ابن هشام میگوید: وقتی سر را از راهب گرفتند، به راه افتادند تا نزدیک دمشق رسیدند به یکدیگر گفتند بیائید این درهمها را میان خود تقسیم کنیم تا یزید از آنها خبردار نشود، کیسههای درهم را باز کردند و دیدند سفال شده است. بر روی آن نوشته شده است "فلا حسبن الله غافلا عما یعلم الظالمون" (سوره ابراهیم، آیه 42)؛ گمان مبرید خدا از آنچه ستمکاران انجام میدهند غافل است. بر روی دیگری نوشته بود (و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون)؛ و به زودی ستمکاران بدانند چه سرانجامی دارند.
حاملان سر، سفالها را در نهری ریختند. خولی گفت: این راز را پوشیده نگهدارید و با خود گفت: انا لله و انا الیه راجعون، حذر الدنیا والاخره(3)
تاریخ، حوادث میان راه شام را مشخص نکرده است که حاملان سرها چند منزل، استراحت کردند و چه بر آنها گذشت؟ ابن شهر آشوب میگوید یکی از کرامات امام زیارتگاههایی است که از سر ایشان به جای مانده است؛ در کربلا و در شهرهای عسقلان، موصل، نصیبین، حماه، حمص، دمشق و دیگر مکانها میباشد. (یعنی این که وجود سر مقدس امام در این مکانها ، زیارتگاههای معروف دارد، برای نمونه وقتی خواستند به شهر موصل روند شخصی را به نزد حاکم شهر موصل فرستاند که توشه و آذوقه برای آنها فراهم کند و شهر را آذین کنند، اهل موصل گفتند هر چه میخواهید برای شما فراهم میکنیم ولی از آنها درخواست کردند که به شهر نیایند، بیرون شهر منزل کنند و از همانجا بروند، آنها در یک فرسخی شهر منزل کردند و سر شریف را روی سنگی نهاند، از آن سر مقدس قطره خونی بر آن سنگ چکید و مانند چشمهای از آن خون میجوشید).
مردم هنگام محرم اطراف آن جمع میشدند و مراسم عزاداری بر پا میکردند و این مراسم تا زمان عبدالملک بن مروان حکم به جا بود و او دستور داد آن سنگ را از آنجا به جای دیگری ببرند لذا اثر آن محو شد البته در جای سنگ گنبدی ساختند.
حاملان سر نزدیک هر شهری از کربلا (از کوفه تا دمشق) میرسیدند جرات نداشتند که وارد شوند، میترسیدند قبائل عرب علیه آنها شورش کنند و سر را از آنها بگیرند لذا از بیراهه میرفتند و فقط برای آذوقه، شخصی را میفرستاند و میگفتند این سر یک خارجی است.
منبرک فاطمی
عاقبت ظلم به دیگران https://eitaa.com/fatemi222/4619 آخرین وصیّت https://eitaa.com/fatemi222/4620 ان
✍️شب پانزدهم محرم ۱۴۰۰
👌احکام منبر :قنوت فراموش شده
و نمازرباغسل زیارت
👌موضوع : انتقام از ظالم
👌سرهای شهدا در مسیر شام
#منبرک_فاطمی
@fatemi222
❌ پروپاگاندای بنیامیه
لعنِ علی در دستور کار قرار گرفت.
«علی را در منابر، معابر، خطائبِ لعن کنید.»
سابقهی تحریف علی در زمان حیات ایشان کلید خورد. نمونهای از آن در جریان شهادت ایشان آشکار شد. هنگامی که خبر به مردم شام رسید که علی در محراب کشته شده با تعجب گفتند: علی در محراب چه میکرد؟
یعنی در جامعهای که علی بر آن حکومت و در میان مردم رفت و آمد میکند با دروغهای رسانهای معاویه، علی ناشناخته است.
⭕️ غربت امام در میان امت، علتش حاکمیت رسانه است.
هنگامی که مدیریت افکار عمومی با خودی نباشد و در دست دشمن باشد، او تفکرات باطل خویش را به عنوان حقیقت قالب میکند. همین است که حسین (ع) در کربلا اینطور کشته شد؛ با قربةالیالله و با ذکر سبحانالله!
⭕️ تحریف امام امت نتیجهاش کربلا میشود.
در روز عاشورا برای مظلومیت علی (ع) هم گریه کنیم! چرا که اگر ظلم به ایشان نشده بود، حادثهی کربلا رخ نمیداد.
⭕️ عدم تکرار چنین اتفاقاتی در دست گرفتن مدیریت رسانه است.
در زمان حاضر، ولیامر بارها به ضرورت مدیریت رسانه تاکید کردهاند؛ اما هنوز این دستور در پیچ و خم دولتها معطل مانده است.
هنگامی که مجلس #طرح_صیانت را در دستور کار قرار داد، چنان طوفان رسانهای علیه این طرح چه از جانب خودیها چه ناخودیها شد، که حرفِ حساب این طرح که حاکمیت ایران بر فضای سایبریست، دیده نشد.
