eitaa logo
منبرک فاطمی
7.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
✔️ مباحث قرآنی، اخلاقی،داستان ✔️اهلبیت ومناسبتهامذهبی ✔️احکام کاربردی،پاسخگو ✔️مرثیه و مداحی ✔️عفاف وحجاب ✔️جهادتبیین ✔️فرزندآوری ✔️مهدویت ✔️شهدا ✔️نماز ✔️ هدیه به مادرم @a_f_133 🔺فهرست و... https://eitaa.com/fatemi222/6618
مشاهده در ایتا
دانلود
📚اهمیت علم‌ و عالم در قرآن‌📚 🖌🖍🖌🖍🖌🖍🖌🖍🖌🖍 1⃣ خدا ترسی علماء ❇️ إِنَّمَا يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ ﺍﺯ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺧﺪﺍ ﻓﻘﻂ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻣﻰ ﺗﺮﺳﻨﺪ.(فاطر٢٨) 2⃣ برابری مقام علماء با فرشتگان ❇️ شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ وَالْمَلَائِكَةُ وَأُولُو الْعِلْمِ قَائِمًا بِالْقِسْطِ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺑﺮﭘﺎ ﺩﺍﺭﻧﺪﻩ ﻋﺪﻝ ﺍﺳﺖ ﮔﻮﺍﻫﻲ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ ﻛﻪ ﻫﻴﭻ ﻣﻌﺒﻮﺩﻱ ﺟﺰ ﺍﻭ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﻭ ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﺩﺍﻧﺶ ﻧﻴﺰ ﮔﻮﺍﻫﻲ ﻣﻰ ﺩﻫﻨﺪ ﻛﻪ ﻫﻴﭻ ﻣﻌﺒﻮﺩﻱ ﺟﺰ ﺍﻭ ﻧﻴﺴﺖ .(آل عمران١٨) 3⃣ برابر نبودن علم و جهل ❇️ قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ ﺑﮕﻮ : ﺁﻳﺎ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﻭ ﺩﺍﻧﺶ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﻲ ﺑﻬﺮﻩ ﺍﺯ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﻭ ﺩﺍﻧﺶ ﺍﻧﺪ ، ﻳﻜﺴﺎﻧﻨﺪ؟(زمر٩) 4⃣اولین آیه نازل شده درموردخواندن است❇️ اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ ﺑﺨﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﻧﺎم ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﻛﻪ [ ﻫﻤﻪ ﺁﻓﺮﻳﺪﻩ ﻫﺎ ﺭﺍ ] ﺁﻓﺮﻳﺪﻩ(علق١) 5⃣سوگند خوردن خدا به قلم ❇️ ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﻥ ، ﺳﻮﮔﻨﺪ ﺑﻪ ﻗﻠﻢ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﻣﻰ ﻧﻮﻳﺴﻨﺪ ،(قلم١) 6⃣برتری اهل علم بر دیگران ❇️ يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ ﺗﺎ ﺧﺪﺍ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺭﺟﻪ ﺍﻱ ﻭ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻧﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺭﺟﺎﺗﻲ [ ﻋﻈﻴﻢ ﻭ ﺑﺎﺍﺭﺯﺵ ] ﺑﻠﻨﺪ ﮔﺮﺩﺍﻧﺪ.(مجادله١١) 7⃣علم آموزی هدف بعثت انبیاء ❇️ لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِّنْ أَنفُسِهِمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻣﻨّﺖ ﻧﻬﺎﺩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺁﻧﺎﻥ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﻱ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺑﺮﺍﻧﮕﻴﺨﺖ ﻛﻪ ﺁﻳﺎﺕ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﺪ ﻭ [ ﺍﺯ ﺁﻟﻮﺩﮔﻲ ﻫﺎﻱ ﻓﻜﺮﻱ ﻭ ﺭﻭﺣﻲ ] ﭘﺎﻛﺸﺎﻥ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ، ﻭ ﻛﺘﺎﺏ ﻭ ﺣﻜﻤﺖ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﻰ ﺁﻣﻮﺯﺩ.(آل عمران١٦٤) 🆔 @fatemi222
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي  و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اولیائک دستام خالیه دستامو بگیر محتاج توام محتاج و فقیر آقا 🆔 @fatemi222
10.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠در حدیث آمده: اگر پشت‌سر برادر دینی‌اش جمله‌ای بگوید که احترام او در جامعه پایین بیاد؛ "خَرَجَ عَن وِلایَت الله" از ولایت خدا خارج میشه. 🇮🇷 @fatemi222
گرد این چاه نگرد. 🆔 @fatemi222
1_4033240425.pdf
184.7K
📑‌ مجموعه ایده‌های ترویجی و 🔸۵۹ پیشنهاد عملیاتی جذاب برای کنش‌گران اجتماعی و تربیتی 🔹شامل: فعالیت‌های آموزشی فعالیت‌های تبلیغی فعالیت‌های میدانی فعالیت‌های مطالبه‌گری فعالیت‌های بین‌المللی 🆔 @fatemi222
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ 💠گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله مطهری ✨یاد شهید عزیزمان مرحوم آیت‌الله مطهّری را گرامی میدارم که به معنای واقعی کلمه یک معلّم بود. ❇️همه‌ی آن خصوصیّاتی که ما در معلّمین مدارسمان یا مدرّسین دانشگاه‌هایمان انتظار داریم، در این مرد وجود داشت. ⭕️من توصیه میکنم نوشته‌های ایشان و تنظیم‌شده‌های سخنرانی‌های ایشان را، بخصوص معلّمین، حتماً نگاه کنند و بخوانند. 💠درباره جایگاه و مسئولیت معلمین 🏷تکریم جامعه‌ی معلمین کشور 🙏اوّلین مطلب سپاس از جامعه‌ی معلّمان است؛ این سربازان گمنام نظام اسلامی و اسلام و مسلمین که در دورترین نقاط کشور، مشغول مجاهدتند و با مشکلات فراوان، دارند کار میکنند. 💎کاری که معلّم بر عهده گرفته ــ معلّم متعهّد ــ به نظر من مهم‌ترین کار در کشور است. 📌معلّم در واقع معمار آینده‌ی کشور است. 🌟قضیّه‌ی تربیت نوجوانان ما، با توجّه به هوش نوجوان ایرانی، اهمّیّت مضاعف پیدا میکند. 🏷انتظارات از معلمین: ♦️شاگرد را مثل فرزند خود دانستن ♦️تشویق دانش‌آموزان به حضور در مراکز برکت‌آفرین مثل مساجد و هیئتها ♦️اهتمام به حضور دانش‌آموز در مدرسه ♦️زنده کردن احساس هویّت ایرانی و اسلامی در دانش‌آموزان 👈وقتی نظام از جامعه‌ی معلّمی توقّعی دارد، باید در قبال این جامعه احساس مسئولیّت هم بکند. 🔻این احساس مسئولیّت [هم] در همه‌ی ابعاد است؛ فقط مسئله‌ی معیشت نیست. 🔹مسئله‌ی تجربه‌آموزی است، مسئله‌ی مهارت‌آموزی است؛ 🔹[مثل] آموزشهای ضمن خدمت و رسیدگی به دانشگاه فرهنگیان. 💠درباره اصل مسئله‌ آموزش‌وپرورش 🏷جایگاه آموزش و پرورش در نظام مدیریّت کشور ❌یک خطای راهبردی در بین برخی از مسئولین در گذشته وجود داشته که خسارتهایی هم وارد آورده، و آن کوچک‌انگاریِ این دستگاه حیاتی است. 👈عبور از گردنه‌های دشوار پیشرفت، بدون کمک آموزش‌وپرورش ممکن نیست. 🏷مسئله ثبات مدیریت در دستگاه آموزش و پرورش ‼️از سال ۹۲ تاکنون که ده سال است، ما پنج وزیر و چهار سرپرست در آموزش‌وپرورش دیده‌ایم! این چیز خیلی عجیب‌وغریبی است. ✔️همه‌ی فعّالیّتهای دیربازده به ثبات مدیریّت احتیاج دارد، از جمله آموزش‌وپرورش که خب فعّالیّتش خیلی دیربازده است. 🏷مسئله انطباق یا عدم انطباق نظام آموزشی با نیازهای کشور ☝️مسئولان عالی فرهنگی کشور، بخصوص در خود آموزش‌وپرورش، باید روی این فکر کنند. ♻️همان قدر که به نیروی مغزافزار نیاز است، به بازوی کارافزار هم نیاز است. ❇️سیاست اصلی در آموزش‌وپرورش باید سودمند بودن آموزشها برای آینده‌ی کشور باشد. 🏷مسئله‌ سند تحوّل آموزش و پرورش 1️⃣بایستی دائماً به‌روزرسانی بشود. 2️⃣برای اجرای آن، یک نقشه‌ی راه لازم است. 3️⃣نقشه‌ی راه باید از سوی دولت و مجلس حمایت بشود. 4️⃣برای سند تحوّل، یک بدیلی و رقیبی درست نکنند. 5️⃣در نقشه‌ی راه، شاخصهای قابل اندازه‌گیری وجود داشته باشد. 🏷مسئله جذب معلم ⚠️ما امروز با کمبودِ معلّمِ کارآمد و متعهّد روبه‌رو هستیم. ↙️این سرمایه‌گذاری لازم دارد، تلاش لازم دارد. 📌دستگاه‌های مراکز تربیت معلّم، از جمله مهم‌ترینش دانشگاه فرهنگیان، باید تقویت بشوند که بتوانند کار را پیش ببرند؛ ❇️هم زیرساخت‌هایشان تقویت بشود، ❇️هم ظرفیّتهایشان افزایش پیدا کند. ➕علاوه‌ی بر این، شایستگی‌های حرفه‌ای معلّم و شایستگی‌های عمومی معلّم هم در طول خدمت بایستی رصد بشود. 📌از معلّمین مجرّب مؤمن قدیمی هم باید استفاده بشود. 🏷مسئله کتابهای درسی 📍کتاب درسی باید سرشار باشد از مشوّقهای نسل جوان. 📚مفاهیم اسلامی در کتابها بیاید؛ 🔍هم مفاهیم اسلامی، هم مفاخر اسلامی و ایرانی. ✍️شیوه‌ی کتاب‌نویسی هم بایستی جذّاب باشد، به‌روز باشد، مبتکرانه باشد. 🏷مسئله برون‌سپاری ❎شأن تعلیم و تربیت شأن دولتی است. 📌دو نکته فرعی: 👈وقتی ما به مدرسه‌ی دولتی کم‌اعتنائی بکنیم... معنایش این است که کسی که بنیه‌ی مالی ندارد، بنیه‌ی علمی هم نداشته باشد. 🔺این بی‌عدالتیِ محض است. ✔️مدرسه‌ی دولتی بایستی از آموزش خوب، از معلّم خوب، از فضای آموزشی خوب بهره‌مند بشود. 👈بعضی از مدارس غیر دولتی انصافاً ابتکارات جالبی دارند، 🔺باید از آن ابتکارات استفاده کرد، ✔️لکن به مجموعه‌ی مدارس غیر دولتی هم باید نظارت داشت. 🏷مسئله امور پرورشی 👏در ستاد آموزش‌وپرورش توجّهات خوبی به مسئله‌ی امور پرورشی میشود 👈لکن... باید امور پرورشی تا داخل مدارس امتداد داشته باشد. 🎯باید کار پرورشی جذّاب باشد، بچّه‌ها را فراری نباید بدهد. 🔹تقویت هویّت ملّی، 🔸تقویت عشق به میهن، 🔹تقویت پرچم ملّی، 🔸تعلیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی، ♦️در شمار اصلی‌ترین کارهایی است که بایستی انجام بگیرد. https://eitaa.com/fatemi222
هر روز معارفی از نکات قرانی ⚘⚘⚘⚘⚘⚘ 🔻ریشه‌ی گرفتاریها🔻 ⁉ ️چرا هر کاری میکنیم، زندگیهامون درهم و پیچیده هست؟؟!!🙁 ❗️️چرا اینهمه گرفتاریم؟؟!!😩 ⁉ ️با اینکه علم و تکنولوژی اینهمه پیشرفت کرده، چرا همیشه درگیر و گرفتار هستیم؟؟!!😥 ❗چرا به اون آرامشی که میخواستیم نرسیدیم؟؟!!😨 👈 جوابش اینه که: چون خدا آرامشِ حقیقی رو جای دیگه قرار داده، و ما آدرس رو گم کردیم!! 📣📣... یکی از دلایل اینهمه گرفتاری رو، خودِ خدا تو قرآنش اینطوری بیان میکنه: 👇️👇️👇️👇️ 🌴سوره طه آیه ۱۲۶🌴 🕋 وَ مَنْ أَعْرَضَ عَن‌ ذِكْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنكًا. 💢 هر كس كه‌ از ياد من إعراض‌ كند، من زندگی‌ را به او سخت میگیرم، و او را با سختی و مشكلات همراه‌ خواهم کرد. 👌 یعنی کسی که از غافل باشه، آرامش نداره. زندگی نکبت بار داره.😰😢 ☝️ ممکنه با پول و ثروت💰، بشه آسایش به دست آورد، ولی آرامش فقط با معنویت به دست میاد...😊😌 🌴سوره رعد، آیه ۲۸🌴 🕋 أَلاٰ بِذِکْرِ اللّٰهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ 💢 تنها با ذکر و یادِ خدا دل‌ها آرام می‌گیرد. ⚘⚘⚘⚘⚘ 🆔 @fatemi222
هر روز معارفی از نکات قرانی ⚘⚘⚘⚘⚘⚘ 🌴 آخرین وصیت امام صادق (ع) قبل از شهادت: 🔰 ام حمیده، همسر امام صادق (ع) می‌گوید: 😳😦 هنگام شهادتِ امام صادق (ع) صحنه عجیبی از امام مشاهده شد. 👈 ایشان در آخرین لحظاتِ عمر شریف خود، چشم‌های خود را باز کردند و فرمودند: "تمام خویشاوندان و بستگان مرا جمع کنید". ☝️ وقتی همه خویشان و بستگان بر بالین حضرت جمع شدند، امام نگاهی به آنان کردند و فرمودند: 🔹 "انَّ شَفاعَتَنَا لا تَنالُ مَستَخِفّاً بِالصَّلاةِ". 🔸 شفاعت ما به هر کس که را سبک بشمارد نخواهد رسید. 📚 ثواب الاعمال صدوق، ص ۲۰۵. ⚠ دقّت کنیم... حضرت نفرمود شفاعت ما به "تَارِکُ الصَّلَاه" و بی نماز نمیرسد، بی نماز که اصلاً تکلیفش مشخص است. 🌴 پیغمبر اکرم (ص) فرمود: 🔹 "مَنْ تَرَکَ الصَّلَاةَ مُتَعَمِّداً فَقَدْ کَفَرَ" 🔸 هر کس نماز را عمداً ترک کند کافر شده است. 📣📣... پس تکلیف بی نماز مشخص... اینجا امام‌ صادق (ع) فرمود شفاعت ما به "مَستَخِفّاً بِالصَّلاةِ" نمیرسد. یعنی کسی که نماز را سبک و خفیف بشمرد. ⛔️ "مَستَخِفّاً بِالصَّلاةِ" 👈 یعنی کسی که نمازش برایش خیلی اهمّیت ندارد. کسی که نماز خود را دیر و زود میخواند، یا با بی‌حالی و کسالت میخواند. 👌 حرف قرآن هم همین است، که مراقب نمازهایتان باشید: 🕋 حَافِظُوا عَلَی الصَّلَوَاتِ (بقره/۲۳۸) 👈 از نمازهای خود محافظت کنید، و مراقب نمازهایتان باشید. گویم ‌زِ امام صادق این طُرفه حدیث تا شیعه‌ی او به لوح دل بنگارد فرمود که بر شفاعت ما نرسد هر کس که نماز را سبک بشمارد ⚘⚘⚘⚘⚘ 🆔 @fatemi222
📜 تدبيرهای مربی ▫️تدبيرها و دقت‌ هاى مربى و مشورت با كودك و واگذار كردن مسئوليت‌ ها و چشم‌ پوشى از ضعف‌ هاى ناخواستۀ آنها و تو سرى نزدن و حتى كوچك جلوه دادن خسارت و ضررهاى وارده از ناحيۀ كودك مى‌ تواند شهامت اقدام و شخصيت برخورد و قدرت تحمل مسئوليت‌ ها و تصميم جبران شكست‌ ها و ضعف‌ ها را در كودك زنده كند. ▫️ و همان طور كه گذشت مى‌تواند راز شخصيت و حريت و تفكر را به كودك بياموزد و او را در برابر هجوم ديگران واكسينه كند و مصونيت ببخشد. ▫️مربى براى استفاده بهتر از وسايل تربيتى، ناچار است كه شرايط رشد و حالت‌ هاى روانى كودك را بشناسد. ▫️بايد از نيروها و استعدادهايى كه در بچه‌ ها به تدريج شكل مى‌ گيرند، مطلع باشد تا از كار طبيعى اين نيروها دچار بهت و سرگيجه نشود و در برابر هجوم اين نيروها عكس‌ العمل مناسب داشته باشد. ▫️آگاهى از اين نكته مهم است كه كودك در چه مرحله‌ اى حواسش و در چه مقطعى احساسات گوناگونش و تخيلش و كنجكاوى‌ اش و احساس مقبوليتش و احساس مسئوليتش و احساس شرم و خوددارى‌ اش و ديگر احساساتش شكل مى‌ گيرد. ▫️ اگر مربى اين حالت‌ ها و احساس‌ ها را نشناسد نمى‌ تواند در برابر كسانى كه اينها را در كنار هزارها تست تجربه كرده‌ اند و به بهره‌ بردارى از آن مشغول شده‌ اند موضع مناسب داشته باشد و نمى‌ تواند پاسخ مثبتى بدهد. ▫️ يا به تقليد و ذلت مى‌ افتد و يا به غرور و خشونت و در هر حال گرفتار مشكلات و درگيرى‌ هايى خواهد شد كه بسيار شاهدش بوده‌ ايم و خواهيم بود. ❛❛ عین‌صاد 📚 | ص ۴۲ #️⃣ ⚘⚘⚘⚘⚘ 🆔 @fatemi222