eitaa logo
محمد مهدی فاطمی صدر
2.9هزار دنبال‌کننده
432 عکس
31 ویدیو
2 فایل
مدرسه‌ی شیعی وتر | روایت نهضت امت @mahdi_vvatr
مشاهده در ایتا
دانلود
وسط نشست گفت: ما خانه به دوشان غم سیل‌آب نداریم. می‌گفت: حلقه‌ی حاکمیت ملی گاه‌گاه کارگاه حلقه‌های میانی امت است اما زیست‌گاه آن‌ها نیست. انتخابات را می‌گفت که برای زمین نماندن حرف ره‌بر پای کار آمده بودند و اکنون بی دولت و منت به خانه و روزمره‌شان بر می‌گشتند‌، تا بزن‌گاه بعد...
درست با هم‌آن منطق که مؤمنین در محیط عیان با هجرت باید زیستار خود را بسازند در محیط رایان نیز با نفی استکبار خارجی و استبداد داخلی پی محیط زیست امن ایمانی خویش باید باشند؛ این منطقی است که از محیطی چون اینستا تا محیطی چون ایتا یک‌دست صادق است...
‏یا حسین | میرحسین؛ کم‌تر شعاری در تاریخ معاصر ایران اسلامی به قدر این شعار منافقین سبز مشحون از التقاط بوده است. شنیده شدن یک در میان آن در زیر و بالای پویش انتخابات و حتا پساانتخابات دولت چهاردهم به ما نشان می‌دهد که از چه آن را دولت التقاط می‌خوانیم...
دولت التقاط، امتداد طبیعی فتنه‌ی تقلب و فتنه‌ی تعلیق و غائله‌ی ژینا است؛ شعارهای فرقه‌ی اختر در گردهم‌آیی پیش‌ران‌های این دولت نباید ما را متعجب کند...
دولت التقاط...
مسجد نظام ارزش مشخص دارد، که چه کار در آن می‌توان کرد و چه کار نمی‌توان کرد. آن چه حسینیه تا مهدیه نامیده شده‌اند اگر در کال‌بد مسجد جانمایی نشود به هم‌این راحتی که می‌بینیم گرفتار سنت‌پریشی با ارزش‌های شیعی می‌شود‌...
درشت‌ترین تحریف عاشوراء صورتی کردن این حرکت سرخ است...
شیپور جنگ را از سر گشادش می‌زنید؛ کف جنگ احزاب حجاب با شهدای سه‌رقمی، هن‌گامی که حزب‌الله را جای اردوگاه تهتک هار به جنگ با آسیای بادی موهوم تحجر فرا می‌خوانید...
با فرقه‌ها مدرسه‌یی مبارزه باید کرد؛ اگر نه در جشن شکست آن‌ها چشم باز می‌کنی و می‌بینی که خودت فرقه‌ی بعدی شده‌یی..‌.
نقشه‌‌ی راه ما در چهار سال آینده چه است؟ مهار عرفی‌سازی و انقلاب‌زدایی دولت التقاط، توسط حلقه‌های میانی امت...
قاعدین حتا حضرت حسین را اهل قیام نمی‌دانند...
حلقه‌های میانی امت محاذی حلقه‌ی حاکمیت ملی است، موازی آن نیست...
به وهن مذهب اگر باشد حجاب برداشتن کف هیأت عزاداری سیدالشهداء در چشم درون شیعه‌ی ایران و بیرون مسلمان‌های عالم بسی موهن‌تر از قمه زدن کف هیأت‌ها است؛ و بماند که اولی حکم اولی است و حکم دومی دومین است...
این بی‌حجاب‌ها اگر دختر حاج قاسمند آن قمه‌زن‌ها پسر که‌اند؟ یا تلک قضیة و تلک قضیة...
این استحسان‌هایی که در باره‌ی زن‌های حجاب از سر برداشته در هیأت عزاداری می‌کنید را در باره‌ی مردهایی که در هیأت عزاداری قمه به سر می‌زنند هم از شما شنیده می‌شود؟ یا تلک قضیة و تلک قضیة...
بدعت با سنت مشکلی ندارد، اگر بتوان در آن تصرف کند. مشکل بدعت با نهضت است...
دولت التقاط مرز مشخصی با فتنه‌ی تقلب و فتنه‌ی تعلیق و حتا غائله‌ی ژینا ندارد؛ تا دل‌مان بخواهد اما با انقلاب اسلامی مرزبندی دارد...
وحدت که بر دعوت اصالت پیدا کند، جذب که جای رشد را بگیرد، هدف تنها آوردن آدم‌ها زیر خیمه‌ی هیأت می‌شود و نه بالیدن‌شان...
بارزترین مصداق هیأت سکولار هم‌این تکیه‌هایی است که امر به معروف و نهی از منکر در آن تعطیل شده است...
عرفی‌سازی عاشوراء هم‌این نهادن گناه تهتک بر گرده‌ی تحجر است؛ بازنویسی مقاتل سرخ با مداد صورتی...
ما باور به این برساخت اولویت نداریم؛ شما که دارید باید پاسخ بدهید اولویت جریان مذهبی اکنون تحجر است یا تهتک است...
دست‌گاه سیدالشهداء معصیت‌کار را درون خود می‌پذیرد. دست‌گاه سیدالشهداء معصیت کردن را درون خود نمی‌پذیرد...
عرفی کردن حکومت اسلامی به هم‌این راحتی است که اقامه‌ی سخت شریعت را در آن تعلیق می‌کنی...
جنگ پن‌هان چهار سال پیش رو نبرد حلقه‌های میانی واقعی با جامعه‌ی مدنی جعلی است...
دولت التقاط هم‌این است که می‌بینیم: به راست راه‌نما می‌زند و به چپ می‌پیچد...