eitaa logo
گروه علمی فرهنگی فتح
7.6هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
181 ویدیو
65 فایل
به یاد پیرجماران که فرمود: اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد. #تمدن_نوین_اسلامی #سبک_زندگی_اسلامی 🔸سایت fatehan.net 🔸برادران @moshaver1 🔸خواهران @fatehan_admin2 🔸خانه مشاوره فاتحان @fatehan_moshavere تبلیغ و تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
📖 نقش ولی خدا در جامعه برای جدایی اهل حق از اهل باطل 🔸 اگربراده آهن با خاک مخلوط شود و شما بخواهید آن دو را از هم جدا کنید، آهنربا می آورید. براده های آهن به آهن ربا می چسبد و خاکها بر جای خود می ماند. 🔹 خدا هم رباینده ای است که پاکها را می رباید. آدم های خالص و خوب، اطراف ولی خدا جمع می شوند. همچنان که برای جدا کردن آهن از کاه، از آهن ربا و کهربا استفاده می شود، خداوند هم برای امتحان مردم، امام حسین عالی را قطب قرار داده است تا همه آخرتی ها وخدایی ها دور او جمع شوند. 🔸یزید آن زمان و اسرائیل امروز را نیز کهربا قرار داده است تا دنیاپرست ها از هر قبیله وامتی که باشند، دور آنها جمع شوند. خداوند مردم را این چنین از همدیگر جدا میکند. ✂️ : آیینه تمام نما 👤نوشته آیت الله حائری شیرازی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 باخانواده برخوردشان پیامبر گونه بود 🔸 پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله: بهترین شما آن کسی است که برای خانواده اش بهتر باشد، ومن،بهترین شما برای خانواده ام هستم. النوادر/ص۲۰۴ 🔹نحوه برخوردشان باخانواده پیامبر گونه بود.بعدازظهرها،خانواده ی آقا،نوه ها،دخترهاو عروس می آمدند و دور ایشان می نشستند و چنان باامام گرم می گرفتند و شوخی و مزاح میکردند که تصور چنین حالتی برای یک رهبر سیاسی باآن همه مشغله شاید غیر ممکن باشد. 🔸بعضی روزها شاهد بودم امام باآن سن وسال ومشغله کاری باعلی کوچولو بازی می کردند.آقا یک طرف اتاق می ایستاد و علی در طرف دیگر اتاق و توپ بازی می کردند. ✂️ : زندگی به سبک روح الله 👤 نوشته : علی اکبر سبزیان 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
🎙 | سند 2030،فصلی نو در استعمار فرهنگی 👤دکتر کچوئیان 🔸 این سند اشکالات اساسی و محتوایی دارد که رویکردش به زندگی، هستی و جهان، جایگاه انسان و مفهوم آموزش نادرست و اشتباه است. وقتی این سند را با سند تحول بنیادین مقایسه می‌کنیم به واسطه این چهارچوب های کلی متوجه تقابل آن‌ها می‌شویم. از ابتدا تا انتهای سند ۲۰۳۰ نگاه و رویکرد انسان گرایانه حاکم بوده و مبنای آن نگاه اومانیستی به تعلیم و تربیت است. 🔹 آموزش اومانیسمی آموزشی نیست که در آن ایمان، تقوا و خداوند ارکان اساسی باشند بلکه اصل را بر انسان و موجودیت فیزیکی و جسم قرار می دهد. 🔸 بیانیه ۲۰۳۰ در کشورهای زیادی ورود پیدا کرد اما به شکل اولیه خود که همان بیانیه بود باقی ماند و به کار خود پرداخت. در تنها کشوری که به صورت "سند" درآمد؛ ایران است! چه دلیل موجهی وجود دارد که یک بیانیه در کشور ما به سندی الزام‌آور تبدیل شود. 🔸 البته این اسناد اهداف خوبی هم دارند اما این تمرکز آنان بر مسئله زنان و دختران جز ایجاد زمینه برای انقلاب جنسی در جوامع نیست. این سازمان‌ها از آنجایی که به دنبال عمومیت‌بخشی به این نوع سبک زندگی هستند، تحفظ‌ها را نمی‌پذیرند.یکی از این موارد ترویج روسپی‌گری و تعبیر کارگر جنسی از آن است. از مصری‌ها خواستند این بندها را اجرا کنند، آنها اعلام کردند تحفظ کرده‌ایم زیرا با قرآن ما مغایر است، در پاسخ گفتند قرآنتان را با آن منطبق کنید! 📥لینک دریافت صوت : 🌐 Www.fatehan.Net/post/100 🆔 @fatehan
📝 | اندر حکایت بازگشایی مدارس 🔸اگر صدای تیک تاک ساعت، کم یا زیاد، چندین دقیقه به گوش ما برسد، به هر حال با آن خو میگیریم. اما اگر کم و زیاد شدنش متغیر باشد خو گرفتن با آن امکانپذیر نیست و بسیار آزاردهنده می شود. حکایت ما در مواجهه با کرونا، تیک تاک متغیر است. 🔹اینکه مردم نگران سلامت فرزندان خود هستند، کاملا طبیعی و به جاست و مقاومت و دودلی والدین در هنگام بازگشایی مدارس، نتیجه ای طبیعی است که باید انتظار آن را می کشیدیم. علت هم روشن است. در شرایطی که چندین ماه متوالی محوریت مباحث پیرامون کرونا را 《ایجاد هراس》 قرار دادیم و کشور عملا به حالت نیمه تعطیل در آمد. 🔸 بعد متوجه شدیم کار پیش نمی رود و به یکباره پس از یک تعطیلی رعب آور، همه جا را بازگشایی کردیم. چه فرصت خوبی داشتیم که همان موقع شرایط بازگشایی را مشخص کنیم و آن را به جد پیگیری نماییم. گزارش های دقیقی ارائه کنیم که دقیقا کدام اقدامات منجر به کاهش آمار مبتلایان می شود و کدام بی تاثیر است. متاسفانه در آن فرصت چنین کاری هم به شکل اصولی انجام نپذیرفت. 🔹 عملا کار به جایی رسیده که گویا در کشور دو دسته از مردمی را داریم که برخی از شدت هراس نمی دانند چه باید بکنند و برخی از شدت بی تفاوتی دیگران را نیز در معرض خطر قرار می دهند. حالت 《میانه》 را به درستی تعریف نکردیم و حالا شده آنچه داریم ملاحظه می کنیم. 🔸 زمانی که بسیاری از بازگشایی ها تکلیفشان مبهم است، بازگشایی مدارس (آن هم با این همه ابهام و سردرگمی) به وضوح برای مردم محل تردید است. اگر واقعا خطر جدی است، برای بچه ها نگرانی بیشتری در پی دارد. اگر هم جدی نیست، دل را یک دل کنید و سیاستی همگانی، منطقی، عقلایی و مستند برای همه امورات کشور تنظیم کنید و با جدیت آن را عملی نمایید. مرگ یک بار، شیون هم یک بار 👤دکتر محسن عزیزی ابرقوئی | روانشناس 🌐 fatehan.net 🆔 @islamic_psychology 🆔 @fatehan
📝 | آیا راه حل مقابله با کرونا در دوگانه مذهب_علم قابل تعریف است؟ 🔸آیا راه شناخت جهان صرفا تجربه است؟ این سوالی است که سالها فلاسفه برای پاسخ به آن مباحث بی شماری به رشته تحریر در آورده اند. فلسفه های مادی گرا که ماورالطبیعه را انکار می کنند بر این باورند که تنها راه شناخت جهان پیرامون، تجربه است. 🔹تجربه ای که از طریق احساس حاصل میشود، این گروه علومی را که بر مبانی غیر تجربی(مانند وحی و عقل) استوارند را معتبر نمی دانند. 🔸در طول تاریخ علم، این طرز تفکر همیشه طرفدارانی داشته است، با این حال اوج شکوفایی این نگاه در عصر حاضر و در تمدن غرب رخ داده است.تا به آنجا که برخی از اندیشمندان غربی طرفدار این نحله فکری، در برابر آنها که برای وحی نیز اعتبار قائلند، این گونه عنوان میکردند که "آن بهشت آسمانی که شما در پی دست یابی به آن هستید را ما در زمین برایتان خلق می کنیم". 🔹با این حال بحران اپیدمی کرونا ویروس نشان داد ، یک موجودی که به چشم نمی توان دید، انسان مغرور علم گرا با آن ادعا را میتواند به زانو در آورد. از سویی دیگر عده ای که تحت تاثیر فرهنگ غربی هستند اینگونه عنوان میکنند" آنان که دین گرایند اگر علم واکسن مقابله با کرونا را کشف کرد همان بهتر که به دعای خویش ادامه دهند". 🔸این در حالی است که جهان بینی توحیدی ساحت تجربه در دانش بشری را هرگز نفی نمی کند، بلکه معتقد است که شناخت جهان صرفا از راه تجربه مُیسر نیست و در واقع این عقل وحیانی است که انسان را با نگاه حقیقی عالمانه قادر خواهد ساخت که آنچه در پیرامونش دارد را توضیح دهد. 🔹از طرفی مذهب آن عنصری است که در تاریک ترین لحظات انسان را تشویق به امید میکند، چرا که برای حرکت انسان هدفی و رشدی قائل است؛ و از همین روست که فرموده اند "نا امیدی بزرگ ترین گناه است". 🔸در نتیجه است که انسان مادی گرا به دلیل آنکه جزء خور و خواب(شهوات به معنای تمام خواستنی ها) غایتی برای زندگی قائل نیست، کسب دانش از راه تجربه را نیز صرفا برای بهبود همین امور لازم میداند؛حال آنکه، غافل از آن است که تجربه قادر است صرفا بخشی از آنچه بشر با آن روبرو خواهد شد را توضیح دهد و در نتیجه است که در مواقع بحران، بشر تجربی با معضلات بسیاری مثل صف های طویل فروشگاه های اسلحه روبرو میشود. 🔹در نهایت جهان بینی توحیدی منکر تجربه نیست اما تجربه را همه چیز نمیداند و اگر علم تجربی توانست راه حلی پیدا کند مانند فلسفه ی مادی گرایی دچار حماقت نمیشود که یا دعا یا واکسن... . 👤سید رسول رضائی| کارشناسی ارشد برنامه ریزی امور فرهنگی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
شعار حسین(ع) چیست؟.mp3
2.51M
🎧 👤 شهید مطهری | شعار حسین(ع) چیست؟ 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 صبر و کاهش استرس 🔹صبر از پیامد های منفی استرس پیشگیری می نماید و به عنوان یک روش مقابله هیجان محور برای تنظیم عواطف می تواند مؤثر باشد. 🔸از نظر علی(ع) صبر و شکیبایی بر آنچه برای افراد ناخوشایند است،یک روش مقابله ای مؤثر محسوب میشود. آن حضرت می فرماید: برای آنکه از استرس مصون بمانی یا چون مردان بزرگواری صبور و شکیبا باش و یا چون ابلهان خود را به فراموشی و غفلت بزن و نسبت به مسائل بی تفاوت باش. (حکمت۴۱۳،ص۵۲۰) 🔹انسان باید نسبت به واقعیات و تلخی های زندگی واقع بین باشد و با آنها رو به رو شود و صبر و شکیبایی پیشه کند نه اینکه بی تفاوت باشد. ✂️ : روانشناسی در نهج البلاغه 👤دکتر مسعود آذربایجانی 🆔 @fatehan 🌐fatehan.net
برای ازدواج زیبایی و امنیت را با هم در نظر بگیریم.mp3
1.28M
