eitaa logo
معاونت فرهنگى موسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى ره
1.7هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
3.2هزار ویدیو
334 فایل
اين كانال براي اطلاع رساني اخبار فرهنگی موسسه امام خمينی (ره) راه اندازي شده است. @AdminFarhangiMoasese : ارتباط با ادمين
مشاهده در ایتا
دانلود
✅عیدانه میلاد امام رئوف✨😍😍 🖥تماشای خانوادگی فیلم‌های خوب😉 🎞 کلی فیلم‌های جذاب و هیجان انگیز مثل بنیامین😍منطقه‌پرواز‌ممنوع❤️ در مسیر باران 🔰در مسیر باران؛ یک انیمیشن ایرانی با موضوع می‌باشد که برنده بهترین کارگردانی انیمیشن از جشنواره فیلم فجر است. برای دیدن فیلم اول وارد سایت ammaryar.ir میشی برای اینکه فیلم‌هارو ببینی یا دانلود کنی باید عضو سایت بشی و اشتراک بخری اگر کد تخفیف Ammarikiac رو بزنی 80درصد تخفیف می‌گیری😮 و میتونی هر فیلمی رو که میخوای با خانواده ببینی 👌ضمنا این کد تخفیفِ اشتراک سه ماهه است. 👉 ammaryar.ir/product/در-مسیر-باران/ 💠جشنواره مردمی فیلم عمار استان قم 🌐 @AmmarFilmQom 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
💠 امام رضا (ع) کسى که از گناهى استغفار مى‌کند و باز آن را انجام مى‌دهد، مانند کسى است که پروردگارش را ریشخند [مسخره] کند. (الکافی: ۲/۵۰۴/۳) 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
📌پویش اگر من جای مدیر حوزه‌های علمیه بودم... ◻️با اعتماد مجدد شورای عالی حوزه به آیت‌الله اعرافی برای مدیریت حوزه‌های علمیه، پویش «اگر من جای مدیر حوزه‌های علمیه بودم...» آغاز ‌شد و همه شما مخاطبان و همراهان عزیز می‌توانید دیدگاه‌های خود درباره بخش‌های مختلف حوزه را با آقای اعرافی در میان بگذارید. 💬 تمام دیدگاه‌ها بدون کلمه‌ای حذف یا سانسور، تقدیم آیت الله اعرافی خواهد شد. ✍️ برای درج ایده‌ها، طرح‌ها و مطالبات خود، به آدرس زیر مراجعه فرمایید. hawzahnews.com/news/907417 ———————- 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
1399.04.11- .mp3
7.99M
آیت الله فیاضی ارزش و منزلت شیعیان در کلام نورانی امام رضا علیه السلام 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
هدایت شده از سفره فرهنگى ريحانه
چهل گام تا بندگی 🔸گام دهم «۱۰ ذی‌القعده» اموات چشم به راه! 🆔 @SofreFarhangiReyhane @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
1399.04.1.MP3
30.06M
نقش محبت در زندگی معنوی انسان حجت الاسلام و المسلمین استاد فقیهی 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
32.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خاطره ای زیبا از از خادمی سردار دلها در حرم علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
💢السلام‌ علیک ‌یا‌ علی‌بن‌موسی‌الرضا... ⬅️ میلاد مسعود امام رئوف، حضرت علی بن موسی الرضا المرتضی (علیه السلام) به پیشگاه مقدس قلب عالم امکان حضرت مهدی (عج الله تعالی فرجه الشریف) و نائب بر حق ایشان امام خامنه‌ای(مدظله) و همه ارادتمندان و شیعیان حضرتش تبریک و تهنیت باد. 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
💐 کسی که دست ما را می‌گیرد! 🔸 (ع) آمده دست ما را بگیرد ببرد پهلوی خدا. دیدند ما زورمان کم است، آمدند کمک‌مان کنند. خدا از باب رحمت واسعه‌اش می‌داند ما ضعیفیم، بی‌عرضه‌ایم، کم همتیم؛ یک کسی را می‌فرستد که دست ما را بگیرد و کمک‌مان کند. 🔹ضمنا از آنجا که اگر بخواهیم چنین راهی را برویم باید بدن سالمی داشته باشیم؛ اگر ضعفی هم در بدن داشته باشیم آن را هم امام رضا (ع)؟کمک می‌کند؛ اگر مشکل خانوادگی داشته باشیم هم، کمک می‌کند. ۹۳/۱۱/۲۰ 🌐 @mesbahyazdi_ir 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
