eitaa logo
معاونت فرهنگى موسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى ره
1.7هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
3.2هزار ویدیو
334 فایل
اين كانال براي اطلاع رساني اخبار فرهنگی موسسه امام خمينی (ره) راه اندازي شده است. @AdminFarhangiMoasese : ارتباط با ادمين
مشاهده در ایتا
دانلود
‼️ گویا چنین آیه‌ای نیامده و ما تکلیفی نداریم! 🔰خداوند می‌فرماید: «بَلَوْناهُمْ بِالْحَسَناتِ وَ اَلسَّيِّئاتِ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ» (اعراف/۱۶۸) ما آنها را با خوشی‌ها و ناخوشی‌ها مبتلا می‌کنیم، به این امید که برگردند؛ اما آنها می‌گویند اینها ربطی به خدا ندارد! یک وقت هم ویروسی پیدا می‌شود و چند میلیون انسان را مبتلا می‌کند؛ بالاخره دنیا همین است! و باید ساخت! 🔰اما خداوند می‌فرماید: همین طوری نبود که یک روز ویروسی بیاید؛ بلکه هدفمند بود!«لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ»، «لَعَلَّهُمْ يَضَّرَّعُونَ» حال از آنهایی که خدا را قبول ندارند، توقعی نیست؛ شما که قرآن را می‌بوسید، شما دیگر چرا؟! انگار نه انگار که اصلا خدا کاره‌ای هست و گویا چنین آیه‌ای نیامده و ما تکلیفی نداریم! ۹۹/۳/۶ 🌐 @mesbahyazdi_ir 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
به نام خدا 🍃 این روزها در فضای مجازی پیامهای متعددی در مورد اتفاق ناگوار فرار دختر ۱۳ ساله بنام رومینا از خانه، بدلیل عشق به مردی ۳۰ ساله و ماجراهای بعداز آن و در آخر هم قتل دختر توسط پدر، منتشر میشود. به نظر میرسد، نکات مهمی را باید در رابطه با پیامها و دغدغه هایی که مطرح میشود،نوشت: 👈اول: چرا بیشتر سر پیکان این یادداشت ها فقط به سمت رومینا و پدرش است، و در هیچ بندی به عمل ناپسند (!) آن آقایی که با تفاوت سنی بالا به خود اجازه داده چنین عشقی را دامن بزند و بعد هم (البته طبق آنچه در فیلم کوتاه یکی از تحلیلها آمده و هنوز صددرصد تایید نشده) با انتشار عکسهای رومینا احساس خشم را در پدر او شعله ور کند، پرداخته نشده است... 👈👈 چگونه است که الآن در بیشتر پیامها فقط به بحث خشونت خانگی اعمال شده بر رومینا اشاره میشود، آیا نباید سوءاستفاده جنسی یک مرد و حتی به گونه ای حمایت وی از فرار کردن یک دختر از خانواده و ... مورد پیگرد قانونی قرار گیرد؟ آیا خانواده قربانیانی مانند رومینا میتوانند از فرد سوءاستفاده کننده شکایت کنند و خلاء قانونی وجود ندارد؟ 👈👈👈 و مهم تر از همه آیا این همه تمرکز رسانه ای بر عمل مجرمانه ی پدر، باعث گستاخ تر شدن این قبیل مردان و پسران سوءاستفاده کننده از احساسات دختران نمی شود؟ 👈👈👈 آیا اینهمه تمرکز رسانه ای بر عمل مجرمانه پدر، باعث میدان دادن بیشتر به دخترانی نمیشود که متاسفانه به خاطر جو غالب رسانه ای موجود، بسیار زودهنگام درگیر مسایل جنسی میشوند و می خواهند در مقابل والدین بایستند و بنا بر امیال جنسی برانگیخته شده خود و یا اغواهای هوس آلود مردان، عمل کنند؟ دوم: آنچه در تعدادی یادداشتهای مختلف به چشم میخورد، دغدغه مندی بسیار نسبت به عدم اجرای پروتکل های مربوط به آموزش مسایل جنسی و آماده کردن نوجوانان برای مواجه شدن با این مسایل از سنین پایین است .... باشد بر فرض در این موارد کمبودهایی هست اما باز چند نکته قابل تامّل است: 👈 ینگونه آماده سازی ها چقدر با توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی ما باز سازی شده ؟ آیا تنها دغدغه ما عدم اجرای پروتکل های غربی است؟ 👈 چگونه است پس از این اتفاق ها اساتید دانشگاه و حوزه، به این نکات نمی پردازند که: 👈👈 آیا دین اسلام که در شناسنامه های ما آمده تا چه اندازه به صورت عینی و عملیاتی در زندگی فردی و اجتماعی ما و در مدارس و در خانواده های ما اجرا شده است؟ و آیا جریان داشتن دین در متن زندگی فردی و اجتماعی ما نمی تواند بازدارنده این اتفاقات باشد؟ 👈👈 طبق نظر روانشناسان،یکی از دلایل جذب شدن زودهنگام دختران به جنس مخالف، نداشتن رابطه عاطفی از جمله: توجه و احترام، و لمس و نوازش محبت آمیز از سوی هردوی پدر و مادر است، آیا این مسایل که اتفاقا در سفارشهای دینی ما هم هست،تا چه اندازه به والدین آموزش داده میشود؟ 👈👈 اصلا آیا محتوای دین اسلام را در این موارد مانند ارتباط بین دختر و پسر و اقتضاءات آن و شیوه های تربیتی کودک و آماده سازی وی برای مواجهه با غرایز جنسی اش، میدانیم؟ 👈👈اگر محتواها و مفاهیم دینی را در این مسایل میدانیم، چرا تبدیل به بسته های عملیاتی و اجرایی برای مدارس و خانواده ها نشده؟ 👈👈 نقش صدا و سیما در این رابطه چیست؟ و تا به حال برای درونی کردن و عملیاتی کردن مبانی دینی ما ، در رابطه با این مسایل از جمله ارتباطات عاطفی در خانواده، چه برنامه های جذابی تولید کرده؟ 👈👈 تا چه اندازه خانواده ها برای مواجه شدن با خواسته ها و نیازهای جنسی فرزندانشان مبتنی بر مبانی دینی و فرهنگ ایرانی آماده هستند؟ و .... و .... ماجرای برخورد رسانه ای با عاشق شدن رومینا، فرار وی از خانه برای رسیدن به معشوق و در نهایت قتل وی توسط پدر، حکایت افراط و تفریطها در نوع نگاه کردن به این گونه مسایل است... حکایت از این طرف بوم افتادن و یا از آن طرف بوم افتادن است ...زمانی توسط بلندگوهایی، ازدواج با فاصله سنی زیاد، شدیداً قبیح شمرده میشود و حکم قصاص قتل عمد در اسلام مورد نقد قرار می گیرد و اکنون در این ماجرا همان بلندگوها، همین موارد را پسندیده میدانند و مطالبه می کنند!! مراقب باشیم با نوشتارها و اظهارنظرها، شرایط را از این بدتر نکنیم! ✍️ جمعی از طلاب روانشناس 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
🔴استراتژي قورباغه‌ و اضمحلال «خانواده» در ايران ✍️حجت الاسلام و المسلمین استاد احمدحسین شریفی 🔹رابرت مرداک، مدير شبکه فارسي‌وان، چند سال قبل، در پاسخ به اين سؤال که «هدف شما از اين همه سرمايه‌گذاري در تأسیس شبکه‌هاي ماهواره‌اي فارسي‌زبان و دوبله فیلمها و سریالهای خاص به زبان فارسی چيست؟»، گفته بود: «برنامة ما آن است که با غيرت‌زدايي و عفت‌سوزي، در ميان مردان و زنان ايراني، از طريق راه‌اندازي شبکه‌هاي ماهواره‌اي و فيلم‌ها و سريال‌هاي هنجارشکن، کاری کنیم که مردهای ایرانی خودشان زن‌هایشان را برای نمایش دادن از خانه بیرون بفرستند»! در برابر اين سؤال که مگر غيرت مردان و عفت زنان ايراني اجازة چنين کاري را مي‌دهد؟ رابرت مرداک، ضمن اشاره به استراتژي قورباغه(Frog Strategy)، که معمولاً در مناسبات سياسي، نظامي و امنيتي به کار گرفته مي‌شود، و توسعة آن به عرصه‌هاي فرهنگي، اجتماعي و اخلاقي، مي‌گويد: «وقتی در آب صد درجه یک قورباغه را بیندازی یک دفعه بیرون می‌پرد، ... اما وقتی آن را در آب خنک بیندازی، برایش خیلی خوب است و وقتی آرام‌آرام آب جوش بیاید، قورباغه با اینکه گرمش است و می‌خواهد بیرون بپرد اما دیگر توانی برای بیرون پریدن ندارد.» 🔹در مقابل، کمترين کاري که من و تو مي‌توانيم انجام دهيم اين است که درون اين آب ولرم وارد نشويم؛ به اين صورت که: 1.ماهواره‌ها را از محيط خانة خود دور کنيم؛ بدانيم غربيان به ويژه صهيونيست‌هايي که براي چند دلار به راحتي آدم مي‌کشند، هرگز و هرگز دلسوز ما و خانواده و فرزندان ما نيستند که به رايگان براي ما فيلم‌هاي سينمايي و سريال‌هاي خانوادگي توليد و دوبله و پخش کنند. 2.به شدت مواظب سموم فضاي مجازي باشيم؛ تا زماني که به سلامت اخلاقي و اعتقادي کانالي مطمئن نشده‌ايم، عضو آن نشويم؛ 3.از موسيقي‌هاي هنجارشکني که به قصد غيرت‌زدايي و عفت‌سوزي ساخته مي‌شوند، به شدت پرهيز نماييم؛ و اين سخن بسيار حکميانه و تجربه‌شدة منقول از پيامبر اکرم(ص) را باور داشته باشيم که «الْغِنَاءُ رُقْيَةُ الزِّنَا؛ موسيقي‌هاي غنايي، نردبان زنا و بي‌بند و باري هستند» 4.سنت‌هاي اسلامي و ايراني خود را در حوزة روابط خانوادگي از دست ندهيم. 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
💡روایتی از پهلوی سال 1341 نه جنگ بود و نه تحریم نزدیک 40سال هم از حکومت پهلوی می‌گذشت ایران حدود 20 میلیون نفر بود نه 83 میلیون ارسنجانی، وزیر کشاورزیِ شاه می‌گفت: ۸۰ درصد مردم ایران گرسنه و نیمه هستند❗️ 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
⁉️⁉️ آیا از کودکانمان مانند گلدان های گلمان مراقبت کنیم؟ ✍️حجت الاسلام و المسلمین همتی ✅ پدر و مادری که از فرزندشان بیش از حد مراقبت می‌کنند، در واقع به او می‌گویند، که محیط امن نیست و این احساس عدم امنیت در آن‌ها اضطراب را ایجاد می‌کند. اضطراب باعث ایجاد ترس در کودکان شده و جراتمندی آنان را کاهش می‌دهد. کاهش رفتار جراتمندانه نیز باعث کاهش اعتماد به نفس فرزندمان می شود. پس بیایید با عدم افراط و تفریط در مراقبت از کودکانمان، افرادی جراتمند و با اعتماد به نفس پرورش دهیم. 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
📌 حقوق زنان؛ شیخ فضل الله نوری و رضاشاه 🔹مکرر شنیده اید که شیخ فضل الله نوری مخالف حقوق زنان و تحصیلات ایشان بوده است. واقعیت ماجرا چیست و در دوران معاصر، چه کسی مخالف حقوق زنان بود؟ 1️⃣ دو خط اول این متن کاملا جعلی است و جز سایتهای معاند در هیچ کتاب تاریخی یافت نشد و با ادبیات شیخ هم سازگار نیست( جمله چه معنا دارد زن درس بخواند این عین اشاعه فحشاست) 2️⃣ مدارس تربیت نسوان و دبستان دوشیزگان، تنها نام دو مدرسه ای است که شیخ با آنها مخالف بوده است نه اینکه شیخ اساسا با تحصیل زنان مخالف باشد. دلیل مخالفت شیخ با مدارس نسوان، مشی سکولار و عرفی آنان بود. 3️⃣ شیخ فضل الله نوری از موسسان مدارس دخترانه بود و حتی با فرستادن زنان برای تحصیل در خارج از کشور هم با حفظ اصول شرعیه موافق بود. (1) 4️⃣ فتوای صریح شیخ در مدارس جدید دخترانه و پسرانه اسلامی و مخالفت ایشان با مدارس ضددین را اینجا ببینید https://eitaa.com/shahidrabe/1043 5️⃣شیخ، تنها با صرف پول‌هایی که از وجوهات یا اماکن متبرکه بدست می‌ آید در موارس نسوان مخالف بود(که در اختیارات یک مجتهد است) نه اینکه دستور تخریب یا اعدام داده باشد. 6️⃣ شیخ درباره سایرحقوق نیز پیشتاز بود و حق تجارت، خرید و فروش ملک وآزادی در اداره اموال شان را به رسمیت می شناخت. 7️⃣ پیروان (امام خمینی و شاگردانش) در جمهوری اسلامی نشان دادند که زن مسلمان می‌تواند درتحصیل علم، حضور اجتماعی و مشارکت سیاسی و.. دوشادوش مردان پیش برودند. 🖋 شیخ از مدافعین بود که از سوء استفاده ونگاه ابزاری به زنان انتقاد می‌کرد و انتقادات ایشان نیز صرفا در حوزه اختیارات خویش یعنی حرام اعلام کردنِ کمک به مدارس سکولار بود. (1)مصاحبه دکتر توکلی با مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر را بخوانید، کد مطلب ۵۹۱۵) 🔉 ادامه یادداشت را بخوانید👇👇👇
💥رضاشاه و حقوق زنان💤 1️⃣ رضاشاه حقوق اولیه زنان در انتخاب همسر را به رسمیت نمی شناخت وبرای دختران خود (اشرف و شمس) ازدواج اجباری انجام داد. ازدواجی که بدلیل نفرت اشرف از شوهرتحمیلی اش، به انحراف شدید اخلاقی وی وهرزگی اش تا پایان عمر انجامید. 2️⃣ پیش از سلطنت رضاخان، انجمن‌های متعددی با هدف پیگیری حقوق زنان تأسیس شدند. انجمن هایی مانند حریت نسوان، مجمع انقلابی نسوان، جمعیت پیک سعادت نسوان، جمعیت نسوان وطنخواه و.. انجمن‌های زنان، نشریات متعددی مانند زبان زنان، دانش، شکوفه، پیک سعادت نسوان، نامه بانوان، عالم نسوان، جهان زنان، پیک سعادت نسوان، نسوان وطنخواه، دختران ایران و.. را منتشر می‌کردند که همگی توسط رضاشاه تعطیل شدند. رضاشاه نابودکننده تمام جنبش‌های طرفدار حقوق زن بود که در پی مشروطه متولد شده بودند. 3️⃣ رضاشاه برای زيرسوال‌بردن نظام ارزشهاي سنتي و اسلامي جامعه و ايجاد شباهت بين جامعه ايراني و غربي، اقداماتی مانند کشف حجاب را سامان داد که ارتباط آن با حقوق زن مشخص نیست. واقعا اگر خود زنان تصمیم‌گیرنده بودند، اولویت را به حق رأی و حق مشارکت آزادانه سیاسی می دادند یا به کشف حجاب؟ 4️⃣ رضاشاه بیسواد، از حقوق زنان، تنها تقلید از غرب و برهنه کردن زنان را می‌فهمید؛ به همین دلیل روزکشف حجاب را «روز آزادی بانوان» نامیدند یعنی اگر زنی بیسواد و تحت حکومت دیکتاتوری اما برهنه باشد آزاد است اما اگر باسواد و در حکومت مردمسالار باشد، آزاد نیست❗️ 5️⃣ اقدامات ظاهری رضاشاه در حوزه زنان، صرفا از طریق وابستگان به خاندان انجام میشد و با هر سازمان و جمعيت زنانه‌ مستقلی بشدت مقابله میشد. این یعنی زنان تنها در صورتی حقوق دارند که ما بالای سرشان باشیم! 6️⃣ بسیاری از زنان ایران در دوره رضاشاه تنها به دلیل داشتن چادر و روسری، توسط ماموران رضاشاه کتک خوردند و مجبور شدند تا خروج او از کشور، از خانه خارج نشوند. رضاشاه، ایران را به زندان بزرگی برای زنان تبدیل کرد. 7️⃣ در دوران حکومت رضاشاه، زنان نیز مانند مردان از حقوق سیاسی خود در مشارکت آزادانه محروم بودند و هیچ انتخاباتی از دستکاری رضاشاه مصون نبود(اسناد رسمی ساواک) 8️⃣ رضاشاه 5 همسر داشت که برخی از آنان صیغه‌ای بودند. هرزگی‌های دوران جوانی وی هم بماند تکه پراکنان، توجیه بفرمایند! 🖋 در دورانی که صدها گروه تاریخ در دانشگاه‌ها و پژوهشگاهها داریم و دهها ارگان و موسسه تاریخی از بیت المال بودجه می‌گیرند، حافظه تاریخی مردم در رسانه‌ها توسط دشمن تخریب می‌شود. ماکو پاسخگو؟ ماکو مسول؟ 💥ویژه ها در مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
