eitaa logo
فریاد ِقهرمان
626 دنبال‌کننده
14.9هزار عکس
13.3هزار ویدیو
153 فایل
فریاد ِقهرمان ِشهید ِ۱:۲۰ تحلیلی_راهبردی_جنگ نرم و سخت https://eitaa.com/joinchat/410910838Ca464332dee
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فریاد ِقهرمان
#تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام آل عمران آية ۶۰ سورة آل عمران الْحَقُّ مِن رَّبِّكَ فَلَا تَكُن مِّنَ
آل عمران آية ۶۰ سورة آل عمران الْحَقُّ مِن رَّبِّكَ فَلَا تَكُن مِّنَ الْمُمْتَرِينَ [ ۶۰] اين سخن حق از جانب پروردگار تو است. از ترديدكنندگان مباش. 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای فریاد_قهرمان/🇮🇷 "@faryade_ghahraman
آل عمران الرّسول (صلی الله علیه و آله)- عَنِ الشَّعْبِیِّ قَال: جَاءَ الْعَاقِبُ وَ السَّیِّدُ النَّجْرَانِیَّانِ إِلَی رسول‌الله (صلی الله علیه و آله) فَدَعَاهُمْ إِلَی الْإِسْلَامِ فَقَالَا إِنَّنَا مُسْلِمَانِ فَقَالَ إِنَّهُ یَمْنَعُکُمَا مِنَ الْإِسْلَامِ ثَلَاثٌ أَکْلُ الْخِنْزِیرِ وَ تَعْلِیقُ الصَّلِیبِ وَ قَوْلُکُمْ فِی عِیسَی‌ابْنِ‌مَرْیَمَ (علیه السلام) فَقَالَا وَ مِنْ أَیْنَ عِیسَی (علیه السلام) فَسَکَتَ فَنَزَلَ الْقُرْآنُ إِنَّ مَثَلَ عِیسی عِنْدَ اللهِ کَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرابٍ إِلَی آخِرِ الْقِصَّهًِْ فَنَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللهِ عَلَی الْکاذِبِینَ فَقَالَا فَنُبَاهِلُکَ فَتَوَاعَدُوا لِغَدٍ فَقَالَ أَحَدُهُمَا لِصَاحِبِهِ لَا تُلَاعِنْهُ فَوَ اللَّهِ لَئِنْ کَانَ نَبِیّاً لَا تَرْجِعُ إِلَی أَهْلِکَ وَ لَکَ عَلَی وَجْهِ الْأَرْضِ أَهْلٌ وَ لَا مَالٌ فَلَمَّا أَصْبَحَ النَّبِیُّ (صلی الله علیه و آله) أَخَذَ بِیَدِ عَلِیٍّ (علیه السلام) وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ (علیها السلام) وَ قَدَّمَهُمْ وَ جَعَلَ فَاطِمَهًَْ (سلام الله علیها) وَرَاءَهُمْ ثُمَّ قَالَ لَهُمَا تَعَالَیَا فَهَذَا أَبْنَاؤُنَا الْحَسَنُ وَالْحُسَیْنُ (علیها السلام) وَهَذَا نِسَاؤُنَا فَاطِمَهًُْ (سلام الله علیها) وَ أَنْفُسُنَا عَلِیٌّ (علیه السلام) فَقَالَا لَا نُلَاعِنُک. پیامبر (صلی الله علیه و آله) شعبی گوید: عاقب و سیّد از اهالی نجران نزد رسول‌خدا (صلی الله علیه و آله) آمدند و رسول خدا (صلی الله علیه و آله) آن‌ها را به اسلام دعوت فرمود. گفتند: «ما مسلمان هستیم». فرمود: «سه چیز شما را از اسلام بازمی‌دارد: خوردن گوشت خوک، آویزان‌کردن صلیب و سخنتان در مورد عیسی‌بن‌مریم (علیه السلام)». گفتند: «عیسی (علیه السلام) از کجاست (پدرش کیست)»؟ پیامبر (صلی الله علیه و آله) ساکت شد؛ پس قرآن نازل شد: إِنَّ مَثَلَ عِیسی عِنْدَ الله کَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرابٍ ... فَنَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللهَ عَلَی الْکاذِبِینَ. گفتند: «با تو مباهله می‌کنیم»؛ پس برای فردا با یکدیگر وعده گذاشتند. یکی از آن دو به رفیقش گفت: «با او ملاعنه نکن! به خدا سوگند! اگر پیامبر (صلی الله علیه و آله) باشد به‌سوی خانواده‌ات برنمی‌گردی و برای تو در روی زمین نه خانواده‌ای و نه مال و نه ثروتی هست». وقتی‌که پیامبر (صلی الله علیه و آله) صبح کرد دست علی و حسن و حسین (علیهم السلام) را گرفت و آن‌ها را جلو انداخت و فاطمه (سلام الله علیها) را پشت سر آن‌ها قرار داد. سپس به آن دو فرمود: «بیایید؛ این فرزندانمان حسن و حسین (علیها السلام) و این زنان ما فاطمه (سلام الله علیها) و خودمان [کسی که به منزله‌ی خودمان است] علی (علیه السلام) است». گفتند: «با تو ملاعنه نمی‌کنیم». تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۶۰۶ بحارالأنوار، ج۲۱، ص۳۴۷/ بحارالأنوار، ج۳۵، ص۲۶۲/ بحارالأنوار، ج۳۵، ص۲۶۴/ الطرایف، ج۱، ص۴۶/ العمدهًْ، ص۱۹۰/ فرات الکوفی، ص۸۶/ شواهدالتنزیل، ج۱، ص۱۵۸ 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای فریاد_قهرمان/🇮🇷 "@faryade_ghahraman
فریاد ِقهرمان
#تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام آل عمران الرّسول (صلی الله علیه و آله)- عَنِ الشَّعْبِیِّ قَال: جَاءَ
آل عمران أمیرالمؤمنین (علیه السلام)- قَالَ ابْنُ‌طَلْحَهًْ عَسْکَرُوا الْخَوَارِج بِالنَّهْرَوَانِ و خَرَجَ إِلَیْهِمْ عَلِیٌّ (علیه السلام) فَسَارَ حَتَّی بَقِیَ عَلَی فَرْسَخَیْنِ مِنْهُمْ وَ کَاتَبَهُمْ وَ رَاسَلَهُمْ فَلَمْ یَرْتَدِعُوا فَأَرْکَبَ إِلَیْهِمْ إبن‌عباس (رحمة الله علیه) فَلَمَّا جَاءَهُم قَالَ مَا الَّذِی نَقَمْتُمْ مِنْ امیرالمؤمنین (علیه السلام) قَالُوا نَقَمْنَا أَشْیَاءَ لَوْ کَانَ حَاضِراً لَکَفَّرْنَاهُ بِهَا وَ عَلِیٌّ (علیه السلام) وَرَاءَهُ یَسْمَعُ ذَلِکَ فَقَالَ أَیُّهَا النَّاسُ أَنَا علی‌بن‌ابی‌طالب (علیه السلام) فَتَکَلَّمُوا بِمَا نَقَمْتُمْ عَلَی ... قَالُوا فَإِنَّا نَقَمْنَا عَلَیْکَ أَنَّکَ قُلْتَ لِلْحَکَمَیْنِ انْظُرَا کِتَابَ اللَّهِ فَإِنْ کُنْتُ افْضَلَ مِنْ مُعَاوِیَهًَْ فَأَثْبِتَانِی فِی الْخِلَافَهًِْ فَإِذَا کُنْتَ شَاکّاً فِی نَفْسِکَ فَنَحْنُ فِیکَ أَشَدُّ وَ أَعْظَمُ شَکّاً فَقَالَ (علیه السلام) إِنَّمَا أَرَدْتُ بِذَلِکَ النَّصَفَهًَْ فَإِنِّی لَوْ قُلْتُ احْکُمَا لِی وَ ذَرَا مُعَاوِیَهًَْ لَمْ یُرْضَ وَ لَمْ یُقْبَلْ وَ لَوْ قَالَ النَّبِیُّ (صلی الله علیه و آله) لِنَصَارَی نَجْرَانَ لَمَّا قَدِمُوا عَلَیْهِ تَعَالَوْا حَتَّی نَبْتَهِلَ وَ أَجْعَلَ لَعْنَهًَْ اللَّهِ عَلَیْکُمْ لَمْ یَرْضَوْا وَ لَکِنْ أَنْصَفَهُمْ مِنْ نَفْسِهِ کَمَا أَمَرَهُ اللَّهُ تَعَالَی فَقَالَ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللهِ عَلَی الْکاذِبِینَ فَأَنْصَفَهُمْ عَنْ نَفْسِهِ فَکَذَلِکَ فَعَلْتُ أَنَا. امام علی (علیه السلام) ابن طلحه گوید: خوارج در نهروان اردو زدند و علی (علیه السلام) به‌سوی آن‌ها بیرون رفت؛ پس حرکت کرد تا اینکه در دو فرسخی آن‌ها ماند و با آن‌ها نامه‌نگاری کرد و پیک‌هایی به‌سوی هم فرستادند ولی از جنگ خوداری نکردند. ابن‌عبّاس (رحمة الله علیه) را سوار مرکب نمود و به‌سویشان فرستاد؛ هنگامی‌که نزد آن‌ها رسید، گفت: «چه کینه‌ای از امیرالمؤمنین (علیه السلام) دارید». گفتند: «کینه‌ی چیزهایی را داریم که اگر اینجا حاضر بود، تکفیرش می‌کردیم». علی (علیه السلام) پشت سر ابن‌عبّاس (رحمة الله علیه) بود و آن را می‌شنید. فرمود: «ای مردم! من علیّ‌بن‌ابی‌طالب (علیه السلام) هستم؛ بگویید برای چه کینه‌ی مرا در دل دارید ...»؟ گفتند: «ما به این علّت کینه‌ی تو را در دل داریم که به دو حکم گفتی: «به کتاب خدا بنگرید؛ اگر من از معاویه برتر بودم مرا در خلافت تثبیت کنید». پس هرگاه تو به خودت شک داشته باشی، شکّ ما درباره‌ی تو شدیدتر و بزرگ‌تر است». فرمود: «منظور من از این کار رعایت انصاف بود. اگر می‌گفتم به نفع من حکم کنید و معاویه را رها کنید، رضایت‌بخش نبود و مورد قبول واقع نمی‌شد و اگر پیامبر (صلی الله علیه و آله) به مسیحیان نجران هنگامی‌که نزد او آمدند می‌فرمود: «بیایید تا مباهله کنیم و لعنت خدا بر شما باشد»! راضی نمی‌شدند ولیکن همان‌طورکه خدای تعالی فرمانش داده بود نسبت به آن‌ها از خودش انصاف به خرج داد و فرمود: فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ الله عَلَی الْکاذِبِینَ پس از خودش نسبت به آن‌ها انصاف به خرج داد و من هم همان‌گونه عمل کردم». تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۶۰۶ بحارالأنوار، ج۳۳، ص۳۹۷/ کشف الغمهًْ، ج۱، ص۲۶۵/ کشف الیقین، ص۱۶۴ 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای فریاد_قهرمان/🇮🇷 "@faryade_ghahraman
آل عمران الصّادق (علیه السلام)- عَنْ أَبِی‌جَعْفَرٍ‌الْأَحْوَلِ قَالَ: قَالَ أَبُوعَبْدِ‌اللَّهِ (علیه السلام) مَا تَقُولُ قُرَیْشٌ فِی الْخُمُسِ؟ قَالَ: قُلْتُ: تَزْعُمُ أَنَّهُ لَهَا. قَالَ: مَا أَنْصَفُونَا وَ اللَّهِ لَوْ کَانَ مُبَاهَلَهًٌْ لَتُبَاهِلَنَّ بِنَا وَ لَئِنْ کَانَ مُبَارَزَهًٌْ لَتُبَارِزَنَّ بِنَا ثُمَّ یَکُونُونَ هُمْ وَ عَلِیٌّ (علیه السلام) سَوَاء؟ امام صادق (علیه السلام) ابوجعفر احول گوید: امام صادق (علیه السلام) فرمود: «قریش درباره‌ی خمس چه می‌گویند»؟ گفتم: «گمان می‌کنند که خمس به همه‌ی قریش می‌رسد». فرمود: «به خدا سوگند! درباره‌ی ما به انصاف رفتار نکردند؛ اگر مباهله باشد به‌وسیله‌ی ما مباهله می‌کنند و اگر جنگ باشد به‌وسیله‌ی ما مبارزه می‌کنند سپس ما و آن‌ها در خمس مساوی هستیم»! تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۶۰۸ وسایل الشیعه، ج۹، ص۵۱۷/ نورالثقلین 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای فریاد_قهرمان/🇮🇷 "@faryade_ghahraman
آل عمران الرّسول (صلی الله علیه و آله)- عَنِ الشَّعْبِیِّ قَالَ لَمَّا نَزَلَتِ الْآیَهًُْ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَکُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَکُمْ أَخَذَ رسول‌الله (صلی الله علیه و آله) بِیَدِ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ (علیها السلام) وَ تَبِعَتْهُمْ فَاطِمَهًُْ (سلام الله علیها) قَالَ فَقَالَ هَذِهِ أَبْنَاؤُنَا وَ هَذِهِ نِسَاؤُنَا وَ هَذِهِ أَنْفُسُنَا (علیه السلام) فَقَالَ رَجُلٌ لِشَرِیکٍ یَا أَبَاعَبْدِاللَّهِ إِنَّ الَّذِینَ یَکْتُمُونَ ما أَنْزَلْنا مِنَ الْبَیِّناتِ وَ الْهُدی قَالَ یَلْعَنُهُمْ کُلُّ شَیْءٍ حَتَّی الْخَنَافِسِ فِی جُحْرِهَا ثُمَّ غَضِبَ شَرِیکٌ وَ اسْتَشَاطَ فَقَالَ یَا مُعَافَا فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ یُقَالُ لَهُ ابْنُ الْمُقْعَدِ یَا أَبَاعَبْدِاللَّهِ إِنَّهُ لَمْ یُعِنْکَ فَقَالَ أَنْتَ لَهُ أَنْفَعُ إِنَّمَا أَرَادَنِی تَرَکْتَ ذِکْرَ علی‌بن‌ابی‌طالب (علیه السلام). پیامبر (صلی الله علیه و آله) شعبی گوید: هنگامی‌که این آیه فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَکُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَکُم نازل شد؛ رسول‌خدا (صلی الله علیه و آله) دست حسن و حسین (علیها السلام) را گرفت و فاطمه (سلام الله علیها) به‌دنبال ایشان روان شد. پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: «این فرزندان ما و این زنان ما و این هم جان‌های ما». مردی به شریک که کنیه‌اش اباعبدالله بود گفت: «ای اباعبدالله! در آیه: کسانی که دلایل روشن، و وسیله‌ی هدایتی را که نازل کرده‌ایم، کتمان کنند. (بقره/۱۵۹). در آخر این آیه منظور از عبارت همه‌ی لعن‌کنندگان نیز آن‌ها را لعن می‌کنند چیست»؟ گفت: «همه چیز حتی سوسک‌ها در سوراخشان لعنتشان می‌کنند». سپس شریک خشمگین شد و برافروخت و گفت: «ای عافیت یافته»! مردی که به او ابن‌مُقعد گفته می‌شد به او گفت: «ای اباعبدالله! منظورش تو نبودی». گفت: «تو بیشتر به دردش می‌خوری. منظورش فقط من بودم؛ چون ذکر علیّ‌بن‌ابی‌طالب (علیه السلام) را ترک کرده‌ام و فضایل او را که در قرآن آمده بیان نمی‌کنم؛ به‌همین‌خاطر آیه را بر من تطبیق داد». تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۶۰۸ بحارالأنوار، ج۲۱، ص۳۴۹/ فرات الکوفی، ص۸۷ 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای فریاد_قهرمان/🇮🇷 "@faryade_ghahraman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی ۲۲٠.mp3
11.74M
۲۲۰ ⚜در یافتنِ أفضل الأعمال (بهترین عمل رساننده برای من) ، مهمترین فرمول برای انتخاب صحیح، و یا اجتناب صحیح چیست؟ 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای فریاد_قهرمان/🇮🇷 "@faryade_ghahraman