🎧 👤 دکتر حبشی | برای ازدواج زیبایی و امنیت را با هم ببینیم! 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 مسئولیت زنان درتصحیح نگاه به زن درجامعه 🔸 به هرحال شما زنان نخبه ی کشورید؛چه آن هایی که دراول کارواول راه هستید_یادانشجوئید ، یادردوره های اول کارهستید_چه آنهایی که چندین سال کارکردید، زحمت کشیدید. بدانید امروز زنان کشورمامسئولیتشان سنگین است. 🔹 مسئولیت مضاعفی که امروز شمادارید،همین است که نگاه غلط به مساله ی زن ومردراتصحیح کنید. نگاهی که امروز دنیای غرب سعی می کنددرمساله ی زن ومرد القا کند، نگاه غلطی است، نگاه باطلی است ؛ این به پایمال شدن ارزش های بسیاری درجوامع بشری منتهی خواهد شد،که الان دارد گوشه هایی ازآن نشان داده می شود ،دیده می شود، ودرجوامع ما به طریق اولی. این نگاه را باید تصحیح کنید. ✂️ : بانوی تراز در گفتمان امام خمینی و آیت الله خامنه ای 🌐fatehan.net 🆔 @fatehan
مهم ترین ملاک همسرگزینی.mp3
2.48M
🎧 👤 استاد دهنوی | مهم ترین ملاک همسرگزینی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
|جستاری در تفاوت های جنسیتی 🔸 ما با یک عقب ماندگی علمی در علوم انسانی مواجهیم. کتاب هایی که در آمریکا به عنوان تاریخ علوم انسانی وجود دارد در ایران به عنوان علم روز تدریس میشود. چیزی شبیه نبش قبر نظریات! 🔹یکی از این عقب ماندگی ها ،عقب ماندگی در شناخت جریانات منتسب به مطالعات زن و خانواده است . آنان که امروز در ایران به عنوان طرفداران جریان حقوق زن پرچم داری میکنند در حال تهوع نظریات چند دهه ی گذشته ی غربی ها هستند. طرفداران حقوق زنان سه دوره ی تاریخی گسترده را در غرب پست سر گذاشته اند. 🔸 دوره اول : تلاش هایی که برای مشارکت اجتماعی زنان( کرافت ،کتاب حقانیت حقوق زن )صورت گرفت . 🔹دور دوم :اعتراض تئوریک( دوبووار ،کتاب جنس دوم)که اعتقاد داشتند زنانگی یک موقعیت بیولوژیک نیست بلکه حاصل یک نگاه فرهنگی به زن است و باید علیه آن قیام کرد . 🔸 دوره ی سوم: که به لطف عقب ماندگی کاروان علم در ایران برای دانشجویان ناشناخته است .این گروه علیه دو جریان اول خروج کرده است ,در نقد آنها نوشته است که شما بی سواد بودید! ارزش زن بودن و ارزش مادر بودن را از زن سلب کردید. و به این نتیجه رسیده اند عنصر تفاوت زن و مرد امری طبیعی است. در آثار روانشناسان خانواده از جمله گاتمن این نظرات به وضوح دیده میشوند. گاتمن به خوبی تفاوت های فیزیولوژیک،هیجانی،ادراکی و روانشناختی مرد و زن را بیان میکند. 🔹در ایران ما با همان نسل اول و دوم طرفداران حقوق زن مواجهیم ،نسلی که تحت تاثیر هیجانات و نه مکتوبات و مستندات علمی که تفاوت زن و مرد را از منظر بیولوژیکی اثبات کرده اند هستند ، با اساتید غرب زده ای مواجهیم که بوی تعفن غرب زدگی شان روزانه و در حوادث مختلف بیش از پیش به مشام میرسد. 🔸با تفکرشان خانواده را به گند میشکند و به عبارت بهتر چیزی به نام خانواده را به رسمیت نمیشناسند ،غایت شان همان جفت گیری های شن وار غربی است، نقش ها و مسولیت ها را متناسب با تفاوت ها به رسمیت نمیشناسند و با شعار برابری برابری برابری (و نه عدالت) فرزندان را از دلبستگی ایمن به مادر محروم میکنند. بر طبل برابری میزنند تا مرز های خانواده را به اسم روشنفکری به ابتذال بکشانند. 👤سید محمد آل عمران | کارشناس ارشد روانشناسی بالینی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan