eitaa logo
معاونت فرهنگى موسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى ره
1.7هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
3.1هزار ویدیو
328 فایل
اين كانال براي اطلاع رساني اخبار فرهنگی موسسه امام خمينی (ره) راه اندازي شده است. @AdminFarhangiMoasese : ارتباط با ادمين
مشاهده در ایتا
دانلود
خردورزی 9 - نهایی - کم حجم.pdf
15.45M
📍 📰 ✅پیشنهاد دانلود 💠 موسسه فرهنگی رسانه‌ای شناخت تقدیم کرد: 🔸نهمین مجله خردورزی 🔻در این شماره از مجله تخصصی خردورزی به مناسبت بزرگداشت پژوهشگر ارجمند و فرهیخته حجت الاسلام به بررسی سیره علمی و عملی، ابعاد و ویژگی‌های شخصیتی، خاطرات دوستان و شاگردان و کلام بزرگان در رابطه با شخصیت علمی ایشان پرداخته‌ایم. 🔰این شماره از مجله خواهید خواند: 📌«فرج‌نژاد، یک علامه بود»؛ سخنرانی دکتر در مراسم یادبود استاد فرج‌نژاد. 📌«زمان‌آ گاهی،جزء ویژگی‌های شخصیتی استاد فرج‌نژادبود»؛ سخنرانی آیت‌الله ابوالقاسم پیرامون شخصیت علمی و فرهنگی استاد فرج‌نژاد. 📌«فرج‌نژاد، سرشار از امید بود»؛ سخنرانی دکتر احمد در جلسه بزرگداشت استاد فرج‌نژاد. 📌«عقل تألیفی و تحصیل تحقیقی»؛ سخنرانی دکتر پیرامون ویژگی‌های شخصیتی و علمی استادفرج‌نژاد. 📌«سخت‌کوشی و خستگی‌ناپذیری استاد فرج‌نژاد»؛ سخنرانی دکتر پیرامون ویژگی‌های شخصیتی و علمی استاد فرج‌نژاد و.... •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• لینک شماره نهم خردورزی: 💢fekrat.net/4882/ لینک شماره هشتم خردورزی: ♻️fekrat.net/?p=4767 ┈••••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈• 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin
⏹پاسخ به دفاعيه نويسنده «عصر حيرت» درباره حبيب‌الله آشوري ✍استاد جواد زاده بخش اول: اخيرا يادداشتي با عنوان «بازخوانی اعدام حبيب الله آشوری نويسنده کتاب توحيد در سال ۱۳۶۰» توسط مؤلف کتاب «عصر حيرت» در فضاي مجازي انتشار يافته و در آن شبهات متعددي درباره برخي اشخاص (آيت‌الله خزعلي، آيت‌الله مصباح، مقام معظم رهبري و ...)، نظام جمهوري اسلامي و اجراي حدود اسلامي مطرح شده است. متن زير پاسخي مختصر به اين ياداشت است: 🔴1. به رغم شاگردي حبيب‌الله آشوري نزد مقام معظم رهبري و استفاده از مباحث توحيد ايشان، اما آيت‌الله خامنه‌اي صراحتا بر اشتباهات فاحش در تفکر و نوشته آشوري تأکيد کرده است: «من بارها درباره اشتباهات و انحرافات نوشته‌اش به او تذکر داده و با او بحث کردم که متأسفانه غالبا بي‌نتيجه بود». «آشوري در ابتدا طلبه مستقيم و سر‌به راهي بود. از حدود سال‌ 46 با من مرتبط شد ... ازحدود سال‌هاي 51 به بعد، تحت تأثير تفکرات مجاهدين خلق واقع شد و يکي دو بار به من گفت که گره‌هايي در ذهنيات خود دارد و خواست که با او بنشينم و آن‌ گره‌ها باز شود. در همين اوقات شرح بر جزوه توحيد [من] را نوشت و به من داد تا درباره آن نظر بدهم. ضعف‌هاي متعددي داشت و من در چند جلسه طولاني