1_393794425.pdf
5.56M
📝 یادداشت خواندنی وحید جلیلی خطاب به موسوی خوئینی‌ها؛ 📍نگرانی شما از آینده نیست، از گذشته‌تان است که حالا زیر نورافکن نگاه مردم قرار دارد. 📍از جمهوریت کینه دارید، چرا به ولایت سنگ می‌زنید؟ 📍هر وقت از چشم ملت می‌افتید نامه نوشتن‌تان گل می‌کند! 📍شیطان با برجام سر کارتان گذاشت، انتقامش را از دین خدا می‌گیرید؟ 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
ای مرکز ثقل کهکشانِ دل من! خورشید بلند آسمان دل من! عمری است که من منتظر دیدارم یک جمعه بیا به جمکران دل من! اللّهُمّ عَجّلْ لِوَلیّکَ الفَرج
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌸 مرحوم حبیب‌الله‌ چایچیان(حسان) درباره‌ی ماجرای سرودن شعر «آمدم ای شاه پناهم بده» می‌گوید: مادرم در آخرین لحظاتی که خدمتشان رسیدم، همیشه آن حال و هوای ارادت به چهارده معصوم را داشت و در همان حال که سکته کرده بود، دکتر را خبر کردیم. 🌺 دکتر مشغول گرفتن نوار شد و وقتی خواست برود، متأسفانه مادرم سکته دیگری کرد. من به دکتر آن را اعلام کردم. دکتر خطاب به من گفت: «فردی که این گونه سکته کند، کمتر زنده خواهد ماند!» به هر حال دکتر راهی شد و من خدمت مادر برگشتم و به ایشان عرض کردم، شما آرزویتان چیست؟ 🌼 ایشان گفت: آرزوی من این است که یک بار دیگر حضرت رضا(ع) را زیارت کنم (و این نکته را هم بگویم که راه رفتن ایشان خیلی سخت بود و حال خوبی نداشت و من دو بازوی مادر را می‌گرفتم تا بتواند یواش یواش حرکت کند.) 🌷 با هواپیما به سمت مشهد رفتیم. نمی‌دانم در ایام تولد حضرت رضا(ع) بود یا شهادت، حرم خیلی شلوغ بود. وارد شدن به حرم هم یقیناً مشکل و حتی برای مادرم غیرممکن بود، 🌟 گفتم مادرجان! از همین جا سلام بدهی، زیارتت قبول است. گفت: «ما قدیمی‌ها تا ضریح را نبوسیم، به دلمان نمی‌چسبد» گفتم: دل چسبی‌اش به این است که حضرت جواب بدهد. 🌺 هر چه کردم دیدم مادر قبول نمی‌کند. خلاصه بازوی مادر را گرفته بودم و همین طور به سمت ضریح حرکت می‌کردیم؛ در همین حال دیدم که حال شعر برایم فراهم شد، من تمام توجه‌ام را به شعر و الهامی که عنایت شده بود دادم، دیدم زبان حال مادرم است نه زبان حال من! و شعر تا «تخلص» رسید. 🌸 وقتی شعر به «تخلص» رسید دیدم مادرم با آن ازدحام که آدم سالم نمی‌توانست برود، خودش را به ضریح رسانده بود و داشت ضریح را می‌بوسید و من هم ضریح را بوسیدم؛ و این شعر در حقیقت زبان حال مادرم در آخرین لحظات عمرش است... 🌼 شعر کامل به شرح زیر است: 🌷 آمدم ای شاه پناهم بده 🌷 خط امانی ز گناهم بده 🍀 ای حرمت ملجأ درماندگان 🍀 دور مران از در و راهم بده 🌷 ای گل بی‌خار گلستان عشق 🌷 قرب مکانی چو گیاهم بده 🍀 لایق وصل تو که من نیستم 🍀 اذن به یک لحظه نگاهم بده 🌷 ای که حریمت مَثل کهرباست 🌷 شوق و سبک‌خیزی کاهم بده 🍀 تا که ز عشق تو گدازم چو شمع 🍀 گرمی جان‌سوز به آهم بده 🌷 لشکر شیطان به کمین منند 🌷 بی‌کسم ای شاه پناهم بده 🍀 از صف مژگان نگهی کن به من 🍀 با نظری یار و سپاهم بده 🌷 در شب اول که به قبرم نهند 🌷 نور بدان شام سیاهم بده 🍀 ای که عطابخش همه عالمی 🍀 جمله حاجات مرا هم بده 🌷 آن چه صلاح است برای «حسان» 🌷 از تو اگر هم که نخواهم بده 🌹 "السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا"🌹
🔸همه محتاج توجه حضرت هستیم👇👇 ✅ امروز ميهمانهاى ما بسيار عزيزند. اين ميهمانهاى عزيز از جايى می آیند كه دلهاى ملائكة اللَّه به آنجا متوجه است. اصلًا مركز ايران آستان قدس است. و ما اميدواريم كه همه ما را خداوند از خدمتگزاران آستان قدس رضوى- سلام اللَّه عليه- قرار بدهد. و شماها چقدر خوشبخت هستيد كه در آن آستان زندگى میكنيد، چه آنهايى كه خدمتگزار مستقيم آستانه هستند و چه آنهايى كه در آستان مقدس، خدمتگزار به ملت و اسلام و جمهورى اسلامى هستند. همه نيروها، همه قدرتها در هر جا هستند، محتاج به توجه خاص حضرت رضا- سلام اللَّه عليه- هستند … شما برادرانى كه در آستان مقدس مستقيماً كار می‏كنيد، از خوشبختى بزرگى برخورداريد كه شايد خيلى توجه به او نباشد. و من اميدوارم كه ان شاء اللَّه تعالى، به بركت آن آستان مقدس، جمهورى اسلامى همان طورى كه تا كنون پيروزمندانه پيش رفته است، از اين به بعد هم پيش برود و اين جمهورى اسلامى باقى باشد با اسلاميت خود تا وقتى كه، زمانى كه به حضور بقيّة اللَّه اين جمهورى مشرّف شود و مسائل را در خدمت ايشان حل كند. صحيفه امام ج‏16 387
✅ گذراندن وقت با کودکان و بازی کردن با آنها امید به زندگی را چند برابر می‌کند. 🔴در بهبودافسردگی و آرامش درونی تاثیربسزایی دارد. ⚪️کودک باعث تقویت روابط خانوادگی می‌شود. ✍️حجت الاسلام و المسلمین همتی 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
ایه ۴۱تا۴۴ الرحمان.m4a
10.48M
تفسیر سوره الرحمان حجت الاسلام و المسلمین استاد فقیهی 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
4_6051053615152367370.mp3
7.34M
🎙 این دولتم آخراشه، واقعا خسته نباشه 🌹بانوای: حاج‌ میثم‌ مطیعی😄👌 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
ایه۳۷و۳۹سوره الرحمان.m4a
9.24M
تفسیر سوره الرحمان حجت الاسلام و المسلمین استاد فقیهی 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
🔴 اعترافات یک متهم مستعفی؛ دیر اما خواندنی.... 🔻دکتر سیف، رئیس کل اسبق بانک مرکزی: 🔹رئیس‌جمهور گفت نظر رهبری آن چیزیست که من می‌گویم 🔸دولت نتوانست نسبت به بازگشت تحریمها واکنش مقتضی را در زمان مناسب نشان دهد.... 🔹سوئیفت هیچ اهمیتی نداشت ولی در مرکز توجه قرار گرفت.... 🔸برجام مشکلات مربوط به روابط بانکی کشور را حل نکرد... 🔹آمریکایی‌ها به بانک‌هایی اروپایی که با ایران کار می‌کردند، مراجعه می‌کردند و می‌گفتند شما مراقب باشید و با ایران کار نکنید.... 🔸آقای رئیس جمهور انتظارات زیادی را ترسیم کرده بود. مثلا همان زمانی که ایشان گفت در روز اول اجرای برجام هزار ال سی باز می‌شود من خصوصی به رئیس دفتر ایشان گفتم از کجا این اطلاعات به ایشان داده شده است؟ متن کامل مصاحبه👇👇👇 http://www.jahannews.com/news/732642/%D8%A8%D8%B1%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B7-%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D9%84-%D9%86%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D9%82%D8%B1%DB%8C%D8%A8%D8%A7-%D9%87%DB%8C%DA%86-%D8%AD%D8%B1%D9%81-%D8%AF%D9%84%D9%85-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%DA%AF%D9%88%DB%8C%D9%85 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
⁦✍️⁩ابوالفضل ساجدی ⭕️ تعليم دين در كشور مبتلا به آسيب غفلت از تربيت یكی از آسيب‌های تعليم دين در كشور، غفلت از پيوند آن با تربيت است. والدين، معلمان،‌ مبلغان، فرهنگ سازان و دغدغه مندان تعليم دين بايد به تفاوت كار خود با تعليم ساير دروس توجه داشته باشند،‌ اما در موارد زيادي به اين نكته توجه نمي شود. يكي از خصائص اموزش دين، پيوند با تربيت است. آموزش‎هاي ديني به دليل محتوا و مقصد خاص خود، با ساير دروس هم‌چون رياضي و فيزيك، تفاوت دارد. تعليم ديني فقط ياد دادن علوم توصيفي و گزارش‎گر را هدف قرار نمي‎دهد؛ بلكه با مقاصد تربيتي گره خورده است. اين آموزه‎ها به دو دستة كلي قابل تقسيم است: 1. مسايل نظري و اعتقادي 2. مسايل عملي، اخلاقي و تربيتي و جهت‎دهي گرايش‎ها و عواطف هدف از آموزش نوع دوم ايجاد تغييرهاي رفتاري، هدايت اخلاقي و گرايشي است. آموزش نوع نخست نيز چون مقدمة پذيرش و عمل به دين است، با هدايت عملي آدمي پيوند دارد. بنابراين آموزه‎هاي ديني، مستقيم يا غير مستقيم، با اهداف تربيتي آميخته است. قرآن نيز تعليم و تزكيه را در كنار هم ذكر مي‎كند و مي‎فرمايد: هُوَ الَّذِي بَعَث في الاُمِّيينَ رَسولاً مِّنهُمْ يتْلُوا عَلَيهِمْ ءَايتِهِ وَ يزَكِّيهِمْ وَ يعَلِّمُهُمُ الْكِتَب وَ الحِْكْمَةَ وَ آن كانُوا مِن قَبْلُ لَفِي ضلَلٍ مُّبِينٍ (جمعه:2). اوست خدايي كه ميان عرب اُمي (يعني قومي كه خواندن و نوشتن هم نمي‎دانستند) پيغمبري بزرگوار از همان مردم برانگيخت تا بر آنان آيات وحي خدا تلاوت كند و آن‌ها را از لوث جهل و اخلاق زشت پاك سازد و شريعت كتاب سماوي و حكمت الهي بياموزد با آن‌كه پيش از اين همه در ورطه جهالت و گمراهي بودند. برخي از پژوهش‎گران غربي مانند زورديگ زبان آموزه‎هاي ديني را زبان وجود (is language) و زبان ساير دروس را زبان ابزاري (use language) ناميده‎اند تا به اين حقيقت اشاره كنند كه آموزه‎هاي ديني با كل وجود و هستي انسان پيوند دارد. كسي كه نگرش الاهي را مي‎پذيرد، كل زندگي او رنگي جديد به خود مي‎گيرد، اما ساير دانش‎هاي بشري چنين خاصيتي ندارند. وقتي زبان آموزه‎هاي ديني زبان وجود باشد و به كل حيات فرد رنگ ويژه‎اي دهد، پيوند آن با عمل و تربيت آشكار مي‎شود. کانال سخنرانیها و نوشته ها و معرفی آثار و فعالیتهای حجت الاسلام و المسلمین استاد ساجدی. عضو هیئت علمی و استاد تمام فلسفه دين 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
درگذشت مادر گرامیِ شهید احمدرضا عرفان و زنده یاد حاج شیخ حسن عرفان و همکار پرتلاش فرهنگی جناب آقای اصغر عرفان را تسلیت عرض می‌کنیم و برای آن مرحومه مغفوره علو درجات را از پیشگاه الهی خواستاریم. روحش شاد و با اهل بیت علیهم‌السلام محشور باشند. معاونت تربیتی فرهنگی 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
از نماز يكشنبه ماه ذي القعده غافل نباشيم. 🆔 @SofreFarhangiReyhane 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
🌹روحانی زاهد 🔺رهبر انقلاب در وصف پدرشان میگویند: آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای پنجاه سال در مشهد، امام جماعت و روحانىِ موجه و داراى مریدها و علاقه‌مندان زیاد بودند؛ ولی به معناى واقعى کلمه زاهد و به زخارف و ظواهر دنیا بى‌رغبت بودند. برایشان اهمیتى نداشت که چگونه و کجا زندگى کنند. ۷۵/۴/۱۴ ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیر ایه۴۱تا۴۴سوره الرحمان حجت الاسلام و المسلمین استاد فقیهی 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين