#فرزند_با_ایمان_من3⃣
#تربیت_فرزند
#یادداشت_ویژه
📝حجت الاسلام دکتر پسندیده
🔰مناسبات تربیت دینی و تربیت برای زندگی
برخی تصور می کنند تربیت یا باید برای دین باشد یا برای زندگی. در این تصور، تربیت دینی ارتباطی با زندگی افراد ندارد و تنها به بعد آخرتی انسان می پردازد و تربیت برای زندگی به دنیای انسان میپردازد و ارتباطی با آخرت فرد ندارد. هر کدام از این دو تصور نیز طرفدارانی دارد. برخی میپندارند بعد معنوی و آخرتی انسان مهم است و لذا باید تربیت دینی به معنی خاص و محدود آن را محور قرار داد و برخی که به موفقیت زندگی دنیا میاندیشند، معتقدند تربیت برای زندگی را باید محور قرار داد. سخن گروه اول این است که اگر به تربیت برای زندگی بپردازیم، آخرت فرزندمان تباه می شود و سخن گروه دوم این است که اگر به تربیت دینی بپردازیم، پس زندگی او چه می شود؟
شاید این گروه دوم، همان کسانی باشند که رسول خدا(ص) در باره آناه فرمود:
وَيلٌ لِأَولادِ آخِرِ الزَّمانِ مِن آبائِهِم. فَقيلَ: يا رَسولَ اللَّهِ، مِن آبائِهِمُ المُشرِكينَ؟ فَقالَ: لا، مِن آبائِهِمُ المُؤمِنينَ؛ لا يُعَلِّمونَهُم شَيئاً مِنَ الفَرائِضِ، و إذا تَعلَّموا أولادُهُم مَنَعوهُم، و رَضوا عَنهُم بِعَرَضٍ يَسيرٍ مِنَ الدُّنيا، فَأنا مِنهُم بَرِيٌ، و هُم مِنِّي بُرآءٌ.
واى بر كودكان آخر زمان از دست پدرانشان!». گفته شد: اى پيامبر خدا! از پدران مشركشان؟ فرمود: نه. از پدران مؤمنشان كه چيزى از واجبات را به آنان نمى آموزند و چون فرزندانشان، خود بياموزند، آنان را باز مىدارند و نسبت به آنان از [داشتن] چيز اندكى از دنيا راضى مىشوند. من، از آنان بيزارم و آنان، از من بيزارند.
پیش از این که به داوری در باره این دو بپردازیم، اجازه بدهید خاطرهای را عرض کنم. حدود سه سال پیش در مراسم دعای ندبة ماهیانه یکی از شخصیتهای علمی – دانشگاهی کشور (که الان شخصیت سیاسی هم شده است) به عنوان سخنران شرکت می کردم. عنوان بحث من عوامل موفقیت زندگی در اسلام (قرآن و حدیث) بود. دوره اول آن که تمام شد، پس از وقفه ماه مبارک رمضان یا تعطیلات عید، دوباره به مراسم دعوت شدم. این بار صاحب بیت درخواست کرد که بیشتر در باره مسایل اخلاقی سخن بگویم. من به ایشان گفتم در سری قبل، من چیزی جز اخلاق نگفتم! و ایشان تعجب کرد. من آنجا از صبر، زهد، توکل، حج و ... صحبت کرده بودم، اما در قالب نقش و کارکرد آنها در موفقیت زندگی.
اجازه بدهید به آن تقابل برگردیم. در این باره باید ببینیم اساساً تقابل تصور شده میان این تربیت دینی و تربیت برای زندگی، صحیح است یا نه؟ آیا این یک تناقض واقعی است یا یک پارادوکس و تناقض نما است؟ واقعیت این است که میان این دو تضاد و تقابلی وجود ندارد. ابعاد مختلف تربیت دینی، عواملی برای موفقیت در زندگی بشمار میروند. اساساً دستورات دینی سبکی از زندگی را ارائه می کنند که هم دنیا و هم آخرت فرد را آباد و اصلاح می کند. اصلاح آخرت و زندگی جاویدان انسان از ره گذر اصلاح دنیا تأمین می شود. در آینده خواهید دید که به طور مشخص هر کدام از مؤلفه های تربیت دینی چه نقشی در زندگی دارد، آنچه اینجا به طور کلی مهم است این که همه فضایل اخلاقی و باورهای اعتقادی و رفتارهای عبادی در پیچ و خم زندگی دنیا معنا می یابند و کارایی پیدا می کنند. بنا بر این تربیت دینی نه تنها تضادی با موفقیت در زندگی ندارد، بلکه تنها راه و بهترین عامل تأمین موفقیت زندگی است. دین، از آنجا که از منبع اطمینان بخش وحی سرچشمه می گیرد، بهترین راه موفقیت انسان است. از این رو میتوان گفت که موفقیت فرزندان جز از راه تربیت دینی تأمین نمی گردد و تربیت دینی ره آوردی جز موفقیت آنان ندارد.
گروه علمی فرهنگی فتح
#فرزند_با_ایمان_من3⃣ #تربیت_فرزند #یادداشت_ویژه 📝حجت الاسلام دکتر پسندیده 🔰مناسبات تربیت دینی و ت
اجازه دهید برای روشن تر شدن بحث، به نتایج یکی از بررسی های علمی و اسلامی اشاره کنم. در تیرماه سال 1387 همایش اسلام و آسیبهای اجتماعی به همت سازمان بهزیستی کشور برگزار گردید. پژوهش بخش اسلامی این همایش بر عهده پژوهشکده علوم حدیث بود که اینجانب نیز به جهت مسئولیتم، مستقیماً در همه موضوعات همایش درگیر بودم. همایش 9 آسیب اجتماعی را محور بررسی قرار داده بود که عبارت بودند از: 1) اعتیاد، 2) خودکشی، 3) فرار از خانه، 4) کودکان خیابانی، 5) کودک آزاری، 6) دختران و زنان آسیب دیده و در معرض آسیب، 7) همسرآزاری، 8) طلاق و 9) آسیبهای نو پدید(مثل اینترنت، ماهواره و...). به راستی چرا خشونت خانوادگی زیاد شده است؟ چرا زن و شوهرهای جوان با اندک مشکلی، راه دادگاه طلاق را در پیش می گیرند؟ چرا خشونت های خیابانی افزایش یافته است؟
نتایج بررسی های اسلامی نشان داد که این 9 موضوع به چند محور کلی در مطالعات اسلامی برمی گردند که عبارتند از: سبک فرزندپروزی، سبک ازدواج و زندگی زناشویی و سبک تربیت جنسی؛ و در نهایت همه اینها به سبک زندگی دینی بازمی گردد. آنچه به موضوع بحث ما مربوط می شود، سبک فرزند پروری و رابطه آن با آسیب های اجتماعی است. نابردباری در برابر مشکلات و ناتوانی در تحمل و یافتن راه حل مناسب برای آنها، از عللی است که میتواند فرزند را به اعتیاد، خودکشی و یا فرار از خانه بکشاند. فرزندی که توانمندی تحمل و حل مشکلات را نداشته باشد، برای فرار از وضعیت موجود یا به سمت اعتیاد میرود تا وی را از هشیاری و درک سختی های زندگی رها کند و یا دست به خودکشی می زند تا به رنج خود پایان دهد و یا با کوچک ترین مشکلی از خانه فرار می کند و همین امور می تواند زمینه آسیبهای جنسی و بزهکاری های دیگر را فراهم سازد.
طبق نظریه مرتون لذت گرایی و تأکید بیش از اندازه بر دستاورد از علل گرایش به اعتیاد است؛ زیرا این افراد هنگام دست نیافتن به هدف، برای تسکین خود به سمت مواد مخدر روی میآورند(در این باره می توانید به کتاب «پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اسلامی»/ انتشارات دارالحدیث مراجعه کنید). همین امر ممکن است به خودکشی منجر شود و یا فرد را برای یافتن زندگی بهتر از خانه فرار کند که می تواند زمینه فسادهای بعدی را فراهم کند. فقدان توان بازداری و خویشتنداری (یا همان تقوا)، مقاومت افراد را در برابر محرک های جنسی کاهش می دهد و موجبات آلودگیهای جنسی را فراهم می کند. این امر می تواند در دنیای واقعی و یا مجازی رخ دهد و.... من ریشه اصلی ( یا یکی از اساسی ترین عوامل) بی عفتی، بدحجابی، اعتیاد و اموری از این دست را خطا در تربیت فرزند می دانم. اینها در اساس یک مشکل تربیتی اند، نه جنسی (از هر دو نوع آن).
همان گونه که می بینید فقدان مؤلفه های دینی و وجود عناصر غیر دینی در شخصیت افراد، موجب بروز ناکامی در زندگی و همچنین آسیب های اجتماعی می گردد. لذت گرایی افراطی و فقدان توان صبر در برابر مشکلات، وجود حرص و فقدان عنصر قناعت، نارضایتی و زیاده خواهی، فقدان تقوا و توان خویشتنداری و اموری از این دست، همگی از عناصر غیر دینی هستند که علت بروز این نابهنجاری ها می باشند و موجبات ناکامی و شکست را در زندگی فرزندان به وجود می آورند. در حقیقت، بیشتر آسیب های اجتماعی به آسیب های فردی بر می گردد که آن هم به خاطر آسیب های اخلاقی و اعتقادی و رفتاری است. در طرف مقابل، تربیت فرزند با مؤلفه های صبر، قناعت، شکر، رضامندی، تقوا و اموری از این دست، می تواند فرزندان را در برابر واقعیتها و آسیب ها واکسینه کرده و مصونیت می بخشد و در نتیجه کامیابی و بهروزی را برای آنان به ارمغان می آورد.
این، اکنون تنها سخن دین نیست، بشر غربی نیز با آزمون و خطا به همین نتیجه رسیه است. ملیکه بوربا کتابی در باب تربیت فرزند دارد به نام پرورش هوش اخلاقی که در سال 2001 چاپ و سال 1390 توسط انتشارات رشد ترجمه و در ایران به چاپ رسیده است. وی در این کتاب از اموری مانند: همدلی(دل رحمی)، وجدان، خویشتنداری(تقوا و صبر)، احترام، مهربانی(محبت)، بردباری(حلم و کظم غیظ) و انصاف، به عنوان هفت فضیلت اساسی یاد می کند که برای درست رفتار کردن، به فرزندان باید آموخت.
بنا بر این، نه تنها تربیت دینی منافاتی با تربیت برای زندگی ندارد، بلکه راه موفقیت در زندگی، تربیت دینی است. رویگردانی از تربیت دینی رابطه مستقیمی با ناکامی دارد و رویکرد به تربیت دینی، رابطه مستقیم و تنگاتنگ با کامیابی و بهروزی افراد در زندگی فرزندان دارد. آنچه مهم است اين كه بايد نگاه به تربيت ديني را تغيير داد و از تربيت مناسكي به يك تربيت جامع نگر، روي آورد كه شامل مؤلفه هاي مختلف دينداري گردد. چنين تربيتي موجبات موفقيت فرزندان در زندگي آينده را به وجود مي آورد.
ادامه دارد....
کانال فتح ⏬
@fatehan
نیروهای_انقلابی_چرا_دبستان_نمیزنند؟.mp3
2.56M
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
📣#رادیو_فتح
♦نیروهای انقلابی چرا دبستان نمی زنند؟!
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔴اهمیت تربیت آنجا مشخص میشود که پیامبر اکرم اسلام،تربیت حضرت علی علیه السلام را از دوران کودکی بر عهده میگیرند....
🔴بزرگترین سرمایه انسانی ما با عدم وجود یک نظام آموزشی درست دارد از دست میرود....
🔥بعد اسرائیل می آید برای ما سند 2030 طراحی میکند....!!!
🎤استاد پناهیان
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
با #فتح همراه باشید:
👇👇 👇👇 👇👇
⭕️کانال ایتا
🔺eitaa.com/fatehan
⏺کانال بله
🔺️https://ble.im/fatehan
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚#برش_کتاب
🔍نیازها🔍
انسان سرمایه هایی دارد. در فاصلهٔ تولد و مرگ بر روی این سرمایهها تجارتهایی انجام میدهد.
این سرمایه را در بازارها و تیمچههایی به جریان میاندازند. ناچار باید بهترین بازار و بهترین خریدار را بشناسد و بهترین میدان سودآفرین را جولانگاه خود بسازد و از تجارتهای خسارت بار بگریزد «تا سرمایه هایش رشد کنند و توشهٔ بینهایت راهی را که در پیش دارد فراهم سازد.»
ما از استعدادهای عظیم انسان می یابیم که انسان بیشتر از این محدودهٔ هفتاد ساله است. انسان برای این زندگی محدود به این همه استعداد نیاز نداشت، همان غرایز فردی و اجتماعی برای رفاه و نظم و عدالت زندگی هفتاد ساله کافی بودند.
ما از عظمت استعدادهای انسان، ادامهٔ او را مییابیم و جون انسان بینهایت سرمایه برخوردار است، پس بینهایت ادامه خواهد داشت و برای این بینهایت راه باید استعدادهایش را بارور کند و پاهای نیرومندی پرورش دهد و مرکبهایی تهیه نمود و راههایی را پشت سر گذاشت.
#رشد
#علي_صفايي_حائري
⭕️کانال ایتا
🔺eitaa.com/fatehan
⏺کانال بله
🔺️https://ble.im/fatehan
💥〰〰〰〰〰〰〰〰〰💥
🎵#بشنو
📣 همایش
🔹تبلیغ موثر به چه دانش هایی نیازمند است؟
💥〰〰〰〰〰💥
🔷تبلیغ دین چه مولفه هایی دارد؟
🔷آیا برای یک تبلیغ موثر باید تکنیک هایی فرا گرفته شوند؟ این تکنیک ها چقدر موثر است؟
🔷یک مبلغ خوب ، چه دانش هایی را باید فرا گیرد؟
استاد پناهیان در این صوت تکنیک ها را تنها 10 درصد موثر می دانند . ایشان دانش هایی را بعنوان دانش های اساسی مطرح می کنند که نه می توان آنها را در دانشگاه یافت و نه در حوزه . انسان شناسی ، جامعه شناسی ، تاریخ ، نگرش سیستمی ، روانشناسی دین برخی از این دانش هاست . ایشان بصورت عملیاتی راهکارهای دستیابی به این دانش ها را ذکر می کنند .
جهت استفاده حداکثری از صوت آن را با گوشی استماع نمایید.
🎤سخنران استاد پناهیان
لینک دریافت فایل صوتی📥
🔷 fatehan.net/post/94
با فتح همراه باشید:
⭕️کانال ایتا
🔺eitaa.com/fatehan
⏺کانال بله
🔺️https://ble.im/fatehan
#یادداشت_ویژه
📝یوسف شیخی
دانش آموخته ی روانشناسی عمومی
🔹#اســترس
"یک عامـل استرس زا و راه حل آن"
-هرگاه انسان هدفـی را تعیین میـکند،ولــی به خاطر وجود موانعی به آن نـرسد،احساس ناکامی میکند و این وضعیت به استرس می انجامد.
این تاثیرات هیجانی جانبی ناکـامی همــراه با حسرت در یک فرد حالـت بسیار ناخوشایـندی را ایجاد میـکند.
-در این بین لازم به ذکر است که هر چه قدر آرزو های فرد بیشـتر باشد دچار استـرس بیشتـری خواهد شد.