📌 حقوق زنان؛ شیخ فضل الله نوری و رضاشاه 🔹مکرر شنیده اید که شیخ فضل الله نوری مخالف حقوق زنان و تحصیلات ایشان بوده است. واقعیت ماجرا چیست و چه کسی مخالف حقوق زنان بود❓ 💥این یادداشت ویژه را از دست ندهید 👆👆👆
از عزيزاني كه اسامي آنها ذكر شده و هنوز موفق به دريافت جايزه مسابقات فرهنگي كانال نشدند خواسته مي‌شود هر چه سريعتر براي دريافت جايزه خود به دفتر مديريت دانش پژوهي مراجعه فرمايند. در غير اين صورت جايزه‌ ايشان عودت داده خواهد شد. با تشكر زهرا سواعدی زهرا غلامی زینب بالاور فاطمه سواعدی محمدعلی سواعدی مهدی تقی‌لو 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
🖤🍃 🍃 } . . دیشب برای دفتر من همّ و غم شدی بی حرف پیشِ مطلعِ حرفِ قلم شدی باور نکرد نیست سرانجام در زمین مهمانِ رسمی شب شعر خودم شدی تو از زمان آدم و حوا، وَ قبل از آن بر روی دست های مشیّت علم شدی بی مرحمت که روز شما شب نمی شود اصلاً تو آفریده برای کرم شدی هشتاد سال و خرده ای انگار می شود از جمع اهل بیتِ حرم دار کم شدی با اتفاق هشتم شؤال آن زمان تنها گریزِ روضهٔ من در حرم شدی ماندم چرا زمین و زمان زیر و رو نشد آن موقعی که وارد بازی سم شدی آن بار هفتمی که لبت رنگ سبز شد آن بار هفتمی چه قَدَر پر ورم شدی وقتی که شعله چادر مادر گرفته بود زخمیِ دست هیزم و چوبِ ستم شدی حالا بماند این که چه شد بین کوچه ها حالا بماند این که برای چه خم شدی «عارف» نگو دگر، نکند فکر میکنی!‌‌ مثل مؤید و شفق و محتشم شدی هشتم‌‌شوال‌‌‌‌‌سالروز‌‌‌‌‌‌تخریب‌‌‌‌‌‌‌‌بقیع‌ 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
25-baqie.mp3
3.32M
زائري آمد كنار قبر آقايش نشست با لگد او را ز قبر مجتبي برداشتند خاك اينجا برتر از خاك تمام عالم است خاك اينجا را همه بهر شفا برداشتند خواستند آثار جرم شهر مخفي تر شود از ميان نقشه اسم كوچه را برداشتند آنقدر با گريه مردي بر رخ خود لطمه زد تا كه از قبر امام شيعه، پا برداشتند ........................... قطعه اي زيبا از صابر خراساني در غم تخريب بقيع 🆔 @SofreFarhangiReyhane 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🙌زيارت ميكنيم همه با هم بقيع مطهر را به نيابت از والدين و درگذشتگان و شهدا و علما و صلحا البته از راه دور و با پاي دل❤️ 🆔 @SofreFarhangiReyhane 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
🔰 اطلاع‌نگاشت | به فرزندانم 🔻 رهبر انقلاب اسلامی، در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در تاریخ ۹۸/۲/۲۸، خطاب به همه دانشجویان و جوانان فرمودند: «شما مثل فرزندان من هستید و همان چیزی را برای شماها دوست دارم که برای فرزندان خودم دوست دارم» و در ادامه توصیه هایی کردند که پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR در این اطلاع‌نگاشت، آنها را مرور می‌کند. 📥 farsi.khamenei.ir/photo-album?id=45751 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
