eitaa logo
تکلیف بزرگ
581 دنبال‌کننده
633 عکس
660 ویدیو
186 فایل
🔸ارتباط @alam_yalam_beanallaha_yara @ste_gonabad5 جهت #روشنگری واجب فراموش شده.و #مطالبه گری فهرست کلی: https://eitaa.com/fatemi5/2772
مشاهده در ایتا
دانلود
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع امروز: «، عبرتی بزرگ (٢)» روز دوشنبه، ١۴٠١/٠٩/١۴ مناسبت روز: امروز دهم جمادی‌الاولی، سالروز آغاز «جنگ جمل» به‌عنوان یکی از تلخ‌ترین و دردناک‌ترین وقایع روزگار در تاریخ اسلام است، لذا سخن امروز را به این جنگِ عبرت‌آموز، اختصاص می‌دهیم؛ پس از اصرار مسلمانان و بیعت آنها با امیرالمؤمنین (ع)؛ روش حکومت حضرت علی (ع) بر اساس سیره پیامبر (ص) و ایجاد عدالت و تساوی حقوق بیت‌المال برای همه مسلمانان، بر گروهى از صحابه‌ی مستکبر، سخت و ناگوار آمد و در این میان «طلحه» و «زبیر» که خود را برتر از دیگر صحابه پیامبر می‌دانستند و چشم به خلافت مسلمین داشتند، پس از بیعت با امیرالمؤمنین (ع) درخواست حکومت بصره و کوفه را نمودند؛ اما پس از نرسیدن به جاه و مقام مورد نظر، سخت برآشفتند و با عنوان دروغین خون‌خواهیِ خلیفه‌ی سوم، بیعت خود را شکستند و با نیرنگ و سوءاستفاده از جایگاه همسر پیامبر به‌عنوان «اُم‌المؤمنین»، بصره را تصرف کرده و با گمراه ساختن مردم، براى خود بیعت گرفتند و در این وضعیت، سعی و تلاش مضاعف و نامه‌ها و سخنرانی‌های متعدد امیرالمؤمنین (ع) نیز مؤثر واقع نشد و بالاخره لشکریان جمل، اولین جنگ رسمی میان مسلمانان را به راه انداختند؛ در این جنگ عبرت آموز که با شکست لشکر شتر سرخ مویِ «عایشه» و کشته شدن «طلحه» و «زبیر» به پایان رسید، اما مورخین نوشته‌اند که در این جنگِ سخت متأسفانه حدود هجده تا بیست هزار نفر از مسلمانان (در لشکر طرفین) کشته شدند و مسئولیت این ضایعه عظیم، برگردن آتش افروزان جنگ جمل قرار گرفت؛ چنانچه «بلاذری» از برجسته‌ترین تاریخ‌نگاران اهل‌سنت در «انساب الاشراف» آورده: «بعد از جنگ جمل، زنی بر «عایشه» وارد شد و درباره عذابِ زنی که فرزند کوچکش را کشته بود، سؤال کرد؟ عایشه گفت: مسلماً جهنم بر او واجب شده است؛ پس آن زن با اشاره به آیه ۶ سوره احزاب که همسران پیامبر را «اُم‌المؤمنين» نامیده، به عایشه گفت: درباره زنی که باعث قتلِ بیش از بیست هزار نفر از فرزندانش (درجنگ جمل) شده، چه می‌‌گویی؟! (انساب الاشراف، ج ٢، ص ٢۶۶) و همچنین آورده‌اند که بعد از این واقعه شرم‌آور، «عایشه»، بارها و بارها از این اقدام خود، اظهار ندامت و پشیمانی کرد؛ (انساب الاشراف، ج٢، ص ٢۴٩) و هرگاه روز جنگ جمل را به یاد می‌آورد، آرزو می‌کرد و می‌گفت: ای کاش قبل از آن مرده بودم و در آن حادثه حضور نمی‌یافتم. [الفتوح، ج۲، ص۴۸۷.] ✍️ اما باید بدانیم که آنچه گذشت، تنها نقل یک واقعیت تلخ تاریخی نیست، بلکه دانشنامه‌ای زنده و گویا و عبرت‌آموز، برای همه اعصار و دوران‌هاست؛ بی‌شک یکی از نکات آموزنده این واقعه اسفناک این است که متأسفانه اصحاب جمل، فریب عنوان «اُم‌المؤمنين» و سوابق صحابه بزرگی همچون طلحه و زبیر را خوردند و در برابر ولیّ‌زمان خود ایستادند؛ غافل از این‌که در اسلام، حال فعلی افراد، ملاک است نه گذشته و سوابق آنها! چنانچه رهبر فرزانه انقلاب دراین‌باره فرموده‌اند: «امام بارها فرمودند قضاوت در مورد اشخاص باید با معیار حال كنونی اشخاص باشد؛ گذشته‌ی اشخاص، مورد توجه نیست... این همان قضاوتی بود كه امیرالمؤمنین (ع) با جناب طلحه و جناب زبیر كردند؛ شما باید بدانید طلحه و زبیر افراد كوچكی نبودند، جناب زبیر سوابقی درخشان دارد كه نظیر آن را كمتر كسی از اصحاب حضرت داشت، حتی بعد از به خلافت رسیدن ابوبكر، در همان روزهای اول، پای منبر خلیفه اول، چند نفر از صحابه، بلند شدند و اظهار مخالفت كردند و گفتند: حق با شما نیست؛ و حق با علی‌بن‌ابیطالب (ع) است! اسم این اشخاص در تاریخ ثبت است (و زبیر یکی از آنهاست)... اما امیرالمؤمنین با اینها چه كردند؟ جنگیدند... یعنی آن سوابق (درخشان، همه) محو و تمام شد؛(چنانچه) بعضی‌ها (نیز) با امام راحل از پاریس در هواپیما بودند و به ایران آمدند؛ اما در زمان امام به خاطر خیانت اعدام شدند؛ بعضی‌ها از دورانی كه امام در نجف بودند و بعد كه به پاریس رفتند، با ایشان ارتباط داشتند، در اول انقلاب هم مورد توجه امام قرار گرفتند؛ اما بعد رفتار و موضع‌گیری‌های این‌ها، موجب شد كه امام آنها را طرد كردند، و از خودشان دور نمودند؛ (زیرا) میزان، وضعی است كه امروز بنده دارم...» (سخنان معظم‌له ۱۳۸۹/۰۳/۱۴) ✍️ در پایان باید بدانیم که تاریخ و حوادث آن، فقط یک بار اتفاق نمی‌افتد، بلکه ممکن است در هر عصری، دوباره تکرار شود و چنانچه غفلت کنیم و حُبّ جاه و مقام و دنیاپرستی در دل ما جای گیرد، شاید جنگ جملِ دیگری در عصر ما نیز رخ دهد‌؛ بنابراین اگر نمی‌خواهیم در لشکر زبیریان قرار گیریم، باید از تاریخ درس گرفته و اطاعت از ولیِّ‌زمان را پیشه‌ی خود سازیم.
هدایت شده از نهضت پیشرفت بانوان
مروارید زیبا.pdf
2.8M
🌹مسابقه مروارید زیبا ⏪جوایز دو هدیه ۵۰۰ هزارتومان ۵ هدیه ۲۰۰ هزارتومان ۵ هدیه ۱۰۰ هزار تومان 👌و بابیش از یکصد جایزه نفیس ↩️از ولادت حضرت ز ینب سلام الله علیهَا ↩️تا ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها 🔺نهضت پیشرفت بانوان 🔺ستاد امر به معروف و نهی از منکر 🔺روابط عمومی تبلیغات اسلامی گناباد ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 @pishraft_banoo 🌼🌸🌺 🍃🍃 🗑
هدایت شده از منبرک فاطمی
همراه با قرآن 🔰آرامش خود را حفظ کنید 👌وَ لا يَحْزُنْكَ الَّذِينَ يُسارِعُونَ فِي الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لَنْ يَضُرُّوا اللَّهَ شَيْئاً يُرِيدُ اللَّهُ أَلَّا يَجْعَلَ لَهُمْ حَظًّا فِي الْآخِرَةِ وَ لَهُمْ عَذابٌ عَظِيمٌ‌.آل عمران«176» 👌و (اى پيامبر!) كسانى كه در كفر مى‌شتابند، ترا اندوهگين نكنند. آنان هرگز به خداوند ضررى نمى‌زنند. خداوند خواسته است كه براى آنها هيچ بهره‌اى در قيامت قرار ندهد و براى آنان عذابى بزرگ است. ↩️پیام ها 1⃣👈- آرامش خود را حفظ كنيد كه تلاش‌هاى كفّار در محو اسلام بى‌اثر است.«لا يَحْزُنْكَ ... إِنَّهُمْ لَنْ يَضُرُّوا اللَّهَ» 2⃣👈 كفر انسان‌ها، اندك ضررى به ساحت قدس خدا نمى‌زند. «لَنْ يَضُرُّوا اللَّهَ شَيْئاً» 3⃣👈 كفر، انسان را از قابليّت توبه و دريافت رحمت الهى محروم مى‌كند. «أَلَّا يَجْعَلَ لَهُمْ حَظًّا فِي الْآخِرَةِ» 4⃣👈مهلت دادن به كفّار، سنّت الهى است، نه آنكه نشانه‌ى ناآگاهى و يا ناتوانى خداوند باشد. «يُرِيدُ اللَّهُ أَلَّا يَجْعَلَ لَهُمْ حَظًّا فِي الْآخِرَةِ» 🇮🇷 @fatemi222
مکافات؛آثار و تبعات گناهان منبر ده دقیقه ای🕙 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ صَلّیَ اللهُ عَلَى خَیرِ خَلْقِهِ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّیِّبینَ الطَّاهِرِین‏ الَّذِینَ أَذْهَبَ اللَّهُ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَ طَهَّرَهُمْ تَطْهِیراً هرکه با پاکدلان صبح و مسایی دارد دلش از پرتو اسرار صفایی دارد زهد با نیت پاک است نه با جامه ی پاک ای بس آلوده که پاکیزه ردایی دارد شمع خندید به هر بزم از آن معنی سوخت خنده بیچاره ندانست که جایی دارد سوی بتخانه مرو پند برهمن مشنو بت پرستی مکن این ملک خدایی دارد هیزم سوخته شمع ره و منزل نشود باید افروخت چراغی که ضیایی دارد گرگ نزدیک چراگاه و شبان رفته به خواب بره دور از رمه و عزم چرایی دارد مور هرگز به در قصر سلیمان نرود تا که در لانه ی خود برگ و نوایی دارد گهر وقت بدین خیرگی از دست مده آخر این درگرانمایه بهایی دارد فرخ آن شاخک نو رسته که در باغ وجود وقت رستن هوس نشو و نمایی دارد صرف باطل نکند عمر گرامی پروین آنکه چون پیر خرد راهنمایی دارد (۱) 🔷مقدمه 🔹آیات و روایات به‌طور‌کلی یکی از سنت‌ها و قوانین قطعی آفرینش، مسأله مکافات عمل و به‌طور اعم بازتاب و نتایج عمل است؛ یعنی انسان هر کاری را که انجام می‌دهد خوب یا بد، نتیجه عملش را می‌بیند؛ نتیجه عمل خوب، همان پاداش و نتیجه عمل بد کیفر می‌باشد. البته مکافات عمل نوعاً به نتایج عمل بد اطلاق می‌گردد. ⇦آیه شریفه «وَمَا أَصَابَكُم مِّن مُّصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ»، طبق بعضی از روایات، از زبان رسول خدا (ص) به‌عنوان بهترین آیه (از نظر تربیت کردن انسان‌ها) معرفی شده است. ⇦ از امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام نقل شده که پیامبر اکرم (ص) این آیه را خواند و فرمود: «خیر آیةٍ فی کتابِ الله هذهِ الایة؛ بهترین آیه در قرآن این است». سپس خطاب به علی فرمود: «یا علیّ ما مِن خَدْشِ عودٍ، و لا نکبةِ قَدَمٍ الّا بذنبٍ...؛ ای علی! هر خراشی که به‌وسیله چربی به تن انسان می‌رسد و هر لغزش قدمی، بر اثر گناهی است که انسان آن را انجام داده است. ⇦در سوره روم، آیه ۴۱ گرفتاری‌ها و تباهی‌ها را نتایج و مکافات اعمال ناشایسته دانسته «ظَهر الفساد فی البر و البحر بما کسبت ایدی النّاس لِیُذْیقَهم بعض الذی عَمِلوا لَعلهم یَرجِعون؛ فساد و تباهی در خشکی و دریا به خاطر کارهایی که مردم انجام داده‌اند آشکار شد. خداوند می‌خواهد نتیجه و مکافات بعضی اعمالی را که انجام داده‌اند به آنها بچشاند. شاید به‌سوی حق باز گردند». ⇦و در آیه ۹۶ سوره اعراف همین معنا با عباراتی دیگر بیان شده است«وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاء وَالأَرْضِ وَلَكِن كَذَّبُواْ فَأَخَذْنَاهُم بِمَا كَانُواْ يَكْسِبُونَ؛ و اگر اهل شهرها و آبادي‌ها، ایمان مى‌آوردند و تقوا پيشه مى‌کردند، برکات آسمان و زمین را بر آنها مى‌گشوديم؛ ولى (آنها حق را) تکذيب کردند؛ ما هم آنان را به کيفر اعمالشان مجازات کرديم». 🔷تقسیم گناهان در حدیث جالب الذُّنوبُ ثلاثةٌ : فَذَنبٌ مَغفورٌ ، و ذنبٌ غَيرُ مَغفورٍ ، و ذنبٌ نَرجُو لِصاحِبِهِ و نَخافُ عَليهِ ··· أمّا الذَّنبُ المَغفورُ فعَبدٌ عاقَبَهُ اللّه ُ تعالى عَلى ذَنبِهِ في الدنيا فَاللّه ُ أحكَمُ و أكرَمُ أن يُعاقِبَ عَبدَهُ مَرَّتَينِ ، و أمّا الذنبُ الذي لا يُغفَرُ فَظُلمُ العِبادِ بعضِهِم لبعضٍ ··· و أمّا الذنبُ الثالثُ فَذَنبٌ سَتَرَهُ اللّه ُ على عبدِهِ و رَزَقَهُ التوبةَ فَأصبَحَ خاشِعاً مِن ذَنبِهِ راجِياً لِرَبِّهِ فَنَحنُ لَهُ كَما هُوَ لِنفسِهِ . امام على عليه السلام : گناهان سه دسته اند : گناهى كه آمرزيده مى شود ، گناهى كه آمرزيده نمى شود و گناهى كه براى مرتكب آن، ميان بيم و اميديم . . . اما آن گناهى كه آمرزيده مى شود [گناه آن ]بنده اى است كه خداوند او را در دنيا به كيفر گناهش رسانده است ؛ زيرا خداوند كاردان تر و بزرگوارتر از آن است كه بنده اش را دوبار كيفر دهد، و اما گناهى كه آمرزيده نمى شود ، ستم كردن بندگان به يكديگر است . . . و اما گناه سوم، گناهى است كه خداوند آن را از بندگانش پوشيده داشته و توبه از آن را نصيب گنهكار كرده است و از اين رو از گناه خويش بيمناك و به پروردگارش اميدوار گشته است . ما نسبت به اين شخص همان حالى را داريم كه او نسبت به خود دارد .(۲) 🔻 ادامه دارد 👇👇
🔳توضیح سه مرحله مجازات در دنیا طبق آیات و روایات انسان ها قبل از قیامت ، در همین دنیا نیز در چند مرحله محاکمه و مجازات می شوند : ☑️مرحله اول؛وجدان انسان در قبال اعمال خود در چند محكمه محا كمه و مجازات می‌شود. اول محكمه وجدان اخلاقی است. اگر وجدان اخلاقی در انسان زنده باشد حتماً انسان را محكوم خواهد نمود. گاهی انسان در اثر گناهی كه مرتكب شده و یا دل انسانی را شكسته بعداً ناراحت می‌شود و خودش را مذمت و ملامت می‌كند كه چه كار داشتی و چرا فلانی را ناراحت نمودی؟ چرا مال یتیم را خوردی؟ این بسیار باارزش است. خداوند متعال در قرآن مجید به وجدان اخلاقی و نفس لوّامه و سرزنش‌گر سوگند می‌خورد: وَ لَا أُقْسِمُ بِالنَّفْسِ اللَّوَّامَة. قيامت/ 2. در بینش الهی نقش وجدان اخلاقی در‌تربیت انسان و سوق دادن او به نیكی‌ها و بازداشتن او از بدی‌ها انكار نشده است. بلكه در اصطلاح قرآن مجید به نفس لوّامه تعبیر شده است و خداوند متعال به آن قسم یاد كرده است. همیشه به موجودی متعالی و باارزش قسم یاد می‌كنند كه از نوعی قداست و عظمت برخوردار است و در نهج‌البلاغه به عنوان واعظ و زاجر درونی از آن تعبیر شده است. ولی وجدان اخلاقی با همه ارزشی كه دارد به تنهایی و بدون پشتوانه دین و تعالیم انبیاء علیهم‌السلام نمی‌تواند كاری كند. ولی وجدان با پشتوانه مذهب و تعالیم آسمانی و انبیاء الهی می‌تواند ضامن اجرای اخلاق باشد و در مقابل مشاهده یك مظلوم ناراحت شود. اگر وجدان همراه با‌تربیت الهی نباشد و مرده باشد در صورتی كه هزاران نفر را ببینید كه مورد ظلم واقع شده‌اند ناراحت نمی‌شود. درجات وجدان متفاوت است. ☑️مرحله دوم؛آثار وضعی دومین مرحله مجازات ، عبارت است از آثار وضعی گناهان. مثلاً غذای حرام در فكر و حركات و اعمال انسان اثر خواهد گذاشت. ما در خود بینایی و شنوایی را می‌یابیم. به طور قطع جهان هم دارای بینایی و شنوایی قوی‌تری است. ما در خود قوه حافظه می‌یابیم در این جهان هم حافظه وجود دارد. حافظه ما مانند یك نوار ضبط صوت تمام مطالب و وقایع گذشته را حفظ می‌نماید و هر وقت بخواهیم به ما پس می‌دهد. حافظه جهان هم هر چه از ما می‌گیرد عین همان را به ما برمی‌گرداند و ابداً اشتباه نمی‌كند. مانند كشاورز كه اگر گندم بكارد گندم و اگر جو بیفشاند جو برمی‌دارد. ➖شعر این جهان كوه است و فعل ما ندا سوی ما آید نداها را صدا خداوند می‌فرماید: «إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لِأَنفُسِكمُ‏ْ وَ إِنْ أَسَأْتمُ‏ْ فَلَهَا» .اگر نیكى كنید، به خودتان نیكى مى‏كنید و اگر بدى كنید باز هم به خود مى‏كنید .[ سوره اسراء آيه ۷] بسيارى از گناهان، اثرات وضعى ناگوارى در همين جهان براى ارتكاب كننده بوجود مى آورد. مثلًا شرابخوارى علاوه بر اينكه زيانهاى اجتماعى ببار مى آورد صدمه هايى بر روان و جسم شرابخوار وارد مى سازد. شرابخوارى موجب اختلال اعصاب و تصلّب شرائين و ناراحتيهاى كبدى مى گردد. فحشاء ممكن است سوزاك و سفليس و ایدز و مانند آن توليد كند. بدى كردن با والدين، در همين جهان كيفر دارد مخصوصاً اگر آن بدى- العياذ باللّه- كشتن والدين باشد. حتى اگر پدر و مادر انسان فاسق و يا كافر هم باشند باز هم بدى نسبت به آنها بى عكس العمل نمى ماند. 💠داستان متوكل مرد بسيار خبيث و ناپاكى بود؛ متوكل در محافل انس و سرگرميش امير المؤمنين على (ع) را به مسخره مى گرفت، دلقكهايش خود را به قيافه آن حضرت مى ساختند و تقليد در مى آوردند و مسخرگى مى كردند و در اشعار خويش به او اهانت مى كردند. گويند منتصر از او شنيد كه حضرت فاطمه سلام اللّه عليها را دشنام مى دهد؛ از بزرگى پرسيد كه مجازاتش چيست؟ وى پاسخ داد قتلش واجب است ولى بدان كه هر كس پدرش را بكشد عمرش كوتاه خواهد شد. منتصر گفت من باكى ندارم كه در اطاعت خدا عمر من كوتاه گردد. پدرش را كشت و پس از وى هفت ماه بيشتر زنده نماند.(۳) 🔻 ادامه دارد 👇👇
☑️مرحله سوم؛ مکافات اعمال قرآن كریم انسان‌ها را از انجام رفتارهای بد و غیرمطلوب باز می‌دارد و آنان را متوجه می‌كند كه این عالم بر اساس قانون انعكاس اعمال تنظیم شده است. یعنی هر عمل غیرانسانی دارای عكس‌العمل‌هایی است كه انسان نمی‌تواند از آن فرار كند. ⇦در سوره شوری آیه ۳۰ می‌فرماید:«وَ مَا أَصَبَكُم مِّن مُّصِیبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَیدِیكمُ‏ْ وَ یعْفُواْ عَن كَثِیرٍ»هر مصیبتى به شما رسد بخاطر اعمالى است كه انجام داده‏اید، و بسیارى را نیز عفو مى‏كند. ⇦ در سوره نساء آیه ۷۹می‌فرماید:«مَا أَصَابَكَ مِن سَیئَةٍ فَمِن نَّفْسِكَ»آنچه از بدى به تو مى‏رسد، از سوى خود توست‏. هیچ عملی در دنیا بدون عكس‌العمل نیست. از برخی روایات استفاده می‌شود كه انسان حتی زمانی كه زمین می‌خورد بی‌ارتباط با رفتار و كردار او نمی‌باشد. ⇦خداوند متعال در آیه ۷سوره اسراء می‌فرماید:«إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لِأَنفُسِكمُ‏ْ وَ إِنْ أَسَأْتمُ‏ْ فَلَهَا» اگر نیكى كنید، به خودتان نیكى مى‏كنید و اگر بدى كنید باز هم به خود مى‏كنید. ⇦بنی‌اسرائیل برای این كه از پیامبر معصوم و با عظمت و درست كارحضرت یحیی(ع)حمایت نكردند و از مرد فاسد فاسق و گنه‌كاری كه می‌خواسته با ربیبه‌اش ازدواج كند حمایت نمودند. نتیجه‌اش این شد كه گرفتار بُختُ النَّصر شدند. ➖ شعر به چشم خويش ديدم در گذرگاه كه زد بر جان مورى مرغكى راه هنوز از صيد، منقارش نپرداخت كه مرغ ديگر آمد كار او ساخت چو بد كردى مشو ايمن ز آفات كه واجب شد طبيعت را مكافات 🔘مکافات اهل کوفه مرد كوفه با علی (ع)بیعت كردند و بیعت را نقض نمودند. با امام حسن(ع)بیعت نمودند و نقض كردند. با حضرت مسلم بیعت كردند و او را تنها گذاشتند و طناب به پای او بسته در كوچه‌های كوفه گرداندند و سنگ‌باران نمودند. با امام حسین(ع)آن طور رفتار نمودند. بعد خودشان گرفتار حجّاج ‌بن یوسف شدند. این عكس‌العمل‌ كارهای مردم كوفه بود كه حجّاج ‌بن یوسف بیست سال حكومت نمود و دمار از روزگار مردم درآورد. مردمی كه دل حضرت علی و امام حسن و امام حسین : و حضرت مسلم را خون كردند، می‌بایست در انتظار چنین عكس العملی باشند. مردم كوفه سخت‌ترین روزگار را در زمان حجاج داشتند. حجاج بن یوسف لعنة‌الله علیه 120 هزار نفر را كشت. وقتی حجاج به جهنم واصل شد هشتاد هزار نفر در زندان بودند كه با شكنجه‌های بسیار سخت شكنجه می‌شدند. مردم كوفه به نفرین علی (ع)گرفتار شدند. 🔻 ادامه دارد 👇👇
💠داستان وقتی چنگیز بعد از خون‌ریزی نیشابور به همدان رفت دید، مردم همدان بهانه به دست او نمی‌دهند تا در همدان خون‌‌ریزی نماید و خیلی مؤدب بودند. چنگیز در صدد بهانه بود ولی همدانی‌ها بهانه به دست او نمی‌دادند. یك روز مردم همدان را خواست و گفت: از شما یك سؤال دارم، اگر خوب جواب دادید در امانید، ولی اگر جواب خوب ندادید در این شهر سیل خون جاری خواهم كرد. مردم بی‌چاره لرزیدند. همه آماده سؤال چنگیز شدند. چنگیز گفت: آیا من از طرف خودم آمده‌ام یا از طرف خدا؟ جواب بگویید، زود باشید معطلم نكنید. همه همدانی‌ها معطّل بودند چه بگویند. چوپانی‌ پیش آمد و گفت: قربان من جواب شما را می‌گویم. گفت بگو،چوپان گفت شما نه از طرف خداوند آمده‌اید و نه از طرف خودت. نه خدا مثل تو را می‌فرستد كه آدم بكشی و نه یك نفر آدم این همه قدرت دارد كه میلیون‌ها نفر را بكشد. بلكه تو را اعمال ما آورده است. تو عكس‌العمل مایی. ما از مردم لایق و دانا و دین‌دار و عاقل پذیرایی نكردیم و به آنان احترام ننمودیم و مردم فرومایه و پست را احترام كردیم. در عكس‌العمل این كار تو آمده‌ای و تو را بدی اعمال ما و زشتی كردار ما فرستاده است. چنگیز گفت خوب جواب دادی. لذا چنگیز در همدان اصلاً خون‌ریزی نكرد. 💠داستان قرآنی فردی به محضر رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم رسید از وی خواست قرآن به وی بیاموزد. حضرت سوره زلزال را به وی می‌آموخت، هنگامی که به این آیه رسید، فمن یعمل مثقال ذرة خیرا یره و من یعمل مثقال ذرة شرا یره، «هر کس به مقدار ذره کار خیری انجام دهد در آخرت خواهد دید، و هر کس به مقدار ذره کار بد انجام دهد خواهد دید.» آن شخص گفت برای من همین کافی است، جلسه را ترک کرد، هنگامی که داشت می‌رفت. حضرت فرمودند: این شخص فقیه شد و رفت، انصرف الرجل و هو فقیه (۴) 💠داستان در زمان حضرت موسی علیه السلام پادشاه ستمگری بود که وی به واسطه بنده صالح، حاجت موسی را بجا آورد. از قضا پادشاه و مؤمن هر دو در یک روز از دنیا رفتند مردم جمع شدند و پادشاه را با احترام دفن نمودند و سه روز مغازه ها را بستند و عزادار شدند اما جنازه مؤمن در خانه اش ماند و حیوانی بر او مسلط گشت و گوشت صورت وی را خورد پس از سه روز حضرت موسی از قضیه باخبر شد موسی در ضمن مناجات با خداوند اظهار نمود: بارالها! آن دشمن تو بود که با آن همه عزت و احترام فراوان دفن شد و این هم دوست توست که جنازه اش در خانه ماند و حیوانی صورتش را خورد سبب چیست؟ وحی آمد که ای موسی! دوستم از آن ظالم حاجتی خواست. او هم بجا آورد من پاداش کار نیک او را در همین جهان دادم اما مؤمن چون از ستمگر که دشمن من بود حاجت خواست من هم کیفر او را در این جهان دادم حال هر دو نتیجه کارهای خودشان را دیدند. (۵) 💠داستان هنگامی كه هادی عباسی در عیسی‌‌آباد با ندمای خود در ایوان قصر نشسته بود از دور چشمش به باغ‌بانی افتاد كه در گوشه باغ ایستاده بود. تیر و كمان طلبید و به ندمای خود گفت: آیا می‌توانم آن پیرمرد را هدف بگیرم و این تیر را به سینه او بزنم تا از پشت‌اش خارج شود؟ همگی گفتند: مهارت شما در تیراندازی مورد قبول همه است اما بی‌گناهی را كشتن و خانواده او را داغ‌دار نمودن از جوان‌مردی دور است. ولی او چنان مست و سرگرم ریاست و غرور بود كه گوشش بدهكار آن سخنان نشد. تیر را به سینه باغ‌بان زد و از پشت‌اش خارج شد. پیرمرد روی زمین افتاد و جان داد. زن و بچه‌اش شیون‌كنان اطراف جسدش را گرفتند و آه و ناله كردند. در همان حال زخمی‌از پشت پای هادی عباسی بیرون آمد كه خارش و سوزش بسیاری داشت و هادی عباسی را ناراحت نمود. اطبای دربار از معالجه‌اش عاجز ماندند. عاقبت ورم كرده و متعفّن شد و بعد از دو روز به هلاكت رسید. آری می‌گویند چوب خدا صدا ندارد اگر دارد دوا ندارد. بلی خداوند متعال كه همیشه حامی مظلومان است انتقام آن پیرمرد را گرفت و به زندگی‌ هادی عباسی خاتمه داد. امام سجاد7 به فرزندش امام باقر7فرمود:«یا بُنَی إِیاكَ وَ ظُلْمَ مَنْ لَا یجِدُ عَلَیكَ نَاصِراً إِلَّا اللَّهَ» فرزندم! مبادا به كسی ستم كنی كه جزخدا یاوری ندارد.(۶) ـــــــــــــــــــــــــــــ 📎پی نوشتها ۱. پروین اعتصامی ۲.بحار الأنوار،ج۶،ص۳۵. ۳.سفينة البحار، ماده «وكل» ۴.بحار، ج 89، ص 107. ۵.بحار: ج 75، ص 373. ۶. الكافي،ج 2،ص331. 🌺 والسلام علی من اتبع الهدی 🌺 @fatemi222
هدایت شده از منبرک فاطمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽/ تاثیر مبارزه منفی حضرت زهرا س در افشای مهمترین حقایق تاریخ 🔹هر بچه شیعه که می خواد یک دلیل محکم برای شیعه بودنش داشته باشه این را گوش کند ... عالیه 👌 علامه امینی و علمای اهل سنت ــــــــــــــــ @fatemi222
🔘 بی حرم نیست کسی که حرمش سینه ماست. 🔹مقام معظم رهبری: 👈 جامعه ما نیاز دارد تا از مکتب فاطمه زهرا سلام الله علیها تعلیم بگیرد. @fatemi222
13.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نظر رهبر انقلاب اسلامی درباره وظیفه حاکمیت اسلامی در برخورد با بی حجابی 🔺رهبرانقلاب: 🔆<<برای حکومتی که به نام اسلام حکومت می کند، وظیفه است که در مقابل حرام قطعی بایستد.... شارع مقدس حکومت اسلامی اسلامی را موظف کرده در مقابل این حرام قطعی بایستد. 😏انچه انسان را رنج می دهد عدم تشخیص برخی از خواص است...>> @fatemi222
12.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥پوشش اجباری یا حجاب اجباری؟! 🔥نزدیک به دو ماه است شلوغ کاری می‌کنید و در این دو ماه، یک شعار اقتصادی نداید! همه شعارهایتان جنسی است! در فضای مجازی هم همینطور! رسانه های پوشش دهنده شما هم همین را نشان می‎دهند! 🍂🍁🍂🍁🍂 🍂میگویند "من مخالف حجاب اجباری هستم!" 🍁کدام حجاب اجباری؟!؟ 🍂به لطف مسئولان فرهنگی، حجابی در کشور نمانده است که اجبارش موضوع باشد! 🍁نگاهی به خیابان‎های ما بندازید... واقعاً از کدام صحبت می‌کنید؟! 🍂منظور آنها پوشش اجباری است. میگویند دلم نمی‎خواهد داشته باشم! 📌اما آیا از کشورهای سراسر جهان اطلاعی دارید؟! 🎙امین بسطامی @fatemi222
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴زن، زندگی،آزادی‌/مرد،میهن،آبادی 📍دخترفروشی پدر و مادر افغانستانی ✍️خوب بنگرید حاصل ۲۰سال دیروز آمریکا و انگلیس بر سرزمین ملت افغانستان چه بوده؛ این‌ تصاویر کارنامه‌ی شوم جنایتکارانی است که امروز بدنبال بر مغزهای ملت ایران هستند @fatemi222