eitaa logo
تکلیف بزرگ
581 دنبال‌کننده
633 عکس
660 ویدیو
186 فایل
🔸ارتباط @alam_yalam_beanallaha_yara @ste_gonabad5 جهت #روشنگری واجب فراموش شده.و #مطالبه گری فهرست کلی: https://eitaa.com/fatemi5/2772
مشاهده در ایتا
دانلود
َنْ أَمَرَ بِمَعْرُوفٍ أَوْ نَهَى عَنْ مُنْکَرٍ أَوْ دَلَّ عَلَى خَیْرٍ أَوْ أَشَارَ بِهِ فَهُوَ شَرِیکٌ وَ مَنْ أَمَرَ بِسُوءٍ أَوْ دَلَّ عَلَیْهِ أَوْ أَشَارَ بِهِ فَهُوَ شَرِیکٌ)مَنْ دَلَّ عَلَى خَیْرٍ أَوْ أَشَارَ بِهِ )او رَضا بِه( فَهُوَ شَرِیکٌ وَ مَنْ دَلَّ عَلَیْ شر أَوْ أَشَارَ بِهِ )او رَضا بِه( فَهُوَ شَرِیکٌ( عزیزان در روایات داریم: *که کسی که امر به معروف و نهی از منکر نکنه، در روز قیامت به شکل خوک یا به شکل بوزینه محشور میشه و از قبر خودش بیرون میاد البته این در قرآن کریم هم آمده، اقوام پیشین که، از بنی اسرائیل اون هایی که امر به معروف و نهی از منکر نکردند، نسبت به گناه سکوت کردند، قرآن می فرماید: َقُلْنَا لَهُمْ کُونُوا قِرَدَةً خَاسِئِینَ امر کردیم به اون ها که مَسخ بشید به صورت بوزینگانی رانده شده تبدیل بشید! و بدونیم که در روز قیامت خدایی نکرده، خوک محشور نشیم! خدایی نکرده میمون، بوزینه محشور نشیم! *یکی دیگر از تَجَسُّم ها در روز قیامت، بد بوترینِ افراد هست کسانی که امر به معروف نکنند، نهی از منکر نکنند، به شکل در واقع بوگَندو ترین افراد، بدبوترین افراد و تَعَفُّن آورترین اشخاص در قیامت محشور میشن این ها! ولُو اینکه از اُمّت پیامبر اسلام باشند، به ظاهر یک اسلامی هم آورده باشند، نماز و روزه ای هم انجام بِدَن! https://splus.ir/varzesh_taghzie_aramesh https://eitaa.com/fatemi5/2772
هدایت شده از تکلیف بزرگ
َنْ أَمَرَ بِمَعْرُوفٍ أَوْ نَهَى عَنْ مُنْکَرٍ أَوْ دَلَّ عَلَى خَیْرٍ أَوْ أَشَارَ بِهِ فَهُوَ شَرِیکٌ وَ مَنْ أَمَرَ بِسُوءٍ أَوْ دَلَّ عَلَیْهِ أَوْ أَشَارَ بِهِ فَهُوَ شَرِیکٌ)مَنْ دَلَّ عَلَى خَیْرٍ أَوْ أَشَارَ بِهِ )او رَضا بِه( فَهُوَ شَرِیکٌ وَ مَنْ دَلَّ عَلَیْ شر أَوْ أَشَارَ بِهِ )او رَضا بِه( فَهُوَ شَرِیکٌ( عزیزان در روایات داریم: *که کسی که امر به معروف و نهی از منکر نکنه، در روز قیامت به شکل خوک یا به شکل بوزینه محشور میشه و از قبر خودش بیرون میاد البته این در قرآن کریم هم آمده، اقوام پیشین که، از بنی اسرائیل اون هایی که امر به معروف و نهی از منکر نکردند، نسبت به گناه سکوت کردند، قرآن می فرماید: َقُلْنَا لَهُمْ کُونُوا قِرَدَةً خَاسِئِینَ امر کردیم به اون ها که مَسخ بشید به صورت بوزینگانی رانده شده تبدیل بشید! و بدونیم که در روز قیامت خدایی نکرده، خوک محشور نشیم! خدایی نکرده میمون، بوزینه محشور نشیم! *یکی دیگر از تَجَسُّم ها در روز قیامت، بد بوترینِ افراد هست کسانی که امر به معروف نکنند، نهی از منکر نکنند، به شکل در واقع بوگَندو ترین افراد، بدبوترین افراد و تَعَفُّن آورترین اشخاص در قیامت محشور میشن این ها! ولُو اینکه از اُمّت پیامبر اسلام باشند، به ظاهر یک اسلامی هم آورده باشند، نماز و روزه ای هم انجام بِدَن! https://splus.ir/varzesh_taghzie_aramesh https://eitaa.com/fatemi5/2772
14.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻اگر یک عده بی حجاب هستند،از بی عرضگی باحجاب هاست❗️ ⭕️وقتی امر به معروف را ترک کردیم،مجبور میشویم بر سر مصادیق آن مثل حجاب و نماز و... بجنگیم 💎مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده ╔═❀✨💎✨❀═╗ @aamerin_ir ╚═❀✨💎✨❀═╝
‌ ماشاءالله به همدانیا 😍☝️ جا نمونی مؤمن 😉 یا علی بگو و برو به یاری امام زمان (عج) برای اجرای احکام الهی ☺️
لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَّحِيمٌ توبة - 128 https://eitaa.com/fatemi5/2772
به یقین، رسولی از خود شما بسویتان آمد که رنجهای شما بر او سخت است؛ و اصرار بر هدایت شما دارد؛ و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است! توبة - 128 https://eitaa.com/fatemi5/2772
نکات: خداوند جز بر پیامبر اسلام، بر هیچ یک از پیامبران دو نام از نام‌هاى خویش را اطلاق نکرده است. «رؤف، رحیم» توجّه به صفات رهبران آسمانى که در این آیه مطرح است و مقایسه‌ى آنها با صفات دیگر رهبرانِ بشرى، لطف خدا را به بشر و لزوم اطاعت مطلق از این گونه رهبران را نشان مى‌دهد. پیام ها: 1- رسول‌خدا برخاسته از میان خود مردم است. «من انفسکم» 2- رسول خداصلى الله علیه وآله غم‌خوار امّت است. «عزیز علیه ماعنتم» 3- رهبران اسلامى باید در سختى‌ها و گرفتارى‌ها با مردم همدل و همراه باشند. «عزیز علیه ماعنتم» 4- پیامبر خداصلى الله علیه وآله در هدایت و ارشاد مردم، سر از پا نمى‌شناسد. «حریص علیکم» 5 - از عوامل تأثیر کلام در دیگران، خیرخواهى، دلسوزى، مهربانى، بى‌توقّعى و تواضع است. «عزیز علیه، حریص علیکم، رؤف رحیم» 6- رهبر اسلامى تنها بر مؤمنان رئوف و رحیم است، نه بر همه کس، بلکه بر دشمن شدید و غلیظ است. «بالمؤمنین رؤف رحیم» توبة - 128 https://eitaa.com/fatemi5/2772
تکلیف بزرگ
نکات: خداوند جز بر پیامبر اسلام، بر هیچ یک از پیامبران دو نام از نام‌هاى خویش را اطلاق نکرده است. «ر
پیامبر اسوه حسنه بود آیا ما هم در تکلیف امر بمعروف و نهی از منکر بعنوان واجب سر از پا نمی‌شناسیم ؟حریص علیکم آیا ما هم خیر خواهی ،دلسوزی، مهربانی ، بی توقعی ،تواضع داریم؟ https://eitaa.com/fatemi5/2772
وَمَا أَكْثَرُ النَّاسِ وَلَوْ حَرَصْتَ بِمُؤْمِنِينَ
و بیشتر مردم، هر چند اصرار داشته باشی، ایمان نمی‌آورند! يوسف - 103
نکات: «حرص» به معناى علاقه شدید به چیزى وتلاش براى دستیابى به آن است. پیام ها: 1- بارها اکثریّت مردم از نظر اعتقادات دینى، مورد انتقاد قرآن قرار گرفته‌اند. «و ما اکثر الناس... بمؤمنین» 2- پیامبران نسبت به هدایت دیگران، سوز و درد و اشتیاق دارند. «حرصت» 3- هر حرصى مذموم نیست. (پیامبر براى ایمان آوردن مردم، حرص مى‌ورزید) «حرصتَ»* 4- کج فهمى و ایمان نیاوردن اکثریّت مردم نباید مانع تبلیغ دین و بیان حقیقت گردد. «ما اکثر الناس... بمؤمنین»* 5 - ایمان نیاوردن اکثریّت مردم، به خاطر کوتاهى پیامبران نیست، بلکه نتیجه‌ى اختیار وآزادى خود انسان‌ها است که نخواسته‌اند ایمان بیاورند. «ما اکثر النّاس ولو حرصت بمؤمنین» يوسف - 103
ما مامور به تکلیفیم نه نتیجه از دیدگاه اسلام اصل مکلف و متعهد بودن انسان همواره باقی است و فقط «مکلف به» - یعنی عملی که انسان موظف به انجام آن است - تغییر می یابد. انسان هیچ گاه بی مسئولیت و رها نیست[48] و همواره در معرض آزمایش با تکالیف گوناگون است.[49] او مأمور به نتیجه نیست امّا در زندگی سرمایه ای جز سعی و تلاش خود ندارد[50] و مسئولیت شناسی و احساس تعهد و کیفیت عمل او کاملاً زیر نظر خداوند است و با کمال دقت مورد محاسبه قرار می گیرد.[51] اگر نتیجۀ مطلوب به خاطر تسامح و عصیان وی حاصل نشود مسئول و مواخَذ است. تنها در صورتی معذور است که بی نتیجه ماندن کار معلول عوامل خارج از اراده و توان او باشد. شرط مکلف بودن، «وسع بر تکلیف» است نه «وسع بر نتیجه»؛ یعنی انسان نسبت به کاری که انجام آن از عهده او خارج باشد، تکلیفی ندارد، نه نسبت به کاری که نتیجۀ آن از وسعش خارج است. بنابراین، اگر انجام تکلیفی در حد توان بود تا زمانی که موضوع آن باقی است و مقتضی آن ـ یعنی مصلحت ـ منتفی نگشته و یا مانعی راه «مکلف» و یا «مکلف به» را سد نکرده، این وظیفه هم چنان به قوت خود باقی است. تنها در صورت منتفی شدن موضوع ـ مانند غرق شدن یا سوختن میت که دیگر موضوعی برای وجوب کفن ودفن باقی نماند ـ یا خالی شدن از مصلحت ـ به خاطر گذشتن زمان یا تغییر شرایط ـ یا تزاحم با مصلحت اهم یاناتوانی از انجام آن، تکلیف از انسان ساقط می شود.