'راه حل این مسأله این است که از آرزو های دور و دراز دست برداریم'
حضرت علی«ع»همواره به واقع بینی،نظم و برنامه ریزی(نامه۳۱)و پرهیز از آرزوهای دور و دراز که معمولا دست نیافتنی هستند،توصیه کرده است.(قصار،۲۱۹).
پس بیش از اینکه به رویاپردازی اهمیت بدهیم واقع بین باشیم و بیش از آرزو کردن تلاشگر در عرصه ی زندگی باشیم.
-فراموش نکنیم که صرف آرزو هیچ سرانجامی برای ما نخواهد داشت بلکه حرکت و کوشش ماست که سرانجام درستی برای ما رقم خواهد زد.
با ما همراه باشید ⏬
http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5
کانال بله ⏬
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
#یادداشت
📝حجت الاسلام دکتر نامخواه
🔸باید شکست این هاون ها را
🔻هر طور حساب کنیم نسبت به گذشته، مناسبات سرمایهداری بیش از گذشته در ایران بسط پیدا کرده است. کافی است تنها به دو قلم بانک خصوصی و خصوصیسازی نگاهی بیاندازیم.
(در «درباره مصافِ انقلاب اسلامی با سرمایهداری ایرانی» درباره «هفت شهر سرمایهداری در ایران» کمی بیشتر نوشتهام http://tabagheh3.ir/1397/12/24)
🔻بانکهای خصوصی با انبوهی از تبعیضهای عجیب، مانندِ پدیده بانک بیمجوز، آنهم در جامعهای که تأسیس بقالی در آن نیازمند مجوزهاست، از جیب ملت خلق اعتبار میکند؛ با ابزار تسهیلات طبقهسازی میکند و اگر جایی کم آورد، هزاران میلیارد از جیب دولت، نقدینگی روی دست جامعه میگذارد.
🔻قصه فرایند موسوم به خصوصیسازی که یکی داستانست پر آب چشم. واگذاریهایی که نتایج آن یکسره ضد تولید بوده و اسیرکننده انبوهی از کارگران. نیمچه سرمایهدارانی که با سرمایهای یک چندم ارزش واقعی، بنگاهی را میخرند تا نشان دهند در معادلات عینی کار، عنصر سرمایه به چه میزان بر سهم کارگر تفوق دارد.
🔻کار از کار گذشته و سرمایهداری ایرانی، بانک خصوصی باشد یا غیر آن، دهها گام بل بیشتر در جامعهسازی به پیش آمده: فیلم و سریال میسازد، جشنواره دارد و به سبک زندگیها و نیز مصوبات مجلس و تصمیمات دولت و اقدامات و عدم اقدامهای قضایی جهت میدهد.
هر طور حساب کنیم مناسبات سرمایهداری در ایران ما، نسبت به پیشتر بسط بیشتری پیدا کرده است ... چرا؟ حرف بسیار است اما یکی از این دلایل این است که در تمام این سالها با زیرساختهای فکریِ یک اسلامِ ظاهراً همراه با امام و انقلاب اما تهی از معنا، گمان کردیم سرمایهداری مسئله نیست و با نصیحت میشود.
🔻هم الآن از هر کدام از آحاد حزبالله (نیروی اجتماعی انقلاب اسلامی) که بپرسی با سرمایهداری مخالف است اما وقتی میپرسی «چه باید کرد؟»؛ اینجاست که سر و کله استدلالهای اصولگرایانه با پس زمینهای از باورهای این اسلامِ ظاهراً همراه با انقلاب ولی تهی از معنا، ظاهر میشود. آنقدر اما و اگر و شاید میچینند که اصلا فراموش کنیم اماممان برایمان نوشته بود: «آنهایی هم که تصور میکنند سرمایهداران و مرفهان بیدرد با نصیحت و پند و اندرز متنبه میشوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته و یا به آنان کمک میکنند آب در هاون میکوبند.»؛ اصلاً فراموش میکردهایم یکی از مصادیق اتم اسلام آمریکاییای که امام میگفت، اسلام سرمایهداری (صحیفه امام، ج 21: 240،145،11) بود.
🔻هر طور حساب کنیم مناسبات سرمایهداری در ایران ما، نسبت به پیشتر بسط بیشتری پیدا کرده است؛ چرا؟ چون نیروی اجتماعی انقلاب اسلامی(حزبالله)، با دست فرمان قبیلهی موسوم اصولگرایی و مستظهر به برداشتهای فوقالذکر از اسلام، در همه اینسالها در برابر سرمایهداری آب در هاون میکوفته است.
🔻فرمودهاند: «سرمایه گذاران[داران] پول را در کشور خرج کنند. امام عصر می بیند و برایشان ثواب دنیا و آخرت دارد.». نه این که این رویه فقط مربوط به ایشان باشد؛ حضرت ایشان فقط کمی تیپ ایدهآل نصیحت سرمایهداران هستند.
🔻«آب در هاون کوفتن» یا ناکنشگری در مسائل اصلی، کنشگریِ غیرمؤثر و تزیینی و نیز کنشگری در مسائل فرعی و پیرامونی، ارمغانی است که سالهاست محافظهکاری از سفر به دیار تحجر و تقدسمآبی، برای نیروی اجتماعی انقلاب به ارمغان آورده است؛ آب در هاون کوفتنی که امروز به آن دچاریم؛ چه در برابر سرمایهداری و چه در برابر دیگر غیرهای انقلاب اسلامی محصول این وضعیت فکری و اجتماعی است. «محافظهکاری قتلگاه انقلاب است».
کانال فتح ⏬
http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5
کانال بله ⏬
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
#پرسش_پاسخ_کاربردی1⃣
انتخاب موضوع پایان نامه
🖐با عرض سلام و ادب
من دانشجوی ارشد روانشناسی اسلامی هستم
برای انتخاب موضوع پایان نامه با زمینه اسلامی مشکل دارم
اساتید ما در زمینه اسلامی اطلاعاتی ندارن و نمیتونن راهنمایی کنن
اگه مجموعه ای آماده بشه در مورد پیشنهاد موضوع و توضیحاتی در خصوص منابع تحقیق و روش انجام تحقیق و این موارد در سایت منتشر بشه به روانشناسی اسلامی کمک مبشه
پاسخ مشاورین فتح ⏬
✅سلام علیکم
خداقوت
خلایی که بدان اشاره فرمودید، وجود دارد.
چند راهکار برای رفع این مشکل پیشنهاد می شود:
🔰1. مطالعه مقالات یا پایان نامه هایی که در زمینه روان شناسی اسلامی نگاشته شده است. نشریات موسسه امام خمینی(ره)، دارالحدیث، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و ... را می توانید در این زمینه پیگیری نمایید.
♻️2. مطالعه کتابهایی که در زمینه روان شناسی اسلامی در مراکز فوق نگاشته شده اند و یافتن ایده های پژوهشی در آنها.
❇️3. ارتباط گیری با اساتیدی که در این زمینه مشغول فعالیت هستند و اخذ موضوعات پیشنهادی پژوهشی. در این زمینه می توانید در دوره آموزشی مجازی روانشناسی اسلامی فتح در تابستان سال جاری شرکت نمایید و پس گذراندن آن با شرکت در دوره های پژوهشی فتح، نسبت به پیگیری موضوعاتی پژوهشی زیر نظر اساتیدی همچون دکتر مرعشی و ... اقدام نمایید.
موفق باشید.
طرح و پاسخ به سوالات شما:
@moshaver1
کانال فتح ⏬
http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5
کانال بله ⏬
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
عامل کاهش میل به ازدواج .mp3
5.44M
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
📣#رادیو_فتح
♦عامل کاهش میل به ازدواج و افزایش طلاق
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
💥امروزه میل به ازدواج پایین آمده درصورتی که درمقابل، آمار طلاق دارد بالا میرود...
🔥خب دلیل چیست؟!
◀چند دلیل وجود دارد:
✔پایین آمدن ارزش ازدواج
✔کاهش مسئله امنیت در ازدواج
و.....
🎤دکتر حمید حبشی
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
با #فتح همراه باشید:
👇👇 👇👇 👇👇
⭕️کانال ایتا
🔺eitaa.com/fatehan
⏺کانال بله
🔺️https://ble.im/fatehan
📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝
#رشد
#برش_کتاب
✖️نیازها_
قسمت دوم
انسان باید در این محدودهٔ هفتاد ساله پاهایی تربیت کند و مرکبهایی بیابد و سرمایههایی را زیاد نماید و توشه هایی برای
بی نهایت راه بردارد و سپس راهش را شروع کند و حرکتش را دنبال و نماید.
در این دنیا پاها ساخته میشوند و در آن مرحله راه ها پیموده میگردند. "همهٔ انسانها در یک نقطهٔ انحطاط قرار دارند" و فقط با
سرمایههایی هستند و پاهایی.
«هرکس هر قدر کار بکند و راه برود بالاتر میآید، تا ثروت، تا قدرت، تا ریاست، تا بهشت آب و نان بالاتر میآید تا... تا...
تا آنجایی که نهایتی ندارد و تا برنمیدارد. و این است که علی آن مرد راه فریادش بلند میشود آه از توشه کم و راه دور.
اگر هدف علی بهشت نان و آب بود و بهشت حوریان بود که آن توشهها کم نبود، با کمتر از اینها به آنها میرسند. علی راهی دارد بینهایت و این است که هر چقدر توشه بردارد چیزی نیست؛ چون هر مقدار در برابر بی نهایت صفر است و هیچ است و کم است.
#رشد
#علی_صفایی_حائری
⭕️کانال ایتا
🔺eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
🔺http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
11.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | تنها راه نجات اقتصاد
🔍 بررسی چالشهایی که تولید کنندهها با آن مواجهند
👈 در شرایطی که فعالیتهای غیر مولّد از جمله سوادگری در بازارهایی مانند املاک، خودرو، سکه و ارز با کمترین زحمت سودهای هنگفتی میسازند، خودبهخود جذاب هستند، برای تشویق تولید کنندهها چه کارهایی انجام میشود؟
📥 سایر کیفیتها👇
http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=42833
🔴 #بشنو
🔺 #کارگاه
⭕️با موضوع:
❤️بررسی ازدواج و روابط دختر و پسر+صوت❤️
👈وجود #روابط_دختر_و_پسر در جامعه ما واقعیتی غیر قابل انکار است.
☑️وظیفه نخبگان و صاحب نظران این است که متناسب با واقعیت های امروزین جامعه ما سبک زندگی صحیح را تبیین کنند.
⁉️ما امروزه در این حوزه با پرسش های متعددی مانند سوالات زیر مواجهیم :
🤔چگونه روابط مان را در محیط دانشگاه و ... مدیریت کنیم تا در این ارتباطات آسیب نبینیم؟
💔اگر درگیر روابط نادرستی شده ایم ، اکنون باید چه کنیم؟
🔍 چگونه خواستگار واقعی را از خواستگار قلابی تشخیص دهیم؟
✅آیا الگویی از روابط سالم دختر و پسر در قرآن وجود دارد؟
😡 با وجود وضعیت بد اقتصادی کشور ، چگونه می توانیم ازدواج کنیم؟
💎برای یافتن پاسخ سوالات فوق و سوالاتی مشابه توصیه میکنیم حتما این صوت را تا آخر گوش کنید.
✔️ دکتر سید علی مرعشی در این کارگاه که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شده است ، نکات مفید و کاربردی زیادی را مطرح کرده اند.
📌لینک دانلود صوت کارگاه👇👇👇
🔸 http://fatehan.net/post/110
💠 گروه علمی فرهنگی فتح
⭕️کانال ایتا
🔺eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm