eitaa logo
تکلیف بزرگ
561 دنبال‌کننده
603 عکس
612 ویدیو
176 فایل
🔸ارتباط @alam_yalam_beanallaha_yara @ste_gonabad5 جهت #روشنگری واجب فراموش شده.و #مطالبه گری فهرست کلی: https://eitaa.com/fatemi5/2772
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹امام سجاد(ع): گناهانى كه دعا را رد مى كنند، عبارتند از: ✅بدى نيّــت، شامل نیت های غیرالهی و شوم... ✅بد ذاتـــــى ، یعنی فرد دعاکننده، خیرخواه مردم نباشد، ✅ حالت حسودی و یا خوشحالی از گرفتاری مردم داشته باشد... ✅ نفـــــاق ، یعنی با مردم دوروئی داشته باشد... ✅ یقین نداشتن به اجــابت دعـــا، باید آنچنان یقین به اجابت داشته باشد،گویا حاجات او همین الان آماده است وبه سرعت برآورده می شود... ✅به تأخير انداختن نمازهاى واجب ، تقرّب نجستن به خدا با نيكى و صدقه... ✅بدزبانـــى و ناســـزا گفتن، فحش و ناسزا نکته ای که مردم خیلی کم به آن توجّه دارند... 📚معانى الأخبار، ص۲۷۱
❇️راههای جذب نوجوان به نماز 🔻اول مدرسه ۱_فراهم آوردن امکانات و تهیه مقدمات نماز (نظیر دستشویی‌های تمیز و بهداشتی، آب گرم برای وضو) ۲_برگزاری جشن تکلیف برای دختران و پسران در مدارس. ۳_جذاب کردن نماز خانه مدارس( استفاده ازکتب مقدس ، فرش های مناسب ، نورپردازی و دکوراسیون مذهبی ، رعایت بهداشت و معطر بودن) . نظیر مسابقات اذان و اقامه ، مسابقات مفاهیم نماز ، آداب نماز ، مسابقات مقاله‌نویسی پیرامون نماز و اهداف و آثار آن، مسابقات قرائت و تجوید نماز، و اهدای جوایز مناسب برای نفرات برتر. ۴_برگزاری همایش نماز برای اولیا ۵_حضور معلمان در نماز جماعت حضور فعّال، عاشقانه و صمیمی مدیر، معلمان و مربیان در نماز مدارس. ۶_یکی از راه‌های جذب دانش‌آموزان به نماز، این است که همه معلمان و حتی مدیر مدرسه را هنگام ادای فریضه نماز ببینند. دبیران و مدیر مدرسه به عنوان الگوی دانش‌آموزان باید در مراسم نماز شرکت کنند.(نشست توجیهی مدیران و مربیان) ۷_انتخاب معلم پرورشی مناسب معلم پرورشی جوان، خوش‌رو و خوش‌خلق که همواره مرتب و پاکیزه است و در برقراری ارتباطات مثبت و سازنده با دانش آموزان موفق است، می‌تواند از فاکتورهای اساسی جذب بچه‌ها به نماز و فرائض دینی باشد. ۸_ناظمین نماز متولیان امر نماز جماعت خوش‌اخلاق، مرتب، با ادب و اهل نماز باشند. استفاده از هنر در دعوت به نماز سعی شود موقع نماز با صدای دل‌نشین اذان گفته شود و با رعایت ادب و با بیان عاطفی دانش‌آموزان به نماز دعوت شوند و در مواقع مناسب و با خوش‌رویی تذکراتی به افرادی که نماز نمی‌خوانند داده شود. 🔺 ماموریت امام جماعت ۱_امام جماعت باید خوش‌بیان، خوش برخورد، تمیز، منظم، جذاب و باعاطفه باشد. ۲_برقراری ارتباط با والدین نوجوان مربی باید با والدین دانش‌آموزان جلسات زیاد و ارتباط عاطفی برقرار کند و از آنان کمک بگیرد و اگر نیاز است حتی آن‌ها را با نقش سازنده و فواید نماز آگاه سازند و آنان را توجیه کند؛ مثلاً اگر خانواده‌ای به نماز اهمیت ندهد و مربی تأکید به نماز کند، دانش‌آموز با تعارض مواجه می‌شود و لذا مربی باید با سعه صدر و حوصله با والدین ارتباط داشته باشد و از آنان کمک و یاری بخواهد. مربی باید مراقب باشد که نباید پیش والدین از فرزندانشان شکایت کند تا مبادا والدین با آن‌ها بدرفتاری کنند؛ بلکه باید به بهترین شیوه با هم کمک کنند تا دانش‌آموز نمازخوان شود. ۲_پرهیز از سخن‌رانی بین دو نماز به گونه‌ای که نوجوان و دانش‌آموز احساس کند مجبور به گوش دادن به سخن‌رانی است، می‌توان سخن‌رانی را بعد از اتمام دو نماز انجام داد و دانش‌آموزان نکنند که مجبور هستند به سخنرانی گوش دهند. ۳_در سخنرانی باید سعی شود مطالبی بیان شود که بيش‌تر مورد نیاز و حاجت آن‌ها باشد. از لطیفه، معما، مسابقه، شعر (تنوع در سخن‌رانی) و نقش سازنده آن‌ها باید کمک گرفت. ۴_تسریع در خواندن نماز نماز جماعت نباید طول بکشد، در مواقعی که دانش‌آموزان آمادگی روحی ندارند، به نماز جماعت فرا خوانده نشوند؛ بلکه در‌صورتی‌که برنامه فیلم، تئاتر و... است نماز جماعت را کمی به تأخیر ‌انداخت. ۵_جلسات مذهبی خارج از مدرسه تشکیل جلسات مذهبی خارج از مدرسه با شرکت داوطلبانه دانش‌آموزان علاقمند و تنظیم برنامه‌های مذهبی مناسب (نظیر آموزش‌های دینی، گردش‌های دسته‌جمعی، اجرای سرودهای مذهبی، تئاترهای سازنده، مطالعه قصه‌ها و داستان‌های دینی، مشاهده فیلم‌های سودمند با مضامین مذهبی ۶_اقامه نماز جماعت در مدارس با رعایت کامل نکات تربیتی در سنین مختلف و جلوگیری از خستگی ، ملالت و دلزدگی دانش‌آموزان، انجام شود؛ لذا باید سعی نمود از طولانی شدن نماز جماعت جداً خودداری شود. دعاها ، ذکرها و تعقیبات نماز به‌صورت مختصر و در حدّ امکان با لحن جذّاب و در پاره‌ای موارد ترجمه فارسی آن‌ها خوانده شود. سخنرانی بعد از نماز جماعت به‌صورت کوتاه و در خصوص مسایل تربیتی دانش‌آموزان ارایه شود. ۷_بیان داستا نها و قصه های در خصوص نماز ۸_خصوصیات ظاهری و اخلاقی امام جماعت نیز نقش مؤثر در تشویق دانش‌آموزان به نماز خواهد داشت.
🔺همه کمک نمایند جهت نماز دانش آموز ۱_برپایی نماز جماعت مشترک در مدارس و یا مساجد نزدیک به مدارس با حضور گروه های خاص مانند : بسیجیان ، ورزشکاران ، نیروهای انتظامی، ۲_تقسیم مسئولیت مسئولیت‌های مربوط به برگزاری نماز جماعت در مدرسه را بین دانش‌آموزان تقسیم کنید؛ طوری که همه دانش‌آموزان به صورت چرخشی این وظایف را انجام دهند. معمولا دانش‌آموزان به برعهده گرفتن مسئولیت و انجام مسئولیت‌های محوله علاقه دارند. ۳_برجسته ساختن نکات مثبت دانش‌آموزان والدین و مربی باید سعی کنند نکات مثبت دانش‌آموز را برجسته کنند؛ مثلاً اگر خوب درس می‌خواند، آن را برجسته کنند و بگویند دانش‌آموز و نوجوان به این خوبی و زیرکی چه بهتر که نمازش را هم بخواند. ۴_ارزش و احترام به افراد نمازخوان در محیط مدرسه اگر تمام نیروهای اجرایی و خدماتی به افراد نمازخوان احترام کنند، دیگران هم به طور ناهوشیار به سوی نماز کشیده می‌شوند مخصوصاً برخورد نیروهای خدماتی باید حساب شده باشد؛ زیرا دانش‌آموزان بيش‌ترین برخورد و ارتباط را با آنان دارند و با آنان صمیمی‌تر هستند؛ البته باید به گونه‌ای عمل نشود که اولاً موجب احساس بدبینی دیگر افراد شود و ثانیاً موجب یک نوع رواج ریاکاری در نوجوانان شود. ۵_راهکارهاي تشويق دانش آموزان به نماز عبارتند از: ايجاد‌ احساس خوشايند‌ نسبت به نماز اولين گام اين است که تلاش کنيم نوجوان احساس خوشايند‌ي نسبت به نماز پيد‌ا کند‌، زيرا اگر احساس خوبي به نماز د‌اشته باشد‌، خود‌ به د‌نبال کسب اطلاعات و شناخت بيشتر نسبت به آن برمي‌آيد‌. به کارگيري شيوه‌هاي غيرمستقيم از به کارگيري جبر و فشار براي انجام فريضه نماز اکيد‌اً پرهيز کنيم . از روش‌هايي استفاد‌ه کنيم که مطابق رغبت‌ها و انگيزه‌هاي خود‌آگاهانه و د‌روني د‌انش‌آموزان باشد‌. استفاد‌ه از الگوهاي رفتاري همانند‌سازي با الگوي محبوب امري طبيعي و فطري است، مشاهد‌ه والد‌ين، د‌وستان، نزد‌يکان، خويشان و د‌يگر الگوها د‌ر حين اقامه نماز با معنا، اثر خوشايند‌ي د‌ر جذب او به اين فريضه مهم خواهد‌د‌اشت. بيان خاطره‌هاي زيبا د‌ر اهميت و عظمت نماز د‌ر مناسبت‌هاي مختلف از خاطرات زيبا و اثر بخش نماز که خود‌ تجربه کرد‌ه‌ايم و يا از د‌يگران شنيد‌ه‌ و خواند‌ه‌ايم براي آنها نقل کنيم. توأم کرد‌ن نماز با تجارب خوشايند‌ با پاد‌اش و هد‌يه د‌اد‌ن بد‌ون اطلاع قبلي و احترام بيشتر به آنان بعد‌از اد‌اي نماز، خاطره‌اي خوش آن لحظات را براي آنان تثبيت کنيم. افزايش تجربه د‌ر خواند‌ن نماز هيچ‌گاه اشتباه خواند‌ن نماز را به آنها گوشزد‌نکنيم ؛ بلکه ابتد‌ا انجام اشتباه را از آنها بپذيريم و سپس به مرور زمان د‌رصد‌د اصلاح آن برآييم؛ چرا که توجه به مثبت‌ها، اعتماد ‌به نفس و ارزشمند‌ي را د‌ر پي خواهد‌د‌اشت و با تشويق، قد‌رت عقل کود‌کان افزايش مي‌يابد‌. توجه به عوامل افزايش گيرايي و جاذبه‌هاي معنوي نماز د‌ر عين رعايت ساد‌گي و زيبايي از عوامل محيطي براي افزايش جاذبه‌هاي نماز آنها استفاد‌ه کنيم. مثلاً: ـ حضور با تبسم و شاد‌اب مربيان و معلمان ‌د‌ر هنگام اقامه نماز. ـ تهيه چاد‌ر رنگي و زيبا براي د‌ختران از طريق خانواده و يا مدرسه ،براي اقامه نماز. ـ استفاد‌ه از سجاد‌ه و جانماز براي اقامه نماز. ـ استفاد‌ه از بوي خوش هنگام نماز. ـ استفاد‌ه از رنگ‌هاي آرامش‌بخش د‌ر تهيه سجاد‌ه، چاد‌ر. 1- آگاه نبودن دانش آموزان از اهمیت و فضیلت نماز جماعت 2- نداشتن امکانات خوب و مناسب و سرویس های بهداشتی 3- عدم تشویق مکرر دبیران به نماز و اهمیت آن 4- پایبنده نبون دوستان برای هم دیگر به نماز و شناخت آن 5- نداشتن سجاده و جاکفشی و جا مهری مناسب در نماز خانه 6- نداشتن ظاهر مناسب نماز خانه و بد بو شدن آن از طریق جوراب دانش آموزان
✍ انواع نماز در قرآن 1⃣ نماز : خداوند در سوره قریش می فرماید: 🔹" فَلْیَعْبُدُوا رَبَّ هٰذَا اَلْبَیْتِ (3) چرا خداوند را عبادت کنیم؟ 🔸 اَلَّذِی أَطْعَمَهُمْ مِنْ جُوعٍ وَ آمَنَهُمْ مِنْ خَوْفٍ (4) پس به شکرانه این نعمت بزرگ باید پروردگار آن خانه را عبادت کنید. 2⃣ نماز : این نماز کلاسش از نماز شکر بالاتر است خداوند می فرماید: 🌱إِنَّ اَلصَّلاٰةَ تَنْهىٰ عَنِ اَلْفَحْشٰاءِ وَ اَلْمُنْكَرِ وَ لَذِكْرُ اَللّٰهِ أَكْبَرُ وَ اَللّٰهُ یَعْلَمُ مٰا تَصْنَعُونَ (45عنکبوت) نماز انسان را از زشتی باز می دارد این نوع نماز کارخانه ان سازی است. 3⃣ نماز : خداوند به حضرت موسی(علیه السلام )می فرماید: 🔻 أَقِمِ اَلصَّلاٰةَ لِذِكْرِی (14طه) نماز را برای یاد من به پادار. چون نماز یاد خداست پس با یاد خدا انس می گیرید. 4⃣ نماز : خداوند راه قرب و نزدیکی به خودش را سجده قرار داده است و می فرماید: 🔺 وَ اُسْجُدْ وَ اِقْتَرِبْ (19علق) خداوند به پیامبر(ص) می فرماید :سجده کن تا به من نزدیک شوی. @namaz_gonabad 🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷
❓❓ چرا ما ایرانی ها که نماز می خونیم عقب افتاده ایم؟ ✨ یکی از سوال هایی که دانش آموزا زیاد از ما می‌پرسند اینه که حاج آقا چرا کشورهای بی‌نماز پیشرفته هستند ما ایرانی ها که نماز هم میخونیم عقب افتاده هستیم؟؟ ۳ تا جواب می‌خوام بدم. 1️⃣ اینکه قبول نداریم همه کشورهای بی نماز پیشرفته باشند . ما ایرانی‌ها تو صنعت موشکی ، پزشکی، نانو تکنولوژی، هسته ای، تو صنعت سدسازی ،کشتی‌سازی ، بعضی هاش جزء ۱۵ تای اول کشورها هستیم. بعضی هاش جزء ده تای اول دنیا هستیم . از خیلی کشورهای بی نماز هم بالاتریم. 2️⃣ پزشکی دارو میده برای قلب .یه دارو میده برای معده . اصلا قول نداده که اگر داروی قلب رو بخوریم معده ت خوب میشه. خدا تو قران یه دارو داده، فرموده اعبدو ؛ نماز خوب بخونید تا به یاد من باشید. تا به آرامش برسید. یه دارو دیگه داده ‌فرموده : اعلموا ،علم و تکنولوژی یاد بگیرید. مهارت یاد بگیرید. سبب پیشرفت شما میشه. به آسایش میرسید. خدا قول نداده هر کی فقط نماز بخونه پیشرفته علمی داشته باشه! 3️⃣ ما یه ادعا داریم .یه دوقلو که تو حافظه و استعداد مساوی اند . توساعت های مطالعه برابرن و معلمشون هم یکیه. ما ادعاماونیون اینه اونی که اهل نمازه سرعت پیشرفته علمش بالاتره. از کجا می گیم؟ از آیه ۴۵ سوره مبارکه بقره . خداوند می فرماید: (واستعینو ا بالصبر و الصلاه ) از نماز برای حل مشکلات تون کمک بگیرید. خوب حالا یه دانش آموزی مشکل درسی داره . در کنار تلاش و فعالیتی که میکنه نماز هم میخونه . سه حالت ممکنه براش اتفاق بیفته. ✨ ۱_ نماز تاثیر منفی داشته باشه یعنی عقبگرد علمی کنه ، در این صورت خدا او رو دچار ضلالت و گمراهی کرده با این دستوری که داده. ✨ ۲_ نماز بی تاثیر باشه، خوندن و نخوندنش در رشد علمی او بی اثر باشه . در این صورت خدا او رو دچار بطالت و وقت تلف کردن کرده . ✨ ۳_ نمازی که میخونه سبب پیشرفته علمش بشه. در این صورت خدا او را هدایت کرده. ما میگیم خدا اهل بطالت و ضلالت نیست و همه دستورهای قران برای هدایت هست. ✨ یادمون نره که ابوعلی سینا اعجوبه ایرانی می گفت من از نماز برای حل مشکلات علمی ام کمک می‌گیرم . ✨ شهید شهریاری که فرمول مهم هسته‌ای ایران رو کشف کرد ، اهل نماز اول وقت بود . نماز سرعت پیشرفت علمی رو به سرعت افزایش میده. 📚 تصویری مرکز تخصصی نماز، پرسمان نماز دانش آموزی، پرسش. کانال @namaz_gonabad 🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷
💦💫﷽💫💦عوامل انقراض تمدن ها در زلال وحی1⃣ استکبار ⛔️ 🍃قَالَ الْمَلَأُ الَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا مِنْ قَوْمِهِ لِلَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا لِمَنْ آمَنَ مِنْهُمْ أَتَعْلَمُونَ أَنَّ صَالِحًا مُرْسَلٌ مِنْ رَبِّهِ قَالُوا إِنَّا بِمَا أُرْسِلَ بِهِ مُؤْمِنُونَ🍃۷۵ اعراف 2⃣ اشرافیت ⛔️ 🍃وَكَمْ أَهْلَكْنَا مِنْ قَرْيَةٍ بَطِرَتْ مَعِيشَتَهَا فَتِلْكَ مَسَاكِنُهُمْ لَمْ تُسْكَنْ مِنْ بَعْدِهِمْ إِلَّا قَلِيلًا وَكُنَّا نَحْنُ الْوَارِثِينَ🍃 ۵۸ قصص 3⃣ افساد در جامعه ⛔️ 🍃وَاذْكُرُوا إِذْ جَعَلَكُمْ خُلَفَاءَ مِنْ بَعْدِ عَادٍ وَبَوَّأَكُمْ فِي الْأَرْضِ تَتَّخِذُونَ مِنْ سُهُولِهَا قُصُورًا وَتَنْحِتُونَ الْجِبَالَ بُيُوتًا فَاذْكُرُوا آلَاءَ اللَّهِ وَلَا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ🍃 ۷۴ اعراف 4⃣ خشونت ⛔️ 🍃أَتَبْنُونَ بِكُلِّ رِيعٍ آيَةً تَعْبَثُونَ🍃 ۱۲۸ شعراء 5⃣ طغیان وسرکشی ⛔️ 🍃الَّذِينَ طَغَوْا فِي الْبِلَادِ🍃 ۱۱فجر 6⃣ کفران نعمت ⛔️ 🍃لَقَدْ كَانَ لِسَبَإٍ فِي مَسْكَنِهِمْ آيَةٌ جَنَّتَانِ عَنْ يَمِينٍ وَشِمَالٍ كُلُوا مِنْ رِزْقِ رَبِّكُمْ وَاشْكُرُوا لَهُ بَلْدَةٌ طَيِّبَةٌ وَرَبٌّ غَفُورٌ🍃 ۱۵ سبا 💦 💫 💦 💫 💦 💫 💦 💫 💦 @fatemi222
☑️زشتی تکبر در قرآن و حدیث ⇦خداوند متعال با اشاره به فرعون تکبر را عامل گمراهی بیان می فرماید: «وَ قَالَ فِرْعَوْنُ ذَرُونىِ أَقْتُلْ مُوسىَ‏ وَ لْیدْعُ رَبَّهُ إِنىّ‏ِ أَخَافُ أَن یبَدِّلَ دِینَكُمْ أَوْ أَن یظْهِرَ فىِ الْأَرْضِ الْفَسَاد .و فرعون گفت: «بگذارید موسى را بكشم، و او پروردگارش را بخواند (تا نجاتش دهد)! زیرا من مى‏ترسم كه آیین شما را دگرگون سازد، و یا در این سرزمین فساد بر پا كند!» [غافر/ 26] ⇦ قرآن مجید پاک بودن ار تکبر را شیوه پارسایان دانسته : تِلْكَ الدَّارُ الاَْخِرَةُ نجَْعَلُهَا لِلَّذِینَ لَا یرِیدُونَ عُلُوًّا فىِ الْأَرْضِ وَ لَا فَسَادًا وَ الْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ(آرى،) این سراى آخرت را (تنها) براى كسانى قرار مى‏دهیم كه اراده برترى‏جویى در زمین و فساد را ندارند و عاقبت نیك براى پرهیزگاران است. قصص/ 83. ⇦پیامبر اكرم (ص)می‌فرمایند: لَا یدْخُلُ الْجَنَّةَ مَنْ كَانَ فِی قَلْبِهِ مِثْقَالُ حَبَّةٍ مِنْ خَرْدَلٍ مِنَ الْكِبْر .كسی كه درقلبش به‌اندازه سنگینی دانه خردل كبروجود داشته باشد داخل بهشت نمی شود. ⇦ امام باقر(ع) می‌فرمایند: مَا دَخَلَ قَلْبَ امْرِئٍ شَی‏ءٌ مِنَ الْكِبْرِ إِلَّا نَقَصَ مِنْ عَقْلِهِ مِثْلَ مَا دَخَلَهُ مِنْ ذَلِكَ قَلَّ ذَلِكَ أَوْ كَثُرَ به دل كسی چیزی از كبر داخل نمی شود مگر این به همان‌اندازه عقلش ناقص می شود. ⇦ امام صادق (ع) تکبر را از عوامل اصلی کفر بیان فرمود: أُصُولُ الْکُفْرِ ثَلَاثَةٌ الْحِرْصُ وَ الِاسْتِکْبَارُ وَ الْحَسَدُ؛ فَأَمَّا الْحِرْصُ فَإِنَّ آدَمَ (ع) حِینَ نُهِیَ عَنِ الشَّجَرَةِ حَمَلَهُ الْحِرْصُ عَلَى أَنْ أَکَلَ مِنْهَا وَ أَمَّا الِاسْتِکْبَارُ فَإِبْلِیسُ حَیْثُ أُمِرَ بِالسُّجُودِ لآِدَمَ فَأَبَى وَ أَمَّا الْحَسَدُ فَابْنَا آدَمَ حَیْثُ قَتَلَ أَحَدُهُمَا صَاحِبَهُ"؛ امام صادق (ع) فرمود: اساس کفر سه چیز است؛ حرص، استکبار، و حسادت ورزیدن؛ حرص باعث شد تا حضرت آدم (ع) پس از نهی از خوردن میوه درخت ممنوعه به سراغ آن برود، اما استکبار سبب شد تا ابلیس پس از امر به سجده آدم از آن سرپیچی کند، و حسد سبب قتل یکی از فرزندان آدم به دست دیگری شد. 🔶عامل تکبر؛خیال پردازی و جهل بر اساس قرآن و حدیث خصلت تكبّر ثمره و زاییده جهل و خیال پردازی است. اگر كسی جاهل نباشد، گرفتار تكبّر نمی‌شود. وقتی جنود عقل و جهل را می‌شمارند، تواضع را از جنود عقل و تكبر را از جنود جهل می‌شمارند. مثلاً اگر انسان چیزی را كه ندارد خیال كند دارد، این جهل است. مثلاً دو سه كلمه یاد گرفته، فكر می‌كند علم زیادی دارد، با این كه اگر عالم و عاقل باشد می‌داند كه دانسته‌های او در برابر نادانی او قابل ذكرنیست. خداوند متعال به كلّ بشر می‌فرماید: وَ مَا أُوتِیتُم مِّنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِیلا و جز‌اندكى از دانش، به شما داده نشده است‏ . چیزهایی كه انسان دارد از مال و مقام و علم، باید بداند مال خودش نیست و همه چیز را از خداوند متعال بداند و باید بداند اگر مشیت خداوند تعلّق بگیرد می‌تواند از او سلب كند. وقتی كه علم و مقام و ثروت و هیچ چیز از خود انسان نیست، چرا باید به حساب خود بیاورد؟ اگر به حساب خود بیاورد حتماً جاهل است. انسان هر چه دارد از امور اعتباری است. پست و مقام و ثروت و علم نزد او عاریه است و اگر خداوند بخواهد سلب كند اعتبارش باطل می‌شود. لذا انسان نباید به چیزی كه با غضب خداوند متعال از بین می‌رود اعتماد نماید. حتماً جاهل است كه اعتماد می‌نماید. انسان اگر واقعیت‌ها را درك كند می‌فهمد كه هیچ چیز ندارد و متواضع می‌شود. خداوند در قرآن کریم با کلید واژه «مُختال» به این مهم اشاره دارد؛ إِنَّ اللهَ لاَ یُحِبُّ مَن كَانَ مُخْتَالاً فَخُورًا خداوند کسانی را که خیال پرداز و فخرفروش می‌باشند را دوست نمی‌دارد. لقمان/18 🔻 ادامه دارد 👇👇
🔘نکته :تکبر ممدوح در برخی موقعیت ها تکبر ممدوح شمره شده است البته باید توجه داشت که توصیه به تکبر در موقعیت خاص به معنی تایید خُلقِ کبر ورزی نیست چرا که خُلق به معنی حالت نفسانی و پایدار می باشد اما تایید تکبر در موقعیت خاص به رفتاری و حالتی موقت دلالت می کند که بر اساس مصلحت خاصی توصیه شده است که تکبر ممدوح در دو جا می باشد؛ ⇦تکبر در مقال متکبرین : و تَكَبَّروا مَعَ المُتَكبّرين؛ فَإنّ التَكبّرَ مَعَ المتكبّرين عبادة. با متکبران متکبرانه رفتار کنید که این گونه رفتار خود عبادت است. (۲) ⇦تکبر زن برای مردهای نامحرمِ (فرصت طلب): حضرت علی (ع) می فرماید:«خِيَارُ خِصَالِ النِّسَاءِ شِرَارُ خِصَالِ الرِّجَالِ الزَّهْوُ وَ الْجُبْنُ وَ الْبُخْلُ فَإِذَا كَانَتِ الْمَرْأَةُ مَزْهُوَّةً لَمْ تُمَكِّنْ مِنْ نَفْسِهَا وَ إِذَا كَانَتْ بَخِيلَةً حَفِظَتْ مَالَهَا وَ مَالَ بَعْلِهَا وَ إِذَا كَانَتْ جَبَانَةً فَرِقَتْ مِنْ كُلِّ شَيْ‏ءٍ يَعْرِضُ لَهَا» هترين خصلت هاى زنان، بدترين خصلت هاى مردان است: غرور، ترسويى و بخل؛ زيرا زن هرگاه مغرور باشد خودش را در اختيار [نا محرم ]نمى گذارد. هرگاه بخيل (ممسك) باشد مال خود و شوهرش را نگه مى دارد و هرگاه ترسو باشد از هر چيزى كه برايش پيش آيد (مايه بد نامى باشد) وحشت مى كند. (۳) 💠داستان در تاریخ هست كه حضرت عیسی(ع)به حوارّیون فرمودند:« لِی إِلَیكُمْ حَاجَةٌ اقْضُوهَا لِی» من حاجتی به شما دارم شما هم حاجت مرا برآورده سازید. حواریون عرضه داشتند:« قُضِیتْ حَاجَتُكَ یا رُوحَ اللَّه» حاجت شما برآورده است ای پیامبر خدا . (سپس حضرت از آنها خواست که مانع نشوند تا حضرت پای آنها را بشوید) آنها در صدد اعتراض برآمده و عرض کردند كُنَّا أَحَقَّ بِهَذَا مِنْک ما به این کار از شما سزاوارتر بودیم حضرت فرمود : «إِنَّ أَحَقَّ النَّاسِ بِالْخِدْمَةِ الْعَالِمُ» کسی که عالم و دانا باشد به خدمت به دیگران شایسته‌تر است سپس فرمود:« إِنَّمَا تَوَاضَعْتُ هَكَذَا لِكَیمَا تَتَوَاضَعُوا بَعْدِی فِی النَّاسِ كَتَوَاضُعِی لَكُمْ ثُمَّ قَالَ عِیسَى ع بِالتَّوَاضُعِ تُعْمَرُ الْحِكْمَةُ لَا بِالتَّكَبُّرِ وَ كَذَلِكَ فِی السَّهْلِ ینْبُتُ الزَّرْعُ لَا فِی الْجَبَلِ» هدف من این است كه درس تواضع به شما بدهم كه همیشه متواضع باشید كه علم و حكمت با تواضع رو به سامان است نه با تكبّر و خود بزرگ‌بینی، بدین‌سان زراعت در زمین نرم و هموار می‌روید نه در كوه‌ها افتادگی آموز اگر طالب فیضی هرگز نخورد آب زمینی كه بلند است 🔻 ادامه دارد 👇👇
💠داستان یكی از وارستگان نزد میثم تمّار آمد كه اهل ادب و معنویات بود. مشتاق بود كه خاطره‌ای از میثم درباره‌ی مولایش علی(ع)بشنود. میثم تمّار گفت: روزی مولایم علی(ع)به مغازه‌ام آمد و مرا برای ابلاغ پیامی به دارالأمارة فرستاد و خود به جای من نشست و به خرما فروشی پرداخت. من رفتم و ابلاغ پیام كردم و به مغازه بازگشتم. دیدم امام قسمتی از خرماها را فروخته است. ولی دیدم سكّه‌هایی كه خریدار داده تقلّبی است. امام(ع)فرمودند میثم نگران مباش به زودی آن كس كه پول تقلّبی داده و خرماها را خریده ، خرماها را تلخ می‌یابد و بازمی‌گرداند. مدّت زیادی نگذشته بود كه خریدار، خرماها را آورد و امام پول‌های تقلبّی را به او داد و فرمود، مادامی كه این پول‌ها دست تو است غذای شیرین از گلویت پایین نخواهد رفت. آن مرد به میثم گفت: چه سعادتی نصیب تو شده است كه چنین مولایی داری كه با چنین تواضعی به جای تو می‌نشیند و خرما فروشی می‌کند . (۴) 💠سیره رضوی انبیاء و بزرگان دین و ائمه اطهار: از رذیله كبر بدشان می‌آید و خود متواضع‌ترین انسان‌ها هستند. امام رضا (ع)آن قدر متواضع بود كه یاسر خادم می‌گوید: چون امام رضا (ع) بر سر سفره طعام می‌نشست كوچك و بزرگ و میرآخور و حجّام را با خودش سر سفره‌اش می‌نشاند و تمام موالی از سیاهان و غیر ایشان همه سر یك سفره می‌نشستند. به حضرت عرض می‌كند: فدایت شوم، كاش سفره طعام موالی و سیاهان را جدا می‌كردی. فرمودند: ساكت باشید همانا پروردگار ما تبارك و تعالی یكی است و مادر و پدر ما یكی است . و حضرت می‌فرمود: اگر بالای سر شما ایستادم و شما غذا می‌خورید برنخیزید تا فارغ شوید. (۵) 💠داستان روزی امام رضا(ع) در سرخس در گرمابه‌ای عمومی مشغول شست‌وشو بودند. یك نفر كه حضرت را نمی‌شناخت به حضرت گفت: لطفاً مرا كیسه بكشید و مالش دهید. امام رضا (ع) شروع كردند به كیسه كشیدن به بدن آن شخص. یك نفر از بیرون آمد و دید حضرت كیسه می‌كشند. آهسته به گوش آن مرد گفت: این مرد را كه كیسه می‌كشد می‌شناسی؟ گفت: نه اصلاً نمی‌شناسم، اما خدا پدرش را بیامرزد خوب كیسه می‌كشد. آن شخص گفت: این عالم آل محمد است. تمام فضائل در این است. این آقا امام رضا(ع) است. آن شخص ناراحت شد و از اینکه ندانسته به ساحت مقدس امام (ع) جسارت کرده شرمگین شد ولی امام او را آرام کرد و همچنان بدن او را کیسه کشیدو فرمودند: من برای رضای خدای متعال این کار را انجام میدهم. (۶) ــــــــــــــــــــــــــــــ 📎پی نوشتها ۱.شعر از سازگار(نخل میثم) ۲.مشکینی، تحریر المواعظ العددیه، قم، الهادی، ص 171-172 ۳.نهج البلاغة : الحكمة 234. ۴.محمدی اشتهاردی ،داستان راستان،ج۳ ۵.شیخ عباس قمی،منتهی الامال،ج۲، ص۲۶۵ ۶.ابن شهر آشوب،مناقب،ج۴،ص۳۶۲ 🌺 والسلام علی من اتبع الهدی 🌺
چهارشنبه مغرب اعتقادی ۱۴۰۱/۹/۲ موضوع: 1 سلام علیکم -بسم الله الرحمن الرحیم خداوند در قرآن می فرماید: أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَىٰ: آیا( گنهکار) نمی داند که خدا او را میبیند؟(آیه 14 علق) برای اینکه بتوانیم گناه را ترک کنیم باید اموری را رعایت کنیم:  1-ترك زمینه گناه: پیشگیرى از گناه آسان ترین راه مبارزه با گناه است . فردى كه مى خواهد گناه نكند باید خود را از صحنه هاى گناه دور نگه دارد؛یعنی باید مقدمات گناه را ترک کند ومبادی ورودیهای بدن را کنترل کند؛مثلا: برای غیبت نکردن از جلسات غیبت دوری کند؛ برای کنترل چشم از مجالس مختلط وفیلم و عکس مبتذل دوری کند و... 2-ترك فكر گناه: هر چه بیشتر و دقیقتر زمینه گناه ترك شود فكر گناه كمتر به سراغ انسان مى‏آید. این فكر گناه است كه شوق در انسان ایجاد مى‏نماید و بعد از شوق اراده‏ى عمل سپس خود گناه محقق مى‏شود، مسلما تا اراده و شوق و میل نسبت به كارى نباشد انسان مرتكب آن كار نمى‏گردد. 3-اشتغال به برنامه شبانه‏روزى: حتما باید شبانه‏روز خود را با برنامه‏ریزى صحیح و متناسب وضع روحى و جسمى خود پر كنیم و هیچ ساعت بیكارى نداشته باشیم تا نفس، ما را مشغول كند. در اوقات بیكارى وسوسه‏هاى نفس و شیطان به سراغ انسان مى‏آید و او را به فكر گناه و سپس به خود گناه مى‏كشاند 4-توجه كامل به این كه خداوند در همه حالات آگاه و ناظر بر اعمال ما است و حتی بر خطورات قلبی ما (در دل می گذرد) احاطه دارد و از آن ها هم با خبر است. اگر انسان چنین یقینی داشته باشد، خجالت می كشد گناه كند و از دستورهای خالقش سرپیچی نماید. خداوند توفیق ترک گناه به همه عنایت بفرماید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد @AhkameHarameRazavi
پنج شنبه ظهر اعتقادی ۱۴۰۱/۹/۳ موضوع: 2 سلام علیکم -بسم الله الرحمن الرحیم خداوند در قرآن می فرماید: یا وَیْلَتى لَیْتَنِی لَمْ أَتَّخِذْ فُلاناً خَلِیلاً : واى بر من! کاش فلانى را دوستِ خود نگرفته بودم.(آیه 28 فرقان) برای اینکه بتوانیم گناه را ترک کنیم باید اموری را رعایت کنیم:  1-دوری از دوستان و آشنایان گنهکار: در آموزه‌های دینی انسان به آئین و مرام همنشین خود خوانده شده است. شخصیت و موقعیت هر کس را از طریق همنشینانش می‌توان محک زد. بنابر این برای پرهیز از گناه و لغزش نباید با کسانی که گناه می‌پراکنند، معاشرت نمود.پیامبر فرمود: «المرءُ علی دین خلیله و قرینه» (وسائل الشیعه، ج 4، ص 207)روش آدمی بر طبق مذهب و سیرۀ دوست صمیمی اش خواهد بود. 2-فكر مرگ: یكى از چیزهاىی که بسیار مفید است كه فكر گناه را یا از بین مى‏برد و یا كم مى‏كند كه این به شدت و ضعف فرو رفتن در فكر مرگ بستگى دارد اگر انسان با این واقعیت انس بگیرد و مردن را باور دل سازد نقشى سازنده و بالا برنده دارد. قال امیرالمؤمنین على(علیه السلام ): یاد مرگ دل را از تعلق به شهوات جدا مى‏سازد و انسان را از گناه و فكر گناه باز مى‏دارد(غرر الحکم ج2 ص 270) 3- تفكر در عواقب زیان بار گناه: اگر انسان توجه كامل داشته باشد كه معصیت افزون بر آثار سوء دنیوی، چه عذاب های غیر قابل تحمل اُخروی به دنبال دارد، مطمئناً از گناه دوری می جوید. قرآن میفرماید: «(در روز قیامت) گناهكار دوست دارد كه فرزندان، زن، برادر، همة خویشان و همة اهل زمین را فدا می كرد تا از عذاب نجات می یافت، (ولی) چنین نیست، (بلكه) آن آتش شعله كش است و ...»(آیه11-15 معارج) 4- جایگزین سازى اعمال و عادات نیكو؛ مانند: شركت دائمى در نماز جماعت، خواندن نماز شب، زیارت اهل قبور، دعا. خداوند توفیق ترک گناه به همه عنایت بفرماید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد @AhkameHarameRazavi
پنج شنبه مغرب فقهی ۱۴۰۱/۹/۳ موضوع: سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم در روایتی می‌فرمایند: لَا تَزَالُ أُمَّتِی بِخَیْرٍ مَا أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ وَ تَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوَى. امّت من ‏همیشه در خیر هستند، تا موقعی که امر به معروف و نهی از منکر کنند و در نیکی ها و تقوا همدیگر را کمک کنند. (‌وسائل الشیعة‌/ ج‏16‌/‌123‌/‌ح 21144) چند نکته کوتاه درباره فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر: امر به معروف و نهی از منکر، گل سرسبد حركت هاي اجتماعي است.چراغ تابنده اي است كه راه را روشن مي سازد و دست گمشده را در دست مولايش مي گذارد. عمل به این فریضه جایی نیست که انسان فقط اطمینان به تاثیر داشته باشد بلکه درصد کمی هم احتمال تاثیر بدهد باید اقدام کند. انسان نباید در هنگام عمل به این وظیفه، نتیجه عملش را ببیند و اگر همین تذکرها عمومی شود تاثیر گذار است. کسی که گناهی مرتکب می شود مثل اینکه غیبت می کند، دروغ می گوید، مسخره می کند، کم کاری می کند، در میان مردم یاس و بدبینی را ایجاد می کند،  حجاب شرعی را رعایت نمی کند، مال مردم را می دزدد، کسی که آبروی مردم را بر باد می دهد. این ها همه منکر است. در مقابل این منکرات، عامل بازدارنده، نهی است. در مقام  نهی از منکر همین اندازه که بگویید: «این خلاف است انجام نده». تکرار همین مقدار کلام، برای طرف مقابل، شکننده است.(بیانات امام خامنه ای سال 1371 بيانات در مراسم ديدار قشرهاى مختلف مردم.) تعجیل در فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و سلامتی مراجع خصوصا امام خامنه ای حفظه الله صلواتی عنایت بفرمایید @AhkameHarameRazavi