با او درباره آنها گفتگو کردم. گره‌هاي ذهني او همان‌ها بود که در کتاب منعکس شده است. در موارد متعددي نسبت به اشکالات قانع مي‌شد، ولي بار ديگر در جلسات بعد، همان‌ها را تکرار مي‌کرد. مهم‌ترين مانع از اين که حرف غلط‌ خود را پس بگيرد، فضاي آن روز در محيط مبارازاتي بود. حرف‌هاي افراطي و تند به مذاق‌ها خوش مي‌آمد و مستعمين را به گرد‌گويندگان چنين حرف‌هايي جمع مي‌کرد. او اين نقطه ضعف را داشت که از تحسين و تمجيد به خصوص از سوي جوانان و مبارزين به وجود مي‌آمد و همين نمي‌گذاشت او درست بفهمد يا درست عمل کند. دوستان خوب و اصيل ما از اين که او روز به روز بيشتر زاويه مي‌گرفت ناراحت بودند. يکي از مبارزين مؤمن، جلسه‌اي در خانة خود تشکيل داد و از او و من و دکتر شريعتي دعوت کرد تا شايد بشود او را از ادامه اين کجروي‌ها منصرف کرد. آن روز شريعتي و من ساعت‌ها با او حرف زديم و شريعتي بيش از من. و متأسفانه اثر نداشت» (ر.ک: رسول جعفريان، جريان‌ها و سازمان‌هاي مذهبي سياسي ايران، چاپ ششم، ص555). 🔴2. نوع عالمان و روحانيان شاخص که کتاب را خوانده بودند، وجود اشتباه و انحراف در کتاب توحيد آشوري را پذيرفته بودند؛ بحث در ميزان انحراف و اشتباه بود. عالماني مانند شهيد مطهري، آيت‌الله مصباح و بويژه آيت‌الله خزعلي، انحراف را بسيار جدي دانسته، برخي از آنها در حد ارتداد تلقي مي‌کردند (همان، ص554ـ556). البته اين که به صورت خاص، آيت‌الله مصباح، آشوري را مرتد دانسته باشد، مستندي براي آن نيافتيم. 🔴3. اينکه گفته شود: «چرا آيات مصباح و خزعلي، نسبت به محتواي کتابي که محل اختلاف بين عالمان و فقيهان بوده، با قاطعيت حکم به التقاطي بودن آن کرده و احتمال خطا در برداشت خود را از کتاب نداده اند؟» سطحي و عوامانه است؛ اولا چنان‌که ذکر شد، اختلاف در ميزان انحراف بود نه اصل انحراف؛ ثانيا چنين اختلاف‌هايي طبيعي است؛ يعني در کنار برخي اختلاف‌هاي فقهي، در مصاديق نيز اختلاف‌هايي در ميان فقها بوجود مي‌آيد؛ ثالثا، وقتي فردي بر اساس قرائن و شواهد، به يقين و اطمينان مي‌رسد، چه معنا دارد که احتمال خطا در برداشت خود بدهد؟! 🔴4. بيان شده است: چرا حکم‌کنندگان به ارتداد آشوري، «حکم به ارتداد متفکر و نويسنده‌اي مسلمان داده‌اند که از سر شبهه و تشخيص اشتباه، مطلبي التقاطي و حتي فرضا کفر آميز نوشته است؟» توجه به فاصله حدود 5 ساله انتشار کتاب توحيد در سال 1355 تا زمان حکم به اعدام آشوري در سال 1360، و عدم ابراز پشيماني آشوري از کتاب به رغم نقدهاي جدي که صورت گرفت (از جمله ايرادات آيت‌الله خامنه‌اي)، نشان‌دهنده علم و پافشاري وي بر همان مطالب بوده است. 🔴5. هم بر اساس احکام اسلامي و هم بر اساس قانون جمهوري اسلامي، به استناد نظر چند فقيه، ارتداد يک فرد مي‌تواند ثابت شود و حکم اعدام اجرا گردد؛ بنابراين، انتقاد به «دستگاه قضائي جمهوري اسلامي» که چرا به استناد نظر «چند فقيه»، اقدام به اعدام يک روحاني مبارز مي کند» بي‌وجه است.
