#فریادنهاوند
آیت الله دکتر غلامعباس هاشمی همدانی استاد حوزه و دانشگاه به عنوان جوانترین کاندیدا در انتخابات میاندوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه تهران ثبت نام کرد./مدارا
@faryadnahavand
#فریادنهاوند
لیست متخصصین پزشکی فعال در کلینیک امام خمینی ره
@faryadnahavand
#فریادنهاوند
🌹شب گر رخ مهتاب نبیند سخت است
🌹لب تشنه اگر آب نبیند سخت است
🌷ما نوکر و ارباب توئی مهدی جان
🌷نوکر رخ ارباب نبیند سخت است
@faryadnahavand
#فریادنهاوند
سهامدار عمده هواپیمایی ماهان کیست؟
حسین مرعشی (پسرعموی عفت مرعشی، همسر اکبر هاشمی رفسنجانی و عضو هیئت موسس مؤسسه خیریه مولیالموحدین)سهامدار عمده هواپپیمایی ماهان میباشد
@faryadnahavand
#فریادنهاوند
ملاک اخلاص و خدمت به اسلام است!
حضرت آیت الله مصباح یزدی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی میرباقری:
🔹 باید باور کنیم که خدا از بنده، #بندگی میخواهد و ما هم باید سر و کارمان را با خدا بدانیم. بی اذن او کاری پیش نمیآید، بنابراین نباید منتی سر کسی بگذارم، زیرا چون #خدا گفته است این چنین کردهام نه برای فلانی و فلانی.
🔸 اگر هم دیدم در #انتخابات رفیقم برنده میشود، خب اگر واقعا او توانایی بیشتر و امکان خدمترسانی بیشتری به اسلام دارد خب من هم به او رأی بدهم، مگر دنبال چه میگردم؟
🔹 اگر واقعا ملاک، #اخلاص و خدمت به اسلام است، خب اگر این ملاک در دیگری بیشتر بود باید دنبال او بروم. اما این گونه روحیه زیاد نیست، به همین خاطر هم غالباً کارها آنچنان که باید و شاید به حد نصاب مطلوبیت نمیرسد.
۹۸/۱۱/۶
@faryadnahavand
#فریادنهاوند
رئیسجمهور ترکیه:
هدف طرح جدید آمریکایی، بلعیدن قدس است وما به هیچ شکلی آن رانمیپذیریم.
🔹برای ما، قدس خط قرمز است و هر دستی که به مسجد الاقصی دراز شود را قطع میکنیم.
🔹اگر عربستان سعودی الان به زبان نیاید، پس کی سخن خواهد گفت؟
🔹اجازه نمیدهیم فلسطینیها در سرزمین مادری خود به بردگی گرفته شوند.
@faryadnahavand
#فریادنهاوند
علی (ع) قهر کرد و از شهر خارج شد؟ نخیر!
🔻حضرت آیت الله مصباح یزدی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی میرباقری:
🔸یک بحث اساسی و مبنایی هست که، وقتی خلیفه دوم شش نفر را معین کرد و گفت اکثریت هر چه گفتند، علی (علیه السلام) چکار کرد؟
🔹 آیا گفت نه من نمیآیم در جلسات شرکت کنم؟ یا رفت و تسلیم شد؟ نخیر، رفت و حرفش را زد و استدلالش را کرد و حجت را تمام کرد، آخرش هم گفت این نظر من است.
🔸بعد از شورا هم وقتی آنها خلافت را گرفتند، آیا قهر کرد و از شهر خارج شد؟ نه؛ در شرایطی جدید به دنبال کاری رفت که به نفع اسلام باشد، حالا اگر نفع مطلق قابل تحقق نیست، نفع نسبی و صلاح نسبی فراهم شود. آیا این برای ما حجت نیست؟
۹۸/۱۱/۶
@faryadnahavand
#فریادنهاوند
🔆 امام این بود!
🔻حضرت آیت الله مصباح یزدی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی میرباقری:
🔹 #هنر_امام (ره) این بود که تنها دنبال دستور و خواست #خدا بود. خدا هم البته تاییداتی را از راههای مختلف به او رسانده بود. او خاطر جمع بود که باید این راه را پیش برود.
