9.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️ کلیپ تصویری: «تصور کن»
👤 با صدای صابر خراسانی و هنرنمایی با شن فاطمه عبادی
🏴 بهمناسبت ۸ شوال؛ سالروز تخریب قبور مطهر أئمّه بقیع (ع)
🆔 @fatemi222
🔰تبعات مختال بودن
قرآن کریم؛ انسان ها را به دو دسته تقسیم می کند↪️
🔹عاقل 🔸مختال
✅انسان عاقل بر اساس استدلال و برهان و یقین؛رفتار می کند و با محیط و افراد پیرامونی اش ارتباط دارد.
♨️انسان مختال؛بر اساس خیال و توهم و حدسیات زندگی می کند و کنش و واکنش رفتاری اش نسبت به پدیده ها و افراد پیرامونی اش بر اساس خیال و توهمی است که ریشه در واقعیت ندارد.
🖇 در نظامواره قرآن کریم؛رفتارهای انسان ها دارای دنباله و تبعات و امتدادهای مثبت یا منفی هست؛👌👌
به همین دلیل در روایات داریم که؛
👌انسان عاقل قبل از انجام هر کاری تبعات کارش را در نظر می گیرد؛
❌برعکس انسان مختال و خیالاتی و توهمی که چون استدلالی ندارد و صرفا بر اساس حدس و گمان تصمیم گیری می کند طبیعتا امکان سنجش و آینده نگری تبعات کارها و موضع گیری هایش را ندارد و گرفتاری های اجتماعی و شخصی برای خودش فراهم می کند.😔😔
📌بعنوان مثال؛
شخصی بر اساس خیالات و توهمات و حدسیات بی پایه؛افترا و تهمتی را نسبت به دیگری روا میدارد؛😨😨
فرد مقابل ممکن است اقدامات قانونی انجام دهد تا بطلان ادعای بدون دلیل شخص افترا زننده و بی گناهی خودش را اثبات کند 👌
و طبیعتا محکوم این ماجرا شخص افترا زننده است چون مدرکی برای اثبات ندارد و طبق قوانین حقوقی و کیفری مجازات خواهد شد؛و طبق روایات صریح در قیامت و عوالم برزخ و قبر هم باید مجازات سختی بابت این کار متحمل شود؛
یه لحظه تامل کنیم🤔🤔🤔
⬇️⬇️⬇️⬇️
همه این تبعات و دردسرها به دلیل پیروی از خیال و حدس و عدم پیروی از عقل است؛🙃
♻️ لذا بی دلیل نیست که اینهمه تاکید بر عقل و عقلانیت و یقین و استدلال و دوری از خیال و توهم و حدس در آیات قرآن شده است و به تعبیر علامه طباطبایی«ره» در المیزان؛تقوا و ایمان بر بستر عقل بنا می شوند.
و در حدیث از امام صادق «ع» داریم که↪️
☑️ ملاک حقانیت و ایمان و تقوای فرد را با نماز و روزه و رکوع و سجود و هیئت رفتن و خمس و زکات و جبهه و جهاد رفتن و.... نباید سنجید بلکه ببینید عاقل است یا خیر.
یا این حدیث از حضرت رسول«ص» ↪️
قِوامُ المَرءِ عَقلُهُ،
ولا دِينَ
لِمَن لا عَقلَ لَهُ.
جانمايه آدمى خرد اوست؛
و كسى كه عقل ندارد؛
دين ندارد😨
راستی از کدامین گروهیم؟؟؟🤔
🆔 @fatemi222
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 احکام پوشش و لباس شهرت
🔻 احکام موسیقی
🆔 @fatemi222
4_5938006450969251868.mp3
13.28M
✋
صوت کامل بیانات رهبر معظم انقلاب
🔹 در #دیدار_کارگران
🆔 @fatemi222
🔻فلسفه #حجاب در قرآن🔻
👩💼👩🔧 خانمی که میگی چرا مردای فاسد و هیز بهم متلک میندازن...😢😰
👩🎓 👩🏫 خانمی که میگی چرا تفاوت منِ تحصیلکرده رو با یه زن فاحشه نمیفهمن...😥😓
👩⚕ خانمی که از نگاهِ سنگینِ مردای نامحرم شکایت داری...😨
☝️ قرآن چاره کار شما رو ۱۴۰۰ سال پیش گفته:
🌴 سوره احزاب، آیه ۵۹ 🌴
🕋 یٰا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوٰاجِکَ وَ بَنٰاتِکَ وَ نِسٰاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذٰلِکَ أَدْنیٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلاٰ یُؤْذَیْنَ وَ کٰانَ اللّٰهُ غَفُوراً رَحِیماً
👈 ای پیامبر! به همسران و دخترانت، و به زنان مؤمنان بگو: "چادرهای بلند بر خود بیفکنند. این عمل مناسبتر است، تا به عفّت و پاکدامنی شناخته شوند، و مورد آزار قرار نگیرند. و اگر تا کنون خطا و کوتاهی از آنها سر زده است، توبه کنند، که خداوند آمرزنده و مهربان است".
📣📣... یعنی زنان و دختران...
☝️ اگر بخواهند از متلکها، تهمتها، تهاجمها و تهدیدهای اراذل و اوباش، و افراد آلوده و فاسد و هرزه در امان باشند،
👈 باید خود را بپوشانند.
☝️ چون سرچشمهی بسیاری از مزاحمتهای هوسبازان، "نوع لباس و پوشش زنان و دختران" است.
🔹 "یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ" 👈 خانومها حجابشون رو درست کنند.
🔹 "فَلاٰ یُؤْذَیْنَ" 👈 تا اذیت نشن.
📛 بدحجابی، بطور طبیعی باعث تحریکِ شهوتِ دیگران میشود،
👈 و وقتی شهوت تحریک شد، اهانت و آزار و اذیت و آبروریزی به دنبال دارد...
🙏 خواهرم!
⛔️ با بدحجابی، بهانه به دست بیماردلان و مزاحمانِ عفّت عمومی ندهید.
🦋 بلکه با حجابِ فاطمی، فرصتِ مانور را از هوسبازان و بیماردلان بگیرید.
#معارف_قرآن
#تخریب_بقیع
💔یاصاحب الزمان
ڪے مے رسے از راه همہ منتظریم
یڪ سال دگر هشتم شوال رسید
#هشتم_شوال
#سالروز_تخریب_قبور_ائمه_بقیع_ع
#تسلیٺ_باد🏴
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
🆔 @fatemi222
2_144144875344314523.pdf
184.7K
🔰مجموعه ایده ترویج حجاب و عفاف
🔸۵۹ ایده جذاب جهت ترویج حجاب
🔹شامل:
فعالیتهای اموزشی
فعالیتهای تبلیغی
فعالیتهای میدانی
فعالیتهای مطالبهگری
فعالیتهای بین المللی .
#حجاب
#عفاف
🆔 @fatemi222
🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارگران ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
💠درباره قدر و ارزش کارگر
🔻از اهمّیّت کار میشود اهمّیّت کارگر را فهمید.
💎کار، حیات جامعه و ستون فقرات زندگی مردم است.
🔹غذائی که میخوریم،
🔹لباسی که میپوشیم،
🔹امکاناتی که از آن در زندگی استفاده میکنیم،
🔺همهی اینها ناشی از کار است.
⭕️اگر در جامعه کار وجود نداشته باشد، همهی سرمایههای ملّی راکد میماند.
🏷درباره اهمیت تولید کار
👇تولید کار از جنبههای مختلف مهم است:
1️⃣کشور به کار احتیاج دارد،
2️⃣فرد کارگر به کار احتیاج دارد برای خاطر اینکه زندگیاش را اداره کند؛
3️⃣فرد کارگر یک احتیاج معنوی و روحی به کار دارد.
4️⃣کار مانع فساد میشود. خیلی از این فسادها بر اثر بیکاری است.
🏷درباره لزوم ارتباط مستقیم بین درآمد و کار
🧮درآمد بایستی ناشی از سعی باشد.
📌ما باید فرهنگ ثروت بادآورده را در کشور متوقّف کنیم.
⚔️اگر با فساد مبارزه کردیم، در این فرهنگ پیشروی خواهیم کرد.
🔍اگر یک مسئولی جرئت مقابلهی با مفسد داخلی را نداشته باشد، به طریق اولیٰ جرئت مبارزهی با زورگوی خارجی را نخواهد داشت.
💠درباره وظایف در قبال کارگران
🏷تلاش برای ارتقاء زندگی و رفاه کارگر
✅اگر تلاش شد تا زندگی کارگر ارتقاء پیدا بکند، وضع کشور ارتقاء پیدا خواهد کرد
❇️این هزینه نیست، این سرمایهگذاری است.
☝️این را همه بدانند؛
📍هم مسئولین بدانند،
📍هم خود کارفرمایان و سرمایهگذاران و کارآفرینان
💎بخش مهمّی از رشد تولید مربوط به کارگرها است.
🏷تأمین سهم عادلانه کارگر از درامد کار
✅سهم کارگر به عنوان سرمایهی انسانی، در ایجاد ارزش برای محصول کار، باید مورد توجّه قرار بگیرد.
↙️اگر میخواهیم سهم کارگر از ایجاد ارزش بالا برود، بایستی:
📌برای آموزش و مهارتآموزی و تجربهآموزی کارگر برنامهریزی کنیم
❌این معنایش این نیست که ما بخواهیم در مقابل سرمایهگذار و مانند اینها جبهه درست کنیم.
👈آن چیزی که میتواند این سهم عادلانه را تأمین کند، وجود انصاف است؛ فضای انصاف.
✔️بالا بردن زمینهی ارتقاء تواناییهای کارگر یک وظیفه است.
📌اگر چنانچه میخواهید به کارگر ظلم نشود، بایستی:
🔹وسایل و زمینهی ارتقاء مهارت او را فراهم کنید؛
🔸مسئلهی بیمه را تأمین کنید،
🔹مسئلهی بهداشت را،
🔸مسئلهی سلامت خانوادگی را،
🔹مسئلهی امنیّت شغلی را تأمین کنید.
💠درباره وفاداری جامعه کارگری به انقلاب و نظام
📍خود این چهارده هزار شهید در واقع چهارده هزار پرچم افتخار است در دست کارگران.
↙️به نظر من مهمترین نشانهی وفاداریِ جامعهی کارگری به نظام، رفتار آنها در این چند دهه بوده:
📌در اوّل انقلاب، تلاشهای گروهکها بود
📌بعد، بتدریج، بحث گروهکها به کنار رفت، عمدتاً بدخواهان خارجی در این قضیّه وارد شدند، تا امروز هم ادامه دارد
⭕️اقدام کردند برای اینکه بتوانند جامعهی کارگری را در مقابل نظام قرار بدهند، با شعارهای سطحی و غیر واقعی.
❇️اینکه جامعهی کارگری تحت تأثیر اینهمه تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و فضای مجازی و مانند اینها قرار نگیرد،
❇️کاری که آنها میخواهند انجام ندهد و
❇️بداند که چه کار دارد میکند،
💎این به نظر من جهاد بزرگ جامعهی کارگری است
👈البتّه یک اعتراضهایی در محیط کارگری وجود داشته، بعضی از این اعتراضات تا آنجایی که حالا بنده خبر دارم، اعتراضهای بهجایی بوده؛
📍اعتراض به تأخیر حقوق، اعتراض به واگذاری غلط.
🔺این کمک به دولت است، این کمک به نظام است، این آگاه کردن نظام است.
⭕️منتها در همین قضایا جامعهی کارگری با دشمن مرزبندی کردند
✔️[گفتند] به این کار اعتراض داریم، امّا از دشمن هم بیزاریم، با نظام هم رفیقیم، همراهیم.
👌حرکت کارگری این است.
💠درباره مسئله ایجاد کار
📌دو دسته جوان داریم که باید برای اینها فکر جدّی بشود:
⭕️ جوانهای تحصیلکردهی بیکار
👈یک فکری برای اینها باید بشود؛ اینها سرمایههای کشورند، نباید معطّل بمانند.
⭕️جوانهایی که نه دنبال تحصیلند، نه دنبال کارند
👈ما تعداد قابل توجّهی جوانِ اینجوری داریم؛ این هم جوان است، این هم سرمایه است، نبایستی از دست برود.
🍀برای شما امید و آرزوی خیر و برکت داریم. خداوند متعال انشاءالله شماها را محفوظ بدارد، باقی بدارد و قلب مقدّس ولیّعصر را و روح مطهّر امام را از همهی شما راضی بدارد.
🆔 @fatemi222
📜 برادر و خواهر معلم!
💠 در حالى كه فرصتها چون ابر مىگريزند و زمان همچون كودكان پابرهنه در كوچههاى شهر مىدود و ما در كار تماشاى «خسران» خويش، در معاملهاى كه هر ثانيه، «هستى» را با «نيستى» مبادله مىكنيم،
💠 آيا لحظهاى انديشيدهاى؟ و با طرح چند سؤال از خويش، ابرهاى بارور در گذر زمان را به «باريدن» و سيراب كردن، واداشتهاى
تا در بارش زلال آن به «رويش» و «فلاح» برسى؟ كه... «كه هستى»، «چه مىكنى»، «براى كه كار مىكنى»، «چرا كار مىكنى»، «در كجا هستى»، «به كجا مىخواهى بروى»، «به كجا رسيدهاى» و «به كجا رساندهاى»؟!!
💠 بگذار، صميمانه از تو بپرسم، اين سؤال را كه، راستى، «چرا معلم شدهاى؟»
💠 انگيزه و نيت تو براى انتخاب اين كار چه بوده است؟
آيا معلمى را به عنوان يك «شغل» همانند ساير شغلها، براى كسب درآمد گزيدهاى؟
💠 آيادر طلبِ يك كار به اصطلاح بىدردسر و با چند ماه تعطيلى با مزد و مواجب، بودهاى؟
💠 اگر چنين است، در خويش، تجديد نظر كن و مسئوليت خدايى و انسانىات را به خاطر آور، كه تو همانند يك كارمند اداره نيستى.
💠 تو با «انسانهايى» سر و كار دارى كه بسيارى از مسائل «زندگى» شان را از تو مىآموزند، اعمال و حركات تو را الگو قرار مىدهند.
💠 بخش عظيمى از شخصيتشان را «حرفها» و «رفتار» «تو» مىسازد.
اگر فاسد باشى، نسلهايى را فاسد كردهاى و اگر صالح باشى، نسلها را اصلاح كردهاى.
❛❛ عینصاد
📚 #تربیت_کودک | ص ۹
#⃣ #متن #بریده_کتاب #تربیت
🆔 @fatemi222
📜 مربی، بایدها و نبایدها
▫️ مربى نبايد از هوس ها و خواسته هايش كمك بگيرد و كودك را با محبت بيش از حد و يا زجر بيش از حد، فاسد و خراب كند.
▫️ بلكه بايد زمينه را بسنجد و روحيه ها را بشناسد و سپس از عامل مناسب، به مقدار لازم استفاده كند تا نتيجه بگيرد؛ چه بسا در تربيت كودك احتياج به شعور و همفكرى باشد، احتياج به تبادل نظر و همكارى باشد.
▫️ مربى دلسوز از اين مسائل غافل نمى شود و بر خود ننگ و عار نمى شمارد؛ چون هدف تربيت و سازندگى مغز و قلب و عقل و احساس كودك است.
▫️مربى بايد از پاكى و دلسوزى و سياست و آگاهى و آينده نگرى برخوردار باشد و كودك را براى برخورد با مسائلى كه بعدها به وجود مى آيند آماده كند، نه اين كه فقط به مسائل بينديشد و نه اين كه كودك را از مسائل دور نگه دارد و بى خبر بگذارد!
▫️چون در جامعه هاى باز و آزاد نمى توان كودك را از طريق ديگر با آن مسائل آشنا كرد و چون كودك از آن طرف تعليم نديده و آگاهى نيافته، راه كنار آمدن با اين مسائل را نمى داند و در نتيجه با نادانى خود به فساد مىرسد و از دست مى رود.
❛❛ عینصاد
📚 #تربیت_کودک | ص ۳۷
#⃣ #متن #بریده_کتاب #تربیت
🆔 @fatemi222