1399-03-11-TakhribBaghi-OstadBahari.mp3
5.12M
نظر اهل سنت درباره ساخت بارگاه بر قبور چيست؟ نظر قرآن كريم در اين باره چيست؟ حجت الاسلام و المسلمين حسين بهاري 11-3-1399 🆔 @SofreFarhangiReyhane 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
♦️برخی بستگان امام رفوزه شدند. 🎤گفت‌وگوی اختصاصی «» با حضرت علامه درباره تحريف خط امام 🔹با یک نگرش اسلامی، دینی و الهی، مساله فرهنگ مساله‌ای است که هم اصالتاً اهمیت فوق‌العاده دارد و هم به‌عنوان یک ابزار برای اهداف دیگر است. 🔹اصولاً انسانیت انسان به فرهنگش است. فرهنگ از دو رکن «باورها» و «ارزش‌ها» تشکیل شده است. 🔹بقیه در مقابل این دو عنصر اصلی، طفیلی است. «انسانیتِ انسان» بستگی به بینش، نگرش و باورهای صحیحی دارد که شخص نسبت به هستی پیدا می‌کند. ‍ 🔹از بُعد عملی، ارزش‌هایی باید اهمیت داشته باشد که در عمل و رفتار انسان موثر باشد. مجموعه این دو عنصر اصلی و مقدمات و موخراتش و تبعات آن‌ها، فرهنگ را تشکیل می‌دهد. 🔹بنابراین، اگر ما فرهنگ را از زندگی انسان حذف کنیم، یعنی انسانیت را حذف کرده‌ایم. از جمله مباحث اصلی فرهنگ که هنوز هم در محافل علمی و آکادمیک دنیا تازگی خودش را حفظ کرده و از اهمیت نیفتاده، این است که آیا ما در زمینه باورها و ارزش‌ها، می‌توانیم بگوییم حق و باطلی، یا راست و کجی وجود دارد یا خیر؟ آیا اختلاف فرهنگ‌ها مثل اختلاف در سلیقه‌های انتخاب رنگ و غذا و نوع پوشش، سلیقه‌ای است؟ یعنی، نمی‌شود گفت یکی خوب یا بد است؟ 🔹یکی رنگ سبز می‌پسندد و دیگری آبی. در اینجا خوب یا بد معنا ندارد؛ این یک سلیقه است، آن هم یک سلیقه. یا در غذاها یکی از گوجه‌فرنگی خوشش می‌آید، یکی خوشش نمی‌آید. نمی‌شود گفت این بد است که خوشش نمی‌آید و آن خوب است که خوشش می‌آید. این با مزاجش بهتر سازگار است یا عادت کرده این را می‌پسندد و تنها اختلاف سلیقه‌ است. 🔹آیا مساله اختلاف فرهنگ‌ها هم از این قبیل است؟ اگر اینطور باشد، پس ما نباید دنبال این باشیم که کدام فرهنگ صحیح است و خوب یا کدام فرهنگ بد است. البته هم نسبت به باورها این مساله مطرح است و هم نسبت به ارزش‌ها. 🔹هنوز پرونده این بحث در محافل آکادمیک دنیا بسته نشده است. هر روز گرایش‌های جدیدی تا پست مدرنیسم و شاخه‌هایش مطرح می‌شود و امروز یک نوع کثرت‌گرایی مورد قبول است که عمده‌اش هم به «کثرت‌های فرهنگی» برمی‌گردد. 🔹موضع‌گیری ما با پاسخی که به این سوال می‌دهیم، می‌تواند در همه فعالیت‌های فرهنگی‌مان اثر بگذارد. اگر ما در این زمینه یک «پلورالیست» شدیم، حق نداریم بگوییم فلان فرهنگ بد یا غلط است، چون آن یک سلیقه است و اگر شما نمی‌پسندی می‌توانی چیز دیگری را انتخاب کنی. 🔹ولی برعکس، اگر بگوییم هم باورها و هم ارزش‌ها، درست، نادرست، خوب، بد، زشت و زیبا دارد، آن‌وقت نوبت می‌رسد به اینکه بپرسیم کدام یک خوب و صحیح است و کدام یک بد و غلط است؟ طبعاً از کسی مثل من توقع این نیست که این مساله را حل کنم و جواب قاطع بدهم، ولی برای ما این مساله مطرح است که اسلام در این‌باره چه می‌گوید؟ 