eitaa logo
منبرک فاطمی
6.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
944 ویدیو
1.3هزار فایل
✔️ مباحث قرآنی، اخلاقی،داستان ✔️اهلبیت ومناسبتهامذهبی ✔️احکام کاربردی،پاسخگو ✔️امرمعروف و نهی منکر ✔️مرثیه و مداحی ✔️عفاف وحجاب ✔️جهادتبیین ✔️فرزندآوری ✔️مهدویت ✔️شهدا ✔️نماز @a_f_133 🔺فهرست + تبلیغات شما و... https://eitaa.com/fatemi222/6618
مشاهده در ایتا
دانلود
پنج گروه در ربا لعنت شدند https://eitaa.com/fatemi222/14501 مومن ربا نمی‌خورد و ربا از جاهلیت است https://eitaa.com/fatemi222/14503 رباخوری و اعلام جنگ با خدا https://eitaa.com/fatemi222/14504 حرمت تدریجی ربا https://eitaa.com/fatemi222/14505 معاملات باطل https://eitaa.com/fatemi222/249 لقمه حرام و ربا باعث سلب توفیق https://eitaa.com/fatemi222/11308 رباخور دیوانه و متهم https://eitaa.com/fatemi222/12620
در روایات معصومین(علیهم السلام) به هر دو قسمت اشاره شده است در روایتى در تفسیر آیه مى خوانیم: امام صادق(علیه السلام) فرمود: «آکِلُ الرِّبا لایَخْرُجُ مِنَ الدُّنْیا حَتّى یَتَخَبَّطَهُ الشَّیْطانُ»؛ (رباخوار از دنیا بیرون نمى رود مگر این که به نوعى از جنون مبتلا خواهد شد). و در روایت دیگر براى مجسم ساختن حال رباخوارانِ شکم باره که تنها به فکر منافع خویش اند و ثروتشان وبال آنها خواهد شد، از پیامبر(صلى الله علیه وآله) چنین نقل شده: «هنگامى که به معراجرفتم دسته اى را دیدم به حدى شکم آنان بزرگ بود که هر چه جدیت مى کردند برخیزند و راه روند، براى آنان ممکن نبود و پى در پى به زمین مى خوردند، از جبرئیل سوال کردم اینها چه افرادى هستند و جرمشان چیست؟ جواب داد: اینها رباخواران هستند». 🔺حدیث اول، حالت آشفتگى انسان را در این جهان منعکس مى سازد و حدیثدوم، حالات رباخواران در صحنه قیامترا بیان مى کند و هر دو مربوط به یک حقیقت است همان طور که افراد پرخور، فربهىِ زننده و بى رویه اى پیدا مى کنند، ثروتمندانى که از راه رباخوارى فربه مى شوند، نیز زندگى اقتصادى نا سالمى دارند که وبال آنها است. 🍃🌹🍃 @fatemi222
مراحل و مراتب براندازى حکومت دینى از منظر زیارت عاشورا همان‏طور که شکل‏گیرى انقلاب‏ها مراتب و مراحل و فرایندى دارد، براندازى حکومت‏ها هم مشمول همین مراحل و مراتب است. در زیارت عاشورا که تحلیل نیم‏قرن تاریخ را در بر دارد، به مراحل و گروه‏هایى که زمینه تغییر در انقلاب و حرکت توحیدى پیامبر اسلام(ص) را فراهم کرده و موجب براندازى نظام دینى شدند، اشاره شده است. واکاویى این موضوع براى آشنایى با گذشته و راهنمایى آینده مفید خواهد بود. 🍃🌹🍃 @fatemi222
مراحل و گروه‏هاى براندازى حکومت دینى‏ 1⃣👈طراحى اندیشه و گفتمان براندازى؛ گروه و جریانى که در حوزه گفتمان و اندیشه و مبانى دست بردند و مفاهیم و واژه‏ها را تحریف کردند و به‏عبارت‏دیگر براندازى را طراحى و تئوریزه کردند. زیارت عاشورا این گروه را این‏گونه معرفى مى‏کند: «لعن الله امة اسست اساس الظلم و الجور.» 1-1. بین بانیان ظلم و ظالمان، تفاوت وجود دارد؛ بنیان‏گذاران ظلم و جور، معماران براندازى هستند، اندیشه و فکر تغییر را تولید مى‏کنند، بستر فکرى و نگرشى را براى براندازى فراهم مى‏سازند. این‏ها با کسانى‏که عوامل اجرایى هستند، تفاوت دارند. 2-1. کسانى‏که گفتمان الهى را که پیامبر اعظم(ص) تجسم و تبلور آن بود، زیر سؤال بردند و ترویج گفتمان قریش را که تفاوت‏هاى ماهوى با گفتمان نبوى داشت، جایگزین و تئوریزه کردند؛ معماران انتقال قدرت و سرانجام تبدیل آن به گفتمان ضددینى اموى به‏شمار مى‏روند. 2⃣👈تغییر سطوح عالى مدیریتى؛ دومین مرحله و گروه تغییرطلب، کسانى هستند که به تغییر در سطوح اول مدیریتى و کنارزدن ارکان اصلى حرکت توحیدى دست مى‏زنند. در متن زیارت، این گروه این‏گونه معرفى شده‏اند: «و لعن الله امة دفعتکم عن مقامکم و ازالتکم عن مراتبکم التى رتبکم الله فیها.» پس از طراحى تولید و تئوریزه‏کردن اندیشه و گفتمان براندازى، نوبت به جابه‏جایى ارکان و عناصر اصلى حاکمیت دینى مى‏رسد. 1-2. مهم‏ترین مرحله براندازى همین مرحله است که هم از سوى جریان قدرت‏طلب با دسیسه‏ها و زیرکى‏هاى منافقانه انجام مى‏پذیرد و هم براى خواص و مردم که نگران تغییر مسیر حرکت انقلاب توحیدى هستند، حائز اهمیت است. 2-2. متأسفانه در اثر احساس تکلیف نکردن خواص و خیانت بسیارى از آنان و عدم توجه مردم، این مرحله به سهولت انجام پذیرفت. 3) برخورد فیزیکى و حذفى؛ مرحله سوم براندازى، برخورد فیزیکى با ارکان اصلى حکومت دینى است زیرا گروه و ارکان اصلى حاکمیت دینى بر اساس تکلیف خود، روى اصول و مبانى مقاومت مى‏کنند و در صدد صیانت از اصول و ارزش‏ها بر مى‏آیند. در این مرحله است که جریان قدرت‏طلب که به قدرت دست پیدا کرده، به برخورد و حذف فیزیکى دست مى‏زند. در متن زیارت، این مرحله و این گروه این‏گونه معرفى شده‏اند: «و لعن الله امة قتلتکم.» ادامه دارد 🍃🌹🍃 @fatemi222
3⃣👈گروه سوم کسانى هستند که در حوزه تسویه‏حساب سیاسى، رهبران و شخصیت‏هاى جبهه حاکمیت دینى را حذف فیزیکى مى‏کنند. یعنى گروهى که روى صحنه و به‏صورت آشکار به اذیت و آزار، حبس و تبعید و کشتن دست مى‏زنند. 4⃣👈عوامل تدارکاتى براندازى؛ گروه چهارم، عوامل تدارکاتچى و مجموعه کسانى‏که براى جریان‏ها و گروه‏هاى چندگانه که نقش براندازى را دارند، مقدمات و وسایل را فراهم مى‏کنند. متن زیارت عاشورا، این گروه را این‏گونه معرفى مى‏کند: «و لعن الله الممهدین لهم بالتمکین - لعن الله امة اسرجت و الجمت.» در جبهه باطل، کسانى هستند که نقش پشتیبانى‏کننده را برعهده دارند که در جریان براندازى، این مجموعه فعال بودند. بیان دو نکته: 1. تفاوت مؤسسان ظلم با ظالمان؛ بین مؤسسان و بنیان‏گذاران ظلم، بدعت، انحراف، فتنه و براندازى با کسانى‏که عاملان اجراى ظلم و ترویج بدعت و انحراف و مباشران فتنه و براندازى هستند، تفاوت وجود دارد. معمولاً مؤسسان و نظریه‏پردازهاى انحراف، بدعت و فتنه، پشت صحنه و پنهان هستند و این بر خلاف عوامل مباشر است که روى صحنه قرار دارند و آشکار هستند. در ماجراى جنایات موسولینى در ایتالیا و هیتلر در آلمان، نظریه‏پرداز فاشیسم و نازیسم، مانند ماکیاول و نیچه در پشت صحنه زمینه‏هاى فکرى را فراهم کردند و کسانى‏که روى صحنه به جنایت دست زدند، موسولینى و هیتلر بودند. در ماجراى جنایات لنین و استالین در انقلاب بلشویکى روسیه، نظریه‏پردازهاى کمونیسم، مارکس و انگلس بودند که پشت صحنه و پنهان بودند و کسانى‏که روى صحنه دست به قتل‏عام زدند، لنین و استالین بودند. در ماجراى صبرا و شتیلا و دیگر جنایات رژیم اشغالگر قدس در اشغال سرزمین فلسطین، نظریه‏پردازهاى اصلى، عناصر ماجراجوى انگلیسى بودند، اما آن‏هایى که دست به جنایات زدند، سران رژیم صهیونیستى بودند. ادامه دارد 🍃🌹🍃 @fatemi222
. در متن زیارت عاشورا از عوامل روى صحنه و مباشر همچون عمر سعد و شمر و آل‏زیاد و مروان نام برده شده اما از بانیان ظلم، اسمى نیامده است. این مسأله دو علت دارد: الف - عناصر و عوامل اصلى، پشت صحنه و پنهان هستند و چندان سندى از خود باقى نمى‏گذارند که به‏وضوح بتوان آنان را معرفى کرد. ب - معمولاً عناصر و عوامل پشت صحنه از جمله نخبگان و خواص هستند که متأسفانه در بین بخشى از افراد جامعه، حریم امن دارند و به‏روشنى نمى‏توان از آن‏ها نام برد. 🍃🌹🍃 @fatemi222
قدردان این نوکری باشیم. بعضی از دوستان علاقه دارند اما امکان حضور در جلسات برای روضه‌خوانی ندارند با ذکر یک فاتحه برای سلامتی وشفا همه این مریضها آرزوی شفای عاجل براشون داریم. 🍃🌹🍃 @fatemi222
چه کسی گفته که مطلق لعن کردن بد است؟! این انحراف را دشمنان اسلام شایع کردند تا کسی با لعن کردن دشمنان خدا، رسول (ص)، اهل بیت (ع) و اسلام و مسلمین، بغض آنها را در دل و کلام نپروراند، علیه ظالمین روشنگری و ضد تبلیغ صورت نپذیرد و لعن معاویه و یزید دیروز به «مرگ بر آمریکا، انگلیس و اسرائیل امروز نیانجامد»، تا آنها بتوانند راحت‌تر به ظلم و جنایات خود ادامه دهند. خداوند متعال خود در قرآن کریم نه تنها کفار، منافقین و حتی دروغ‌گویان [کاذبین] را لعن کرده است، بلکه به لعن کردن انبیای الهی نیز تصریح نموده است، به ویژه لعن کفار بنی‌اسرائیل: «لُعِنَ الَّذینَ كَفَرُوا مِنْ بَنی‏ إِسْرائیلَ عَلى‏ لِسانِ داوُدَ وَ عیسَى ابْنِ مَرْیَمَ ذلِكَ بِما عَصَوْا وَ كانُوا یَعْتَدُونَ» (المائده، 78) ترجمه: از بنى اسرائیل آنان كه كافر شدند بزبان داود و عیسى بن مریم لعنت و نفرین شدند. و این براى همان عصیانى بود كه ورزیدند و اصولا مردمى تجاوز پیشه بودند. خداوند متعال حتی راجع به کسانی که پس از ایمان کافر می‌شوند [مانند همان اقوامی که به رغم ادعا مسلمانی، اهل بیت(ع) را کشتند، یا امروز مثل حکام عرب کمر به قتل مسلمین بسته‌اند] به لعنت خدا، ملائک و همه‌ی انسان‌ها اشاره می‌نماید و این لعنت را جزای آنها می‌شمارد – یعنی می‌فرماید نه تنها مردم آنها را لعنت می‌کنند، بلکه این دعای آنها مستجاب است و به عذابشان افزوده می‌گردد: «أُوْلَئكَ جَزَاؤُهُمْ أَنَّ عَلَیْهِمْ لَعْنَةَ اللَّهِ وَ الْمَلَئكَةِ وَ النَّاسِ أَجْمَعِینَ» (آل عمران، 87) ترجمه: آنها جز ایشان است كه نفرین خدا و فرشتگان و مردم، همه، بر آنها باشد. https://eitaa.com/fatemi222/14515
هدایت شده از منبرک فاطمی
سلام علیکم طاعات قبول و عزاداری‌ها مورد عنایت حق قرار گیرد. ✔️مبحث شب هفتم 🔹احکام وقف https://eitaa.com/ahkam31/15 🔹بحث لعن و مصادیق آن در زیارت عاشورا https://eitaa.com/fatemi222/14306 ◾️روضه امشب حضرت علی اصغر https://eitaa.com/fatemi8/498 البته مبحث تا بعد از ظهر انشالله کامل تر میشود انشالله ✓احکام،روضه،منبر ویژه محرم ۱۴۰۳ https://eitaa.com/fatemi222/14309 حداقل به یک گروه بفرستید 👆
ترجمه خصائص الحسینیۀ.pdf
1.91M
▪️ترجمه ی مقاتل معروف ویژه حضرت سیدالشهدا منابعی برای درک عمق مصائب کربلا
◾️شب هشتم 1️⃣👈احکام+امر به معروف https://eitaa.com/ahkam31/974 2️⃣👈ویژگی چهارم یاران امام؛ امر به معروف و نهی از منکر https://eitaa.com/fatemi222/4609 3️⃣👈حضرت علی اکبر https://eitaa.com/fatemi8/564
پست موقت تبلیغاتی🔻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵 کمک فوری برای جراحی قلب نوزاد دو ماهه ▪️سید علی اصغر متولد اردیبهشت امسال است خانواده اش دهم اردیبهشت ماه امسال با تب بالا او را به بیمارستان می‌برند و دکتر تشخیص مشکل قلبی می‌دهد. مشکل او نبود شاهرگ اصلی قلب و وجود یک سوراخ در قلبش است. دکتر گفته اگر جراحی‌ نشود، جانش را از دست می‌دهد. پدرش کارگر و مادرش خانه‌دار است و این خانواده توان تامین مالی برای درمان و عمل قلب فرزندشان را ندارند.
6037997750012677
(به نام خیریه و گروه جهادی حضرت علی ابن ابیطالب)
✍️مقامات معنوی در زیارت عاشورا 🔸ما در زیارت عاشورا چیزی حدود 18 دعا می‌کنیم که متناسب با آن، هیجده مقام را از خدا می‌خواهیم. 🔸درخواست‌های انسان در زیارت عاشورا، دنیوی و مادی و فانی نیست، بلکه همگی معنوی است. 🔻ما در زیارت عاشورا، همراه با این دعاها، 18 مقام را از خدا درخواست می‌کنیم که بعضی از آنها بقدری بالاست که اگر زیارت عاشورا وجود نداشت، نمی‌توانستیم باور کنیم که کسی جرأت درخواست آنها را از خدا داشته باشد. 🔺اینها خواسته‌های بزرگی است و انسان از آنها درجات سلوک را یاد می‌گیرد، چون از پایین شروع می‌شود و به بالا می‌رسد. و اما بعضی از آن مقام‌ها:👇 ۱- مقام معِیَّت(همراهی) با معصوم ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الآخرهًْ ، مع امام منصور(این درخواست، بسیار ویژه است، چون تمام انبیا و اولیا آرزویش را داشته‌اند). ۲_ شباهت زندگی ما به زندگی معصوم اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد... ۳- مقام شهادت و مماتی ممات محمد و آل محمد (چون مرگ همه معصومین از پیامبر تا امام حسن عسکری علیهم‌السلام، با شهادت بوده). ۴_ رسیدن به مقام محمود ان یُبِلِّغنی المقام المحمود در قرآن آیه‌ای داریم که به پیامبر می‌گوید: نماز شب بخوان تا به مقام محمود برسی. مقام محمود از نگاه بیشتر مفسران، یعنی مقام شفاعت. خود شفاعت شدن، یک مقامی ‌است که به هر کسی نمی‌رسد. اما یک مقامی‌هست که از شفاعت‌ شدن بالاتر است و آن هم مقام شفاعت‌کردن است و ما در این فراز، این را از خدا می‌خواهیم. ۵_ مقام قربهًْ‌الی‌الله باید گفت: مقام قرب و نزدیکی به خدا، بالاترین مقام ممکن است، منتها مراتب بالای آن فقط به کمک و دستگیری ولی ‌خدا که در این مسیر پیشتاز است، ممکن می‌شود. انی اتقرب الی‌الله... اللهم انی اتقرب الیک... ۶_ مقام دوستی و نزدیکی به اهل‌بیت انی اتقرب الی‌الله و الی رسوله و الی. .. این مقام نیز، امتداد مقام قربهًْ الی‌الله است. اللهم اجعلنی فی مقامی‌ هذا ممن تناله منک صلوات و رحمهًْ و مغفرهًْ ما در زیارت عاشورا، خیلی از این مقام‌ها و خواسته‌ها را به‌صورت لامکان و لازمان می‌خواهیم. یعنی درخواست خود را محدود به یک زمان و مکان خاص نمی‌کنیم. https://eitaa.com/fatemi222/14309