بخش دوم: 🔴6. طرح اين اشکال که: «چرا موافقان کتاب توحيد، به دفاع از مرحوم آشوري نپرداختند و مانع اعدام وي نشدند؟»، به معناي، دعوت به بي‌قانوني و هرج و هرج است. دادگاه تشکيل شده و بعد از بررسي‌هاي لازم، حکمي صادر کرده است. به فرض افرادي موافق آن حکم نباشند، آيا بايد مقابل حکم بايستند؟! صرف نظر از اين که اولا چنان‌که ذکر شد نوع عالمان و روحانيان رويکرد انتقادي به کتاب داشتند نه موافقت کامل؛ ثانيا بر اساس چه مستندي بيان شده است در مراحل تشکيل دادگاه و رسيدگي به حکم، ديدگاه کساني که به‌رغم وجود انحراف در انديشه آشوري و در کتاب توحيد، اما آن را موجب ارتداد نمي‌دانستند، گرفته نشده است و اين افراد اقدامي انجام نداده‌‌اند؟ اين موضوع (فرآيند دادگاه و اقدامات صورت‌گرفته) نياز به بررسي و تحقيق دارد. 🔴7. بيان اين مطلب که: «صدور حکم ارتداد و مجازات اعدام به خاطر طرح يک انديشه و لو باطل و کفرآميز ـ در حالي که صاحب انديشه و عقيده در مقام ستيز با حقيقت نيست و دريافت خود را درست و حق مي‌داند ـ برخلاف يک قرائت متين و قابل دفاع فقهي از آزادي انديشه است»، صحيح است؛ البته با نگاه ليبراليستي به دين اسلام و آزادي، نه با نگاه و روش دين‌شناسي معمول و معقول فقهاي شيعه. آيا فرد مرتدي پيدا مي‌شود که بگويد من با حقيقت ستيز دارم و با اينکه دريافتم را نادرست و حق نميدانم، اما بر آن پافشاري مي‌کنم؟! 🔴8. اختلاف فقها در مورد برخي موضوعات، امري طبيعي است (همانند اختلاف ميان کارشناسان هر رشته اي در برخي مسائل تخصصي رشته خود). در عرصه اجتماع و قانون گذاري در جا معه اسلامي، طبعا بايد يک ديدگاه را اخذ کرد. بر اين اساس، درباره اجراي حدود، در جمهوري اسلامي، ديدگاه بسياري از فقها مبني بر جواز و وجوب اجراي حدود در همه اعصار، به قانون تبديل شده و در نتيجه، لازم الاجرا خواهد بود. 🔴9. نظام جمهوري اسلامي، البته موظف است در صورت ثبوت ظلم به افراد از سوي برخي مسئولان، به جبران آن پردازد؛ در کنار اين وظيفه، تکاليف ديگري نيز دارد که از جمله آنها برخورد مطابق قانون و شرع با اتهام‌زنندگان، شايع‌‌کنندگان و دروغ‌پراکنان بر ضد نظام و عالمان اسلامي است. 🔴۱۰ . در پايان، درباره ارتباط ميان کتاب «عصر حيرت» با نگارش‌ يادداشت‌هاي سياسي انتقادي از قبيل يادداشت مورد بحث (که توسط نويسنده کتاب مذکور صورت مي‌گيرد)، چند نکته کلي قابل ذکر است: 🔶الف) نقدهاي اساسي بر ديدگاه عصر حيرت مطرح شده يا قابل طرح مي‌باشد که از مهم‌ترين آنها، ارائة تصوير نادرست و غيرواقعي از وضعيت دورة حضور و غيبت معصوم (ع) است؛ اين‌که در دورة حضور معصوم، دسترسي شيعيان به تعاليم اسلامي به گونه‌اي نشان داده شود که در همه مسائل همراه با علم و يقين و بدون جهل و ترديد بوده است، نه با گزاره‌هاي تاريخي سازگاري دارد و نه با مفاد و مفهوم روايات متعدد. متقابلا، در عصر غيبت، به‌رغم وجود اختلاف‌هاي نظري‌ ميان فقها در برخي مسائل که مي‌تواند بيانگر حيرت و عدم علم باشد، اما احکام زيادي نيز از ضروريات مذهب يا مورد اجماع و اتفاق فقها است و يا شهرت غالب بر آنها وجود دارد که موجب يقين و اطمينان به صدور آنها از شارع مي‌شود؛ 🔶ب) عدم تطابق عمل نويسنده با ديدگاه و نظريه عصر حيرتش، ويژگي خاص، تعجب‌برانگيز و طنز‌گونه‌اي را به وي بخشيده است؛ چگونه فردي که ادعاي حيرت و جهل و عدم امکان علم و يقين در دورة غيبت دارد، با قاطعيت و علم آن‌هم در امور جزئي اين دوره سخن گفته، احکام قطعي درباره برخي حوادث، افراد و جريان‌هاي سياسي غير‌همسو صادر مي‌کند؟! 🔶ج) به لحاظ انگيزشي، بررسي شخصيت نويسنده و روان شناسي وي، گوياي آن است که شاکلة شخصيتي وي در کنار عدم دقت و عمق کافي، خالي از افراط و تندروي نبوده و نيست؛ به همين جهت، نگاه‌هاي آميخته با افراط وي در دهه‌هاي شصت و هفتاد، و عدم تحقق انتظارات وي از نظام جمهوري اسلامي، موجب يأس و نااميدي وي گشته است و به نظر مي‌رسد اين امر، از جمله عوامل و زمينه‌هاي نگارش کتاب عصرحيرت از يک‌سو، و نوشتن‌ يادداشت‌هاي تند انتقادي از قبيل يادداشت مورد بحث از سوي ديگر گشته است. از اين منظر، فلسفه و حکمت تأکيد‌هاي صورت گرفته در تعاليم اسلامي و بيانات اولياء و عالمان الهي، بر دوري از افراط و تندروي از يک‌سو، و پرهيز شديد از يأس و نااميدي از سوي ديگر، روشن مي‌شود؛ 🔶 د) مع‌الأسف، همين ويژگي شخصيتي (افراط و تندروي) ـ صرف نظر از ديدگاه علمي درباره عصر غيبت ـ موجب شده است، نويسنده مذکور، حريم قلم را پاس نداشته، مباحث (هر چند سياسي) را با روش علمي و حفظ حدود اخلاقي و شرعي طرح نکند و از آلوده شدن به بي‌صداقتي و برخورد گزينشي با مسائل پرهيز ننمايد که نمونه آن را در يادداشت مورد بحث مي‌بينيم. ⏹⏹⏹
معنوی و جسمانی 🌺 رازهای کوتاه عمر طولانی بر اساس روایات ┈••••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈• 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجازی ♦️انتخاب‌هایی جذاب و مفید از فضای مجازی و تدوین هدفمند آن ••••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈• 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin
✍️ همایش ملی هشتادمین سالگرد اشغال ایران و سقوط رضاخان، که به بررسی علل اشغال ایران و سقوط رضاخان در ۳ شهریور ۱۳۲۰ می‌پردازد، به همت پژوهشکده تاریخ معاصر به صورت مجازی برگزار می‌شود. دبیر علمی همایش دکتر ، پژوهشگر و مورخ برجسته کشور است. سخنرانان: دکتر منوچهر محمدی، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر محمدحسن رجبی، مهندس عباس سلیمی نمین، دکتر جواد منصوری، دکتر یعقوب توکلی، مسعود رضایی، دکتر محمد ملک‌زاده، دکتر رضا قریبی، دکتر مصطفی جوان، دکتر جواد حقگو، دکتر علی قربان‌پور دشتکی، محمدعلی بهمنی قاجار، دکتر مجید احمدی کچایی، دکتر سیدمصطفی تقوی، محمدصادق ابوالحسنی، دکتر مجید صادقانی، مهرزاد بختیاری‌منش، دکتر مرتضی باقیان، سیدهاشم منیری، محمدرضا چیت‌سازیان، مریم‌السادات حسینی، سیدروح‌الله امین‎‌آبادی، دکتر ، دکتر رضا حجت، مرتضی حافظی، حسین مولایی، رضا سرحدی، محمود ذکاوت، زهرا سعیدی، جواد عربانی، داوود امینی، سارا اکبری، امیر مکی و نعمت عاملی می باشند که حکومت رضاخان و علل سقوط او را از زوایای مختلف بررسی خواهند کرد. همچنین گفت‌گوی منتشرنشده‌ای از مرحوم پخش خواهد شد. گفتنی است پیش‌همایش مجازی هشتادمین سالگرد اشغال ایران و سقوط رضاخان هم‌زمان با هشتادمین سالگرد اشغال ایران، در 3 شهریور 1400 برگزار شد. 