از مسجد امام علی در لبهی محلهی اعظمیه تا مسجد ام طبول در آستانهی محلهی البیاع، با عبور از مسجد براثا، مسیر پیادهروی حرم حضرت کاظمین تا حرم حضرت حسین ستون فقرات شهر بغداد است؛ و ما دههها است از حضور روی زمین این راهبردیترین شاهراه عراق غائبیم...
معنویت به خودی خود یعنی معنادار و تأویلپذیر بودن؛ پوچ نبودن. ما اما از معنویت، قدسیت و عرشیت و روحانیت میفهمیم چه انتهای مسیر معنا کردن و به اول بردنمان است...
زیر چتر اردوگاه ابطالطلب، در پسآی انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری آن چه اصولگرایی خوانده میشود دیگر مرزی با آن چه اصلاحطلبی خوانده میشود ندارد...
هنگامی که ما دو امت در یک ملتیم، وحدت امری امی است و دعوت امری ملی...
وحدت زیرساخت دعوت است. بسنده به وحدت و دست شستن از دعوت باعث نمیشود تا حریف از دعوت دست بکشد...
مشروطه برای مشروط کردن سلطنت قسی پا گرفت، اما به مشروط کردن ولایت فقیه با وکالت سفیه ختم شده است؛ سرکهیی که شراب شد...
حکم شرعی هر فقیه را از متن رسالهی عملیهی اجتهادی ایشان باید خواند و نه از حاشیهی عمل استحسانی دفتر ایشان...
بنیادگراها سنتبسندهاند و هماین است که در نهضتستیزی دست کمی از عرفیسازهای بدعتگزار ندارند...
چپها اگر سنتپریش نبودند دوتایی متشأن نهضت-سنت را به دوتایی متعارض نهضت|نظام تقریر نمیکردند...
خلاف مشهورات ریشوها، تهدید نزدیک در پسآی برپایی حکومت اسلامی خلفیگری است و نه سلفیگری...
حکم شرعی هر فقیه را از متن رسالهی عملیهی اجتهادی ایشان باید خواند و نه از حاشیهی عمل استحسانی دفتر ایشان...
جنبش فواحش را روزهایی در طهران دیدهییم؛ آرمان آن شورش اما برپایی دولت فواحش بود که سالها است یک پایتختش هماین پاریس سکولار درنده است...
این محرم است که اسلام را زنده نگه داشته است؛ این صفر است که محرم را زنده نگه داشته است...
آخوندهای پروانهیی و مداحان موزیکال و ریشو|چادریهای مقوای پامنبری آنها اگر برای صورتی کردن عاشورای سرخ خیز برداشتهاند دلیلی ندارد که برای صورتی کردن مناسک اربعین بخت خود را نیازمایند...
فرقهها در سویهی ایجابی خود با انتساب به افراد و نه افکار بالا میآیند؛ فرقهها در سویهی سلبی خویش نیز باز کاری با افکار ندارند و پی پایین کشیدن افراد پاد خویشند...
متشابهات فقیه را با رجوع به محکمات او باید فهمید؛ درست مانند مشابهات وصی و نبی...
این پوشش ورزشکارهای زن در بازیهای جهانی هر چه باشد حجاب شرعی نیست. این نمونهی نزدیکی از جاهلیت در قوارهی دولت و وزارت است...