🔹چون بالاخره ما «فرهنگ اسلام» را به‌عنوان یک فرهنگ پذیرفته‌ایم و باورهای‌مان باورهای اسلامی است، یا لااقل می‌خواهیم اینطور باشد. ارزش‌های‌مان ارزش‌هایی است که اسلام تعیین کرده و این معنایش این است که خوب و بد، درست و نادرست داریم. 🔹گرچه پلورالیسم فرهنگی در اسلام نداریم، اما در مسایل فرعی برخی تفاوت‌ها قابل اغماض است. 🔹کسانی‌که ما را متهم به تحریف می‌کنند، افترا می‌زنند و افترا از قدیمی‌ترین شگردهای شیطانی است. 🔹امروز کسانی‌که به دنبال «سازش» هستند، کم نیستند و متاسفانه بخشی از جامعه و سیاستمداران ما به آن تمایل دارند. 🔻متن کامل مصاحبه در نشانی زیر مطالعه کنید: http://www.asreandisheh.com/Home/Content/28 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
1399-03-12-SireImamKhomeini-OstadAhmadi.mp3
3.34M
سيره اخلاقي امام خميني (ره) حجت الاسلام و المسلمين حسين احمدي 1399-3-12 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
🔹غیریت در سیره امام خمینی ره ✍️ یادداشت عبدالله گنجی در روزنامه «جوان» 👈 از جمله مواردی که در تحریف امام مرتب استفاده می‌شود این است که؛ امام همه را به یک چشم می‌دید، امام اهل خط‌کشی نبود و... و حتی نوع مواجهه امام با غرب را نیز توجیه می‌کنند. امام براساس آموزه‌های دینی و قرآنی که مملو از دوگانه‌های خیر و شر، کافر و مسلمان، یمین و یسار، شرک و ایمان و ... است به شدت به مرزبندی سیاسی، اعتقادی، اقتصادی و سبک زندگی قائل بودند که عمده‌ترین آنان به شرح ذیل است: 1️⃣ غرب فرهنگی – سیاسی غیریت امام بود: امام عمده جهان غرب را کفر و بربریت توصیف می‌کرد و فلسفه حیات آنان را مادی‌گری، پوچ‌گرایی و لذت‌گرایی و منقطع از عالم وحی و معنویت و انسانیت می‌دانست. هیچ موقع نقطه مثبتی – به جز علم- از غرب نگفت و بر استقلال سیاسی- فرهنگی ایران مقابل غرب اصرار داشت. 2️⃣ صهیونیسم غیریت امام بود. صهیونیست‌ها هم از جهت اندیشه و هم از جهت عملکرد در سرزمین‌های اشغالی فلسطین غیریت امام محسوب می‌شدند. امام تا زنده بود از جنبش‌های اسلامی حمایت می‌کرد و سازشکاران در مسئله فلسطین را همانند صهیونیست‌ها غیریت می‌دانست. نابودی صهیونیست به هر روش ممکن آرمان امام بود و از ابراز آن و پرداخت هزینه ابایی نداشت. 3️⃣ ملی‌گراها غیریت امام بود ند. حضرت امام آنان را با تعابیری همچون «مدعای دروغین ملی‌گرایی» یا مدعیانی که «جز حرف و ادعا هنری ندارند» یاد می‌کرد و «خیالات باطل» را به آنان نسبت می‌داد و معتقد بود ملی‌گرایی با پایه معرفتی انسان‌گرایی همان غرب‌گرایی است. در عین حال امام «دفاع از ملت را واجب می‌دانست». اما ملی‌گراهای ایرانی را وابسته و شل دین می‌دانست که اهل هزینه برای ایران نیستند و ردی از آنان در جنگ هشت ساله نیز مشاهده نشد. 4️⃣ واپسگراهای مذهبی یا به تعبیر امام «واپسگراها» یا «مقدس‌نمای متحجر و بی‌شعور» غیریت امام بودند، همان‌ها که در حوزه علمیه بودند، اما شاه را سایه خد ا می‌دانستند و مبارزه گوشت و پوست با تانک و توپ را بی‌فایده ارزیابی می‌کردند، حکومت قبل از ظهور امام زمان (عج) را باطل می‌دانستند. خون دلی که امام