🗓 زمان: ۲۲ تا ۲۴ شهریور ۱۴۰۰؛ ساعت 🕝۱۴:۳۰ تا 🕡۱۸:۳۰ ✅ علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از این همایش مجازی می‌توانند در زمان یادشده به یکی از نشانی‌های زیر مراجعه کنند: در آپارات👇 Aparat.com/TVTARIKH/live در اینستاگرام👇 https://instagram.com/iichs.ir 🔰 توضیحات: ✍️ در شهریور 1320، نیروهای متفقین بی‌توجه به اعلام بی‌طرفی ایران در تخاصم بین‌المللی فیمابین متفقین و متحدین، وارد این کشور شدند و آن را به اشغال خود درآوردند. با ورود این نیروها به ایران، افزون بر لطمات انسانی، اقتصادی و سیاسی به کشور، به سلطه بیست‌ساله رضاخان بر ایران پایان داده شد، اما استبداد پهلوی با انتقال سلطنت از پدر به پسر با مدیریت متفقین تداوم یافت و نفوذ انگلستان در ایران همچنان استمرار پیدا کرد. با توجه به اهمیت این وقایع، پژوهشکده تاریخ معاصر هدف از برگزاری این همایش را واکاوی دوره بیست‌ساله سلطه رضاخانی و پیامدهای آن قرار داده است... 💠 امام خامنه ای(حفظه الله):🔰 ...ماجرای به [قدرت] و سلطنت رسیدن رضاخان از ماجراهای بسیار پر عبرت تاریخ است، ماجرایی که جوانان ما باید آنرا بدانند! ۷۹/۷/۱۴ رضاخان را انگلیسیها بر سر کار آوردند، این حرف مخالفین او نیست بلکه اعتراف وابستگان اوست، برای یک ملت هیچ ننگی بالاتر از این نیست که حکام کشور را سفارت انگلیس بیارد و ببرد!۷۷/۲/۲ چه گناهی باعث شد که رضاخان بر این ملت مسلط شود؟ گناه بزرگی که باعث شد، در همین شهر تهران مجلس مؤسسانی تشکیل شود و در آن‌ انتقال سلطنت و حکومت به رضاشاه را تصویب کنند؟ ...ملتی [عوام و خواصی] که در شهر تهران ایستادند و تماشا کردند که مجتهد بزرگی مثل [مرجع شهید علامه] شیخ فضل‌اللَّه نوری(ره) _را که از بانیان و بنیانگذاران و رهبران بود، به جرم اینکه با و غربگرای همراهی نکرد، ضد مشروطه قلمداد کردند، که هنوز هم یک عده قلمزن های ما، گوینده ها و نویسنده های ما همین حرف دروغ بی مبنای بی منطق را نشخوار می کنند و تکرار می کنند_ [در مرداد ۱۲۸۸ ش و در روز ولادت امیر مؤمنان حضرت علی علیه السلام] بالای دار کشیدند و دم نزدند!؟...بعد چوبش را خوردند...در همین شهر تهران مجلس مؤسسانی تشکیل شد و در آن‌جا انتقال سلطنت و حکومت به رضاشاه را تصویب کردند.[۱]* این یک بود! گناه جمعی ملت ها که مجازات عمومی را به دنبال دارد! گناهی که نعمت های بزرگ را زایل میکند و بلاهای سخت را بر سر جماعت ها و ملت های گنهکار مسلط می نماید! گناهی که مخصوص خود را دارد.۸۴/۸/۸ [۱]* در ۲۲ آذر ۱۳۰۴ ش و در تکمیل کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ ش، با هدایت و تصمیم انگلیس، به منظور تغيير متمم قانون اساسي و تفويض و انتقال مقام سلطنت، مجلس مؤسسانی تشکیل! و سلطنت، از سلسله قاجار به رضا پالانی (پالاندوز) انتقال یافت! این روز رسماً شروع "دوره دیکتاتوری رضاخانی" است. ••••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈• 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin
آغاز روز دوم همایش هشتادمین سالگرد اشغال ایران و سقوط رضاشاه👇 در آپارات👇 Aparat.com/TVTARIKH/live در اینستاگرام👇 https://instagram.com/iichs.ir 👆👆 ••••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈• 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin
💠تهذیب نفس فارغ‌التحصیلی ندارد! آیت الله جوادی آملی: ❇️ ما درسی می‌خواهیم که فارغ‌التحصیلی نداشته باشد، چون دشمن اصلی ما شیطان فارغ‌التحصیل نمی‌شود. ❇️تا زنده‌ایم ما را رها نمی‌کند. ما هم تا زنده‌ایم باید درس بخوانیم. ❇️درس‌های حوزه و دانشگاه هم که بالاخره بعد از بیست، سی سال ملال‌آور است. درسی باید خواند که ملال را از بین ببرد و این همان راه تهذیب نفس یا عرفان حقیقی است. ❇️پالایش کردن درون و مراقبت دائم داشتن، راه عرفان است. 📚 برگرفته از کتاب توصیه‌ها، پرسش‌ها و پاسخ‌ها . •••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈• 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin
❇️ رهبر معظم انقلاب: توسل عمومی برای دفع بلای کرونا خیلی مهم است. •••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈• 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin
📸تمام واکسن هایی که ایران ساخته است.... 📌آیا آثاری از آن بیماری ها در ایران هست؟! 👌نشر حداکثری •••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈• 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin
✳️ سی و هفتمین شماره فصلنامه تخصصی علوم انسانی اسلامی صدرا منتشر شد 🔵 بررسی اندیشه‌های جامعه‌شناختی، روان‌شناختی، سیاسی، فلسفی، عرفانی، تفسیری و تمدنی حضرت علامه آیت‌الله مصباح یزدی(ره) 🔷 مدیر مسئول: جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر رضا غلامی 🔶 سردبیر: آقای دکتر امیر سیاهپوش ✅ فهرست مطالب این شماره: 🔷 پرونده آشنایی با آثار علامه مصباح یزدی(ره) 🔷 پرونده عرفان از منظر علامه مصباح یزدی(ره) 🔷 پرونده علامه مصباح؛ فلسفه و علوم انسانی اسلامی 🔷 پرونده اندیشه قرآنی علامه مصباح یزدی(ره) 🔷 پرونده اندیشه سیاسی علامه مصباح یزدی(ره) 🔷 پرونده اندیشه های جامعه شناختی و روان شناختی علامه مصباح یزدی(ره) 🔷 پرونده فلسفه نظری تاریخ و تمدن از منظر علامه مصباح یزدی(ره) 🌐 اطلاعات بیشتر در👇👇👇 🌐 http://scih.ir/CCSVx 🆔@meshkatnoor •••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈• 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin
👆آزمونی ساده برای این‌که بدانیم متکبریم یا متواضع ••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈• 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin
🌼 رهبرانقلاب: ياد ولیّ الله اعظم (عج) را در دل‌های خودتان داشته باشید. دعای «اَللّهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَیْکَ فى دَوْلَةٍ کَریمَةٍ»را با همه‌ی دل و با نياز كامل بخوانيد. ۶۰/۳/۲۹ ••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈• 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin
آن‌ها مدرک و اعتبار دانشگاهی‌شان را نادیده گرفتند و به جبهه‌ها شتافتند تا تو مدرک دانشگاهی‌ات را با نشان وطنت تحویل بگیری. ••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈• 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin
لازم است برخی غذاها را از نظام تغذیه خود اخراج کنیم. (شماره 1) ••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈• 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin
اخراج ناسازگارها با نظام بدن انسان (شماره 2) ••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈• 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 | هرچه او گفت باید بگذاریم بر سر چشم 🎞مجموعه کلیپ‌های بخش‌هایی از بیانات حضرت آیت الله مصباح یزدی در مراسم دههٔ اول محرم سال ۱۳۷۹ است که بعد از ۲۰ سال منتشر می‌شود. 🎥 جهت مشاهده با کیفیت بالا در صفحه آپارات : 🌐 https://aparat.com/v/BSXtu 🏴 @mesbahyazdi_ir ••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈• 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin
کتاب 👈 داستان‌های یک روان‌شناس 🔸داستان‌هایی که رنگ و بوی واقعیت دارند. ✍🏻 زهرا وافر، روان‌شناس بالینی و از نویسندگان نام‌آشنای مطبوعات است. او پس از چند سال تجربۀ کار درمانی و بالینی، این کتاب را به نگارش درآورده است تا تجربیات و آموخته‌های خود را با سایرین به اشتراک بگذارد. نویسنده می‌دانست برخی از افراد که به اسم مشاور، بیان جذاب و عامه‌پسندی دارند، معمولاً سواد چندانی ندارند و غیرعلمی حرف می‌زنند و راهکارها و نظرات ساختگی و غیرحرفه‌ای خودشان را به خورد مخاطب می‌دهند، و دسته دیگر از روان‌شناسان که متخصص و اهل علم هستند، سخنانشان یا کاربردی نیست یا آن‌قدر خشک و ثقیل است که مخاطب عام نمی‌تواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند، پس تلاش کرد در نگارش محتوای این کتاب مطالب روان‌شناختی علمی و کاربردی را با استفاده از داستان و زبانی ساده و تا حد امکان جذاب به مخاطب منتقل کند. او خواسته محتوایی را ارائه دهد که برای همۀ افراد از هر صنف و با هر سطحی از سواد، قابل‌فهم، کاربردی و جذاب باشد. 👈کتاب حاضر، لبریز از نکته‌های کاربردی و زندگی‌آموز است که در سه بخش «زندگی مشترک»، «تربیت فرزند» و «مهارت‌های فردی» تدوین یافته است. نکته مهم در این کتاب، افزون بر محتوای غنی، نثر شیرین نویسنده و شروع هر متن با یک داستان کوتاه است. 🔸برای دریافت این کتاب می‌توانید آن را از فروشگاه‌های پاتوق کتاب در سراسر کشور تهیه کنید و یا با تخفیف از سایت نشر معارف به‌صورت اینترنتی خریداری نمایید. لینک خرید اینترنتی: https://nashremaaref.ir/product/441366/ •✾•💞🌺💞•✾•••┈┈• 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin
29.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹پاسخ حجت الاسلام و المسلمین دکتر جباری از اساتید برجسته حوزه به برخی مطالب حسن آقا میری و دعوت وی به گفتگو و مناظره 🔹حسن آقا میری در آخرین اظهار نظرهای عجیبش به تمسخر وضو به سبک اهل بیت و قرآن پرداخته و وضوی اهل سنت را بهتر از وضوی شیعه دانسته بود . 🔸لطفا نشر حداکثری بدهید . •✾•💞🌺💞•✾•••┈┈• 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin
🌷چند لحظه با صحنه‌های ناب دفاع مقدس
پیش همایش افول دکتر نوروزی(2)~1.mp3
8.38M
📌 نظریه حکمرانی مجازی در جهان پساآمریکایی 🎙 دکتر محمدجواد ؛ عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی موسسه امام خمینی(ره) @darseenghelab 🔹 دکتر نوروزی در ابتدا نسبت بین جهان پساآمریکایی و فضای مجازی را بررسی کرده و ضمن مروری بر نظریات مخالف مدرنیته، بیان کردد که فضای مجازی جزء ذاتیات آمریکا نیست و می‌توان در آن تصرف کرد؛ این فرصتی است برای عرضه بنیان های فکر دینی و فطری اسلام. 🔹ایشان به فروپاشی نظریه لیبرالیسم به عنوان عقبه علوم انسانی غرب و سپس اضمحلال ساختارها و فراورده ‌ای جهان غرب مانند سبک زندگی و اقتصاد، اشاره کرده و فرمودند: آمریکا با کمک فضای تبلیغات، رسانه و فضای مجازی توانسته است خود را سرپا نگه دارد اما دیگر توانایی قدرت حل مساله ندارد و اینکه همه مسائل باید توسط آمریکا حل شود از بین رفته است. 🔻 با اشاره به اینکه در مساله فضای مجازی بایستی اولا نظریه و سپس ساختار را تاسیس کرد، گفت: بحث از فضای مجازی دارای دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری است و تاثیرات حاکمیتی و نقش آن در کنترل افکار عمومی بسیار برجسته است. همچنین ابعاد امنیتی و روانی هم دارد که اگر نظریه حکمرانی نداشته باشید، نمی توانید از داده های مخرب جلوگیری کنید و داده مفید تولید کنید. وی درباره راههای رسیدن به گفت.. ادامه در پست بعدی👇👇👇 https://eitaa.com/darseenghelab/10105 🆔 @darseenghelab ┈••••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈• 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin
🔅 دکتر نوروزی درباره راههای رسیدن به گفت: برای رسیدن به نظریه حکمرانی، نیازمند گفتمان‌سازی هستیم تا یک وفاق مفهومی میان دولت‌ها شکل بگیرد و مثلا درباره وفاق داشته باشند. وی در تبیین نظریه افزود: نظریه لیبرالیسم یک دال مرکزی دارد که فردگرایی است. چین بر سرمایه داری متمرکز دولتی تاکید دارد وا اروپا بر ناسیونالیسم اروپایی متکی است اما مرکز ثقل نظریه ما است. این ارزش‌ها در گام دوم بیان شده‌اند مانند عقلانیت، علم، عدالت، اخوت، آزادی و... که همه ابناء بشر به این ارزش ها علاقمند هستند. 🔻 تعریف درست از انسان و ارزش‌های فطری، قدرت بسیج کنندگی جهانی دارد در مرتبه بعد، ارزش‌های اسلامی و در کانون نظریه، تفکر تشیع است که همین شاخصه‌های فطری را نیز دارد. بنابراین نظریه حکمرانی تشکیکی است از تفکر تشیع تا اسلام و ارزش های فطری. منطبق با فطرت است و در بحران معنا و معنویت می تواند حاکم شود. این نظریه باید به علم و الگو تبدیل شده و به سبک زندگی بیانجامد. این نظریه در بُعد ساختاری به سمت اردوگاه سازی می رود یعنی اردوگاه مستضعفین و مستکبرین. گفتمان ما در آمریکای لاتین بسیار برد دارد. برترین پیام در آنارشیسم فضای مجازی، حرف اسلام است واین نیازمند رشد عقول بشری است. 🔹 فرصت بودن فضای مجازی به این معنی است که باید دو راهبرد را دنبال کنیم. جنگ نامتقارن که سخت افزاری و نرم افزاری است. اینجا بصورت هوشمندانه اولا از ضعف های دشمن استفاده میکنید و ثانیا عقلانیت پیام را ارائه میکنید. راهبرد مطلوب است که تولید فضا و پیام ناب را رقم می‌زند. اینجا باید ایده را به علم و علم را به سبک زندگی تبدیل کنیم. ایده ما ارزش‌های فطری است که باید به دانش و علوم انسانی تبدیل شود و بعد در رفتار و سبک زندگی خرد شود. 💠 وی با منطبق دانستن الگوی ما در فضای مجازی بر الگوی فضای واقعی گفت: بحران در نظریه حکمرانی آمریکا با ظهور انقلاب اسلامی رخ داد و انقلاب اسلامی بدلیل برتری پیام و قدرت نرم خودش، گام به گام توانست موانع را رفع کند. در فضای مجازی هم همین اتفاق قابل تحقق است. 💥ویژه ها در مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab ┈••••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈• 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin
🌷چند لحظه با صحنه‌های ناب دفاع مقدس ┈••••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈• 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin
شنیده بود که این‌بار باز دعوت نیست کشید از ته دل آه و گفت: قسمت نیست بیا به داد دل تنگ ما برس ای عشق! اگر که حوصله داری، اگر که زحمت نیست غمی است در دل جامانده‌های کرب‌وبلا که هرچه هست، یقین دارم از حسادت نیست میان ما که نرفتیم و رفته‌ها، شاید تفاوتی‌ست در آغاز و در نهایت نیست همیشه آن‌که نرفته است، بی‌قرارتر است همیشه آن‌که نرفته است، کم‌سعادت نیست و آن کسی که در این راه اهل دل باشد مدام اهل گله کردن و شکایت نیست خودش نرفت و دلش را پیاده راهی کرد نباید این‌همه دل‌دل کند که فرصت نیست... ✍️ شاعر: مریم کلباسی ┈••••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈• 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin