eitaa logo
پایگاه خبری فریاد نهاوند آنلاین
3هزار دنبال‌کننده
72.7هزار عکس
9.5هزار ویدیو
269 فایل
این کانال صرفا جهت اطلاع رسانی اخبار مهم شهرستان نهاوند وکشور واقدامی فرهنگی برای توسعه و پیشرفت این شهرستان تاریخی سرافراز می باشد.... ↩️برای ارتباط با مدیر از شماره زیر استفاده کنید: 09186906272
مشاهده در ایتا
دانلود
6.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنرانی منتشرنشده حاج قاسم سلیمانی به مناسبت سالگرد عملیات فتح المبین 🔹 اگر میخواستیم فتح‌المبین را مثل سال۵۹ مدیریت کنیم، ممکن نبود بتوانیم آنرا آزاد کنیم. @faryadnahavand
24.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صلی الله علیک یا رسول الله (ص) بمناسبت مبعث پیامبر خوبی ها نماهنگ زیبای با صدای @faryadnahavand
بیان هدف از بعثت در یکی از زیباترین آیات قرآن پیامی که هدف آن تهذیب بندگان [یزَکِّیهِم‏]، آموختن آیات الهی و حکمت به ایشان [یعَلِّمُهُمُ] ، برداشتن زنجیرها [یضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ]، و ارائه تصویری از یک زندگی اخلاقی بر اساس اسوه بودن رسول الله است [لَقَدْ کانَ لَکُمْ فی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَة]. اساس این دعوت، بندگی خداوند [لِیعْبُدُون‏] و به عبارت رساتر، رواج توحید و یکتاپرستی [قولوا لا اله الا الله تفلحوا] و گذشتن از منیّت‌های فردی و قومی است. آدمی که اسماء الهی را تعلیم یافته [وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماء]، و در نهاد فطرتش تعهد بر بندگی خالقش نقش بسته [أَلَسْتُ بِرَبِّکُمْ قالُوا بَلی‏]، بار دیگر در این عالم، با بعثت، پیام الهی و هدایتگرانه رسول را می شنود تا با پرهیز از شرک، راه توحید و بندگی را بپیماید [وَ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ لا تُشْرِکُوا بِهِ شَیئا]. این دعوت اساسش شناخت خداوند و پرستش اوست، و حاصل آن داشتن یک زندگی اخلاقی ـ الهی است که چهارچوب اصلی آن اخلاق نبوی، فقه اسلامی، شعور انسانی و باور به قیامت با امید به لقاء پروردگار و بهره مندی از عفو و بخشش و مغفرت اوست. رسولان الهی، تلاش کرده‌اند تا در این دعوت، در مقام یک مبشر و منذر، هادی و معلم و مرشد و یک اسوه عملی، راه را به بشر بنمایانند. راهی که از دالان اخلاق و فقه می گذرد و بنیادش بر معرفت الهی و درک این است که فقط اوست که هست و ما بقی تنها نشانی از اویند و در سمت و سوی او بهره ای از وجود دارند. پیامبر که به دعوت مبعوث گشت، سیاه و سفید را برابر شمرد، عرب را با عجم به یک چشم نگریست، فقیر و غنی را برابر خداوند و در صف نماز در کنار هم نشاند، و از قول خداوند گفت که برترین شما متقی ترین شماست و بس [إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُم‏]. در قرآن هیچ نشانی از منیت های فردی و جمعی، عربی و عجمی، قومی و قبیله ای دیده نمی شود. در این دعوت الهی و بعثت، ماهیت دعوت انبیاء یکی است و آنچه خداوند به موسی و عیسی و محمد داده، پیام واحد دارد، چنان که خود تأکید کرده است که: لا نُفَرِّقُ بَینَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِه‏. این انبیاء هر کدام در میان قوم و قبیله‌ای بودند اما ماهیت دعوت آنان یکسان و یکی بود. خداوند با تأکید بر این مطلب و در ادامه آن از آدمیان می خواهد که: أَنْ أَقیمُوا الدِّینَ وَ لا تَتَفَرَّقُوا فیه‏ دین را اقامه کنند و میان آن به عنوان این که این دین از این طایفه و آن یکی از دیگری است، تفرقه ایجاد نکنند. افتخار اسلام بر این اساس بوده و هست که بعثت الهی رسول الله، برای همه بشر بوده و این دعوت فارغ از هر نوع نگاه تبعیضانه میان همه اقوام به پیش رفته است. همین شعار بوده است که بربرها و ایرانیان و هندیان و رومیان همه بر آن اساس، به اسلام گرویدند و اسلامشان نه از ترس شمشیر امویان و عباسیان، بلکه به عشق نگاه برابراندیشانه اسلام بود که برای آدمی حرمت می نهاد و هر کسی را از هر قوم و قبیله ای می پذیرفت و تفرقه میان مردمان ایجاد نمی کرد. این باعث تأسف است که اساس اسلام، احترام به انسان و کرامت انسانی باشد، اما امروز بیشترین اختلاف بین کشورهای اسلامی و اقوام مسلمان به عنوان عرب و عجم باشد. این نشان از آن است که ما در ادعای اسلام، صادق نیستیم. باید گفت غالب جماعات سیاسی، کسانی هستند که نعمت خدا را می شناسند و به اسم آن بر سریر قدرت می نشینند و سپس آن نعمت ها را با این قبیل رفتارهای قوم گرایانه انکار می کنند. [یعْرِفُونَ نِعْمَتَ اللَّهِ ثُمَّ ینْکِرُونَها]. اگر آسمان به زمین بیاید، و یا زمین به آسمان، دعوت انبیاء همان است که در قرآن آمده است که: قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ یوحی‏ إِلَی أَنَّما إِلهُکُمْ إِلهٌ واحِدٌ فَمَنْ کانَ یرْجُوا لِقاءَ رَبِّهِ فَلْیعْمَلْ عَمَلاً صالِحاً وَ لا یشْرِکْ بِعِبادَةِ رَبِّهِ أَحَدا رسول هم که اشرف آدمیان است، بشری است مانند شما، فقط به او وحی می شود بر این که خدا یکی است. هر کسی که امید دیدار پروردگار را می برد، باید عمل صالح انجام دهد و در حین عمل صالح در عبادت پروردگارش شرک نورزد. رسولان آمده‌اند که آدمی را به دو چیز، استفاده از نعمات زندگی و عمل صالح دعوت کنند. (یا أَیهَا الرُّسُلُ کُلُوا مِنَ الطَّیباتِ وَ اعْمَلُوا صالِحاً إِنِّی بِما تَعْمَلُونَ عَلیم‏). ای رسولان! از پاکیزه ها بخورید و عمل صالح انجام دهید. من به آنچه می کنید آگاهم. برای من این قشنگ ترین و زیباترین آیت قرآنی است. اول دعوت به بهره مندی از یک زندگی خوب، و دیگر انجام عمل صالح. اینها دو رکن اصلی دعوت و بعثت انبیاء هستند. بهتر است حکومت های مدعی اسلام و توده های مسلمان و همه ما، بر پایه این دو اصل، برنامه ریزی کنیم. ✍دکتر رسول جعفریان استاد دانشکده ادبیات دانشگاه تهران @faryadnahavand
شهریاری:افراد خبره ای از رئیس جمهور خواستند ارتباطات بین شهری قطع شود/ متاسفانه آقای روحانی خیلی به نظرات کارشناسی اعتقاد ندارد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با دانا با اشاره به نامه پنج تن از وزرای بهداشت ادوار دولت به رئیس جمهور گفت: 🔹قطعا من هم از این نامه حمایت می کنم، افراد خبره ای در حوزه بهداشت و درمان این نامه را نوشتند اما متاسفانه نمی دانیم به چه دلیلی آقای روحانی اجازه نداد که لااقل ارتباطات بین شهری قطع شود 🔹همانطور که مشاهده می کنید متاسفانه در این چند روز چه تعداد سفر انجام گرفته است، طبق گفته پلیس راهور 3 میلیون سفر صورت گرفته است و از تهران 1 میلیون نفر بیرون رفتند که این ها باعث انتقال بیماری به شهرهای دیگر می شود، آقای روحانی می توانست مانع این کار شود. 🔹اگر آقای رئیس جمهور توصیه کارشناسان را می پذیرفت و دستور محدودیت سفرهای بین شهری می داد، کل نیروهای مسلح و سپاه آمادگی داشتند که این دستور را اجرایی کنند که متاسفانه رئیس جمهور موافقت نکرد. @faryadnahavand
بیان هدف از بعثت در یکی از زیباترین آیات قرآن پیامی که هدف آن تهذیب بندگان [یزَکِّیهِم‏]، آموختن آیات الهی و حکمت به ایشان [یعَلِّمُهُمُ] ، برداشتن زنجیرها [یضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ]، و ارائه تصویری از یک زندگی اخلاقی بر اساس اسوه بودن رسول الله است [لَقَدْ کانَ لَکُمْ فی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَة]. اساس این دعوت، بندگی خداوند [لِیعْبُدُون‏] و به عبارت رساتر، رواج توحید و یکتاپرستی [قولوا لا اله الا الله تفلحوا] و گذشتن از منیّت‌های فردی و قومی است. آدمی که اسماء الهی را تعلیم یافته [وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماء]، و در نهاد فطرتش تعهد بر بندگی خالقش نقش بسته [أَلَسْتُ بِرَبِّکُمْ قالُوا بَلی‏]، بار دیگر در این عالم، با بعثت، پیام الهی و هدایتگرانه رسول را می شنود تا با پرهیز از شرک، راه توحید و بندگی را بپیماید [وَ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ لا تُشْرِکُوا بِهِ شَیئا]. این دعوت اساسش شناخت خداوند و پرستش اوست، و حاصل آن داشتن یک زندگی اخلاقی ـ الهی است که چهارچوب اصلی آن اخلاق نبوی، فقه اسلامی، شعور انسانی و باور به قیامت با امید به لقاء پروردگار و بهره مندی از عفو و بخشش و مغفرت اوست. رسولان الهی، تلاش کرده‌اند تا در این دعوت، در مقام یک مبشر و منذر، هادی و معلم و مرشد و یک اسوه عملی، راه را به بشر بنمایانند. راهی که از دالان اخلاق و فقه می گذرد و بنیادش بر معرفت الهی و درک این است که فقط اوست که هست و ما بقی تنها نشانی از اویند و در سمت و سوی او بهره ای از وجود دارند. پیامبر که به دعوت مبعوث گشت، سیاه و سفید را برابر شمرد، عرب را با عجم به یک چشم نگریست، فقیر و غنی را برابر خداوند و در صف نماز در کنار هم نشاند، و از قول خداوند گفت که برترین شما متقی ترین شماست و بس [إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُم‏]. در قرآن هیچ نشانی از منیت های فردی و جمعی، عربی و عجمی، قومی و قبیله ای دیده نمی شود. در این دعوت الهی و بعثت، ماهیت دعوت انبیاء یکی است و آنچه خداوند به موسی و عیسی و محمد داده، پیام واحد دارد، چنان که خود تأکید کرده است که: لا نُفَرِّقُ بَینَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِه‏. این انبیاء هر کدام در میان قوم و قبیله‌ای بودند اما ماهیت دعوت آنان یکسان و یکی بود. خداوند با تأکید بر این مطلب و در ادامه آن از آدمیان می خواهد که: أَنْ أَقیمُوا الدِّینَ وَ لا تَتَفَرَّقُوا فیه‏ دین را اقامه کنند و میان آن به عنوان این که این دین از این طایفه و آن یکی از دیگری است، تفرقه ایجاد نکنند. افتخار اسلام بر این اساس بوده و هست که بعثت الهی رسول الله، برای همه بشر بوده و این دعوت فارغ از هر نوع نگاه تبعیضانه میان همه اقوام به پیش رفته است. همین شعار بوده است که بربرها و ایرانیان و هندیان و رومیان همه بر آن اساس، به اسلام گرویدند و اسلامشان نه از ترس شمشیر امویان و عباسیان، بلکه به عشق نگاه برابراندیشانه اسلام بود که برای آدمی حرمت می نهاد و هر کسی را از هر قوم و قبیله ای می پذیرفت و تفرقه میان مردمان ایجاد نمی کرد. این باعث تأسف است که اساس اسلام، احترام به انسان و کرامت انسانی باشد، اما امروز بیشترین اختلاف بین کشورهای اسلامی و اقوام مسلمان به عنوان عرب و عجم باشد. این نشان از آن است که ما در ادعای اسلام، صادق نیستیم. باید گفت غالب جماعات سیاسی، کسانی هستند که نعمت خدا را می شناسند و به اسم آن بر سریر قدرت می نشینند و سپس آن نعمت ها را با این قبیل رفتارهای قوم گرایانه انکار می کنند. [یعْرِفُونَ نِعْمَتَ اللَّهِ ثُمَّ ینْکِرُونَها]. اگر آسمان به زمین بیاید، و یا زمین به آسمان، دعوت انبیاء همان است که در قرآن آمده است که: قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ یوحی‏ إِلَی أَنَّما إِلهُکُمْ إِلهٌ واحِدٌ فَمَنْ کانَ یرْجُوا لِقاءَ رَبِّهِ فَلْیعْمَلْ عَمَلاً صالِحاً وَ لا یشْرِکْ بِعِبادَةِ رَبِّهِ أَحَدا رسول هم که اشرف آدمیان است، بشری است مانند شما، فقط به او وحی می شود بر این که خدا یکی است. هر کسی که امید دیدار پروردگار را می برد، باید عمل صالح انجام دهد و در حین عمل صالح در عبادت پروردگارش شرک نورزد. رسولان آمده‌اند که آدمی را به دو چیز، استفاده از نعمات زندگی و عمل صالح دعوت کنند. (یا أَیهَا الرُّسُلُ کُلُوا مِنَ الطَّیباتِ وَ اعْمَلُوا صالِحاً إِنِّی بِما تَعْمَلُونَ عَلیم‏). ای رسولان! از پاکیزه ها بخورید و عمل صالح انجام دهید. من به آنچه می کنید آگاهم. برای من این قشنگ ترین و زیباترین آیت قرآنی است. اول دعوت به بهره مندی از یک زندگی خوب، و دیگر انجام عمل صالح. اینها دو رکن اصلی دعوت و بعثت انبیاء هستند. بهتر است حکومت های مدعی اسلام و توده های مسلمان و همه ما، بر پایه این دو اصل، برنامه ریزی کنیم. ✍دکتر رسول جعفریان استاد دانشکده ادبیات دانشگاه تهران @faryadnahavand
📌 هتل‌های همدان دیگر هیچ مسافری پذیرش نمی‌کنند 🦠 دادستان عمومی و انقلاب همدان از برخورد با هتل‌های باباطاهر، امیران و سوئیت‌های دهکده توریستی گنجنامه خبرداد. 🦠حسن خانجانی در واکنش به فیلم راستی آزمایی منتشرشده از سوی پایگاه خبری همدان آنلاین در رابطه با توئیت وزیر ارتباطات و فناوری با موضوع آمار بالای ورود مسافران به همدان، بیان کرد: به کلیه هتل ها حداکثر تا فردا ساعت ۱۰ صبح، مهلت داده شده تا نسبت به تخلیه مسافران و تعطیلی اقدام کنند. 🦠وی همچنین از عدم توانایی در یافتن مسافران خبرداد و گفت: مشکل فعلی مسئولان این است که مسافران در خیابان، پارک‌ها و هتل‌ها یافت نمی‌شوند؛ از این رو از خبرنگاران خواستاریم تا به کمک ما آمده درصورت مشاهده مسافر به ما اطلاع دهند تا با سرعت به سراغشان برویم. 🦠خانجانی با بیان اینکه پس از ورود دستگاه قضایی به فعالیت سوئیت‌های دهکده توریستی گنجنامه، این مکان، همدانی بودن تمام مهمانان خود را بهانه‌ کرد، گفت: دادستانی پس از شنیدن این بهانه، اقامت شهروندان در این سوئیت‌ها را بی‌دلیل و بدون توجیه خواند و دستور تخلیه مسافران را به این مکان ابلاغ کرد. @faryadnahavand
درس‌هایی از پیامبر(ص) 🔻 از همان ابتدایی که حکومت پیامبر(ص) در جامعه‌ی نوپای مدینه شکل گرفت، دشمنان آن هم شروع به کار کردند. پیامبر(ص) در دوران حکومت خود، حداقل با سه گروه دشمن مواجه بود: 1️⃣ دشمن اول، قبایل نیمه وحشی‌: که اطراف مدینه زندگی می‌کردند «و تمام زندگی آنها عبارت از جنگ و خونریزی و غارت و به جان هم افتادن و از همدیگر قاپیدن است.» ۸۰/۲/۲۸؛ پیامبر «در هر کدام از آنها اگر نشانه‌ی صلاح و هدایت بود، بست ... و بر و پیمان خودش، بسیار پافشاری می‌کرد و پایدار بود.» اما آنهایی که شریر و بودند، «پیغمبر سراغ آنها رفت و آنها را منکوب کرد و سر جای خودشان نشاند..» 2️⃣ دشمن دوم، و اهل قریش: «پیغمبر احساس کرد اگر بنشیند تا آنها سراغش بیایند، یقیناً آنها فرصت خواهند یافت؛ لذا سراغ آنها رفت؛ منتها به طرف مکه حرکت نکرد. راه کاروانىِ آنها از نزدیکی مدینه عبور می‌کرد؛ پیغمبر تعرّض خودش را به آنها شروع کرد، که جنگ بدر، مهم‌ترینِ این تعرّض‌ها در اوّلِ کار بود. پیغمبر تعرّض را شروع کرد؛ آنها هم با تعصّب و پیگیری و لجاجت به جنگ آن حضرت آمدند. تقریباً چهار، پنج سال وضع این‌گونه بود؛ یعنی پیغمبر آنها را به حال خودشان رها نمی‌کرد؛ آنها هم امیدوار بودند که بتوانند این مولود جدید - یعنی نظام اسلامی - را که از آن احساس خطر می‌کردند، ریشه کن کنند. و جنگ‌های متعدّد دیگری که اتّفاق افتاد، در همین زمینه بود.» آخرین جنگ پیامبر(ص) با این دشمنان، جنگ خندق بود و پس از آن، ماجرای صلح حدیبیه پیش آمد و پیامبر(ص) با آنان پیمان صلح امضا کرد. اما سال هشتم بعثت، «که کفّار نقض عهد کرده بودند، پیغمبر رفت و مکه را فتح کرد، که فتحی عظیم و حاکی از تسلّط و اقتدار آن حضرت بود.» 3️⃣ دشمن سوم، یهودی‌ها: «یعنی بیگانگانِ نامطمئنی که علی‌العجاله حاضر شدند با پیغمبر در مدینه زندگی کنند؛ اما دست از موذیگری و اخلالگری و تخریب برنمی‌داشتند... پیغمبر تا آن‌جایی که می‌توانست، با اینها مدارا کرد؛ اما بعد که دید اینها مدارابردار نیستند، مجازاتشان کرد. هرکدام از این سه قبیله عملی انجام دادند و پیغمبر بر طبق آن عمل، آنها را مجازات کرد. اوّل، بنی‌قینقاع بودند که به پیغمبر خیانت کردند؛ پیغمبر سراغشان رفت و فرمود باید از آن‌جا بروید؛ اینها را کوچ داد و از آن منطقه بیرون کرد و تمام امکاناتشان برای مسلمان‌ها ماند. دسته‌ی دوم، بودند. اینها هم خیانت کردند لذا پیغمبر فرمود مقداری از وسایلتان را بردارید و بروید؛ اینها هم مجبور شدند و رفتند. 🔹دسته‌ی سوم بودند که پیغمبر امان و اجازه‌شان داد تا بمانند؛ اینها را بیرون نکرد؛ با اینها پیمان بست تا در جنگ خندق نگذارند دشمن از طرف محلاتشان وارد مدینه شود؛ اما اینها ناجوانمردی کردند و با دشمن پیمان بستند تا در کنار آنها به پیغمبر حمله کنند!... بعد که قریش و هم‌پیمانانشان شکست خوردند و از خندق جدا شدند و به طرف مکه رفتند، پیغمبر به مدینه برگشت. همان روزی که برگشت، نماز ظهر را خواند و فرمود نماز عصر را جلوِ قلعه‌های بنی‌قریظه می‌خوانیم؛ راه بیفتیم به آن‌جا برویم؛ یعنی حتّی یک شب هم معطل نکرد؛ رفت و آنها را محاصره کرد. بیست‌وپنج روز بین اینها محاصره و درگیری بود؛ بعد پیغمبر همه‌ی مردان جنگی اینها را به قتل رساند؛ چون خیانتشان بزرگ‌تر بود و قابل اصلاح نبودند.» بنابراین در هیچکدام از این قضایا، پیغمبر نقض عهد نکرد اما در مقابل نقض عهد آنان، ساکت نماند و پاسخ خیانت‌شان را با کامل داد. @faryadnahavand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شادا بهار که دست مرا گرفته نمی‌دانم به کجا می‌برد شادا من که دست بهار را گرفته به خانهٔ خود می‌برم ... 👤شمس لنگرودی @faryadnahavand
نصب سفره های هفت سین و المان‌ها با هدف کمرنگ شدن حضور مردم در شهر توسط شهرداری نهاوند @faryadnahavand
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مستلزم اطلاع‌رسانی صحیح و اقدامات فرهنگی است ▪️ به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، دکتر حسن بهرام نیا پیش ظهر طی بازدید مشترک با حضور فرماندار نهاوند از مبادی ورودی شهرستان و اقدامات انجام‌شده در راستای گندزدایی و ضدعفونی خودروهای وردی به شهرستان و همچنین نشست مشترک با رئیس نظام پزشکی شهرستان نهاوند ضمن تبریک سال نو، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون با زحمات دستگاه‌های اجرایی شهرستان، گروه‌های جهادی، بسیج و کادر درمانی نهاوند اقدامات خوبی در راستای مبارزه با ویروس کرونا انجام‌شده است. ▪️وی اظهار کرد: در نشستی که با رئیس نظام پزشکی شهرستان صورت گرفت بر لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی جهت انتشار راهکارهای پیشگیرانه و همچنین غربالگری مردم شهرستان در خصوص ابتلاء یا عدم ابتلائ به این ویروس تأکید شد. ▪️بهرام نیا با تأکید بر اینکه امروز برای مقابله با ویروس کرونا باید اقدامات فرهنگی بیش‌ازپیش انجام شود، گفت: مهم‌ترین اقدام برای جلوگیری از شیوع این ویروس اقدامات پیشگیرانه نظیر کاهش ترددها، مسافرت و تجمعات غیرضروری است که خوشبختانه با ورد فرماندار شهرستان و عوامل اجرایی تا حدودی کنترل‌شده است. ▪️وی تصریح کرد: از همشهریان عزیز نهاوندی که از نقاط مختلف کشور برای دیدوبازدید اقوام خود به شهرستان سفرکرده‌اند تقاضا می‌شود جهت سلامتی خود و بستگان از مدت حضور خود در شهرستان بکاهند و به منازل خود برگردد و یا اینکه تا حد امکان از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند. ▪️وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش بی‌شائبه و شبانه‌روزی کادر درمان کشور و شهرستان نهاوند انشالله ویروس منحوس کرونا که مدتی است جهان و ایران اسلامی را درگیر کرده را شکست خواهیم داد اما دراین‌بین همراهی و همکاری بیش‌ازپیش مردم با مسئولین و متولیان امر باید بیشتر باشند و نسبت به توصیه‌ها و هشدارهای وزارت بهداشت جدی باشند. @faryadnahavand
♦️شعر امشب.... گل بي رخ يار خوش نباشد بي باده بهار خوش نباشد طرف چمن و طواف بستان بي لاله عذار ،خوش نباشد ✍حافظ @faryadnahavand
اطلاعیه امور مساجد استان همدان بعلت شیوع بیماری منحوس و بیرحم کرونا در استان و اعلام وضعیت خطر توسط مسؤولین باتوجه به گزارش عدم رعایت بهداشت توسط اجتماعات، همه مسجدها مطلقاً باید تعطیل شوند. بدیهی است هرگونه آسیب بر سلامتی جامعه برعهده کسانی است که به تذکرات بی توجهی نموده اند. لطفاً مراتب را به متصدیان امر منتقل فرمایید. (مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان، محمدی پیام) @faryadnahavand