فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جشن «لادن برومند» زنی که ۴ هفته پیش در دیدار با ماکرون از انقلاب ایران صحبت کرده بود!
▫️کاسبان خون در حالی که مردم ایران را به اعتصاب تشویق میکنند، به هر کس در اینستاگرام و توییتر از «زندگی روزمره» چیزی بنویسید حمله میکنند و مغازهدارها و کامیوندارها را با تهدید، سنگ و کوکتل مولوتوف مجبور به خانه نشینی میکنند؛ این طور دور هم در نیویورک جمع شدهاند تا در نمایشگاهی که ورودیاش ۸۰ دلار است «برای آزادی» برقصند و بنوشند.
▫️خلاصه دستورالعمل خارج نشینها برای مردم ایران همین است: ما زندگی عادیمان را میکنیم ولی شما حتی حق نفس کشیدن برخلاف میل ما را ندارید!
@Fars_plus
▪️واکنش قابل تامل دانشجویان دانشگاه شریف به حمایت براندازها از قاتل خیابانی
دانشجویان شریف، فیلم لحظات سلاخی شدن شهدای دانشجو توسط مجیدرضا رهنورد را اکران کرده و در کنایهای نوشتهاند: فیلم شرکت در اعتراضات مردمی توسط معترض بیگناه! مجیدرضا رهنورد
@Fars_plus
▪️حسین رونقی: «میخواستند مرا مقابل دوربین بنشانند… جلوی دوربین نرفتم. من را به سلول برگرداندند»
ای بابا بد شد که. پس اعتراف اجباری با شکنجه شدید که میگفتند چی شد؟ رونقی یه تنه داره همه دروغهاشون رو برملا میکنه.
💬 دانیال معمار
@Fars_plus
▪️اینو راست گفت! واقعا «بهترینهاشون» رو دارن میکشن! خلاقترین! پرانرژیترین! کشتن ۲ نفر در ۶ ثانیه کار هر کسی نیست! نگرفته بودنش ده پونزده نفر دیگه رو هم با قمه زده بود!
💬 اژدمارنگ
@Fars_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فکر میکنید این جمعیت واسه اعتراض به اعداماس؟ نه اشتباه نکنید. این جمعیت واسهی خواستگاری تو دانشگاه علوم تحقیقات جمع شدن.
پ.ن: منوتو این فیلم را به عنوان اعتراض به اعدام منتشر کرده است
💬 Mahtab
@Fars_plus
20.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مادر شهید زینالزاده: یکبار تقریبا ۱۰روز قبل شهادتش بود و یک بار هم سه روز قبل شهادتش از من خواست که دعا کنم شهید بشه
مادر شهید حسین زینالزاده:
🔻حسین میگفت مامان اگر من برم میتونم یک نسل رو نجات بدم.
🔻خوشحالم فرزندم به آرزویش رسید و مایه افتخار است برای من. انشاالله من را نیز شفاعت کند.
@Fars_plus
11.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنرانی دیده نشده از شهید قاسم سلیمانی در میان یارانش
مستند «پاییز پنجاه سالگی»
🔸 پنجشنبه ۲۴ آذر ساعت ۱۴ سالن شماره ۶
🔸 پردیس سینمایی ملت
🔹 چهارشنبه ۲۳ آذر ساعت ۱۸ ، موزه سینما
👈 حضور آزاد و رایگان
@Fars_plus
▪️عه، مگه قرار نبود با توئیت انگلیسی هزینه مماشات با ج.ا. رو بالا ببرید؟!
مگه همین شماها نبودید از شعر زیرنافی و دوبیتی ذوق مرگ می شدید؟!
توی وطن فروش مگه با همین کارها مردم رو به جون هم ننداختی؟!
@Fars_Plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وزیر اطلاعات: هرکسی که در اغتشاشات و آشوبها نقشی داشته، در هرکجای دنیا باشد مجازات خواهد شد.
@Fars_plus
▪️محاربه به زبان ساده تر برای دانشجویان حقوق:
ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی مقرر داشته:
محاربه عبارت از کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها است، به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد.
چهار واژه در صدر ماده آمده است:
جان
مال
ناموس
ارعاب
همان طور که پیداست سه کلمه اول امر خارجی و کلمه آخر مصدر یک فعل به معنای ترساندن است. حال سوال اینجاست که اینها چطور با "یا" به هم معطوف شده اند درحالی طرفین حرف امر باید هم معنا باشند؟
قصد در حقوق یا به فعل و ترک فعل تعلق میگیرد یا به نتیجه و قصد موضوع جرم بی معناست و فعل و ترک فعل نیز خود موضوعی دارند. برای مثال: قصد (نیت) کشتن (فعل) انسان زنده (موضوع جرم).
از این رو ماده باید اینگونه خوانده شود:
محاربه عبارت از کشیدن سلاح به قصد (صدمه زدن به)جان، (بردن یا اتلاف) مال یا (تعرض به) ناموس مردم یا ارعاب آنها است، به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد.
در اینجا کشیدن سلاح فعل مجرمانه، قصد صدمه زدن، قصد بردن یا اتلاف، قصد تعرض به ناموس و قصد ارعاب مردم قصدمجرمانه مرتکب و جان مردم، مال مردم، ناموس مردم و امنیت روانی مردم موضوع جرم است.
در قانون سابق فقط قصد ارعاب مردم که منجر به ناامنی شود محاربه تلقی میشد. در قانون فعلی با کلمات جان مال و ناموس سه قصد دیگر به قانون اضافه شده است و معنای محاربه را توسعه داده است،
از این رو محاربه در ماده ۲۷۹ به ۴ صورت قابل ارتکاب است:
۱. کشیدن سلاح به قصد صدمه به جان مردم به با علم به بهم ریختن امنیت محیط
۲. کشیدن سلاح به قصد بردن مال مردم با علم به بهم ریختن امنیت محیط
۳. کشیدن سلاح به قصد تعرض به ناموس مردم با علم بهم ریختن امنیت محیط
۴. کشیدن سلاح به قصد تعرض به امنیت روانی مردم با قصد بهم ریختن امنیت محیط.
در حالی که ظاهر ماده ۱۸۳ قانون مجازات سابق بر اساس فتوای برخی فقها فقط حالت چهارم محاربه محسوب میشد که ۱۳۹۲ تغییر کرد.
💬 جلیل محبی
@Fars_plus