از این دسته خورد از هیچ قشر دیگری نخورد و تا لحظه رحلت آنان را رها نکرد. 5️⃣ سکولارها غیریت امام بود. مخالفان اسلام سیاسی غیریت امام بودند و بارها آنان را نصیحت کرد. سخت معتقد بود حجی که از آن هدم کفر و شرک برنخیزد حج نیست، اسلامی که برای جهانخواران ضرر نداشته باشد اسلام نیست، از تنزل قرآن - این کتاب زند گی‌ساز- به مرگ و قبر سخت آزرده بود. 6️⃣ مرفهین بی‌درد غیریت امام بودند. کسانی مد نظر امام بودند که درد محرومیت و استضعاف را نچشیده‌اند. امام کاخ‌های آنان را محصول کوخ‌های موجود می‌دانست. معتقد بود آنان در دوران دفاع مقدس، جان و مال خود را از آتش حاد ثه دور نگه داشتند، از شهادت عزیزان متأثر نشدند و در روز واپسین داغ این حلاوت را خواهند چشید. متن کامل این یادداشت را در نشانی زیرببینید👇👇 https://www.mashreghnews.ir/news/1078501/%D8%BA%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AE %D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B1%D9%87 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
الان در آمریکا هم خود ملت آمریکا قبول ندارد این کارهایی را که دارد رئیسشان می‌کند. الان مردم آمریکا هم عاصی شده‌اند از دست اینها. دنیا اصلاً به عصیان کشیده شده است.» (صحیفه امام؛ ج ۱۸؛ ص ۳۲۳) «در خود آمریکا هم ملت آمریکا کم‌کم بیدار می‌شوند. و خواهد شناخت این ابرقدرت‌هایی که تحمیل می‌کنند خودشان را بر ملت‌ها.» (صحیفه امام؛ ج ۱۱؛ ص ۳۵۷) 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
🔷🔷 امام روح الله و حرکت جهان به سمت ديني شدن👇👇 ✅ امام چه کرد؟ اعتراف جامعه شناس معروف انگليسي؛‌ آنتوني گيدنز: ✍️ در گذشته سه غول فکري جامعه شناسي يعني مارکس، دورکيم و ماکس وبر با کم وبيش اختلافاتي فرايند عمومي جهاني را به سمت سکولاريزيسيون و به حاشيه رفتن دين مي ديدند ولي از آغاز دهه هشتاد و با انقلاب اسلامي ايران شاهد تحقق عکس اين قضيه هستيم يعني فرآيند عمومي جهان روند معکوسي را آغاز و به سمت ديني شدن پيش مي رود. ( کتاب جامعه شناسي گيدنز. ترجمه منوچهر صبوري. ص78) 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
نشریه فرهنگی از چشمه روح الله 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 واکنش امام خمینی(ره) به تمجید آیت الله مشکینی از ایشان 🔹ما آن قدری که گرفتار به نفس خودمان هستیم کافی است، دیگر مسائلی نفرمایید که انباشته بشود در نفوس ما و ما را به عقب برگرداند. شما دعا کنید که آدم بشویم 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
شوخی ها وبازی های کودکان وامام .pdf
1.33M
✅ دانلود و معرفی کتاب بازی ها وشوخی های کودکان وامام خمینی ✔️در این اثر 12 خاطره کوتاه از شوخی ها وبازی های امام خمینی با نوه هایشان به شکل تصویری ،جذاب وخواندنی مناسب مقطع ابتدایی آمده است. ✍️نویسنده: محمد عامری 🌱نشر: رسول اکرم 🌈معلم خلاق 🌈 👇👇👇 🌈حتما برای دوستان خودبفرستید🙏 ┄┄┅🍃🌸♥️🌸🍃┅┅┄ 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
گذری بر وصیت نامه امام خمینی.ppsx
483.2K
❇️ پاورپوینت گذری بر وصیتنامه امام خمینی 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين