یادِ امام زمان (عج).mp3
899K
▫️ یادِ امام زمان (عج)
👤 مرحوم آیةالله ناصری
@fatemi222
▬📝 ﷽▬
💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼
🍃🌺🍂
🍂🍃
🌸
#شرایط_قسم
قسم 🖐 شرط دارد
1⃣👈 کسی که قسم می خورد، باید #بالغ و #عاقل🧔 باشد.
2⃣👈 کاری که قسم می خورد انجام دهد ، #حرام ⛔️ و #مکروه 🔶 نباشد.
3⃣👈 به یکی از #اسامی_خداوند 🕋 قسم بخورد که به غیر ذات مقدس او گفته نشود مانند: #الله.
4⃣👈 قسم رابه #زبان 👅 بیاورد.
5⃣👈 عمل کردن #قسم برای او #ممکن🤝 باشد.
🔗مساله: اگر #پدر🧔از #قسم_خوردن فرزند👱♂ جلوگیری کند یا شوهر🧔 از #قسم_خوردن زن 🧕جلوگیری نماید، قسم آنان صحیح_نیست.❌
📗 #منابع
۱. توضیح المسائل مراجع م۲۶۷۱ و ۲۶۷۲
۲. احکام دودقیقه ای محمود اکبری ج ۶
•┈┈••✾❀🕊💓🕊❀✾••┈┈•
@fatemi222
▬📝 ﷽▬
💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼
🍃🌺🍂
🍂🍃
شش نکته درباره #گفتگو👥 با نامحرم🧕
1⃣👈 #صحبت_کردن با نامحرم به غیر ضرورت مکروه است، خصوصا اگر مخاطب جوان🧕 باشد.
2⃣👈 #صحبت 🗣کردن با هرکسی درباره هر چیزی از روی شهوت ولذت جایز نیست مگر همسر.💏
3⃣👈گفتگو👥 بانامحرم با شرایط زیر جایز است.
⛔️به قصد لذت وریبه نباشد.
⛔️با صحبت کردن به گناه آلوده نشوند.
⛔️خوف افتنان(به فساد افتادن)نباشد
⛔️خانم ها🧕 هنگام صحبت کردن 🗣صدای خود را نازک ولطیف نکنند.
4⃣👈اگر مردی🧔 بداند چنانچه با #نامحرمی👩 صحبت کند به گناه ⛔️خواهد افتاد نباید با اوصحبت کند، خواه زن🧕 به گونه ای صحبت کند که مرد را به گناه بیندازد یا درباره مطلبی صحبت کند که مرد به گناه بیفتد.
5⃣👈اگر مردی به قصد به #حرام انداختن نامحرمی 👩 با او #صحبت🗣 کند حرام است.
6⃣👈رد وبدل کردن سخنان #محرّک از طریق تلفن ☎️ موبایل📱 بلوتوث اینترنت و ...به هر نگیزه ای #حرام است.
📗 #منابع:
۱. العروه الوثقی ج۲ نکاح با استفاده از مساله ۲۹
۲. استفتائات امام ج ۳ س ۵۲
۳. اجوبه الاستفتائات س ۱۱۴
۴. استفتائات جدید محسن محمودی ج ۲ ص۳۳
۵. احکام دو دقیقه ای محموداکبری ج ۳ ص ۵۰
•┈┈••✾❀🕊💓🕊❀✾••┈┈•
@fatemi222
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
- دستم به دعا تا این غصه سرآید
- بازا گل زهرا پس کی سحر آید
🌷 #اَللَّهُمَّأرِنِيالطَّلْعَةَالرَّشِيدَةَ
🌥 #جمعه #انتظار #مهدویت
@fatemi222
راز سقوط جامعه نبوی.pdf
789.2K
🌀راز سقوط جامعه نبوی
🗓 مناسبت: #فاطمیه
پیام: رهبری: «دعوا بر سر مسئلهی با حجاب و بدحجاب نیست، دعوا بر سر از دنیا رفتن یک دختر جوان نیست. دعوا اینها نیست. ... بحث سر اصل #استقلال و #ایستادگی و #تقویت و #اقتدار ایران اسلامی است.»(۱۴۰۱/۰۷/۱۱)
✍️ سیر بحث:
🔻همان طور که یک فرد، سقوط و رفعتی دارد، جامعه نیز سقوط و رفعتی دارد، بررسی علل سقوط جامعه نبوی از آن جهت اهمیت دارد، که اشکالاتی که در ساختار جامعه دینی مدینه وجود داد، امروز هم به شکل دیگری خودنمایی می کند اما مسائل جوامع دینی در بسیاری از جهات مشترک هستند.
🔻 برای جامعه سازی برای زمینه سازی برای ظهور جامعه مهدوی، باید جامعه ما، از این عوامل سقوط جامعه نجات پیدا کند.
🔻در این سلسله جلسات به بررسی برخی از عوامل اصلی سقوط جامعه مدینه در بیان حضرت زهرا(س) خواهیم پرداخت که عبارتند از:
1️⃣. مستقل نبودن و منفعل بودن
2️⃣. ترس و راحت طلبی
3️⃣. عدم درک سیاسی و سیاسی نبودن مردم مدینه
4️⃣. بی تفاوتی
#جهاد_تبیین
#برای_ایران
@fatemi222
زینبِ تبیینگر
شما میبینید که شیاطین کوچک و بزرگ، درصدد اغوای مردمند؛ [همان جور] که رئیسشان گفت: «لَاُغوِیَنَّهُم اَجمَعین»(۱) دائم مشغول اغواء [هستند]؛ به وسیلۀ این رسانههایی که امروز دیگر خیلی آسان کرده رساندن هر حرفی را، هر دروغی را و تزیین کردن و توجیه کردن هر حرف غلطی را، دائم به اعماق ذهنیّات جامعه چیزهایی را میرسانند. اغواء میکنند دیگر؛ «لَاُغوِیَنَّهُم اَجمَعین».(۲)
۱. سورۀ ص، آیۀ۸۲
۲. بیانات در دیدار با اعضای مجلس خبرگان ۱۴۰۰٫۱۲٫۱۹
به این آیه دقت کنید. آیه از قول شیطان اعظم میگوید: قطعاً، حتماً، بلاشک همۀ مردم را فریب میدهم. حرف از جنگ نظامی نیست، حرف از تحریم و محاصره نیست، حرف، حرفِ فریب همگانی است. سلاح ابلیس، تحریف است و جامعۀ هدف، همۀ مردم.
کار ابلیس و شرکایش تحریف است، بزرگترین حربۀ اینها همین است.
میدانید چرا؟
چون مهمترین عامل پیشرفت یک انسان و یک جامعه، «اراده» است. ارادۀ قوی همۀ موانع را درهم میشکند و پیش میرود، هیچچیز مانع شخص و جامعهای که ارادۀ پولادین دارد، نیست.
خب ابلیس، شیاطین و همپیالههایشان چه کنند تا بتوانند مانع این پیشرانی شوند؟ تحریف.
تحریف، دروغ، تشکیک، ابهامآفرینی، ناامیدی و... عواملی هستند که مثل موریانه «اراده» را نابود میکنند. ببینید یزید که عبیدالله را از بصره به کوفه فرستاد، به او گفت هر کار میکنی نباید بگذاری حسین غالب شود. عبیدالله با دروغ، با ترساندن، با فریب دادن، با جنگ روانی، با تحریف و البته با زر و زور مردم را از «امام» جدا کرد. ارادۀ همانهایی که اباعبدالله را دعوت کرده بودند را درهمشکست. همه را از گِرد حسین پراکنده کرد.
این است اثر تحریف. خب امام زینالعابدین و زینب کبری از عصر عاشورا کمر بستند برای جهاد تبیین. برای مقابله با جنگ روانی دشمن. دشمن کیست؟ اول شیطان جنّی یعنی ابلیس و بعد شیطان انسی یعنی یزید و عبیدالله و عمرسعد و...
مبارزه با تحریف خیلی سختتر و پیچیدهتر از مبارزه با توپ و تانک و مسلسل است. در جنگ سخت، دوست و دشمن پیداست. آنجا را که دشمن میزند، آنجا مقرّ خودیهاست، آنکه را میزند، خودی است. اما در جنگ نرم، خیلی ساده جای خودی و ناخودی، دوست و دشمن، شهید و جلاد، مظلوم و ظالم، حق و ناحق عوض میشود.
زینب کبری شجاعانه پا در عرصۀ چنین جهادی نهاد. طوبی لها و حسن مآب.
@fakhrian_ir
زینب کبری (علیهاالسلام) در کدام صورت میتوانست کنشگری اجتماعی، تبیینگری، دخالت در سیاست، حضورِ موثر در میان مردان را بهتر انجام دهد؟
با پوشش اسلامی؟
منهای پوشش اسلامی؟
کدام مورد، از انسان بودنِ یک زنِ آزاد، محافظت میکند؟
پوششِ درست یا عدم پوشش؟
بههیچ وجه حجاب، یک مسالۀ شخصی و یک تکلیف فردی نیست. این را همه میدانند.
حجاب یک قدرت اجتماعی _ سیاسی است.
حجاب یکی از مهمترین مؤلفههای قدرتِ اجتماعی زن است.
@fakhrian_ir
ریشه بی حجابی ها در رسانه هست .
🎞 تضعیف نرم حجاب در سریالها به روایت آمار!
🔹 بررسی آماری ۴۰ سریال پر بیننده تلویزیون و ۱۰۷ شخصیت چادری این سریالها نشان میدهد که در سالهای اخیر تصویر مطلوبی از وضعیت عفاف و حجاب در شخصیتهای زن ارائه نشده و برخلاف حقیقت جامعه اکثر کاراکترهای مثبت زن سریالهای تلویزیونی کشورمان، در نوع پوشش و رفتار، از شاخصهای مورد تأکید دینی و تمدنی فاصله معنادار و زیادی دارند.
🔹 در تولیدات اخیر تصویر مطلوبی از وضعیت عفاف و حجاب در شخصیتهای زن تحصیلکرده ارائه نشده و اکثر کاراکترهای زن تحصیلکرده سریالهای تلویزیونی کشورمان، در نوع پوشش و رفتار، از شاخصهای مورد تأکید دینی و تمدنی فاصله زیادی دارند.
#رسانه
#سوادرسانه
#حجاب
#برهنگی
🔻 چرا کسانی که منتظر آخرین پیامبر بودند، پس از بعثت با او مخالفت کردند؟
🔻 آیا کسانی که منتظر آخرین امام هستند هم پس از ظهور با او مخالفت میکنند؟
📌 محفل هفتگی هیئات دانشجویی استان تهران-ج۲
🔘 دشمنی با پیغمبر(ص) غیر از ریشۀ اجتماعی، ریشۀ روانشناسانه هم دارد
🔘 مگر دین چهکار میکند که بعضیها تنفر پیدا میکنند؟
🔘 وقتی کسی مؤمن شد در دل منکِران نسبت به او نفرت، دشمنی و کینه پدید میآید
🔘 بعضیها جریان مقاومت را محکوم میکنند که «شما نتوانستید همه را جذب کنید!» خُب سیدالشهداء(ع) هم نتوانست جذب کنه
بیاطلاعی از تاریخ، موجب برداشت غلط از دین میشود. با مطالعۀ تاریخ اسلام میفهمیم که اصلاً چرا بعثت، درگیری ایجاد کرد؟ پیامبر(ص) در مذهبیترین شهر جهان در آن دوران مبعوث شد و مهمترین ویژگی خوب مکّه این بود که همه منتظر آخرین پیامبر بودند.
قرآن میفرماید «وَ أَقْسَمُوا بِاللَّهِ جَهْدَ أَيْمانِهِمْ لَئِنْ جاءَهُمْ نَذيرٌ لَيَكُونُنَّ أَهْدى مِنْ إِحْدَى الْأُمَمِ فَلَمَّا جاءَهُمْ نَذيرٌ ما زادَهُمْ إِلاَّ نُفُوراً» (فاطر،42) قریش یعنی همقبیلههای پیامبر(ص) به خدا قسم میخوردند که اگر پیامبری بیاید ما هدایتشدهترین گروه خواهیم بود، یعنی قطعاً به او خواهیم گروید؛ اما وقتی پیامبر آمد، چیزی جز نفرت در دلشان تولید نشد.
آنها تا قبل از اینکه پیامبر(ص) مبعوث بشود، با او مشکلی نداشتند و همه قبولش داشتند؛ خصوصاً از نظر اخلاقی که یکی از وجوهش «امانتداری» است. ایشان جوان خوب مکّه بود و با کسی هم نجنگیده بود؛ پس چرا وقتی آمد آنها نفرت پیدا کردند «ما زادَهُم إلّا نُفُوراً»؟
آیا دین واقعاً نفرت ایجاد میکند؟ چرا باید دین برای کسانی که منتظرش هستند دعوا ایجاد کند؟ ما هم الآن منتظر آخرین وصیّ پیامبر هستیم؛ آیا بین این دو ادّعا تفاوت هست؟ آیا آن حقیقتی که آدمها در درونشان دارند، تغییر کرده؟ مگر دین چهکار میکند که بعضیها تنفر پیدا میکنند؟
كفار قريش میگفتند: چرا قرآن به يكى از مردان بزرگ مكه و طائف نازل نشد؟ «وَ قالُوا لَوْ لا نُزِّلَ هذَا الْقُرْآنُ عَلى رَجُلٍ مِنَ الْقَرْيَتَيْنِ عَظيمٍ» (زُخرُف،31) امامرضا(ع) میفرماید: اگر اختیار نبوت به قریش داده میشد آنها «امیّة بن ابیصلت» و «ابومسعود ثقفی» را انتخاب میکردند چون آن دو نفر نزد آنها برتر از حضرت محمد(ص) بود. (تحف العقول، ص467)
یتیم عبدالله، جزو اشراف مکّه نبود لذا اگر پیامبر میشد، طبیعتاً «موقعیت اجتماعی» آنها بهخطر میافتاد. البته فقط بحث اشرافی و قبیلگی و ثروت نبود بلکه دین جدید معادلات نظام اجتماعی آنها را بههم میزد؛ نظامی که حول خانۀ کعبه شکل گرفته و محورش خداست و حالا یک نفر از طرف همین خدا آمده است.
چرا حبّ مقام اصلیترین عامل دشمنیِ اشراف مکه با پیامبر بود؟ چون منشأ مقام آنها، دینی بود و از خانۀ کعبه بود و حالا صاحبِ اصلی کعبه آمده و آنها «موقعیت اجتماعی» خود را در خطر میبینند؛ اگر موقعیت اجتماعی آنها بهخاطر چیزی غیر از مکّه بود شاید راحتتر با پیغمبر کنار میآمدند.
انگیزۀ مخالفت و دشمنی با پیامبر(ص) صرفاً ترس از دستدادنِ موقعیت اجتماعی نبود بلکه یک انگیزۀ دیگر هم وجود داشت. دشمنی با پیغمبر غیر از ریشۀ اجتماعی، ریشۀ روانشناسانه هم دارد. ریشۀ اجتماعی این دشمنی، همان بحث موقعیت اجتماعی است و ریشۀ روانشناسانهاش حسادت و تکبّر است.
وقتی کسی مؤمن بشود، مخلص خدا و اولیاء خدا بشود و این مرام را بپذیرد، در دل منکِران و کسانی که نمیخواهند این راه را بروند، نسبت به او نفرت، دشمنی و کینه پدید میآید. این خبر خوبی برای مذهبیها نیست. هابیل به چه جرمی کشته شد؟ دیدید که در حرم شاهچراغ، حتی بچهها را به رگبار بستند؟ این نفرت از کجا میآید؟
آیا نمیشود کاری کنیم که آنها را جذب کنیم؟ آیا نمیشود با رفتار و برخورد خوب، همه را جذب کنیم؟ نه نمیشود! میخواهی از پیغمبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) هم بالاتر بزنی؟ آیا بهتر از امیرالمؤمنین(ع) میتوانی حرف بزنی؟ البته ما باید برای جذب دیگران، تلاش کنیم اما بدانیم که قرآن دربارۀ بعضیها میفرماید: رهایشان کن «ذَرْهُم» (حجر،3)
آن افراد نادانی که جریان مقاومت را محکوم میکنند و میگویند «شما نتوانستید اینها را جذب کنید!» نمیدانند که سیدالشهداء(ع) هم نتوانست جذب کند! یک آقای روحانی میگفت: «اگر به کتاب نهجالبلاغه عمل کنیم، همۀ مشکلات حل میشود.» اگر اینطوری است پس چرا مشکلات خودِ امیرالمؤمنین(ع) حل نشد؟ مگر ایشان به نهجالبلاغه عمل نمیکرد؟
🚩 فاطمیۀ تهران؛ مبحث تاریخ اسلام،ج۲- ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
📢صوت: @Panahian_mp3
👈🏻 متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/7522
🌳به آیات زیر توجه کنید:👇
🌻وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَشْكُرُونَ(غافر/۶١)
اکثر مردم شاکر نیستند
🌻وَأَكْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ(آل عمران/١١٠)
اکثر آن ها فاسق هستند
🌻وَأَكْثَرُهُمْ لاَ يَعْقِلُونَ(١٠٣مائده)
اکثر آن ها تعقّل نمیکنند
🌻أَكْثَرَهُمْ يَجْهَلُونَ(انعام/١١١)
اکثر آن ها جاهل هستند
🤔از این آیات چه برداشتی کردید⁉️
👌اینکه رفتن اکثریت به یک سمت، الزاما به معنای حق بودن نیست💯
🔰گاهی اوقات ممکنه حق با اکثریت باشه و گاهی اوقات هم ممکنه نباشه👌
🎍امام حسین و اصحاب 👈٧٢نفر
🎍یزیدیان 👈هزاران نفر👉
💥پس یادت باشه اکثریت رو هیچ وقت ملاک حق و حقیقت قرار ندی💥
✅ #روزبرگ_شیعه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم
موضوع امروز:
«#جنگ_جمل، عبرتی بزرگ (٢)»
روز دوشنبه، ١۴٠١/٠٩/١۴
مناسبت روز: امروز دهم جمادیالاولی، سالروز آغاز «جنگ جمل» بهعنوان یکی از تلخترین و دردناکترین وقایع روزگار در تاریخ اسلام است، لذا سخن امروز را به این جنگِ عبرتآموز، اختصاص میدهیم؛
پس از اصرار مسلمانان و بیعت آنها با امیرالمؤمنین (ع)؛ روش حکومت حضرت علی (ع) بر اساس سیره پیامبر (ص) و ایجاد عدالت و تساوی حقوق بیتالمال برای همه مسلمانان، بر گروهى از صحابهی مستکبر، سخت و ناگوار آمد و در این میان «طلحه» و «زبیر» که خود را برتر از دیگر صحابه پیامبر میدانستند و چشم به خلافت مسلمین داشتند، پس از بیعت با امیرالمؤمنین (ع) درخواست حکومت بصره و کوفه را نمودند؛ اما پس از نرسیدن به جاه و مقام مورد نظر، سخت برآشفتند و با عنوان دروغین خونخواهیِ خلیفهی سوم، بیعت خود را شکستند و با نیرنگ و سوءاستفاده از جایگاه همسر پیامبر بهعنوان «اُمالمؤمنین»، بصره را تصرف کرده و با گمراه ساختن مردم، براى خود بیعت گرفتند و در این وضعیت، سعی و تلاش مضاعف و نامهها و سخنرانیهای متعدد امیرالمؤمنین (ع) نیز مؤثر واقع نشد و بالاخره لشکریان جمل، اولین جنگ رسمی میان مسلمانان را به راه انداختند؛
در این جنگ عبرت آموز که با شکست لشکر شتر سرخ مویِ «عایشه» و کشته شدن «طلحه» و «زبیر» به پایان رسید، اما مورخین نوشتهاند که در این جنگِ سخت متأسفانه حدود هجده تا بیست هزار نفر از مسلمانان (در لشکر طرفین) کشته شدند و مسئولیت این ضایعه عظیم، برگردن آتش افروزان جنگ جمل قرار گرفت؛ چنانچه «بلاذری» از برجستهترین تاریخنگاران اهلسنت در «انساب الاشراف» آورده: «بعد از جنگ جمل، زنی بر «عایشه» وارد شد و درباره عذابِ زنی که فرزند کوچکش را کشته بود، سؤال کرد؟ عایشه گفت: مسلماً جهنم بر او واجب شده است؛ پس آن زن با اشاره به آیه ۶ سوره احزاب که همسران پیامبر را «اُمالمؤمنين» نامیده، به عایشه گفت: درباره زنی که باعث قتلِ بیش از بیست هزار نفر از فرزندانش (درجنگ جمل) شده، چه میگویی؟! (انساب الاشراف، ج ٢، ص ٢۶۶) و همچنین آوردهاند که بعد از این واقعه شرمآور، «عایشه»، بارها و بارها از این اقدام خود، اظهار ندامت و پشیمانی کرد؛ (انساب الاشراف، ج٢، ص ٢۴٩) و هرگاه روز جنگ جمل را به یاد میآورد، آرزو میکرد و میگفت: ای کاش قبل از آن مرده بودم و در آن حادثه حضور نمییافتم. [الفتوح، ج۲، ص۴۸۷.]
✍️ اما باید بدانیم که آنچه گذشت، تنها نقل یک واقعیت تلخ تاریخی نیست، بلکه دانشنامهای زنده و گویا و عبرتآموز، برای همه اعصار و دورانهاست؛
بیشک یکی از نکات آموزنده این واقعه اسفناک این است که متأسفانه اصحاب جمل، فریب عنوان «اُمالمؤمنين» و سوابق صحابه بزرگی همچون طلحه و زبیر را خوردند و در برابر ولیّزمان خود ایستادند؛ غافل از اینکه در اسلام، حال فعلی افراد، ملاک است نه گذشته و سوابق آنها! چنانچه رهبر فرزانه انقلاب دراینباره فرمودهاند: «امام بارها فرمودند قضاوت در مورد اشخاص باید با معیار حال كنونی اشخاص باشد؛ گذشتهی اشخاص، مورد توجه نیست... این همان قضاوتی بود كه امیرالمؤمنین (ع) با جناب طلحه و جناب زبیر كردند؛ شما باید بدانید طلحه و زبیر افراد كوچكی نبودند، جناب زبیر سوابقی درخشان دارد كه نظیر آن را كمتر كسی از اصحاب حضرت داشت، حتی بعد از به خلافت رسیدن ابوبكر، در همان روزهای اول، پای منبر خلیفه اول، چند نفر از صحابه، بلند شدند و اظهار مخالفت كردند و گفتند: حق با شما نیست؛ و حق با علیبنابیطالب (ع) است! اسم این اشخاص در تاریخ ثبت است (و زبیر یکی از آنهاست)... اما امیرالمؤمنین با اینها چه كردند؟ جنگیدند... یعنی آن سوابق (درخشان، همه) محو و تمام شد؛(چنانچه) بعضیها (نیز) با امام راحل از پاریس در هواپیما بودند و به ایران آمدند؛ اما در زمان امام به خاطر خیانت اعدام شدند؛ بعضیها از دورانی كه امام در نجف بودند و بعد كه به پاریس رفتند، با ایشان ارتباط داشتند، در اول انقلاب هم مورد توجه امام قرار گرفتند؛ اما بعد رفتار و موضعگیریهای اینها، موجب شد كه امام آنها را طرد كردند، و از خودشان دور نمودند؛ (زیرا) میزان، وضعی است كه امروز بنده دارم...» (سخنان معظمله ۱۳۸۹/۰۳/۱۴)
✍️ در پایان باید بدانیم که تاریخ و حوادث آن، فقط یک بار اتفاق نمیافتد، بلکه ممکن است در هر عصری، دوباره تکرار شود و چنانچه غفلت کنیم و حُبّ جاه و مقام و دنیاپرستی در دل ما جای گیرد، شاید جنگ جملِ دیگری در عصر ما نیز رخ دهد؛ بنابراین اگر نمیخواهیم در لشکر زبیریان قرار گیریم، باید از تاریخ درس گرفته و اطاعت از ولیِّزمان را پیشهی خود سازیم.
هدایت شده از نهضت پیشرفت بانوان
مروارید زیبا.pdf
2.8M
🌹مسابقه مروارید زیبا
⏪جوایز
دو هدیه ۵۰۰ هزارتومان
۵ هدیه ۲۰۰ هزارتومان
۵ هدیه ۱۰۰ هزار تومان
👌و بابیش از یکصد جایزه نفیس
↩️از ولادت حضرت ز ینب سلام الله علیهَا
↩️تا ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها
🔺نهضت پیشرفت بانوان
🔺ستاد امر به معروف و نهی از منکر
🔺روابط عمومی تبلیغات اسلامی گناباد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#نهضت_پیشرفت_بانوان_شهرستان_گناباد
🆔 @pishraft_banoo
🌼🌸🌺
🍃🍃
🗑
هدایت شده از منبرک فاطمی
همراه با قرآن
🔰آرامش خود را حفظ کنید
👌وَ لا يَحْزُنْكَ الَّذِينَ يُسارِعُونَ فِي الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لَنْ يَضُرُّوا اللَّهَ شَيْئاً يُرِيدُ اللَّهُ أَلَّا يَجْعَلَ لَهُمْ حَظًّا فِي الْآخِرَةِ وَ لَهُمْ عَذابٌ عَظِيمٌ.آل عمران«176»
👌و (اى پيامبر!) كسانى كه در كفر مىشتابند، ترا اندوهگين نكنند. آنان هرگز به خداوند ضررى نمىزنند. خداوند خواسته است كه براى آنها هيچ بهرهاى در قيامت قرار ندهد و براى آنان عذابى بزرگ است.
↩️پیام ها
1⃣👈- آرامش خود را حفظ كنيد كه تلاشهاى كفّار در محو اسلام بىاثر است.«لا يَحْزُنْكَ ... إِنَّهُمْ لَنْ يَضُرُّوا اللَّهَ»
2⃣👈 كفر انسانها، اندك ضررى به ساحت قدس خدا نمىزند. «لَنْ يَضُرُّوا اللَّهَ شَيْئاً»
3⃣👈 كفر، انسان را از قابليّت توبه و دريافت رحمت الهى محروم مىكند. «أَلَّا يَجْعَلَ لَهُمْ حَظًّا فِي الْآخِرَةِ»
4⃣👈مهلت دادن به كفّار، سنّت الهى است، نه آنكه نشانهى ناآگاهى و يا ناتوانى خداوند باشد. «يُرِيدُ اللَّهُ أَلَّا يَجْعَلَ لَهُمْ حَظًّا فِي الْآخِرَةِ»
🇮🇷 @fatemi222
مکافات؛آثار و تبعات گناهان
منبر ده دقیقه ای🕙
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ صَلّیَ اللهُ عَلَى خَیرِ خَلْقِهِ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّیِّبینَ الطَّاهِرِین الَّذِینَ أَذْهَبَ اللَّهُ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَ طَهَّرَهُمْ تَطْهِیراً
هرکه با پاکدلان صبح و مسایی دارد
دلش از پرتو اسرار صفایی دارد
زهد با نیت پاک است نه با جامه ی پاک
ای بس آلوده که پاکیزه ردایی دارد
شمع خندید به هر بزم از آن معنی سوخت
خنده بیچاره ندانست که جایی دارد
سوی بتخانه مرو پند برهمن مشنو
بت پرستی مکن این ملک خدایی دارد
هیزم سوخته شمع ره و منزل نشود
باید افروخت چراغی که ضیایی دارد
گرگ نزدیک چراگاه و شبان رفته به خواب
بره دور از رمه و عزم چرایی دارد
مور هرگز به در قصر سلیمان نرود
تا که در لانه ی خود برگ و نوایی دارد
گهر وقت بدین خیرگی از دست مده
آخر این درگرانمایه بهایی دارد
فرخ آن شاخک نو رسته که در باغ وجود
وقت رستن هوس نشو و نمایی دارد
صرف باطل نکند عمر گرامی پروین
آنکه چون پیر خرد راهنمایی دارد (۱)
🔷مقدمه
🔹آیات و روایات
بهطورکلی یکی از سنتها و قوانین قطعی آفرینش، مسأله مکافات عمل و بهطور اعم بازتاب و نتایج عمل است؛ یعنی انسان هر کاری را که انجام میدهد خوب یا بد، نتیجه عملش را میبیند؛ نتیجه عمل خوب، همان پاداش و نتیجه عمل بد کیفر میباشد. البته مکافات عمل نوعاً به نتایج عمل بد اطلاق میگردد.
⇦آیه شریفه «وَمَا أَصَابَكُم مِّن مُّصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ»، طبق بعضی از روایات، از زبان رسول خدا (ص) بهعنوان بهترین آیه (از نظر تربیت کردن انسانها) معرفی شده است.
⇦ از امیرالمؤمنین علی علیهالسلام نقل شده که پیامبر اکرم (ص) این آیه را خواند و فرمود: «خیر آیةٍ فی کتابِ الله هذهِ الایة؛ بهترین آیه در قرآن این است». سپس خطاب به علی فرمود: «یا علیّ ما مِن خَدْشِ عودٍ، و لا نکبةِ قَدَمٍ الّا بذنبٍ...؛ ای علی! هر خراشی که بهوسیله چربی به تن انسان میرسد و هر لغزش قدمی، بر اثر گناهی است که انسان آن را انجام داده است.
⇦در سوره روم، آیه ۴۱ گرفتاریها و تباهیها را نتایج و مکافات اعمال ناشایسته دانسته «ظَهر الفساد فی البر و البحر بما کسبت ایدی النّاس لِیُذْیقَهم بعض الذی عَمِلوا لَعلهم یَرجِعون؛ فساد و تباهی در خشکی و دریا به خاطر کارهایی که مردم انجام دادهاند آشکار شد. خداوند میخواهد نتیجه و مکافات بعضی اعمالی را که انجام دادهاند به آنها بچشاند. شاید بهسوی حق باز گردند».
⇦و در آیه ۹۶ سوره اعراف همین معنا با عباراتی دیگر بیان شده است«وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاء وَالأَرْضِ وَلَكِن كَذَّبُواْ فَأَخَذْنَاهُم بِمَا كَانُواْ يَكْسِبُونَ؛
و اگر اهل شهرها و آباديها، ایمان مىآوردند و تقوا پيشه مىکردند، برکات آسمان و زمین را بر آنها مىگشوديم؛ ولى (آنها حق را) تکذيب کردند؛ ما هم آنان را به کيفر اعمالشان مجازات کرديم».
🔷تقسیم گناهان در حدیث جالب
الذُّنوبُ ثلاثةٌ : فَذَنبٌ مَغفورٌ ، و ذنبٌ غَيرُ مَغفورٍ ، و ذنبٌ نَرجُو لِصاحِبِهِ و نَخافُ عَليهِ ··· أمّا الذَّنبُ المَغفورُ فعَبدٌ عاقَبَهُ اللّه ُ تعالى عَلى ذَنبِهِ في الدنيا فَاللّه ُ أحكَمُ و أكرَمُ أن يُعاقِبَ عَبدَهُ مَرَّتَينِ ، و أمّا الذنبُ الذي لا يُغفَرُ فَظُلمُ العِبادِ بعضِهِم لبعضٍ ··· و أمّا الذنبُ الثالثُ فَذَنبٌ سَتَرَهُ اللّه ُ على عبدِهِ و رَزَقَهُ التوبةَ فَأصبَحَ خاشِعاً مِن ذَنبِهِ راجِياً لِرَبِّهِ فَنَحنُ لَهُ كَما هُوَ لِنفسِهِ .
امام على عليه السلام : گناهان سه دسته اند : گناهى كه آمرزيده مى شود ، گناهى كه آمرزيده نمى شود و گناهى كه براى مرتكب آن، ميان بيم و اميديم . . . اما آن گناهى كه آمرزيده مى شود [گناه آن ]بنده اى است كه خداوند او را در دنيا به كيفر گناهش رسانده است ؛ زيرا خداوند كاردان تر و بزرگوارتر از آن است كه بنده اش را دوبار كيفر دهد، و اما گناهى كه آمرزيده نمى شود ، ستم كردن بندگان به يكديگر است . . . و اما گناه سوم، گناهى است كه خداوند آن را از بندگانش پوشيده داشته و توبه از آن را نصيب گنهكار كرده است و از اين رو از گناه خويش بيمناك و به پروردگارش اميدوار گشته است . ما نسبت به اين شخص همان حالى را داريم كه او نسبت به خود دارد .(۲)
🔻 ادامه دارد 👇👇
🔳توضیح سه مرحله مجازات در دنیا
طبق آیات و روایات انسان ها قبل از قیامت ، در همین دنیا نیز در چند مرحله محاکمه و مجازات می شوند :
☑️مرحله اول؛وجدان
انسان در قبال اعمال خود در چند محكمه محا كمه و مجازات میشود. اول محكمه وجدان اخلاقی است. اگر وجدان اخلاقی در انسان زنده باشد حتماً انسان را محكوم خواهد نمود. گاهی انسان در اثر گناهی كه مرتكب شده و یا دل انسانی را شكسته بعداً ناراحت میشود و خودش را مذمت و ملامت میكند كه چه كار داشتی و چرا فلانی را ناراحت نمودی؟ چرا مال یتیم را خوردی؟ این بسیار باارزش است. خداوند متعال در قرآن مجید به وجدان اخلاقی و نفس لوّامه و سرزنشگر سوگند میخورد: وَ لَا أُقْسِمُ بِالنَّفْسِ اللَّوَّامَة. قيامت/ 2.
در بینش الهی نقش وجدان اخلاقی درتربیت انسان و سوق دادن او به نیكیها و بازداشتن او از بدیها انكار نشده است. بلكه در اصطلاح قرآن مجید به نفس لوّامه تعبیر شده است و خداوند متعال به آن قسم یاد كرده است. همیشه به موجودی متعالی و باارزش قسم یاد میكنند كه از نوعی قداست و عظمت برخوردار است و در نهجالبلاغه به عنوان واعظ و زاجر درونی از آن تعبیر شده است. ولی وجدان اخلاقی با همه ارزشی كه دارد به تنهایی و بدون پشتوانه دین و تعالیم انبیاء علیهمالسلام نمیتواند كاری كند. ولی وجدان با پشتوانه مذهب و تعالیم آسمانی و انبیاء الهی میتواند ضامن اجرای اخلاق باشد و در مقابل مشاهده یك مظلوم ناراحت شود. اگر وجدان همراه باتربیت الهی نباشد و مرده باشد در صورتی كه هزاران نفر را ببینید كه مورد ظلم واقع شدهاند ناراحت نمیشود. درجات وجدان متفاوت است.
☑️مرحله دوم؛آثار وضعی
دومین مرحله مجازات ، عبارت است از آثار وضعی گناهان. مثلاً غذای حرام در فكر و حركات و اعمال انسان اثر خواهد گذاشت.
ما در خود بینایی و شنوایی را مییابیم. به طور قطع جهان هم دارای بینایی و شنوایی قویتری است. ما در خود قوه حافظه مییابیم در این جهان هم حافظه وجود دارد. حافظه ما مانند یك نوار ضبط صوت تمام مطالب و وقایع گذشته را حفظ مینماید و هر وقت بخواهیم به ما پس میدهد. حافظه جهان هم هر چه از ما میگیرد عین همان را به ما برمیگرداند و ابداً اشتباه نمیكند. مانند كشاورز كه اگر گندم بكارد گندم و اگر جو بیفشاند جو برمیدارد.
➖شعر
این جهان كوه است و فعل ما ندا
سوی ما آید نداها را صدا
خداوند میفرماید: «إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لِأَنفُسِكمُْ وَ إِنْ أَسَأْتمُْ فَلَهَا» .اگر نیكى كنید، به خودتان نیكى مىكنید و اگر بدى كنید باز هم به خود مىكنید .[ سوره اسراء آيه ۷]
بسيارى از گناهان، اثرات وضعى ناگوارى در همين جهان براى ارتكاب كننده بوجود مى آورد. مثلًا شرابخوارى علاوه بر اينكه زيانهاى اجتماعى ببار مى آورد صدمه هايى بر روان و جسم شرابخوار وارد مى سازد.
شرابخوارى موجب اختلال اعصاب و تصلّب شرائين و ناراحتيهاى كبدى مى گردد.
فحشاء ممكن است سوزاك و سفليس و ایدز و مانند آن توليد كند.
بدى كردن با والدين، در همين جهان كيفر دارد مخصوصاً اگر آن بدى- العياذ باللّه- كشتن والدين باشد. حتى اگر پدر و مادر انسان فاسق و يا كافر هم باشند باز هم بدى نسبت به آنها بى عكس العمل نمى ماند.
💠داستان
متوكل مرد بسيار خبيث و ناپاكى بود؛ متوكل در محافل انس و سرگرميش امير المؤمنين على (ع) را به مسخره مى گرفت، دلقكهايش خود را به قيافه آن حضرت مى ساختند و تقليد در مى آوردند و مسخرگى مى كردند و در اشعار خويش به او اهانت مى كردند. گويند منتصر از او شنيد كه حضرت فاطمه سلام اللّه عليها را دشنام مى دهد؛ از بزرگى پرسيد كه مجازاتش چيست؟ وى پاسخ داد قتلش واجب است ولى بدان كه هر كس پدرش را بكشد عمرش كوتاه خواهد شد. منتصر گفت من باكى ندارم كه در اطاعت خدا عمر من كوتاه گردد. پدرش را كشت و پس از وى هفت ماه بيشتر زنده نماند.(۳)
🔻 ادامه دارد 👇👇
☑️مرحله سوم؛ مکافات اعمال
قرآن كریم انسانها را از انجام رفتارهای بد و غیرمطلوب باز میدارد و آنان را متوجه میكند كه این عالم بر اساس قانون انعكاس اعمال تنظیم شده است. یعنی هر عمل غیرانسانی دارای عكسالعملهایی است كه انسان نمیتواند از آن فرار كند.
⇦در سوره شوری آیه ۳۰ میفرماید:«وَ مَا أَصَبَكُم مِّن مُّصِیبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَیدِیكمُْ وَ یعْفُواْ عَن كَثِیرٍ»هر مصیبتى به شما رسد بخاطر اعمالى است كه انجام دادهاید، و بسیارى را نیز عفو مىكند.
⇦ در سوره نساء آیه ۷۹میفرماید:«مَا أَصَابَكَ مِن سَیئَةٍ فَمِن نَّفْسِكَ»آنچه از بدى به تو مىرسد، از سوى خود توست.
هیچ عملی در دنیا بدون عكسالعمل نیست. از برخی روایات استفاده میشود كه انسان حتی زمانی كه زمین میخورد بیارتباط با رفتار و كردار او نمیباشد.
⇦خداوند متعال در آیه ۷سوره اسراء میفرماید:«إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لِأَنفُسِكمُْ وَ إِنْ أَسَأْتمُْ فَلَهَا» اگر نیكى كنید، به خودتان نیكى مىكنید و اگر بدى كنید باز هم به خود مىكنید.
⇦بنیاسرائیل برای این كه از پیامبر معصوم و با عظمت و درست كارحضرت یحیی(ع)حمایت نكردند و از مرد فاسد فاسق و گنهكاری كه میخواسته با ربیبهاش ازدواج كند حمایت نمودند. نتیجهاش این شد كه گرفتار بُختُ النَّصر شدند.
➖ شعر
به چشم خويش ديدم در گذرگاه
كه زد بر جان مورى مرغكى راه
هنوز از صيد، منقارش نپرداخت
كه مرغ ديگر آمد كار او ساخت
چو بد كردى مشو ايمن ز آفات
كه واجب شد طبيعت را مكافات
🔘مکافات اهل کوفه
مرد كوفه با علی (ع)بیعت كردند و بیعت را نقض نمودند. با امام حسن(ع)بیعت نمودند و نقض كردند.
با حضرت مسلم بیعت كردند و او را تنها گذاشتند و طناب به پای او بسته در كوچههای كوفه گرداندند و سنگباران نمودند. با امام حسین(ع)آن طور رفتار نمودند.
بعد خودشان گرفتار حجّاج بن یوسف شدند. این عكسالعمل كارهای مردم كوفه بود كه حجّاج بن یوسف بیست سال حكومت نمود و دمار از روزگار مردم درآورد. مردمی كه دل حضرت علی و امام حسن و امام حسین : و حضرت مسلم را خون كردند، میبایست در انتظار چنین عكس العملی باشند.
مردم كوفه سختترین روزگار را در زمان حجاج داشتند. حجاج بن یوسف لعنةالله علیه 120 هزار نفر را كشت. وقتی حجاج به جهنم واصل شد هشتاد هزار نفر در زندان بودند كه با شكنجههای بسیار سخت شكنجه میشدند. مردم كوفه به نفرین علی (ع)گرفتار شدند.
🔻 ادامه دارد 👇👇
💠داستان
وقتی چنگیز بعد از خونریزی نیشابور به همدان رفت دید، مردم همدان بهانه به دست او نمیدهند تا در همدان خونریزی نماید و خیلی مؤدب بودند. چنگیز در صدد بهانه بود ولی همدانیها بهانه به دست او نمیدادند. یك روز مردم همدان را خواست و گفت: از شما یك سؤال دارم، اگر خوب جواب دادید در امانید، ولی اگر جواب خوب ندادید در این شهر سیل خون جاری خواهم كرد. مردم بیچاره لرزیدند. همه آماده سؤال چنگیز شدند. چنگیز گفت: آیا من از طرف خودم آمدهام یا از طرف خدا؟ جواب بگویید، زود باشید معطلم نكنید. همه همدانیها معطّل بودند چه بگویند.
چوپانی پیش آمد و گفت: قربان من جواب شما را میگویم. گفت بگو،چوپان گفت شما نه از طرف خداوند آمدهاید و نه از طرف خودت. نه خدا مثل تو را میفرستد كه آدم بكشی و نه یك نفر آدم این همه قدرت دارد كه میلیونها نفر را بكشد. بلكه تو را اعمال ما آورده است. تو عكسالعمل مایی.
ما از مردم لایق و دانا و دیندار و عاقل پذیرایی نكردیم و به آنان احترام ننمودیم و مردم فرومایه و پست را احترام كردیم. در عكسالعمل این كار تو آمدهای و تو را بدی اعمال ما و زشتی كردار ما فرستاده است. چنگیز گفت خوب جواب دادی. لذا چنگیز در همدان اصلاً خونریزی نكرد.
💠داستان قرآنی
فردی به محضر رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم رسید از وی خواست قرآن به وی بیاموزد. حضرت سوره زلزال را به وی میآموخت، هنگامی که به این آیه رسید، فمن یعمل مثقال ذرة خیرا یره و من یعمل مثقال ذرة شرا یره، «هر کس به مقدار ذره کار خیری انجام دهد در آخرت خواهد دید، و هر کس به مقدار ذره کار بد انجام دهد خواهد دید.» آن شخص گفت برای من همین کافی است، جلسه را ترک کرد، هنگامی که داشت میرفت. حضرت فرمودند: این شخص فقیه شد و رفت، انصرف الرجل و هو فقیه (۴)
💠داستان
در زمان حضرت موسی علیه السلام پادشاه ستمگری بود که وی به واسطه بنده صالح، حاجت موسی را بجا آورد.
از قضا پادشاه و مؤمن هر دو در یک روز از دنیا رفتند مردم جمع شدند و پادشاه را با احترام دفن نمودند و سه روز مغازه ها را بستند و عزادار شدند اما جنازه مؤمن در خانه اش ماند و حیوانی بر او مسلط گشت و گوشت صورت وی را خورد پس از سه روز حضرت موسی از قضیه باخبر شد موسی در ضمن مناجات با خداوند اظهار نمود: بارالها! آن دشمن تو بود که با آن همه عزت و احترام فراوان دفن شد و این هم دوست توست که جنازه اش در خانه ماند و حیوانی صورتش را خورد سبب چیست؟ وحی آمد که ای موسی! دوستم از آن ظالم حاجتی خواست. او هم بجا آورد من پاداش کار نیک او را در همین جهان دادم اما مؤمن چون از ستمگر که دشمن من بود حاجت خواست من هم کیفر او را در این جهان دادم حال هر دو نتیجه کارهای خودشان را دیدند. (۵)
💠داستان
هنگامی كه هادی عباسی در عیسیآباد با ندمای خود در ایوان قصر نشسته بود از دور چشمش به باغبانی افتاد كه در گوشه باغ ایستاده بود. تیر و كمان طلبید و به ندمای خود گفت: آیا میتوانم آن پیرمرد را هدف بگیرم و این تیر را به سینه او بزنم تا از پشتاش خارج شود؟ همگی گفتند: مهارت شما در تیراندازی مورد قبول همه است اما بیگناهی را كشتن و خانواده او را داغدار نمودن از جوانمردی دور است.
ولی او چنان مست و سرگرم ریاست و غرور بود كه گوشش بدهكار آن سخنان نشد. تیر را به سینه باغبان زد و از پشتاش خارج شد. پیرمرد روی زمین افتاد و جان داد. زن و بچهاش شیونكنان اطراف جسدش را گرفتند و آه و ناله كردند.
در همان حال زخمیاز پشت پای هادی عباسی بیرون آمد كه خارش و سوزش بسیاری داشت و هادی عباسی را ناراحت نمود. اطبای دربار از معالجهاش عاجز ماندند. عاقبت ورم كرده و متعفّن شد و بعد از دو روز به هلاكت رسید. آری میگویند چوب خدا صدا ندارد اگر دارد دوا ندارد.
بلی خداوند متعال كه همیشه حامی مظلومان است انتقام آن پیرمرد را گرفت و به زندگی هادی عباسی خاتمه داد.
امام سجاد7 به فرزندش امام باقر7فرمود:«یا بُنَی إِیاكَ وَ ظُلْمَ مَنْ لَا یجِدُ عَلَیكَ نَاصِراً إِلَّا اللَّهَ» فرزندم! مبادا به كسی ستم كنی كه جزخدا یاوری ندارد.(۶)
ـــــــــــــــــــــــــــــ
📎پی نوشتها
۱. پروین اعتصامی
۲.بحار الأنوار،ج۶،ص۳۵.
۳.سفينة البحار، ماده «وكل»
۴.بحار، ج 89، ص 107.
۵.بحار: ج 75، ص 373.
۶. الكافي،ج 2،ص331.
🌺 والسلام علی من اتبع الهدی 🌺
@fatemi222
هدایت شده از منبرک فاطمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽/ تاثیر مبارزه منفی حضرت زهرا س در افشای مهمترین حقایق تاریخ
🔹هر بچه شیعه که می خواد یک دلیل محکم برای شیعه بودنش داشته باشه این را گوش کند ...
عالیه 👌
علامه امینی و علمای اهل سنت
#فاطمیه
ــــــــــــــــ
@fatemi222
🔘 بی حرم نیست کسی که حرمش سینه ماست.
🔹مقام معظم رهبری:
👈 جامعه ما نیاز دارد تا از مکتب فاطمه زهرا سلام الله علیها تعلیم بگیرد.
@fatemi222
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نظر رهبر انقلاب اسلامی درباره وظیفه حاکمیت اسلامی در برخورد با بی حجابی
🔺رهبرانقلاب:
🔆<<برای حکومتی که به نام اسلام حکومت می کند، وظیفه است که در مقابل حرام قطعی بایستد.... شارع مقدس حکومت اسلامی اسلامی را موظف کرده در مقابل این حرام قطعی بایستد.
#حجاب
😏انچه انسان را رنج می دهد عدم تشخیص برخی از خواص است...>>
@fatemi222
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🎥پوشش اجباری یا حجاب اجباری؟!
🔥نزدیک به دو ماه است شلوغ کاری میکنید و در این دو ماه، یک شعار اقتصادی نداید!
همه شعارهایتان جنسی است! در فضای مجازی هم همینطور! رسانه های پوشش دهنده شما هم همین را نشان میدهند!
🍂🍁🍂🍁🍂
🍂میگویند "من مخالف حجاب اجباری هستم!"
🍁کدام حجاب اجباری؟!؟
🍂به لطف مسئولان فرهنگی، حجابی در کشور نمانده است که اجبارش موضوع باشد!
🍁نگاهی به خیابانهای ما بندازید... واقعاً از کدام #حجاب صحبت میکنید؟!
🍂منظور آنها پوشش اجباری است. میگویند دلم نمیخواهد #پوشش داشته باشم!
📌اما آیا از #قوانین_پوشش کشورهای سراسر جهان اطلاعی دارید؟!
🎙امین بسطامی
@fatemi222
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴زن، زندگی،آزادی/مرد،میهن،آبادی
📍دخترفروشی پدر و مادر افغانستانی
#آثار_بی_حجابی
#تبیین_تصویری
✍️خوب بنگرید حاصل ۲۰سال #سلطه_نظامی دیروز آمریکا و انگلیس بر سرزمین ملت افغانستان چه بوده؛
این تصاویر کارنامهی شوم جنایتکارانی است که امروز بدنبال #سلطه_شناختی بر مغزهای ملت ایران هستند
@fatemi222
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻عامل اصلی بی بندوباری و بی حجابی:
❌برای رای آوردن ،فرهنگ مبتذل تبلیغ میکنه
🗣حجه الاسلام پناهیان
#زن_عفت_افتخار
@fatemi222
📌 پاسخ محکم شهید وزوایی به یکی از بستگان مخالف انقلاب
🔹 محسن یکبار در عملیات بازیدراز در اردیبهشت سال ۶۰ در روز اول عملیات دو تیر به گلویش میخورد که یکی از گلولهها تا شهادتش در گلو مانده بود.
◇ یکی از بستگان ما خیلی مخالف انقلاب بود، ولی محسن را دوست داشت، از نخبگان علمی بود که در یکی از کشورهای اروپایی سمت بالای پزشکی داشت.
◇ ایشان هر وقت محسن را میدید، میگفت محسن هوش و علم تو حیف است. تا اینکه محسن مجروح شد به دیدنش رفت.
◇ آن روزها محسن فقط میتوانست برخی حرفهایش را بنویسد و امکان صحبت نداشت. این فامیل ما اصلا انتظار نداشت محسن را با این وضعیت ببیند.
◇ با آن علاقهای که به محسن و نفرتی که از انقلاب داشت یکباره بهم ریخت و گفت: «محسن ببین چه کردی، کجاست کسی که بخواهد تو را درست کند، گفتم دنبال این انقلاب نرو.»
◇ محسن به من اشاره کرد تا کاغذی برای او ببرم، با سختی روی کاغذ نوشت: «چه بکشیم و چه کشته شویم پیروزیم، چون در هر دو حال تکلیف خود را انجام دادیم» و اشاره کرد این را بالای سرش بچسبانم.
◇ به فامیلمان اشاره کرد این نوشته را بخواند، نوشته را که خواند منقلب شد، گفت محسن تو چه روحی پیدا کردی از عظمت روح تو من ماندهام.
#شهید_محسن_وزوایی
#انقلاب_اسلامی
@fatemi222
🌸دستگیری حضرت زهرا(س)
راوی شهید برونسی:(2)👇
🌺.....تاریکی دشت به هم ریخت و آنها انگار نوک ستون را دیدند.یک دفعه سر و صدایشان بلند شد. پشت بندش صدای شلیک پی در پی گلوله ها، آرامش و سکوت منطقه را زد به هم. صحنه نابرابری درست شد؛ آنها توی یک دژ محکم، پشت موانع و پشت خاکریز بودند، ما توی یک دشت صاف، همه خیز رفته بودیم روی زمین، تنها امتیازی که ما داشتیم، نرمی خاک آن منطقه بود؛ طوری که بچه هاخیلی زود توی خاک فرو رفتند.
🌺.....دشمن با تمام وجودش آتش می ریخت. عوضش عبدالحسین دستور داده بود که ما حتی یک گلوله هم شلیک نکنیم.حدودبیست دقیقه،ریختن آتش، شدید بود رفته رفته حجمش کم شد.من درست کنارعبدالحسین دراز کشیده بودم. گفت:.یک خبر از گردان بگیر، ببین وضعیت چطوره.سینه خیز رفتم تاآخر ستون. سیزده، چهارده تاشهید داده بودیم.باآن حجم آتش که دشمن داشت، وبا توجه به موقعیت ما،این تعداد شهید، خودش یک معجزه به حساب می آمد. بعضی ها بدجوری زخمی شده بودند. به حالت سینه خیز،رفتم سر ستون، جایی که عبدالحسین بود.به نظر میامد خواب باشد.همان طور که به سینه دراز کشیده بود،پیشانی اش را گذاشته بود پشت دستش و تکان نمی خورد.آهسته صداش زدم.سرش را بلند کرد.
🌺.....گفتم: انگار نمی خوای برگردی حاجی؟... چیزی نگفت.از خونسردی اش حرصم درمی آمد. باز به حرف آمدم وگفتم: می خوای چه کار کنیم حاج آقا؟آرام و با لحنی حزن آلود گفت: تو بگو چه کار کنیم سید؟ تو که خودت رو به نقشه و کالک و قطب نما واصول جنگی واین جور چیزها وارد می دونی!... این طور حرف زدنش برام عجیب بود. بدون هیچ فکری گفتم: خوب معلومه، بر می گردیم. سریع گفت: چی؟!به فکر ناجور بودن اوضاع وبه فکردردزخمی ها بودم.خاطر جمع تراز قبل گفتم: برمی گردیم.گفت: مگرمی شه برگردیم؟!
🌺..... زود توی جوابش به ساعتم اشاره کردم و ادامه دادم:خود فرماندهی هم گفت که اگرتاساعت یک نشد عمل کنین، حتماً برگردین؛الان هم که ساعت دوازده ونیم شده.توی این چند دقیقه، ما به هیچ جا نمی رسیم.ِ.. پرسیدم: مگه شما نظر دیگه ای هم داری؟چند لحظه ای ساکت ماند. جور خاصی که انگار بخواهد گریه اش بگیرد،گفت: من هم عقلم به جایی نمی رسه.دقیقاً یادم هست همان جا صورتش را گذاشت روی خاکهای نرم و رملی کوشک. منتظر بودم نتیجه بحث را بدانم.لحظه ها همین طور پشت سر هم می گذشت.دلم حسابی شور افتاده بود.او همین طور ساکت بود و چیزی نمی گفت، پرسیدم: پس چه کار کنیم آقای برونسی؟ حتی تکانی به خودش نداد...🌺.....باحالت عصبی گفتم:حاج آقا همه منتظر هستن،بگو می خوای چه کار کنی؟! باز چیزی نشنیدم،چند بار دیگر سوالم را تکرار کردم.او انگار نه انگار که دراین عالم است. یک آن شک برم داشت که نکند گوشهاش از شنوایی افتاده یاطور دیگری شده؟ خواستم باز سوالم را تکرار کنم، صدای آهسته ناله ای مرابه خود آورد. صدا از عقب می آمد. سریع، با سینه خیز رفتم لابه لای ستون... حول و حوش ده دقیقه گذشت. توی این مدت، دو، سه بار دیگر هم آمدم پیش عبدالحسین...😇
اضطراب و نگرانی ام هر لحظه بیشتر می شد. تمام هوش و حواسم پیش بچه ها بود.نمی دانم او چش شده بود که جوابم رانمی داد.. باغیظ می گفتم: آخه این چه وضعیه حاجی؟ 😳
🌺.....بالاخره عبدالحسین به حرف آمد. صداش با چند دقیقه پیش فرق می کرد، گرفته بود؛ درست مثل کسی که شدید گریه کرده باشد. گفت: سید کاظم! خوب گوش کن ببین چی میگم.اوگفت: خودت برو جلو.با چشم های گرد شده ام گفتم: برم جلو چه کار کنم؟!
گفت: هر چی که میگم دقیقاً همون کاررو بکن؛ خودت میری سر ستون، 👈 یعنی نفر اول... به سمت راستش اشاره کرد وادامه داد
🌺..... سر ستون که رسیدی، اون جا درست بر می گردی سمت راستت، بیست و پنج قدم می شماری.مکث کرد.با تأکید گفت: دقیق بشماری ها... مات و مبهوت، فقط نگاهش می کردم.گفت: بیست وپنج قدم که شمردی و تموم شد، همون جا یک علامت بگذار، بعدش بر گرد و بچه ها رو پشت سرخودت ببراون جا... یک آن فکر کردم شاید شوخی اش گرفته! ولی خیلی محکم حرف می زد؛هم محکم، هم با اطمینان کامل. باز پی صحبتش را گرفت؛ وقتی به اون علامت که سر بیست و پنج قدم گذاشته بودی، رسیدی؛ این دفعه رو به عمق دشمن، چهل متر میری جلو.😨اون جا دیگه خودم می گم به بچه هاچه کار کنن. ازجام تکان نخوردم. داشت نگاه می کرد. هر کدام ازحرف هاش، یک علامت بزرگ سوال بود توی ذهن من.😔 گفتم: معلوم هست می خوای چه کار کنی حاجی؟
🌺.....به ناراحتی پرسید:شنیدی چی گفتم؟... گفتم: شنیدن که شنیدم، ولی ... آمد توی حرفم. گفت: پس سریع چیزهایی رو که گفتم انجام بده... کم مانده بود صدام بلند شود. جلو ی خودم را گرفتم و به اعتراض گفتم:👈 حاج آقا! اصلاً حواست هست چی داری می گی؟😍
@fatemi222