eitaa logo
محمد مهدی فاطمی صدر
2.9هزار دنبال‌کننده
432 عکس
31 ویدیو
2 فایل
مدرسه‌ی شیعی وتر | روایت نهضت امت @mahdi_vvatr
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نهمین گردهم‌آیی جامعه‌ی فعالان مردمی اربعین هر چند با کارشکنی‌ سردارهای خط استحسان پای برگزاری در نیمه‌ی خرداد مشهد مقدس تعلیق شد، تشکیل آن در هیأت نشستی مشورتی این پیام را داشت که حلقه‌های میانی واقعی برابر حلقه‌های میانی قلابی اگر چه در کنف حمایت حلقه‌ی حاکمیت، پس نمی‌نشینند...
دوقطبی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم دوتایی نام‌زد سرخ | نام‌زد صورتی است...
پای صندوق‌های مشورتی رأی‌گیری انتخابات نام‌زدها را در کنار خط‌کش شریعت بایستانید و پس آن گاه رأی بریزید...
آن چه این روزها اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی و‌حتا عدالت‌طلبی خوانده می‌شوند همه کمابیش سر و ته یک کرباسند: ابطال‌طلبی. به نام‌زد اسلام‌طلب و شریعت‌مدار رأی بدهیم...
عمق آن چه در اکنون ایران اسلامی اصلاح‌طلبی خوانده می‌شود ناصبی‌گری است؛ نجاست اصلاحات؛ نقطه...
آن چه میزان در مشورت است، رأی حضورالحاضر است و نه رأی همج رعاع...
نقطه‌ی چاووش مشهد مقدس کاروان‌سرای طرق در ابتدای جاده‌ی قدیم نی‌شابور است. از سدها سال پیش این جا آخرین منزل در بیاده به حرم رضوی و نخستین منزل در بیاده به حرم حسینی بوده است...
سنی‌ها اگر در حجره‌ی خلوت چله‌نشینی می‌کنند، شیعه‌ها در جاده‌ی جلوت چله‌روی می‌کنند؛ چهل روز بیاده‌روی از حرم رضوی در ایران تا حرم حسینی در عراق در موسم اربعین و دیگر موسم‌های زیارت...
چله‌ی حکمت یک ویژند جهانی معنوی است؛ بر آمده از حدیث چهل روز اخلاص ورزیدن و حدیث پیاده به زیارت رفتن. عصر روز عاشوراء از مقتل‌خوانی صحن گوهرشاد حرم رضوی شروع می‌شود و صبح اربعین در زیارت‌خوانی صحن بین‌الحرمین حرم حسینی تمام می‌شود...
گفتم: چله‌ی حکمت را در دوره‌های یکان رضوان بگنجانید. از بیروت به مشهد پرواز بگیرید و در فرودگاه نجف منتظرشان باشید. در فاصله‌ی پیاده‌ی عاشورای مشهد تا اربعین کربلاء نباید رو کنند که رزمنده‌ی حرکت حزب‌الله‌اند؛ آن قدر زبان پارسی و فرهنگ ایرانی بدانند که کارشان روی جاده پیش برود...
نقطه‌ی چاووش شهر سبزوار بقعه‌ی ابورفاعه، صحابی شهید پیام‌بر اعظم، در خروجی غربی این شهر در ابتدای جاده‌ی عتبات عراق و‌حجاز و شام است...
چاووش رسانه‌ی بیاده است...
در سامانه‌ی ولایت منتشر فقیه آن کارگزار اصلح است که فقاهت‌باورتر از دیگران باشد و فقه‌خوانده‌تر...
مشروعیت هر کارگزار در سامانه‌ی ولایت منتشر فقیه، از ولایت بر آمده از فقاهت است. صندوق رأی سازوکار مشورت به ولی امر مسلمین برای نصب شرعی هر کارگزار است...
صندوق رأی یک سازوکار نوپدید برای مشورت دادن به ولی است؛ اگر نه رأی مردم از عهد نبی و وصی تا اکنون فقیه، شرعیت به کسی نداده است...
شریان‌های اروپایی اربعین...
سخن‌‌رانی ام‌سال حاج علی‌رضا پناهیان در نشست جامعه‌ی فعالان مردمی اربعین در نیمه‌ی خرداد مشهد مقدس با یک جمله‌ی کلیدی شروع شد: پیاده‌روی اربعین از در خانه‌ی زائر شروع می‌شود...
شما در دانش‌گاه در باره‌ی به شعب فرستاده شدن شیعیان فلسطین چیزی گفته‌یید که آن‌ها در حوزه در باره‌ی شهید بودن سنی‌های فلسطین چیزی گفته باشند؟ یا چه...
کسی که می‌گوید: با شیعیان فلسطین کار نمی‌کنیم، کار را قدرت سخت ارتکاز کرده است، اگر نه هویت نرم شیعه را به دست سنی‌ها نمی‌توان سپرد...
إزالة إسرائیل عن الوجود، هدف واضح و دقیقی است اما سلبی است، ایجابی ندارد؛ مقاومت تنزیهی...
صورت‌بندی نداشتن شریعت و قدرت در کنش کارگزاران سیاست و امنیت ما محصول صورت‌بندی نشدن وحدت و دعوت در منش آن‌ها است...
هن‌گامی که دم به دم حوزه‌ی شرعی و مدرسه‌ی فقهی قم تا نجف را نقد می‌کنیم دلیلی ندارد گاه به گاه سپاه پاس‌داران و نیروی بسیج و قدس را نقد نکنیم...
این که حاج قاسم می‌گوید: با شیعه در فلسطین کار نمی‌کنیم، یعنی نهاد سخت سپاه پاس‌داران با اقلیت امامی کار نظامی نمی‌کند و نه این که این طور تفسیرش کنیم که نهاد نرم حوزه‌ی شرعی هم کار آخوندی با شیعه در شام را غلاف کند؛ مگر آن که حوزه را در پیشانی نهضت ذیل سپاه پن‌داشته باشیم...
پرسش ساده‌ی ما آن است که پس از فتح قدس، شیعیان فلسطین را از شعب بیرون می‌آوریم یا هم‌آن جا باقی خواهند ماند؟ یا با هم‌این سنی‌ها پی جنگ با سفیانی می‌رویم؟ یا چه...