حضور در پای صندوق انتخابات حاوی معنای بیعت است و مصداق آنان که به ایشان رأی میدهیم، مشورت است. رکن سوم مردمسالاری دینی پس از بیعت و مشورت، نصیحت است که با پیجویی و احتجاج با نمایندههای راهیافته به مجلس در طول دورهی خدمتشان محقق میشود...
نامزد صورتی سیاههی انتخاباتی چنار به صراحت از استحالهی مفهوم حجاب شرعی به پوشش عرفی در صحن مجلس میگوید و از تعلیق مراتب سخت نهی از منکر حتا در حلقهی حاکمیت. روایت بیپروا از نتیجهی تفقه تنزیهی شورای نگهبان که جامعهی اسلامی ایران را دم شخم سکولار شرمنده و درنده داده است...
اصلاحات را اگر یک قبیلهی سیاسی ندانیم و مطلق جریان عرفیساز غربگرا بدانیم، سکولارهای شرمنده و حتا درندهی ایرانی نباید در انتخابات مجلس دوازدهم خود را بینامزد و بینماینده بدانند؛ نمونه؟ بسی از هماین سیاههی انتخاباتی چنار...
تجدید بیعت با آرمانها؟ با آرمان بیعت نمیکنند، با امام بیعت میکنند...
فقه ولایت ندارد، فقیه ولایت دارد؛ چه رسد به این که بخواهیم برای قانون اساسی یا قانونهای عرفی دیگر ولایت بر مؤمنین فرض کنیم...
جمهوری اسلامی اگر معنای مدرن داشت که حضرت روحالله وصف دموکراتیک در ترکیب آن را هوا نمیکرد...
آن که جمهوری اسلامی را خلافت اسلامی نمیداند مکتبی نیست، سکولار است؛ سکولار درنده اگر نه، سکولار شرمنده، اگر نه سکولار نهفته...