eitaa logo
منبرک فاطمی
6.8هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
990 ویدیو
1.4هزار فایل
✔️ مباحث قرآنی، اخلاقی،داستان ✔️اهلبیت ومناسبتهامذهبی ✔️احکام کاربردی،پاسخگو ✔️مرثیه و مداحی ✔️عفاف وحجاب ✔️جهادتبیین ✔️فرزندآوری ✔️مهدویت ✔️شهدا ✔️نماز ✔️ هدیه به مادرم @a_f_133 🔺فهرست و... https://eitaa.com/fatemi222/6618
مشاهده در ایتا
دانلود
مقام معظم رهبری 🔻این که گفته میشود کار انبیا را میکند، برویم در عمق این حرف؛ این حرف یعنی چه؟ یُزَکّیهِم وَ یُعَلِّمُهُمُ الکِتبَ وَ الحِکمَة؛ کار انبیا این است؛ کار انبیا نجات بشریّت است و ایجاد یک جامعه‌ی انسانیِ برتر و والاتر است، «معلّم، شاغلِ شغل انبیا است» ۱۳۹۴/۰۲/۱۶ 📚 روز بر تمام معلمای عزیز مبارک 🇮🇷 @fatemi222
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
برادر و خواهر معلم! https://eitaa.com/fatemi222/8691 ۴ میم تربیت در قرآن https://eitaa.com/fatemi222/7581 شراب خواری در مدرسه https://eitaa.com/fatemi222/7043 حق معلم https://eitaa.com/fatemi222/2498 روز معلم https://eitaa.com/fatemi222/892 هفت نکته در باره علم https://eitaa.com/fatemi222/8705 کتب شهید مطهری https://eitaa.com/fatemi222/13592
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
🌀 الله اکبر! 🔻رفقا! چه کسی می داند تعداد قطعات یک ماشین چند تا هست؟ 30،000 🔻چه کسی می داند تعداد قطعات یک هواپیما مثلا 747 چند قطعه هست؟ بیش از 4،500،000 قطعه مجزا تشکیل می شود. 🔻حالا شما بگویید این وسیله کدام وسیله هست یا کدام ماشینی در این عالم هست که بیش از 10،000،000،000 قطعه دارد؟ 🔻شاید باور نکنید همین مغز شما، در این حجم کوچک، بیش از ده میلیون سلول های عصبی تشکیل شده که هماهنگ با هم کار می کنند. احتمالا مغز انسان، پیچیده ترین ساختار در عالم هستی است 🔻چه کسی این ساختار پیچیده را طراحی کرده است؟ 👌گاهی برای یک الله اکبر گفتن، خیلی باید فسفر سوزاند خیلی باید فکر کرد. الله اکبر ... 🇮🇷 @fatemi222
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
مدال شهادت.pdf
413.4K
🌀مدال شهادت مناسبت: شهادت ⏰ زمان منبر: 20 دقیقه ✍️سیر بحث: 🔻مجلس، به یاد یک شهید با غیرت برگزار می شود، شهیدی که مدال های رنگارنگ ورزشی به گردن آویخته بود. اما این بار مدال شهادت را به گردن آویخت. 🔻 شهید حمیدرضا الداغی که با مظلومیت تمام در بین ارذال و اوباش برای آزادی چند تا دختر اسیر دست این اراذل به میدان آمد، غیرت او به او اجازه نداد تماشا کند که دختر ایرانی زیر دست اراذل و اوباش اسیر باشد. 🔻 نفرین بر آن رسانه های خبیثی که مهر سکوت به لب های خودشان زدند، این شهیدی که در راه آزادی چند زن جوان جان داد اما آنها هیچ خبری را مخابره نکردند. اگر شما واقعاً طرفدار آزادی زن هستید، پس چرا لال شدید؟ 🔻جوانمردی که به ظاهرش نگاه می کنی، نه طلبه هست ، نه بسیجی هست، نه ظاهر مذهبی دارد اما در این ایران زندگی می کند، غیرت دارد، نمی تواند اسارت یک زن را ببیند، چرا او را تکریم نمی کنید؟ 🔻 در هر مدرسه دخترانۀ به پاس جان فدای راه آزادی زن شمع روشن کنند. اشک بریزند، این غیرت را خدا با مدال شهادت در هم آمیخت. بله گاهی با یک غیرت تا قله شهادت می شود رفت. 🇮🇷 @fatemi222
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
📚اهمیت علم‌ و عالم در قرآن‌📚 🖌🖍🖌🖍🖌🖍🖌🖍🖌🖍 1⃣ خدا ترسی علماء ❇️ إِنَّمَا يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ ﺍﺯ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺧﺪﺍ ﻓﻘﻂ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻣﻰ ﺗﺮﺳﻨﺪ.(فاطر٢٨) 2⃣ برابری مقام علماء با فرشتگان ❇️ شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ وَالْمَلَائِكَةُ وَأُولُو الْعِلْمِ قَائِمًا بِالْقِسْطِ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺑﺮﭘﺎ ﺩﺍﺭﻧﺪﻩ ﻋﺪﻝ ﺍﺳﺖ ﮔﻮﺍﻫﻲ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ ﻛﻪ ﻫﻴﭻ ﻣﻌﺒﻮﺩﻱ ﺟﺰ ﺍﻭ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﻭ ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﺩﺍﻧﺶ ﻧﻴﺰ ﮔﻮﺍﻫﻲ ﻣﻰ ﺩﻫﻨﺪ ﻛﻪ ﻫﻴﭻ ﻣﻌﺒﻮﺩﻱ ﺟﺰ ﺍﻭ ﻧﻴﺴﺖ .(آل عمران١٨) 3⃣ برابر نبودن علم و جهل ❇️ قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ ﺑﮕﻮ : ﺁﻳﺎ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﻭ ﺩﺍﻧﺶ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﻲ ﺑﻬﺮﻩ ﺍﺯ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﻭ ﺩﺍﻧﺶ ﺍﻧﺪ ، ﻳﻜﺴﺎﻧﻨﺪ؟(زمر٩) 4⃣اولین آیه نازل شده درموردخواندن است❇️ اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ ﺑﺨﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﻧﺎم ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﻛﻪ [ ﻫﻤﻪ ﺁﻓﺮﻳﺪﻩ ﻫﺎ ﺭﺍ ] ﺁﻓﺮﻳﺪﻩ(علق١) 5⃣سوگند خوردن خدا به قلم ❇️ ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﻥ ، ﺳﻮﮔﻨﺪ ﺑﻪ ﻗﻠﻢ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﻣﻰ ﻧﻮﻳﺴﻨﺪ ،(قلم١) 6⃣برتری اهل علم بر دیگران ❇️ يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ ﺗﺎ ﺧﺪﺍ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺭﺟﻪ ﺍﻱ ﻭ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻧﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺭﺟﺎﺗﻲ [ ﻋﻈﻴﻢ ﻭ ﺑﺎﺍﺭﺯﺵ ] ﺑﻠﻨﺪ ﮔﺮﺩﺍﻧﺪ.(مجادله١١) 7⃣علم آموزی هدف بعثت انبیاء ❇️ لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِّنْ أَنفُسِهِمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻣﻨّﺖ ﻧﻬﺎﺩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺁﻧﺎﻥ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﻱ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺑﺮﺍﻧﮕﻴﺨﺖ ﻛﻪ ﺁﻳﺎﺕ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﺪ ﻭ [ ﺍﺯ ﺁﻟﻮﺩﮔﻲ ﻫﺎﻱ ﻓﻜﺮﻱ ﻭ ﺭﻭﺣﻲ ] ﭘﺎﻛﺸﺎﻥ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ، ﻭ ﻛﺘﺎﺏ ﻭ ﺣﻜﻤﺖ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﻰ ﺁﻣﻮﺯﺩ.(آل عمران١٦٤) 🆔 @fatemi222
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي  و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اولیائک دستام خالیه دستامو بگیر محتاج توام محتاج و فقیر آقا 🆔 @fatemi222
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠در حدیث آمده: اگر پشت‌سر برادر دینی‌اش جمله‌ای بگوید که احترام او در جامعه پایین بیاد؛ "خَرَجَ عَن وِلایَت الله" از ولایت خدا خارج میشه. 🇮🇷 @fatemi222
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
گرد این چاه نگرد. 🆔 @fatemi222
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
1_4033240425.pdf
184.7K
📑‌ مجموعه ایده‌های ترویجی و 🔸۵۹ پیشنهاد عملیاتی جذاب برای کنش‌گران اجتماعی و تربیتی 🔹شامل: فعالیت‌های آموزشی فعالیت‌های تبلیغی فعالیت‌های میدانی فعالیت‌های مطالبه‌گری فعالیت‌های بین‌المللی 🆔 @fatemi222
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ 💠گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله مطهری ✨یاد شهید عزیزمان مرحوم آیت‌الله مطهّری را گرامی میدارم که به معنای واقعی کلمه یک معلّم بود. ❇️همه‌ی آن خصوصیّاتی که ما در معلّمین مدارسمان یا مدرّسین دانشگاه‌هایمان انتظار داریم، در این مرد وجود داشت. ⭕️من توصیه میکنم نوشته‌های ایشان و تنظیم‌شده‌های سخنرانی‌های ایشان را، بخصوص معلّمین، حتماً نگاه کنند و بخوانند. 💠درباره جایگاه و مسئولیت معلمین 🏷تکریم جامعه‌ی معلمین کشور 🙏اوّلین مطلب سپاس از جامعه‌ی معلّمان است؛ این سربازان گمنام نظام اسلامی و اسلام و مسلمین که در دورترین نقاط کشور، مشغول مجاهدتند و با مشکلات فراوان، دارند کار میکنند. 💎کاری که معلّم بر عهده گرفته ــ معلّم متعهّد ــ به نظر من مهم‌ترین کار در کشور است. 📌معلّم در واقع معمار آینده‌ی کشور است. 🌟قضیّه‌ی تربیت نوجوانان ما، با توجّه به هوش نوجوان ایرانی، اهمّیّت مضاعف پیدا میکند. 🏷انتظارات از معلمین: ♦️شاگرد را مثل فرزند خود دانستن ♦️تشویق دانش‌آموزان به حضور در مراکز برکت‌آفرین مثل مساجد و هیئتها ♦️اهتمام به حضور دانش‌آموز در مدرسه ♦️زنده کردن احساس هویّت ایرانی و اسلامی در دانش‌آموزان 👈وقتی نظام از جامعه‌ی معلّمی توقّعی دارد، باید در قبال این جامعه احساس مسئولیّت هم بکند. 🔻این احساس مسئولیّت [هم] در همه‌ی ابعاد است؛ فقط مسئله‌ی معیشت نیست. 🔹مسئله‌ی تجربه‌آموزی است، مسئله‌ی مهارت‌آموزی است؛ 🔹[مثل] آموزشهای ضمن خدمت و رسیدگی به دانشگاه فرهنگیان. 💠درباره اصل مسئله‌ آموزش‌وپرورش 🏷جایگاه آموزش و پرورش در نظام مدیریّت کشور ❌یک خطای راهبردی در بین برخی از مسئولین در گذشته وجود داشته که خسارتهایی هم وارد آورده، و آن کوچک‌انگاریِ این دستگاه حیاتی است. 👈عبور از گردنه‌های دشوار پیشرفت، بدون کمک آموزش‌وپرورش ممکن نیست. 🏷مسئله ثبات مدیریت در دستگاه آموزش و پرورش ‼️از سال ۹۲ تاکنون که ده سال است، ما پنج وزیر و چهار سرپرست در آموزش‌وپرورش دیده‌ایم! این چیز خیلی عجیب‌وغریبی است. ✔️همه‌ی فعّالیّتهای دیربازده به ثبات مدیریّت احتیاج دارد، از جمله آموزش‌وپرورش که خب فعّالیّتش خیلی دیربازده است. 🏷مسئله انطباق یا عدم انطباق نظام آموزشی با نیازهای کشور ☝️مسئولان عالی فرهنگی کشور، بخصوص در خود آموزش‌وپرورش، باید روی این فکر کنند. ♻️همان قدر که به نیروی مغزافزار نیاز است، به بازوی کارافزار هم نیاز است. ❇️سیاست اصلی در آموزش‌وپرورش باید سودمند بودن آموزشها برای آینده‌ی کشور باشد. 🏷مسئله‌ سند تحوّل آموزش و پرورش 1️⃣بایستی دائماً به‌روزرسانی بشود. 2️⃣برای اجرای آن، یک نقشه‌ی راه لازم است. 3️⃣نقشه‌ی راه باید از سوی دولت و مجلس حمایت بشود. 4️⃣برای سند تحوّل، یک بدیلی و رقیبی درست نکنند. 5️⃣در نقشه‌ی راه، شاخصهای قابل اندازه‌گیری وجود داشته باشد. 🏷مسئله جذب معلم ⚠️ما امروز با کمبودِ معلّمِ کارآمد و متعهّد روبه‌رو هستیم. ↙️این سرمایه‌گذاری لازم دارد، تلاش لازم دارد. 📌دستگاه‌های مراکز تربیت معلّم، از جمله مهم‌ترینش دانشگاه فرهنگیان، باید تقویت بشوند که بتوانند کار را پیش ببرند؛ ❇️هم زیرساخت‌هایشان تقویت بشود، ❇️هم ظرفیّتهایشان افزایش پیدا کند. ➕علاوه‌ی بر این، شایستگی‌های حرفه‌ای معلّم و شایستگی‌های عمومی معلّم هم در طول خدمت بایستی رصد بشود. 📌از معلّمین مجرّب مؤمن قدیمی هم باید استفاده بشود. 🏷مسئله کتابهای درسی 📍کتاب درسی باید سرشار باشد از مشوّقهای نسل جوان. 📚مفاهیم اسلامی در کتابها بیاید؛ 🔍هم مفاهیم اسلامی، هم مفاخر اسلامی و ایرانی. ✍️شیوه‌ی کتاب‌نویسی هم بایستی جذّاب باشد، به‌روز باشد، مبتکرانه باشد. 🏷مسئله برون‌سپاری ❎شأن تعلیم و تربیت شأن دولتی است. 📌دو نکته فرعی: 👈وقتی ما به مدرسه‌ی دولتی کم‌اعتنائی بکنیم... معنایش این است که کسی که بنیه‌ی مالی ندارد، بنیه‌ی علمی هم نداشته باشد. 🔺این بی‌عدالتیِ محض است. ✔️مدرسه‌ی دولتی بایستی از آموزش خوب، از معلّم خوب، از فضای آموزشی خوب بهره‌مند بشود. 👈بعضی از مدارس غیر دولتی انصافاً ابتکارات جالبی دارند، 🔺باید از آن ابتکارات استفاده کرد، ✔️لکن به مجموعه‌ی مدارس غیر دولتی هم باید نظارت داشت. 🏷مسئله امور پرورشی 👏در ستاد آموزش‌وپرورش توجّهات خوبی به مسئله‌ی امور پرورشی میشود 👈لکن... باید امور پرورشی تا داخل مدارس امتداد داشته باشد. 🎯باید کار پرورشی جذّاب باشد، بچّه‌ها را فراری نباید بدهد. 🔹تقویت هویّت ملّی، 🔸تقویت عشق به میهن، 🔹تقویت پرچم ملّی، 🔸تعلیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی، ♦️در شمار اصلی‌ترین کارهایی است که بایستی انجام بگیرد. https://eitaa.com/fatemi222
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
هر روز معارفی از نکات قرانی ⚘⚘⚘⚘⚘⚘ 🔻ریشه‌ی گرفتاریها🔻 ⁉ ️چرا هر کاری میکنیم، زندگیهامون درهم و پیچیده هست؟؟!!🙁 ❗️️چرا اینهمه گرفتاریم؟؟!!😩 ⁉ ️با اینکه علم و تکنولوژی اینهمه پیشرفت کرده، چرا همیشه درگیر و گرفتار هستیم؟؟!!😥 ❗چرا به اون آرامشی که میخواستیم نرسیدیم؟؟!!😨 👈 جوابش اینه که: چون خدا آرامشِ حقیقی رو جای دیگه قرار داده، و ما آدرس رو گم کردیم!! 📣📣... یکی از دلایل اینهمه گرفتاری رو، خودِ خدا تو قرآنش اینطوری بیان میکنه: 👇️👇️👇️👇️ 🌴سوره طه آیه ۱۲۶🌴 🕋 وَ مَنْ أَعْرَضَ عَن‌ ذِكْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنكًا. 💢 هر كس كه‌ از ياد من إعراض‌ كند، من زندگی‌ را به او سخت میگیرم، و او را با سختی و مشكلات همراه‌ خواهم کرد. 👌 یعنی کسی که از غافل باشه، آرامش نداره. زندگی نکبت بار داره.😰😢 ☝️ ممکنه با پول و ثروت💰، بشه آسایش به دست آورد، ولی آرامش فقط با معنویت به دست میاد...😊😌 🌴سوره رعد، آیه ۲۸🌴 🕋 أَلاٰ بِذِکْرِ اللّٰهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ 💢 تنها با ذکر و یادِ خدا دل‌ها آرام می‌گیرد. ⚘⚘⚘⚘⚘ 🆔 @fatemi222
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
هر روز معارفی از نکات قرانی ⚘⚘⚘⚘⚘⚘ 🌴 آخرین وصیت امام صادق (ع) قبل از شهادت: 🔰 ام حمیده، همسر امام صادق (ع) می‌گوید: 😳😦 هنگام شهادتِ امام صادق (ع) صحنه عجیبی از امام مشاهده شد. 👈 ایشان در آخرین لحظاتِ عمر شریف خود، چشم‌های خود را باز کردند و فرمودند: "تمام خویشاوندان و بستگان مرا جمع کنید". ☝️ وقتی همه خویشان و بستگان بر بالین حضرت جمع شدند، امام نگاهی به آنان کردند و فرمودند: 🔹 "انَّ شَفاعَتَنَا لا تَنالُ مَستَخِفّاً بِالصَّلاةِ". 🔸 شفاعت ما به هر کس که را سبک بشمارد نخواهد رسید. 📚 ثواب الاعمال صدوق، ص ۲۰۵. ⚠ دقّت کنیم... حضرت نفرمود شفاعت ما به "تَارِکُ الصَّلَاه" و بی نماز نمیرسد، بی نماز که اصلاً تکلیفش مشخص است. 🌴 پیغمبر اکرم (ص) فرمود: 🔹 "مَنْ تَرَکَ الصَّلَاةَ مُتَعَمِّداً فَقَدْ کَفَرَ" 🔸 هر کس نماز را عمداً ترک کند کافر شده است. 📣📣... پس تکلیف بی نماز مشخص... اینجا امام‌ صادق (ع) فرمود شفاعت ما به "مَستَخِفّاً بِالصَّلاةِ" نمیرسد. یعنی کسی که نماز را سبک و خفیف بشمرد. ⛔️ "مَستَخِفّاً بِالصَّلاةِ" 👈 یعنی کسی که نمازش برایش خیلی اهمّیت ندارد. کسی که نماز خود را دیر و زود میخواند، یا با بی‌حالی و کسالت میخواند. 👌 حرف قرآن هم همین است، که مراقب نمازهایتان باشید: 🕋 حَافِظُوا عَلَی الصَّلَوَاتِ (بقره/۲۳۸) 👈 از نمازهای خود محافظت کنید، و مراقب نمازهایتان باشید. گویم ‌زِ امام صادق این طُرفه حدیث تا شیعه‌ی او به لوح دل بنگارد فرمود که بر شفاعت ما نرسد هر کس که نماز را سبک بشمارد ⚘⚘⚘⚘⚘ 🆔 @fatemi222
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
📜 تدبيرهای مربی ▫️تدبيرها و دقت‌ هاى مربى و مشورت با كودك و واگذار كردن مسئوليت‌ ها و چشم‌ پوشى از ضعف‌ هاى ناخواستۀ آنها و تو سرى نزدن و حتى كوچك جلوه دادن خسارت و ضررهاى وارده از ناحيۀ كودك مى‌ تواند شهامت اقدام و شخصيت برخورد و قدرت تحمل مسئوليت‌ ها و تصميم جبران شكست‌ ها و ضعف‌ ها را در كودك زنده كند. ▫️ و همان طور كه گذشت مى‌تواند راز شخصيت و حريت و تفكر را به كودك بياموزد و او را در برابر هجوم ديگران واكسينه كند و مصونيت ببخشد. ▫️مربى براى استفاده بهتر از وسايل تربيتى، ناچار است كه شرايط رشد و حالت‌ هاى روانى كودك را بشناسد. ▫️بايد از نيروها و استعدادهايى كه در بچه‌ ها به تدريج شكل مى‌ گيرند، مطلع باشد تا از كار طبيعى اين نيروها دچار بهت و سرگيجه نشود و در برابر هجوم اين نيروها عكس‌ العمل مناسب داشته باشد. ▫️آگاهى از اين نكته مهم است كه كودك در چه مرحله‌ اى حواسش و در چه مقطعى احساسات گوناگونش و تخيلش و كنجكاوى‌ اش و احساس مقبوليتش و احساس مسئوليتش و احساس شرم و خوددارى‌ اش و ديگر احساساتش شكل مى‌ گيرد. ▫️ اگر مربى اين حالت‌ ها و احساس‌ ها را نشناسد نمى‌ تواند در برابر كسانى كه اينها را در كنار هزارها تست تجربه كرده‌ اند و به بهره‌ بردارى از آن مشغول شده‌ اند موضع مناسب داشته باشد و نمى‌ تواند پاسخ مثبتى بدهد. ▫️ يا به تقليد و ذلت مى‌ افتد و يا به غرور و خشونت و در هر حال گرفتار مشكلات و درگيرى‌ هايى خواهد شد كه بسيار شاهدش بوده‌ ايم و خواهيم بود. ❛❛ عین‌صاد 📚 | ص ۴۲ #️⃣ ⚘⚘⚘⚘⚘ 🆔 @fatemi222
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
🔮 ویژگی های 🧕 در برابر نامحرمان👨‍🦰 باید ویژگی های زیر را داشته باشد: ۱ - بدن را بپوشاند و بدن نما نباشد. ۲ -موجب جلب توجه 🧔 نشود. ۳- مفسده انگیز😱 نباشد. ۴- لباس مخصوص👔 مردان نباشد. ۵- مهیج و محرک😎 نباشد. ۶- مروج فرهنگ دشمنان و گروههای منحرف👹 نباشد. ۷- همراه نباشد. 📚 منبع:کتاب" ص ۱۰۹" ┈┈••✾❀🕊💓🕊❀✾••┈┈• 📚احکام کاربردی https://eitaa.com/fatemi222/6617
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
🇮🇷 🖼 راه‌کارهای علمی و عملی برای دعوت دختران به 🆔 @fatemi222
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
جدول قمر در عقرب سال ۱۴۰۲
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
سلام ✍🏻اگر می‌خوای دوستی با دوامی داشته باشی، اگر می‌خوای بهترین دوستت تو رو از دست ندی با ما همراه باشید! 👈🏻برای حفظ و دوام دوستی باید یه سری صفات در خودتون داشته باشید؛ اون صفات رو امام صادق علیه السلام به ما می فرمایند: ✅عنه عليه السلام :تَحتاجُ الإخْوةُ فيما بَيْنَهُم إلى ثلاثةِ أشياءَ ، فإنِ استَعمَلُوها و إلاّ تَبايَنُوا و تَباغَضُوا، و هي : التَّناصُفُ ، و التَّراحُمُ ، و نَفْيُ الحَسَدِ .(1) 1⃣ انصاف با يكديگر 2⃣ مهربانى با يكديگر 3⃣ و حسد نبردن به هم 👌🏻انصاف داشتن یعنی با مرام باشی و حق دوست رو رعایت کنی 👌🏻مهربان بودن یعنی با تواضع و مروت و از خودگذشتگی با دوستت برخورد کنی. 👌🏻حسد یعنی بد دوستت رو نخوای، اگر دوستت موفقیتی به دست آورد از موفقیت اون ناراحت نشی. 🥸اگر این سه تا رو رعایت کنی دوست صمیمیت رو هیچ وقت از دست نمی‌دی. 1.تحف العقول : 322. 🆔 @fatemi222
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
هر روز معارفی از نکات قرانی ⚘⚘⚘⚘⚘⚘ 🔻مثل آبِ خوردن🔻 🗣 معمولاً تو عُرف، کاری که خیلی راحت باشه رو به آب خوردن تشبیه میکنند. میگن: "انجام فلان کار، مثل آبِ خوردن میمونه". 🔔 امّا خدا میگه در همین آبی که میخورید تأمّل و اندیشه کنید: 👇️👇️👇️👇️ 🌴سوره واقعه آیات ۶۸، ۶۹ و ۷۰🌴 🕋 أَفَرَأَيْتُمُ الْمَاء الَّذِي تَشْرَبُونَ؟! 🕋 أَ أَنتُمْ أَنزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنزِلُونَ؟! 🕋 لَوْ نَشَاء جَعَلْنَاهُ أُجَاجًا. فَلَولا تشکرون؟! 💢 آیا به آبی که می‌نوشید اندیشیده‌اید؟! 💢 آیا شما آن را از ابر نازل کرده‌اید، یا ما نازل می‌کنیم؟! 💢 اگر بخواهیم، میتوانیم این آبِ گوارا را تلخ و شور قرار ‌دهیم، ولی این کار را نمیکنیم. پس چرا شکر نمی‌کنید؟! 🤔 قران میگه هم در کمیّت و نحوه تولید این آب تفکّر کنید، هم در کیفیت و گواراییِ آب. 👈 اگر همه مردم کره زمین 🌍 جمع بشن، نمیتونن مثل این آب رو تولید کنند. آبِ به این گوارایی.🌧💦💧 ♻️اندکی تفکّر لطفاً♻️ 🤔 آفرینش، کلاس تدبّر و اندیشه است، و این  تدبّر و اندیشه، خودش زمینه‌سازِ تشکّر میشه. 👌 اگر کسی اهلش باشه، با نگاه کردن به یه لیوان آب🥛، مبدأ و معاد و خدا و... رو یاد میکنه. ☝️ از این دفعه، هر بار که آب میخوریم، به این آیه فکر کنیم، و خدا رو بر این نعمت الهی شکر کنیم. راستی... ⚠️ "آب هست، ولی کم است". ⛔️در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.⛔️ ⚘⚘⚘⚘⚘ 🆔 @fatemi222
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
هر روز معارفی از نکات قرانی ⚘⚘⚘⚘⚘⚘ 🔻راز شاد زیستن🔻 🌏 خاک، تا دانه‌ها رو سبز نکنه🌱، خودش سبزه‌زار نمیشه.☘🌿🍀 👈 این یعنی سبز کن، تا سبز بشی. 🔔 این یک قاعده است... 👌 وقتی که تو زندگیت برای شادی و خوشبختی دیگران تلاش میکنی، حتماً خداوند کسی رو قرار میده که برای شادی و خوشبختی تو، تلاش کنه... 🔔 چرا که این قانون خداوند است... 🌴سوره الرحمن آیه ۶۰🌴 🕋 هَلْ جَزَاءُ الْإِحْسَانِ إِلَّا الْإِحْسَان؟! 💢 آیا جزای نیکی جز نیکی است؟! یعنی: 👈 اگر احسان کنی، احسان می‌بینی. 👈 اگر نیکی کنی، نیکی می‌بینی. پس: ☝️ اگر میخوای دلشاد بشی، باید دلی رو شاد کنی.😊☺️😃 🔰 پیامبر اکرم (ص) فرمود: 🔹 "مَن أَرادَ أن تُستَجابَ دَعوَتُهُ وَ أَن تُكشَفَ كُربَتُهُ فَليُفَرِّج عَن مُعسِرٍ". 🔸 هر كس که میخواهد دعايش مستجاب شود، و غمش از بين برود، بايد گره از كار گرفتارى باز كند. 📚 نهج الفصاحه ص ۷۵۹ ، ح ۲۹۶۱. پس: ☝️ گره از کارِ مردم باز کن، تا خدا گره از کارت باز کنه. ⚘⚘⚘⚘⚘ 🆔 @fatemi222
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
وفات حضرت عبدالعظیم علیه السلام.MP3
16.85M
سخنرانی 🎤 به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم علیه السلام پنج شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴٠۲ 🆔 @fatemi222
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
1_1036272395.PDF
250.5K
📜فیش منبر کوتاه 📩 منبرک ؟؟؟؟؟ حسنی علیه السلام ♦️ فیش منبر حضرت عدالعظیم حسنی علیه السلام 🔖آنچه در این فیش می خوانید : 🌀عرضه عقاید حضرت عبدالعظیم محضر امام هادی علیه السلام و تایید ایشان 💠آیا ما دینداریم؟؟؟ آیا دینمان رو عرضه کردیم؟؟؟ 💠 مدال انت ولینا حقا برای حضرت عبدالعظیم از طرف امام زمان 🆔 @fatemi222
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
♦️منبر کوتاه♦️ حسنی علیه السلام ♦️سوال: ✍️چرا ثواب حضرت عبدالعظیم برابر با زیارت امام حسین علیه السلام است؟ آیا جایگاه عبدالعظیم مثل امام حسین است؟ حضرت عبدالعظیم چه مقام رفیعی دارد که درباره زیارت هیچ معصومی این ثواب نیامده است؟ ❇️در ابتدا باید گفت: باید توجه داشت که آن ثواب ها که برای زیارت عبد العظیم ذکر شده در مقایسه با زیارت ائمه (ع) نیست، زیرا هیچ کسی با آنان قابل مقایسه نیست از این رو امیرمومنان(ع) فرمود: «لا یقاس بال محمد (ص) من هذه الامه احد، و لا یسوی بهم من جرت نعمتهم علیه ابدا؛ (۱) هیچ کس از این امت را با آل محمد نمی‌توان مقایسه کرد. آنان که ریزه خوار خوان نعمت آل محمد اند با آن ها برابری نمی‌توانند». 🔰از این کلام حضرت به روشنی به دست می‌آید که مردم و همه بشر نه تنها نمی‌توانند به مقام ائمه (ع) دست یابند و به جا و مقامی معنوی برسند که آن ها دارند، بلکه همگان ریزه خوار نعمت معنوی آن ها و با آنان قابل مقایسه نخواهد بود. با توجه به این نکته حال باید گفت: 🔺اولا : در مورد دلیل اینکه چرا ثواب زیارت عبدالعظیم حسنی(ع) به مثابه زیارت سیدالشهدا(ع) در کربلا عنوان شده است، باید گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حلقه وصل شیعیان در شهرهای مختلف بودند و می توان از ایشان به عنوان سفیر سیار ائمه(ع) یاد کرد. ایشان از جمله محدثین و علمای برجسته