#نکته
موارد ممنوعه⚠️
در #امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر :
❌ تجسس
❌ مچ گیری
❌ افشاگری
❌ سرزنش
❌ قضاوت
❌ توهین
❌ تهدید
❌ تعرض
❌ قانون شکنی
🍀
🌺🍀
💠💠💠💠
فهرست امر به معروف و نهی از منکر
https://eitaa.com/fatemi5/2772
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آنچه از سردار دلها نمیگویند.
https://eitaa.com/fatemi5/2772
1_4312183982.pdf
7.55M
این فایل👆، کتاب استفتائات مراجع
🔹 گزیده بیش از ۶۰۰ پرسش و ۱۴۰۰ پاسخ از محضر ۴۰ نفر از مراجع بزرگ تقلید و مجتهدین جهان
✅ انتشار و مطالعه این جزوهی کاربردی و ساده #جهادتبیین است.
🧊فهرست امر به معروف و نهی از منکر
https://eitaa.com/fatemi222/4609
🔴 از ساکتین فتنه ۸۸ تا ساکتین فتنه کشف حجاب و براندازی فرهنگی
🔻 این روزها مشاهده می کنیم که برخی افراد که در فتنه ۸۸ جزو ساکتین فتنه نبودند و از آن فتنه، سربلند بیرون آمدند، امروز در فتنه کشف #حجاب و بی بند و باری، جزو ساکتین فتنه هستند!
⚠️ساکت فتنه، ساکت فتنه است؛ چه فتنه ۸۸ و چه فتنه امروز؛ به سهم خود در حمله به ارزش های دینی و مبانی انقلاب مقصر است. به سهم خود جاده صاف کن است و در پیاده شدن نقشه دشمن و #براندازی_فرهنگی مقصر است.
خواص حوزه های علمیه،علما ،مراجع
خواص سیاسیون
خواص دانشگاه ها
خواص اصناف و.....
🔻انتخابات مهمپیش روی مردم است . باید فضا را به گونه ای تغییر دهیم که چه دولت و مجلس فعلی رای بیاورند و چه کسانی دیگر، بدانند مردم بیدارند و صبر استراتژیک آنها پایان یافته و چه انتظاراتی بویژه در حوزه فرهنگ دارند.
https://eitaa.com/fatemi5/2772
8.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴شیعه کِی تسلیم #فحشا میشود
#فسق را محو تماشا میشود
کربلا بر #شیعه نامکشوف نیست
حکمتش جز #امربهمعروف نیست
امربهمعروف، #نهیازمنکر است
شیعهٔ بیامر و بینهی، #ابتر است
شیعهٔ بیدرد، زخمِ بینمک
بس کن این «یا لیتنی کنت معک»!
#زبانِ_هنر
اللهم_عجل_لولیک_الفرج
https://eitaa.com/fatemi5/2772
20.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 عکسبرداری از متخلفین حجاب مثل عکسبردای از متخلفین و مجرمین امری عادی و #قانونی است
⭕️ وحیدی،وزیر کشور: اگر کسی مانع فعالیت آمران به معروف و ناهیان از منکر شود، #مجازات خواهد شد.
⭕️ یکی میآید در مترو میخواهد گل بدهد، یکی میخواهد تذکر زبانی بدهد، اینها در چارچوبهای قابل قبول است؛ این ها اساساً مجوز نیاز ندارند!
8.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 اجازه ندهید که یه عدهای با تکیه به نام آزادی منکرات را، فحشا را، بیبندوباری را در جامعه رایج کنند‼️
🔻 همهی مسئولین بخشهای مختلف کشور در این زمینه مسئولند!!
قَالَ لَا يَأْتِيكُمَا طَعَامٌ تُرْزَقَانِهِ إِلَّا نَبَّأْتُكُمَا بِتَأْوِيلِهِ قَبْلَ أَن يَأْتِيَكُمَا ۚ ذَٰلِكُمَا مِمَّا عَلَّمَنِي رَبِّي ۚ إِنِّي تَرَكْتُ مِلَّةَ قَوْمٍ لَّا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَهُم بِالْآخِرَةِ هُمْ كَافِرُونَ
(یوسف) گفت: «پیش از آنکه جیره غذایی شما فرا رسد، شما را از تعبیر خوابتان آگاه خواهم ساخت. این، از دانشی است که پروردگارم به من آموخته است. من آیین قومی را که به خدا ایمان ندارند، و به سرای دیگر کافرند، ترک گفتم (و شایسته چنین موهبتی شدم)! يوسف - 37
نکات:
در ترجمه بخش اوّل آیه، این احتمال نیز وجود دارد که معناى آیه اینگونه باشد: من از جانب خداوند مىدانم غذایى که براى شما خواهند آورد چیست؟ پس مىتوانم خواب شما را تعبیر کنم. یعنى یوسف علاوه بر تعبیر خواب از چیزهاى دیگر نیز خبر مىداده است. مثل حضرت عیسىعلیه السلام که از غذاى ذخیره شده در منازل و یا آنچه مىخوردند، خبر مىداد.
