اگر بی تفاوتی در جامعه شکل بگیرد باید منتظر فساد و گناه در جامعه باشیم.
https://eitaa.com/fatemi5/2772
فرمان و امر کردن اصل مهم است.
از جایگاه ضعف نباشد.
امر به معروف و نهی از منکر عملی است آگاهانه،به موقع نتیجه بخش
امام حسين عليه السلام :بر هيچ چشم مؤمنى روا نيست كه ببيند خدا نافرمانى مى شود و چشم خود را فرو بندد.
https://eitaa.com/fatemi5/2772
حضرت امام حسین علیه السلام جان و مال و خانواده را در این راه فدا کردند.
https://eitaa.com/fatemi5/2772
هدایت شده از سید امید نصیری
1_1042614672_5976353293377473472.mp3
1.31M
🔹بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد امربه معروف ونهی ازمنکر
#بسمالله الرحمن الرحیم👇
💎الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ(سوره حج آیه۴۱)👇
مومنان کسانی هستند که اگردرروی زمین به آنهااقتداروتمکین دهیم نمازبه پامی دارندو زکات به مستحقان می دهندو#امربه_معروف ونهی ازمنکرمیکنندو عاقبت کارها بدست خداست.
🔸#امربه_معروف_ونهی_ازمنکر باوجوب شرایط آن (چهارشرط وجوب)،بر همه مکلفین واجب و ترک آن طبق حدیثی ازامام رضا علیه السلام؛اعلان جنگ با خداست.
📚#اصول_کافی،جلد۵، ص۹۵
📺 بی_تفاوت_نباشیم.
#آمر_خدا_باشیم.
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸ناهیان از منکرِ مظلوم؛ آماج ملامتها !🔸
اگر کسی در نهی از منکر شهید شد، به این حدّ اکتفا نکنید که در قطعۀ شهدا دفن بشوند. نه! شهدای دیگر، همان تابلوی روی مزارشان کافی است؛ اما شهید نهی از منکر، یک چهارطاقی و بقعهای مخصوص خودش میخواهد.
اگر کسی به خاطر امر معروف شهید بشود، باید یک امتیازی بر سایر شهدا داشته باشد. چرا؟
چون شهدا، همراه یک جمع میرفتند و حرکتشان در کنار یک جریانِ هماهنگ با آنها بود.
رودخانۀ شهادت میرفت و اینها هم توی آن به پیش برده میشدند.
اما شهید امر به معروف، هرچه به اطراف نگاه میکند، جریان خلاف او است.
روزنامه را نگاه میکند،
در و دیوار را نگاه میکند،
این طرف و آن طرف را نگاه میکند،
میبیند که جریان بر خلاف اوست. حتی در خانهاش هم #ملامتش میکنند.
به او میگویند: #تندرویی!
به او میگویند: خشکمغزی. به او میگویند بیکلّه.
به او میگویند: این آدمهای #معقول و #مودب را ببین که یواش از کنار قضیه #رد_میشوند که #انگار_نه_انگار!
به امام صادق(ع) گفتندما اگر امر به معروف کنیم، برایمان دردسر میشود!
فرمودند: پس معلوم شد این نمازها را هم که میخواندید، به این خاطر بود که هیچ خطری برایتان نداشت!
اگر آن هم خطر پیدا کند، نماز را هم نمیخوانید! یعنی: به این خاطر نمازتان را ترک نمیکنید که #فحش در آن نیست! #نمیزنندتان!
امام صادق(ع) میگوید: تو امر به معروف نمیکنی چون مشکل دارد، چون دردسر دارد؛ اما نماز میخوانی چون #بیدردسر است.
از این جهت، خدا میگوید: نماز تو را هم قبول ندارم. تنها نماز ناهی از منکر را قبول دارم.
🧊فهرست امر به معروف و نهی از منکر
https://eitaa.com/fatemi222/4609
🔸سلام حاج آقا احمدی عزیز معرفی کانالهای مفیدومذهبی خودش امربه معروف نیست؟
🔹جواب:👇
#باسلام_وعرض_ادب: کانال های به ظاهر مذهبی که برای احیای دوتا ازواجب الهی وفروع دین خدا،که حداقل ۲۰ تا آیه ازقران در موردش بصورت مستقیم نازل وحداقل ۹۰۰ تا حدیث از ائمه معصومین آمده است،وهمچنین #اصل_هشتم_قانون_اساسی و دستورمقام معظم رهبری می باشد،هیچ مطالبی نمی گذارندو یا حداقل اجازه تبلیغ و ترویج آن را درکانال وگروه هاشون نمی دهندوبا احکام دین الهی بصورت گزیشی برخورد می کنند،کانال های مذهبی نیستند.بلکه مثل
منافقان مسلمان نماهستند.🌸👇
🦋چون که مولی الموحدین حضرت امام علی علیهالسلام فرمودند:تمام اعمال نیک حتی
جهاد در راه خدا در مقابل#امربه معروف ونهی ازمنکر مثل قطره آبی ایست دردریای عمیق و پهناور...
📙#نهجالبلاغه_صبحی_صالح حکمت۳۷۴
📺 بی_تفاوت_نباشیم.
#آمر_خدا_باشیم.👇
╔═ 💎 💫 ═══╗
🆔@RSh34953
╚═══ 💫 💎 ═╝
📡به کانال دانش پژوهان و احیاگران #امربه_معروف ونهی ازمنکر🔗بپیوندید.👌🌸
قُلْ هُوَ الْقَادِرُ عَلَىٰ أَن يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عَذَابًا مِّن فَوْقِكُمْ أَوْ مِن تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ أَوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعًا وَيُذِيقَ بَعْضَكُم بَأْسَ بَعْضٍ ۗ انظُرْ كَيْفَ نُصَرِّفُ الْآيَاتِ لَعَلَّهُمْ يَفْقَهُونَ انعام - 65
بگو: «او قادر است که از بالا یا از زیر پای شما، عذابی بر شما بفرستد؛ یا بصورت دستههای پراکنده شما را با هم بیامیزد؛ و طعم جنگ (و اختلاف) را به هر یک از شما بوسیله دیگری بچشاند.» ببین چگونه آیات گوناگون را (برای آنها) بازگو میکنیم! شاید بفهمند (و بازگردند)! انعام - 65
نکات:
«لَبْس» به معناى آمیختن، و «شِیَع» جمع «شیعه»، به معناى گروه است.
در آیهى قبل، قدرت نجاتبخش الهى مطرح شد، اینجا قدرت قهر و عذاب او.
امام باقر علیه السلام فرمودند: مراد از عذاب آسمانى، دود و صیحه و مراد از عذاب زمینى، فرورفتن در آن و مراد از «یَلبِسَکم شِیَعا»، تفرقه در دین و بدگویى و کشتن یکدیگر است. [367] شاید آن حضرت در مقام بیان بعضى از نمونهها بودهاند نه تمام مصادیق، زیرا مثلا عذاب فوق شامل فشار طاغوتها که حاکم بر مردمند و عذاب تحت شامل قهرى بدنبال نافرمانى مردم از رهبر حقّ که از مردم و در مردم و هم سطح آنان است نیز مىشود.
تعابیر گوناگونى در قرآن خطاب به پیامبر اکرمصلى الله علیه وآله، این مضمون را بیان مىکند که پیامبر مسئولِ ابلاغ دین خداست، نه اجبار مردم به ایمان آوردن. از جمله: «ما جعلناک علیهم حفیظا» [368] ، «لستَ علیهم بمصیطر» [369] ، «ما أنت علیهم بجبّار» [370] ، «ما على الرّسول الاّ البَلاغ» [371] ، «أفانتَ تکره النّاس» [372] ، «لااکراه فىالدّین» [373] ، «اِن أنت الاّ نذیر» [374] و «قل لستُ علیکم بوکیل».
367) تفسیر نورالثقلین.
368) انعام، 107.
369) غاشیه، 22.
370) ق ، 45.
371) مائده، 99.
372) یونس، 99.
373) بقره، 256.
374) فاطر، 23.
پیام ها:
1- یکى از وظایف پیامبر، یادآورى قدرت بىمانند خداوند است. «قل هو القادر»
2- شرک، زمینهساز دریافت انواع عذابهاست. «ثم انتم تشرکون قل هو القادر...»
3- خداوند، هم نجاتبخش است، هم عذابگر، آنکه آگاهانه سراغ غیر خدا مىرود، باید منتظر عذاب باشد. «قل هوالقادر على أن یبعث ...»
4- تفرقه و تشتّت، از عذابهاى الهى و در کنار عذاب آسمانى و زمینى مطرح شده است. «یلبسکم شیعاً»
5 - گاهى مردم، به وسیلهى مردم و با دست یکدیگر عذاب و تنبیه مىشوند. «یذیق بعضکم بأس بعض»
6- مبلّغان دینى باید از روشهاى گوناگون براى ارشاد مردم بهرهگیرند. «اُنظر کیف نصرّف الآیات»
7- اگر مفهومى را در قالبهاى متنوّع ارائه دادیم، به تأثیرات بیشترى امیدوار باشیم. «نُصرّف الآیات لعلّهم یفقهون»
8 - چون راه شما حقّ است، از تکذیب مردم نگران نباشید. «و هو الحقّ»
9- تو مسئول وظیفه هستى، ضامن نتیجه نیستى. «لستَ علیکم بوکیل»
انعام - 65
تکلیف بزرگ
قُلْ هُوَ الْقَادِرُ عَلَىٰ أَن يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عَذَابًا مِّن فَوْقِكُمْ أَوْ مِن تَحْتِ أَرْجُل
در کتاب شهید مطهری است برای این آیه که امام رضا علیه السلام میفرماید زمانی که مردم امر بمعروف و نهی از منکر را ترک کنند ،مصداق عذاب در این ایه هستند.