▪️گنبد نمکی جاشک
از بزرگترین و زیباترین گنبدهای نمکی ایران و خاورمیانه و از جاذبههای طبیعی استان بوشهر است که در بهمن سال ۱۳۸۶ به عنوان اثر طبیعی ملی فسیلی به عنوان یکی از مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به ثبت رسید.
#ایران_زیبا
@Fars_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نیویورکیه نوشته اگر جانیان نیویورک نتونن بکشنت حتما متروش میتونه
💬 هاون مدیا
@Fars_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گوشهای از پروپاگاندای تمامعیار غرب به نفع اوکراین:
وسط گزارش در مورد جنایات پوتین، جنازههای دروغینشان زنده میشوند. :)
💬 امیر صالحی
@Fars_plus
▪️از همان زمان که دکارت مفهوم "کوگیتو" را مطرح کرد، تا همین امروز و علیرغم تمام نقدهای تند و تیز فلسفی، مفهوم "من اندیشنده" در قلب مدرنیته غربی جا داشته است.
اپیستمولوژی یا شناختشناسی، عمدهترین رکن اندیشهای در غرب بوده است، حتی در حوزه مدیریت افکار عمومی.من اندیشنده در مواجهه با یک شی، بهسراغ تجربه و ریاضیات میرود تا شناخت خود را از آن شکل دهد اما درباره پدیدههای اجتماعی چطور؟
اینجا حتی تجربه هم آنقدر مهم نیست، چون حتی اگر در دل یک پدیده اجتماعی باشید، تنها گوشهای از آن را تجربه میکنید.مثلا حتی اگر در دل یک جنگ باشید، شما فقط بخشی از آن را دیدهاید و شناختتان محدود به همان بخش میشود.
شما پدیدههای اجتماعی را با "روایت" آن پدیدهها میشناسید.
این نکته مهم در شکلدهی به افکار عمومی است.نمونه بارز شناخت از طریق روایت، شناخت تاریخ است. شما هربار که تاریخ میخوانید، روایتی از تاریخ را میخوانید که بهشکلی خاص وقایع را بههم گره زده است.
شناخت ما از "تخت جمشید" جز روایتهایی نیست که درباره آن خوانده یا شنیدهایم.روایتسازی، اصلیترین شیوه امروزین مدیریت اذهان و شکلدهی به آنها در یک پدیده خاص اجتماعی است.
هر کس بتواند روایت خود را غالب کند، برنده "جنگ روایتها"ست. حالا روایت درست باشد یا جعلی.اگرچه اتقان، رکن اساسی یک روایت است اما روایت متقن الزاما روایت برنده نیست. در پیروزی روایتها، دو عامل مهمتر وجود دارد: سرعت و تکرار.
معمولا اولین روایت ماندگارترین روایت است و بیش از همه میچرخد، حتی اگر درست نباشد.
تکرار هم یعنی بازنمایی مکرر روایت در منابع مختلف.در بیان کمی علمیتر، در شناخت پدیدههای اجتماعی روایت بین سوژه و ابژه حایل میشود و شناخت سوژه از ابژه را شکل میدهد.
توجه کنید که شناخت وقتی شکل گرفت، تغییر آن دشوار میشود چون تبدیل به پیشفهمی میشود که در برابر تغییر مقاومت میکند.این روزها روایتهای تاثیرگذار را معمولا دو جا میسازند: یا در شبکههای اجتماعی یا در رسانهها.
این دو معمولا یکدیگر را تقویت میکنند و با بازنشر روایت، هم ساخت آن را رقم میزنند و هم تکرار آن را.یک مثال: چندی پیش گفتند در چین کودتا شده بدون کوچکترین منبع رسانهای. منبع هم شبکههای اجتماعی بودند و خیلیها هم باورشان شده بود. شاید هنوز خیلیها فکر میکنند کودتایی در کار بوده.
این نمونه یک روایتسازی با تکرار است.آن مرجعی که بتواند بارها روایت خود را غالب کند، به جایگاهی در افکار عمومی میرسد که میگویند "مرجعیت" یافته.
شرط مرجعیت در اینجا نه اتقان روایتها، که پیروزیهای مکرر در جنگ روایتهاست.
وقتی رسانه یا کاربری در شبکههای اجتماعی به چنین جایگاهی رسید، زانپس احتمال بردش بیشتر است.حالا هدفم از نوشتن این همه توییت چه بود؟ میخواستم نشان دهم که چگونه دارند افکار عمومی ما را مدیریت، بلکه تخریب میکنند.
