فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾پخش واقعیت مجازی لحظه شهادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) به همت سازمان فضای مجازی سراج در روز تاسوعای حسینی در تکیه پیرعلم بابل
@Fars_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾جای دارد صبح بگذارند نام شام را
چون كه ديگر ميشود خورشيد شام تار، سر
شعرخوانی عاشورایی و اشکهای رهبرانقلاب
@Fars_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾آه از غروبی که سرم رو نیزهها میره
چشمم به سوی خیمهها و قلب من پر آه...
بخشی از روضهخوانی آقای میثم مطیعی در شب عاشورا در حسینیه امام خمینی(ره)
@Fars_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾مطالبه مردمی #شفافیت_مالی_منوتو | مردم میخواهند بدانند منابع مالی شبکه من و تو که به ظاهر دغدغه ایران دارد و دلسوزی میکند کجاست!؟
@Fars_plus
◾ *دائم الخمری که امام حسین(ع) زندگیاش را دوباره ساخت*
پرسان پرسان پیدایش کردیم. در یکی ازهیئتهای جنوب تهران. جوانها و نوجوانها دور و برش حلقه زدهاند و او برایشان از آداب عزاداری میگوید. به سختی حاضر به مصاحبه میشود و میگوید: «حرف میزنم. از سالهای ننگین زندگیام میگویم. اما فامیلیام را ننویسید.»
مجتبی روایت میکند. از ۹ سالگی میگوید و آغاز میگساری: «پدرم شرابخوار بود. اولین بار در 8 سالگی مشروب را مزه مزه کردم. در15سالگی خوردنش برایم عادی شد. میتوانید تصور کنید که فردی از نوجوانی و 15سالگی دائمالخمر باشد؟ من بودم...
ادامه این ماجرای واقعی را بخوانید 👇
fna.ir/boi1mm
@Fars_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾عزاداری ساده و بی ریای دانش آموزان یکی از مدارس عشایر بختیاری در شمال خوزستان
@Fars_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾تجمع یزیدیان زمان در روز عاشورا
@Fars_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾همخوانی جوانان عراقی در حضور رهبر انقلاب
ایران و العراق ... لایمکن الفِراق (ايران و عراق جدا شدنی نيستند)
@Fars_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾جديدترين تیزر از پشت صحنه فیلم ماجرای نیمروز ۲(رد خون)
@Fars_plus
◾چادر بسرها و عبا بدوش ها...
تحلیلی دیگر از شهادت حجت الاسلام تولائی
ماجرای شهید حجت الاسلام تولایی بهانه ایست تا چادر و عبا را از منظر دیگری تحلیل کنیم. امروز کارکرد چادر و عبا متفاوت از گذشته است و طبیعی است که مورد توجه متعرضین باشد.
چادر
امروز چادر از یک ضابطه و قاعده اجتماعی به یک ارزش نمادین و حتا به یک کنش اجتماعی تبدیل شده است. حجاب چادر یعنی عبور از یک پوشش صرف و تبدیل آن به یک رسانه ارتباطی حامل یک پیام مهم سیاسی-اخلاقی.
روشنست که چادر تراز مورد توجه است و حجاب یا حتا چادری که کارکرد برهنگی دارد از حیطه این بحث خارج است.
حجاب تا سالها پیش تنها پوشش بود؛ در همین چارچوب چادر یک نوع حجاب سنتی تر و کاملتر شناخته می شد. اما امروز پیام چادر فراتر از یک سنت فرهنگی است.
حجاب رعایت تقوای فردی و حفظ ضروریات دینی است. اما چادر یک رسانه در ساخت جامعه سازی معنوی است. چادر یک گام فراتر از حجاب است. چادر خودش یک رسانه و کنش برای ساخت یک اجتماع اخلاقی و دینی است.
جامعه ای که قدرت دینی اش را از پشتوانه های مردمی می گیرد، ظاهر دینی اش بسیار کلیدی است. ظاهر، خودش نقش وجدان را بازی می کند و قدرت بازدارندگی دارد. خانم چادری با چادرش تنها حجاب فردی اش را رعایت نمی کند، بلکه ظاهر یک جامعه دینی را هم به رخ کشیده و به نمایش می گذارد. به تعبیری چادر یک کنش برای فریاد کردن یک جامعه اخلاقی و معنوی است. ازین جهت کاملا سیاسی است. چه بسا خود خانم چادری هم متوجه چنین کارکردی نباشد.
وقتی می گوئیم چادر، یعنی هر نوع حجابی که چنین پیامی داشته باشد؛ منحصر به چادر هم نیست.
عبا
عبا و عمامه چیست؟ تنها لباس طلبگی؟ لباس دین؟ آیا کارکردی شبیه لباس پزشکی دارد؟ اینطور نیست. لباس دین امروز کارکردی فراتر از یک هویت ساده صنفی دارد. لباس دین یعنی رسانه ای که تعظیم شعائر می کند. اما امروز تعظیم شعائر چیست؟ فریاد کردن دین و معنویت. پرچمدار این شعارها کجاست؟ انقلاب اسلامی.
مساله اینجاست که امروز عبا و عمامه کارکرد انقلابی و حکومتی دارند. ممکن است گفته شود چه بسیار روحانیتی که انقلابی هم نیست؛ اما روشنست که امروز هویت آنها تعیین کننده نیست. هویت اصلی عبا و عمامه را کسانی می سازند که معتقدند به دین اجتماعی. پشتیبان این دین اجتماعی نیز چیزی نیست جز روحانیت. عبا یعنی حضور جریانی که دین اجتماعی را نصرت می دهد.
با این توضیح تلاش برای تخریب فرهنگی و حذف فیزیکی چادر و عبا خیلی عجیب نیست. چادر و عبا امروز رسانه قدرت ورزی جامعه دینی اند. چادر نماد دینداری سیاسی و عبا نماد دین سیاسی.
نقش چفیه رهبری را هم باید از همین منظر تحلیل کرد.
امروز درگیر جنگ نمادهائیم. تلاش دشمن برای تخریب مناسک دینی نیز از همین جهت قابل تحلیل است که بماند برای بعد.
@mahdian_mohsen
@Fars_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾لحظه تیراندازی و حمله تروریستی در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز
@Fars_plus