🌹 ﷽ 🌹
💠اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج💠
🌺☘🌺☘🌺☘🌺☘
قسمت شصت و ششم از خطبه امام حسین(ع) در منا
خلاصه ای از درس امروز
1_امام حسین(ع) درادامه این خطبه میفرمایند: خدا ما را کافی است و ما بر او توکل کردیم که بازگشت ما به سوی اوست.
2_ امام حسین(ع) میخواهد، انسان ها را از جهل و ذلت و سرگردانی نجات دهد و به سوی رضوان الهی رهسپار کند.
اگر ولی خدا را یاری کردیم، خداوند ما را یاری میکند و قدم های ما را ثابت نگه میدارد و
اگر آن ها را تنها بگذاریم در دنیا و آخرت از خسارت دیدگانیم و در دنیا ذلیل و در آخرت به قهر و عذاب الهی گرفتار میشویم.
3_ در کتاب صحیح بخاری، جلد ششم، صفحه 2505 از عمر ابن خطاب نقل شده که میگوید: اجماعی برای حکومت ابابکر وجود نداشت بلکه بسیاری از بزرگان و اصحاب پیامبر(ص) با خلافت ابابکر مخالفت میکردند.
انصار با ما مخالفت و در سقیفه بنی ساعده جمع شدند و بسیاری از آن ها راضی نبودند.
حضرت مولا و یارانشان نیز مخالف پیمان با ابابکر بودند.
4_ ابن تِیمیه موسس فرقه وهابیت مینویسد: طایفه بنی هاشم و بنی امیه تمایل زیادی داشتند که حضرت علی(ع) ولی خدا باشد و زمامدار حکومت شود.
5_ در کتاب منهاج السنة النبوية آمده است که عایشه میگوید: حضرت زهرا(س) بعد از پیامبر(ص) 6 ماه در این دنیا زندگی کردند و حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س) با ابابکر ببعت نکردند.
6_ در کتاب صحیح بخاری جلد ششم آمده که عمر میگوید: بیعت با ابابکر ناگهانی و نسنجیده بود و خدا ما را از شر ابابکر حفظ کرد
7_ حضرت علی(ع) در نهج البلاغه میفرمایند: خلفا کاری کردند که آن هایی که هدایت شدند به یقین نرسیدند و آن هایی که هدایت نشدند، هرگز هدایت نمیشوند.
دوشنبه_1403/06/26_ ارسال از اصفهان
خداوند یار و نگهدارتان 🌹
🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹
✏️ #به_رسم_آیهها | وحدت، اصل اسلامی
🔹️مرور آیات استفاده شده در بیانات امروز حضرت آیتالله خامنهای در دیدار جمعی از علما و بزرگان اهل سنت کشور. ۱۴۰۳/۶/۲۶
💻 Farsi.Khamenei.ir
#خط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از علما و بزرگان اهل سنت کشور ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
💠درباره هویت واحده «امت اسلامی»
📌مسئله اساسیِ بنده مسئله امت اسلامی است
👈فراموش نکنیم که یک امّتیم
🔸بله، بعضی ایرانی هستیم،
🔹بعضی عراقی هستیم،
🔸بعضی شامی هستیم و غیر ذلک،
♦️لکن این مرزها حقیقت «امت اسلامی» را تغییر نمیدهد
❗️نمیشود که من خودم را مسلمان بدانم اما
⭕️از رنجی که یک مسلمان در میانمار یا در غزّه یا در هند یا در فلان جا میکشد، خودم را غافل بدانم
❌این خلاف تعالیم اسلامی و اصول اسلامی است
👇ممکن است شما بشخصک نتوانید یک کاری به کمک او انجام بدهید امّا
🤝همدلی و همدردی یک حقیقتی است
🔺این بایست وجود داشته باشد
👌در نمازهای جمعه
👌در اجتماعات بزرگی که در ارتباط با عناصر برجسته و زبده اهل سنّت در بخشهای مختلف تشکیل میشود،
🎙عنوان «امت اسلامی» را تکرار کنید
💠درباره فعالیت دشمنان برای ایجاد و تشدید اختلاف در مسلمانان
⏪نفْسِ همین نشستن ما دُور هم، یک عدّهای را به عکسالعمل وادار میکند
⭕️البتّه در این زمینه انگلیسها صاحب تجربه بیشتری هستند،
⭕️آمریکاییها هم اخیراً از آنها یاد گرفتهاند
🔷باید بدانیم که عوامل مؤثّر فکری،
🔹تبلیغی،
🔹رسانهای،
🔹اقتصادی دارند کار میکنند
🚨برای جدا کردن شیعه و سنّی در داخل کشور ما و در همهجای دیگر
☝️در کشور ما از بعد از پیروزی انقلاب این فعّالیّت بیشتر شد
❇️علاجش این است که ما بر روی «وحدت» تکیه کنیم
🏷اهمیت وحدت
👈وحدت یک تاکتیک نیست، وحدت یک اصلی از اصول اسلام است
✨وحدت یک امر قرآنی است:
💠وَ اعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعاً وَ لاتَفَرَّقوا💠
🔺اجتماع حتّی در اعتصام به حبلالله مورد نظر قرآن و شریعت اسلامی است
💠وَ اِن طائِفَتانِ مِنَ المُؤمِنینَ اقتَتَلوا فَاَصلِحوا بَینَهُما فَاِن بَغَت اِحداهُما عَلَى الاُخرى فَقاتِلُوا الَّتی تَبغی حَتّىٰ تَفیءَ اِلىٰ اَمرِ الله💠
🔺مسئله اتّفاق و اتّحاد اینقدر مهم است که اگر کسی بَغی کرد،
🔺با آن مسلمان باید مقاتله کرد برای اینکه او را به وحدت برگردانیم
💠اِنَّمَا المُؤمِنونَ اِخوَةٌ فَاَصلِحوا بَینَ اَخَوَیکُم💠
🔺یعنی مسئله وحدت یک اصل قرآنی است و ما نباید از آن غفلت کنیم
⛔️یک عدّهای وحدت را مخدوش میکنند؛
👈بعضی دانسته، بعضی ندانسته.
📌عوام از طرفین، ندانسته این کار را میکنند؛
📌خواص، خیلیشان دانسته این کار را میکنند؛
☝️باید با اینها مقابله کرد
📌نمیفهمند؛ ضرر اختلاف مذهبی را
📍برای دنیای اسلام،
📍برای خود اسلام،
📍برای امّت اسلامی،
📍برای یکایک ملّتهای مسلمان درک نمیکنند؛
💢جریان مخالف را تحریک میکنند؛
⚠️شما میبینید یک جریان تکفیر پیدا میشود،
⭕️عالم شیعه را هم میزند،
⭕️شیخالاسلام سنندج را هم میزند،
⭕️مولوی حسینبُرِ بلوچستان را هم میزند؛
❌برایش فرقی نمیکند، برایش شیعه و سنّی تفاوتی ندارد؛
❗️با هر کسی که انگیزه وحدت در او هست، دشمنی میکند.
☝️خب، این دشمن است؛ از این معنا نمیشود اغماض کرد.
🌟بحمدالله در سطح کشور، جامعه اهل سنّت علیرغم وجود اینهمه توطئه و انگیزههای خصمانه، مقابله کردند
✨ما از اهل سنّت ۱۵هزار شهید داشتهایم
✅هدف ما عزّت امّت اسلامی است؛
👈عزّت امّت اسلامی هم جز با اتّفاق و اتّحاد به دست نمیآید
❇️امروز به نظر من یکی از واجبات قطعی، حمایت از مظلومان غزّه و فلسطین است
📌هر کس هر جور میتواند؛
👌یکی میتواند پول بدهد
👌یکی میتواند سلاح بدهد
👌یکی میتواند کمک سیاسی بکند
👌یکی میتواند تبلیغ کند، در منبر، در نماز جمعه مطلب را بیان کند
🚨اگر چنانچه ما از این تکلیف سرپیچی کنیم، قطعاً مسئول خواهیم بود
🍀امیدواریم انشاءالله خدای متعال امّت اسلامی را سربلند کند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 این نمیشود که من خودم را مسلمان بدانم امّا...
✏️ رهبر انقلاب، صبح امروز: همهی سعی دشمنان اسلام این بوده است که ما را نسبت به هویّت واحدهای که اسمش «امّت اسلامی» است بیتفاوت کنند. این نمیشود که من خودم را مسلمان بدانم امّا از رنجی که یک مسلمان در میانمار یا در غزّه یا در هند یا در فلان جا میکشد، خودم را غافل بدانم؛ این امکان ندارد؛ این، خلاف تعالیم اسلامی و اصول اسلامی است. ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
📲 #ریل
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔰#علوم_شناختی:
🔸علوم شناختی، مطالعه علمی و بینرشتهای ذهن و فرآیندهای آن است که ساختار، فرآیند، و عملکرد شناختی ذهن را بررسی میکند.
مفاهیم ذهنی مربوط به علوم شناختی شامل زبان، ادراک، حافظه، توجه و استدلال میباشند. علوم شناختی با تسلط بر سازوکارهای مغز برای یادگیری، یادسپاری، تفکر، بازنگری و تسلط بر ذهن افراد میتواند راهکارهایی برای تاثیرگذاری بر ذهن دیگران و تغییر، اصلاح یا تقویت آن پیشنهاد کند.
🔰#جنگ_شناختی:(Cognitive warfare)
🔸جنگی است که عرصهی نبرد در آن، ذهن انسانهاست. این جنگ، تلاشی چندجانبه با هدف تاثیرگذاری عمیق، پایدار و باثبات بر توانمندیهای شناختی انسانها با رویکرد شبکهسازی، تشکیل کارزار اجتماعی(Social campaign)، تاثیرگذاری بر تصمیمگیری، تغییر در باورها، اعتقادها، نگرشها و ادراک و بهرهبرداری از سوگیریهای ذهنی با تفکر بازتابی، دامنزدن و برانگیختن تحریفهای فکری برای ایجاد رفتارهای مطلوب هدفمند است.
🔰#تابآوری_اجتماعی:
🔸توانایی برای تحمل کردن، بازیابی یا سازگاری موفقتر با وقایع ناخوشایند و رشد در مواجهه با تغییر و بیثباتی است که نشأتگرفته از پردازش صحیح اطلاعات است.
✅ #جهاد_تبیین، بهترین راه مقابله با جنگ شناختی دشمن است.
05-67.mp3
4.52M
🌹 ﷽ 🌹
💠اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج💠
🌺☘🌺☘🌺☘🌺☘
قسمت شصت و هفتم از خطبه امام حسین(ع) در منا
خلاصه ای از درس امروز
1_آیا پیامبر (ص) و حضرت علی(ع) که حکومت سیاسی داشتند، برای رسیدن به اهداف مقدس خود، از باطل استفاده می کردند؟
آیا خلاف شرعی را مرتکب شده اند تا بتوانند قسط و عدالتی را در جامعه نهادینه کنند؟
بیشترین و بالاتربن ثروت و قدرت و عبادت اگر با کوچکترین ظلمی مواجه باشد هیچ ارزشی در دنیا و آخرت ندارد.
2_ حضرت علی(ع) در خطبه 224 نهج البلاغه بعد از استقرار حکومت سیاسی خود میفرمایند: به خدا سوگند اگر تمام شب را روی خارهای سعدان به سر ببرم و یا با زنجیر به این سو و آن سو کشیده بشوم بیشتر دوست دارم تا خدا و پیامبرش را در روز قیامت در حالی ملاقات کنم که به بعضی از بندگانش ستم کرده باشم یا چیزی از اموال عمومی را غصب کرده باشم.
چگونه به کسی ظلم کنم برای نفس خودم که به سوی پوسیدگی و کهنه شدن پیش میرود و در خاک و در خانه قبر، زمان طولانی اقامت میکند؟
3_ در ادامه خطبه 224 نهج البلاغه حضرت علی (ع) میفرمایند: به خدا قسم اگر اقلیم های هفت گانه زمین و هرچه در او قرار دارد را به من بدهند تا خداوند را معصیت کنم یا یک پوسته جو را از دهان مورچه ای بگیرم، من این کار را انجام نمیدهم زیرا این دنیای آلوده شما به پیش چشمان من از برگ جویده شده ملخ پست تر است.
علی را با نعمت های ناپایدار دنیا و لذت های زود گذر چه کار؟
سه شنبه_1403/06/27_ ارسال از اصفهان
خداوند یار و نگهدارتان 🌹
🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹
سالروز شهادت شهدای والامقام شهرستان سمیرم. آسمانی ها با سالروز شهادت شهدای والامقام شهرستان سمیرم. ╭━━⊰❁𑁍⚘️📿🕊📿⚘️𑁍❁⊱━━╮
@Asemanihasemirom آسمانی ها
╰━━⊰❁𑁍⚘️📿🕊📿⚘️𑁍❁⊱━━╯
داستان تخلص شهریار
🌱محمد حسین بهجت تبریزی پس از مهاجرت به تهران در سال ۱۳۰۰ تخلص شیوا را برای خود انتخاب کرده بود اما بعد تصمیم گرفت تخلص جدیدی برای خود برگزیند.
بهدلیل ارادات خاصی که به #حافظ داشت، دو بار از دیوان غزلیات حافظ تفال زد و هر دو بار کلمه #شهریار آمد.
غم غریبی و محنت چو بر نمیتابم
روم به شهر خود و شهریار خود باشم
دوام عمر او ز ملک او بخواه ز لطف حق حافظ
که چرخ این سکه دولت به نام شهریار زدند
#شهریار
مقصر خودتی ! 😐
حضرت آدم و حوا هم وقتی میخواستند توبه کنند، گفتند: «رَبَّنا ظَلَمْنا أَنْفُسَنا؛ خدایا، ما بر خویش ستم کردیم».
آنها هم اعتراف کردند خدایا ما به خودمان ظلم کردیم؛ اما انسانها اکثراً میگویند ما که کاری نکردیم و خدا را مقصر میدانند و همین مانع اجابت دعای آنها میشود. نفسی که دائم خودش را ملامت میکند ارزش دارد نه اینکه دیگران را ملامت کند.
حتی سلمان با آن عظمت گفت: بر خدای کریمی وارد میشوم که هیچچیز ندارم.
انسان باید به جایی برسد که بداند و بفهمد این خودش است که به خودش ظلم کرده است.