فکر میکنید بنسلمان و سعود القحطانی، بیهوده سالی ۲۵۰ میلیون دلار خرج سعودی اینترنشنال میکنند؟شیوهشان روشن است: در پدیدههای مختلف اجتماعی بهسرعت روایت میسازند، با تکرار مکرر در شبکههای اجتماعی آن را جا میاندازند و کمکم مرجعیت پیدا میکنند.
آن وقت است که میبینی از کاه، کوه ساختهاند و حتی عدهای را به خیابان کشیدهاند.در همین ماجراهای اخیر پس از مرگ یک دختر جوان، دقیقا همین روش را بهکار گرفتند و برای تقویت روایت خود سراغ سلبریتیها هم رفتند و از آنها کمک گرفتند.
مطمین باشید بعد از این ماجرا هم دستبردار نیستند.اما شیوه مقابله با این روش چیست؟ شیوه موثری وجود دارد که اگرچه دشوار است، اما میتواند موفق شود.در تقابل با روایتهای جعلی، باید روایتهایی بهشدت متقن و کاملا مستند ساخت، مستند به اسناد غیر قابل انکار که اصطلاحا مو لای درزشان نرود.
سپس باید این روایتها را بهشدت تکرار کرد. بدون تکرار (بالاخص در شبکههای اجتماعی)، روایت قوت نمیگیرد.این روش باعث میشود آن مرجعیت گزاف برساخته، بهتدریج زدوده شود و چون زدوده شود، دیگر دستشان برای روایتسازی مجعول باز نخواهد بود.این امر بیش و پیش از هرچیز به نیروی انسانی معتقد و توانمند نیاز دارد.
اینجا تعهد و تخصص باید جمع شوند تا نتیجه حاصل شود.
ضعف ما در جنگ روایتهاست، این ضعف را باید جبران کنیم.
💬 علیرضا کریمی
@Fars_plus
▪️جشن آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها با حضور رئیس جمهور در دانشگاه الزهرا(س)
@Fars_Plus
▪️حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک و تهدید سفیر همان تاکتیک«جنگ سفارتخانهها» در دهه شصت توسط منافقین است.
ما به این جمله الهی ایمان داریم که خدای سال 60 همان خدای امسال است.
💬 مرتضی سیمیاری
@Fars_plus
17.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 او نفس داعش را بریده بود، سردار حسین همدانی
@Fars_plus
▪️رفتم روستای باقلهدان،برای بچهها قصه خواندم،یکی از بچه ها اصرار داشت برامون کتابخونه بزن، با پدرش صحبت کرد، کاهدونشون را که یک خونه قدیمی است تبدیل کند به کتابخونه.
یک اتاق را برای کتابخونه اختصاص دادند.
یکی از یچهها گفت من گچکاری بلد هستم،فقط به من گچ بده،شب ساعت هشت شب رفتم شهر مغازه دار را اوردیم گچ خرید کردیم و به روستا بردیم
صبح زود اتاق را سفید و عصر تمییزش کردند، قرار شد هفته آینده براشون قفسه و کتاب ببرم.
💬 اسماعیل آذری نژاد
@Fars_plus
▪️فرصتسازی از تهدید یعنی این. صبح روزی که جریان ویرانیطلب خود را به آب و آتش زده که در میدان چند ترقهبازی رخ بدهد تا در فجازی از آن بازنمایی انفجار کند، اینگونه به دل میدان آنهم دانشگاه دختران بزنی و این قاب پر از صمیمیت، همدلی و کنار هم بودن را با دختران ایران بسازی. دستمریزاد
💬 احسان صالحی
@Fars_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لحظه حمله افراد مسلح به خانم نادیپور سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک
در پی این حمله سفیر دانمارک احضار شد
@Fars_plus
فارس پلاس
🎥 مدیرکل سازمان پزشکی قانونی استان تهران: جمع بندی علت فوت مرحومه مهسا امینی به تایید یک کمیسیون ۱۹
▪️خب bbcفارسی اگر واقعا رسانه باشه گفتوگوی ویژه خبری امشب شبکه۶ رو پوشش میده. همه پزشکان فوق تخصص کشور نمیتونن دروغ گفته باشن.
پ.ن: کاش خانواده مرحوم مهسا امینی از اول راستش رو میگفتن، اون طوری شاید الان این همه خسارت جانی متوجه مردم نشده بود...
💬 فاطمه ترکاشوند
@Fars_plus
▪️وقتی پیام رو بدون مطالعه کپی میکنی و همه چی رو لو میدی :)))
💬 ابراهیم کریمی
@Fars_plus