eitaa logo
فریاد ِقهرمان
626 دنبال‌کننده
14.9هزار عکس
13.3هزار ویدیو
153 فایل
فریاد ِقهرمان ِشهید ِ۱:۲۰ تحلیلی_راهبردی_جنگ نرم و سخت https://eitaa.com/joinchat/410910838Ca464332dee
مشاهده در ایتا
دانلود
آل عمران الرّضا (علیه السلام)- عَنْ عَلِیِّ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ فَضَّالٍ عَنْ أَبِیهِ قَالَ: قُلْتُ لِلرِّضَا (علیه السلام) لِمَ سُمِّیَ الْحَوَارِیُّونَ الْحَوَارِیِّینَ قَالَ أَمَّا عِنْدَ النَّاسِ فَإِنَّهُمْ سُمُّوا حَوَارِیِّینَ لِأَنَّهُمْ کَانُوا قَصَّارِینَ یُخَلِّصُونَ الثِّیَابَ مِنَ الْوَسَخِ بِالْغَسْلِ وَ هُوَاسْمٌ مُشْتَقٌّ مِنَ الْخُبْزِ الْحُوَّارَی وَ أَمَّا عِنْدَنَا فَسُمِّیَ الْحَوَارِیُّونَ حَوَارِیِّینَ لِأَنَّهُمْ کَانُوا مُخْلَصِینَ فِی أَنْفُسِهِمْ وَ مُخْلِصِینَ لِغَیْرِهِمْ مِنْ أَوْسَاخِ الذُّنُوبِ بِالْوَعْظِ وَ التَّذْکِیرِ قَالَ فَقُلْتُ لَهُ فَلِمَ سُمِّیَ النَّصَارَی نَصَارَی قَالَ لِأَنَّهُمْ مِنْ قَرْیَهًٍْ اسْمُهَا نَاصِرَهًُْ مِنْ بِلَادِ الشَّامِ نَزَلَتْهَا مَرْیَمُ (سلام الله علیها) وَ عِیسَی (علیه السلام) بَعْدَ رُجُوعِهِمَا مِنْ مِصْر. امام رضا (علیه السلام) علی‌بن‌حسن بن‌فضّال از پدرش نقل می‌کند: به امام رضا (علیه السلام) عرض کردم: «چرا حواریّون را حواریّون نامیدند»؟ فرمود: «امّا در نزد مردم یعنی عامّه از این جهت آن‌ها را حواریّون نامیدند که آن‌ها قصّار یعنی گازر بودند که جامه‌ها را به شستن از چرک پاک و خالص می‌کردند و این حواریّون اسمی است که از الخبز الحوار برداشتند. و حواریین گویند به این جهت که ایشان خود را خالص و پاکیزه و پاک گردانیدند و غیر خود را از چرک‌های گناهان به موعظه و تذکّر پاک می‌ساختند». عرض کردم: «چرا نصاری را نصاری می‌گویند»؟ امام (علیه السلام) فرمود: «از این جهت که نصاری از قریه‌ای بودند از بلاد شام که اسم آن ناصره بود. مریم (سلام الله علیها) و عیسی (علیه السلام) بعد از آنکه از مصر مراجعت کردند در آنجا فرود آمدند». تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۵۸۴ بحارالأنوار، ج۱۴، ص۲۷۳ 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای فریاد_قهرمان/🇮🇷 "@faryade_ghahraman
فریاد ِقهرمان
#تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام آل عمران آیه ۵۱ - سوره آل‌عمران آیه قوله تعالي: إِنَّ اللهَ رَبِّي وَ
آل عمران آیه ۵۲ - سوره آل‌عمران آیه قوله تعالي: فَلَمّا أَحَسَّ عيسى مِنْهُمُ الْكُفْرَ قالَ مَنْ أَنْصاري إِلَى اللهِ قالَ الْحَوارِيُّونَ نَحْنُ أَنْصارُ اللهِ آمَنّا بِاللهِ وَ اشْهَدْ بِأَنّا مُسْلِمُونَ [52] هنگامى‌كه عيسى از آنان احساس كفر [و مخالفت] كرد، گفت: «كيست كه ياور من به‌سوى خدا [براى تبليغ آيين او] گردد»؟ حواريون (شاگردان مخصوص او) گفتند: «ما ياوران خداييم؛ به خدا ايمان آورديم؛ و تو [نيز] گواه ‌باش كه ما اسلام آورده‌ايم. 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای فریاد_قهرمان/🇮🇷 "@faryade_ghahraman
