eitaa logo
شعر مداحی و مرثیه اهلبیت
2.9هزار دنبال‌کننده
31 عکس
29 ویدیو
31 فایل
فهرست https://eitaa.com/fatemi8/100 محرم https://eitaa.com/fatemi8/484 فهرست روضه ومداحی کانال اصلی https://eitaa.com/fatemi222/6620 اشعارویژه سفر عتبات https://eitaa.com/fatemi414/277
مشاهده در ایتا
دانلود
توانمندسازی سازی رؤسای تشکل های میان تخصصی حمایت از مجامع میان تخصصی طرح شهید برونسی حمایت از مجمع الذاکرین هیئات گفتمان ساز طرح تبلیغ گفتمان ساز(شیوه های نوین تبلیغ) طرح گفتمان سازی در مناسبتهای ملی و مذهبی با محوریت بحران جمعیت و فرزند آوری اردوی جوانه های وحدت برگزاری دوره های آموزشی فرهنگ تقریب منادیان وحدت تکریم و تجلیل از بزرگان عرصه تقریب حمایت از برنامه های هفته وحدت حمایت از چهره‌های تقریبی در قالب اعزام مناسبتی مرکز خدمات مشاوره معنوی(کلينيک( نشست های صمیمی علما و روحانیون شیعه و اهل سنت تعالی راهبران گام دوم تبلیغ حمایت از طرح تحول امام روستا حمایت از طرح تحول امامان روستا حمایت از تحول محلات کم برخوردار شهری امامان پایگاههای فرهنگی و اجتماعی حمایت از طرح تحول محلات منتخب شهری – امام محله برگزاری نشستهای استانی در هرفصل یک نشست با دعوت از اساتید خبره توسعه مدارس معارف اسلامی صدرا اردوی فرهنگی، زیارتی، تربیتی آموزش مهارت های تربیت فرزندان آموزش مهارت های مربیگری آموزش اقشارتاثیر گذار ایجاد بانک اطلاعاتی از عائله سازمان در حوزه های فرهنگی و قرآنی ایجاد سامانه یک پارچه تحت وب اتاق وضعیت استان رصد و جمع آوری اطلاعات و تکمیل زیست بوم تبلیغ اصیل هیئت و مساجد رصد و جمع آوری اطلاعات و تکمیل زیست بوم پژوهش در حوزه علوم انسانی رصد و جمع آوری اطلاعات و تکمیل زیست بوم کنش های سازمان یافته عمومی
چهارچوب ارائۀ تدابیر استانی در راستای دستیابی به مطلوبیّت های سال 1401 باسمه تعالی مطلوبیّت: (اهداف تعیین شده توسط واحدهای ستادی) شناسایی، ساماندهی، نظارت و ارزیابی کنشگران فعال در عرصه هیات مذهبی سنجه: (اهداف تعیین شده توسط واحدهای ستادی) شناسایی، ساماندهی، رتبه بندی و نظارت بر 100 درصد مراکز و کلاسهای آموزش مداحی عنوان تدبیر: ( عنوان برنامه یا اقدام اساسی مورد نظر) حمایت از مجمع الذاکرین توصیف: ( خلاصه برنامه یا اقدام اساسی مورد نظر) در این طرح ضمن شناسایی اولیه 50 مجمع الذاکرین در سطح استان بعنوان مراکز مردمی و خودجوش آموزش مداحی، با طراحی 4 جلسه آموزشی بصورت فصلی با تأمین و اعزام اساتید و ارائه خدمات جانبی و تشویق و ترغیب برای نظارت و ساماندهی اقدام می شود. بطور میانگین برای هر مجمع الذاکرین 10.000.000 ریال در نظر گرفته شده. چهارچوب ارائۀ تدابیر استانی در راستای دستیابی به مطلوبیّت‌های سال 1401 منطق: (استدلال کافی برای درستی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی و قابلیّت اجرای آن) مجمع الذاکرین ها بعنوان مراکز خودجوش مردمی که آتش به اختیار به امر آموزش مداحی در مساجد و تکایا مشغول هستند فرصت مناسبی برای پرورش نوجوانان و جوانان و آموزش مبانی و معارف مداحی به مشتاقان این عرصه است. شناسایی و ساماندهی و رتبه بندی و نظارت بر این ظرفیت های ارزشمند با طراحی خدمات جامع می تواند کمک ویژه ای در این عرصه باشد. مدل / سیاست‌های اجرایی: ( شیوه‌ها و جهت‌گیری‌های پیاده‌سازی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی) 1. احصای اولیه مجمع الذاکرین ها 2. تشویق و ترغیب به ثبت این مجموعه ها در سامانه طوبی 3. ایجاد بسته های حمایتی و تشویقی 4. ایجاد سازوکار برای تقویت مجمع الذاکرین با اعزام اساتید الزامات: ( امکانات و ظرفیّت‌های خارجی که همراهی یا تأمین آنها برای پیاده‌سازی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی، ضروری است.) استفاده از ظرفیت حوزه علمیه و کانون مداحان برآورد اعتبار مورد نیاز: (ریال) حمایت مرکز : 490.000.000 حمایت استان: 5.000.000 حمایت سایر: 5.000.000 جمع کل: 500.000.000
چهارچوب ارائۀ تدابیر استانی در راستای دستیابی به مطلوبیّت های سال 1401 باسمه تعالی مطلوبیّت: (اهداف تعیین شده توسط واحدهای ستادی) گسترش پوشش تبلیغی با محوریت شبکه های هیئت در مناسبتهای مذهبی سنجه: (اهداف تعیین شده توسط واحدهای ستادی) تقویت تعامل و ارتباط موثر با حداقل 20درصد هیات مذهبی در راستای تقویت گفتمان تعیین شده عنوان تدبیر: ( عنوان برنامه یا اقدام اساسی مورد نظر) طرح شهید برونسی توصیف: ( خلاصه برنامه یا اقدام اساسی مورد نظر) در این عملیات فرهنگی اقتصادی و اجتماعی قرار است در سه گام، انجمن اسلامی کارگری در کارخانجات ایجاد شود. در گام های ابتدایی این طرح، 80 کارخانه مورد هدف می باشد. چهارچوب ارائۀ تدابیر استانی در راستای دستیابی به مطلوبیّت‌های سال 1401 منطق: (استدلال کافی برای درستی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی و قابلیّت اجرای آن) در این عملیات فرهنگی اقتصادی و اجتماعی قرار است بین ادارات تبلیغات اسلامی و هیئات مذهبی و کارخانجات و واحدهای تولیدی ارتباط اولیه ای برقرار و در گام دوم، تعامل و همکاری هایی در راستای ترویج فرهنگ کار و تلاش و طراحی فعالیت های فرهنگی برای کارگران مجموعه های تولیدی انجام و در گام سوم به ایجاد انجمن های اسلامی کارگری ختم شود تا آن انجمن پیگیر این مسائل گردد. مدل / سیاست‌های اجرایی: ( شیوه‌ها و جهت‌گیری‌های پیاده‌سازی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی) ۱. انتخاب زمان اجرای طرح با اولویت مناسبت های اعیاد پیش رو ۲. شناسایی مکان های اجرای طرح (کارخانجات و واحدهای تولیدی) با اولویت افرادی که یا مرتبط با برنامه ها و تشکل های سازمان هستند(مانند: مسئول هیئتی که دارای تولیدی و یا کارخانه ای است) و یا با توجه به دغدغه های دینی، در این شرایط مشغول فعالیت تولیدی هستند. 3. این عملیات باید توسط شخص رئیس و کارشناس اداره تبلیغات اسلامی انجام شود و پیشنهاد می شود جهت تقویت این برنامه، گروه اجرایی حتی الامکان باحضور افراد ذیل انجام شود. - رئیس شورای هیئات مذهبی - رئیس کانون مداحان - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت • همچنین پیشنهاد می شود در صورت امکان، امام جمعه شهرستان و یا یکی از علمای سرشناس منطقه، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و یکی از اعضای شورای شهر مرتبط با حوزه اقتصاد و تولید، رئیس و کارشناس اداره را در این برنامه همراهی نمایند. ۴. برگزاری جلسه توجیهی با گروه اجرایی قبل از اجرای عملیات و استفاده از ظرفیت های هر نهاد (در اولین فرصت) ۵. طراحی برنامه ای فرهنگی مختصر با همراه نمودن گروه سرود (درصورت امکان) و یا مداح برای اجرای سرود و مداحی در جمع کارگران در اعیاد ۶. هماهنگی با مدیرکارخانه یا واحد تولیدی و تبیین هدف این برنامه در گام اول (صرفاً برای خدا قوّت و گرامیداشت مناسبت و اجرای برنامه ای در کمترین زمان که وقت تولید هم گرفته نشود و افراد بند ۳ در این برنامه حضور دارند) 7. در اولین دیدار فقط حضور در واحد تولیدی مدنظر بوده و ایجاد صمیمیت و ارتباط و صرفاً اشاره ای به ظرفیت موجود در مجموعه تولیدی می شود، ( که می توان با اجرای طرح های فرهنگی کم هزینه، کیفیت و کمیت تولید و همچنین تعهد کارگران به مجموعه را بالا برد. الزامات: ( امکانات و ظرفیّت‌های خارجی که همراهی یا تأمین آنها برای پیاده‌سازی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی، ضروری است.) پیشنهاد می شود در صورت امکان، امام جمعه شهرستان و یا یکی از علمای سرشناس منطقه، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و یکی از اعضای شورای شهر مرتبط با حوزه اقتصاد و تولید، رئیس و کارشناس اداره در این برنامه همراهی نمایند. برآورد اعتبار مورد نیاز: (ریال) حمایت مرکز : 780.000.000 حمایت استان: 10.000.000 حمایت سایر: 10.000.000 جمع کل: 800.000.000
چهارچوب ارائۀ تدابیر استانی در راستای دستیابی به مطلوبیّت های سال 1401 باسمه تعالی مطلوبیّت: (اهداف تعیین شده توسط واحدهای ستادی) توانمند سازی کنشگران فعال در عرصه هیات مذهبی با محوریت تقویت کارکردهای گفتمان ساز سنجه: (اهداف تعیین شده توسط واحدهای ستادی) پوشش 100 درصدی شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی عنوان تدبیر: ( عنوان برنامه یا اقدام اساسی مورد نظر) حمایت از مجامع میان تخصصی توصیف: ( خلاصه برنامه یا اقدام اساسی مورد نظر) شبکه های میانی(شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی) از ظرفیت های مؤثر سازمان تبلیغات اسلامی است که باید از حمایت و پشتیبانی های لازم برخوردار باشند. با توجه به فعالیت 26 کانون مداحان، 26 شورای هیئات مذهبی و مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی و انجمن های اسلامی، و با عنایت به جامعه هدف این مجامع میان تخصصی یعنی 5000 مداح، 3700 هیئت مذهبی و 473 کانون فرهنگی تبلیغی و 18 انجمن اسلامی در استان، اعتبار ویژه ای نیاز است. اما متأسفانه در این سالها حمایتی متناسب با جایگاه این شبکه ها و تقویت حلقه های میانی در سطح استان انجام نشده است. چهارچوب ارائۀ تدابیر استانی در راستای دستیابی به مطلوبیّت‌های سال 1401 منطق: (استدلال کافی برای درستی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی و قابلیّت اجرای آن) شبکه های میانی از ظرفیتهای سازمان تبلیغات اسلامی است که برای انجام مأموریت های محوّله نیاز به حمایت های مادی و معنوی برای انجام امور دبیرخانه ای و برنامه ای دارند. مدل / سیاست‌های اجرایی: ( شیوه‌ها و جهت‌گیری‌های پیاده‌سازی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی) 1. حمایت دبیرخانه ای 2. ارزیابی فعالیتها 3. تقدیر از برترین ها الزامات: ( امکانات و ظرفیّت‌های خارجی که همراهی یا تأمین آنها برای پیاده‌سازی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی، ضروری است.) باتوجه به ظرفیت کلان تشکل های دینی در استان این طرح با حمایت از مرکز قابل اجراست. برآورد اعتبار مورد نیاز: (ریال) حمایت مرکز : 1.900.000.000 حمایت استان: 50.000.000 حمایت سایر: 50.000.000 جمع کل: 2.000.000.000
چهارچوب ارائۀ تدابیر استانی در راستای دستیابی به مطلوبیّت های سال 1401 باسمه تعالی مطلوبیّت: (اهداف تعیین شده توسط واحدهای ستادی) توانمند سازی کنشگران فعال در عرصه هیات مذهبی با محوریت تقویت کارکردهای گفتمان ساز سنجه: (اهداف تعیین شده توسط واحدهای ستادی) پوشش رؤسای شبکه های تشکل های میان تخصصی شهرستانی و یا مداحان و مسئولان هیئات مذهبی تأثیرگذار با محوریت تبیین گفتمان تعیین شده عنوان تدبیر: ( عنوان برنامه یا اقدام اساسی مورد نظر) توانمندسازی سازی رؤسای تشکل های میان تخصصی توصیف: ( خلاصه برنامه یا اقدام اساسی مورد نظر) رؤسای شبکه های میانی(شامل 61 نفر از رؤسای شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی) و یا 60 نفر از قشر مداحان و مسئولان هیئات مذهبی فعال و تأثیرگذار برای انجام مأموریت های گفتمان ساز محوّله نیاز به توانمندسازی متناسب با آن مأموریت ها دارند. برگزاری دوره های توانمندسازی بصورت: 1. برگزاری دوره های منطقه ای و یا 2. برگزاری بصورت اردویی 3. اعزام اساتید شاخص برای توانمندسازی ایشان چهارچوب ارائۀ تدابیر استانی در راستای دستیابی به مطلوبیّت‌های سال 1401 منطق: (استدلال کافی برای درستی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی و قابلیّت اجرای آن) رؤسای شبکه های میانی و مداحان و مسئولان هیئت مذهبی فعال و تأثیرگذار از ظرفیتهای سازمان تبلیغات اسلامی است که برای انجام مأموریت های گفتمان ساز محوّله نیاز به توانمندسازی متناسب با آن مأموریت ها دارند و چنانچه نسبت به گفتمان های تعیین شده توجیه شوند و آموزش های لازم را ببینند می توانند در سطح استان مؤثر واقع شوند. مدل / سیاست‌های اجرایی: ( شیوه‌ها و جهت‌گیری‌های پیاده‌سازی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی) 1.برگزاری دوره های توانمندسازی بصورت منطقه ای و یا 2.برگزاری دوره بصورت اردویی 3.اعزام اساتید شاخص برای توانمندسازی ایشان الزامات: ( امکانات و ظرفیّت‌های خارجی که همراهی یا تأمین آنها برای پیاده‌سازی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی، ضروری است.) اوقاف و امور خیریه برآورد اعتبار مورد نیاز: (ریال) حمایت مرکز : 900.000.000 حمایت استان: 50.000.000 حمایت سایر: 50.000.000 جمع کل: 1.000.000.000
شعر مداحی و مرثیه اهلبیت
طرح های تشکلهای دینی
چهارچوب ارائۀ تدابیر استانی در راستای دستیابی به مطلوبیّت های سال 1401 باسمه تعالی مطلوبیّت: (اهداف تعیین شده توسط واحدهای ستادی) گسترش پوشش تبلیغی با محوریت شبکه های هیئت در مناسبتهای مذهبی سنجه: (اهداف تعیین شده توسط واحدهای ستادی) تقویت تعامل و ارتباط موثر با حداقل 20درصد هیات مذهبی در راستای تقویت گفتمان تعیین شده عنوان تدبیر: ( عنوان برنامه یا اقدام اساسی مورد نظر) هیئات گفتمان ساز توصیف: ( خلاصه برنامه یا اقدام اساسی مورد نظر) * در این طرح ضمن شناسایی 100 هیئت فعال در سطح استان، ضمن تقویت ارتباط با آنها، با برگزاری یک دوره آموزشی ترویجی در راستای گفتمان تعیین شده، ظرفیت هیئات را برای جریان سازی و گفتمان سازی فعال می کنیم. و سپس در قالب یک رویداد ایده پردازی بر محور گفتمان آموزش دیده، ایده پردازی می کنند و از هیئات برتر و ایده های برتر حمایت می شود. چهارچوب ارائۀ تدابیر استانی در راستای دستیابی به مطلوبیّت‌های سال 1401 منطق: (استدلال کافی برای درستی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی و قابلیّت اجرای آن) هیئات مذهبی ظرفیتی بی نظیر برای ایجاد گفتمان های مورد نیاز هستند که با شناسایی و تقویت و آموزش و تبیین و توجیه آنها می توانیم ضمن ایجاد جریان های اجتماعی از این ظرفیت برای غلبه گفتمان های اسلامی بر سایر گفتمان های رایج بهره برد. مدل / سیاست‌های اجرایی: ( شیوه‌ها و جهت‌گیری‌های پیاده‌سازی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی) 1. شناسایی 100 هیئت فعال در سطح استان 2. برگزاری جلسات تبیینی و توجیهی و دوره آموزشی 3. فراخوان طراحی عملیات اجرایی و حمایت از طرح های برتر در قالب گفتمان تعیین شده در قالب یک رویداد 4. ایجاد بسته های تشویقی(محصولات، امتیازات و...) الزامات: ( امکانات و ظرفیّت‌های خارجی که همراهی یا تأمین آنها برای پیاده‌سازی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی، ضروری است.) جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی- شهرداری- اوقاف برآورد اعتبار مورد نیاز: (ریال) حمایت مرکز : 1.900.000.000 حمایت استان: 50.000.000 حمایت سایر: 50.000.000 جمع کل: 2.000.000.000
شعر مداحی و مرثیه اهلبیت
طرح های آموزش
چهارچوب ارائۀ تدابیر استانی در راستای دستیابی به مطلوبیّت های سال 1401 باسمه تعالی مطلوبیّت: (اهداف تعیین شده توسط واحدهای ستادی) ارتباط موثر با جامعه نخبگانی شهرستانی سنجه: (اهداف تعیین شده توسط واحدهای ستادی) آموزش 960 نفر از کشاورزان استان عنوان تدبیر: ( عنوان برنامه یا اقدام اساسی مورد نظر) آموزش اقشارتاثیر گذار توصیف: ( خلاصه برنامه یا اقدام اساسی مورد نظر) در این طرح تعداد960نفر از کشاورزان استان با شرکت در کارگاه آموزشی با احکام زکات و وقف اموال جهت ترویج مذهب تشیع آشنا می شوند منطق: (استدلال کافی برای درستی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی و قابلیّت اجرای آن) با عنایت به اینکه استان خراسان رضوی یکی از اقطاب کشاورزی کشور می باشد و استفاده از ظرفیت عظیم این قشر در جهت ترویج مذهب جعفری از طریق پرداخت زکات گام مهمی در جهت سهیم کردن مردم در پرداخت هزینه های ترویج قران و مکتب می باشد ضرورت اجرای طرح را توجیه میکند مدل / سیاست‌های اجرایی: ( شیوه‌ها و جهت‌گیری‌های پیاده‌سازی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی) کارگاهی الزامات: ( امکانات و ظرفیّت‌های خارجی که همراهی یا تأمین آنها برای پیاده‌سازی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی، ضروری است.) 1- جهاد کشاورزی 2- کمیته امداد 3- شورای زکات برآورد اعتبار مورد نیاز: حمایت مرکز : 240.000.000 ( تعداد 24 کارگاه در 24 شهرستان استان سرانه هر کارگاه 10.000.000 ) حمایت استان: - حمایت سایر: - جمع کل: 240.000.000
شعر مداحی و مرثیه اهلبیت
طرح های آموزش
چهارچوب ارائۀ تدابیر استانی در راستای دستیابی به مطلوبیّت های سال 1401 باسمه تعالی مطلوبیّت: (اهداف تعیین شده توسط واحدهای ستادی) ارتقاء کیفی کارکردهای مدارس صدرا به سطح مدرسه تراز صدرایی سنجه: (اهداف تعیین شده توسط واحدهای ستادی) حضور صد درصدی مربیان در دوره های آموزش مهارت افزای عنوان تدبیر: ( عنوان برنامه یا اقدام اساسی مورد نظر) آموزش مهارت های مربیگری توصیف: ( خلاصه برنامه یا اقدام اساسی مورد نظر) در این طرح معلمان و مربیان مدارس صدرا طی یک گارگاه آموزشی شیوه های انتقال مفاهیم دینی را به دانش آموزان فرا میگیرند منطق: (استدلال کافی برای درستی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی و قابلیّت اجرای آن) جهت تربیت جامعه نخبگانی از میان نسل جدید و نوپا نیاز به مدیران و معلمان توانمندی می باشد که بتوانند این مهم را به سرانجام برسانند مدل / سیاست‌های اجرایی: ( شیوه‌ها و جهت‌گیری‌های پیاده‌سازی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی) این طرح به صورت کارگاهی برگزارمی شود در این طرح با اعزام استاد توانمند به مدارس صدرا در یک دوره آموزشی یک روزه مربیان با مهارتهای مختلف کلاس داری از جمله شیوه های انتقال موثرمفاهیم دینی به دانش آموزان آشنا می شوند الزامات: ( امکانات و ظرفیّت‌های خارجی که همراهی یا تأمین آنها برای پیاده‌سازی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی، ضروری است.) 1- آموزش و پرورش 2- وسیله ایاب و ذهاب برآورد اعتبار مورد نیاز: (ریال) حمایت مرکز :60.000.000 (سه کارگاه سرانه هر کارگاه 20.000.000) حمایت استان: - حمایت سایر: - جمع کل: 60.000.000
شعر مداحی و مرثیه اهلبیت
طرح های آموزش
چهارچوب ارائۀ تدابیر استانی در راستای دستیابی به مطلوبیّت های سال 1401 باسمه تعالی مطلوبیّت: (اهداف تعیین شده توسط واحدهای ستادی) ارتباط موثر با جامعه تعلیم و تربیت آموزش و پرورشی سنجه: (اهداف تعیین شده توسط واحدهای ستادی) حضور 100درصدی دانش آموزان در اردوهای آموزشی، فرهنگی، تربیتی عنوان تدبیر: ( عنوان برنامه یا اقدام اساسی مورد نظر) اردوی فرهنگی، زیارتی، تربیتی توصیف: ( خلاصه برنامه یا اقدام اساسی مورد نظر) یکی از اهداف مهم مدارس ، آمادگی دانش آموزان برای ورود به جامعه می باشد . به همین منظور یکی از برنامه های تربیتی، آموزشی، مهارت های ارتباطی به آنها در قالب اردوی یک روزه به صورت مربی محوری می باشد منطق: (استدلال کافی برای درستی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی و قابلیّت اجرای آن) اردوی دانش آموزی این فرصت را به دانش آموزان می دهد تا مهارت های رهبری و ارتباطی ، تعیین هدف ، تکنیک های مدیریت زمان را توسعه داده و در تیم ها به صورت مؤثرتری همکاری کنند مدل / سیاست‌های اجرایی: ( شیوه‌ها و جهت‌گیری‌های پیاده‌سازی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی) 1- تهیه برنامه جهت اردو 2- شناسایی زمان و مکان مناسب جهت اردو الزامات: ( امکانات و ظرفیّت‌های خارجی که همراهی یا تأمین آنها برای پیاده‌سازی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی، ضروری است.) 1- اردوگاه 2- اتوبوس 3- آموزش و پروش 4- اداره اوقاف برآورد اعتبار مورد نیاز: (ریال) حمایت مرکز :300.000.000 ( تعداد دانش آموزان 300نفر می باشد که سرانه هر دانش آموز یک میلیون ریال در نظر گرفته شده است) حمایت استان: - حمایت سایر:- جمع کل: 300.000.000 ریال
شعر مداحی و مرثیه اهلبیت
طرح های آموزش
چهارچوب ارائۀ تدابیر استانی در راستای دستیابی به مطلوبیّت های سال 1401 باسمه تعالی مطلوبیّت: (اهداف تعیین شده توسط واحدهای ستادی) ارتقاء کیفی کارکردهای مدارس صدرا به سطح مدرسه تراز صدرایی سنجه: (اهداف تعیین شده توسط واحدهای ستادی) شرکت حداقل 250نفر و 80 درصد والدین دانش آموزان در دوره آموزش تربیت فرزند عنوان تدبیر: ( عنوان برنامه یا اقدام اساسی مورد نظر) آموزش مهارت های تربیت فرزندان توصیف: ( خلاصه برنامه یا اقدام اساسی مورد نظر) با عنایت به اهمیت جایگاه والدین و نقش آنان در تربیت فرزند در این طرح به والدین کمک می شود تا در کنار معلمان و مربیان مدارس شوه های صحیح تربیت فرزندان را فرا بگیرند منطق: (استدلال کافی برای درستی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی و قابلیّت اجرای آن) یکی از مهمترین افرادی که در تمام مراحل زندگی نقش مهمی را ایفا می کنند، والدین هستند. انها برای فرزند خود بهترین معلم و الگو هستند. نحوه برخورد والدین با کودکان ارتباط مستقیمی با تربیت آنان دارد . والدین برای اینکه فرزند خود را به خوبی تربیت کنند باید مهارتهای لازم فرزند پروری را فرا بگیرند و این طرح ناظر به این مسئله می باشد مدل / سیاست‌های اجرایی: ( شیوه‌ها و جهت‌گیری‌های پیاده‌سازی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی) 1- کارگاهی اعزام استاد به مدارس جهت برگزاری دوره آموزشی جهت والدین الزامات: ( امکانات و ظرفیّت‌های خارجی که همراهی یا تأمین آنها برای پیاده‌سازی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی، ضروری است.) 1- آموزش و پرورش 2- حوزه علمیه برآورد اعتبار مورد نیاز: (ریال) حمایت مرکز : 45.000.000 (سه کارگاه سرانه هرکارگاه 15.000.000) حمایت استان: - حمایت سایر: - جمع کل: 45.000.000
شعر مداحی و مرثیه اهلبیت
طرح های آموزش
چهارچوب ارائۀ تدابیر استانی در راستای دستیابی به مطلوبیّت های سال 1401 باسمه تعالی مطلوبیّت: (اهداف تعیین شده توسط واحدهای ستادی) ارتقاء کمی وکیفی کارکردهای مدارس صدرا به سطح مدرسه تراز صدرایی سنجه: (اهداف تعیین شده توسط واحدهای ستادی) افزایش 50درصدی دانش آموزان صدرا ی معارف اسلامی در سال جدید و افزایش 100درصدی مدارس صدرای استان عنوان تدبیر: ( عنوان برنامه یا اقدام اساسی مورد نظر) توسعه مدارس معارف اسلامی صدرا توصیف: ( خلاصه برنامه یا اقدام اساسی مورد نظر) راه اندازی تعداد حد اقل 4 مدرسه صدرا در استان شامل شهرهای گناباد ،تربت حیدریه ،نیشابور ،مشهد( جذب حداقل هر مدرسه 50دانش آموز ) افزایش 200 نفری دانش آموزان صدرای استان منطق: (استدلال کافی برای درستی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی و قابلیّت اجرای آن) با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری و با هدف تربیت فرهیختگان و پژوهشگران اسلام شناس و کادر سازی در عرصه فرهنگی جامعه توسعه کمی و کیفی مدارس صدرا ضروری به نظر می رسد مدل / سیاست‌های اجرایی: ( شیوه‌ها و جهت‌گیری‌های پیاده‌سازی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی) 1. جذب نخبگان و فعالان دغدغه مند و فرهنگی جامعه جهت مدیریت مدرسه صدرا 2. کسب مجوزهای لازم از سازمان تبلیغات و آموزش و پرورش 3. تهیه مکان آموزشی مناسب 4. اطلاع رسانی به جامعه هدف و جذب دانش آوزان 5. پیگیری جذب مربیان توانمند و انقلابی الزامات: ( امکانات و ظرفیّت‌های خارجی که همراهی یا تأمین آنها برای پیاده‌سازی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی، ضروری است.) 1- ساختمان آموزشی 4واحد 2- مجوز های لازم از آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات 3- امکانات آموزشی شامل میز صندلی و... 4- معلمان متعهد و انقلابی آموزش و پرورش 5- استفاده از ظرفیت عظیم نیروی انسانی حوزه علمیه برآورد اعتبار مورد نیاز: (ریال) حمایت مرکز : 2.000.000.000 (سرانه هر مدرسه پانصد میلیون ریال )حمایت استان: - حمایت سایر: (خیرین ،والدین دانش آموزان و...) 2.0000.0000.000 جمع کل: 4.000.000.000
شعر مداحی و مرثیه اهلبیت
طرح های اعزام مبلغ
چهارچوب ارائه تدابیر استانی در راستای دستیابی به مطلوبیت های سال 1401 بسمه تعالی مطلوبیت: ( اهداف تعیین شده توسط واحد های ستادی) ارتقاء شیوه های نوین تبلیغ سنجه: ( اهداف تعیین شده توسط واحد های ستادی) 1-توسعه شبکه تبلیغی از طریق تبدیل کردن 5 درصد از مخاطبین به مروجین موضوع گفتمانی تعیین شده 2-افزایش 20 درصدی سهم فعالیتهای تبلیغی در قالب تبلیغ اجتماعی و تبلیغ در فضای مجازی در راستای تقویت گفتمان تعیین شده 3-رشد 10 درصد استمرار تبلیغ در شبکه مبلغان استان ( حضور مستمر مبلغ در یک نقطه تبلیغی در تمام مناسبتهای سال ) عنوان تدبیر: (عنوان برنامه یا اقدام اساسی مورد نظر ) طرح تبلیغ گفتمان ساز(شیوه های نوین تبلیغ) توصیف: (خلاصه برنامه یا اقدام اساسی مورد نظر) 1. تشکیل کارگروه شیوه های نوین تبلیغ 2. برگزاری جلسه توجیهی مسئولین ادارات تابعه 3. برگزاری کارگاه آموزشی شیوه های نوین تبلیغ در 24 شهرستان با مشارکت 000/5 مبلغ و مبلغه 4. شناسایی ، هدایت وحمایت از مبلغین و مبلغاتی که دارای گروه یا کانال با ظرفیت قابل توجه در فضای مجازی می باشند(حمایت در قالب اختصاص اینترنت رایگان) منطق: ( استدلال کافی برای درستی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی و قابلیت اجرای آن ) با توجه به جایگاه فضای مجازی در تبلیغات واستفاده و دریافت اطلاعات دینی و فرهنگی عموم مردم از طریق فضای مجازی وکم رنگ شدن شیوه های سنتی تبلیغ، تبیین شیوه های نوین تبلیغ جهت مبلغین و مبلغات ضروری و لازم می باشد. مدل / سیاستهای اجرایی: ( شیوه ها و جهت گیری های پیاده سازی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی ) 1-شناسایی مبلغین و مبلغات شاخص با محوریت گفتمان سازی جهت تشکیل کارگروه شیوه های نوین تبلیغ 2-تبیین سیاست های اجرایی طرح فوق وزمان بندی اجراء جهت مسئولین ادارات تابعه 3-برگزاری کارگاه آموزشی شیوه های نوین تبلیغ به تفکیک شهرستانی با توجه به ظرفیت مبلغین و مبلغات آن شهرستان 4-اعزام اساتید جهت کارگاه های آموزشی در صورت تقاضای شهرستان 5- شناسایی ، هدایت وحمایت از مبلغین و مبلغاتی که دارای گروه یا کانال با ظرفیت قابل توجه در فضای مجازی می باشند(حمایت در قالب اختصاص اینترنت رایگان) الزامات: ( امکانات و ظرفیت های خارجی که همراهی یا تامین آنها برای پیاده سازی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی ضروری است) 1-وجود شبکه مبلغین و مبلغات در سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی 2-وجود مرکز مدیریت و حوزه های علمیه خواهران و برادران 3-وجود مراکزو نهاد های فرهنگی: آستان قدس، اوقاف،دفتر تبلیغات اسلامی،دفاتر اعزام مراجع و مرکز رسیدگی به امور مساجد براورد اعتبار مورد نیاز: (000/600/242/1 ریال ) حمایت مرکز: 000/000/800 ریال حمایت استان: 000/600/442 ریال حمایت سایر: جمع کل: 000/600/242/1 ریال جدول هزینه های طرح ردیف عنوان هزینه واحد تعداد /جلسه جمع به ریال 1 برگزاری کارگروه 000/000/33 12 000/000/396 2 برگزاری جلسه توجیهی مدیران 000/000/1 25 000/000/25 3 برگزاری کارگاه های آموزشی در 24 شهرستان 000/900/25 000/5 000/600/621 4 حمایت از مبلغین فضای مجازی(اینترنت رایگان) 000/000/2 100 000/000/200 جمع کل 000/600/242/1
شعر مداحی و مرثیه اهلبیت
طرح های اعزام مبلغ
چهارچوب ارائه تدابیراستانی در راستای دستیابی به مطلوبیت های سال 1401 بسمه تعالی مطلوبیت: ( اهداف تعیین شده توسط واحد های ستادی) طراحی و راهبری عملیات های تبلیغ گفتمان ساز با بهره گیری از ظرفیت شبکه های تبلیغی استان (مبلغان شاخص استانی،مبلغان تخصصی،گروههای تبلیغی و عموم مبلغین و مبلغات ) سنجه: ( اهداف تعیین شده توسط واحد های ستادی) 1-شناسایی،برقراری و گسترش ارتباط"موثر"و"مداوم" با100درصد شبکه تبلیغی در راستای تقویت گفتمان تعیین شده 2-ایجاد دسترسی به محتواهای تبلیغی گفتمان ساز برای 80 درصد شبکه تبلیغی 3-ترسیم درک صحیح و تثبیت اولویت موضوع گفتمانی تعیین شده در میان حداقل 50 درصد اعضای شبکه تبلیغی عنوان تدبیر: (عنوان برنامه یا اقدام اساسی مورد نظر ) طرح گفتمان سازی در مناسبتهای ملی و مذهبی با محوریت بحران جمعیت و فرزند آوری توصیف: (خلاصه برنامه یا اقدام اساسی مورد نظر) 1. شناسایی خطبای مشهور و مبلغین و مبلغات شاخص، متخصص و گروه های جهادی جهت اعزام جلسات محوری و حاشیه شهرستا نها 2. اعزام مبلغین و مبلغات شاخص با محوریت بحران جمعیت در مناسبتهای ملی و مذهبی: محرم و صفر، ماه مبارک رمضان، ایام فاطمیه، ایام البیض، دهه مهدویت ، دهه کرامت، هفته وحدت، دهه مبارک فجر و سایر مناسبتها 3. ایجاد کانال و گروه در فضای مجازی به منظور ایجاد شبکه تبلیغی، ارتباط ، انتقال تجارب و ارائه محتواهای تبلیغی گفتمان ساز برای مبلغین و مبلغات با همکاری و مشارکت کمیته رسانه 4. تبیین و اطلاع رسانی و معرفی سامانه شمع و موسسه های با محتوای جمعیتی مانند: موسسه فصل الخطاب و ... و معرفی اپلیکیشن های با محتوای جمعیت و فرزند آوری 5. برگزاری جلسات توجیهی و تبیین اولویت های تبلیغی در مناسبت ها منطق: ( استدلال کافی برای درستی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی و قابلیت اجرای آن ) با توجه به حجم تبلیغات ضد دین و ایجاد فضای مسموم در جامعه که متاسفانه برگرفته از الگو گیری از غرب و ... می باشد. تبلیغ در مناسبت های ملی و مذهبی و فضای مجازی با بهره گیری از ظرفیت های شبکه مبلغین جهت ارتقاء سطح بینش، فرهنگ اسلامی و معرفی اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله در جامعه ضروری می باشد مدل / سیاستهای اجرایی: ( شیوه ها و جهت گیری های پیاده سازی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی ) 1. دعوت ، برنامه ریزی و بهره گیری از ظرفیت خطبای مشهور و مبلغین و مبلغات شاخص، مبلغین متخصص و گروه های جهادی جهت اعزام به جلسات محوری و حاشیه شهرها در مناسبت های ویژه (محرم و صفر، ماه مبارک رمضان، ایام فاطمیه، هفته وحدت، دهه مبارک فجر ) 2. فراخوان و اعزام مبلغین ، مبلغات شاخص و گروه های جهادی با محوریت بحران جمعیت در مناسبتهای ملی و مذهبی در طول سال : محرم و صفر، ماه مبارک رمضان، ایام فاطمیه، ایام البیض، دهه مهدویت ، دهه کرامت، هفته وحدت، دهه مبارک فجر و سایر مناسبتها 3. ایجاد کانال و گروه در فضای مجازی به منظور ایجاد شبکه تبلیغی، ارتباط ، انتقال تجارب و ارائه محتواهای تبلیغی گفتمان ساز برای مبلغین و مبلغات در جهت تبلیغ و بارگزاری در گروه های مرتبط با مبلغ با همکاری و مشارکت کمیته رسانه 4. تبیین و اطلاع رسانی و معرفی سامانه شمع جهت درخواست مبلغ و مبلغه برای عموم مردم 5. برگزاری جلسات توجیهی و تبیین اولویت های تبلیغی در مناسبت ها برای مبلغین و مبلغات الزامات: ( امکانات و ظرفیت های خارجی که همراهی یا تامین آنها برای پیاده سازی برنامه یا اقدام اساسی پیشنهادی ضروری است) 1-وجود شبکه مبلغین و مبلغات در سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی 2-وجود مرکز مدیریت و حوزه های علمیه خواهران و برادران 3-وجود مراکزو نهاد های فرهنگی: آستان قدس، اوقاف،دفتر تبلیغات اسلامی،دفاتر اعزام مراجع و مرکز رسیدگی به امور مساجد 4-وجود بیش از 100 گروه تبلیغی جهادی براورد اعتبار مورد نیاز: (000/000/125/31 ریال ) حمایت مرکز: 000/000/000/20 حمایت استان: 000/000/125/11 حمایت سایر: جمع کل: 000/000/125/31 جدول هزینه های طرح ردیف عنوان هزینه واحد تعداد مبلغ جمع به ریال 1 اعزام مبلغین شاخص 000/000/20 (جهت یک دهه ) 750 مبلغ شاخص استان 000/000/000/15 2 اعزام گروه های جهادی 000/000/30 180 گروه 000/000/400/5 3 اعزام مبلغین و مبلغات عمومی 000/300 000/35 نفر روزتبلیغ 000/000/500/10 4 برگزاری همایش توجیهی مبلغین 000/150 500/1 نفر 000/000/225 جمع کل 000/000/125/31
جشن نیمه شعبان را چگونه برگزار کنیم؟ جشن نیمه شعبان و مراسم ولادت امام زمان (عج) را چگونه برگزار کنیم؟ چه کارهایی انجام دهیم که رضایت شرکت کنندگان و حضرت مهدی (عج) را جلب کند؟ با ایده هایی برای جشن نیمه شعبان همراه ما باشید. آخرین به روز رسانی: آذر 13, 1400 ستاره | سرویس خانه داری – جشن نیمه شعبان یکی از مهمترین مراسمی است که مورد توجه شیعیان قرار دارد و هرساله سعی می‌کنند این جشن را به بهترین نحو برگزار نمایند. همه ساله با فرار رسیدن نیمه شعبان؛ سالروز ولادت امام زمان (عج) مردم دسته دسته در جشن ها و میهمانی‌ها و مراسم‌های مختلفی که به این مناسبت در سطح کشور برگزار می‌شود شرکت می‌کنند. عده زیادی از مردم اقدام به برگزاری این جشن نموده و به نحوی سعی می‌کنند قدمی برای امام زمان (عج) بردارند. در این نوشته سعی داریم تا نکات و پیشنهاداتی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن مردمی نیمه شعبان به شما ارایه دهیم. ایده هایی برای جشن نیمه شعبان در شرایط کرونایی باتوجه به شرایط موجود و جلوگیری از هرگونه تجمع برای مقابله با ویروس کرونا می‌توان جشن نیمه شعبان را در منزل برگزار کرد. با کمی خلاقیت می‌توانید در روزهای قرنطینه از برگزاری جشن نیمه شعبان لذت ببرید. اما چگونه می توان در خانه جشن نیمه شعبان برگزار کرد. 1. با وسایل موجود در خانه وسایل تزیینی درست کنید. اگر ایده‌ای در ذهن ندارید می‌توانید از ایده های تزیین نیمه شعبان استفاده کرده و وسایل تزیینی بسازید. 2. با همکاری بچه ها در خانه کاردستی نیمه شعبان بسازید. 3. غذایی که مورد علاقه اعضای خانواده است را بپزید. می‌توانید با یکدیگر در خانه پیتزا درست کرده یا یک زرشک پلو با مرغ عالی طبخ کنید. حتی به راحتی می‌توانید با سیب زمینی غذاهایی خوشمزه و لذیذ درست کنید. (طرز تهیه چند غذا با سیب زمینی) 4. از قابلیت فضای مجازی برای به اشتراک گذاری جشن‌هایتان استفاده کنید. می توانید از فردی که توانایی مداحی یا مولودی خوانی دارد تقاضا کنید که به طور مثال در Live اینستاگرام به خواندن مولودی ولادت امام زمان بپردازد و آن را با دیگران به اشتراک بگذارد. 5. از دیگران بخواهید که ایده‌هایشان را در شبکه‌های اجتماعی گذاشته و با یکدیگر تماس تصویری برقرار کنید. 6. می‌توانید در شبکه های مجازی مسابقه کتاب خوانی برگزار کنید و جایزه آنلاین بدهید و هزاران ایده دیگر که می توانید در این روزهای کرونایی استفاده کرده و جشن نیمه شعبان را برگزار کنید. ایده هایی برای جشن نیمه شعبان 1- درحین پخش شربت و شیرینی به عابرین پیاده یا ماشین‌های عبوری برگه یا بسته‌ای با مضامین فرهنگی تهیه و توزیع کنید (این بسته می‌تواند شامل موضوعاتی پیرامون امام زمان (عج)، تکلیف منتظران در عصر غیبت، اهمیت حجاب و یا….. باشد) تبلیغ 2- در حین برگزاری مراسم خود حتما از صوت‌های مناسب (مداحی‌های جدید) استفاده کنید. 3- برای جذب مخاطب خود، سعی کنید نظر او را نسبت به شعائر دینی جلب کنید، برای این کار می‌توانید در کنار پخش شربت و شیرینی تعدادی شاخه گل (با قیمت عمده) تهیه و بین مردم تقسیم کنید. 4- سعی کنید قبل از توجه به کمیت، به کیفیت شربت و شیرینی‌هایی که قصد توزیع دارید توجه کنید. 5- باتوجه به فراگیر بودن پخش شربت‌های پرتقال، آلبالو و آناناس از شربت لیموی تازه استفاده کنید. 6- یکی از نکاتی که اگر توجه شود باعث ماندگاری در ذهن مخاطب می‌شود، نوآوری است. شما می‌توانید با توجه به بودجه خود و با توجه به گرمی هوا اقدام به پخش بستنی یا هندوانه کنید. 7- برچسب هایی که بر رویش مضامینی همچون دعای فرج نوشته شده است و قابلیت قرار گرفتن در شیشه های عقب خودرو ها را دارد تهیه کنید (این کار به نوعی امربه معروف عمومی است و در طی سال نیز خودروها با این شعائر در خیابان‌ها گذر می‌کنند که تبلیغ بسیار مفیدی است)
ایده هایی برای جشن نیمه شعبان 8- افرادی که اقدام به پخش شیرینی و شربت می‌کنند، اگر از لباس‌هایی با رنگ روشن و شاد استفاده کنند تاثیر بهتری در مخاطب خواهد داشت. 9- از کودکان در این نوع از برنامه‌ها استفاده کنید هم برای خودشان اثر مثبتی دارد و هم تاثیر خوبی در مخاطب دارد. 10- سعی کنید برنامه خود را منحصر به روز جشن نکنید و دو یا سه روز قبل از نیمه شعبان اقدام به برگزاری برنامه خود کنید. 11- مناسب است مساجد هر محل پرچم‌هایی را که نام اهل بیت بر روی آن نوشته شده است به اهالی محل خود برای نصب در جلوی در منازل بدهند و پس از پایان جشن آنها را تحویل بگیرند. 12- می‌توانید غرفه‌ای ایجاد کنید و در غرفه عکس‌ها و پوسترهای مهدویت، مثل ویژگی جوان نسل ظهور نصب نمایید. 13- می‌توانید از قالب‌هایی که مثل قالب اینستاگرام باشد، استفاده کنید و نام افرادی که می‌آیند را به عنوان فالوورها و یاران امام زمان (عج) ثبت کنید. 14- نذری در قالب ایستگاه صلواتی، نیز جذب کننده است. 15- شابلون نویسی (کلیشه نویسی) روی ماشین شرکت کنندگان در جشن با طرح‌های مهدویت و نام‌های امام زمان (عج) نیز می تواند جالب باشد. 16- می‌شود کشکول کتاب بر پا شود، کتاب‌های پالتویی مهدویت که کم حجم باشد و اجرای مسابقه کتابخوانی برگزار کنید. به نکات زیر توجه کنید • مجلس داری برای اهل بیت (ع)، هم در مراسم شادی و چه در مراسم عزای ایشان باید با رعایت اصول دینی انجام شود. شکل اصلی هیات و جشن برای ائمه به خصوص امام زمان (عج) باید به سبکی باشد که اگر کسی از بیرون به این مجلس وارد شود، رنگ و بوی خدا را از مجلس دریافت کند. • بسیاری از مراسمی که در کشور ما برگزار می‌شود، به خاطر آنکه به دیگران احترام گذاشته نمی‌شود به جای آنکه باعث خیر و شادی و رحمت باشد، باعث ایجاد مزاحمت می‌شود. این مساله چه در برنامه‌های عزاداری و چه در برنامه‌های شادی دیده می‌شود. شاید بسیاری از مردم به دلیل بیماری نتوانند صدای کر کننده این مجالس را که تمام محله آن را می‌شنوند تحمل کنند. این کار حرام است. یعنی عده‌ای برای اینکه یک کار مستحب و ثواب انجام دهند، یک نفر را از خود ناراحت می کنند و عمل حرامی را انجام داده‌اند. • همه ما باید به آن توجه داشته باشیم. نزدیکی به خدا و رضایت امام زمان (عج) از همه چیز مهم‌تر است پس هر جشن یا مراسمی که به این اسم برگزار می‌شود اول باید ما به خدا و امام زمان (عج) نزدیک کند و هم اینکه حضرت را از ما راضی کند الف. برنامه های انفرادی برنامه های انفرادی برنامه هایی است که هر فرد می تواند با توجه به توان و ظرفیت خود آنها را انجام دهد. مبلّغان گرامی ضمن عمل به موارد زیر می توانند دیگران را به انجام آنها تشویق نمایند. برخی از این برنامه ها عبارتند از: 1. خواندن دعای عهد و دعا کردن برای خدمتگزاران حضرت برای توفیق بیش تر و بهتر در امر خدمتگزاری؛ 2. اهدای گل و پخش شیرینی به همسایه ها؛ 3. خرید کیک تولد امام زمان(عج) و پذیرایی از خانواده و بستگان نزدیک؛ 4. توزیع پرچمهای رنگی و نصب پایه های پرچم در سطح شهر مثل: مغازه ها، تابلوهای تبلیغاتی محلات و مساجد (می توان برای هر مغازه و یا منزلی پایه ای را نصب و پرچم های رنگی در اختیار آنان قرار داد تا در مناسبتهای شادی یا غم در سطح شهر پرچمهای یک رنگ نصب گردد)؛ 5. ارسال پیامک تبریک به مخاطبان؛ 6. برگزاری اردوهای خانوادگی و یا تفریح و تفرّج در طبیعت؛ 7. دعا برای سلامتی و ظهور آن حضرت، احیاء شب نیمه شعبان و شرکت در برنامه های ختم قرآن و صلوات؛ 8. مسابقه خواندن حداقل یک کتاب مربوط به امام زمان(عج) در ایام نیمه شعبان؛ 9. شرکت در جشنها و مراسم آئینی منطقه؛ 10. پوشیدن و پوشاندن لباس نو و صِله رحم؛ 11. گذاشتن آهنگ پیشواز مرتبط با آن حضرت برای موبایل؛ 12. زیارت ائمه(ع) و امامزادگان به نیابت از آن حضرت؛ 13. شاد کردن و محبت نمودن به یک یا چند یتیم به نیابت آن حضرت؛ 14. هدیه دادن به افرادی که دارای اسم مهدی هستند از بین همسایگان و اقوام و خویشان؛ 15. انجام امور خِیر روزمره به نیابت آن حضرت؛ 16. به خاطر محبت آن حضرت اقدام به ترک حداقل یک امری که مورد رضایت امام زمان(عج) نیست و تصمیم به انجام یک کار مورد رضایت آن حضرت؛ 17. پرداخت هزینه پخت نان به نانوایی محله در حد توان مالی جهت کمک به مستمندان به نیابت از امام زمان(؛ 18. آشتی دادن خویشاوندانی که به هر دلیلی با هم قهر هستند؛ 19. تبلیغ و پخش عکس نوشته ها و پیامهای مهدویّت در فضای مجازی. ب. برنامه های گروهی
همفکری و تقویت اندیشه ها، همدلی و تقویت انگیزه ها، هم افزایی در کمیت و کیفیت کارها، بالارفتن همّت ها، تربیت نیروها و احساس تعلق نسبت به دیگران از جمله بهره ها و برکات کار گروهی است که در قرآن و معارف اسلامی نیز مورد تأکید است. به عنوان مثال در آیه «وَتَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَیٰ»[1]؛ «و یکدیگر را بر انجام کارهای خیر و پرهیزکاری یاری نمایید» به تعاون و همکاری در کلیه کارهای خیر امر شده است. وقتی افرادی برای انجام یک کار گرد هم می آیند و نسبت به چگونگی آن فکر و اظهار نظر می کنند، طرح اولیه انجام کار بسیار غنی و جامع از آب در می آید؛ درصورتی که اگر تنها یک نفر در آن موضوع اندیشه کند، حاصل نهایی آن چندان ممتاز و ویژه نخواهد بود. جشن نیمه شعبان فرصت مناسبی است تا به کمک گروهی از مؤمنین به کارهای بزرگی مانند موارد زیر اقدام کنیم: 1. برگزاری دعای ندبه در صبح و پذیرایی از مردم؛ 2. برگزاری جشن همسالان (با مسئولیت افراد همسال و یا اصناف مختلف)؛ 3. راه اندازی غرفه محصولات و ایده های خلّاقانه در موضوع امام زمان(عج) مثل: نقاشی، طراحی، خطاطی عمومی و...؛ 4. برگزاری جشن میلاد در مدارس، روز قبل از نیمه شعبان؛ 5. عیادت دسته جمعی از بیماران؛ 6. برگزاری مسابقه دل نوشته ها (نامه به امام زمان(عج)) در مدارس و مجموعه های فرهنگی و اهداء جایزه به برترینها؛ 7. تبریک به کسبه محل، کارگران آماده به کار در میادین، کارکنان آتش نشانی و... به صورت گروهی؛ 8. راه اندازی نمایشگاهی از محصولات فرهنگی کتاب و... در مجاورت مسجد یا مدرسه؛ 9. راه اندازی ایستگاه های صلواتی؛ 10. برگزاری ایستگاه نقاشی برای کودکان در معابر شلوغ شهر؛ (بکشید و جایزه بگیرید)؛ 11. برگزاری مسابقه کتابخوانی در مدارس، محلات، هیأت و... با موضوع امام زمان(عج)؛ 12. گرفتن عکس یادگاری، نقاشی و رنگ آمیزی صورت کودکان در پارکها و مراکز تفریحی؛ 13. پخش بسته صبحانه در صبح روز ولادت در ترمینالهای مسافربری و یا ایستگاه های جاده ای و...؛ 14. تهیّه بروشور و هماهنگی با تاکسیرانی، شرکت واحد و شرکتهای مسافربری جهت پخش بروشور در میان مسافران؛ 15. پذیرایی، تقدیر و تشکر از رفتگران شهرداری و عرض تبریک به آنها در شب ولادت، به ویژه رفتگران مکانهایی که دارای زباله های ناشی از پخش پذیرایی در شب میلاد بوده است. نکات مهم برای برگزاری جشن نیمه شعبان برای برگزاری جشن نیمه شعبان نکاتی را باید مد نظر قرار داد که در زیر به مهم ترین آنها اشاره می گردد. 1. برگزاری مراسم های شادی و حتی عزای اهل بیت(ع)، باید با رعایت اصول دینی انجام شود. شکل اصلی هیأت و جشن برای ائمه(ع) و به ویژه امام زمان(عج) باید به سبکی باشد که اگر کسی از بیرون به این مجلس وارد شود، رنگ و بوی خداوند متعال را از مجلس دریافت کند. 2. درحین پخش شربت و شیرینی به عابرین پیاده یا ماشینهای عبوری برگه یا بسته ای با مضامین فرهنگی تهیه و توزیع کنیم. (این بسته می تواند شامل موضوعاتی پیرامون امام زمان(عج)، تکلیف منتظران در عصر غیبت، اهمیت حجاب و یا…. باشد.) 3. سعی کنیم در برگزاری جشنها باعث آزار و اذیت دیگران نشویم و رعایت حال افراد بیمار را بنماییم. 4. باید توجه داشته باشیم نزدیکی به خدا و رضایت امام زمان(عج) از همه چیز مهم تر است؛ پس هر جشن یا مراسمی که به این اسم برگزار می شود، اول باید ما را به خدا نزدیک کند و حضرت را از ما راضی نماید. 5. در برگزاری مراسم حتماً از صوتهای مناسب و شرعی از مداحان انقلابی استفاده کنیم. 6. قبل از توجه به کمّیت، به کیفیت شربت و شیرینی هایی که قصد توزیع داریم توجه کنیم. 7. باتوجه به فراگیر بودن پخش شربت های پرتقال، آلبالو و آناناس از شربت طبیعی و تازه با رعایت اصول بهداشتی کامل استفاده کنیم و سعی کنید نو آوری داشته باشیم. 8. برچسب هایی با مضامین دعای فرج، دعای سلامتی امام زمان(عج) و... تهیه کنیم و از رانندگان درخواست کنیم آن را به شیشۀ ماشین خود بچسبانند. 9. افرادی که اقدام به پخش شیرینی و شربت می کنند، اگر از لباس هایی با رنگ روشن و شاد استفاده کنند تأثیر بهتری در مخاطب خواهند داشت. 10. سعی کنید در اینگونه مراسم از کودکان کمک بگیریم؛ چراکه هم برای خودشان اثر مثبتی دارد و هم تأثیر خوبی در مخاطب دارد. 11. در صورت امکان برنامه های خود را منحصر به روز جشن نکنیم و دو یا سه روز قبل از نیمه شعبان اقدام به برگزاری برنامه کنیم. 12. مناسب است مساجد هر محل پرچم هایی را که نام اهل بیت(ع) بر روی آن نوشته شده است به اهالی محل خود برای نصب در جلوی منازل بدهند و پس از پایان جشن آنها را تحویل بگیرند. 13. می توانید غرفه ای ایجاد کنید و در آن غرفه عکسها و پوسترهای با موضوع مهدویت، مثل ویژگی جوان عصر ظهور و... نصب نماییم.
5. آثار ویدیویی نیمه شعبان 1. ویدیو کلیپ نیمه شعبان 2. ویدیو محتوایی نیمه شعبان 6. ویژه نیمه شعبان خدمتگزاران 1. روزشمار نیمه شعبان 2. یاقوت نیمه شعبان 3. او یک خدمتگزار بود نیمه شعبان 4. داستان های کوتاه نیمه شعبان 7. محصولات نیمه شعبان خدمتگزاران 8. مشاهده نمونه محصولات فروشگاه 1. سی دی و دی وی دی 2. گلدان، ساعت و لوازم تزئینی 3. ملزومات ویژه خودرو 4. لوازم التحریر 5. کتیبه مخمل 6. داستان، بازی و سرگرمی جشن کنفرانسی نیمه شعبان جشن کنفرانسی نیمه شعبان شامل روش اجرای جشن،فایل های متن مجری، کلیپ ها ، متن کارت دعوت ، کتاب و مسابقه می باشد برنامه تفصیلی جشن 1. معرفی قرآن : مجری متن شماره 1 معرفی قرآن را اجرا می کند و با ادای احترام رو به پرده می ایستد تا قرآن تلاوت شود. مسئول لب تاپ پس از اتمام صحبتهای مجری پاورپوینت یا کلیپ قرآن را پخش می کند. 2. مجری پس از اتمام قرآن متن خوشامدگویی را با انرژی اجرا می کند و به محض اتمام صحبت هایش کلیپ صوتی شاد پخش می شود. 3. در این بخش پس از اینکه کلیپ تما شد مجری متن معرفی گروه سرود یا نمایش را می خواند و از آنها دعوت به آمدن می کند.اگر گروه سرود یا نمایش نبود مجری در مورد یک کلیپ تشرف به ساحت حضرت که قرار است پخش بشود صحبت می کند و از مدعوین می خواهد توجه کنند چون از کلیپ در بخش مسابقه سوال پرسیده می شود. مسئول لب تاب کلیپ را پخش می کند در این بخش به هماهنگی کادر تدارکات در نظم بخشیدن به محیط و رعایت سکوت جهت تاثیرگذاری بیشتر کلیپ نیاز است. 4. پس از آن مجری از همراهی مدعوین تشکر می کند (متن نظرخواهی) و از آنان دعوت می کند با پذیرایی استراحت کنند و متن های نظرسنجی ای که به آنها داده می شود را داشته باشند و تا آ[ر جشن پر کنند. 5. پس از پذیرایی ، مجری از سخنران دعوت به آمدن می کند و به حضار تدکر می دهد که از متن سخنرانی سوال در بخش مسابقه پرسیده خواهد شد. لازم است که سخنران از متن سخنرانی به نسبت تعداد مدعوین سوال طراحی کند(بین 2تا7 سوال) 6. پس از سخنرانی مجری از توجه حضار تشکر می کند و مسابقه پاورپوینت را با شور اجرا می کند(همچنین مسابقه از کلیپ و پذیرایی و اهدا جایزه به اولین نفری که به موقع آمده است). لازم است مجری قبل از اجرای مسابقه با پاورپوینت ، آن را مطالعه کرده باشد تا هم جوابها را بداند و هم در روخوانی آنها دچار مشکل نشود.در این بخش مسئول لب تاب و مجری باید هماهنگ باشند. پس از اجرای مسابقه یک سرود کوتاه شاد پخش می شود. 7. پس از اجرای مسابقه و سرود کوتاه مجری از مداح دعوت می کند برای اجرای مولودی (اگر مداح نبود اجرای فایل های تصویری مولودی عربی و فارسی شاد) 8. پس ازآن مجری با تشکر از مداح،متن مربوط به کلیپ با صد امید را اجرا می کند و در سکوت و کم کردن نور کلیپ توسط مسئول لب تاب اجرا می شود. 9. پس از آن مجری متن خداحافظی را اجرا می کند و با تشکر از حضار از آنها دعوت به خواندن دعای فرج می کند و مسئول لب تاب کلیپ آخر (دعای فرج) را پخش می کند.
14. می توانیم از قالبهایی که مثل قالب اینستاگرام باشد، استفاده کنیم و نام افرادی که می آیند را به عنوان فالوورها و یاران امام زمان(عج) ثبت کنیم. شابلون نویسی (کلیشه نویسی) روی ماشین شرکت کنندگان در جشن با طرحهای مهدویت و نام های امام زمان(عج) نیز می تواند جالب باشد. بسم الله الرحمن الرحیم هرسال با نزدیک شدن به نیمه شعبان و میلاد امام زمان (عج) ، مساجد ، هیات ها و گروه های مختلف مردمی خود را برای برپایی هرچه بهتر جشنی بزرگ آماده می کنند. عده ای شیرینی پخش می کنند ، عده ای شربت توزیع می کنند ، عده ای محله خود را چراغانی می کنند و خلاصه هرکس به نحوی سعی می کند قدمی برای امام زمان (عج) بردارد. در این نوشته سعی داریم تا نکات و پیشنهاداتی برای برگزاری هرچه باشکوه تر جشن مردمی نیمه شعبان ارائه دهیم – در حین برگزاری مراسم خود حتما از صوت های مناسب (مداحی های جدید) استفاده کنید. – برای جذب مخاطب خود ، سعی کنید نظر او را نسبت به شعائر دینی جلب کنید ، برای این کار می توانید در کنار پخش شربت و شیرینی تعدادی شاخه گل (با قیمت عمده) تهیه و بین مردم تقسیم کنید – سعی کنید قبل از توجه به کمیت ، به کیفیت شربت و شیرینی هایی که قصد توزیع دارید توجه کنید – باتوجه به فراگیر بودن پخش شربت های پرتغال ، آلبالو و آناناس از شربت لیموی تازه استفاده کنید – یکی از نکاتی که اگر توجه شود باعث ماندگاری در ذهن مخاطب می شود ، نوآوری است. شما می توانید با توجه به بودجه خود و با توجه به گرمی هوا اقدام به پخش بستنی یا هندوانه کنید. – درحین پخش شربت و شیرینی به عابرین پیاده یا ماشین های عبوری برگه یا بسته ای با مضامین فرهنگی تهیه و توزیع کنید(این بسته می تواند شامل موضوعاتی پیرامون امام زمان (عج) ، تکلیف منتظران در عصر غیبت ، اهمیت حجاب و یا….. باشد) – برچسب هایی که بر رویش مضامینی همچون دعای فرج نوشته شده است و قابلیت قرار گرفتن در شیشه های عقب خودرو ها را دارد تهیه کنید (این کار به نوعی امربه معروف عمومی است و در طی سال نیز خودروها با این شعائر در خیابان ها گذر می کنند که تبلیغ بسیار مفیدی است) – افرادی که اقدام به پخش شیرینی و شربت می کنند ، اگر از لباس هایی با رنگ روشن و شاد استفاده کنند تاثیر بهتری در مخاطب خواهد داشت – از کودکان در این نوع از برنامه ها استفاده کنید هم برای خودشان اثر مثبتی دارد و هم تاثیر خوبی در مخاطب دارد – سعی کنید برنامه خود را منحصر به روز جشن نکنید و دو یا سه روز قبل از نیمه شعبان اقدام به برگزاری برنامه خود کنید. – مناسب است مساجد هر محل پرچم هایی را که نام اهل بیت بر روی آن نوشته شده است به اهالی محل خود برای نصب در جلوی در منازل بدهند و پس از پایان جشن آنها را تحویل بگیرند. فهرست نیمه شعبان و معرفی کوتاه مطالب، برنامه‌ها و طرح‌های نیمه شعبان خدمتگزاران بسم الله الرحمن الرحیم صلی الله علیک یا اباصالح المهدی سلام! به صفحه جعبه ابزار نیمه شعبان خدمتگزاران خوش آمدید. پیش از هر سخنی باید خدا را شکر کنیم که به شما و ما لطف کرده است و توفیق خدمت به امام زمانمان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را نصیب ما کرده است. تلاش کردیم در این صفحه مسیر خدمت را برای شما که دغدغه یاری امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف دارید آسان کنیم. اینجا شما مطالب گوناگونی خواهید یافت اعم از مطالب علمی و ادبی، شعر و نمایشنامه، متن اجرا و تاکشو، فایل¬های صوتی، تصویری و گرافیکی و مطالبی کاربردی برای کودکان که می‌¬توانید از آن¬‌ها در حوزه¬های مختلف اعم از تولید محتوا و اجرای جشن و برنامه (حتی در فضای مجازی) بهره ببرید. خوشحالیم که هم¬قدم شما در انجام یک کار بزرگ هستیم. امیدواریم که همواره در مسیر یاری امام زمان عجل الله فرجه موفق باشید. حتماً ما را از نظراتتان بهره¬مند کنید و در لحظات خوش خدمت ما را هم از دعای خیرتان بهره¬مند سازید. دسترسی سریع به بخش‌های فهرست نیمه شعبان 1. فهرست نیمه شعبان و معرفی کوتاه مطالب، برنامه‌ها و طرح‌های نیمه شعبان خدمتگزاران 2. آثار نوشتاری و اجرایی نیمه شعبان 1. متن سخنرانی و مقاله نیمه شعبان 2. متن مجری نیمه شعبان 3. معرفی کتاب نیمه شعبان 4. متن تاک شو نیمه شعبان 5. متن ادبی و دکلمه نیمه شعبان 6. متن شعر ، سرود نیمه شعبان 7. متن نمایشنامه نیمه شعبان 8. متن مسابقه و نظرسنجی نیمه شعبان 9. متن کارت دعوت نیمه شعبان 10. جشن میز نیمه شعبان 11. نمایشگاه نیمه شعبان 12. برگزاری جشن نیمه شعبان 3. آثار گرافیکی نیمه شعبان 1. تصویر پروفایل و تصویر زمینه نیمه شعبان 2. بنر ، طرح گرافیکی و اینفوگرافی نیمه شعبان 3. بروشور و کارت دعوت نیمه شعبان 4. آثار صوتی نیمه شعبان 1. سرود و دکلمه نیمه شعبان 2. سخنرانی صوتی نیمه شعبان 3. ادعیه و زیارات نیمه شعبان 4. زیر صدا نیمه شعبان 5. صوت تذکری نیمه شعبان