eitaa logo
شبکه فعالان مردمی عرصه کودک فارس
1هزار دنبال‌کننده
348 عکس
28 ویدیو
1 فایل
شمعک، بستری برای هم‌افزایی فعالان حوزه کودک (زیر ۷ سال) در فارس
مشاهده در ایتا
دانلود
🎬اکران و تحلیل مستند: "مشق امشب" "تصویری از لایه‌های پنهان نظام آموزشی ایران" با حضور کارگردان مستند مهران نعمت اللهی 👥تحلیلگران: ▫️دکتر حمیدرضا عوض‌دخت فعال فرهنگی، هنری، تربیتی و مدرس دانشگاه ▫️حجت الاسلام دکتر حمید مقامی فعال فرهنگی، تربیتی، دانش‌آموخته فلسفه تعلیم و تربیت و مدرس دانشگاه 📅زمان: دوشنبه ۶ شهریور، ساعت ۱۵ 📍مکان: شیراز / چهارراه حافظیه به سمت دروازه قرآن / نرسیده به باغ جهان‌نما / سازمان اسناد و کتابخانه ملی. سینما فرهنگ ❇️شرکت برای عموم علاقه‌مندان آزاد است ✅لینک ثبت‌نام: https://survey.porsline.ir/s/KLQw59Jz @farskoodaki
در مستند "مشق امشب" مضمونی که عباس کیارستمی در سال ۶۷ با فیلم ماندگار «مشق شب» به آن پرداخت را به‌روزرسانی می‌کند و لایه‌های پنهانی از نظام آموزشی امروز را که از دید جامعه دور مانده است، به تصویر می‌کشد. با این حال مستند «مشق امشب» خود اثر مستقلی است که در پس محور اصلی سوژه خود که نقد نظام آموزشی است، لایه‌های اجتماعی و فرهنگی تنیده شده با این سوژه را هم صورت‌بندی و روایت می‌کند. چنانکه می‌توان آن را مستندی درباره "فرهنگ آموزشی" و "آموزش فرهنگی" هم دانست که با رویکردی آسیب‌شناسی، تصویری واقعی هرچند تلخ از شکاف طبقاتی در جامعه ما و تاثیرات مخرب آن بر کودکان و آموزش و تربیت آنها را بازنمایی می‌کند.  @farskoodaki
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬تیزر مستند ❇️اکران این مستند امروز دوشنبه ساعت ۱۵ در سینما فرهنگ شیراز ✅اکران بصورت رایگان و حضور عموم علاقه‌مندان آزاد است ✳️لینک ثبت‌نام: https://survey.porsline.ir/s/KLQw59Jz @farskoodaki
شروع تحلیل و نقد مستند
مهران نعمت‌اللهی: مشق امشب، تکلیف امروز ماست در برابر نسلی که اگر نیاز و شرایط او را درک نکنیم، آینده خود را به خطر می‌اندازیم. اگر پرورش این نسل با اختلال روبرو شود، جامعه به اهداف خود نخواهد رسید. @farskoodaki
📸گزارش تصویری 🎞سومین روز از رویداد "هفته فیلم هنر و تجربه" ⬅️با اکران و تحلیل مستند و تحلیل حجت‌الاسلام دکتر حمید مقامی، دکتر عوض‌دخت با حضور مهران نعمت‌اللهی کارگردان مستند 📍شیراز، سینما فرهنگ @farskoodaki
برای تغییر فضای تعلیم و تربیت، نیازمند ساخت آثار جدی هنری هستیم. 🎬حمید رضا عوض دخت ، در نشست نقد و بررسی فیلم مستند “مشق امشب”: ارکان و فرآیند تربیت چند بخش دارد که خانواده، نظام آموزشی یعنی دولت یا حاکمیت، رسانه‌ها و نهادهای مدنی هستند. برای اینکه تربیت در کشوری شکل گیرد و نظام آموزش و پرورش آن به خوبی مسیر را دنبال کنند، همه این ارکان باید کار خود را به درستی انجام دهند. متاسفانه در بخش رسانه و هنر در مورد دانش‌آموزان کارهای کمی انجام شده است، چرا «مشق شب» باید بعد از ۳۰ سال بازخوانی شود؟ امیدوارم که این فیلم جریان‌سازی ایجاد کند. مشاهده کامل خبر در: https://sanadtahavol.ir/12145453-2/ @farskoodaki
👤حجت‌الاسلام حمید مقامی در تحلیل مستند مشق امشب: " وقتی که از عباس کیارستمی می‌پرسند چرا «مشق شب» را ساخته، می‌گوید در خانه‌ام درگیر مشق شب فرزندم شدم و می‌خواستم این مسئله را در مدرسه نیز پیگیری کنم؛ بدین شکل است که هنرمند و فیلمساز دقیقا دست روی مسائل حساس و ملموس زندگی خود و اطرافیان می‌گذارد. وقتی فیلم «مشق شب» کیارستمی در سال ۱۳۶۷ ساخته شد، دردها و غم‌های بسیاری در فیلم مشهود بود... با دیدن فیلم «مشق امشب» متوجه می‌شویم که بخشی از جامعه هنوز همان دردها و رنج‌های دهه ۶۰ را به شکلی دیگر دارا هستند. نباید اجازه دهیم، صدایی که کارگردان این اثر با فریاد بلند به گوش‌مان رسانده است، در فضای هنر و تعلیم و تربیت خاموش شود همان راهی که عباس کیارستمی که در سال ۱۳۶۷ آغاز کرده بود را ادامه دهیم. متن کامل خبر در خبرگزاری ایسنا:👇 https://www.isna.ir/news/1402060704912/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%AE%D8%B4%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87-%D8%B1%D9%86%D8%AC-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%87%D9%87-%DB%B6%DB%B0-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF @farskoodaki
مهران نعمت‌اللهی کارگردان مستند مشق امشب: بزرگ‌ترین چیزی که من در این فیلم دست یافتم این است که ما اصلا بچه‌ها را نمی‌شناسیم و فهم ما از آن‌ها، قبل از ساخت فیلم تا انتها زمین تا آسمان، متفاوت شد.... لینک خبر در خبرگزاری فارس: https://fars.farhang.gov.ir/fa/news/705719/%d8%af%d8%b1-%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%85%d8%b4%d9%82-%d8%a7%d9%85%d8%b4%d8%a8-%d8%af%d8%b1-%d8%b4%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%d8%b4%d8%af-%da%a9%db%8c%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d9%85%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b4%d9%82-%d8%b4%d8%a8-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b3%d8%a6%d9%84%d9%87-%d9%85%d9%87%d9%85%db%8c-%d8%aa%d9%88%d8%ac%d9%87-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa @farskoodaki
نشست تخصصی ویژه‌ی فعالان حوزه‌ی "تربیت‌مربی" کودک 👤با حضور دکتر مجتبی همتی‌فر (رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک) 🔻ارایه‌ی ایده‌ها و تجربیات حوزه‌ی تربیت‌مربی و طرح چالش‌ها و مسائل تربیت مربی استان فارس 📆زمان پنجشنبه ۲۳ شهریور ساعت ۹ الی ۱۲ لینک ثبت‌نام: https://survey.porsline.ir/s/H0iLacee توضیح: آدرس مکان نشست به مخاطبین اعلام می‌گردد. @farskoodaki
آدرس: شیراز بلوار رحمت فلکه احمدی بلوار احمدی جنوبی کوچه ۸ اواسط کوچه مرکز آموزش علمی کاربردی غدیر داخل حیاط سمت راست سالن اجتماعات توضیح: امکان افزایش ظرفیت و ثبت‌نام مجدد وجود ندارد @farskoodaki
ضمن تشکر از حضور گرم و پرمهر شما در نشست امروز لطفا پیشنهادات، انتقادات و نظرات خود را در مورد نشست "تربیت‌مربی" با ما در میان بگذارید. @farskoodaki
🔸نشست‌ هم‌اندیشی فعالان حوزه‌ی تربیت‌مربی در شیراز، با هدف ارائه‌ی ایده‌ها، تجربیات و مسائلی که در "تربیت‌مربی" با آن مواجه‌ایم برگزار شد. در ادامه به ارائه‌ی نکات مهمی که در این نشست با حضور دکتر مجتبی همتی‌فر (رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک)مطرح شد، می‌پردازیم. @farskoodaki
🔻دکتر حسین‌ فارسی از مدرسان حوزه‌ی تربیت مربی، ضمن تایید برنامه‌ی توسعه‌ی شایستگی‌های مدیران از "چگونگی اجرای آن" پرسیدند و در ادامه به سرفصل‌هایی که مورد نیاز یک مربی است اشاره کردند: 🔺سرفصل‌ها: ۱. افزایش دانش مربیان در مورد مراحل رشد کودک ۲‌. تقویت مهارت ارتباط با کودکان ۳. مهارت ارتباط با خانواده ۴. علامت‌شناسی برای پیشگیری از اختلالات و آگاه بودن مربی نسبت به علائم ۵. اهمیت تربیت مدرسانی برای تربیت مربیان دیگر با هدف تقویت مهارت عملی ۶. روش فعالیت‌نویسی با رویکرد بومی و بر اساس نیاز کودک در کلاس ۷. دادن انگیزه به مربی برای ورود به دوره‌ها و اصلاح حقوق ناچیز مربیان @farskoodaki
دکتر فارسی در پایان به برخی مشکلات مربیان و ارائه راهکار جهت افزایش انگیزه آنها اشاره کردند: ✅برخورداری از کمترین میزان آزادی در بین مشاغل ✅عدم تعامل مهدکودک‌ها با هم: اشاعه‌ی روش‌های آموزشی باید افتخار یک مرکز باشد اما این در فرهنگ ما جا نیافتاده ✅عدم وجود برنامه و رویدادهایی برای  به منصه‌ی ظهور رساندن واقعیت‌های مربیان ✅در اختیار قرار دادن متریال به اندازه‌ی کافی برای مربیان @farskoodaki