📖 فلسفهی دوران عقد
🔸یکی از اصلیترین فلسفههای دوران عقد شناخت دو طرف از یکدیگر است. از آن جایی که دختر و پسر در دوران عقد به جهت مَحرم بودن ارتباط راحتتری با هم دارند شناخت بهتر و کاملتری نسبت به هم پیدا میکنند؛ پس اصل این که دختر و پسر مدتی را به عنوان دوران عقد با هم باشند را لازم و ضروری میدانم.
✂️ #برشی_از_کتاب : نیمه دیگرم، ج۳، ص۱۲۷
👤 محسن عباسی ولدی
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
📶 کارگاه آنلاین #فرزند_پروری آگاهانه
👈 آموزش اولویتهای فرزند پروری در دنیای امروز
👤 مدرس: سرکار خانم دکتر سید موسوی
(دکتری تخصصی روان درمانگر و مدرس دانشگاه)
🔖 برخی سرفصلها:
♨️ لزوم و نتایج زندگی آگاهانه و بهوشیار برای والدین
♨️ اجرای عملی تمرینات
♨️ کاهش اضطراب و استرس
♨️ رهایی از سرزنش خود در تربیت فرزند
♨️ آشنایی با لیست فعالیتهای لذتبخش
و...
👈 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر:
📲 09137037282
🆔 @fatehan_admin2
با ما همراه باشید:
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
🎙 #بشنو | بایدها و نبایدهای خواستگاری
👤 دکتر حمید حبشی
🔸خواستگار آمده و یا میخواهیم برویم خواستگاری!
🔹میخواهیم طرف مقابل را شناسایی کنیم و ببینیم با آنچه که معیار ماست، انطباق دارد یا نه؟
🔸چه کار باید کنیم؟!
🔹از کجا بفهمیم که او با آنچه که ما برای همسری و ازدواج مدنظر داریم انطباق لازم را دارد؟
🔸در این مطلب، سخنرانی بسیار مفید و کاربردی دکتر حمید حبشی که پیرامون «بایدها و نبایدهای خواستگاری» تبیین شده است را خدمت شما عزیزان تقدیم مینماییم.
📥 لینک دریافت رایگان صوت #کارگاه
🌐 fatehan.net/post/24
🆔 @fatehan_net
📖 عدم ضرورت عقد طولانی در شرایط مناسب
🔸اگر برای کسی به صورت عادی شرایط ازدواج فراهم شد و برای تشکیل زندگی مشترک هم مشکل جدّی و خاصی نداشت، لازم نیست دوران عقد طولانی داشته باشد.
🔹همین اندازه که در دوران عقد به شناخت کافی رسیده و از انتخاب خود مطمئن شدند، بهتر است زودتر زندگی مشترک خود را آغاز کنند.
✂️ #برشی_از_کتاب : نیمه دیگرم، ج۳، ص۱۳۰
👤 محسن عباسی ولدی
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
کارگاه فرزند پروری آگاهانه_۲۰۲۱_۰۶_۲۷_۱۳_۱۰_۰۹_۵۲۱.mp3
1.84M
💠 توضیحات کارگاه | #فرزند_پروری آگاهانه۱
🎙دکتر سید موسوی(دکتری تخصصی روانشناسی)
⭕️ سرفصل ها :
https://eitaa.com/fatehan_net/2201
🔍 اطلاعات بیشتر و ثبت نام :
🆔 @fatehan_admin2
با ما همراه باشید :
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
📖 راحتطلبی
🔸کسانی که وقت خود را تلف میکنند، معمولاً انسانهای راحتطلبی هستند. متأسفانه بیشتر افراد میخواهند قلّههای موفقیت را با راحتطلبی و در کمال آسایش فتح کنند و تجربه نشان داده است که این محال است.
🔹امام علی علیهالسلام فرمودند: «تصمیم بر کارهای بزرگ و طلب بزرگواری با لذتجویی جمع نمیشود.» کسی که موافق هوای نفس خود عمل کند و به قول معروف، هر کاری دلش خواست انجام دهد، از وقتش نیز استفاده نخواهد کرد؛ چرا که نفس انسان، همواره به دنبال راحتطلبی است.
🔸طبیعت انسان هم بهگونهای است که میخواهد به کارهای راحت و بیدغدغه بپردازد؛ درحالیکه امیرالمؤمنین علیهالسلام میفرماید: «هر کس دوست دارد به درجات عالی دست یابد، باید بکوشد هوای نفس خویش را مغلوب سازد و آن را مسخّر خویش کند» و نیز فرمود: «خوشا به حال کسی که بر نفس خویش غالب شود و نفس بر او مسلّط نشود و او مالک هوی و تمایلات خود باشد و هوای نفس بر او حکومت نکند.»
✂️ #برشی_از_کتاب : تيک تاکِ زندگی، ص۹۲
👤 حميد دوازده امامی، سعيد خطيبی
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
🎙 #بشنو | تعلیم و تربیت اسلامی
👤 استاد میرباقری
🔸تعلیم و تربیت رسمی در کشور ما به شدت تحت تأثیر فرهنگ غرب است. وضعیتشناسی تعلیم و تربیت برای شناخت تأثیر جریانات تعلیم و تربیت غربی در دنیای اسلام و کشورمان امری لازم است.
🔹سه رویکرد در دانشهای مربوط به حوزه تعلیم و تربیت اسلامی (رویکرد فلسفی، رویکرد فقهی، رویکرد تدوینی) وجود دارد که در این سخنرانی ویژگی های هر یک بیان شده است.
🔸مکتب تربیتی اسلام بعنوان مجموعه آموزه هایی است که می توان از اسلام نسبت به حوزه تربیت استنباط کرد. البته مکتب تربیتی اسلام برای تبدیل شدنش به یک نظام تربیتی عینی و جاری شدنش در عینیت باید از بستر علوم تربیتی هم عبور کند. ما در حوزه علوم تربیتی نیاز به مکتب تربیتی، دانش ها و علوم تربیتی و نیاز به مدل های عینی تربیتی داریم.
🔹علم دینی یعنی علمی که در آن مکتب مستند به اسلام فرآوری شده، تبدیل شده به دانش کاربردی که میتواند به ما معادله دهد، پیشگویی کند و هدایت تغییرات را به عهده بگیرد. علم دینی، علمی است که مکتب و دستاوردهای استنباطی از دین در روش تحقیقش جانمایی شده باشد.
🔸ما در دستیابی به علوم تربیتی اسلام در قدم اول نیازمند به استنباط مکتب تربیتی اسلام از متون دینی هستیم، قدم بعد این است که این مکتب تربیتی چگونه تبدیل به علوم تربیتی می شود. البته دستیابی به مکتب تربیتی اسلام و علوم تربیتی و مدل های برنامه ریزی تربیتی احتیاج به نرم افزار پیشینی هم دارد.
📥 لینک دریافت رایگان صوت #سخنرانی
🌐 fatehan.net/post/34
🆔 @fatehan_net
📖 خمود
🔸با مطالعهای در تاریخ ۱۵۰ سال اخیر و نیز کتابهایی که در خصوص علل عقبماندگی ایرانیان از پیشرفت و توسعه نوشته شده است، در مییابیم یکی از عوامل بسیار مهم پیشرفت نکردن ایرانیان که راه را برای دیگر عوامل نیز باز کرده، خُمود، به معنای سستی و بیحالی و کمکاری بوده است.
🔹آنچه امروز نیاز مبرم جامعه ماست، ارتقای فرهنگ کار است و به جرات میتوان گفت مهمترین نهاد برای کمک به این کار، خانواده است. خانواده باید آگاهانه در این مسیر قدم بردارد تا نه تنها فرزندانی پُرتلاش از دامن خود به جامعه تحویل دهد، بلکه در درون خود نیز آنقدر شورآفرینی کند تا هر یک از اعضا با انگیزهی مناسب در متن جامعه به کار و تلاش مشغول شوند.
🔸متأسفانه در برخی خانوادهها پدر و مادر با دلسوزیهای نابجا، راحتطلبی را برای فرزندان فراهم میکنند و برای بهزحمت نیفتادن فرزندان و اینکه مبادا رنجی را تحمل کنند، روحیه تلاش و پیشرفت را در آنها تضعیف میکنند.
✂️ #برشی_از_کتاب : تيک تاکِ زندگی، ص۹۴
👤 حميد دوازده امامی، سعيد خطيبی
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
32.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 توضیحات کارگاه | #فرزند_پروری آگاهانه2
🎞دکتر سید موسوی(دکتری تخصصی روانشناسی)
⭕️ سرفصل ها :
https://eitaa.com/fatehan_net/2201
🔍 اطلاعات بیشتر و ثبت نام :
🆔 @fatehan_admin2
با ما همراه باشید :
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
📖 پرداختن به خاطرههای گذشته
🔸پرمخاطب بودن برنامههای تلویزیونی که در آن تکههایی از فیلمهای قدیمی، خاطرهها و حالوهوای گذشتهی دور را نمایش میدهند، حاکی از این است که آدمی علاقهمند به یادآوری خاطرههای گذشته است.
🔹اما یادآوری افراطی خاطرههای گذشته و به خصوص تأسف خوردن بر گذشتهی تباه شده، یکی از عوامل اتلاف وقت است. این عمل جز هدر دادن فرصتهای مفید زندگی و ایجاد افسردگی در روح و خاطر انسان، به دلیل افسوس خوردن بر گذشته، هیچ فایدهای نخواهد داشت؛ چنانکه امام علی علیهالسلام میفرمایند: «پرداختن به گذشته [یعنی موضوعاتی که زمان آن گذشته و تمام شده است،] وقت را ضایع میکند.»
✂️ #برشی_از_کتاب : تيک تاکِ زندگی، ص۱۳۸
👤 حميد دوازده امامی، سعيد خطيبی
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
🎙 #بشنو | تمدن نوین اسلامی
👤 دکتر علی خليلی
🔸باید همه احساس کنند مسئولیت ایجاد تمدن اسلامی نوین بر دوش آنهاست. امام خامنهای
🔹این درس در سال تحصیلی 94-93 در دانشگاه امام صادق(ع) تدریس شده است. مخاطبان عمده این کلاس دانشجویان رشته معارف اسلامی و اقتصاد (91) میباشند.
📥 لینک دریافت رایگان صوت #کارگاه
🌐 fatehan.net/post/23
🆔 @fatehan_net
📖 سرگردانان جامعه
🔸دستهای از ما هستند که اصلاً در زندگی نقشه و هدف ندارند و بسان یک کشتی و یا هواپیمای بدون قطبنما، دائماً در حرکتاند، یک چنین کشتی بر اثر تصادم با کوههای مخفی دریایی خُرد میشود، چنین هواپیمایی در چاههای هوایی سقوط مینماید. افراد بینقشه نیز بر اثر تصادم با کوهِ حوادث از پای درآمده و یا در درّهی نابودی سقوط مینمایند.
🔹دستهای دیگر از ما نقشه دارند، ولی پیش از رسیدن به هدف از نیمه راه عقبنشینی میکنند، و راه دیگر را پیش میگیرند، مرد موفق کسی است که راهی را که گرفته تا به هدف نرسیده، دست از آن برندارد، و به کار دیگر اشتغال نورزد، زیرا راه هر چه هم دور باشد، با پیمودن متوالی به پایان میرسد.
🔸اصولاً یکی از وسائل عقبماندگی گروهی از افراد مستعد و آماده، این است که آنان روی عواملی، گرفتار «تلون مزاج» میشوند، و از این شاخه به آن شاخه میپرند، و در قلمروهای مختلف گام مینهند، کاری را انجام نداده، دست به کار دیگر میزنند، اینها میخواهند همهکاره شوند ولی سرانجام هیچ کارهاند.
🔹طبیعت جهان آفرینش به ما خوب درس میآموزد: اگر نهالی را چند بار جابهجا کنند، سرانجام پژمرده میشود، ولی نهالهای ثابت و پابرجا، همواره خرم و شاداب جلوه میکنند. «تذبذب» و دودلی، و جابهجا کردن نهال و اصول فکر، موجب پریشانی میشود. و فکر را از رشد و نمو بازمیدارد، تا جاییکه گفتهاند یکی از علائم نوابغ این است که میتوانند افکار خود را در نقطهای متمرکز سازند.
✂️ #برشی_از_کتاب : رمز پيروزیِ مردان بزرگ، ص۵۴
👤 آيتالله جعفر سبحانی
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
هدایت شده از گروه علمی فرهنگی فتح
📶 کارگاه آنلاین #فرزند_پروری آگاهانه
👈 آموزش اولویتهای فرزند پروری در دنیای امروز
👤 مدرس: سرکار خانم دکتر سید موسوی
(دکتری تخصصی روان درمانگر و مدرس دانشگاه)
🔖 برخی سرفصلها:
♨️ لزوم و نتایج زندگی آگاهانه و بهوشیار برای والدین
♨️ اجرای عملی تمرینات
♨️ کاهش اضطراب و استرس
♨️ رهایی از سرزنش خود در تربیت فرزند
♨️ آشنایی با لیست فعالیتهای لذتبخش
و...
👈 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر:
📲 09137037282
🆔 @fatehan_admin2
با ما همراه باشید:
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
📖 پُرحرفی
🔸پُرحرفی یکی از صفات ناشایست است که موجب اتلاف وقت گوینده و شنونده میشود. کسی که خواهان رسیدن به موفقیت است، بیشتر اوقات در سکوت به سر میبرد و تا ضرورتی پیش نیاید، لب به سخن نمیگشاید. چنین فردی هرگاه سخنی هم بگوید، سخن بیهوده نمیگوید. همچنین سعی میکند شنوندهی مطالب مفید باشد.
🔹در مَثَل معروفی آمده است: "پُرگو بیهودهگوست." توصیهی امام باقر علیهالسلام این است که "روز خود را به پُرحرفی طی مکن؛ چون آن کس که اعمال و گفتار تو را میشمارد و ثبت میکند همواره با توست و در این صورت به زیان تو مینویسد." در روایتی آمده است: "کسی که پُرحرف شد، اشتباه در سخنش زیاد میشود و کسی که خطای او زیاد شد، حیایش کم خواهد شد و کسی که حیای او کم شد، دلش میمیرد [و شخصیتش خدشهدار میشود]." باید توجه داشت همان گونه که پُرحرفی از طرف شخص گوینده موجب تضییع وقت است، مخاطب چنین افرادی قرار گرفتن نیز موجب به هدر رفتن فرصتهاست و کاری لغو به حساب میآید.
🔸اگرچه توصیه شده است که در خانواده زمانی را به گفتگو اختصاص دهید، در اینجا نیز مثل سایر موقعیتها باید اعتدال را رعایت کرد. نشستهای طولانی و بیهدف، گپهای دوستانه به مدت طولانی یا مکالمههای تلفنی بیش از اندازهی لازم نمونههایی از این قبیل هستند، دورهمیهای خانوادگی معمولاً برای ارضای نیازهای عاطفی است و در حد خود، ضروری است؛ اما باید مراقب بود که منجر به اتلاف وقت نشود.
✂️ #برشی_از_کتاب : تيک تاکِ زندگی، ص۷۰
👤 حميد دوازده امامی، سعيد خطيبی
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
🎙 #بشنو | تقابل عقل و احساس
👤 حجت الاسلام دکتر دهنوی
🔸ما برای #ازدواج_عاقلانه به یکسری اصول نیازمندیم. ازدواج عاقلانه یعنی ما به اصل #همتایی توجه داشته باشیم، اصل همتایی یعنی ما با «تای» خودمان ازدواج کنیم یعنی کسی که بتواند نیازهای ما را برآورده کند که در تعاریف معرفتی به آن «#کُفیّت» میگویند.
🔹در ازدواج این بحث بسیار مهمی است. با اینکه همه آگاهند که باید با همتای خود ازدواج کنند اما در دانشگاههای ما روابطی شکل میگیرد که مبنای آن اصل همتایی نیست، دلیل این مساله در این جلسه توسط حجت الاسلام دهنوی بررسی میشود.
📥 لینک دریافت رایگان صوت #همایش
🌐 fatehan.net/post/35
🆔 @fatehan_net
📶 کارگاه آنلاین #شادی_واقعی ، #شادی_کاذب
👈 بررسی هیجان شادی بر اساس روانشناسی و منابع اسلامی
⭕️ شادی حقیقی چیست و چگونه به دست میآید؟
⭕️ برای افزایش شادمانی درونی چه کارهایی باید انجام دهیم؟
و...
👤 مدرس: دکتر سیدعلی مرعشی
(پزشک، دکتری تخصصی روانشناسی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز )
⏰ زمان : جمعه ۱۸ تیر ماه
👈 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر:
📲 0916 321 8580
🆔 @moshaver1
👈 با ما همراه باشید:
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
📖 گزینش معیارها
🔸ما در انتخابمان باید "معیار" داشته باشیم تا بتوانیم به وسیلهی آن طرف مقابل را محک بزنیم. اگر این معیارها پیش از انتخاب همسر مشخص شده باشند، تا اندازهی زیادی از آفت خطرناک انتخابهای احساسی که در آینده دربارهاش سخن خواهیم گفت مصون خواهیم ماند.
🔹همه کسانی که میخواهند ازدواج کنند، باید یک روز، دو روز، یک هفته، یک ماه، هرچقدر که لازم است، بنشینند فکر کنند و معیارهایشان را انتخاب کنند...
🔸بسیاری از جوانان معیارهایی که بتواند ملاک سنجش مطمئنی در انتخاب باشد ندارند، به همین دلیل، خیلی زود تحت تاثیر ملاکهای دهان پُر کن، عرفی و سطحی قرار میگیرند.
✂️ #برشی_از_کتاب : نیمه دیگرم، ج۱، ص۳۱
👤 محسن عباسی ولدی
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
هدایت شده از گروه علمی فرهنگی فتح
📶 کارگاه آنلاین #فرزند_پروری آگاهانه
👈 آموزش اولویتهای فرزند پروری در دنیای امروز
👤 مدرس: سرکار خانم دکتر سید موسوی
(دکتری تخصصی روان درمانگر و مدرس دانشگاه)
🔖 برخی سرفصلها:
♨️ لزوم و نتایج زندگی آگاهانه و بهوشیار برای والدین
♨️ اجرای عملی تمرینات
♨️ کاهش اضطراب و استرس
♨️ رهایی از سرزنش خود در تربیت فرزند
♨️ آشنایی با لیست فعالیتهای لذتبخش
و...
👈 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر:
📲 09137037282
🆔 @fatehan_admin2
با ما همراه باشید:
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
کارگاه فرزند پروری آگاهانه_۲۰۲۱_۰۶_۲۷_۱۳_۱۰_۰۹_۵۲۱.mp3
1.84M
💠 توضیحات کارگاه | #فرزند_پروری آگاهانه
🎙دکتر سید موسوی(دکتری تخصصی روانشناسی)
♨️ظرفیت باقی مانده: 3 نفر!
⭕️ سرفصل ها :
https://eitaa.com/fatehan_net/2201
🔍 اطلاعات بیشتر و ثبت نام :
🆔 @fatehan_admin2
با ما همراه باشید :
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
📖 بوق حمام در شهر مقلدها گم میشود
🔸در گذشته گرمابههای ایران با شیپور و بوق مجهز بود. گرمابهداران برای آگاه ساختن مردم به باز شدن گرمابه، یک ساعت پیش از طلوع صبح شیپور میزدند. اتفاقاً روزی در یکی از شهرها شیپور حمام گم و یا خراب شد. گرمابهدار با زحمت زیادی بوقی را با قیمت گرانی تهیه کرد و کار خود را انجام داد.
🔹مرد غریبی که تازه وارد آن شهر شده بود از دیدن این منظره خوشحال شد زیرا دید که در اینجا جنس یکریالی را میتوان به ده ریال فروخت. فورا تصمیم گرفت که تعداد زیادی شیپور بخرد و به این نقطه حمل کند، تا یک بر ده سود کند. مالالتجارهی خویش را وارد میدان بزرگ آن شهر کرد و انتظار داشت در نخستین لحظه، مردم برای خریدن شیپورها سرودست بشکنند، ولی او هرچه توقف کرد، کسی از او احوالی نپرسید.
🔸بازرگان ثروتمندی عصا به دست در آن شهر از آن نقطه عبور میکرد، از آن مرد غریب، علت نقل این همه بوق و سرنا را پرسید، وی سرگذشت خود را به او بازگو کرد، بازرگان خردمند، از حماقت و ابلهی او در شگفت فرو ماند و گفت: تو آخر فکر نکردی این شهر دو حمام بیش ندارد؟! و این همه شیپور در اینجا مصرف ندارد، ولی من برای خاطر تو فردا کاری انجام میدهم که همه اینها ظرف یک هفته به فروش برسد. گفت چکار میتوانی انجام بدهی؟! جواب داد: دیگر این کار به تو مربوط نیست، همین اندازه بدان مردم اینجا مردم مقلد و بیفکرند و من از این نقطه ضعف آنها به نفع تو استفاده خواهم کرد، فورا در آنجا یکدانه بوق به عنوان امانت از او گرفت و به دست نوکرش سپرد تا به خانه او برساند.
🔹بامدادان این مرد سرشناس و ثروتمند، به جای عصا، بوق را به دست گرفت و تکیه زنان بر بوق، راه تجارتخانه را پیش گرفت. شیوه این بازرگان توجه مردم را جلب کرد، و با خود گفتند لابد رمز موفقیت این مرد در زندگی و بازرگانی، همین نوع کارهای اوست؛ مثلاً به جای عصا، بوق برمیدارد، دستهای نیز این نظر را تأیید کردند، غلغلهای در شهر «مقلدها» راه افتاد، مردم دست از کار و زندگی کشیده، همه مشغول خریدن بوق شدند. چیزی نگذشت که تمام بوقها بفروش رسید. بازرگان پیر برای رسیدگی به وضع نقشه خود، تماس مجددی با آن مرد غریب گرفت و مطلع شد که همه شیپورها بفروش رفته است. پیغام داد که هر چه زودتر از این شهر بیرون رود، زیرا فردا نقشه دگرگون خواهد شد.
🔸فردای آن روز بازرگان قد خمیده، بار دیگر به جای بوق، عصا به دست گرفت و به حجرهی خود آمد. مردم از کار و کرده خود پشیمان شدند و فهمیدند که فریب تقلید کورکورانه خویش را خوردهاند، نه عصا نشانه موفقیت بود و نه بوق.
به قول مولوی:
مر مرا تقلیدشان بر باد داد
ای دو صد لعنت بر این تقلید باد
✂️ #برشی_از_کتاب : رمز پيروزیِ مردان بزرگ، ص۷۴
👤 آيتالله جعفر سبحانی
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
🎙 #بشنو | کارگاه اصول درمانگری و مشاوره با رویکرد اسلامی
👤 دکتر مسعود جانبزرگی
🔸دکتر مسعود جانبزرگی، دانشیار گروه روانشناسی و دارای دکترای تخصصی روان شناسی از دانشگاه تربیت مدرس می باشد.
🔹«پیشینه و هدف پژوهش اصول روان درمانگری و مشاوره با رویکرد اسلامی»، «مخالفت جریان پوزیتیویستی علم با روان درمانگری با رویکرد اسلامی» ، «ساختار و پایههای الگوی روان درمانگری» ، «مکاتب و اصول رواندرمان نگری» ، «پذیرفته شدن معنویت برای انسان و پذیرفتن توجه انسان به معاد در روانشناسی» ، «میدانهای ادراکی انسان در روان درمانگری» ، «طبیعت مادی و سیستم وجودی انسان بر اساس تعبیرهای قرآنی» ، «عدم تعارض شاخصههای روانشناسی دینی با یافتههای تجربی» ، «اصول مشاوره اسلامی در فرایند درمان»، «شاخصهای اصلی در حوزه تخصصی مشاوره اسلامی» و «ماهیتهای اصلی ادراکی انسان»، محورها و موضوعاتی بودند که استاد مسعود جانبزرگی در این نشست علمی به تشریح آن پرداخت.
🔸همچنین بزودی کتابی با عنوان " اصول روان درمانگری و مشاوره با رویکرد اسلامی " از ایشان به چاپ خواهد رسید.
📥 لینک دریافت رایگان صوت #کارگاه
🌐 fatehan.net/post/31
🆔 @fatehan_net
هدایت شده از گروه علمی فرهنگی فتح
📶 کارگاه آنلاین #شادی_واقعی ، #شادی_کاذب
👈 بررسی هیجان شادی بر اساس روانشناسی و منابع اسلامی
⭕️ شادی حقیقی چیست و چگونه به دست میآید؟
⭕️ برای افزایش شادمانی درونی چه کارهایی باید انجام دهیم؟
و...
👤 مدرس: دکتر سیدعلی مرعشی
(پزشک، دکتری تخصصی روانشناسی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز )
⏰ زمان : جمعه ۱۸ تیر ماه
👈 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر:
📲 0916 321 8580
🆔 @moshaver1
👈 با ما همراه باشید:
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
گروه علمی فرهنگی فتح
📶 کارگاه آنلاین #شادی_واقعی ، #شادی_کاذب 👈 بررسی هیجان شادی بر اساس روانشناسی و منابع اسلامی ⭕️ ش
کارگاه آنلاین 👇
♨️شادی واقعی، شادی کاذب
👤مدرس : دکتر سید علی مرعشی (روانشناس، عضو هیأت علمی دانشگاه)
🔖جمعه 18 تیر ماه(فردا)
⭕️ظرفیت باقی مانده: 8نفر!
🔖ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر :
@moshaver1
با ما همراه باشید :
🌐fatehan.net
🆔 @fatehan_net
📖 در خواب و خیالات به سر میبریم!
🔸ما در رؤیا به سر میبریم و از همینرو نمیدانیم چه کسی سود میبرد و چه کسی زیان میکند. از عالَم فقط در و دیوار و جانورش را دیدهایم و صاحبخانه را ندیدهایم؛ مشکل ما همین است. اولیای خدا و شهدا صاحب خانه را دیدند و دست از خانه کشیدند؛ ولی چون معرفت صاحبخانه برای ما حاصل نشده، به تماشای نقشونگار خانه نشستیم.
🔹خیال میکنیم این عالَم خانهی بیصاحب است! وگرنه چه کسی در خانهای که صاحب خانه حاضر است، شروع میکند به شمارش آجرها و دیدن نقشونگارهای خانه و با صاحب خانه هيچ مجالستی نمیکند؟ ما حتی آن وقتی هم که خیال میکنیم در حال صحبت با صاحب خانه هستیم، در نقش خیالات خودمان هستیم و تصوراتمان در پیش چشممان رژه میرود.
✂️ #برشی_از_کتاب : تمثيلات، ج۱، ص۵۷
👤 استاد آيتالله حائری شيرازی(ره)
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net