🔸 البته فکر نمیکنم خدا جهان را تنها برای امام (ره) خلق کرده باشد، اگر بنده دیگری هم راه امام (ره) را برود، خدا همان خدا است.
🔹 ما هستیم که باید سعی کنیم آنطور شویم که امام (ره) بود. حاصل عمر امام در دو کلمه این بود که: «سعی کرد بفهمد خدا از او چه میخواهد، سپس سعی کرد همان چیزی که خدا می خواهد را عمل کند.» کاری هم با نفع و ضررهایی که به شخص او وارد میشد نداشت. این امام بود.
🔸هر کس به این حالت امام (ره) شبیهتر است از الطاف خدا بیشتر استفاده میکند، اما هرکس گفت «من»، «خودم» و مانند اینها، این همان اشتباهی است که آدمی را به چاه ویل میکشاند.
۹۸/۱۱/۶
@faryadnahavand
#فریادنهاوند
برخی سیاستمداران میگویند: باید اسلام را کنار گذاشت!
✅ اسلام ناب را باید معرفی کرد.
🔻حضرت آیت الله مصباح یزدی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی میرباقری:
🔹 شاید در بین سیاستمداران امروز ما کم نباشند کسانی که میگویند: «احکام #اسلام به درد امروز نمیخورَد.» میگویند: «شما کدام معامله را میتوانید داشته باشید که در آن #ربا نباشد؟ شما تنها اسمش را عوض کردهاید! این اسلام است؟ اصلا نمیشود! اگر قبول کردید که نمیشود، بپذیرید که باید این مبانی را کنار گذاشت و با #آمریکا ساخت.»
🔸 حالا این سیاستمداران هرچه میخواهند بگویند، من آن دنیا چه جوابی بدهم؟ از من میپرسند آیا تو میتوانستی این مسئله را حل کنی؟ آیا میتوانستی پاسخی بدهی؟ تو چه کاره بودی؟ غیر از این است که در آن عالم تنها وقتی معذورم که بگویم من آن طوری که صحیح بود و امکان داشت #اسلام_ناب را معرفی کردم؟
🔹 دیگر بقیهاش که بعد از معرفی من آنها قبول کردند یا نه ربطی به من ندارد. «فَمَنْ شَاءَ فَلْيُؤْمِنْ وَمَنْ شَاءَ فَلْيَكْفُرْ؛ پس هر کس می خواهد ایمان بیاورد و هر کس می خواهد کافر شود.» (کهف، ۲۹)
۹۸/۱۱/۶
@faryadnahavand
#فریادنهاوند
با ساخت کلیدواژه کار درست نمیشود!
✅ باید حقیقت اسلام را معرفی کنیم
🔻حضرت آیت الله مصباح یزدی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی میرباقری:
🔸 ما هرچه فکر کنیم که کلاهی سر #شیطان بگذاریم، شیطان هم سابقه بیشتری دارد و هم احاطهاش بر کارها و قشرهای مختلف بیشتر است. بنده که زورم نمیرسد بساط ابلیس را به هم بزنم. هر طرفی بیندازیمش هوا، چهار دست و پا میآید زمین.
🔹عامترین واژهای که در جامعه ما به عنوان معیار استفاده میشود، واژه اسلام است، اما شیطان با این واژه نیز بازی میکند و به اسلام صحیح برچسب #اسلام_کهن میزند و به مسیر باطل مدال #اسلام_پویا و نو را میبخشد. به همین خاطر این واژهها خیلی کار ساز نیست و هر واژهای بگذاریم دشمن میتواند با این الفاظ بازی کند.
🔸شاید مهمترین کار این باشد که آدمی مغز و ریشه #اسلام را معرفی کند. حتی اگر دشمن با این الفاظ بازی کند، لااقل ما کار خودمان را کرده باشیم و حقیقت اسلام را معرفی کرده باشیم. البته باید فکر کنیم که با هر قشری چطور صحبت کنیم و از چه ادبیاتی استفاده کنیم، اما باید هدف این باشد که اسلام معرفی شود.
۹۸/۱۱/۶
@faryadnahavand
#فریادنهاوند
معامله قرن و نشانهای از «خلا قدرت اجتماعی- رسانهای» در ایران
1️⃣در بسیاری از کشورها شاهد راهپیماییهایی گوناگونی در خصوص تصمیم اخیر ترامپ و محکومیت تداوم اشغالگریهای صهیونیستها بودیم.
2️⃣اما در ایران شاهد واکنشهای اجتماعی جدی و مردمی نبودیم. موانعی چون عدم حضور در رسانههای جهانی، نداشتن رسانه جهانی حرفهای و مشکلات ناشی از ضعف زبان در فعالین رسانهای یکی از عوامل عدم حضور اجتماعی در فضای رسانهای ایران و ایرانیان در فضای رسانهای جهان است که ما را از برخی عکس العملهای جهانی دور یا عقب نگه داشته است. اما مشکل اصلی ناشی از اجتماعی نشدن مسئله فلسطین در جامعه ایرانی است.
3️⃣متأسفانه شرایط اقتصادی و سیاسی داخلی در دو سال اخیر موجب شده توجهات به فلسطین و تحولات آن در حاشیه قرار بگیرد. بیتفاوتی در ایران بالأخص رسانهها به تحولاتی چون انتقال سفارت، عملیات قدس و بسته شدن این مسجد، راهپیماییهای بازگشت و... به خوبی نشان داد که حساسیتها نسبت به مسئله فلسطین در جایگاه خود قرار ندارد.
4️⃣به نظر میآید یک اقداماتی که میتوان برای حساس کردن مردم به مسئله فلسطین و اجتماعی کردن آن انجام داد معرفی زندگی اجتماعی و آداب و رسوم فلسطینیان است. تداوم و تکرر اخبار جنگ، شهدا، خرابیها و... از سوی رسانههای ایران برای مخاطبانشان باعث شده مسئله فلسطین برای مخاطب ایرانی فاقد جذابیت و فاکتور توجه و کشش باشد
5️⃣وجود شبهههای حلنشده گوناگون در خصوص فلسطینیان در اذهان عمومی یکی از چالشهای اساسی است که در برهههای مختلف خود را در قالب اعتراضهای گوناگون نشان داده است.
6️⃣فلسطین در ایران اجتماعی و مردمی نشده است و تنها به فضای محدود سیاسی بسنده شده است
7️⃣فضای رسانه ای جریان مقاومت و جمهوری اسلامی ایران باید سعی کند با افزایش نقش و جایگاه کنشهای اجتماعی با محوریت گروه های مردمی و سازمان های NGO جهانی در منطقه و همکاری با سازمان های مشابه جهانی، ضمن برانگیختن احساس عمومی و اجتماعی سازی مسئله در ایران سیاست مقاومت مسلحانه خود را هم پیش ببرد
8️⃣شرط اول تحقق این مسئله، کاهش سیطره نهادهای دولتی و باز کردن فضا برای سمنها و نهادهای مردمی و دانشگاهی است. سپردن کار به جوانان علاقهمند به حوزه فلسطین و نهادهای غیردولتی نقطه شروع مردمی شدن مسئله فلسطین خواهد بود.
✍️ #محسن_فائضی
متن کامل↙️
https://rasekhoon.net/news/show/1493884/
@faryadnahavand
#فریادنهاوند
حضرت زهرا، معترض فریادگر سازش ناپذیر
🔹آسیب شناسی انقلابها توسط حضرت زهرا س
🔺در سخنرانى انتقادى و اعتراضى حضرت زهرا (سلام الله عليها) به اوضاع پس از پيامبر ، ميتوان تعابيرى را ديد كه اخطار صريح به همه انقلابيون در طول تاريخ ، در همه زمان ها و اعصار است. اولاً مخاطب اين عبارات حضرت، مشركين و كافرين نبودند، يهود و نصارى نبودند، مخاطب شان منافقين به معناى خاص نبودند، بلكه خطابشان به انقلابيون فداكار عصر پيامبر يعنى اصحاب ، مجاهدين، رزمنده ها ، جبهه رفته ها و شهيد داده ها ، يعنى مهاجرين و انصار بوده است.
🔺يكى از مواردى كه حضرت در باره آن اعلام خطر كردند، بازگشت از ارزشهاى انقلابى و الهى و ارتجاع به ارزشهاى جاهلى قبل از پيروزى انقلاب است و شما ببينيد وقتى انقلابى با حضور پيامبر و اصحاب ايشان، در معرض چنين خطر بزرگى بوده است، حساب بقيه انقلابهاى اسلامى مثل ما كه يكى از فرزندان انقلاب پيامبر اكرم در طول تاريخ است ، چه ميشود. انقلاب ما يكى از بذرهايى است كه از آن گلستان روييده است. وقتى آن گلستان از چنين آفتى در خطر بوده است، تكليف انقلاب ما روشن است.
🔺حضرت فاطمه بعد از پيامبر ، در حقيقت يكى از رهبران جنبش مقاومت هستند. مقاومتى كه ميخواهد دو كار را بكند، يكى اينكه ساختار حاكميت بعد از پيامبر را در هم نشكند، دوم اينكه تا حد ممكن جلوى انحراف افكار عمومى و تغيير مسير نظام را بگيرد. روى همين حساب ، معترض، انقلابى ،فريادگر و سازش ناپذير عمل ميكند و هزينه اش را مي پردازد.
🔺ببينيد حضرت فاطمه ، خطاب به مومنين و اصحاب پيامبر چه ميگويند:
"فَهَیْهاتَ مِنْکُمْ، وَ کَیْفَ بِکُمْ، وَ اَنَّى تُؤْفَکُونَ" ، چه ميشود شما را؟ ،" أَرَغْبَه عَنْهُ تُریدُونَ؟ اَمْ بِغَیْرِهِ تَحْکُمُونَ؟ " ، آيا همه معيارها را پس از پيامبر كنار گذاشته ايد؟ و از همه چيز رو برگردانده ايد؟ ديگر قرآن را به داورى قبول نداريد!؟ ، " ما هذِهِ الْغَمیزَه فی حَقّی وَ السِّنَه عَنْ ظُلامَتی" ، اين سستى و سهل انگارى براى چيست؟، كجاست آن حسّ آرمانگرايى و تكليف شناسى شما ؟ چرا چُرت ميزنيد؟ با خود ميگوييد پيامبر رفت و قصّه تمام شد و نهضت به آخر رسيد؟ پايين آمديم دوغ بود، همه آن حرفها دروغ بود؟!
🔺بعد اين جمله را ميفرمايند كه گويى آسيب شناسى همه انقلابها از جمله انقلاب ما است ، يعنى وا دادن بعد يك دوره انقلابيگرى، تن پرور شدن و خو گرفتن به وضع موجود، راحت طلب شدن و سر سفره انقلاب نشستن، بعد از دوره فداكارى و مجاهدت...
🔺حضرت زهرا آفت انقلابها را ، اين قعود بعد از قيام ميدانند.
« فقبحا لفلول الحدّ واللعب بعد الجدّ » ، به بازى و شوخى گرفتن اصول، بعد از يك دوره اى كه همه ما سر اين حرفها جدى بوديم. ميفرمايند چه زشت است به شوخى گرفتن آن چيزى كه روزى جدّى بود. چقدر بد است، وادادن بعد از آن همه جهاد! ، "قبحاً لقرع الصفاه و صدع القناه و خطل الاراء، و زلل الاهواء" ، چه زشت است همه دست آوردها را زمين گذاشتن و گوهرى را كه به آن سختى تا اينجا آورده ايم به سنگ خارا زدن، چه بد است زنگ زدن سلاحها و بى اثر و بى خاصيت شدن ها
چقدر بد است مجاهدينى كه آن كارهاى بزرگ را كردند، بعد از دو دهه اينقدر بى بخار شوند و چه زشت است پس گرفتن شعارها و باطل شدن انديشه ها و از دست دادن انگيزه ها...
✍🏻 #استاد_حسن_رحیم_پور_ازغدی
@faryadnahavand