eitaa logo
فرزندپروری مثبت استاد شهیدی
6.2هزار دنبال‌کننده
856 عکس
469 ویدیو
318 فایل
شهیدی سطح۴حوزه علمیه قم ارشدمشاوره دانشجودکتری قرآن وروانشناسی عضوسازمان نظام روانشناسی کد:۲۲۲۸۰ ش پ اشتغال:۱۹۵۸۶۴۸ عضوانجمن روانشناسی اسلامی استادومشاورحوزه ودانشگاه سوال از استادو نوبت مشاوره، کارگاه با👇 09218919572 @qodsishams کانال دیگر👇 @Kr_shahidi
مشاهده در ایتا
دانلود
@mshahidi معرفی کتاب فرزندپروری .pptx
22.89M
📚📚📚📚📚 در زمینه فرزندپروری با رویکردهای متفاوت روانشناسی کتاب های زیاد و خوبی وجود دارد که در این بخشی از آنها معرفی شده است. مطالب علمی و تخصصی فرزندپروری را از کارشناس ارشد مشاوره و دانشجوي دكتري و مشاور کودک با کلیک روی لینک زیر پیگیری کنید. ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به_بچه_ها_گفتن،_از_بچه_ها_شنیدن.pdf
7.56M
📚📚📚📚📚 کتاب: به بچه ها گفتن از بچه ها شنیدن ترجمه فاطمه عباسی فر ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅✅✅✅✅✅ 💢 و ستایش موفقیت یا تلاش در کودکان و دانش آموزان ✔️ بر اساس یک تحقیق؛ کودکان و دانش آموزانی که بیشتر بابت تلاششان مورد ستایش قرار می‌گیرند تا بابت توانایی‌هایی که دارند، شانس بیشتری برای موفقیت دارند چرا که آنها از انگیزه بالاتری برخوردار هستند. ✔️ همین تحقیقات به این نکته اشاره دارد که اگرچه طبیعی‌ست که پدر و مادرها از هوش و ذکاوت فرزند خود تعریف و آن را ستایش کنند، اما ضرری که این کار می‌تواند برای کودکان و نوجوانان داشته باشد این است که آنان برای اینکه ثابت کنند باهوش هستند و چیزی کم ندارند ممکن است به تقلب کردن ، دروغ گفتن ، مبالغه و ... برای بهتر شدن و یا بهتر نشان دادن خود روی بیاورند. همچنین کامل گرایی در اینها بیشتر مشاهده می شود. @farzandparvari_mosbat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹🌸🌸🌺🌸🌸🌹 با سلام و وقت بخير خدمت اعضاي محترم كانال فرزندپروري مثبت جهت گرفتن وقت مشاوره حضوری یا تلفنی از استاد شهیدی، با شماره خانم قدسی تماس بگيريد: 09218919572 يا در ایتا به ايشان پیام بدهید: ┏━━━🍃🍂━━━┓ 📌 @QodsiShams ┗━━━🍂🍃━━━┛ ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅✅✅✅✅✅✅✅ مزایای و منطق استفاده از ازاین‌قرار است: کودکان متوجه می‌شوند که والدین از رفتار آنان خوشحال هستند و مایل‌اند این رفتار ادامه یابد. دادن پاداش احساس خوبی در کودکان ایجاد می‌کند و آنان را تشویق به انجام دوبارۀ آن رفتار می‌کند. موارد استفادۀ پاداش و امتیاز، در اختیار والدین بسیار زیاد است ازجمله آن‌ها فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای است که برای کودکان در منزل و بیرون از منزل ایجاد می‌کنیم. ادامه دارد... ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅✅✅✅✅✅✅✅ نتیجه آشکار یک رفتار خاص است. پاداش: می‌تواند شئ خاص چون اسباب‌بازی و غیره باشد. امتیاز: فرصت است که اگر فلان کار را انجام بدهی مثلاً باهم کیک می‌پزیم یا پارک و رستوران می‌رویم، و... معمولاً پاداش یک‌چیز مادی و امتیاز یک فرصت است. ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅✅✅✅✅✅ 🔴اصول تکنیک پاداش و امتیاز 👈🏼پاداش باید موردعلاقه کودک باشد. این از سخت‌ترین کارهای والدین است تا آن را بیابند و نحوه دادن آن‌ها باید مشخص کنند. 👈🏼 قابلیت اجرا داشته باشد یعنی والدین بتوانند وعده‌ای که می‌دهند عملی کنند مثلا نگویند جایزه تو این است که هر چقدر دوست داری می تونی فیلم نگاه کنی یا بازی کامپیوتری انجام بدهی. 👈🏼متناسب با سن و جنسیت کودک باشد. 👈🏼 در هنگام دادن پاداش از کلمات مثبت و تشویقی استفاده شود.(تکنیک تحسین) ادامه دارد... ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅✅✅✅✅✅✅✅ 🔴ادامه اصول تکنیک پاداش و امتیاز 👈 بین اهمیت رفتار و پاداش تناسب رعایت شود. مثلاً برای سلام کردن کودک پاداشی مثل دوچرخه داده نشود. 👈 پاداش جهت توقف رفتار نامطلوب استفاده نشود. یعنی وقتی کودک در حال انجام کار نادرستی است به او گفته نشود این کار بد را انجام نده تا به تو فلان پاداش داده شود چون او یاد می‌گیرد که برای گرفتن پاداش، کار نادرستش را تکرار کند تا به او بگویند انجام نده تا به تو پاداش داده شود و او هم آن کار نادرست را متوقف می‌کند تا به پاداشش برسد. 👈 پاداش فقط در حین رفتار و یا بلافاصله بعد از انجام آن رفتار به او داده شود. فرد سیگاری هم از ضررهای سیگار خبر دارد اما می‌گوید ضررش برای چهل سال دیگر است اگر بداند که ضرر آن فردا می‌رسد حتماً آن را ترک می‌کند. ادامه دارد... ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅✅✅✅✅✅ 🔴ادامه اصول تکنیک پاداش و امتیاز 👈🏼 پاداش از نیازهای اساسی و عاطفی (مثل خواب، خوراک، پوشاک، محبت، تعامل مثبت و بازی با کودک و...) کودک نباشد. 👈🏼 پیش‌بینی پذیری دریافت پاداش وجود داشته باشد یعنی از قبل به کودک اطلاع داده شود که در قبال فلان کار مطلوب، آن پاداش داده خواهد شد. یعنی اگر انجام داد می‌گیرد اگر نصفه انجام داد چیزی نمی‌گیرد مگر در موارد نادر که خانواده واقعاً تشخیص دهد بچه نیازمند این تشویق است این نکته در تکنیک بعدی نیز جاری است. (هرچه اختلال کودک شدیدتر باشد این تکنیک‌ها با شدت بیشتری باید اعمال شوند) 👈🏼 والدین لازم است به قولی که داده‌اند عمل کنند. ادامه دارد... ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴🏴🏴🏴🏴 حلول ماه محرم الحرام را به همه اعضاي محترم كانال تسلیت عرض مي كنم. 🔸 نماز اول ماه به همراه صدقه اول ماه را فراموش نکنیم ( ) ( شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، اول ماه محرم است) کانال استاد شهیدی👇👇 ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅✅✅✅✅✅ 🔴ادامه اصول تکنیک پاداش و امتیاز 👈🏼پاداش قبل از انجام رفتار مطلوب کودک داده نشود. لذا تا کار مطلوب به‌صورت کامل انجام نگرفته به او پاداش داده نمی‌شود. 👈🏼تنوع در پاداش وجود داشته باشد تکرار زیاد یک پاداش ارزش آن را از بین می‌برد. 👈🏼والدین نباید جلوی بچه‌ها کم بیاورند جیب آن‌ها باید پر از جایزه و فرصت باشد. مثل ایجاد فعالیت‌های سرگرم‌کننده برای کودکان که موردعلاقه آن‌ها هم هست. 👈🏼والدین باید کارهایی را که در حکم پاداش است، بشناسند که در تکنیک به آن اشاره شد.(مانند فرصت تماشای تلویزیون، بازی با دوست، پارک، بازی با اسباب‌بازی خاص، شنا و غیره) بعد آن‌ها را با رفتارهای مطلوب کودک همراه کنند، نه با رفتارهای نامطلوب او. ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅✅✅✅✅✅✅✅ 💢چگونه با انواع های کودکان رویارو شویم: به طور کلی از چیز های ناشناخته و از فضای مبهم و تاریک که نمی تواند شناخت درست از محیط به دست آورد می ترسد به همین سبب هست که بسیاری از کودکان و حتی بزرگترها در رویارویی با موقعیت های تاریک دچار ترس و تعجب می شوند. پس با هر یک از انواع زیر به صورت منطقی برخورد کنید: ✅ فرزندتان از : در این نوع ترس یک وسیله روشنایی مانند چراغ قوه یا حتی شمع را بردارید و لامپ را خاموش کنید و با هم سایه بازی کنید یا حتی لامپ را خاموش کنید و با یک چراغ قوه زیر پتو با هم حرف بزنید و کتاب داستان بخوانید. بدین ترتیب فرزند شما متوجه می شود که در تاریکی هم می‌توان زندگی عادی رفتار کرد. ✅ فرزندتان از : در درجه اول باید برای او تکرار کنید که ما هیچ وقت تنها نیستیم و خدای مهربان همیشه با ماست و در موقعیت های مختلف زندگی که گرهی از مشکلات تان باز می شود این جمله را به فرزندتان بگویید : " خداوند بدون این که او را ببینیم مشکلات ما را حل می کند؛ پس ما هیچ گاه تنها نیستیم و او همیشه همراه ماست". همچنین، برای کاهش تاریکی می توانید از نور چراغ شب خواب استفاده کنید. همچنین، باید در او این اعتماد را نهادینه کنید که ما همیشه در کنار تو هستیم و تو تنها نیستی. ✅ فرزندتان از : به وسیله داستان و نقاشی به فرزندتان این باور را آموزش دهید که انسان ها هیچ وقت نابود نمی شوند. آنها فقط به یک دنیای زیباتر و قشنگ تر می روند. همه آدم ها یک روز در یک دنیایی زیباتر کنار هم جمع خواهیم شد. پس مرگ به معنای نابودی نیست. ✅ فرزندتان از و : دفتری رنگی و عکس دار از حیوانات زیبا و ارتباط آنان با فرزندانتان تهیه کنید تا آنان با ورق زدن این دفتر به زیبایی های جهان حیوانات پی ببرند. ترس کودک از حیوانات به سبب مشاهده خشونت و خطرات آنها در مستندهای گوناگون است. کودک باید بیاموزد که حیوانات هم زندگی خودشان را دارند. مستندی از ارتباط اجتماعی و زندگی زیبای حیواناتی مانند مورچه و زنبور برای فرزندتان پخش کنید و در ضمن آن به ویژگی های زیبای زندگی آنها اشاره کنید. برخی از ترس ها به مرور زمان در افراد شکل میگرد که تا حدود زیادی حالت عادی و همگانی دارد 🔅 نوزاد در بدو تولد دو ترس دارد: ترس از صدای بلند و ترس از ارتفاع 🔅 از ۶ ماهگی تا ۲ سالگی: ترس از جدایی 🔅 از ۲ تا ۴ سالگی: ترس از تاریکی، هیولا و چیزهای ناشناخته، ترس از حیوانات مثل سگ و گربه 🔅 از ۵ تا ۷ سالگی: مرگ، بیماری، تنهایی، گم شدن، بلای طبیعی، در خانه تنها ماندن 🔅از ۸ تا ۱۱ سالگی: ترس از مدرسه، معلم، امتحان، نمره کم، شکست، مورد پذیرش واقع نشدن. ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