سؤال: چرا حضرت یوسفعلیه السلام خواب آنان را فورى تعبیر نکرد و آن را به وقتى دیگر و ساعتى بعد موکول کرد؟
پاسخ: فخررازى در تفسیر کبیر، چند وجه براى آن بیان کرده است:
1. مىخواست آنها را در انتظار قرار دهد تا کمى تبلیغ و ارشاد کند، شاید شخص اعدامى ایمان آورد و با حسن عاقبت از دنیا برود.
2. مىخواست با بیان نوع غذایى که نیامده، اعتماد آنان را جلب کند.
3. مىخواست آنها را تشنهتر کند تا بهتر بشنوند.
4. چون تعبیر خواب یکى از آنها اعدام بود، کمى طفره رفت تا قالب تهى نکند.
پیام ها:
1- گاهى براى تأثیرگذارى بیشتر، لازم است انسان قدرت علمى و کمالات خود را به دیگران عرضه کند. «قال... نبّأتکما بتأویله»
2- از علم خود براى بهره رساندن به دیگران استفاده کنیم. «نبّأتکما... ممّا علّمنى ربّى»*
3- معلومات و دانستههاى خود را از خدا بدانیم. «ممّا علّمنى ربّى»
4- هدف از آموزشها نیز پرورش است. «علّمنى ربّى »
5 - خداوند حکیم است وبىجهت درى را به روى کسى باز نمىکند. «علّمنى ربّى» زیرا من؛ «ترکتُ ملّة قوم لایؤمنون»
6- کسى که از ظلمات کفر فرار کند، به نور علم مىرسد. «علّمنى ربّى انّى ترکت» (دلیل علم من ترکِ کفر است.)
7- از فرصتها، بهترین استفاده را بکنید. «نبّاتکما بتأویله... انّى ترکتُ ملّة» (یوسف قبل از تعبیر خواب، کار فرهنگى و اعتقادى خود را شروع کرد.)
8 - اساس ایمان، تبرّى و تولّى است. در این آیه برائت از کفّار، «انّى ترکت» و در آیه بعد پیروى از ولایت اولیاى الهى مطرح است. «واتّبعت»
9- باید از انتساب مستقیم افراد به انحراف پرهیز کرد و با روش غیر مستقیم تبلیغ کرد. (یوسف نفرمود: شما از کفر دست بکشید، بلکه فرمود: من راه کفر را رها کردم) «انّى ترکتُ ملّة قوم لایؤمنون»*
10- در تمام ادیان، عقیده به توحید و معاد در کنار یکدیگر بوده است. «قوم لایؤمنون باللَّه و هم بالاخرة هم کافرون»
يوسف - 37
↩️اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر را علیرغم وجود شرایط وجوب، ترک کند؛ آیا فقط در گناه فاعل منکر شریک است؟ یا گناه ترک واجب را نیز برایش مینویسند؟
🔸آیت الله العظمی علوی گرگانی: گناه ترک امر به معروف برای او نوشته میشود.
🔸آیت الله العظمی مکارم شیرازی: چنانچه به گناه طرف راضی بوده باشد در گناه او شریک خواهد بود. در فرض سؤال اگر با وجود شرایط وجوب امر به معروف و نهی از منکر این کار را ترک کرده باشد مرتکب گناه شده است و باید توبه کند. ۰
🔸آیت الله العظمی موحدی نجفی: ترک واجب کرده است.
🔸آیت الله العظمی خامنه ای: موارد مختلف است، امر ثواب و عقاب به دست خداوند متعال است و در اجتناب از گناه
نباید آنها را سبک سنگین کرد؛ و در هر صورت از گناه باید توبه شود
📚فهرست احکام
https://eitaa.com/fatemi222/6607
در ثواب نشر احکام شریک شوید