برگردیم به حادثه کربلا. یکی از دلایل واقعهی جانسوز و عبرتآموز کربلا تسلط رسانهای بنیامیه بر جامعهی اسلامی بود که جای جلاد و شهید، خیر و شر، اسلام و کفر را عوض کرد.
✍🏻 راضیه #کریمی
💢 #منبرک_فاطمی
@fatemi222
❗️تلنگر
اگر «نماز و روزه» قضا بشود، میشود جبران کرد
ولی اگر «ولایت» قضا بشود ، نمیشود جبران کرد
⚫️ یکبار در سقیفه قضا شد ، حضرت زهرا (س) را شهید کردند 😔
⚫️ یکبار در صفین قضا شد ، حضرت علی (ع) را شهید کردند 😔
⚫️ یکبار در کوفه قضا شد ، تابوت امام حسن (ع) تیرباران شد 😔
⚫️ یکبار در کربلا قضا شد ، #امام_حسین (ع) و اصحابش، شهید شده و بر پیکرشان اسب تازانده شد 😔
🚩 مواظب باشیم ولایتمان قضا نشود.⚠️
👌تاریخ ، تکرار میشود و هر لحظه کربلاست !
❗️ نباشیم زمانی را که ما را امان نامه بدهند برای دست کشیدن از حسین زمان !! ❗️⚠️
#ما_ملت_امام_حسینیم #محرم
💢 #منبرک_فاطمی
@fatemi222
#تنور_خولی
چه شبی میگذرد در دلِ پنهانِ تنور
سر خورشید شده گرمی دُکانِ تنور
این چه نوری ست تنور از نفسش روشن شد؟!
این چه داغی ست که آتش زده بر جانِ تنور؟!
دیشبی را شهِ دین در حرمش مهمان بود
امشب ای وای سر او شده مهمانِ تنور
با سرش صاحب این خانه به نانی برسد
کیسهها دوخته و سکه شده نانِ تنور
چه بلایی سر نیزه به سرش آوردند؟!
که پناه از همه آورده به دامانِ تنور
سر شب نانی اگر پخته شده باشد، پس
نیمه شب رفته سرش در دلِ سوزانِ تنور
شأنِ «برداً و سلاما» ست نزولِ سر او
که فرود آمده از نِی به گلستانِ تنور
تا قیامت وسطِ شعله بسوزد کم اوست
بیش از اینهاست در این فاجعه تاوانِ تنور
شاعر: #محمد_رسولی
@hosenih
بسم الله الرحمن الرحیم
✋#رد_مظالم
✍از حضرت صادق علیه السلام روایت شده که فرمودند: مَنْ أَکَلَ مَالَ أَخِیهِ ظُلْماً وَ لَمْ یَرُدَّهُ إِلَیْهِ أَکَلَ جَذْوَةً مِنَ النَّارِ یَوْمَ الْقِیَامَة.
👌 هر که مال برادر (دینى) خود را بخورد و (خودش یا عوضش را) به او برنگرداند، در روز قیامت پاره ای از آتش خورد. (الکافی (ط- الاسلامیه)، ج 2، ص: 333)
✋در مساله 11 رساله مراجع عظام تقلید بیان شده مسائلی را که مورد نیاز انسان است واجب است یاد بگیرد. یکی از صدقات واجب که بر عهده برخی از افراد ممکن است واجب شود رد مظالم است؛ لذا چند نکته کوتاه درباره رد مظالم بیان می شود:
1⃣👈رد مظالم در جایی واجب می شود که انسان به کسی بدهی مالی داشته باشد و طلبکارش را نمی شناسد یا اگر می شناسد دسترسی به او امکان ندارد و اگر فوت کرده است به وارثین او هم دسترسی ندارد. (1)
2⃣👈رد مظالم را می توان به دفتر مرجع تقلید پرداخت کرد و اگر کسی بخواهد خودش مستقیم آن را به فقیر برساند مانعی ندارد و بنابه نظر امام خامنه ای حفظه الله برای رد مظالم اجازه از حاکم شرع لازم نیست و مقلدین ایشان می توانند این مبالغ را به فقیری مطمئن بپردازند. (2)
3⃣👈 اگر کسی در دوران کودکی به اموال کسی خسارت وارد کرده است یا به بدن کسی ضربه ای واردکرده است که سبب دیه شده است یا اینکه از مال کسی برداشته یا اموال کسی در ماشین یا منزل یا مغازه جا می ماند و مانند اینها که دسترسی به مالک و طلبکار وجود ندارد و از پیدا شدن صاحبش هم ناامید باشد، از موارد رد مظالم است.
4⃣👈 پرداخت رد مظالم مختص به زمان خاصی نیست و در هر زمانی انسان می تواند رد مظالم را پرداخت کند.
(1) (سایت آیت الله مکارم، تعریف رد مظالم)
(2) (رساله مراجع م1814 ؛ سایت أدمین رهبری ؛ استفتائات حضرت امام ج3، ص: 576)
#منبرک_فاطمی
@fatemi222