eitaa logo
منبرک فاطمی
6.7هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
986 ویدیو
1.4هزار فایل
✔️ مباحث قرآنی، اخلاقی،داستان ✔️اهلبیت ومناسبتهامذهبی ✔️احکام کاربردی،پاسخگو ✔️مرثیه و مداحی ✔️عفاف وحجاب ✔️جهادتبیین ✔️فرزندآوری ✔️مهدویت ✔️شهدا ✔️نماز ✔️ هدیه به مادرم @a_f_133 🔺فهرست و... https://eitaa.com/fatemi222/6618
مشاهده در ایتا
دانلود
💠هولناڪ‌ترین حربه شیطان علیه انسان چیست؟ اگر به این مرحله رسیدی مطمئـن باش سقوطت نزدیڪ است.... شیطان آنقدر از داشــته‌هایت تعـــریف می‌کند که باور کنی واسه خودت کسی شدی و تافــته جــدابافته شــدی و اگر کسی ازت انتقاد کرد بهـت برخورد، این همان عُجــب یا همان به خــود بالیــدن اســـت ڪه باعــث نابـــودی است و از بزرگتــرین گنــاهـــان پیــامبــر صلی الله علیه و آله فرمودند: سه چیــز هلاڪ ڪننـده ى آدمى است: ۱- حرصى ڪه اطاعت و پىگیــرى شود. ۲- هـــواى نفســـى ڪه تبعیــت گـــردد. ۳- و عُجـــب انسان نسبت به خـــودش. ⚠️ 🆔 @fatemi222
💠 ویژگی های منتظران واقعی 🔺 امام کاظم علیه السلام در مورد ویژگی های منتظران واقعی و شیعیان مؤفق در زمان غیبت فرمودند: 🔺 طوبی لِشیعَتِنَا، المتَمَسِّکینَ بِحَبلِنا فی غیبَه قائِمِنَا، الثّابِتینَ عَلی مُوالاتِنا وَالبَراءَه مِن أعدائِنا، اولئِک مِنّا ونَحنُ مِنهُم، قَد رَضوا بِنا أئِمَّه، ورَضینا بِهِم شیعَه، فطوبی لَهم، ثُمَّ طوبی لَهُم، وهُم وَاللَّهِ مَعَنا فی دَرَجاتِنا یومَ القیامَه 🔹 خوشا به حال شیعیان ما، که در زمان غیبت قائم ما(عج) به رشته ولایت ما چنگ می زنند و بر موالات ما ثابت و استوار و در برائت و بیزاری از دشمنان ما پابرجا و محکم می مانند. آن ها از مایند و ما از آن هاییم. آن ها ما را به امامت برگزیده اند و به پیشوایی ما راضی هستند و ما آن ها را به عنوان شیعه خود برگزیده ایم و به عنوان شیعه خویش پسندیده ایم. خوشا به حال آن ها، باز هم خوشا به حال آن ها، به خدا سوگند آن ها در روز قیامت با ما و در کنار ما هستند. 📚 کمال‌الدین و تمام النعمة، ج ۲ ص ۳۶۱ 🆔 @fatemi222
سلام ↩️ کسی که روحانی عتبات هست یه مجموعه داره تنظیم میشه.. https://eitaa.com/fatemi414/117
✍چهار دلیل گریه سلام اگر شهادت سعادت است، چرا در رثای امام حسین علیه‌السلام گریه می‌کنیم؟ البته که شهادت از بزرگ‌ترین سعادت‌ها است، چرا که هر کسی بالاخره می‌میرد و یا اگر با ظرافت بیشتری دقت کنیم، مشاهده می‌کنیم که هر کسی بالاخره در راه رسیدن به محبوب خود به نوعی کشته می‌شود و چه بهتر از این است که هدف و محبوب در زندگی «الله جل جلاله» باشد و آدمی در راه او به نوعی از انواع شهادت از این دنیای فانی برود. در هر حال اگر قرار است در راه هدف جان بدهیم، چه بهتر که هدف ما شهوت، قدرت، ثروت و سایر جاذبه‌های دنیای فانی نباشد، چون پس از مرگ با معشوق حقیقی مواجه هستیم. پس شهادت در راه خدا بهترین نوع مرگ و فوز عظیم است. اما در خصوص این که چرا برای امام حسین (ع) گریه می‌کنیم، به نکات ذیل که فقط اشاره‌ای به برخی از حکمت‌ها می‌باشد توجه نمایید: الف – شهادت برای شهید فیض و سعادتی بزرگ است، اما این دلیل نمی‌شود که افراد بخواهند تا دشمنان عزیزان آنان را بکشند تا آنها به فیض برسند. الزام رسیدن به مقام شهادت به کشته شدن توسط دشمنان منحصر نیست. وگرنه مسلمین باید آرزو کنند که هیچ‌گاه بر دشمنان خدا فائق نیایند و اسلام هیچ‌گاه پیروز نگردد و کفار همه‌ی مسلمین را بکشند تا آنها به فیض شهادت برسند! ب – شخصیت انسان و ارزش انسان با «محبوبش» و میزان محبتش به آن محبوب شکل و درجه می‌گیرد. انسان فطرتاً عاشق است. لذا اگر محبوبش را از او جدا کنند، متألم می‌شود و غصه می‌خورد و یکی از آثار شدت تألم و غصه گریه است. لذا انسان به وقت از دست دادن پدر، مادر، همسر، فرزند ... و حتی برخی به هنگام جدا شدن از خانه، خودرو و سایر متعلقاتشان نیز گریه می‌کنند. پس برای کسانی که امام حسین علیه‌السلام محبوبشان است، مصیبت‌های وارده بر او و شهادتش تألم‌آور، حزن‌انگیز و گریه‌آور است. ج – هیچ کس گریه نمی‌کند که چرا امام حسین از دنیا رفت، چرا به مقام شهادت رسید، چرا به فیض اکبر و فوز عظیم نائل گردید و چرا سیدالشهداء شد، بلکه هر کس بر این گریه می‌کند که چرا بر محبوبش و آن هم چنین انسان‌ والایی آن ظلم‌های ددمنشانه شد و چرا محبوب را اینگونه از دست داد. در واقع هر کس برای خودش گریه می‌کند. برای جدا شدن از محبوب و برای ظلم‌ها و ستم‌هایی که با این فاجعه بر سر خودش آمده است. چنان چه وقتی حضرت علی علیه‌السلام در بستر احتضار چشم باز نمودند و یکی از یاران با وفای خود را در حال گریه دیدند و از پرسیدند: چرا گریه می‌کنی؟ عرض کرد: به حال خودم و برای خودم گریه می‌کنم که شما را از دست می‌دهم. و یا وجود مبارک حضرت امیر علیه‌السلام وقتی بدن مبارک حضرت فاطمه‌ علیها‌السلام را به خاک سپرد، بسیار گریه کرد. در حالی که می‌دانست او به لقاء الله و دیدار معشوق شتافته و در کنار پدرش در والاترین مقام و جایگاه جای گرفته است. اما بلند شده دست بر کمر گذاشته و فرمودند: بی‌ستون شدم. در واقع این گریه برای این است که انسان، امام، رهبر، همراه، بهترین رفیق، پدری دلسوز و برادر مهربان خود را در این سفر سخت از دست داده است. د – از طرفی دیگر، گریه بر محبوب از دست رفته، به ویژه اگر شهید باشد و بالاخص اگر از معصومین (ع) باشد که اطاعت و پیروی آنان بر ما واجب است، نوعی ابراز و اظهار تداوم ارتباطی است که با قطع پیوند مادی در دنیا منقطع نگردیده است. چنین گریه‌ای انسان‌ساز است و آدمی را می‌سازد. ↩️منبرک فاطمی(محرم) https://eitaa.com/fatemi222/9366
ﺍﻫﺎﻟﯽ يک ﺭﻭﺳﺘـﺎ از عالمی براي سخنراني ﺩﻋـﻮت کردند. عالم قبول مي کند اما در ازاي آن صـد سکه از آنها طلب می کند. مردم کنجکاو سکه ها را تهيـه کرده و در ميدان جمع مي شوند تا ببينند عالم چه مطلب باارزشي میخواهد بیان کند؟! عالم ﺑﺎﻻﯼ ﻣﻨﺒـﺮ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ ﻭ ﺳﺨﻨﺮﺍﻧﯽ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﺳﭙﺲ ﺍﺯ ﻣﻨﺒﺮ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺁﻣﺪﻩ ﺑﻪ ﻣردم مي ﮔﻮﯾﺪ: ﺑﯿﺎﯾﯿﺪ و ﭘﻮﻟﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﺲ ﺑﮕﯿـﺮﯾﺪ. ﺍﻫﺎﻟﯽ ﺭﻭﺳﺘﺎ تعجب میکنند و میگویند: علت ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ کردن پول ﭼﻪ ﺑﻮﺩ ﻭ علت ﭘﺲ ﺩﺍﺩﻥ ؟ عالم لبخند میزند و میگوید: ﺍﻭﻝ ﺍﯾﻨﮑﻪ، ﺁﺩﻡ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﺎﺑﺖ ﭼﯿـﺰﯼ ﭘﻮﻝ بپردازد ﺳﻌﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﺑﻪ ﻧﺤﻮ ﺍﺣﺴﻦ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﺪ. ﺩﻭﻡ اینکه ﻭﻗﺘﯽ ﺁﺩﻡ ﭘﻮﻝ ﺗﻮﯼ جیبهایش ﺑﺎﺷـﺪ ﺧﯿﻠﯽ ﻗﺸﻨـﮓ ﺻﺤﺒـﺖ میکند. 🔻در این حکایت عالم میدانست که مردم زیاد مایل به شنیدن پند و موعظه نیستند؛ از انها درخواست پول کرد، تا حواسشان را جمع کنند. 🔻انسان برای پیشرفت در زندگی نیاز به کار و تلاش بدنی دارد. و برای پیشرفت اخلاقی،ادبی،اعتقادی، فرهنگی و... نیاز به آموزش و شنیدن پند و موعظه بزرگان دارد. اما امروزه بسیاری از افراد به همه چیز اهمیت میدهند بجز آموزش و یادگیری،کتابخوانی و شنیدن موعظه بزرگان. ♦️لذا حضرت فرمود: گوش های بسیاری از افراد، سنگین شده است برای شنیدن پند و موعظه. ↩️منبرک فاطمی(محرم) https://eitaa.com/fatemi222/9366
این روایات را به کسانی که برای زیارت امام حسین -علیه السلام- خرج مےکنند، هدیه دهید عبدالله بن سنان گفت: به حضرت صادق -علیه السلام- عرض کردم: پدر گرامی شما، حضرت باقر -علیه السلام- می فرمود: "در سفر حجّ به إزای هر درهم که هزینه شود، هزار درهم محسوب می شود." حال پاداش کسی که در راه زیارت پدرتان حسین بن علی -علیه السلام- هزینه کند، چیست؟ حضرت صادق -علیه السلام- فرمود: "در مقابل هر درهمى كه شخصی در زیارت امام حسین -علیه السلام- انفاق كند، هزار و هزار [و همين طور شمردند و ده بار کلمه هزار را تکرار کردند] منظور میگردد؛ و به همين مقدار درجه ‏اش را بالا می‏برند. امّا رضايت و خشنودى حق تعالى از وى و دعای رسول خدا -صلّى اللَّه عليه و آله- و امير المؤمنين و حضرات ائمه -عليهم السّلام- براى او بهتر از آن میباشد." منبع:کامل الزیارات، ص۱۲۸ امام صادق -علیه السلام- فرمودند: "زيارت حسین بن علی -علیه السلام- سبب جلب رزق براى زائر می‏باشد؛ و آنچه در این راه انفاق کرده است، برای او باقی می ماند؛ و در مقابل هر درهمى كه انفاق كرده، ده هزار درهم لحاظ می شود،الفرج ای او ذخیره می گردد؛ پس هنگامی که محشور شود، به او گفته می شود: به إزای هر درهم (که در راه زیارت خرج کردی)، ده هزار درهم لحاظ شده است، و خداوند به تو نظر فرموده، و آنها را نزد خودش برای تو ذخیره نموده است." منبع:کامل الزّیارات، ص۱۲۸ مردى محضر حضرت صادق -عليه السّلام- مشرّف شد و به آن جناب عرض كرد: اى پسر رسول خدا! كسى كه در راه زیارت اباعبدالله الحسین -علیه السلام- متحمّل هزينه شده و در نزد قبر مطهّرش انفاقاتى نمايد، چه اجر و ثوابى دارد؟ حضرت فرمود: "در مقابل هر درهمى كه انفاق و خرج كرده است، هزار درهم برايش منظور میشود." منبع:کامل الزیارات، ص۱۲۸ حضرت صادق -عليه السّلام- فرمود: "كسى كه به زيارت قبر حضرت ابا عبد اللَّه الحسين -عليه السّلام- رود، در مقابل هر يك درهمى كه هزینه كرده است، خداوند متعال (در بهشت) ده هزار شهر به وی اعطا می کند و این مورد در نوشته ای محفوظ و ضبط شده است؛ و به دنبال آن حوائج و نيازمندی هايش را روا می‏فرمايد." منبع: کامل الزیارات، ص۱۲۷ حضرت باقر -علیه السلام- فرمودند: "هرکس از منزلش نیّت کند که به زیارت قبر امامی برود که اطاعتش از جانب خداوند واجب شده است، و در این راه فقط یک درهم هزینه نماید، خداوند برای وی هفتاد هزار حسنه می نویسد، و هفتاد هزار کار بد را پاک می کند، و اسم وی را در دیوان صدّیقان و شهدا ثبت می کند. حال فرقی نمی کند که در این راه اسراف کرده باشد، یا اسراف نکرده باشد. منبع: بحارالانوار ج۱۰۰ ص۱۲۴ موضوعات مرتبط: زیار، حج، هزینه، انفاق، درهم، رضایت، زائر، ذخیره، قبر، ثواب، حاجت، امام، شهدا، اسراف
💚وقتی که رسول خدا صلّی الله علیه و آله بنا به اصرار حضرت زهرا سلام الله علیها، ماجرای شهادت فرزندشان امام حسین صلوات الله علیه و مصائبی که برای ایشان اتّفاق خواهد افتاد را تعریف فرمودند، حضرت زهرا سلام الله علیها گریه‌ی شدیدی کردند و گفتند: «پدرجان! این ماجراها چه زمانی اتّفاق می‌افتد؟» پیامبر فرمودند: «زمانی که نه من هستم، نه تو و نه علی علیه‌السلام.» پس گریه‌ی مادر سادات بیشتر شد و عرض کردند: «پس چه کسی بر حسینم گریه می‌کند و برایش عزا برپا خواهد نمود؟»رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمودند: ⚫️▪️«فاطمه جان! غمگین مباش، زنان امّت من بر زنان اهل‌بیتم و مردان امّتم بر مردان اهل‌بیتم گریه خواهند کرد و نسل به نسل این عزا را هر سال تکرار می‌کنند؛ ⚫️▪️پس روز قیامت که می‌رسد، تو زنانشان را شفاعت می‌کنی و من مردانشان را؛ ⚫️▪️و هرکس بر مصیبت حسین علیه‌ السلام گریسته باشد، دستش را می‌گیریم و او را به بهشت وارد می‌کنیم. ⚫️▪️زهرا جان! هر چشمی در روز قیامت گریان است، به جز چشمی که بر مصیبت حسین علیه ‌السلام گریسته باشد؛ و آنها خندانند و به نعمت‌های بهشتی بشارت داده می‌شوند.» 💠 «رُوِيَ أَنَّهُ لَمَّا أَخْبَرَ النَّبِيُّ صلّی الله علیه و آله ابْنَتَهُ فَاطِمَةَ بِقَتْلِ وَلَدِهَا الْحُسَيْنِ وَ مَا يَجْرِي عَلَيْهِ مِنَ الْمِحَنِ‏ بَكَتْ فَاطِمَةُ بُكَاءً شَدِيداً وَ قَالَتْ يَا أَبَهْ مَتَى يَكُونُ ذَلِكَ قَالَ فِي زَمَانٍ خَالٍ مِنِّي وَ مِنْكِ وَ مِنْ عَلِيٍّ فَاشْتَدَّ بُكَاؤُهَا وَ قَالَتْ يَا أَبَهْ فَمَنْ يَبْكِي عَلَيْهِ وَ مَنْ يَلْتَزِمُ بِإِقَامَةِ الْعَزَاءِ لَهُ فَقَالَ النَّبِيُّ يَا فَاطِمَةُ إِنَّ نِسَاءَ أُمَّتِي يَبْكُونَ عَلَى نِسَاءِ أَهْلِ بَيْتِي وَ رِجَالَهُمْ يَبْكُونَ عَلَى رِجَالِ أَهْلِ بَيْتِي وَ يُجَدِّدُونَ الْعَزَاءَ جِيلًا بَعْدَ جِيلٍ فِي كُلِّ سَنَةٍ فَإِذَا كَانَ الْقِيَامَةُ تَشْفَعِينَ أَنْتِ لِلنِّسَاءِ وَ أَنَا أَشْفَعُ لِلرِّجَالِ وَ كُلُّ مَنْ بَكَى مِنْهُمْ عَلَى مُصَابِ الْحُسَيْنِ أَخَذْنَا بِيَدِهِ وَ أَدْخَلْنَاهُ الْجَنَّةَ يَا فَاطِمَةُ كُلُّ عَيْنٍ بَاكِيَةٌ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِلَّا عَيْنٌ بَكَتْ عَلَى مُصَابِ الْحُسَيْنِ فَإِنَّهَا ضاحِكَةٌ مُسْتَبْشِرَةٌ بِنَعِيمِ الْجَنَّةِ.» 📚بحارالانوار، ج۴۴، ص۲۹۲ کلیدواژه: گریه کنان حسین/ عاشورا /ورود به بهشت/مصیبت امام حسین
💚امام حسین ع : 🔮🔸شخص امين و درستكار آسوده است، 🔮🔸 بى ‏گناه بى ‏باك است، 🔮🔸خيانتكار ترسان است، 💠و قالَ‏ الامام الحسین عليه السلام: اَلْاَمِينُ آمِنٌ، وَالْبَرِئُ جَرِئٌ، وَالْخائِنُ خائِفٌ، وَالْمُسِيئُ مُسْتَوْحِشٌ، اِذا وَرَدَتْ عَلَى الْعاقِلِ لَمَّةٌ جلَمَمَةٌج قَمَمَ الْحُزْنَ بِالْحَزْمِ، وَ قَرَعَ الْعَقْلَ لِلْاِحْتِيالِ 👌كسى كه خطا و جرمى مرتكب مى ‏شود هراسان است، هرگاه آشفتگى ( وبلا ) بر عاقلى روى آورد، اندوه خود را با دورانديشى از بين بِبرد، و براى چاره جويى، درِ خانه عقل را بكوبد 📚 احادیث الطلاب ص 608 کلیدواژه: امین و درستکار/ خیانتکار/ بی گناه/ آسودگی
💠در کامل الزیارات آمده است؛ ینظر الی زواره و علی الباکین علیه و علی المقیمین عزاءه . 🌸🔺ابا عبدالله به کسانی که به آمده‌اند نگاه می‌کند، 🌸🔺به کسانی که بر او می کنند 🌸🔺و آن‌هایی گرفته آمد که سیاه می‌کوبند، پرچم می‌زنند، جلسه آماده می‌کنند و چایی درست می‌کنند، کفش جفت می‌کنند، به آن‌ها نیز نظر می‌کند. 🎙استاد انصاریان 📚 کامل الزیارت کلیدواژه: کربلا/گریه کنندگان امام حسین/مجلس عزا
🌸🔸شعار روز عرفه: هر چه فهم ما بیشتر، سهم ما بیشتر و خسارت ما کمتر. 🌸🔸امام حسین علیه السلام می‌فرمایند: المعروف بقدرالمعرفه؛ یعنی هر کس معرفت بیشتری داشته باشد از خوبی‌ها بهره بیشتری خواهد داشت. ⬅️ راه‌های رسیدن به معرفت چیست؟ 🔮▫️1. تفکر 🔮▫️2. عبادت 🔮▫️3. شاگردی کردن 🔮▫️4. تقوا 🔮▫️5. مراقبت بر گناه 🔮▫️6. دعا برای معرفت به ویژه دعایی که شيخ كلينى و غير او از حضرت صادق عليه السّلام روايت كرده‌اند، 👌 ایشان اين دعا را تعليم زراره فرمودند كه در زمان غيبت و امتحان شيعه بخوانند: اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دينى. بحارالانوار، 52 /146حدیث 70 کلیدواژه: معرفت /تفکر/مراقبه/ عبادت
🏵🔹1. جامع ترين و بهترين سخن در خصوص فضايل او همان بيانات حضرت امام حسين عليه السلام است که وقتي جوانش عازم ميدان رزم با اشقيا بود، بر زبان آورد. (خلقا و خُلقا و منطقا ) 🏵🔹2. ارزش معنوي علي اکبر عليه السلام تا به آن اندازه است که پدر بزرگوارش که داراي مقام عصمت و امامت مي باشد، زندگي پس از او را فنا و مرگ مي داند. 🏵🔹3. حضرت امام حسين عليه السلام به هنگام بدرقه جوانش به سوي ميدان اين آيه را تلاوت فرمود: (انّ الله اصطفي آدم و نوحا و آل ابراهيم و آل عمران علي العالمين ذرّيّه بعضها من بعض )[15] که درجاتي از پاکي و طهارت روح را براي علي اکبر عليه السلام به اثبات مي رساند. 🏵🔹4. هنگامي که بدن علي اکبر زخم هاي فراوان خورده بود، خطاب به پدر گفت: «از شربتي که رسول اکرم صلي الله عليه و آله و سلم به دستم داد، سيراب شدم که در آن تشنگي نمي باشد و امام را براي نوشيدن اين شربت فرا خواند و اين حقيقت شأن و منزلت علي اکبر را تأييد مي کند.»[16] 🏵🔹5. امام سجاد عليه السلام بدن مطهر او را در مقبره اي مستقل در مجاورت مرقد مطهر پدرش به گونه اي دفن نمود که از ديگر قبور شهدا مشخص باشد.[17] 🏵🔹6. ائمه معصومان در روايات و زيارات مستقل، مقام او را به پاکي و طهارت نفس ستوده اند.[18] 🏵🔹7. در موقفي به نام «بني مقاتل» امام حسين عليه السلام را خواب سبکي فرا گرفت که پس از آن آيه استرجاع بر زبان جاري نمود، در گفت و گويي که بين پدر و پسر رخ داد، علي اکبر عرض کرد: اي پدر وقتي بر حق بودن ما قطعي است، ديگر از مرگ در راه آن باکي نداريم. امام وقتي چنين معرفتي را از پسر ديد فرمود: «خدايت پاداشي نيکو عطا کند. نيکوترين پاداش که بايد فرزندي از پدر دريافت کند.»[19] 🏵🔹8. وقتي علي اکبر عليه السلام به شهادت رسيد، امام قاتلان او را به عنوان افرادي معرفي کرد که بر خداوند رحمان جسارت کرده و حرمت رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم را هتک نموده اند.[20] 🏵🔹9. حضرت مهدي (عج) در زيارت ناحيه مقدسه او را از نسل پاک و تبار ابراهيم عليه السلام دانسته، بر او و پدرش درود فرستاده است. 🏵🔹10. عظمت مقام و خصال حميده اين جوان در حدي است که در ميان اقوام عرب به بزرگ منشي و عزت نفس معرفت بوده و دشمنان، صفات خوب او را مورد تحسين قرار داده اند. 📚منابع👇👇 [15] . آل عمران / 33 و 34. [16] . علي الاکبر ابن الامام الحسين، علي محمد دخيل، صص 12 ـ 13. [17] . همان مأخذ. [18] . همان. [19] . ابصار العين، ص 86؛ [20] . مقتل خوارزمي، ج 2، ص 31. کلیدواژه: شبیه پیغمبر/ زیارت ناحیه مقدسه/ فضایل علی اکبر ↩️منبرک فاطمی(محرم) https://eitaa.com/fatemi222/9366
💚امام حسین ع می فرمایند: 🔮♦️ راستگويى بزرگوارى است 🔮♦️ و دروغگويى ناتوانى است 🔮♦️ و رازدارى امانت است، 🔮♦️و همسايگى صداقت است 🔮♦️و كار،تجربه است. 💠قال الإمام حسين عليه السلام:اَلصِّدْقُ عِزٌّ، وَالْكِذْبُ عَجْزٌ، وَالسِّرُّ اَمانَةٌ، وَالْجِوارُ قَرابَةٌ، وَالْمَعُونَةُ صَداقَةٌ، وَالْعَمَلُ تَجْرِبَةٌ. 📚تاريخ يعقوبى، ج 2، ص 246. کلیدواژه: دروغگویی/صداقت/تجربه/رازداری ↩️منبرک فاطمی(محرم) https://eitaa.com/fatemi222/9366
💚امام حسین ع : مجادله و جروبحث از چهار حالت خارج نيست 🌸▫️1- يا تو با كسى درباره چيزى مناظره مى كنى كه هر دو، به آن آگاه و دانا هستيد، پس در اين حالت هر كدام از شما، خيرخواهى را كنار گذاشتيد و خواستار آبروريزى (يكديگر) هستيد و دانش و علم خود را ضايع كرديد 🌸▫️ 2- يا هر دو نسبت به آن (موضوع) جاهل و نادان هستيد، پس در چنين حالتى جهل و نادانى خود را آشكار كرديد، و از روى نادانى به مخاصمه و جر و بحث پرداختيد 🌸▫️ 3- يا فقط تو دانا هستى (به موضوع) پس در اين حالت، تو به طرف مجادله ظلم كردى بخاطر اينكه عيب و لغزش او را جستجو كردهاى 🌸▫️ 4- يا طرف مجادله تو دانا و آگاه است، پس در اين حالت حرمت او را نگه نداشتى و مقام و منزلت او را احترام نكردى، لذا تمام اين (چهار) حالات زشت است. پس هر كس انصاف داشته باشد و حق را قبول كند و مجادله را ترك كند به تحقيق ايمانش را محكم و مجالست دينى را به نيكى گذرانده و عقل خود را حفظ كرده است. 💠قالَ الْإِمامُ الْحُسَيْنُ عليه السلام: اَلْمِراءُ لا يَخْلُو مِنْ أَرْبَعَةِ أَوْجُهٍ، اِمَّا أَنْ تَتَمارى اَنْتَ وَ صاحِبُكَ فِى ما تَعْلَمانِ، فَقَدْ تَرَكْتُما بِذلِكَ النَّصِيحَةَ، وَ طَلَبْتُما الْفَضِيحَةَ، وَ اَضَعْتُما ذلِكَ الْعِلْمَ، اَوْ تَجْهَلانِهِ فَاَظْهَرْتُما جَهْلاً، وَ خاصَمْتُما جَهْلاً، وَ اِمَّا تَعْلَمُهُ اَنْتَ فَظَلَمْتَ صاحِبَكَ بِطَلَبِ عَثْرَتِهِ اَوْ يَعلَمُهُ صاحِبُكَ فَتَرَكْتَ حُرْمَتَهُ، وَ لَمْ تُنْزِلْهُ مَنْزِلَتَهُ وَ هذا كُلُّهُ مُحالٌ، فَمَنْ اَنْصَفَ وَ قَبِلَ الْحَقَّ، وَ تَرَكَ الْمُماراةَ فَقَدْ اَوْثَقَ اِيمانَهُ وَ اَحْسَنَ صُحْبَةَ دِينِهِ وَصانَ عَقْلَهُ. 📚 احادیث الطلاب ص 599 کلیدواژه: بحث و جدل/ جهل و نادانی/ایمان ↩️منبرک فاطمی(محرم) https://eitaa.com/fatemi222/9366
هدایت شده از عفاف و حجاب
سلام 🔺فردا ۲۱ تیر سالروز ملی عفاف و حجاب 🔺مباحثی جهت مطالعه تهیه شده در لینک زیر https://eitaa.com/Chastity/750
🌹 ﷽؛ 🌸🌼 شیوه شیخ عباس قمی برای دعوت به نماز 🍃 آيت الله بهاءالدينى گويد: يكى از منبرىهايى كه در سطح عالى بودند به محدث قمى (شیخ عباس قمی؛ نویسنده کتاب مفاتیح الجنان) اعتراض مىكند كه اين چه منبرى است كه دارى، پى در پى روىِ منبر از كتب علماى سابق روايات جهنم و بهشت را مىخوانى. منبر خطابى و فنى نمي روى؟ 🍃 محدث قمى گفته بود شما با آن منابر خطابى و آن همه لفّاظى بفرمائيد چند نفر نماز خوان و متدين درست كرده ايد؟ در حالى كه من با همين شیوه [بیان روایات قیامت و جهنم و بهشت] چقدر نماز خوان درست كردهام و چقدر افراد را به راه آورده و توبه داده ام. 📚 اکبر دهقان ؛ هزار و یک نکته اخلاقی از دانشمندان ؛ نکته ۸۲۳ ↩️منبرک فاطمی(محرم) https://eitaa.com/fatemi222/9366
نفوذ دشمن.pdf
3.62M
✔️فیش منبر محرم 📜عنوان: راه های نفوذ دشمن تعداد جلسات: ۱۰ 🎙حجت الاسلام والمسلمین استاد راجی علیه‌السلام ↩️منبرک فاطمی(محرم) https://eitaa.com/fatemi222/9366
مجالس بانوان.pdf
2.19M
✔️فیش منبر محرم 📜عنوان: بانوان عاشورایی تعداد جلسات: ۵ جلسه 👥️️مخاطب: ویژه بانوان علیه‌السلام 🆔 @fatemi222
عهد با جانان.pdf
3.22M
✔️فیش منبر کوتاه محرم 📜عنوان: مسئولیت پذیری اجتماعی تعداد جلسات: ۱۰ علیه‌السلام 🆔 @fatemi222
جلسه محرم ۸ جلسه ای.pdf
7.2M
✔️فیش منبر محرم 📜عنوان: سیره پیامبر ص در عاشورا تعداد جلسات: ۸ جلسه علیه‌السلام 🔶 جهت دریافت بیش ۳۰۰۰ محتوای تبلیغی به کانال زیر مراجعه فرمایید👇👇 💠 @mohtava_tab
حقیقت تکامل .pdf
1.1M
✔️فیش منبر محرم 📜عنوان: حقیقت تکامل تعداد جلسات: ۱۰ جلسه علیه‌السلام 🆔 @fatemi222
مسعود دولابی بانوی کربلا .pdf
1.13M
✔️فیش منبر محرم 📜عنوان: بانوی کربلا تعداد جلسات: ۹ جلسه علیه‌السلام 🆔 @fatemi222
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺دیدن این کلیپ واجب است 👆 🎥 آیا می‌دانید چرا مچ پا و دست و دکمه مانتوها در مد جدید لباس‌ها باز است؟ لطفاً این ۴ دقیقه کلیپ که ارزش دیدن برای حفظ شخصیت انسان دارد را ببینید تا بیشتر آگاه شوید. شلوار کوتاه زنان بی حجاب. لوط ولباس جلو باز 🆔 @fatemi222
در ايام طلبگى با عده اى از افراد در جلسه اى نشسته بوديم در آن مجلس ‍ مرخوم آية اللّه العظمى آقا حجت رضوان اللّه عليه ، مورد غيبت قرار گرفت ، با اينكه آن مرحوم حق استادى به گردن من داشت و سالها خدمت ايشان درس خوانده بودم و حتى در يك مسابقه عمومى از آن مرحوم جايزه گرفته بودم مع هذا در شرايطى قرار گرفتم كه من هم در آن برنامه حضور داشتم . يك وقت احساس كردم كه اين درست نيست من چرا بايد در آن شرايط قرار بگيرم ؟ لذا پى فرصت مناسبى بودم تا ايشان را ببينم و از وى رضايت بطلبم . تا اينكه در يك تابستانى آن مرحوم به حضرت عبدالعظيم تشريف آوردند. يك روز بعد از ظهر به در خانه ايشان رفتم و در زدم . در را باز كردند، گفتم : بگوييد فلانى است . ايشان در اندرون بودند اجازه ورود دادند. يادم هست وقتى كه داخل شدم ، ايشان را در حالى ديدم كه كلاهى بر سر داشتند و بر بالشتى تكيه كرده بودند و مريض به نظر مى رسيدند. گفتم : اقا آمده ام يك مطلبى را به شما بگويم ! فرمود: چه مطلبى ؟ گفتم : من از شما كمى غيبت كرده ام . اما غيبت زيادى نيز از ديگران شنيده ام و از اين كار سخت پشيمانم و خود را ملامت مى كنم كه چرا در جلسه اى كه از شما غيبت مى كردند حاضر شدم ؟ و چرا احيانا غيبت شما به دهن من نيز بيايد؟ من چون تصميم دارم كه ديگر از اين پس غيبت شما را نكنم و از كسى نيز استماع نكنم ، آمده ام كه به خود شما بگويم كه مرا ببخشيد و از من بگذريد. اين مرد با بزرگوارى اى كه داشت فرمود: غيبت كردن از امثال ما دو جور است : يك وقت به شكلى است كه اهانت به اسلام است . و يك وقت هم هست كه مربوط به شخص خود مامى شود. من كه مقصود ايشان را فهميده بودم گفتم : نه ! بنده چيزى كه به اسلام توهين و جسارت بشود نگفته ام بلكه هر چه بوده مربوط به شخص خودتان است . گفت : من گذشتم . انسان اگر مى خواهد توبه كند بايد حقوق مردم را بپردازد. اگر خمس ، زكات ، نماز، روزه ، حجّ و... بدهكار است بپردازد و بجاى آورد كه در عرف به اينها حق اللّه مى گويند. اما اگر رشوه اى به زور از كسى گرفته يا از فردى مالى را غصب كرده و يا در حق شخصى ظلم و تجاوزى نموده آنها را به صاحبانش برگرداند و اگر غيبت و تهمتى را مرتكب شده آن شخص را راضى نموده و در صورتى كه ممكن نيست و يا اين افراد از دنيا رفته اند، لااقل بايد استغفار كرد و براى آنها كه حقى از ايشان زايل شده و يا مورد غيبت و تهمت قرار گرفته اند، از خداوند طلب مغفرت نمود كه خداوند انشاءاللّه آنها را راضى مى كند. (حكايتها و هدايتها در آثار استاد شهيد آية الله مرتضى مطهرى) گفتارهاى معنوى ، ص 164
⚠️ امام خامنه‌ای: نسبت به تبلیغ نگرانم / تبلیغ در نگاه حوزه علمیه باید در مرتبه اول باشد رهبر انقلاب اسلامی هم‌اکنون در دیدار مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه: با اطلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم. این قدر ظرفیت تبلیغ در این کشور انبوه و متراکم و گسترده است که ما اگر چندین برابر آن مقداری که کار میکنیم هم کار کنیم، به نظرم این ظرفیت پر نمیشود. هم به تبلیغ احتیاج داریم، هم به موعظه احتیاج داریم، هم به تحقیق احتیاج داریم. امروز نگاه رائج در حوزه‌های علمیه این است که تبلیغ در مرتبه‌ی دوم قرار دارد، مرتبه‌ی اول چیزهای دیگر است مقامات علمی و امثال اینها؛ مرتبه‌ی دوم تبلیغ است و ما از این نگاه باید عبور کنیم؛ تبلیغ مرتبه‌ی اول است. ۱۴۰۲/۴/۲۱ 🆔 @fatemi222