eitaa logo
محمد مهدی فاطمی صدر
2.9هزار دنبال‌کننده
442 عکس
31 ویدیو
2 فایل
مدرسه‌ی شیعی وتر | روایت نهضت امت @mahdi_vvatr
مشاهده در ایتا
دانلود
مشروطه از سر مبارزه با استبداد سر از الحاد در آورد، با کارسازی حقوق‌دان‌های مدرن ایرانی...
حقوق‌دان عرفی اهل استحسان در دانش‌کد‌ه‌ها و پژوهش‌کده‌های آکادمیک ایرانی مقلد ابوحنیفه است؛ اهل رأی...
حقوق‌دان عرفی فقیه شرعی نیست که دغدغه‌ی قبر و قیامت مردم را داشته باشد...
غلاف کردن قدرت نرم تا سخت حکومت در اقامه‌ی شریعت گفتار سکولارهای شرمنده تا درنده است...
مالک اشتر را چه کسی از پشت خیمه‌ی دگوری‌های لجنی باز گرداند؟ مذهبی‌های صورتی...
ما اخباری یا خلفی نیستیم که من لا یحضره الفقیه مرجع ما باشد؛ من لا یحضره الفقیه منبع و معبر اجتهاد ما است و هم‌این است جواهرالکلام و تحریرالوسیلة...
خامنه‌یی‌دات‌آی‌آر هن‌گامی می‌تواند خود را واسط شرعی امام و امت بنهد که یک نهاد فقهی باشد؛ نهادی از سنخ شورای استفتاء یا ستاد استهلال یا شبکه‌ی وکلای شرعی حضرت ره‌بر...
برخورد مؤمنانه با کفار شدت است؛ برخورد مؤمنانه با مؤمنین رحمت است...
سواد رسانه منهای سواد رساله هم‌این می‌شود که نخستین احکام شرعیت را هم نخوانده‌یی: فصل تقلید، راه‌های رسیدن به فتوای فقیه...
وحدت در امت با اهل سنت است. اهل نهضت وحدتی با اهل بدعت ندارند، حال از هر ملیت...
هزار سال است که امت در چهارچوب فقاهت با نبی و وصی و فقیه هم‌ذهن و هم‌زبان می‌شوند؛ این هم‌آن سامانه‌ی ولایت است. جاگزین کردن این سامانه‌ی شرعی با بابیت عرفی را در نسبت با وصی تجربه کرده‌ییم تا نخواهیم در نسبت با فقیه تجربه‌اش کنیم...
فرقه‌ی مصاف نخستین جریان در تاریخ اسلام‌ نیست که از مهدویت و رجعت کمربندی برای دور زدن شریعت و فقاهت می‌سازد؛ آخرینش نیز نخواهد بود...
چهاربال؛ برابرنهاد پارسی آن پرنده‌ی سبک که کوادکوپتر خوانده می‌شود چهاربال است...
هست است نیست...
آن چه ما هست می‌پن‌داریم است است؛ ما از اساس پن‌داری از هست نداریم...
نوان‌دیش دینی آش‌پز اسلام سلف‌سرویس است...
آن که اقامه‌ی سخت شریعت را انکار می‌کند ادعای اقامه‌ی نرم شریعتش را هم ناشنیده بگیرید‌؛ سکولارهای شرمنده...
ریشو|چادری‌های گسسته از فقاهت نه قائمند و نه قوام، مقواند؛ ریشو|چادری‌های مقوا...
باب وصی را شنیده بودیم؛ باب فقیه شنیدار تازه‌یی است...
نفر آخری که می‌تواند ادعای هم‌ذهن شدن و هم‌زبان شدن با فقیه شرعی را داشته باشد حقوق‌دان عرفی است...
توضیحش برای حقوق‌دان‌های عرفی آکادمی ایرانی، حتا دستاربندهاشان، که جای اجتهاد پیشه‌شان استحسان است بی‌هوده است: در هرم امام-امت هیچ کس از احتجاج شرعی بر کنار نیست...
ایده‌ی ایران‌شهر، توران‌شهر، بدوشهر، همه کمابیش به یک پایه خصم ایده‌ی اسلام‌شهر ساخته و پرداخته شده‌اند...
روی بردار الاهیات فل‌سفه حتا در محیط مسلمین سر و ته توسعه یافته است...
فرقه‌ی نارمک دگردیسی پرشتاب و شهاب‌گونه‌یی داشته است: از پیشانی نهضت خامنه‌یی اهل سنت خمینی شد و اکنون در قعر بدعت مدرن نسبتش حتا با سنت مهدوی تا محمدی هم مشخص نیست...
جهود و صلیبی‌ها طی قرن‌ها خود متن مقدس‌شان را نوشته‌اند و برای هم‌این می‌توانند هر از گاه آن را بازخوانی و بازنویسی کنند. این ساده‌ترین دلیل است که از چه پروتستان‌های سترون شیعه‌تبار در بن‌بست به دیوار بلند می‌کوبند...