eitaa logo
منبرک فاطمی
6.5هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
971 ویدیو
1.4هزار فایل
✔️ مباحث قرآنی، اخلاقی،داستان ✔️اهلبیت ومناسبتهامذهبی ✔️احکام کاربردی،پاسخگو ✔️مرثیه و مداحی ✔️عفاف وحجاب ✔️جهادتبیین ✔️فرزندآوری ✔️مهدویت ✔️شهدا ✔️نماز ✔️ هدیه به مادرم @a_f_133 🔺فهرست + تبلیغات شما و... https://eitaa.com/fatemi222/6618
مشاهده در ایتا
دانلود
دلیل این خیر و بركت دلیل این خیر و بركت و کرامت خاصّ این بود كه عصر امام رضا(ع) عصر ویژه ای بوده و تعیین جانشین و معرفی امام بعدی، با مشكلاتی روبرو شده بود كه در عصر امامان قبلی، بی سابقه بود؛ زیرا از یك سو پس از شهادت امام كاظم(ع) گروهی كه به «واقفیه» معروف شدند، براساس انگیزه های مادی، امامت حضرت رضا(ع) را انكار كردند و از سوی دیگر امام رضا(ع) تا حدود چهل و هفت سالگی دارای فرزند نشده بود و چون احادیث رسیده از پیامبر حاكی بود كه امامان دوازده نفرند كه نه نفر آنان از نسل امام حسین خواهند بود، فقدان فرزند برای امام رضا(ع)، هم امامت خود آن حضرت، و هم تداوم امامت را زیر سؤال می برد و واقفیه این موضوع را دستاویز قرار داده امامت حضرت رضا(ع) را انكار می كردند. گواه این معنا، اعتراض «حسین بن قیاما واسطی» از سران «واقفیه» بود که طی نامه ای به امام رضا(ع) او را متهم به عقیمی كرد و نوشت: چگونه ممكن است امام باشی در صورتی كه فرزندی نداری؟! امام(ع) هم در پاسخ نوشت: "از كجا می دانی كه م دارای فرزندی نخواهم بود، سوگند به خدا بیش از چند روز نمی گذرد كه خداوند پسری به من عطا می كند كه حق را از باطل جدا می كند". دوم) امامت حضرت(ع) در کودکی: اینکه امامت به قدرت الهی به یک نوجوان هشت ساله که هنوز به سن بلوغ نرسیده است منتقل شد یک کرامت مهم بود؛ آنچنانکه پیش از این، نبوت به حضرت عیسی(ع) در نوزادی داده شده بود. سوم) مناظرات علمی حضرت(ع): مناظراتی که امام(ع) با دانشمندان فرقه ها و مذاهب مختلف در این دوره دارد، بسیار مهم است. اینکه چگونه یک نوجوان می تواند در مناظرات و بحث های مختلف اسلامی و فکری با دانشمندان آن زمان، آنان را مغلوب کند، هم کرامتی بزرگ بود و هم علامتی بر حقانیت امامت ایشان. 👌شاگردان امام جواد(ع) امام جواد(ع) با وجود کوتاهی دوران حیات و امامت، شاگردان بزرگی را تربیت می کنند؛ امثال «حضرت عبدالعظیم حسنی»، «جناب علی بن مهزیار اهوازی»، «فضل بن شاذان نیشابوری»، «محمد بن سنان زاهری»، «ابونصر بزنطی کوفی» و «دعبل خزاعی» از شاگردان آن حضرت هستند که نزد ایشان، رشد علمی یافته و تربیت شدند و یا از آن حضرت(ع) حدیث نقل کردند. روایان احادیث جوادالائمه(ع) تنها محدثان شیعه نبودند؛ بلكه علماء و دانشمندان اهل تسنن نیز معارف و حقایقى از اسلام را از آن حضرت نقل كرده اند. به عنوان نمونه «خطیب بغدادى » احادیثى با سند خود ازآن حضرت نقل كرده است. همچنین «حافظ عبدالعزیز بن اخضر جنابذى » در كتاب معالم العترة الطاهرة و مؤلفانى مانند «ابو بكر احمد بن ثابت»، «ابواسحاق ثعلبى» و «محمد بن مندة بن مهربذ» در كتب تاریخ و تفسیر خویش روایاتى از آن حضرت نقل كرده اند. شهادت امام جواد(ع) مأمون خلیفه عباسی که چون سایر خلفای بنی عباس از نفوذ باطنی امامان معصوم در بین مردم هراس داشت سعی کرد ابن الرضا(ع) را تحت مراقبت خاص خویش قرار دهد که یکی از حیله های وی برای اینکار ازدواج دخترش با امام بود. لذا دختر خویش «ام الفضل» را به ازدواج حضرت امام جواد(ع) درآورد تا مراقبی دائمی و از درون خانه، بر امام گمارده باشد. دلیل دیگری که مأمون دختر خود را به ازدواج امام در آورد کشاندن امام به سمت خود بود؛ چرا که تصور می کرد امام با این وصلت مجذوب مادیات و جاه و مقام شده، قداست وی خدشه دار و از راه اصلی منحرف، شیعیان متفرق شده و مأمون خود قوی می شود. مأمون همچنین می خواست با این وصلت علویان را از اعتراض و قیام بر ضد خود باز داشته، خود را دوستدار و علاقمند به آنان نشان دهد. امام جواد(ع) نیر ـ که مانند بقیه امامان(ع) از آینده اطلاع داشت و هیچ کاری را بدون آگاهی انجام نمی داد ـ بخوبی از دسیسه های مأمون آگاه بود و با علم به وصلت با دختر وی رضایت داد. یکی از دلایل پذیرش این وصلت از سوی امامان، حفظ شیعیان از دسیسه های کینه توزانه مأمون حفظ کند . لذا امام(ع) اگرچه تن به این ازدواج داد، اما شواهد تاریخی گواه این حقیقت است که مأمون نتوانست به حیله های از پیش تعیین شده خود دست یابد. امام جواد(ع) تا پایان خلافت مأمون در مدینه ساکن بود و پس از مرگ مأمون به دستور معتصم عباسی و در سال 220 هجری قمری، به همراه همسرش ام الفضل به بغداد رفت. ایشان در ماه ذیقعده همان سال مسموم شد و در آخر آن ماه به شهادت رسید. مزار مطهر وی در کاظمین بغداد و در کنار قبر جدش «امام کاظم(ع)» هم اکنون قبله حاجات عابدان و موحدان است. منابع علمی درباره تاریخ و زندگانی امام جواد(ع) ↩️در آستانه ولادت امام جواد علیه السلام 👇 https://eitaa.com/fatemi222/7609
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 امام جواد (علیه السلام): عزّت و شخصیّت مؤمن در بی نیازی از دیگران است. 🍃🌹🍃 🌺 سالروز ولادت جوادالائمه حضرت امام محمد تقی علیه السلام را تبریک می‌گوییم. 🍃🌹🍃 @fatemi222
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در اين حريم، هيچ‌كسی بی‌مراد نيست بازار اهل معرفت اینجا کساد نیست همواره بی‌حساب فقط لطف می‌كند بيهوده نام او كه امامِ "جواد " نيست ديدم كه در تمامی حاجت‌گرفته‌ها فرقی ميان مجتهد و بی‌سواد نيست پرسيدم از حوائج و بين جواب‌ها حتی يكی‌ش، "حاجت ما را نداد"، نيست نامی برای درب ورودی مرقدش درخور تر از ورودی "باب المراد" نيست 🍃🌹🍃 @fatemi222
D1737354T14839331(Web)-mc.mp3
1.33M
🔹 مناظرات علیه السّلام یکی از جنبه های علمی حیات امام جواد علیه السّلام، مناظرات آن حضرت با عالمان درباری بنی عبّاس است. آن حضرت توانست در این مناظرات، عدم صلاحیت علمی و فقهی درباریان بنی عبّاس و نیز جایگاه علمی ممتاز اهل بیت علیهم السّلام را آشکار کند. 🎙 📺 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ ↩️ ولادت امام جواد علیه السلام https://eitaa.com/fatemi222/7609
D1737359T17090384(Web)-mc.mp3
13.08M
🔹 کیفیت استغفار در لسان علیه السلام کسی که گناه می کند، از خداوند دور می شود و توبه یعنی بازگشت به سوی خدای متعال. بسیاری از افرادی که گناه می کنند گمان دارند که گناه برای آنان ضرر ندارد. 🎙 📺 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ ↩️ ولادت امام جواد علیه السلام https://eitaa.com/fatemi222/7609
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😂نمایش طنز: چرا خدا بخاطر چند سال گناه ، برای همیشه به جهنم می‌برد ⁉️ ‎🍃🌹🍃 @fatemi222
152.5K
اشکالی بر قسمت آخر کلیپ👆
و اما...... سردار سلیمانی عاشق بچه ها بود او حدود چهل سال با دشمنان اسلام و ایران جنگید تا آنها وارد کشورمان نشوند او خیلی از شب ها را نخوابید تا دشمن ها نتوانند کشورمان را خراب و ناامن کنند سردار سلیمانی بارها به کشور عراق و سوریه رفت و با داعش جنگید تا بچه های آنجا را نجات دهد بچه ها هم به سردار خیلی علاقه داشتند و به او «عمو قاسم» می گفتند حالا دختر گلم و پسر خوبم خودکار تو بردار و یک نامه به عمو قاسم بنویس و حرف های دلت را به او بگو به نام خدا سلام عمو قاسم...... ........... .. تدوین حجت الاسلام ابراهیم زنگویی .🔺برنامه معرفتی صالحین👇 https://eitaa.com/fatemi222/11639
1_1468660191.mp3
3.53M
🌺 (ع) 💐بی روی علی شعر من آرایه ندارد 💐بی اذن علی نطق در آن مایه ندارد 🎙 👏 👌بسیار دلنشین 🔴حضرت علی علیه‌السلام 👇 https://eitaa.com/fatemi222/5084
💠 ویژه‌نامه ولادت (علیه‌السلام) منتشر شد 📥 سخنرانی مکتوب 📥 پرسش و پاسخ 📥 مقالات 📥 کلیپ و نماهنگ 📥 پیامک 📥 اشعار 📥 سخنرانی و مولودی 📥 استوری 📥 عکس پروفایل و پوستر 📥 نرم‌افزار 🌐 دریافت ویژه‌نامه ولادت امام علی (علیه‌السلام) 🔴حضرت علی علیه‌السلام 👇 https://eitaa.com/fatemi222/5084
جهاد در راه علی ع.ارکان جهاد تبیین.ولادت حضرت امیرالمومنین علی ع و روز پدر 1400.pdf
645.3K
🌸فیش منبر ولادت امام علی 📜عنوان: جهاد در راه علی علیه‌السلام 📖موضوع: ارکان جهاد تبیین علیه‌السلام 🔶 جهت دریافت بیش از ۲۰ محتوای تبلیغی میلاد حضرت علی علیه‌السلام به کانال زیر مراجعه فرمایید👇👇 https://eitaa.com/fatemi222/5084
قطره ای از فضائل مولا علی علیه السلام.pdf
641.8K
🌸فیش منبر ولادت امام علی 📜عنوان: قطره ای از فضائل مولا علی علیه السلام علیه‌السلام 🔴حضرت علی علیه‌السلام 👇 https://eitaa.com/fatemi222/5084
D1737361T15636402(Web)-mc.mp3
1.22M
🔹 مقام پدر مقام و جایگاه پدر در نزد خداوند بسیار والاست. به طوری که در روایت آمده که از نفرین پدر باید ترسید چرا که از شمشیر برنده تر است و از سرنیزه نافذتر. زمانی که دل پدرها بشکند، خداوند از آنها دادخواهی می کند. 🎙 📺 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🔴حضرت علی علیه‌السلام 👇 https://eitaa.com/fatemi222/5084
D1736793T14089244(Web)-mc.mp3
10.04M
🔹 قدر و منزلت علیه السلام بسیاری از اولیاء خدا در زمان خودشان، آن طور که باید مورد شناخت قرار نگرفتند و تکریم نشدند. یکی از این امامان، امام علی بودند. 🎙 📺 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🔴حضرت علی علیه‌السلام 👇 https://eitaa.com/fatemi222/5084
D1737556T15465813(Web)-mc.mp3
4.37M
🔹 خدمات و فعالیت‌های علیه السلام کار امیر المؤمنین (ع) شبیه معجزه می‌باشد. امام علی (ع) طی ۶۳ سال عمر شریفشان هم در کار فرهنگی، کار تولیدی و کار توزیعی و هم در کار خدماتی عالی‌ترین نمره‌ها را کسب کرده‌اند. 🎙 📺 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🔴حضرت علی علیه‌السلام 👇 https://eitaa.com/fatemi222/5084
D1737357T17617451(Web)-mc.mp3
12.32M
🔹 فضائل علیه السلام وجود مقدس امیر المومنین علیه السلام در قرآن و روایات به عنوان یک وجود ممتاز و برجسته مطرح است. سیمای ایشان در نظام هستی یک سیما و چهره درخشان و بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم یک سیمای بی نظیر است. 🎙 📺 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🔴حضرت علی علیه‌السلام 👇 https://eitaa.com/fatemi222/5084
و اما نکاتی در باره ولایت اهلبیت 👇 ولایت چیست https://eitaa.com/fatemi222/11969 ولایت ادامه توحید https://eitaa.com/fatemi222/11970 هدف ولایت. https://eitaa.com/fatemi222/11971 مقام ولایت https://eitaa.com/fatemi222/11972 حاکم درونت؟ https://eitaa.com/fatemi222/11973 زیربنای ولایت https://eitaa.com/fatemi222/11974
امام، جلودار كسانى است كه جلوتر از زمان را مى‌خواهند... امام، جلودار كسانى است كه جلوتر از زمان را مى‌خواهند؛ چون امام براساس واقعيت‌هايى حكومت مى‌كند و رهبرى مى‌كند كه هنوز علوم انسانى، آن را كشف نكرده‌اند و جلوتر از علم و جلوتر از زمان و آگاهىِ‌ انسان هستند. چون چنين امامى ضرورت دارد، پس وجود دارد. و چنين امامى را تو بايد كشف كنى و چنان امامتى را تو بايد زمينه‌ساز باشى. هيچ نمى‌توانى كه سر بچرخانى كه نمى‌شود 📚 تو مي آيي(ويرايش جديد)‌صفحه 81 🔶استاد علی صفایی حائری: ویژه میلاد حضرت علی علیه‌السلام https://eitaa.com/fatemi222/5084
🔰 ولايت چيست؟ 🔶🔸اين ولايت، بالاتر از محبت و دوستى و عشق است؛ 🔸 كه عشق على در دل دشمنان او هم خانه داشت. 🔸 آنها كه شكوه و وقار كوه و زيبايى دشت و عظمت كوير و دريا و جلوه‏ى طلوع و غروب، اسيرشان مى‏ كند و چشمشان را مى‏ گيرد و دلشان را به بند مى‏ كشد، چگونه مى‏ شود شكوه و عظمت آن روح بزرگتر از كوه، زيبايى و گستردگى آن قلب وسيع‏تر از هستى و عظمت و ناپيدايى آن سينه‏ ى ناپيداتر از كوير و عميق‏تر از دريا و جلوه‏ ى آن طلوع بى غروب، چشم و دل و عشق و احساسشان را پر نكند. 🔸هر كس با هر مشربى و عقيده‏ اى، مى‏ تواند دوستدار على باشد. 🔸 در على، علم و عشق، تدبير و شمشير، حريت و عبوديت، نجواى دل و آتش سخن، زمزمه‏ى شب و فرياد روز، قدرت و عزت و تواضع و ذلت، نرمش و آشنايى و خشونت و پايدارى، 🔸 در على اين همه هست و اين همه بخاطر حق است و براى اوست و اين است كه همه‏ ى او دوست داشتنى است و حتى دشمنش در دل شيفته‏ ى اوست و مخالفش در پنهان شيداى او. 🔸 ولايت على، نه على را دوست داشتن كه فقط على را دوست داشتن است. 🔸ولايت على، على را سرپرست گرفتن و از هواها و حرف‏ ها و جلوه‏ ها بريدن است. 📝 استاد علی صفایی حائری 📚 کتاب غدیر ، صفحه ۱۱ ویژه میلاد حضرت علی علیه‌السلام https://eitaa.com/fatemi222/5084
🔰 ولایت ادامه ی توحید 🔷🔹 و اين ولايت، ادامه ‏ى ولايت حق است و دنباله ‏ى توحيد، آن هم توحيدى در سه بعد؛ در درون و در هستى و در جامعه؛ 🔹 كه توحيد در درون انسان، هواها و حرف‏ ها و جلوه ‏ها را مى ‏شكند؛ هواهاى دل و حرف ‏هاى خلق و جلوه ‏هاى دنيا را. 🔹 و در جامعه طاغوت ‏ها را كنار مى‏ ريزد 🔹 و در هستى خدايان و بت‏ ها را. 🔹 در اين حد، موحد، جز خدا كسى را حاكم نمى‏ گيرد. 🔹 جز وظيفه چيزى او را حركت نمى‏ دهد. هيچ قدرت و ثروت و جلوه ‏اى در روح او موجى نمى ‏آورد و هيچ دستورى او را از جا نمى‏ كَنَد. جز دستور حق و امرِ اللّه، از هر زبانى كه اين دستور برخيزد و از هر راهى كه اين امر برسد. 🔹 و هنگامى كه روحى به آزادى رسيد و جز امر حق امرى نداشت و جز خواست او خواهشى نداشت، اين روح به ولايت مى ‏رسد و به سرپرستى مى‏ رسد و دستور او و حتى نگاه او در دل‏ هاى موحد عاشق، حركت مى ‏آفريند. 🔹 و اين است كه رسول به ولايت رسيد و به اولويت رسيد؛ كه النَّبىُ أَوْلى‏ بِالمُؤمِنينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ. 🔹 و اين است كه على به ولايت مى ‏رسد؛ كه: مَنْ كُنْتُ مَولاه فَهذا عَلىٌّ مَولاه. 🔹 اين هم پس از آن جمله ‏ى استفهامى و اقرارى أَلَسْتُ أَوْلى‏ بِكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ؟ 🔹 و اين است كه پيشوايان ديگر به ولايت مى‏ رسند؛ كه به عصمت و آزادى و آگاهى رسيده بودند. اذهب عنهم الرجس و طهرهم تطهيرا. و اين معناى ولايت است 📝 استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) 📚 کتاب غدیر، صفحه 12 ویژه میلاد حضرت علی علیه‌السلام https://eitaa.com/fatemi222/5084
🔰 هدف ولایت 🔷🔹 اين كافى نيست كه انسان‏ هاى مرفهى بسازيم، بلكه بايد براى آنها جهتى و راهى را در نظر بگيريم كه آنها پس از رفاه و تكامل استعدادها در آن راه بيفتند و آن جهت را انتخاب كنند. 🔹 اين رهبرى و سرپرستى بالاتر از امنيت و پاسدارى و بالاتر از رفاه و پرستارى، هدف دارد. 🔹 اين رهبرى در زمينه‏ى آزادى و با هدف آموزگارى و شكوفا كردن استعدادهاى انسان و با هدف تشكيل جامعه انسانى براساس قسط همراه است 🔹كه على مى‏ گفت: لَيْسَ أَمْرى و أَمْرُكُمْ واحداً انّى أُريدُكُمْ للّه و أَنْتُمْ تُريدُونَنى لأَنْفُسِكُمْ. 🔹هدف من و شما يكى نيست. من شما را نه براى خودم و نه براى‏ خودتان، كه براى حق مى ‏خواهم، در حالى كه شما مرا به خاطر خويشتن و منافع خود خواستاريد. 🔹شما مى‏ بينيد من مثل عثمان نيستم كه شما را بچاپم، به اين خاطر به من روى آورديد، 🔹اما من شما را نه براى خودم مي خواهم و نه براى رفاه خودتان، كه براى حق مى‏ خواهم. 🔷🔹اين كافى نيست كه انسان‏ هاى مرفهى بسازيم، بلكه بايد براى آنها جهتى و راهى را در نظر بگيريم كه آنها پس از رفاه و تكامل استعدادها در آن راه بيفتند و آن جهت را انتخاب كنند. 📝 استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) 📚 کتاب غدیر،صفحه ۲۵ ویژه میلاد حضرت علی علیه‌السلام https://eitaa.com/fatemi222/5084
🔰 مقام ولایت 🔷🔹 و اين مقام ولايت است كه از دل آن عرب ‏هاى خون ‏ريز تهديست، از دل آن مردان محدود گرفتار، روح ‏هايى را بيرون كشيد كه تمام هستى را در يك گام طى كردند و حتى به بهشت قناعت نورزيدند. 🔹 اين مقام ولايت است كه از ابوذر كه براى هيچ زنده بود و براى هيچ مى‏ مرد، ابوذرى بيرون كشيد كه براى حق زنده بود و براى او مى‏مرد و حتى تنها مى‏ مرد. 🔹 و اين مقام ولايت است كه از بلال، بلالى كه تا ديروز افتخارش به اربابش بود، بلالى آفريد كه روياروى اربابش مى‏ ايستاد و او را پست و حقير و محدود مى‏ ديد و به راهنماييش همّت بسته بود و براى مبارزه ‏اش آماده گشته بود. 🔹 و اين مقام ولايت است كه از سلمان، اين كوير تشنه و اين مسافر پايدار، دريايى ساخت، دريايى از عظمت و آگاهى و عشق. 🔹 اين مقام ولايت است كه استعدادهاى بشر را بيرون ريخت و خلق كريمه و استعدادهاى خوب او را شكوفا كرد و از بشر، انسان بيرون كشيد و او را از ظلمات نفس، از ظلمت خلق دنيا، از هواها و حرف ‏ها و جلوه ‏هاى پوچ، به سوى نور هستى هدايت كرد. 🔹 انسانى كه ديگر در سطح غريزه و حرف‏ ها و محدودها زندگى نمى ‏كرد و با اين معيارهاى كم و كوتاه اندازه نمى‏ گرفت. 📝 استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) 📚 کتاب غدیر،صفحه 21 ویژه میلاد حضرت علی علیه‌السلام https://eitaa.com/fatemi222/5084
🔰چه کسی در درونت حکومت دارد ؟ 🔷🔹 ولايت يعنى تنها على را حاكم گرفتن و تنها او را دوست داشتن و اين ولايت و سرپرستى است كه معاويه و احمد حنبل و جرج جرداق و و و از آن بهره‏اى ندارند، كه حاكم در درون آنها و محرك در وجود آنها امر على و دستور على نيست؛ كه هواها و حرف‏ ها و جلوه‏ ها در آنها حكومت دارند. 🔹 معاويه گر چه على را دوست دارد، ولى سلطنت را بيشتر از على ‏خواهان است و دوستدار آن است. 🔹و احمد حنبل گر چه براى على شعر مى ‏سرايد اما حكومت ديگرى را به عهده دارد. و جرج جرداق گر چه از على مى‏ نويسد، اما براى على نمى ‏نويسد؛ كه محركى ديگر دارد و عاطفه ‏اى فقط او را به چرخ انداخته است. 🔹اما مالك؟ اين مالك است كه ولايت على را به عهده دارد و اين بار گران را به آسانى مى‏ كشد. 🔹مالك چند سال براى نابودى معاويه رنج كشيده و كوشش كرده است. خويش و فاميل و قبيله‏ اش را به خون كشيده، شب‏ها و روزها را بر روى لبه‏ ى تيغ و سرِ نيزه‏ ها گذرانده و شمشير زده و شمشير زده تا اين كه لشگر شام را عقب رانده و معاويه را به حركت وادار كرده و در بيرون از خيمه آماده ‏ى فرار نموده، هان چيزى نمانده تا اين بت بزرگ بشكند و اين طاغوت سركش بميرد و يا فرارى شود و مالك به هدف نهايى، به پيروزى محبوب دست بيابد و در ميان قومش و در ميان تمام مردم به بزرگى معرفى شود و بر رقيب خودش، اشعث و بر قبيله‏ى رقيبش، كِنده، پيروز شود. 🔹 درست در اين هنگام، در اين هنگام، على او را مي خواند، على او را مى‏ طلبد. على مى‏ گويد كه برگرد. و اين از مرگ سخت‏ تر و اين از مرگ جانكاه ‏تر است. 🔶🔸 مخالفت يك هوى، مخالفت يك هوس، مخالفت با يك حرف و گذشتن از حرف‏ هاى خلق، مخالفت با يك جلوه از جلوه ‏هاى دنيا ما را مى ‏شكند، ما را از پاى در مى‏آورد. ما از راه حق با يك حرف با يك فحش با يك پشيز باز مى‏ گرديم 🔸 و اما مالك؟ و اما مالك؟ او از تمام هواهاى چند ساله و تمام حرف ‏هاى تمام مردها و زن ‏هاى عرب و از زمزمه ‏ى خفيف زبان ‏ها بر سر راه مردان فاتح و از نگاه‏ هاى شيفته‏ ى سرداران پيروز و از تمام جلوه‏ هاى دنيا، از اين همه مى‏ گذرد و باز مى‏ گردد و به على اين سرپرست آگاه ملحق مى‏شود. 🔸 چرا؟ چون در درون مالك، ديگر هواها و غريزه‏ ها حرف‏ ها و زمزمه ‏هاى زن‏ هاى عرب جلوه‏ هاى پررنگ و برق دنيا حاكم نيست، 🔸 اينها كوچكتر از اين هستند كه در روح بزرگ مالك موجى و حركتى ايجاد كنند... 🔸 او به ولايت رسيده و از نعمت ولايت برخوردار است. نشستن و ايستادن و آمدن و رفتن و دوست داشتن و دشمن داشتن او همه از سمت‏ ولىّ كنترل مى‏شود؛ نه از طرف هواها و حرف ‏ها و جلوه ‏ها. 🔸 مالك اين را يافته كه على اين مرد آزاد از غير حق و اين انسان آگاه حق، بيش از مالك به مالك علاقه دارد و بيش از مالك از مصالح و منافع مالك آگاهى دارد و بيشتر از مالك به منافع او مى‏ انديشد و بهتر به منافع او مى‏ انديشد؛ 🔸 پس ديگر جاى درنگ نيست و جاى سركشى نيست؛ كه سركشى‏ ها حماقت‏ هاى زيان آورى بيش نيستند. جاى تسليم است و اطاعت و پيروى و تشيع و دنباله روى. 📝 استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) 📚 کتاب غدیر،صفحه 14 ویژه میلاد حضرت علی علیه‌السلام https://eitaa.com/fatemi222/5084