🇮🇷🇵🇸
﷽
📝 #یادداشت_کوتاه | پیامهای رسیدن #هایپرسونیک یمن به تلآویو
🍃🌹🍃
🔻نسل کشی رژیم صهيونيستي و سکوت مجامع بین المللی و برخی کشورهای عربی، جبهه مقاومت را وارد درگیری مستقیم با رژیم صهیونیستی کرد. این جبهه با پرتاب موشک و پهپاد عملا وارد جنگ با رژیم صهيونيستي در حمایت از غزه شد.
🔸پیش از این برخی از این موشکها و پهپادها توسط عربستان، مصر و اردن رهگیری و پیش از رسیدن به مقصد منهدم می شد.
🔹حمله ارتش یمن با موشک هایپرسونیک به نزدیکی تلآویو نقطه عطف دیگری پس از #طوفان_الاقصی است.
🔺ناتوانی سامانه های آمریکا، رژیم صهیونیستی، ناتو و کشورهای عربی در رهگیری این موشک، کارشناسان نظامی را شگفت زده کرده است.
✅ این حمله پیامهای مهمی را دارد:
1⃣ افزایش توان موشکی یمن پس از حدود یک دهه جنگ.
2⃣ به چالش کشیده شدن امنیت تلآویو.
3⃣ پیدا نشدن هیچ نقطه امنی در فلسطین اشغالی
4⃣ بهم خوردن خواب راحت صهيونيستها
5⃣ توانمندی جبهه مقاومت در نبرد هوایی
✍ #موسی_سلیمانی
#یمن | #هایپرسونیک
10.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🇵🇸
﷽
🎥 #تحلیل_و_تبیین | ما زورمان به جمهوری اسلامی نمی رسد!
🍃🌹🍃
🔸از شبکه صهیونیستی و رسانه دولتی انگلستان تا اپوزیسیون و سلطنتطلبان؛ اعتراف همگی به شکست پروژه غربی "زنزندگیآزادی"!
#روشنگری
🇮🇷🇵🇸
﷽
📝 #معرفی_شهید | شهیدی که صحنه شهادتش را نقاشی کرد
🍃🌹🍃
🔻علیاصغر در سن ۱۳ سالگی شناسنامهاش را دستکاری کرد و سنش را بالاتر برد؛ طوری با مهارت این کار را کرد که اصلا مشخص نبود و به این ترتیب به جبهه رفت. چون جثه، شیوه بیان و کردارش بزرگتر از سنش بود، کسی شک نمیکرد.
🔺شهید سماواتی چند روز قبل از شهادتش، حوالی اسفند ۶۹ روی دیوار پادگان ابوذر در منطقه عملیاتی غرب، یک نقاشی میکشد و در آن، از محل و نحوه شهادت خود و دوستش شهید علی محمدی زیرک که خیلی با هم صمیمی بودند، خبر میدهد. بدون اینکه آن محل را دیده باشد. در این نقاشی، دو نخل کنار هم کشیده بود که با یک زنجیر به تابوت متصل هستند. و جمله «شهید قلب تاریخ است» را روی آن نوشته بود. بعدها با موافقت فرمانده پادگان، این تکه از دیوار جدا شد و هم اکنون در باغ موزه همدان نگهداری میشود.
🌺 هدیه به ارواح طیبه شهدا و امام شهدا و این شهید عزیز فاتحه با #صلوات
#معرفی_شهید | #شهید_ترور
هدایت شده از گوناگون 🍏
مادر و پدر موبایل به دست بخوانند 📱📱📱
دکتر تییا تولویسته، استاد روانشناسی رشد در دانشگاه تارتو استونی و نویسنده اصلی مقاله اخیر گفت:
«مطالعه ما تمرکز را از مدت زمان تماشای صفحه نمایش از سوی کودکان به تأثیر عادات صفحه نمایش در خانوادهها تغییر میدهد و نشان میدهد، استفاده از صفحه نمایش از سوی مادر و پدر بر مهارتهای زبانی کودکان تأثیر میگذارد.» دکتر تییا تولویسته و همکار مطالعاتی او دکتر یان تولویسته، دادههای مطالعه جدید خود را در سال ۲۰۱۹ قبل از اوجگیری همهگیری کووید- ۱۹ جمعآوری کرده بودند. در طول این همهگیری، بسیاری از کودکان در سرتاسر جهان زمان بیشتری را در خارج از مدرسه با صفحهنمایشهای دیجیتال گذرانند، به این دلیل که آنها در حال یادگیری آنلاین بودند و نیز بسیاری از والدین به بچهها موبایل یا تبلت میدادند تا آنها را مشغول کرده و خودشان بتوانند به کارهایشان برسند.
🌹 ﷽ 🌹
💠اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج💠
🌺☘🌺☘🌺☘🌺☘
قسمت شصت و ششم از خطبه امام حسین(ع) در منا
خلاصه ای از درس امروز
1_امام حسین(ع) درادامه این خطبه میفرمایند: خدا ما را کافی است و ما بر او توکل کردیم که بازگشت ما به سوی اوست.
2_ امام حسین(ع) میخواهد، انسان ها را از جهل و ذلت و سرگردانی نجات دهد و به سوی رضوان الهی رهسپار کند.
اگر ولی خدا را یاری کردیم، خداوند ما را یاری میکند و قدم های ما را ثابت نگه میدارد و
اگر آن ها را تنها بگذاریم در دنیا و آخرت از خسارت دیدگانیم و در دنیا ذلیل و در آخرت به قهر و عذاب الهی گرفتار میشویم.
3_ در کتاب صحیح بخاری، جلد ششم، صفحه 2505 از عمر ابن خطاب نقل شده که میگوید: اجماعی برای حکومت ابابکر وجود نداشت بلکه بسیاری از بزرگان و اصحاب پیامبر(ص) با خلافت ابابکر مخالفت میکردند.
انصار با ما مخالفت و در سقیفه بنی ساعده جمع شدند و بسیاری از آن ها راضی نبودند.
حضرت مولا و یارانشان نیز مخالف پیمان با ابابکر بودند.
4_ ابن تِیمیه موسس فرقه وهابیت مینویسد: طایفه بنی هاشم و بنی امیه تمایل زیادی داشتند که حضرت علی(ع) ولی خدا باشد و زمامدار حکومت شود.
5_ در کتاب منهاج السنة النبوية آمده است که عایشه میگوید: حضرت زهرا(س) بعد از پیامبر(ص) 6 ماه در این دنیا زندگی کردند و حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س) با ابابکر ببعت نکردند.
6_ در کتاب صحیح بخاری جلد ششم آمده که عمر میگوید: بیعت با ابابکر ناگهانی و نسنجیده بود و خدا ما را از شر ابابکر حفظ کرد
7_ حضرت علی(ع) در نهج البلاغه میفرمایند: خلفا کاری کردند که آن هایی که هدایت شدند به یقین نرسیدند و آن هایی که هدایت نشدند، هرگز هدایت نمیشوند.
دوشنبه_1403/06/26_ ارسال از اصفهان
خداوند یار و نگهدارتان 🌹
🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹
✏️ #به_رسم_آیهها | وحدت، اصل اسلامی
🔹️مرور آیات استفاده شده در بیانات امروز حضرت آیتالله خامنهای در دیدار جمعی از علما و بزرگان اهل سنت کشور. ۱۴۰۳/۶/۲۶
💻 Farsi.Khamenei.ir
#خط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از علما و بزرگان اهل سنت کشور ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
💠درباره هویت واحده «امت اسلامی»
📌مسئله اساسیِ بنده مسئله امت اسلامی است
👈فراموش نکنیم که یک امّتیم
🔸بله، بعضی ایرانی هستیم،
🔹بعضی عراقی هستیم،
🔸بعضی شامی هستیم و غیر ذلک،
♦️لکن این مرزها حقیقت «امت اسلامی» را تغییر نمیدهد
❗️نمیشود که من خودم را مسلمان بدانم اما
⭕️از رنجی که یک مسلمان در میانمار یا در غزّه یا در هند یا در فلان جا میکشد، خودم را غافل بدانم
❌این خلاف تعالیم اسلامی و اصول اسلامی است
👇ممکن است شما بشخصک نتوانید یک کاری به کمک او انجام بدهید امّا
🤝همدلی و همدردی یک حقیقتی است
🔺این بایست وجود داشته باشد
👌در نمازهای جمعه
👌در اجتماعات بزرگی که در ارتباط با عناصر برجسته و زبده اهل سنّت در بخشهای مختلف تشکیل میشود،
🎙عنوان «امت اسلامی» را تکرار کنید
💠درباره فعالیت دشمنان برای ایجاد و تشدید اختلاف در مسلمانان
⏪نفْسِ همین نشستن ما دُور هم، یک عدّهای را به عکسالعمل وادار میکند
⭕️البتّه در این زمینه انگلیسها صاحب تجربه بیشتری هستند،
⭕️آمریکاییها هم اخیراً از آنها یاد گرفتهاند
🔷باید بدانیم که عوامل مؤثّر فکری،
🔹تبلیغی،
🔹رسانهای،
🔹اقتصادی دارند کار میکنند
🚨برای جدا کردن شیعه و سنّی در داخل کشور ما و در همهجای دیگر
☝️در کشور ما از بعد از پیروزی انقلاب این فعّالیّت بیشتر شد
❇️علاجش این است که ما بر روی «وحدت» تکیه کنیم
🏷اهمیت وحدت
👈وحدت یک تاکتیک نیست، وحدت یک اصلی از اصول اسلام است
✨وحدت یک امر قرآنی است:
💠وَ اعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعاً وَ لاتَفَرَّقوا💠
🔺اجتماع حتّی در اعتصام به حبلالله مورد نظر قرآن و شریعت اسلامی است
💠وَ اِن طائِفَتانِ مِنَ المُؤمِنینَ اقتَتَلوا فَاَصلِحوا بَینَهُما فَاِن بَغَت اِحداهُما عَلَى الاُخرى فَقاتِلُوا الَّتی تَبغی حَتّىٰ تَفیءَ اِلىٰ اَمرِ الله💠
🔺مسئله اتّفاق و اتّحاد اینقدر مهم است که اگر کسی بَغی کرد،
🔺با آن مسلمان باید مقاتله کرد برای اینکه او را به وحدت برگردانیم
💠اِنَّمَا المُؤمِنونَ اِخوَةٌ فَاَصلِحوا بَینَ اَخَوَیکُم💠
🔺یعنی مسئله وحدت یک اصل قرآنی است و ما نباید از آن غفلت کنیم
⛔️یک عدّهای وحدت را مخدوش میکنند؛
👈بعضی دانسته، بعضی ندانسته.
