eitaa logo
دست‌نوشته‌های یک مبلغه
148 دنبال‌کننده
53 عکس
25 ویدیو
3 فایل
اینجا فضایی‌ست برای به اشتراک گذاشتن اندیشه‌ها و دست‌نوشته‌های یک مادر که در کسوت یک مبلغ کمر همت بسته است. باشد که راهمان به شهادت منتهی شود. فاطمه عرب زاده @arabzade
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱 سلام و نور انجمن علمی- پژوهشی مطالعات زنان جامعه الزهرا سلام الله علیها و معاونت فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با همکاری گروه اندیشه‌ای رسش، وگروه مردمی زنجیره روشنا برگزار می‌کنند: «متن خوانی قوانین حجاب» ( آنچه هست، آنچه می‌نویسند) زمان: یکشنبه ۱۵ مرداد ماه ساعت ۶:۳۰ الی ۹:۳۰ صبح مکان: جامعه الزهرا سلام الله علیها، معاونت پژوهش، طبقه سوم، سالن جلسات آی‌دی هماهنگی: @raseshiha اطلاعات بیشتر: @zanjireyeroshana
تصمیم امروز مجلس مبنی بر بررسی لایحه طبق اصل ۸۵، تصمیمی درست و بجا بود. بر اساس اصل ۸۵ آیین نامه داخلی، برای تسریع در روند بررسی طرح ها یا لوایح، یک کمیسیون مشترک تشکیل شده و بررسی طرح بجای صحن در آن کمیسیون انجام می شود. امید است که با تمرکز نمایندگان بر موضوع و ضعف‌های لایحه، به دور از هوچی‌گری‌ها و سیاسی بازی‌ها، تصمیمی درست و خردمندانه اتخاذ شود به ویژه آنکه این کمیسیون یعنی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بیشترین صلاحیت را در این عرصه داراست چراکه بهترین و دقیق‌ترین نقدها را از سمت اساتید حقوق و صاحب منصبان قضائی شاهد بودیم. @fatemearabzadeh
جبهه انقلاب یا جبهه انقلابی‌ها؟! مدتی هست بحث بر سر الفاظی مانند بالا گرفته است و متاسفانه شاهد بی‌اخلاقی‌هایی هستیم که به بهانه رد یا دفاع از این اصطلاح در جبهه خودی در حال گسترش است. استاد حوزه‌ای از این لفظ انتقاد می‌کند و یک منبری دیگر با دلیل و روایت ضرورت آن را تبیین می‌کند. یک فعال رسانه‌ای فکت‌هایی برای اثبات این جریان انحرافی حتی با رنگ خاصش، منتشر می‌کند و دیگری از سخن رهبری مثال می‌آورد برای تقبیح آن! ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود و با الفاظی مانند ، ، یکدیگر را مورد عنایت قرار می‌دهند. چه کسانی؟ آنهایی که تا دو سال پیش در یک میدان پشت به پشت هم می‌دادند و با دشمن می‌جنگیدند. الان پیش از هر زمان دیگری جبهه انقلاب به نیاز دارد. کلمه‌ای امیدبخش به دل‌های سرگردان در منطقه صفر مرزی که میان ما و دشمن گسترده شده است و هر روز تنگ‌تر و تنگ‌تر می‌شود. کلمه‌ای که ترس به جان آنی بیندازد که به اندیشه ما چشم طمع دارد! کلمه‌ای که بین همه ما مشترک است یعنی . ولایتی که اهل تساهل و تسامح نیست. ولایتی که اهل طرد کردن و راندن نیست. این برای ما کافی‌ است. تا وقتی انقلابی‌ها نسبت به انقلاب ارجحیت داشته باشند همین آش است و همین کاسه. باید تغییر لوکیشن دهیم و نسبت خودمان را با ولایت تصیح کنیم. اگر تا دیروز بنده به فردی مثل آقای ضرغامی می‌گفتم از امروز به شخص او کاری نخواهم داشت اما افکار او را که موجب وهن دیگران از شریعت و انقلاب می‌شود، طبق اصول نه سلیقه، نقد خواهم کرد. اگر تا دیروز با این نیت که موظف به جذب همه هستم،‌افراد و فعلشان را تطهیر می‌کردم امروز تمرین می‌کنم که هزینه دادن پای اصول را بپذیرم و از جریان‌های التقاطی اعلام برائت کنم! سخت است حتی اگر برچسبی را به ما بزنند راه ما این است! اصل جبهه انقلاب است نه جبهه انقلابی‌ها! @fatemearabzadeh
  🥀 🔖 اطلاع رسانی ❇️ گروه علمی فلسفه و عرفان اسلامی و انجمن طلاب فلسفه و عرفان با همکاری جامعه الزهرا برگزار می‎کند: 🔸 نشست علمی فراسازمانی تبیین ضرورت توجه به نیاز جنسی زوجه در اسلام 🎙استاد ناقد: حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای کاویانی 🎤 ارائه دهنده: خانم عرب زاده نژاد 🏢مکان: پردیسان، بلوار امامت، مجتمع آموزش عالی بنت الهدی، ضلع شرقی، طبقه سوم، سالن جلسات علامه طباطبایی ⏳ زمان: سه شنبه ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۲ ⏰ساعت ۸:۳۰ صبح 🖇لینک شرکت در جلسه🔰 https://vce.miu.ac.ir/hoda5 @fatemearabzadeh
12.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دستاوردی از ! پدیده بدحجابی و تذکر لسانی، موضوع جدیدی نیست. شاید کشف حجاب در این حجم نبود و کتک خوردن آمرین هم! اما آن زمان که همه چیز آرام می‌نمود و همه خوش‌بخت!!! بودیم چشم همسر دوست بنده با چاقو ضربه خورد و علی خلیلی شهید شد! برای چی؟ برای امر به معروف! پس مسئله مربوط به امروز ما نیست، امروز شاهد اثرات ترک فعل کسانی هستیم که فرصت اصلاح داشتند و دست روی دست گذاشتند. حالا چند ماهی هست که به بهانه نوشتن لایحه افراد جامعه را دچار کردند. ملت منتظر اقدام حکومت است و این انتظار از توقعی برآمده که حکومت آن را ایجاد کرده! همه منتظرند مجلس مانند سوپرمنی از راه برسد و کاری کند کارستان! از گوشه و کنار مملکت اخبار هتک حرمت به زنان عفیفه و آمر به معروف به گوش می‌رسد! نه کسی دیگر قیام میکند، نه مرجع تقلیدی محکوم میکند، نه سردار سلامی رجز میخواند نه من حزب‌اللهی دق میکنم! اشاعه سندروم جینوسی دستاورد لایحه حجاب است، تازه این دستاورد قبل از تصویب است بعدش را خدا به دادمان برسد. این است چشم‌انداز قانونی که منکر را مشروعیت می‌بخشد و ناهی منکر را گزینش میکند و دستش را به دوربین بند! @fatemearabzadeh
11.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱 بسم‌الله بنوشید و بنوشانید که امروز جبهه فرهنگی تشنه این باورها و عنایت‌هاست @jebhefarhangiQom
ما یک روز از اینکه شما را بسیار بسیار دیده ایم و بسیار با شما گفتگو کرده ایم و بسیار شما را شنیده ایم و با شما کاملا آشنا هستیم شگفت زده خواهیم شد آن روز که پرده بدن و تاریخ و زمان و مکان از بینمان برداشته شود و به ملاقات مکشوف شما نائل آییم می بینیم که مادرمان فاطمه سلام الله علیها را در تمام عمر بسیار زیارت کرده ایم پدرمان علی علیه السلام در بسیاری از مراحل زندگی در کنارمان حضور داشته است اماممان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بسیار به ما نظر رحمت و شفقت داشته و در دردها با ما همدردی کرده است خواهیم یافت که با شانه های امام رووف عالم آل محمد بسیار مأنوس هستیم و می یابیم که خانم مان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بسیار و بسیار ما را به آغوش محبت مادرانه خویش کشیده است... فقط چون مجاری ادرکمان گردآلود و چشم دلمان خواب آلوده است این بودنها و شنیده شدن‌ها و همدردیها و آغوشها و مهرورزیها را گاهی در کمال شرمندگی جدی نگرفته ایم و ادراکی مات از آنها در آیینه نه چندان صیقلی جانمان داشته ایم بعدها شاید شرمنده ایم روابط اصیل کمیافته شویم و شاید حسرت بخوریم کاش حضورشان را بیشتر ارج می نهادیم و میفهمیدیم از آن ترسم که غافل پا نهی تو نشینه خار مژگانم به پایت ✍به قلم استاد ارجمند خانم دکتر رودگر @fatemearabzadeh
🔻رخنه‌ی لیبرالیسم در جبهه‌ی انقلاب 🖊 مهدی جمشیدی ۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون جبهه‌ی انقلاب، نسبت به غیرانقلابی‌ها، ملایم و منعطف و مدارایی‌اند اما انقلابی‌های اصیل را به‌شدت، طرد و‌ نفی و سرکوب می‌کنند. اگر اینان به انقلابی‌های اصیل بگویند «سوپرانقلابی»، اختلاف و انشقاق ایجاد نکرده‌اند، ولی اگر انقلابی‌های اصیل به آنها بگویند «صورتی»، گسست‌آفرین و وحدت‌شکن هستند. در واقع، سیئات انقلابی‌های اصیل، حسنات اینان است. پس با معیارهای دوگانه و خودخواهانه مواجه هستیم. ۲. تعبیر دقیق‌تر و‌ زیباتری که می‌توان درباره‌ی اینان به کار برد، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابی‌گری‌شان، از برخی ظواهر و صورت‌ها فراتر نمی‌رود و عمق هویتی ندارد. وانمود می‌کنند که انقلابی‌اند، اما دچار چرخش و دگردیسی شده‌اند. ۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدم‌های دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند چه باشند.‌ ۴. در دهه‌ی اخیر، عده‌ای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیت‌الله خامنه‌ای هم‌ در مقابل‌شان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأت‌گرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمی‌برند. من اینان را التقاطی می‌دانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است. ۵. برخی از انقلابی‌ها کوشیدند ادای اصلاح‌طلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالت‌ها بریدند و به اصیل‌ها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتن‌شان با اصلاح‌طلبان، هیچ‌گاه توضیح ندادند. نرم‌نرمک چرخیدند. ۶. درباره‌ی «برجام» و «فضای مجازی» و‌ «حجاب»، مانند خاتمی و اصلاح‌طلبان فکر می‌کنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاح‌طلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمه‌ی استدلال‌های اقتباسی خود می‌کنند. ۷. حاج‌قاسم را نیز از آن خود می‌دانند؛ همان کسی‌که می‌گفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» می‌تواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمی‌پسندید. نمی‌دانند سیاست حاج‌قاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام می‌دانستند و هم فتوحات منطقه‌ای حاج‌قاسم را می‌طلبیدند. ۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفته‌اند: خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی. اینان چون در مرحله‌ی خودسازی، شکست خورده‌اند، اراده‌ی انقلابی ندارند و به‌جای جامعه‌سازی، در پی جامعه‌سنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند. ۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام و نوع حکمرانی کشیدند؛ مانند خاتمی. دوگانه‌ی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاح‌طلبان. ۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبهه‌ی انقلاب، التقاطی شده‌اند. کلیدواژه‌هایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبی‌شدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همه‌ی اینها روایت غلط دارند. ۱۱. از اصول بریده‌اند اما انتظار دارند که همچنان در هسته‌ی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما می‌گویند «تنگ‌نظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کرده‌اند. دایره‌‌ی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشی‌های دوره‌ای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزش‌ها. ۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم این اصطلاح را به اصول‌گرایی نسبت می‌دهم. روح بازرگان در بخش عمده اصول‌گرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفه‌های آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاح‌طلب و‌ چه انقلابی. ۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالایی‌ها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنه‌ی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر می‌رویم و به نخبگان می‌رسیم، موارد استحاله بیشتر می‌شوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاین‌رو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری‌»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد. ۱۴. از هرچه که واسازی‌شان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بی‌درنگ، واکنش منفی نشان می‌دهند و برآشفته می‌شوند. نگرانند که مبادا نسبت‌های فکری و هویتی پنهان‌شان با اصلاح‌طلبان آشکار شود. می‌گویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات می‌گوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کرده‌اند. ۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصول‌گرایی» می‌گذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکان‌های انقلاب را به زنجیر بسته‌اند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کرده‌اند. @fatemearabzadeh