📌دیروز توی اتوبوس خط واحد یه حرکت عجیب از یک جوان حدودا سی‌وپنج‌ساله دیدم واقعاً هم خندیدم هم درس گرفتم. 📌توی اتوبوس تعدادی از خانم‌ها بی‌روسری بودند. مرد جوان سیگارش را روشن کرد و شروع کرد به سیگار کشیدن! 📌یکی از همون خانم‌ها با صدای گوشخراش داد زد آقا سیگارت را خاموش کن خفه شدیم اینجا سیگار کشیدن ممنوعه! 📌جوان با لبخند و البته سر به زیر گفت خانم محترم تو روسری را درآوردی و میگی من آزاد هستم و بهتره مردها جلو چشم خودشون رو بگیرن و نگاه نکنند! 📌منم دلم میخواد آزاد باشم و سیگارم را هم میکشم! بهتره شما جلوی دماغت را بگیری و بو نکشی! اگر قراره من چشمم را ببندم تو هم بهتره دماغ و دهنت رو ببندی! 📌باور کنید سی‌ثانیه‌ای همه ساکت شدن بعد کل جمعیت زدن زیر خنده و همه شروع کردن به بحث کردن در این مورد از آزادی؛ موافق و مخالف؛ تریبون آزادی بود که بیا و ببین! ✍️سربسته می‌گویم؛ وقتی از طریق بی‌قانونی با برخی افراد رفتار شود، تازه قدر قانون و لزوم احترام به آن را می‌فهمند! 🖌محمد جوانی 🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃
شنبه ظهر فقهی ۱۴۰۱/۹/۵ موضوع: سلام علیکم .بسم الله الرحمن الرحیم . رسول گرامی (صلی الله علیه و آله و سلم) در روایتی می فرمایند :الصَّلاهُ إجابةٌ لِلدُّعاءِ و قَبُولٌ لِلأعمَال . نمازموجب اجابت دعا و قبولی اعمال است.بحار الانوار، ج ۸۲ ص ۱ اما مساله شرعی: چند نکته درباره احکام واجبات نماز: یکی از واجبات نماز داشتن آرامش در حال قرائت ذکرهای نماز است یعنی هنگام گفتن تکبیره الاحرام و قرائت حمد وسوره و تسبیحات اربعه و ذکرهای رکوع و سجود و سایر ذکرهای واجب نماز باید بدن نماز گزار آرام و استقرار داشته باشد و هنگامی که می خواهد کمی جلو برود نباید ذکر را بگوید.(رساله مراجع م 1030) اگر نماز گزار ذکرهای مستحبی نماز را به قصد آنچه آنچه در نماز وارد شده و دستور داده شده، بگوید، مثلا هنگام سر برداشتن از سجده چنانچه تکبیر را به قصد ذکری که در نماز دستور داده اند، بگوید، در این صورت باید آنها را در همان موضعی که معین گردیده، بگوید (به فتوا یا احتیاط) و باید بدن آرام باشد البته ذکر بحول الله باید در حال برخاستن گفته شود.(رساله مراجع م 1030 و 966) حرکت دادن دست و انگشتان در حال قرائت و تشهد یا تسبیحات اربعه اشکالی ندارد.(رساله مراجع م 967) اگر فردی در رکوع یا سجده باشد و پیش از تمام ذکر واجب عمدا سر از رکوع و سجده بردارد نماز باطل است.(رساله مراجع م 1033) خداوند ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را تعجیل بفرماید سلامتی مراجع عظام خاصه امام خامنه ای حفظه الله صلواتی عنایت بفرمایید @AhkameHarameRazavi
شنبه ظهر اعتقادی ۱۴۰۱/۹/۵ موضوع: سلام علیکم-بسم الله الرحمن الرحیم امام خامنه ای حفظه الله فرمودند: بهترین و بزرگترین الگو برای بسیجیان مسلمان در همه عالم، علی ابن ابیطالب علیه السلام است»( 3/9/73) یک بسیجی باید پیرو و شیعه واقعی مولایش باشد والگوپذیری از مولایش داشته باشد که به برخی از تبعیت پذیریهای بسیجی از امام علی (علیه السلام) اشاره میشود: 1-اخلاص داشتن: امیرالمومنین(علیه السلام) فرمود: خدایا، من تو را از بیم عذاب و طمع ثوابت نپرستیدم، بلکه تو را شایسته بندگی دیدم و پرستیدم(بحار،ج14،ص41) و امام بسیجیان ، امام خمینی(ره) فرموده اند:" بسیج لشکر مخلص خدا است که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده اند.(2/9/67) صحنه های زیادی از اخلاص بسیجیان در زندگی آنها و در دوران دفاع مقدس رقم خورده است. 2-شهادت طلبی: حب به شهادت را بسیج از مولای خود علی علیه السلام آموخته است که فرموده است : " انی للشهاده لمحب. من دوستدار شهادت هستم."( الغارات، ج 1، ص 211.) زیرا ارزشهایی که فرهنگ اسلام و مبنای دینی برای شهادت قائل است بسیجی را شیفته شهادت کرده است. مهم ترین شاخصه آنان شهادت طلبی است که نمونه بارز آن را در هشت سال دفاع مقدس و اکنون به عنوان مدافع حرم دیده میشود. اين مهم‌ترين ويژگي بسیجیان است كه جاذبه و دافعه آنها داراي مرزي است كه ايمان و كفر دو سوي آن را تشكيل مي‌دهد. بسيجي، غرض ورزي شخصي ندارد، هرجا آرمانهاي اسلام ايجاب كند مي‌غرد و با شدت برخورد مي‌كند. 3-ولایتمداری ومطیع مولا بودن: حضرت علی علیه السلام مطیع پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بود و در این زمینه فرموده است: من بنده ای از بندگان حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) هستم(کافی، ج 1 ، ص89) بسیجی تابع ولایت و هیچ گاه نه از ولایت عقب می ماند و نه هیچ گاه از ولایت جلو می افتد. « الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ، وَالْمُتَاَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ وَاللّازِمُ لَهُمْ لاحِقٌ ، کسانی که از ولایت جلو می زنند مارق و رها شده و کسانی که از ولایت عقب می مانند باطل هستند و راه یافتگان کسانی هستند که همراه و تابع ولایت باشند(صلوات شعبانیه،مفاتیح الجنان) خداوند ما را جزء بسیجیان واقعی قرار دهد به برکت صلوات برمحمد و آل محمد @AhkameHarameRazavi
شنبه مغرب اعتقادی ۱۴۰۱/۹/۵ موضوع: خداوند در قرآن درباره كسانيی که با دشمنان مي‌جنگيدند، مي‌فرمايد: وَكَأَيِّنْ مِنْ نَبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ:  چه بسیار پیامبرانی که مردان الهی فراوانی به همراه آنان جنگ کردند! آنها هیچ‌گاه در برابر آنچه در راه خدا به آنان می‌رسید، سست و ناتوان نشدند (و تن به تسلیم ندادند)؛ و خداوند استقامت‌کنندگان را دوست دارد. (آیه 146 آل عمران) بسیجیان واقعی باید خصوصیاتی داشته باشند که برخی را اشاره می کنیم: 1-پايداري در راه خدا: طبق آیه ای که تلاوت شد، صبر، ثبات قدم و عدم تزلزل در ميادين جانكاه از مشخصاتي است كه يك بسيجي بدان مزين است. زیرا مسیر دین سختی دارد که برخی ابتدا همگام با مومنین در راه خدا هستند،اما در طی مسیر کوتاه می آیند. در تاریخ صدر اسلام نیز افرادی مثل طلحه وزبیر ابتدا طرفدار ولایت بودند ولی درنهایت در مقابل امام ایستادند. در انقلاب اسلامی نیز کسانی بودند که بسیجی بودند، ولی بسیجی نماندند. 2-استکبار ستیزی: یعنی در برابر کفار و استکبار محکم می ایستد ولی در برابر مسلمانان مهربان است(أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ-آیه 29 فتح)؛ در پيشگاه مؤمنان و طرفداران حق و حقيقت خضوع و تواضع مي‌كنند و هيچ عنادي با ايشان ندارند اما در برابر كفار و گردن‌كشان و كساني كه زير بار حق نمي‌روند، سرسخت‌اند و هيچ خضوع و نرمشي از خود نشان نمي‌دهند: وخداوند فرمود در آینده قومی میآیند که (أَذِلَّه عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِين-آیه 54 مائده ) هستند که این آیه در مورد امام علی(علیه السلام) ودر روایت دیگری درباره قوم سلمان فارسی نقل شده است(مجمع البيان، ج3، ص208) 3- عدالتخواهی و ظلم ستیزی: بسیجی تفسیر عدالت علی(علیه السلام) است که به قیمت تمام جهان حاضر نیست به قدر گرفتن پوست جویی از دهان مورچه ای به کسی ستم کند اگرچه آن کس دشمن او باشد.  بسیجی مصداق فریاد عادل ترین مظلوم و مظلوم ترین عادل خلقت یعنی فریاد «کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا-نامه 47 نهج البلاغه-» امیرمومنان (علیه السلام) است. بسیجی فرمانبردار امامی است که فرمود: ما تا آخر در کنار مظلومان جهان می ایستیم و با ظالم می جنگیم» و در میدان مبارزه با ظلم، لبه تیز شمشیر خود را متوجه ریشه همه مظاهر فرهنگی، حقوقی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ستمگران می کنیم و تا قطع تمامی آن ریشه های متعفن از پا نخواهد نشست. خداوند ما را جزء بسیجیان حقیقی قرار دهد به برکت صلوات برمحمد و آل محمد @AhkameHarameRazavi
حضرت زینب کبری سلام الله علیها استاد انصاریان.pdf
476.7K
🔖فیش منبر 🔖 سلام الله علیها 💠شخصیت حضرت زینب کبری سلام الله علیها 💠 @fatemi222─┅╯
زمان شناسی حضرت زینب.pdf
432.6K
🔖فیش منبر 🔖 سلام الله علیها 💠 زمان شناسی حضرت زینب کبری سلام الله علیها 💠 @fatemi222
استقامت زینبی.pdf
812.4K
🔖فیش منبر 🔖 سلام الله علیها 💠 استقامت زینبی💠 ♦️منبر مکتوب سلام الله علیها "فهرست مطالب" ✍آثار صبر بر مصیبت 1- رمز پیروزی 2-پاداش اخروی 3-سربلندی در آزمایش الهی ▪️بلا برای اولیاء ✍آثار و فوائد بلاها 1. زنگ بیدارباش 2.پاک کننده گناهان 3. مادر خوشبختیها ▪️پایداری و شجاعت زینب از نگاه دیگران ▪️مصائب زینب از زبان پیامبر صلی الله علیه و آله و علی علیه السلام ♦️اشاره ای به مصائب زینب علیها السلام الف) دوران پدر و مادر ب) دوران امام حسن علیه السلام ج) دوران کربلا @fatemi222
فضائل و ویژگی های حضرت زینب کبری.pdf
664.9K
🔖فیش منبر 🔖 سلام الله علیها 📌فضائل و ویژگی های حضرت زینب کبری @fatemi222
شش ویژگی حضرت زینب.pdf
808.3K
🔖فیش منبر 🔖 سلام الله علیها 💠 شش ویژگی حضرت زینب کبری سلام الله علیها 💠 ♦️منبر مکتوب سلام الله علیها 💠1 عبودیت و بندگی 💠2 صبر و استواری 💠3 عفاف و پاکدامنی 💠4شجاعت و شهامت 💠5 شاخص ولایتمداری 💠6 ایثار و فداکاری @fatemi222
سیمای زینبیه.pdf
714.3K
🔖فیش منبر 🔖 سلام الله علیها 💠 سیمای زینبیه 💠 @fatemi222
مربی یار.apk
22.29M
📣قابل توجه طلاب و مربیانی که علاقمند به کار و هستند! نرم افزار جذاب منتشر شد: 💠 نسخه ۴ 💠 ♦️اولین برنامه تبلیغی جامع کودک ونوجوان 🔶درسنامه 🔶مسابقه 🔶سوال 🔷معما 🔷داستان 🔷شعر ♦️درسنامه های مناسبتی: ◾️محرم ◾️رمضان ◾️نیمه شعبان 🔶نوروز 🔶دهه فجر 🔶غدیر 🔷مبعث 🔷فاطمیه @fatemi222
نائبه الزهرا سلام الله علیها.pdf
546.1K
🔖فیش منبر 🔖 سلام الله علیها 💠نائبه الزهرا سلام الله علیها💠 @fatemi222