فریاد ِقهرمان
#تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام آل عمران الرّسول (صلی الله علیه و آله)- عَنْ سُوَیْدِبْنِغَفَلَهًَْ
#تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام
آل عمران
ابنعبّاس (رحمة الله علیه)- رُوِیَ عَنِ ابْنِعَبَّاسٍ (رحمة الله علیه): أَنَ رَجُلًا وَ امْرَأَهًًْ مِنْ أَهْلِ خَیْبَرَ زَنَیَا وَ کَانَا مِنْ ذَوِی شَرَفٍ فِیهِمْ وَ کَانَ فِی کِتَابِهِمُ الرَّجْمُ فَکَرِهُوا رَجْمَهُمَا لِشَرَفِهِمَا وَ رَجَوْا أَنْ یَکُونَ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) رُخْصَهًٌْ فِی أَمْرِهِمَا فَرَفَعُوا أَمْرَهُمَا إِلَی رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) فَحَکَمَ عَلَیْهِمَا بِالرَّجْمِ فَقَالَ لَهُ النُّعْمَانُبْنُأَوْفَی وَ بَحْرِیُّبنُعَمْرٍو {نَجْرُبْنُعَمْرٍو}: جُرْتَ عَلَیْهِمَا یَا مُحَمَّدُ (صلی الله علیه و آله)! لَیْسَ عَلَیْهِمَا الرَّجْمُ. فَقَالَ لَهُمْ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله): بَیْنِی وَ بَیْنَکُمَا التَّوْرَاهًُْ. قَالُوا: قَدْ أَنْصَفْتَنَا. قَالَ: فَمَنْ أَعْلَمُکُمْ بِالتَّوْرَاهًِْ؟ قَالَ: رَجُلٌ أَعْوَرُ یَسْکُنُ فَدَکَ، یُقَالُ لَهُ ابْنُصُورِیَا. فَأَرْسَلُوا إِلَیْهِ فَقَدِمَ الْمَدِینَهًَْ وَ کَانَ جَبْرَئِیلُ قَدْ وَصَفَهُ لِرَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) فَقَالَ لَهُ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله): أَنْتَ ابْنُصُورِیَا؟ قَالَ: نَعَمْ. قَالَ: أَنْتَ أَعْلَمُ الْیَهُودِ؟ قَالَ: کَذَلِکَ یَزْعُمُونَ. قَالَ فَدَعَا رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) بِشَیْءٍ مِنَ التَّوْرَاهًِْ فِیهَا الرَّجْمُ مَکْتُوبٌ فَقَالَ لَهُ اقْرَأْ فَلَمَّا أَتَی عَلَی آیَهًِْ الرَّجْمِ وَضَعَ کَفَّهُ عَلَیْهَا وَ قَرَأَ مَا بَعْدَهَا فَقَالَ ابْنُسَلَامٍ: یَا رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) قَدْ جَاوَزَهَا وَ قَامَ إِلَی ابْنِصُورِیَا وَ رَفَعَ کَفَّهُ عَنْهَا وَ قَرَأَ عَلَی رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ عَلَی الْیَهُودِ بِأَنَّ الْمُحْصِنَ وَ الْمُحْصِنَهًَْ إِذَا زَنَیَا وَ قَامَتْ عَلَیْهِمَا الْبَیِّنَهًُْ رُجِمَا وَ إِنْ کَانَتِ الْمَرْأَهًُْ حُبْلَی انْتُظِرَ بِهَا حَتَّی تَضَعَ مَا فِی بَطْنِهَا فَأَمَرَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) بِالْیَهُودِیَّیْنِ فَرُجِمَا فَغَضِبَ الْیَهُودُ لِذَلِکَ فَأَنْزَلَ اللَّهُ تَعَالَی هَذِهِ الْآیَهًْ.
ابنعبّاس (رحمة الله علیه) مرد و زنی از اهالی خیبر زنا کردند و آن دو از شخصیّتهای برجسته بودند و در کتاب خودِ آنها (تورات) سنگسارکردن وجود داشت ولی به خاطر بزرگی آن دو نمیخواستند آنها را سنگسار کنند و امیدوار بودند که در نزد رسولخدا (صلی الله علیه و آله) در کار آن دو تخفیفی باشد؛ بههمینجهت کار این دو را پیش رسولخدا (صلی الله علیه و آله) بردند. پیامبر (صلی الله علیه و آله) آن زن را محکوم به سنگسار نمود. نعمانبناوفی و بحربنعمرو گفتند: «ای محمّد (صلی الله علیه و آله)! بر ما ستم کردی. حکم آن زن سنگسار نیست». رسولخدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: «بین من و شما تورات داور است». گفتند: «به عدالت میان ما حکمکردی». فرمود: «چه کسی آگاهترین شما به تورات است»؟ گفتند: «مردی نابینا به نام ابنصوریا که ساکن فدک است». پی او فرستادند؛ پس به مدینه آمد و جبرئیل قبل از آمدنش ابنصوریا را برای رسولخدا (صلی الله علیه و آله) توصیف کرده بود. رسولخدا (صلی الله علیه و آله) به او فرمود: «تو ابنصوریا هستی»؟ گفت: «بله»! فرمود: «تو داناترین یهودی هستی»؟ گفت: «چنین گمان میکنند». رسولخدا (صلی الله علیه و آله) قسمتی از تورات را که در آن سنگسارکردن نوشته شده بود، خواست و به او فرمود: «بخوان»! شروع کرد به خواندن تا به آیهی سنگسارکردن رسید؛ دست خود را بر روی آن نهاد و آنچه بعد از آن آیه بود، خواند. ابنسلام عرضکرد: «ای رسولخدا (صلی الله علیه و آله)! از آیهی سنگسارکردن رد شد». و بهسوی ابنصوریا رفت و دستش را از روی آیه سنگسارکردن برداشت و سپس آیه را برای رسولخدا (صلی الله علیه و آله) و یهودیان خواند که: «وقتی مرد زندار و زن شوهردار زنا کنند و این مطلب بهوسیلهی گواهان ثابت شود، باید سنگسار شوند و اگر زن آبستن باشد باید منتظر شد تا فرزند خود را زایمان کند». رسولخدا (صلی الله علیه و آله) در مورد این دو یهودی دستور سنگسار داد پس آن دو یهودی را سنگسار شدند. بههمینجهت یهودیها خشمگین شدند و خداوند این آیه را نازلنمود: ثُمَّ یَتَوَلّی فَریقٌ مِنْهُمْ؛ یعنی گروهی از آنها از دعوتکنندهی الهی روی میگردانند و آنها از پیرویکردن از حقّ رویگردان هستند.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۵۱۰ بحارالأنوار، ج۹، ص۶۹
👤عبد
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
یا_صاحب_الزمان_ادرکنی
لبیک_یا_خامنه_ای
فریاد_قهرمان/🇮🇷
"@faryade_ghahraman
#سلام_امام_زمانم
کی شود در ندبه های جمعه پيدايت کنم
گوشه ای تنها نشينم تا تماشايت کنم
هر سحر با یاد تو، در گریه ام میخوانمت
تا به کی از سوز دل ناله ز هجرانت کنم
چشمهای خسته ام بارد ز هجرانت عزیز
آنقدر بارم ز ديده تا که پيدايت کنم
بيقرارم مهديا از بهر ديدار رخت
تا به کی از مادرت زهرا (س) تمنايت کنم
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
👤عبد
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
یا_صاحب_الزمان_ادرکنی
لبیک_یا_خامنه_ای
فریاد_قهرمان/🇮🇷
"@faryade_ghahraman
دعایندبه۩حاجمهدیسماواتی.mp3
12.32M
🤲 دعای ندبه
🎙 با نوای حاج مهدی سماواتی
👤عبد
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
یا_صاحب_الزمان_ادرکنی
لبیک_یا_خامنه_ای
فریاد_قهرمان/🇮🇷
"@faryade_ghahraman
ترجمهدعایندبه۩یاسردعاگو.mp3
9.21M
❇️ ترجمه فارسی صوتی دعای ندبه
🎙 با صدای یاسر دعاگو
تهیه شده توسط مؤسسه شراب بهشتی
🌧الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج🌧
#امام_زمان (عج)
👤عبد
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
یا_صاحب_الزمان_ادرکنی
لبیک_یا_خامنه_ای
فریاد_قهرمان/🇮🇷
"@faryade_ghahraman
🔷میدونید معنی کلید واژه سر مار یا چشم اختاپوس در تهران است چیه!؟
🔹یعنی اینکه نسلکشی در غزه بی فایده است، نسلکشی باید در تهران اجرا شود .
🔹یعنی مدارس و بيمارستان ها و مساجد و کلیساها و.. را در تهران هدف قرار دهید .
🔹یعنی آب و برق تهران را قطع کنید .
یعنی فسفر سفید را بر سر تهرانی ها(ایرانی ها) بریزید .
🔹یعنی تهران را با خاک یکسان کنید
#طوفان_الأقصی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑ادعای پنتاگون: تصاویر پهپادی از لحظه هدف قرار دادن انبار تسلیحات مورد استفاده سپاه و متحدین در شرق سوریه
#طوفان_الاقصی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تصاویر حمله مقاومت عراق به عینالاسد
♦️مقاومت اسلامی عراق با انتشار ویدئویی سه عملیات جداگانه که طی آنها امروز پایگاه آمریکایی عین الاسد را هدف قرار داده، منتشر کرد
#طوفان_الاقصی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان کودکان در غزه
🔹حریق پس از حملات صهیونیست ها به بیمارستان رنتیسی غزه
🔹رئیس بیمارستان تقاضای کمک عمومی کرد.
🔹در طبقات زیرین بیمارستان الرنتسی آتش سوزی شدیدی رخ داده است.
🔹بسیاری از بیماران در محل بستری خود محبوس شده اند.
#طوفان_الاقصی