«أَللّهُمَّ ارْزُقْنی شَفاعَةَ الْحُسَیْنِ یَومَ الْوُرُودِ خدایا شفاعت حسین را روز ورود در صحنه محشر به من روزى کن »
✋موانع شفاعت 4دردی که اهل جهنم از آن می‌نالند!! آیات منحصر به فرد قرآن ، آیات 42 الی 46 سوره ی مدثر می باشد که در آن تصویری از گفتگوی دو گروه بهشتیان و جهنمیان ترسیم شده ست . 🟩سوال بهشتی ها از اهل جهنم 🔹مَا سَلَكَكُمْ فِی سَقَرَ : (سپس به آنها متوجه شده مى‏گویند) چه چیز شما را به دوزخ درآورد. 🔸قَالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّینَ : گویند: ما از نمازگزاران نبودیم. 🔸وَلَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِینَ : و به فقیر و تهیدست طعام نمى‏دادیم 🔸وَكُنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخَائِضِینَ : و با اهل باطل (در كارها و گفتارهاى بیهوده) غور مى‏كردیم. 🔸وَكُنَّا نُكَذِّبُ بِیَوْمِ الدِّینِ : و روز جزا را تكذیب و انكار مى‏كردیم. 🔹حَتَّىٰٓ أَتَىٰنَا ٱليَقِينُ : تا مرگ ما در رسيد 🔹فَمَا تَنفَعُهُمۡ شَفَٰعَةُ ٱلشَّـٰفِعِينَ :از اين رو شفاعت‏ شفاعت‏ كنندگان به حال آنها سودى نمى ‏بخشد ✍️مباحث بیشتری درباره شفاعت در لینک زیر👇 https://eitaa.com/fatemi222/14254
موانع👇
1ـ بی توجهی به نماز نکته ی اولی که از این آیات فهمیده می شود این است که قیامت این دو گروه کاملا از هم جدا نیستند ، بلکه بهشتیان می توانند حال و روز جهنمیان را ببینند و یا با آنها مثل آیات مورد نظر گفتگو داشته باشند : مَا سَلَكَكُمْ فِی سَقَرَ : (سپس به آنها متوجه شده مى‏گویند) چه چیز شما را به دوزخ درآورد .(42 ، مدّثر) در این آیات سوالی که بهشتیان از جهنمیان می پرسند این است که چه چیز باعث شد که رحمت الهی شامل آنها نشود و عاقبت آنها به آتش جهنم ختم شود ؟ جهنمیان اولین عاملی که به آن اشاره می کنند ، این نکته است: قَالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّینَ : گویند: ما از نمازگزاران نبودیم.(43 ، مدّثر) در این جا به واسطه ی این تقدم می توان به نقش مۆثر نماز در جلوگیری از هلاکت اشاره نمود ؛ چرا که اگر نماز می خواندند و به یاد خداوند بودند دیگر باعث غفلت ایشان از خدا و دستورات الهی نمی شد . قالَ الصّادِقُ علیه السلام: اِنَّ الْعَبْدَ اِذا صَلَّى الصَّلاةَ لِوَقْتِها، وَحافَظَ عَلَیْها اِرْتَفَعَتْ بَیْضاءَ نَقِیَّةً، تَقُولُ: حَفَظْتَنى حَفَظَكَ اللّهُ، وَاِذا لَمْ یُصَلِّها لِوَقْتِها، وَ لَمْ یُحافِظْ عَلَیْها رَجَعَتْ عَلَیْهِ سَوْداءَ مُظْلِمَةً، تَقُولُ: ضَیَّعْتَنى ضَیَّعَكَ اللّهُ.(محجّة البیضاء، ج 1، ص 350) امام صادق علیه السلام فرمود: هنـگامى كه بنده اى سر وقت به نماز بایستد و مراقب آن باشد ،به صـورت پـاره اى نـور سفید بـالا مى رود و مى گـوید: تو مرا حفظ كردى خدا تو را حفظ كند، ولى وقتى نماز را در وقتش نخواند و مراقب آن نباشد آن نماز بصورت لكه سیاه و تاریكى بر مى گردد و مى گوید: مرا ضایع كردى خدا تو را ضایع نماید. ✍️شش مبحث مرتبط با نماز در لینک زیر👇 https://eitaa.com/fatemi222/4701