eitaa logo
دست‌نوشته‌های یک مبلغه
148 دنبال‌کننده
53 عکس
25 ویدیو
3 فایل
اینجا فضایی‌ست برای به اشتراک گذاشتن اندیشه‌ها و دست‌نوشته‌های یک مادر که در کسوت یک مبلغ کمر همت بسته است. باشد که راهمان به شهادت منتهی شود. فاطمه عرب زاده @arabzade
مشاهده در ایتا
دانلود
ما یک روز از اینکه شما را بسیار بسیار دیده ایم و بسیار با شما گفتگو کرده ایم و بسیار شما را شنیده ایم و با شما کاملا آشنا هستیم شگفت زده خواهیم شد آن روز که پرده بدن و تاریخ و زمان و مکان از بینمان برداشته شود و به ملاقات مکشوف شما نائل آییم می بینیم که مادرمان فاطمه سلام الله علیها را در تمام عمر بسیار زیارت کرده ایم پدرمان علی علیه السلام در بسیاری از مراحل زندگی در کنارمان حضور داشته است اماممان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بسیار به ما نظر رحمت و شفقت داشته و در دردها با ما همدردی کرده است خواهیم یافت که با شانه های امام رووف عالم آل محمد بسیار مأنوس هستیم و می یابیم که خانم مان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بسیار و بسیار ما را به آغوش محبت مادرانه خویش کشیده است... فقط چون مجاری ادرکمان گردآلود و چشم دلمان خواب آلوده است این بودنها و شنیده شدن‌ها و همدردیها و آغوشها و مهرورزیها را گاهی در کمال شرمندگی جدی نگرفته ایم و ادراکی مات از آنها در آیینه نه چندان صیقلی جانمان داشته ایم بعدها شاید شرمنده ایم روابط اصیل کمیافته شویم و شاید حسرت بخوریم کاش حضورشان را بیشتر ارج می نهادیم و میفهمیدیم از آن ترسم که غافل پا نهی تو نشینه خار مژگانم به پایت ✍به قلم استاد ارجمند خانم دکتر رودگر @fatemearabzadeh
🔻رخنه‌ی لیبرالیسم در جبهه‌ی انقلاب 🖊 مهدی جمشیدی ۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون جبهه‌ی انقلاب، نسبت به غیرانقلابی‌ها، ملایم و منعطف و مدارایی‌اند اما انقلابی‌های اصیل را به‌شدت، طرد و‌ نفی و سرکوب می‌کنند. اگر اینان به انقلابی‌های اصیل بگویند «سوپرانقلابی»، اختلاف و انشقاق ایجاد نکرده‌اند، ولی اگر انقلابی‌های اصیل به آنها بگویند «صورتی»، گسست‌آفرین و وحدت‌شکن هستند. در واقع، سیئات انقلابی‌های اصیل، حسنات اینان است. پس با معیارهای دوگانه و خودخواهانه مواجه هستیم. ۲. تعبیر دقیق‌تر و‌ زیباتری که می‌توان درباره‌ی اینان به کار برد، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابی‌گری‌شان، از برخی ظواهر و صورت‌ها فراتر نمی‌رود و عمق هویتی ندارد. وانمود می‌کنند که انقلابی‌اند، اما دچار چرخش و دگردیسی شده‌اند. ۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدم‌های دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند چه باشند.‌ ۴. در دهه‌ی اخیر، عده‌ای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیت‌الله خامنه‌ای هم‌ در مقابل‌شان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأت‌گرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمی‌برند. من اینان را التقاطی می‌دانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است. ۵. برخی از انقلابی‌ها کوشیدند ادای اصلاح‌طلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالت‌ها بریدند و به اصیل‌ها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتن‌شان با اصلاح‌طلبان، هیچ‌گاه توضیح ندادند. نرم‌نرمک چرخیدند. ۶. درباره‌ی «برجام» و «فضای مجازی» و‌ «حجاب»، مانند خاتمی و اصلاح‌طلبان فکر می‌کنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاح‌طلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمه‌ی استدلال‌های اقتباسی خود می‌کنند. ۷. حاج‌قاسم را نیز از آن خود می‌دانند؛ همان کسی‌که می‌گفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» می‌تواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمی‌پسندید. نمی‌دانند سیاست حاج‌قاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام می‌دانستند و هم فتوحات منطقه‌ای حاج‌قاسم را می‌طلبیدند. ۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفته‌اند: خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی. اینان چون در مرحله‌ی خودسازی، شکست خورده‌اند، اراده‌ی انقلابی ندارند و به‌جای جامعه‌سازی، در پی جامعه‌سنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند. ۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام و نوع حکمرانی کشیدند؛ مانند خاتمی. دوگانه‌ی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاح‌طلبان. ۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبهه‌ی انقلاب، التقاطی شده‌اند. کلیدواژه‌هایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبی‌شدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همه‌ی اینها روایت غلط دارند. ۱۱. از اصول بریده‌اند اما انتظار دارند که همچنان در هسته‌ی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما می‌گویند «تنگ‌نظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کرده‌اند. دایره‌‌ی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشی‌های دوره‌ای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزش‌ها. ۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم این اصطلاح را به اصول‌گرایی نسبت می‌دهم. روح بازرگان در بخش عمده اصول‌گرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفه‌های آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاح‌طلب و‌ چه انقلابی. ۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالایی‌ها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنه‌ی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر می‌رویم و به نخبگان می‌رسیم، موارد استحاله بیشتر می‌شوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاین‌رو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری‌»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد. ۱۴. از هرچه که واسازی‌شان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بی‌درنگ، واکنش منفی نشان می‌دهند و برآشفته می‌شوند. نگرانند که مبادا نسبت‌های فکری و هویتی پنهان‌شان با اصلاح‌طلبان آشکار شود. می‌گویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات می‌گوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کرده‌اند. ۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصول‌گرایی» می‌گذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکان‌های انقلاب را به زنجیر بسته‌اند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کرده‌اند. @fatemearabzadeh
زمان مناسب برای رشیدپورها چه زمانی‌ست؟ آن موقع که مجلس حامی فتنه میشود یا دولت عامل فتنه! جناب از دو‌قطبی برای ما نگو که دود آتشی که برافروختید همچنان شهر را آلوده کرده‌! خیال میکردید مثل ۸۸‌ نفس‌ها حبس میشود؟! خیر این صدای است. هرگاه مسیرتان تغییر کرد آغوش ملت به‌رویتان باز است. @fatemearabzadeh
افرادی مانند رشیدپور خطری که دارند به چند پست اینستاگرامی و دمیدن در آتش تفرقه و لگدزنی به نظام ختم نمیشود. این افراد اصل جامعه را نشانه گرفته اند. ایشان بی‌پروا بر روی نهاد خانواده تیغ کشیدند. نشاط، مطالبه‌گری، امیدبخشی، شهدا، ایثار، صدای بخشی از مردم، همه سلیقه‌ها و باورها در چارچوب امنیت و منافع ملی! همه واژگانی هستند با بار مثبت و دارای مشروعیت و مقبولیت اما مشکل این متن در چند خط آخر نمایان میشود و پلیدی برنامه‌ریزان آن را به نمایش می‌گذارد. «ما باید به زندگی در کنار هم عادت کنیم» به چه عادت کنیم؟ «به تنوع سلیقه ها و سبک های زندگی» این یعنی تمام آنچه سالها غرب برایش تلاش میکند و توانسته پای همجنس‌بازی و ازدواج با حیوانات و نان‌باینری و پدوفیلیا را به قوانین جامعه بشری باز کن را برای جامعه اسلامی ایران آرزو کنیم. آن‌ها هم بر اساس فلسفه پست‌مدرن ازین اندیشه و ساختارها حمایت میکنند و تکثر خواسته‌ها و سبک‌های زندگی را تنها راه بشریت میدانند! به همین راحتی در پس واژه‌سرایی‌های وطن دوستانه و مردم مدارانه راه را برای ایجاد و پذیرش تمایلات و باورهای التقاطی و باطل باز میکنند. قابل توجه عزیزانی که ربط این‌ها را نمی‌دانند: رئیس‌جمهور آمریکا بیش از بیست سال پیش در نطق سخنرانی خود، برای اولین بار به جای واژه خانواده از کلمه خانواده‌ها استفاده کرد که به انواع خانواده اشاره داشت و این شد آغاز داستان غم‌بار جامعه آمریکایی1! 1، چه کسی خانواده آمریکایی را کشت @fatemearabzadeh
چرا همه ما باید داف باشیم؟ با جستجویی کوتاه در موتورهای جستجو درمی یابیم بر خلاف تصور رایج مردم از کلمه داف به معنای زن زیبا و جذاب، این واژه مخفف Dumb ugly fat friend=Duff یا Designated ugly fat friend به معنای دوست چاق و زشت است! در حقیقت زمانی که یک زن زشت در کنار یک زن زیبا قرار بگیرد و جذابیت های آن زن زیبا را دوچندان می‌کند، به آن زن زشت می‌گویند داف آن زن زیبا! در غرب این واژه در مقام توهین و تمسخر فرد به کار می‌رود و کسی که خود را داف می یابد حس بدی به خودش پیدا می‌کند. گاهی به معنای زن بدکاره به کار می‌رود و گاهی پست و بی‌ارزش! اما ماجرا چیست و چرا ما باید داف باشیم؟ هرروز که می‌گذرد غرب بیشتر به این حقیقت دست می‌یابد که موفقیت های زن مسلمان عفیف و باحیا قابل کتمان نیست. نظام سرمایه‌داری به خوبی می‌داند جهانی شدن تصویر زن مسلمان ایرانی برایش بحران‌ساز خواهد شد چراکه به خوبی میداند دومین دلیل اسلام آوردن زنها در جهان حکم حجاب است. به عبارتی زن غربی مسیر جدیدی به سوی پیشرفت را پیش‌روی خود می‌بیند که با افسردگی و سرخوردگی درونی قرین نیست‌‌؛ مسیری که نه از فروپاشی خانوادگی می‌گذرد نه از بی حرمتی اجتماعی! و این یعنی کسادی بازار صنعت پورن، سکس، مد و شرکت‌های دارویی و مافیای عمل‌های زیبایی و .... مسیری که عزت،کرامت و آرامش زن در خانواده و اجتماع بیش از پیش می‌شود. غرب از وقوع پیش‌بینی هانتینگتون می‌ترسد که گفته بود بعد از فروپاشی شوروی و در برخورد نهایی تمدن‌ها بزرگترین رقیب ایدئولوژیک غرب، اسلام؛ آن هم به رهبری ایران خواهد بود. حالا اگر زن مسلمان ایرانی به عنوان الگوی بهتر و جذاب‌تری از زن بودن ارائه شود موجودیت ایدئولوژیک غرب بیش از پیش به خطر خواهد افتاد. زن غربی امروز که خسته از بدل مرد بودن است و در فرهنگی تنفس میکند که غایت کمال وجودش عامل تلذذ بودن برای مردان است، بیش از هر زمانی به دافی نیاز دارد که او را زیبا نشان دهد و اعتماد به نفس از دست رفته اش را به او بازگرداند. نه فقط زن ایرانی بلکه همه زنان جهان سوم باید داف باشند تا آمریکا و غرب به خطر نیفتد. تا الگوی تک خطی پیشرفت به مسیر خود ادامه دهد. تنها در این صورت است که زن غربی می‌تواند پیشرفت‌هایش! را به رخ بکشد و جذاب باقی بماند. زن جهان سومی باید سرگرم جذابیت های جنسی اش بشود تا یگانه الگوی مقدس پیشرفت غربی به چالش کشیده نشود. این باوری هست که باید بر همه باورها و همه فرهنگ‌ها مستولی شود: نسخه دیگری برای موفقیت وجود ندارد و فروپاشی فردی و خانوادگی از لوازم قهری این پیشرفت و قربانیان اجتناب ناپذیر این مسیرند! دختر ایرانی هم باید قبول کند که حتی اگر آرایش نکند، حتی اگر برهنه نباشد ذاتا داف است. باید بپذیرد افق پیش رویش به دنبال زن غربی حرکت کردن و هرگز به او نرسیدن است! تنها در این صورت است که او را در معادلات جهانی پذیرفته میشود. 🔹در نهایت همه ما باید داف بودن را بپذیریم تا الگوی لیبرال سرمایه داری غرب به خطر نیفتد... ✍ملکی @fatemearabzadeh
بسم‌الله من آدم اربعین نیستم. نه ایمانی دارم که نشانه‌اش شود زیارت و نه دلی دارم که تنگ این راه شود. نجوایی کردم و چونان قاصدک رها شده در باد تا اینجا آمدم. وقتی نازیبایی‌های را می‌بینم یقین میکنم که برخی برای تماشا دعوت شده‌اند. تماشای خودشان و تماشای دیگرانی که آن هم راه دیدن خودشان است. زنانی را میبینم، بدون هیچ چشم داشتی کمر بستند برای خدمت به کسانی که نه میشناسند و نه حتی زبان‌شان را متوجه میشوند. زنانی را می‌بینم که گاهی از شدت خستگی ایستاده کمر به دیوار صاف میکنند و حتی خم به ابرو نمی‌آورند. زنانی را می‌بینم که زندگی‌ پاکیزه و زیبایشان را در اختیار غریبه‌های خسته و خاکی می‌گذارند. تنها با یک آغوش و بوسه بر دست و بازویشان چنان به وجد می‌آیند که انگار آسمان را فتح کردند. نه فقط زنان که تمام ره روان این راه مدیون این سخاوت و مهربانی و ایثار این زنانند. زن‌ها معماران عالم طبیعتند، همان‌ها که به واسطه جسم ظریفشان پا در خاک و روح لطیفشان سر در آسمان دارند. یعنی این زنان هستند که تعیین میکنند جامعه بشری به کدامین سو حرکت کند.به سمت تمایلات حیوانی یا به سوی ملکوت. زن عراقی خوب را ساخته، ما کجای این داستانیم؟ « زن ایرانی در ایران اسلامی، باید کوششش این باشد که هویّت والای زن اسلامی را آن‌چنان زنده کند که چشم دنیا را به خود جلب کند» پ ن: زن ایرانی مسیر سختی را در پیش دارد، چرا که جنس مسئولیتش از جنس خدمات نیست بلکه تولید است آن هم تولید !
35.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم‌الله دو ماه عزاداری و صفای باطن دادن به واسطه اشک بر مصائب اهل بیت گوارای وجودتان. حرم مطهر رضوی در لحظه ناب اذان، دعاگوی همه دوستان هستم. @fatemearabzadeh
هرچه پیش آید خوش آید به یک بیماری مبتلا شده‌ایم، یعنی تمام بشریت به آن مبتلا شده است. بیماری «در لحظه زندگی کردن» مذهبی و غیر مذهبی ندارد، حزب الهی و غیر حزب الهی ندارد. شده‌ایم آدم‌های روزمره! فکر میکنیم در حال جهادیم، فکر میکنیم در حال قیامیم، فکر میکنیم در حال مبارزه‌ایم! یک مشت آدم در لحظه زندگی کن خموده و کسل! سال گذشته شاهد تکاپویی بودیم مثال زدنی، چه در جبهه حق چه در جبهه باطل! اگر با بازداشت شده‌های اغتشاشات پاییز گذشته دیدار نداشتم اینقدر محکم نمی‌توانستم از شور و هیجانشان بگویم و از طرفی شاهد تلاش شبانه روزی متولیان مدارس و مبلغانی بودم که روزشان زمان کم می‌آورد برای ارشاد و ارتباط و تاثیر! ماه هاست که خنده تلخی شده است چاشنی دورهمی‌ها که رفقا از کارها و برنامه‌های نیمه‌تمام میگویند و از خونسردی مسئولینی که تا همین چند ماه پیش امان نمی‌دادند! بله عزیزان به یک بیماری حاد دچار شده‌ایم! اگر قرار است از نیامدن امام بگوییم، اگر قرار است از ریشه معضلات بگوییم، اگر قرار از از عوامل ناکامی‌ها بنویسیم یادمان نرود که به این بیماری هم نظری داشته باشیم. راستی امام زمان برای زندگی خواهد آمد نه برای هیجانات ما، هر چند پاک و خدایی! @fatemearabzadeh