شیعه است که به دلیل مجاهدتهای علمی و تلاش برای رساندن معارف اهل بیت به شیعیان مورد توجه و تأیید ائمه معصوم قرار گرفته است. امامزاده عبدالعظیم حسنی در بین علما به عنوان محدث مطرح هستند. محدث کسانی هستند که فن جمع آوری احادیث و طبقه بندی روایات را می داند، آن را جمع می کند و یا می نویسد و یا شاگرد تربیت می کند. اما راوی کسی است که در سند حدیث نامش قرار می گیرد ضمن اینکه در محدث اصطلاح ویژه ای است و آن اینکه حدیث را مستقیم می شنود و دیگرانی که از او نقل می کنند راوی می شوند. لذا حضرت عبدالعظیم از محدثین است. 🔶در مورد دلیل اینکه چرا ثواب زیارت حرم عبدالعظیم به مثابه زیارت سیدالشهدا(ع) در کربلاست این نکته نیز قابل توجه است که : ممکن است در مورد سایر امامزادگان بزرگوار نیز روایاتی بوده، اما به دست ما نرسیده است چون ما هر یک از این امامزادگان را به نیت ائمه زیارت می کنیم و ثواب آن محفوظ است. اما روایت ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ما رسیده است. برخی شیعیان نزد امام هادی(ع) رفته و گفتند ما از زیارت کربلا آمدیم - در آن زمان که حاکمیت بنی عباس بود این سفر و زیارت بسیار برای شیعیان مشقت داشت- و حضرت در جواب فرمود که شما در ری زیارت عبدالعظیم را بکنید مثل این است که امام حسین(ع) را زیارت کرده اید. 🔷البته با اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از نظر علمی در میان علمای شیعه برجسته است اما جنبه امامزاده بودن ایشان در بین مردم غلبه دارد. برعکس، سید مرتضی و سید رضی که از امامزادگان هستند جنبه علمی آنها در بین مردم غلبه دارد. 🔶جنبه دیگر در حق حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) می تواند بحث مأموریتهای ایشان باشد. چرا که حضرت بین شیعیان که در جای جای خطه اسلامی نمی توانستند با هم ارتباط داشته باشند، حلقه اتصال بود. چون ائمه ایشان را قبول داشتند و ممکن است این ثواب ناظر به همین مجاهدتهایی باشد که در راه ارتباط بین شیعیان و رساندن پیام ائمه باشد که از ایشان می توان به عنوان سفیر سیار ائمه یاد کرد. 🔺ثانیا _ ممکن است شرائط خاص زمانى و مکانى، سبب گردیده باشد، که آن همه فضیلت برای زیارت حضرت (ع) ذکر شده آن را مانند فضیلت زیارت سیدالشهداء (ع) محسوب داشته و این درک فضیلت را مخصوص آن زمان قرار داده باشد؛ زیرا متوکل عباسى و برخى دیگر از حکام جور، پس از تخریب بارگاه امام حسین (ع)، براى جلوگیرى از زیارت آن بزرگوار، مأموران دژخیم و جلادى را، به مراقبت و نگهبانى گماشته بودند، که به صغیر و کبیر رحم نمى کردند و جان افراد در خطر کشته شدن قرار می گرفت و حتى زائرین زیادى را، بی رحمانه به خاک و خون کشیده بودند. چه این که مسئله لزوم پایگاه سازى و تشکیل مراکز تجمع نیروها و اجتماعات، موضوعى است، که به طور کلى از اخبار و احادیث به دست مى آید، روشن مى شود که ائمه اطهار (ع) دوست می¬داشتند، شیعیان با هم باشند، گرد هم جمع شوند، مذاکره کنند، و براى حفظ کیان تشیع و نشر معارف و گسترش مکتب، فعالیت هاى دینى و تبلیغى و اجتماعى داشته باشند. 📚پی نوشتها: ۱. نهج البلاغه، نشر موسسه امیر المومنین قم ۱۳۷۵ ش، خطبه 🆔 @fatemi222
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