eitaa logo
محمد مهدی فاطمی صدر
2.9هزار دنبال‌کننده
420 عکس
30 ویدیو
2 فایل
مدرسه‌ی شیعی وتر | روایت نهضت امت @mahdi_vvatr
مشاهده در ایتا
دانلود
شورای نگه‌بان اگر نگه‌بان شریعت است باید برابر شریعت‌ستیزی علنی نام‌زد جنبش فواحش و شورش هرزه‌ها و خیزش لختی‌ها واکنش داشته باشد، و اگر دغدغه‌ی خود را قانون اساسی می‌داند، هر کس سوی قبله‌ی خودش...
فیروزه‌یی رنگ اشتباهی است؛ درستش این بود که رنگ پویش انتخابات جنبش فواحش و شورش هرزه‌ها و خیزش لختی‌ها هم‌آن لجنی باشد؛ رنگ دگوری‌های لجنی...
هزار سال پیش برهنه شدن‌تان کف میدان جنگ را دیده‌ییم و قرآن سر نیزه کردن‌تان. برای پویش انتخابات جنبش فواحش و شورش هرزه‌ها و خیزش لختی‌ها کف جنگ احزاب حجاب پی کنش تازه باشید...
رأی حرام هم‌این رأیی است که با لگد زدن به شریعت محمدی و حجاب شرعی از مذهبی‌های صورتی و دگوری‌های لجنی، ابطال‌طلب‌های سکولار جمع می‌کنند...
ما مأمور به تکلیفیم، مأمور به نتیجه نیستیم. ما مأمور به اجتهادیم، مأمور به اجماع نیستیم...
وحدت منهای دعوت نکبت است؛ وحدت، به خودی خود و وحدت برای وحدت حائز هیچ فضیلتی نیست...
سبد رأی‌ریزی توده‌های مذهبی صورتی از طرفی با سبد رأی‌ریزی مکتبی‌های سرخ هم‌پوشان است و از طرفی با سبد رأی‌ریزی دگوریهای سکولار. این بدیهی است که سبد رأی‌ریزی مکتبی‌ها و سکولارها هم‌پوشان نباشد...
سال‌ها است که ابطال‌طلب‌های ایرانی با دعوت به بدعت رأی جمع می‌کنند و در این دعوت هیچ خط قرمزی ندارند؛ در تمام این سال‌ها اما اسلام‌طلب‌های سنتی این پن‌دار را دارند که وحدت در خط‌چین‌های خاکستری برای آن‌ها رأی می‌آورد که نمی‌آورد...
شرعی‌سازی اجتهاد می‌خواهد؛ عرفی‌سازی اما با اجماع و اباحه پیش می‌رود...
ما رأی سرخ می‌دهیم، ما رأی صورتی نمی‌دهیم...
این طور به نظر می‌رسد که شورای نگه‌بان شرط اعتقاد و التزام به اسلام را فردی و شخصی احراز می‌کند و نه اجتماعی و حکومتی. این اگر نباشد در هر دوره نباید یک‌چند سکولار اسمی از اردوگاه ابطال‌طلب‌های شهرآشوب را تأیید صلاحیت کند که بر سر مسلمات شریعت دوقطبی بسازند و رأی جمع کنند‌...
عمل‌گرایی هم‌این طور که می‌بینیم به عرفی‌سازی و صورتی‌سازی و جاهلی‌سازی جمهوری اسلامی ختم می‌شود؛ وا نهادن اجتهاد شرعی با اصالت دادن به اجماع عرفی، اصالت دادن به نتیجه‌ی عرفی و وا نهادن تکلیف شرعی...
تمدن‌سازی بتن‌ریزی نیست...
حسن حمایت نخبه‌های خط انقلاب از نام‌زدهای مختلف هم‌این است که مخطئه بودن شیعه را از نو تمرین می‌کنیم؛ این که هر کس به حجت شرعی معتبر خودش باید عمل کند و در حال اختلاف با دیگران بتواند با آن‌ها در کمال ادب، احتجاج فقهی کند...
خط استحسان در سپاه پاس‌داران محصول هم‌این سردارهای عمل‌زده‌یی بود که جنگیدن از روی نقشه را نقص می‌دانستند. تاریخ ستاد سپاه تا صف بسیج و قدس را اگر خوانده باشیم می‌دانیم که عمل‌گرایی هم‌واره سر از عرفی‌سازی در آورده است...
چهل سال پس از تأسیس سپاه پاس‌داران این نهاد هنوز نظریه ندارد؛ و هم‌این است وضع نیروی بسیج تا نیروی قدس، تا برسیم به حرکت حزب‌الله در لبنان و حشدالشعبی در عراق. دلیل ساده‌اش هم شیدایی به کار صفی و جدی نشدن کاری فراستادی است...
پراگماتیسم پاس‌داری خود را اسب اصیل عربی می‌داند که می‌تازد و آدم‌های نظری را متهم به پهن دود کردن می‌کند...
سپاه پاس‌داران و نیروی بسیج سال‌ها است که حاج‌حسینی اداره می‌شود...
آن که سردار سازنده‌گی خوانده می‌شود در هم‌آن حال پدر خط استحسان در جمهوری اسلامی ایران هم بوده است...
نهاد حاج‌حسینی با ارتکاز برآمده از اخلاص کار می‌کند، اما جهادش با اجتهاد هم‌بود نیست؛ هم‌این است که تهی از تبیین و نظریه است...
خروجی بسنده به عمل‌گرایی در نیروهای معتقد به نظام به راحتی به دولت سوم سازنده‌گی ختم خواهد شد...
کار جهادی بی اجتهاد بی‌راهه رفتن است...
جهاد بی اجتهاد به چه ماند؟ زنبور بی عسل...
ما دین‌مان را از محکمات بیان نبی و وصی می‌گیریم و نه از متشابهات بیان این سرهنگ و آن سردار...
حلقه‌های میانی قلابی با کد و کلید کار می‌کند؛ حلقه‌های میانی واقعی با تفقه و حجت کار می‌کند...