📌عوام از طرفین، ندانسته این کار را میکنند؛
📌خواص، خیلیشان دانسته این کار را میکنند؛
☝️باید با اینها مقابله کرد
📌نمیفهمند؛ ضرر اختلاف مذهبی را
📍برای دنیای اسلام،
📍برای خود اسلام،
📍برای امّت اسلامی،
📍برای یکایک ملّتهای مسلمان درک نمیکنند؛
💢جریان مخالف را تحریک میکنند؛
⚠️شما میبینید یک جریان تکفیر پیدا میشود،
⭕️عالم شیعه را هم میزند،
⭕️شیخالاسلام سنندج را هم میزند،
⭕️مولوی حسینبُرِ بلوچستان را هم میزند؛
❌برایش فرقی نمیکند، برایش شیعه و سنّی تفاوتی ندارد؛
❗️با هر کسی که انگیزه وحدت در او هست، دشمنی میکند.
☝️خب، این دشمن است؛ از این معنا نمیشود اغماض کرد.
🌟بحمدالله در سطح کشور، جامعه اهل سنّت علیرغم وجود اینهمه توطئه و انگیزههای خصمانه، مقابله کردند
✨ما از اهل سنّت ۱۵هزار شهید داشتهایم
✅هدف ما عزّت امّت اسلامی است؛
👈عزّت امّت اسلامی هم جز با اتّفاق و اتّحاد به دست نمیآید
❇️امروز به نظر من یکی از واجبات قطعی، حمایت از مظلومان غزّه و فلسطین است
📌هر کس هر جور میتواند؛
👌یکی میتواند پول بدهد
👌یکی میتواند سلاح بدهد
👌یکی میتواند کمک سیاسی بکند
👌یکی میتواند تبلیغ کند، در منبر، در نماز جمعه مطلب را بیان کند
🚨اگر چنانچه ما از این تکلیف سرپیچی کنیم، قطعاً مسئول خواهیم بود
🍀امیدواریم انشاءالله خدای متعال امّت اسلامی را سربلند کند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 این نمیشود که من خودم را مسلمان بدانم امّا...
✏️ رهبر انقلاب، صبح امروز: همهی سعی دشمنان اسلام این بوده است که ما را نسبت به هویّت واحدهای که اسمش «امّت اسلامی» است بیتفاوت کنند. این نمیشود که من خودم را مسلمان بدانم امّا از رنجی که یک مسلمان در میانمار یا در غزّه یا در هند یا در فلان جا میکشد، خودم را غافل بدانم؛ این امکان ندارد؛ این، خلاف تعالیم اسلامی و اصول اسلامی است. ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
📲 #ریل
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔰#علوم_شناختی:
🔸علوم شناختی، مطالعه علمی و بینرشتهای ذهن و فرآیندهای آن است که ساختار، فرآیند، و عملکرد شناختی ذهن را بررسی میکند.
مفاهیم ذهنی مربوط به علوم شناختی شامل زبان، ادراک، حافظه، توجه و استدلال میباشند. علوم شناختی با تسلط بر سازوکارهای مغز برای یادگیری، یادسپاری، تفکر، بازنگری و تسلط بر ذهن افراد میتواند راهکارهایی برای تاثیرگذاری بر ذهن دیگران و تغییر، اصلاح یا تقویت آن پیشنهاد کند.
🔰#جنگ_شناختی:(Cognitive warfare)
🔸جنگی است که عرصهی نبرد در آن، ذهن انسانهاست. این جنگ، تلاشی چندجانبه با هدف تاثیرگذاری عمیق، پایدار و باثبات بر توانمندیهای شناختی انسانها با رویکرد شبکهسازی، تشکیل کارزار اجتماعی(Social campaign)، تاثیرگذاری بر تصمیمگیری، تغییر در باورها، اعتقادها، نگرشها و ادراک و بهرهبرداری از سوگیریهای ذهنی با تفکر بازتابی، دامنزدن و برانگیختن تحریفهای فکری برای ایجاد رفتارهای مطلوب هدفمند است.
🔰#تابآوری_اجتماعی:
🔸توانایی برای تحمل کردن، بازیابی یا سازگاری موفقتر با وقایع ناخوشایند و رشد در مواجهه با تغییر و بیثباتی است که نشأتگرفته از پردازش صحیح اطلاعات است.
✅ #جهاد_تبیین، بهترین راه مقابله با جنگ شناختی دشمن است.