آل عمران الصّادق (علیه السلام)- فِی قَوْلِ اللَّهِ فَلَمَّا أَحَسَّ عِیسی مِنْهُمُ الْکُفْرَ أَیْ لَمَّا سَمِعَ وَ رَأَی أَنَّهُمْ یَکْفُرُونَ وَ الْحَوَاسُّ الْخَمْسُ الَّتِی قَدَّرَهَا اللَّهُ فِی النَّاسِ السَّمْعُ لِلصَّوْتِ وَ الْبَصَرُ لِلْأَلْوَانِ وَ تَمَیُّزِهَا وَ الشَّمُّ لِمَعْرِفَهًِْ الرَّوَائِحِ الطَّیِّبَهًِْ وَ الْمُنْتِنَهًِْ وَ الذَّوْقُ لِلطُّعُومِ وَ تَمَیُّزِهَا وَ اللَّمْسُ لِمَعْرِفَهًِْ الْحَارِّ وَ الْبَارِدِ وَ اللَّیِّنِ وَ الْخَشِنِ. امام صادق (علیه السلام) فَلَمَّا أَحَسَّ عِیسی مِنْهُمُ الْکُفْرَ؛ یعنی هنگامی‌که شنید و دید که آن‌ها کفر می‌ورزند. حواس پنجگانه‌ای که خداوند در مردم مقدّر کرده است: شنوایی برای صدا و بینایی برای رنگ‌ها و تشخیص آن‌ها و بویایی برای درک بوهای خوب و بد و چشایی برای مزه‌ها و تشخیص آن‌ها و لامسه برای تشخیص گرما و سرما و نرمی و زبری است. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۵۸۲ بحارالأنوار، ج۱۴، ص۲۷۲/ القمی، ج۱، ص۱۰۳؛ فیه: «الخبیثهًْ» بدلٌ «المنتنهًْ»/ نورالثقلین؛ فیه: «و الحواس الخمس ... الخشن» محذوفٌ 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای فریاد_قهرمان/🇮🇷 "@faryade_ghahraman
آل عمران الصّادق (علیه السلام)- إِنَّ حَوَارِیَّ عِیسَی (علیه السلام) کَانُوا شِیعَتَهُ وَ إِنَّ شِیعَتَنَا حَوَارِیُّونَا وَ مَا کَانَ حَوَارِیُّ عِیسَی (علیه السلام) بِأَطْوَعَ لَهُ مِنْ حَوَارِیِّنَا لَنَا وَ إِنَّمَا قَالَ عِیسَی (علیه السلام) لِلْحَوَارِیِّینَ مَنْ أَنْصارِی إِلَی اللهِ قالَ الْحَوارِیُّونَ نَحْنُ أَنْصارُ اللهِ فَلَا وَ اللَّهِ مَا نَصَرُوهُ مِنَ الْیَهُودِ وَ لَا قَاتَلُوهُمْ دُونَهُ وَ شِیعَتُنَا وَ اللَّهِ لَمْ یَزَالُوا مُنْذُ قَبَضَ اللَّهُ عَزَّ ذِکْرُهُ رَسُولَهُ (صلی الله علیه و آله) یَنْصُرُونَّا وَ یُقَاتِلُونَ دُونَنَا وَ یُحْرَقُونَ وَ یُعَذَّبُونَ وَ یُشَرَّدُونَ فِی الْبُلْدَانِ جَزَاهُمُ اللَّهُ عَنَّا خَیْراً. امام صادق (علیه السلام) حواریون عیسی (علیه السلام)، شیعیان او بودند و شیعیان ما حواریّون ماهستند و حواریون عیسی (علیه السلام) نسبت به او مطیع‌تر از حواریون ما نسبت به ما نبودند، چرا که عیسی (علیه السلام) به حواریّون گفت: «چه کسی به‌خاطر خدا، از یاران من است»؟ حواریّون گفتند: «ماییم یاران خدا». امّا نه! به خدا سوگند او را در برابر یهود یاری نکردند و در راه او نجنگیدند ولی شیعیان ما به خدا سوگند! پیوسته از زمانی‌که خدای عزّوجلّ پیامبرش را قبض روح نمود، ما را یاری کردند و در راه ما جنگیدند و سوزانده شدند و شکنجه شدند و در شهرها آواره گشتند، خداوند از طرف ما به آنان جزای خیر دهد. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۵۸۴ بحارالأنوار، ج۱۴، ص۲۷۴ 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای فریاد_قهرمان/🇮🇷 "@faryade_ghahraman
آل عمران أمیرالمؤمنین (علیه السلام)- قَدْ قَطَعَ اللَّهُ عُذْرَ عِبَادِهِ بِتَبْیِینِ آیَاتِهِ وَ إِرْسَالِ رُسُلِهِ لِئَلَّا یَکُونَ لِلنَّاسِ عَلَی اللَّهِ حُجَّهًٌْ بَعْدَ الرُّسُلِ وَ لَمْ یُخْلِ أَرْضَهُ مِنْ عَالِمٍ بِمَا یَحْتَاجُ الْخَلِیقَهًُْ إِلَیْهِ وَ مُتَعَلِّمٍ عَلَی سَبِیلِ نَجَاهًٍْ أُولَئِکَ هُمُ الْأَقَلُّونَ عَدَداً وَ قَدْ بَیَّنَ اللَّهُ ذَلِکَ فِی أُمَمِ الْأَنْبِیَاءِ وَ جَعَلَهُمْ مَثَلًا لِمَنْ تَأَخَّرَ مِثْلَ قَوْلِهِ فِیمَنْ آمَنَ مِنْ قَوْمِ مُوسَی (علیه السلام) وَ مِنْ قَوْمِ مُوسی أُمَّةٌ یَهْدُونَ بِالْحَقِّ وَ بِهِ یَعْدِلُونَ وَ قَوْلِهِ فِی حَوَارِیِّ عِیسَی (علیه السلام) حَیْثُ قَالَ لِسَائِرِ بَنِی إِسْرَائِیلَ مَنْ أَنْصارِی إِلَی اللهِ قالَ الْحَوارِیُّونَ نَحْنُ أَنْصارُ اللهِ آمَنَّا بِاللهِ وَ اشْهَدْ بِأَنَّا مُسْلِمُونَ یَعْنِی أَنَّهُمْ یُسَلِّمُونَ لِأَهْلِ الْفَضْلِ فَضْلَهُمْ وَلَا یَسْتَکْبِرُونَ عَنْ أَمْرِ رَبِّهِمْ فَمَا أَجَابَهُ مِنْهُمْ إِلَّا الْحَوَارِیُّونَ وَ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِلْعِلْمِ‌أَهْلًا وَ فَرَضَ عَلَی الْعِبَادِ طَاعَتَهُم. امام علی (علیه السلام) خداوند عذر بندگان را با آیات روشن کرده و با فرستادن پیامبران (علیهم السلام) آن‌ها را ارشاد نموده است. بندگان نمی‌توانند بعد از این آیات و حجج و ادلّه و براهین بهانه‌ای بتراشند و عذری بیاورند و همواره در روی زمین علمی هست که مردم را هدایت کند و راه حق را نشان دهد و طریق نجات را به آنان ارائه دهد و این جماعت بسیار اندک می‌باشند. خداوند این مطالب و راه‌ها را برای امّت‌های پیامبران (علیهم السلام) گذشته بیان کرده و آن‌ها را عبرت و موعظه برای آیندگان نموده و درباره‌ی قوم نوح (علیه السلام) می‌فرماید: و از قوم موسی، گروهی هستند که به‌سوی حق هدایت می‌کنند و به حق و عدالت حکم می‌نمایند. (اعراف/۱۵۹) و سخن خداوند درباره‌ی حواریون عیسی (علیه السلام) در آنجایی که به سایر افراد بنی‌اسرائیل گفت: مَنْ أَنْصاری إِلَی اللهِ قالَ الْحَوارِیُّونَ نَحْنُ أَنْصارُ اللهَ آمَنَّا بِاللهِِ وَ اشْهَدْ بِأَنَّا مُسْلِمُونَ. آن‌ها در برابر اهل فضل از فضل خود دست برداشتند و در برابر اوامر خداوند تکبّر ندارند. فقط حواریون به او جواب دادند و حاضر شدند از وی یاری کنند. خداوند برای علم کسانی را اهلیّت داده و علم را به آن‌ها آموخته است و بر بندگان خود واجب‌کرده که از آن‌ها اطاعت نمایند. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۵۸۲ بحارالأنوار، ج۶۵، ص۲۶۴/ الاحتجاج، ج۱، ص۲۴۸؛ فیه: «فی قوم نوح ... قلیل» زیادهًْ 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای فریاد_قهرمان/🇮🇷 "@faryade_ghahraman
آل عمران علیّ‌بن‌إبراهیم (رحمة الله علیه)- وَ إِذَا لَقُوا الْیَهُودَ قَالُوا نَحْنُ مَعَکُمْ وَ کَانُوا یُخْبِرُونَ الْمُسْلِمِینَ بِمَا فِی التَّوْرَاهًِْ مِنْ صِفَهًِْ مُحَمَّدٍ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ أَصْحَابِهِ فَقَالَ لَهُمْ کُبَرَاؤُهُمْ وَ عُلَمَاؤُهُمْ: أَ تُحَدِّثُونَهُمْ بِما فَتَحَ اللهُ عَلَیْکُمْ لِیُحَاجُّوکُمْ بِهِ عِنْدَ رَبِّکُمْ أَ فَلا تَعْقِلُونَ فَرَدَّ اللَّهُ عَلَیْهِمْ فَقَالَ: أَ وَ لا یَعْلَمُونَ أَنَّ اللهَ یَعْلَمُ ما یُسِرُّونَ وَ ما یُعْلِنُونَ. علی‌بن‌ابراهیم (رحمة الله علیه) [برخی از یهودیان غیرمتعصّب] وقتی یهودیان را مشاهده می‌کردند به آن‌ها می‌گفتند: «ما با شما هستیم». [آنان در مواجهه‌ی با مسلمانان] صفات پیامبر (و اصحابش را که در تورات بود، به مسلمانان اطّلاع می‌دادند. سران و دانشمندان [متعصّب و منحرف] یهود به آن‌ها می‌گفتند: «به آن‌ها (مسلمانان) مطالبی را می‌گویید که علیه شما پیش پروردگارتان استدلال نمایند [و مسلمانان بگویند، این یهودیان با اینکه محمّد (را می‌شناسند و خود اعتراف کرده‌اند امّا ایمان نمی‌آورند]؟! شما عقل ندارید»؟! خداوند در جواب آن‌ها می‌فرماید: أَ وَ لا یَعْلَمُونَ أَنَّ اللهَ یَعْلَمُ ما یُسِرُّونَ وَ ما یُعْلِنُونَ. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۴۷۰ بحارالأنوار، ج۹، ص۱۷۹/ القمی، ج۱، ص۵۰ و البرهان؛ فیهما: «رأوا» بدلٌ «لقوا» و فی القمی «فردّ الله علیهم و قال أولا یعلمون ان الله یعلم ما یسرون و ما یعلمون» محذوفٌ 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای فریاد_قهرمان/🇮🇷 "@faryade_ghahraman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی ۲۱۳.mp3
11.96M
۲۱۳ ➖ خوردن غذای جسم، برنامه دارد؛ صبحانه / ناهار / شام و میان‌وعده‌ها ... خروج از این برنامه‌های منظم، صدمات جبران ناپذیری را به جسم وارد می‌کند. ☜ خوردن غذای روح هم برنامه دارد؛ ممکن نیست از برنامه‌ی درست تغدیه روح خارج شوید، ولی بتوانید متناسب و صحیح رشد کنید. 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای فریاد_قهرمان/🇮🇷 "@faryade_ghahraman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا