⭕وضعیت قرمز شاید برای بعضی از ما قابل درک نباشه
فقط آنقدری بهتون بگم
🔹 وضعیت قرمز یعنی خواهر یکی فوت میکنه ولی نمیتونه خودش دفنش کنه
🔹 وضعیت قرمز یعنی بیمار هستی ولی بیمارستان جا نداره شما رو بستری کنه
🔹 وضعیت قرمز یعنی برادرت #کرونا گرفته ولی نمی تونی بری پیشش چون برگردی بچه ات هم میگیره
🔹 وضعیت قرمز یعنی مادر پیرت رو تنها تو خونه #قرنطینه کردی ولی از ترس این که نکنه خودت مبتلا باشی و بهش انتقال بدی نتونی بری پیشش
♦️♦️♦️ تو #گیلان و #مازندران وضعیت قرمز اعلام شده
⛔نزارید تو استان های دیگه وضعیت قرمز اعلام بشه
🔹 @farhanginewss 📚
📷 چقدر این عکس حرف دارد...
🔸تصویری از یک #معلم در #حمیدیه در شبکههای اجتماعی دست به دست شد که از کنار یخچال خود به عنوان وایتبرد برای آموزش دانشآموزانش استفاده کرده بود.
وزیر آموزشوپرورش در واکنش این عکس نوشت:
🔸همکارانم در سراسر کشور توانستهاند با خلاقیت،جریان یادگیری راتداوم بخشند و در تعطیلی مدارس،آموزش دانشآموزان را رهبری کنند.
🔸از تمامی همکاران خوبم بهویژه خانم معلمی که درشهرستان حمیدیه از امکانات منزل شخصی خود برای آموزش دانش آموزانش استفاده کرده بود قدردانی میکنم.
@farhanginewss
🔺 جدول پخش برنامههای درسی چهارشنبه ۲۱ اسفندماه، در شبکههای آموزش و ۴
@farhanginewss
🔻پیشبینی اینترنت رایگان برای دانشآموزان
🔹وزیر آموزش و پرورش از پیش بینی اینترنت رایگان برای دانش آموزان با هدف دسترسی آسان به آموزشها خبر داد و افزود: مساعدت خانوادهها در ارائه آموزشهای فضای مجازی از افزایش زمان دوره تحصیلی جلوگیری میکند.
✅ @farhanginewss
🔻تکلیف اولیاء برای پرداخت شهریه مدارس غیردولتی روشن شد
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی:
🔹 جریان آموزش از اولین روز تعطیلی در مدارس غیردولتی فعال بوده است.
🔹 در شرایط فعلی مدارس موظف به پرداخت اجاره بهای ملک بوده و همچنین موسسین میبایست حقوق اسفند ماه معلمانشان را پرداخت کنند.
🔹 هیچ یک از هزینههای مدارس کاسته نشده، نه اجاره بهایی حذف شده و نه حق التدریسی.
🔹 از اولیاء تقاضا داریم نسبت به پرداخت اقساط شهریه دانشآموزان خود مساعدت کنند تا موسسین بتوانند حقوق همکاران را پرداخت کنند.
🆔 @farhanginewss
💢نظام رتبهبندی فرهنگیان و اضافه شدن فوق العاده شغل به طور کامل باید اجرایی شود
👤اولادقباد، عضو کمیسیون آموزش :
▫️ علاوه بر این ۵۰ درصد فوقالعاده شغل باید مثل بقیه کارمندان دولت به فرهنگیان نیز اضافه شود.
▫️آقای الهیارترکمن در صدا و سیما گفت که ۵۰ درصد فوقالعاده شغل معلمان اعمال شده در حالی که این اتفاق هنوز نیفتاده است، ایشان همچنین گفت که بین یکونیم تا دو میلیون تومان به حقوق فرهنگیان اضافه میشود در صورتی که این اتفاق نخواهد افتاد و عددش به این میزان نیست.
▫️جامعه فرهنگیان دو انتظار از دولت دارد؛ یکی اجرای کامل نظام رتبه بندی فرهنگیان و دیگری اضافه شدن فوق العاده شغل مثل بقیه کارکنان دولت چه در کادر اداری و آموزشی و چه بازنشستگان که نباید مورد بیتوجهی قرار گیرند.
🆔 @farhanginewss
💢 امکان دارد سال تحصیلی تغییر کند
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در برنامه سلام صبح بخیر :
🔹حدود ۷۰ درصد محتوای آموزشی تقریباً آموزش داده شده و ۳۰ درصد باقی مانده از طریق آموزش تلویزیونی صورت میگیرد.
🔹آموزشها تا ۲۰ فروردین برنامه ریزی شده است و هدف گذاری تا خردادماه را خواهیم داشت. در فرصت باقی مانده اگر مدارس باز شوند امکان مرور دروس توسط معلمان را داریم. حتی امکان دارد سال تحصیلی تغییر کند و یک ماه از تعطیلات تابستانی را برای آموزش اختصاص دهیم.
🔹خانوادهها نسبت به امتحانات دانشآموزان نگرانی نداشته باشند و اگر هم نگرانی وجود داشته باشد دغدغه سیستم آموزشی خواهد بود، همواره ارزیابی مبتنی بر واقعیات جامعه است.
🆔 @farhanginewss
💢 ۱۳ مورد مشکوک و نمونه مثبت کرونا در دانشگاه فرهنگیان !
🔹حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان از ۱۳ مورد مشکوک و نمونه مثبت ویروس کرونا در میان کارکنان اداری، دانشگاهی و دانشجویان این دانشگاه خبرداد و گفت: بیشتر این موارد در تهران، گلستان و قم هستند.
🆔 @farhanginewss
🔻 اعطای تسهیلات مسکن به فرهنگیان با کارمزد ۱۲ درصد
محسن حاجی میرزایی وزیرآموزش و پرورش:
🔹تسهیلات احداث مسکن برای زوجین فرهنگی در تهران تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان، در مراکز استانها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان و نیز در سایر شهرها برای زوجین فرهنگی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۲ درصد پیشبینی شده است.
@farhanginewss
خبر فرهنگيان
🔻 اعطای تسهیلات مسکن به فرهنگیان با کارمزد ۱۲ درصد محسن حاجی میرزایی وزیرآموزش و پرورش: 🔹تسهیلات ا
💢 عشق دیده شدن #حاجی_میرزایی در #رسانه ها، با چوب حراج به شأن معلمان!
◼️ تا چندی پیش با خود فکر میکردم که فقط سید محمد بطحایی عشق رسانه ای شدن داشت و پروپاگاندا راه می انداخت، چه میدانستم روزی از راه می رسد که محسن حاجی میرزایی بر مسند وزارت تکیه می زند و دست از مصاحبه و وعده و وعید بر نمیدارد.
آقای وزیر! چه کسی به شما مشورت می دهد؟ به جای شما بودم همین الان و الساعه وی را عزل می کردم.گمان نمیکنم مصاحبه های اخیر شما و تبلیغاتی که راه انداخته اید زاییده ذهن شما باشد. مگر میشود وزیر آموزش و پرورش باشی و ندانی که نباید نمک بر روی زخم بپاشی؟
◼️آقای وزیر به شما پیشنهاد میکنم دو روز اخبار پخش شده از تمامی شبکه های رسانه ملی (رادیویی و تلویزیونی) را پیگیری کنید ،یقین دارم هیچ وزارتخانه و نهادی را نخواهید دید که بلندگو در دست بگیرد و از کم و زیاد شدن حقوق کارمندانش بگوید و یا هیچ وزارتخانه و نهادی نخواهد بود که رفاهیات در نظر گرفته برای پرسنل خود را رسانه ای کند.
◼️دست شما درد نکند، اما با خودتان چه فکر کردید که تسهیلات کم بهره بانک ملی و وام مسکن فلان و بهمان را کار شاقی دانستید؟ آقای وزیر شما یک زحمت بکشید در جلسه بعدی هیئت دولت از دو سه همکار وزیرتان پرس و جو کنید که چه افزایش حقوقی برای کارکنان خود داشته اند و یا چه رفاهیاتی دارند، شاید به این نکته دست پیدا کنید که آموزش و پرورش در برابر آنها برای کارمندانش کاری نکرده است.
◼️در این اوضاع نابسامان که شیوع کرونا نگرانی را برای هر خانواده ایرانی به همراه داشته است،شما و معاون برنامه ریزی و توسعه منابع تان خسته مان کردید از بس مصاحبه ها و خبرهایی داشتید که نه تنها دردی از ما درمان نکرده بلکه بیشتر بر عمق جراحت ها افزوده است.
◼️چه کسی به شما گفته که اخذ وام خبر خوشحال کننده و کار خارق العاده ای است! آن بانک ملی و سایر بانک ها از خدا میخواهند که وام به کارمندان شریف و منضبط آموزش و پرورش بدهند و سود دریافت کنند چرا که می دانند معتبرترین ضمانت نامه های بانکی برای معلمان است.
♦️ آقای وزیر خواهشاً اینقدر به فکر رسانه ای کردن اعطای رفاهیات نباشید، اگر زحمتی نیست همان رتبه بندی خودمان و افزایش ۵٠ درصدی فصل دهم همه کارمندان دولت را که قول دادید را پیگیری کنید و انجام دهید، همین کافی است.
🔹 @farhanginewss 📚
🔸اینفوگرافیک/١٠ پیشنهاد براى سرگرم کردن کودکان در روزهاى بحرانى كرونا
#در_خانه_بمانیم
#سرگرمی_در_منزل
🔹 @farhanginewss 📚
هدایت شده از اخبار مهم روز
🔻الکل اتانول، وایتکس، آب اکسیژنه و بتادین چقدر زمان لازم دارن تا ویروسها رو نابود کنند؟
✅ آیا میدانید با عضویت در گروه های واتساپ شماره موبایلتان برای همه اعضای گروه آشکار می شود و ایشان می توانند به بخشی از اطلاعات خصوصی شما دست پیدا کنند اما در پیام رسان های داخلی مانند سروش چنین مشکلی وجود ندارد؟
✅ آیا میدانید هزینه اینترنت و تبادل فایل و فیلم در #واتساپ ۴ برابر هزینه اینترنت و تبادل فایل در پیام رسان های داخلی مانند #سروش است؟
✅ آیا میدانید قانونا دستگاه های اطلاعاتی کشور همواره حق دارند کلیه اطلاعات رد و بدل شده در #واتساپ و کلیه پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی #خارجی را بدون کسب اجازه از شما و قاضی رصد کنند اما در مورد پیام رسان های #داخلی مانند #سروش ایشان بدون مجوز رسمی از قاضی دادگاه چنین حقی ندارند؟
✅ آیا میدانید در #واتساپ امکان ویرایش پیام بعد از ارسال وجود ندارد اما در اکثر پیام رسان های داخلی مانند #سروش این امکان وجود دارد؟
✅ آیا میدانید استفاده از #واتساپ و پیام رسان های خارجی برای انجام کارها و امور رسمی و دولتی مانند آموزش دانش آموزان بطور کلی غیرقانونی بوده و پیگرد قانونی دارد و اخیرا لینک گزارش تخلف هم در فضای مجازی منتشر شده است؟
متن اطلاعیه زیر را مطالعه فرمایید:
📌 اطلاعیه معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور در خصوص ممنوعیت استفاده از پیام رسانهای خارجی🔻
⭕️ باتوجه به مصوبات شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی درخصوص ساماندهی پیام رسان های اجتماعی، شهروندان گرامی می توانند مراکز آموزشی را که به جای استفاده از پیامرسانهای ایرانی، از طریق شبکه های اجتماعی خارجی اقدام به ارائه آموزش از راه دور، اعلام تکالیف درسی و یا هرگونه ارتباط با دانش آموزان یا اولیاء می نمایند را با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور به نشانی ذیل گزارش داده تا از طرق مربوطه پیگیرد قانونی صورت پذیرد.
📎https://internet.ir/shekayat/payamresan
🔹 تاکید می شود هر گونه اجبار مردم به عضویت در پیام رسانهای بیگانه فاقد وجاهت قانونی است و با خاطیان برخورد خواهد شد.
📎https://internet.ir/shekayat/payamresan
🔴 منتشر کنید تا همه بدانند.
هدایت شده از اخبار مهم روز
✳️ پویش اعتراض به حضور مدارس در پیامرسانهای خارجی شروع به کار کرد
🔸 تعداد زیادی از مدارس همچنان در تلگرام حضور دارند، در حالیکه طبق قانون از حضور در پیام رسان های خارجی منع شده اند و از طرفی بسیاری از خانواده ها نمی خواهند در تلگرام حضور داشته باشند.
🔻 از کاربران خواهشمندیم در پویش زیر شرکت نموده و اعتراض خود را ثبت نمایید 👇👇👇
https://my.farsnews.com/c/17097
با تشکر از همه کاربران
4_5994401566294017592.pdf
1.79M
91 بازی در فضای خانه برای کودکان
مناسب این روزها
🔹 @farhanginewss 📚
💢 نمی توان امتیازات قانون مدیریت را بر پایه رتبهبندی حساب و اعلام کرد/ آموزش و پرورش قانون را دور زده
اسدالله عباسی ،عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس :
🔹اِعمال امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری پیش از این برای بیشتر کارمندان دولت اِعمال شده بود و هماکنون این امتیازات در آموزش وپرورش هم اِعمال شد که متاسفانه در اجرای آن بسیار بد عمل کردند.
🔹با اِعمال امتیازات قانون مدیریت خدمات کشوری، طرح رتبهبندی کنار زده شد و با این کار در حق نیروهای آموزشی یعنی معلمان اجحاف و شرایط ستادیها بهتر شد در حالیکه در رتبهبندی اوضاع برعکس بود و به نیروهای آموزشی توجه بیشتری میشد.
🔹هم اکنون رتبهبندی را کنار گذاشتهاند تا امتیازات قانون مدیریت را اِعمال کنند، این ناپختگی بود و قانون مدیریت را هم نتوانستند درست اِعمال کنند.
🔹امتیازات قانون مدیریت خدمات کشوری از رتبهبندی مجزاست و نمی توان امتیازات قانون مدیریت را بر پایه رتبه بندی حساب و اعلام کرد که درصدی از آن با رتبه بندی اِعمال شده است این باعث ایجاد اختلاف حقوق بین معلمان با ستاد آموزش و پرورش و از همه مهمتر اختلاف آنها با سایر کارمندان دولت می شود که نوعی تبعیض بوده و باعث دلسردی می شود.
🔹اگر در این ماجرا سازمان اداری و استخدامی یا سازمان برنامه و بودجه مقصر باشد، آموزش و پرورش باید واکنش نشان دهد. اگر هم مسئولان آموزش و پرورش میگویند که نمیتوان امتیازات قانون مدیریت و رتبه بندی را به موازات هم اجرا کرد چرا به مجلس که قانونگذار است، اعلام نمیکنند؟ این دلیلی نمیشود که اقدام غیرقانونی انجام داده و رتبه بندی را حذف کنند.
🔹اجازه نمیدهیم که سازمان اداری و استخدامی، برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش خودسرانه اقدام کنند. نمی توان یک روز رتبه بندی را مصوب کرد و روز دیگر به بهانه امتیازات قانون مدیریت آن را حذف کرد، امتیازات قانون مدیریت خدمات کشوری نیز باید دقیق اعمال شود، اجرا نکردن آن بسیار بهتر از بد اجرا کردن بود.
🔹اقدامی که آموزش و پرورش انجام داده دور زدن قانون است. هم اکنون شرایط کشور تحت تاثیر کروناست و کمیسیون آموزش مجلس جلسه ای ندارد اما آقای زاهدی رییس کمیسیون نامهای نوشته است تا وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان اداری و استخدامی براساس قانون عمل کنند. در جلسه هیئت رئیسه برای هفته آینده حتماً این موضوع را بررسی میکنیم./تسنیم
هدایت شده از اخبار مهم روز
⚫️ نسبت خیانت در وزارت ارتباطات و شیوع #کرونا در ایران ⛔️⛔️
شاید عنوان عجیبی به نظر به رسد! اما کافیست ببینیم بخش قابل توجه انرژی امروز رسانه هایی که دغدغه شرایط بحرانی امروز را دارند و همچنین فعالان #فضای_مجازی که بدون چشم داشتی در حال جریان سازی هستند، صرف پاسخ به شبهاتی میشود که از بستر فضای مجازی رها شده و بدون مدیریت زیر ساخت درحال تولید و القاء گسترده به اذهان مردم است
🔹مردم امروز هم از #کرونا در حال آسیب دیدن هستند و هم از ویروس های مجازی که لحظه ای و پی در پی به افکار آنها شلیک میشود؛ و در این میان وزیر جوانی که باید شب و روز نداشته باشد و تمام وقت و انرژی اش صرف سامان دادن این اوضاع و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات باشد در حال چت کردن با برخی از کاربران #اینستاگرام است؛ آنهم درباره موضوعات زرد و حاشیه ای! اصلا مگر میشود یک نفر در جمهوری اسلامی تا این سطح مسئولیت داشته باشد و تا این سطح بیکار؟!
🔹اگر چین توانست بر بحران #کرونا غلیه کند؛ اگر در شرایطی که هر روز در هر نقطه جهان #کرونا اوج میگیرد و در مقابل روند ابتلا در چین نزولی شده قطعا بخشی از آن به دلیل حاکمیت چین در همه سطوح اطلاع رسانی است؛
یعنی همه انرژی سیستم اطلاع رسانی رسمی و غیر رسمی آن صرف آموزش، هشدار و همه توصیه ها و ابلاغ های لازم به مردم میشود نه اینکه بخش اعظم آن درگیر پاسخ به #شایعه هایی شود که یک روز پمپ بنزین را شلوغ میکند، یک روز فروشگاه ها، یک روز زنجبیل را کمیاب میکند و یک روز درگیر پرستار و کارشناسان قلابی شود که اخبار #دروغ بگویند و تجویزهای تقلبی ارائه دهند
🔹یک بررسی اجمالی نشان میدهد بیش از 80 درصد بحران های امروز که در مواجهه با #کرونا داریم ناشی از #ولنگاری_مجازی است؛ حالا بماند که در این میان عدم وجود یک سیستم واحد اطلاع رسانی در دولت باعث شده تا صدر تا ذیل به هر دلیلی تصمیم بگیرند اظهارات کرونایی کنند که به فاصله چند ساعت یا روز هم تکذیب یا اصلاح میشود؛ ضعف اجرایی شخص رئیس جمهور هم به همه اینها اضافه کنید و ببیند اگر سایر دستگاه ها حاکمیتی و مردمی و جهادی و کادر درمانی خوب ما پای کار نبودند آنوقت با چه شرایطی مواجه میشدیم
🔹مخلص کلام اینکه این حجم از انرژی که امروز صرف پاسخ به برخی شبهات واقعا مضحک اما نسبتا فراگیر میشود میتوانست تا چه میزان در توجیه مردم و اطلاع رسانی های لازم استفاده شود و آنگاه قطعا شرایط بسیار متفاوت از امروز بود.
#فساد #خیانت #دروغ #فریب #آذری_جهرمی #روحانی #آخوند_بی_دین #منافق #نجومی_بگیران #رانت #تلگرام #اینستاگرام
🔹 @mdaynews
هدایت شده از طنز فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴📽 درخواست یک خانم ایرانی ساکن آمریکا از ایران: لطفا به ما در آمریکا کمک کنید!
#کرونا #ویروس
🔹 @tanzefarhangian
♦پیام یک معلم درباره عدم حمایت دولت از پیام رسان های داخلی؟!
بعد از مدت ها که وضعیت ارتباطات نوین از طریق پیام رسان #تلگرام در کشور دچار اختلال شده بود و دولت توجهی به پیام رسان های داخلی جهت افزایش سرور نمی کرد، مردم در یک بلاتکلیفی ارتباطی قرار گرفتند .
🔹 از دیروز که بخشنامه وزارت آموزش و پرورش به مدارس جهت انتخاب پیام رسان داخلی جهت ادامه آموزش مجازی مدارس ابلاغ شد، فرهنگیان فراوانی وارد این پیام رسان ها شدند اما نادیده گرفتن توان داخلی، امروز و با قطع شدن پیام رسان ایتا و کاهش کیفیت بقیه پیام رسان ها به این برنامه ضربه زد و فرهنگیانی که از قبل در پیام رسان های داخلی کلاس و کانال مجازی داشتند به علت ترافیک بالا و قطع این ارتباطات برنامه آموزشی شان قطع شد.
🔹 این بی برنامگی و عدم حمایت دولت و وزارت ارتباطات از یک پیام رسان داخلی و سردرگمی مردم و فرهنگیان تا کی باید ادامه داشته باشد؟
حسین عبدالمحمدی
#آذری_جهرمی #روحانی #مدیریت_لجن #لجن_های_مدیر #ولنگاری #فساد #فریب #دروغ #فحشا #تولیدداخلی #پیامرسان_داخلی #سروش #گپ #ایتا #حمایت_از_کالای_داخلی #رونق_تولید #وزارت_ارتباطات #تلگرام #اینستاگرام #توئیتر #خیانت
#روحانی_پاسخگو_باش
#قوه_قضاییه_بیدار_یا_خواب
🆔 @farhanginewss 📚
خبر فرهنگيان
هدایت شده از اخبار مهم روز
▫️تکنولوژیهای جدید به دنبال هک کردن انسانها هستند!
▫️«یووال نوح هراری» مولف کتاب انسان خردمند از زندگی انسانها در سال ۲۰۵۰ میگوید
▫️#قرن_بیست_و_یکم ،قرن هک کردن انسان هاست
▫️شاید تلاش زیادی کنیم که بچههایمان یاد بگیرند به ++C بنویسند یا چینی حرف بزنند، اما کار که به ۲۰۵۰ رسید بفهمیم #هوشمصنوعی میتواند به مراتب بهتر از انسانها #کدنویسی کند و یک نرمافزار جدید ترجمه گوگل به شما امکان بدهد تقریباً بی هیچ ایرادی.
▫️پس باید چه چیزی آموزش بدهیم؟
بسیاری از کارشناسان آموزش میگویند مدارس باید به سمت آموزش به اصطلاح «4c» بروند یعنی :
critical thinking
communication
collaboration
creativity
#تفکر_انتقادی
#ارتباط
#همکاری
#خلاقیت
▫️در یک بیان کلیتر، مدارس باید از مهارتهای فنی دست بکشند و بر مهارتهای همهمنظوره زندگی تمرکز کنند.
▫️مهمترین مورد، توانایی کنار آمدن با تغییر، یادگیری چیزهای جدید و حفظ توازن روانی در وضعیتهای ناآشنا است. برای آنکه پابهپای دنیای ۲۰۵۰ جلو بروید، آفریدن ایدهها و محصولات جدید کفایت نمیکند؛ بلکه فراتر از همه، باید خودتان را مکرر بازآفرینی کنید.
▫️#کوکاکولا، آمازون، بایدو و حکومت همگی دنبال هککردن شمایند. نه گوشی هوشمندتان، نه رایانهتان، و نه حساب بانکیتان؛ آنها مسابقه گذاشتهاند تا خود شما، و سیستمعامل ارگانیکتان را هک کنند. شاید شنیده باشید که در #عصر_هک_کردن_رایانههاییم، اما این حرف حتی نصف حقیقت هم نیست. بهواقع ما در #عصر_هک_کردن_انسانهاییم.
🔚 آکادمی ارتباطات
#رسانه #فضای_مجازی #فریب
♦️آغاز واریز حقوق اسفند کارکنان دولتی از امشب
نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور:
🔹از امشب تا فردا شب سازمان برنامه و بودجه کشور ۲۴ هزار میلیارد تومان حقوق اسفند کارکنان را واریز خواهد کرد.
@farhanginewss
💢مهرسڪوت را بشڪنید جناب وزیر!/1
✍️#حسین_ثقفی
جناب آقای حاجی میرزایی
وزیر محترم آموزش و پرورش
▪️باشناختی ڪه در زمینه های اجرایی و اداری از شما دارم ،انتظار داشتم تا در خصوص اجرای فصل ده ،متفاوت عمل ڪنید و دنباله رو سازمان برنامه و بودجه نباشید.سازمانی ڪه تا امروز نسبت به بزرگترین دستگاه اداری وآموزشی ڪشور ،برخوردهایی از سر بی مهری ونابرابری داشته است.نمونه اش را هرسال در نحوه تخصیص بودجه شاهدیم والبته در بعد تامین هزینه حق التدریس معلمان ڪه طی دوسال،آموزش و پرورش را به یڪی از بدهڪارترین وزارت خانه ها نسبت به ڪارڪنانش تبدیل نموده است.
▪️جناب وزیر دراین بخش از مطالبم،می خواهم با شما صریح و شفاف سخن بگویم و انتظار جامعه صدیق و نجیب فرهنگیان این است ڪه شخصا ، پاسخگو باشید و در مسایل حساس قانونی از فرستادن گماشتگانی ڪه سابقه اجرایی آنان در قول وفعل برایمان آشڪار است ، بپرهیزید.شما مطابق ماده ۲۵ از فصل سوم قانون مدیریت خدمات،ضمن سوگند،منشور اخلاقی این وزارت خانه را امضا ڪرده اید ڪه وظایف خود را به نحو احسن و بر مبنای قانون انجام دهید.ولیڪن آنچه را نسبت به عملڪرد شما در خصوص رتبه بندی و اجرای فصل ده همین قانون مدیریت می بینیم،متناقض است.
آقای حاجی میرزایی!
مطابق ماده ۶۳ قانون ششم توسعه:
الف ـ دولت مكلف است براي ايجاد تحول در نظام تعليم و تربيت اقدامات زير را
انجام دهد:
١ـ اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش به نحوي كه كليه اقدامات وزارت
آموزش و پرورش براساس اين سند انجام شودو اقدامي مغايربا قانون و سند صورت نگيرد.
٢ـ تهيه نظام رتبه بندي معلمان و استقرار نظام پرداختها براساس تخصص با
شايستگي ها و عملكرد رقابتي مبتني بر نظام رتبه بندي معلمان و مهندسي نيروي انساني
براساس سند تحول و نقشه جامع علمي كشور با تصويب مجلس شوراي اسلامي در قالب
بودجه سنواتي
٣ـ ارتقاي جايگاه آموزش و پرورش به مثابه مهمترين نهاد تربيت نيروي انساني و
مولد سرمايه اجتماعي و انساني عهده دار اجراي سياستهاي مصوب و هدايت و نظارت بر
آن به عنوان امر حاكميتي با توسعه همكاري دستگاههاي اجرائي.
▪️انصافا شما پس از تصدی وزارت،نسبت به اجرای همین سه بند چه کردید؟می دانیم نقطه شروع وپایان تمام فعالیت ها در این دستگاه،سندتحول بنیادین است که در نهایت هدفش رساندن دانش آموز به حیات طیبه است که در بطن اجرای آن معلمان قرار دارند.حال می توان با صراحت اثبات نمود که شما و وزیر پیشین،متاسفانه معامله ای ناروا کرده اید و آن را قربانی برخی بی تدبیری های سیاسی و اقتصادی نموده اید.طی چندین سال از رتبه بندی و افزایش شایستگی معلمان از تریبون های مختلف وزارت و دولت، سخن سرایی شد و معلمان امیدوار شدند که با ارج نهادن به تخصص هایشان می توانند در امور تربیتی و آموزشی موثر و کارآمد باشند، اما شوربختانه تمام آن مقدمه چینی ها را با اقدامی عجولانه در اجرای فصل ده قانون مدیریت بر باد فنا دادید و دوباره چشم معلمان را برای تحقق رتبه بندی به افق های دور و ناپیدا چرخاندید!و آن را فتح الفتوح خود نامیدید!!
آقای حاجی میرزایی!
▪️شما مجری برنامه ششم هستید و در کنار آن مجری قانون اساسی، چون نماینده دولت ومعلمان ودانش آموزان در وزارت محسوب می شوید،پس چرا بر خلاف اصل سوم قانون اساسی نظام ،وفق ماده ۹ آن در رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه های مادی ومعنوی ،تلاشی نمی کنید.فصل دهم قانون خدمات را طوری اجرا کردید که مطابق خواست سازمان برنامه و سازمان امور اداری و استخدامی باشد و در این راستا متوجه رسالت خود نشات یافته از قانون اساسی و ماده۶۳قانون ششم توسعه نبودید و یکجا،سند تحول بنیادین را به قعر چاه فرو بردید که باز زنده کردن رتبه بندی و الزامات آن عزمی پیل وار می خواهد و صبری ایوب گونه، از آن رو که بعد از حدود چهار سال،نظام رتبه بندی مجالی برای ظهور در باور و احکام معلمان یافت ولی در عرض یک هفته چون سوزاندن کاغذی به راحتی آن را دود و ناپدید کردید!شما و دست اندرکاران وزارت،باحذف رتبه بندی ،برای سند تحول، تراژدی آمیخته بانابرابری،ظلم، یاس و فشلی وانفعال رقم زدید و معاون توسعه شما آن را نوعی ظفر دانست و اینکه جلو فریب خوردگی معلمان را گرفته اید!شما یقینا بر سر سند تحول با اجرای نابخردانه فصل دهم،کلاهی بس گشاد نهاده اید و این نهاد حاکمیتی را در حد یک دستگاه دستمایه ی محور تنزل داده اید.
🔹 @farhanginewss 📚
💢مهرسکوت را بشکنید جناب وزیر!/2
✍️#حسین_ثقفی
▪️باید بگویم جناب وزیر،سکوت کافی است چرا که بیش از این همسو با ظلم تلقی خواهید شد .فرصت را نسوزانید و وارد میدان پاسخگویی وعدالت گرایی شوید ،چراکه تب یأس به طرز فجیعی بر تن آموزش وپرورش سایه افکنده است و مبادا که در معابر انقیاد از مقامات سازمان برنامه از وظیفه اصلی خود در برقراری عدالت و برابری و کیفیت بخشی غافل شوید. ا واقع بینی ،احڪام معلمان و عوامل اداری را پس از اجرای فصل ده قانون خدمات ،مورد بررسی قراردهید- و اگر در دسترس ندارید می توان در چندثانیه هزاران مورد را برایتان فرستاد-و آنگاه متوجه نابرابری عمیق بین این دو گروه خواهید شد و ،فعلا ڪاری به مقایسه این احڪام با سایر ارگان های اداری ندارم ڪه آن را هم در وقتی دیگر برایتان به نقد خواهم ڪشید.
جناب وزیر!
افزایش ۲/۵۰۰/۰۰۰هزارتومانی عوامل اداری در قیاس با افزایش۲۵۰۰۰تومانی احڪام معلمان از فصل ده چنان مضحڪ است ڪه یقینا مرغ پخته هم قاه قاه به آن خواهد خندید و دردناڪ ترین آن ڪه جناب الهیار با شوافی محیرالعقول در رسانه ملی این افزایش عجیب ڪارڪنان بخش ستادی را به تمام معلمان تسری داده است ڪه گمان می کنم ایشان در نطق خود،بازیچه شده است.
◾️معلمان حق سوال و نقد دارند و شما وظیفه پاسخگویی و عمل به وعده
جناب آقای حاجی میرزایی
از وظایف اصلی هر مسئول اصلی هر ارگانی،پاسخگویی به مجموعه خود است تا ضمن تعامل بتواند با مشکلات آشنا شود و در جهت رفع انسدادها و ایجاد روحیه خدمت و تلاش بیشتر گام بردارد.
اما مدتی است که از خود رفع مسئولیت کرده اید و درهای شنیدن را بر مطالبات معلمان کاملا بسته اید که نه تنها ،نقدها واعتراض ها را کمتر ننموده است بلکه سبب تشکیل کمپین های چند هزار نفری در بین معلمان با عناوین گوناگون شده است و روز به روز بر شدت خواسته ها و جدیت ها برای پاسخ و اصلاح احکامشان افزوده می شود.
بیش از سه هفته است ڪه معلمان شب و روز در گروه های مجازی واز طریق پیامڪ به نحوه اجرای فصل ده اعتراض های قانونی می ڪنند و انگار وزارت هنوزدر خواب زمستانی به سر می برد.
آیا رواست که معلمان چنان خود را گسسته از شما بدانند که برای رفع مظالم دست به ▪️▪️دامن دیوان عدالت اداری،سازمان بازرسی کل کشور،قوه قضائیه،شورای نگهبان،بیت محترم رهبری شوند و اینگونه دادخواهی کنند؟!یادتان نرود که ما در سیستم آموزشی و تربیتی مبتنی بر مفاهیم قرآنی واسلامی کار می کنیم که در آن توجه به نیازها و اعتراض های زیر مجموعه ،چه بسا از فرایض دینی ارزش کمتری نداشته باشد.لذا شما شخصا باید به اعتراض های بحق معلمان ڪشور در خصوص حذف رتبه بندی و اجرای فصل دهم پاسخ دهید نه آن ڪه در پشت سر معاون سرسپرده خویش مخفی شوید و سکوت نمایید و یا در برابر بی مهری سازمان برنامه و بودجه در تخصیص اعتبار لازم،همان راه وزرای گذشته در نعل کردن خر کریم را پیشه نمایید و بر دامنه فقر وفاقه شاغلین و بازنشستگان عزیزمان بیفزایید.
وزیر محترم
▪️راهکار فوری طبق وعده خودتان برای رفع تبعیض، تخصیص فوق العاده ویژه به معلمان است که پیشنهاد میکنم فصل ده، مواد ۶۶و۶۸آن را با دقت مطالعه نمایید،این کار گرچه با یکسری پیچ های قانونی مواجه است ولی می توان برای رفع برخی نابرابری های درون سازمانی از آن بهره برد.البته آنچه مانع جدی بر سر راه تخصیص فوق العاده ویژه است ،تامین اعتبار آن از سوی سازمان برنامه و بودجه می باشد که می توانید بخشی را از طریق صرفه جویی و خصوصی سازی همچون گذشته تامین کنید و بخشی را هم سازمان برنامه تقبل نماید.واگر این کار مقدور نیست بنا به مصوبه سازمان امور اداری واستخدامی حق بهره مندی از رتبه بندی را به معلمان واگذار کنید و یقینا معلمان از شما خواهند خواست که همان فصل ده را با ۵۰درصد اضافه کنیدو رتبه بندی راطبق برنامه ششم از مجلس محترم شورای اسلامی مطالبه نمایید.
🔹درد و رنج معلمان را دریابید و بیش ازاین منرلتشان رانکاهید
▪️همکاران اداری ما زحمت می کشندولی با انواع اقسام مدل هایی مالی پاسخشان داده می شود، من جمله اضافه کار،وام های با سود اندک که به محض اعلام بانک ها سرلیست اسامی عوامل اداری هستند،استفاده از امکانات رفاهی وزارت خانه و... و در اقدام اخیر که در اجرای فصل دهم برایشان سنگ تمام مرمرین گذاشته اید!
▪️اما معلمان ،با حقوق ناچیز،حتی در سفرهای خود هم باید به مدارس بروند و چه بسا شرمنده همسر و فرزندان که توان مالی شبیه دستگاههای دیگر برای گردش و رفاه روحی و روانی ندارند و جز این اگر اضافه تدریس بردارند، باید بعد یکسال ،مزد خود را دریافت کنند! آنهم بر اساس همان نرخ سال قبل بدون احتساب ضرایب تورمی
🔹 @farhanginewss 📚