از ملت را واجب می‌دانست». اما ملی‌گراهای ایرانی را وابسته و شل دین می‌دانست که اهل هزینه برای ایران نیستند و ردی از آنان در جنگ هشت ساله نیز مشاهده نشد. 4️⃣ واپسگراهای مذهبی یا به تعبیر امام «واپسگراها» یا «مقدس‌نمای متحجر و بی‌شعور» غیریت امام بودند، همان‌ها که در حوزه علمیه بودند، اما شاه را سایه خد ا می‌دانستند و مبارزه گوشت و پوست با تانک و توپ را بی‌فایده ارزیابی می‌کردند، حکومت قبل از ظهور امام زمان (عج) را باطل می‌دانستند. خون دلی که امام از این دسته خورد از هیچ قشر دیگری نخورد و تا لحظه رحلت آنان را رها نکرد. 5️⃣ سکولارها غیریت امام بود. مخالفان اسلام سیاسی غیریت امام بودند و بارها آنان را نصیحت کرد. سخت معتقد بود حجی که از آن هدم کفر و شرک برنخیزد حج نیست، اسلامی که برای جهانخواران ضرر نداشته باشد اسلام نیست، از تنزل قرآن - این کتاب زند گی‌ساز- به مرگ و قبر سخت آزرده بود. 6️⃣ مرفهین بی‌درد غیریت امام بودند. کسانی مد نظر امام بودند که درد محرومیت و استضعاف را نچشیده‌اند. امام کاخ‌های آنان را محصول کوخ‌های موجود می‌دانست. معتقد بود آنان در دوران دفاع مقدس، جان و مال خود را از آتش حاد ثه دور نگه داشتند، از شهادت عزیزان متأثر نشدند و در روز واپسین داغ این حلاوت را خواهند چشید. متن کامل این یادداشت را در نشانی زیرببینید👇👇 https://www.mashreghnews.ir/news/1078501/%D8%BA%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AE %D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B1%D9%87 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
الان در آمریکا هم خود ملت آمریکا قبول ندارد این کارهایی را که دارد رئیسشان می‌کند. الان مردم آمریکا هم عاصی شده‌اند از دست اینها. دنیا اصلاً به عصیان کشیده شده است.» (صحیفه امام؛ ج ۱۸؛ ص ۳۲۳) «در خود آمریکا هم ملت آمریکا کم‌کم بیدار می‌شوند. و خواهد شناخت این ابرقدرت‌هایی که تحمیل می‌کنند خودشان را بر ملت‌ها.» (صحیفه امام؛ ج ۱۱؛ ص ۳۵۷) 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
🔷🔷 امام روح الله و حرکت جهان به سمت ديني شدن👇👇 ✅ امام چه کرد؟ اعتراف جامعه شناس معروف انگليسي؛‌ آنتوني گيدنز: ✍️ در گذشته سه غول فکري جامعه شناسي يعني مارکس، دورکيم و ماکس وبر با کم وبيش اختلافاتي فرايند عمومي جهاني را به سمت سکولاريزيسيون و به حاشيه رفتن دين مي ديدند ولي از آغاز دهه هشتاد و با انقلاب اسلامي ايران شاهد تحقق عکس اين قضيه هستيم يعني فرآيند عمومي جهان روند معکوسي را آغاز و به سمت ديني شدن پيش مي رود. ( کتاب جامعه شناسي گيدنز. ترجمه منوچهر صبوري. ص78) 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
نشریه فرهنگی از چشمه روح الله 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 واکنش امام خمینی(ره) به تمجید آیت الله مشکینی از ایشان 🔹ما آن قدری که گرفتار به نفس خودمان هستیم کافی است، دیگر مسائلی نفرمایید که انباشته بشود در نفوس ما و ما را به عقب برگرداند. شما دعا کنید که آدم بشویم 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
شوخی ها وبازی های کودکان وامام .pdf
1.33M
✅ دانلود و معرفی کتاب بازی ها وشوخی های کودکان وامام خمینی ✔️در این اثر 12 خاطره کوتاه از شوخی ها وبازی های امام خمینی با نوه هایشان به شکل تصویری ،جذاب وخواندنی مناسب مقطع ابتدایی آمده است. ✍️نویسنده: محمد عامری 🌱نشر: رسول اکرم 🌈معلم خلاق 🌈 👇👇👇 🌈حتما برای دوستان خودبفرستید🙏 ┄┄┅🍃🌸♥️🌸🍃┅┅┄ 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
گذری بر وصیت نامه امام خمینی.ppsx
483.2K
❇️ پاورپوینت گذری بر وصیتنامه امام خمینی 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
شما دست تنها هستید در نوفل‌لوشاتو روزی میهمانان بسیاری به خانة امام آمدند. بعد از ناهار دو نفر از خانم‌ها مشغول شستن ظرف‌ها در آشپزخانه بودند. ناگهان صدایی را شنیدند. در را باز کردند. دیدند امام است که آستین‌هایش را بالا زده است. یکی پرسید: آقا! آمده‌اید وضو بگیرید؟ روح‌الله گفت: نه، آمده‌ام کمک کنم. یک کاری هم به من بدهید. امروز ظرف خیلی زیاد است و شما هم دست‌تنها هستید. 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
✍️/ امام خمینے(ره): 🔰همانطوری که هر نفر نسبت به عائله خودش موظف می داند، اخلاقا خودش را به اینکه اداره کند آن زندگی داخل خودش را، الان مملکت به منزله ی عائله شما هست؛ باید با محبت و با اخلاص کار بکنید تا اینکه این آشفتگی‌ها ان‌شاءالله ترمیم بشود. 📆تاریخ: ۱۳۵۸/۰۴/۱۰ 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
💠هیچ گاه در خدمت به خلق الله خود را طلبکار مدان که آنان به حق، منّت بر ما دارند که وسیلۀ خدمت به او جلّ و علا هستند. و در خدمت به آنان دنبال کسب شهرت و محبوبیت مباش که این خود حیله شیطان است. 📚صحیفه نور، جلد ٢٢، صفحه ٣٧٣ 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
یادآوری جایگاه مسئولین در دوران پیش از انقلاب، توسط امام خمینی(س) 🔹این کشاورزان و کارگرها و اینها بودند که شما را به استانداری رساندند 🔹زمان رضا شاه شما را راه نمی دادند به ادارات 🔹اذیت بندگان خدا بخشودنی نیست. 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
نماز روشن امام در بیمارستان بود. قرار بود فردا صبح جراحی‌شان کنند. امام روی تخت نشسته بود و آیه‌های قرآن را زمزمه می‌کرد. ساعت ده شب، به دلیل ضعف شدید به بدنش خون تزریق کردند. خوابید. نیمه‌های شب بیدار شد. وضو گرفت و کنار تخت، روی جانماز ایستاد تا نماز بخواند. آن شب، نخستین شبی بود که روح‌الله درحالی نماز شب می‌خواند که چراغ اتاقش روشن بود. 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
°°° جوانے عکس خودش را نزد امام خمینی (ره) فرستاد و گفت: آقاجان ؛ یک نصیحتے برای دنیا وآخرت به من کنید تا برایم کافی باشد، حضرت امام(ره) نوشت : « اِنّا لِلّه و اِنّا اِلیه راجعون » ما مال خدائیم آدم مالِ کسے را صرف دیگری نمی کند ... 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
‌‌‌‌‌‌‌‌‌گلیم خانة امام در نجف اتاقی داشت که ایشان شب‌ها به آنجا می‌رفت. در اتاق به اندازة کافی قالی نبود. زیلوهای کهنه و نخ‌نمایی را پهن کرده بودند. گاهی شب‌ها، نماز جماعت برگزار می‌شد. جا تنگ بود و فرش هم کافی نبود. یکی از شاگردان گفت: آقا! اجازه بدهید فرش تهیه کنیم. امام گفت: آن‌طرف هست. مرد گفت: با اینجا جور درنمی‌آید. گفت: مگر این‌جا خانة صدر اعظم است؟ گفت: بالاتر از خانة صدراعظم، خانة نایب امام‌زمان است. روح‌الله آهی کشید و گفت: امام‌زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) خودش معلوم نیست در منزلش چی افتاده است. 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
05-Imama-Bar-Del-e.mp3
10.55M
اماما بر دل زارم نهادي داغ هجران ... 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
4_5879715399641071842.mp3
5.89M
خميني اومد و دنيا عوض شد .... سيد رضا نريماني 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
I-68-14-Bia-Ey-Mah.mp3
7.8M
بيا اي ماه تا با هم بگرييم ... غريبانه در اين ماتم بگرييم ... متاب اي شمس بر ما بعد رهبر ... كه سنگين است بر ما فقد رهبر ... 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين