آن چه چادر ایرانی خوانده میشود، حجاب کامل شرعی است اما کاملترین حجاب شرعی نیست...
نفاق و نهانروشی وضعیت نهادینهی سکولارهای کافر ایرانی است، حتا اگر مدتها از دگردیسیشان از سکولار شرمنده به سکولار درنده سپری شده باشد...
آن دولت و وزارت شریعتمدار است که جای انکار اقامهی سخت حجاب، اجبار دخترکان نامکلف به مقنعه پوشیدن در مدرسههای دخترانه را بر دارد، اگر نه عرفیساز است و یا بنیادگرا...
اجبار دخترکان نامکلف به مقنعه پوشیدن در مدرسهی دخترانه کاری از سنخ همآن شرطهای ضمن عقدی است که حقوقدانهای مدرن عدلیه در عقدنامههای زوجهای مسلمان وارد کردند؛ خاصهخرجیهای خودبنیاد عرفی از جیب شرع و حکومت شرعی...
اجبار دخترکان نامکلف به مقنعه پوشیدن در مدرسهی دخترانه کاری از سنخ همآن شرطهای ضمن عقدی است که حقوقدانهای مدرن عدلیه در عقدنامههای زوجهای مسلمان وارد کردند؛ خاصهخرجیهای خودبنیاد عرفی از جیب شرع و حکومت شرعی...
در بینهی پیاده از خانه به عتبه، مسیر خانه تا نقطهی چاووش شهر همآن قدر مسیر مناسک موسم اربعین است که مسیر عمود هزاروچند تا عتبه. این یعنی مردها موکبداریشان را از در خانه باید شروع کنند و زنها پیادهرویشان را، تا برسیم به جادهی نجف به کربلاء...
اکثریت را کاشف از شرعیت دانستن چه تفاوتی با اجماع در معنای سنی آن دارد؟ جدای آن که آن اجماع خواص است و این چیزی که به ریش شیعه میبندید اجماع عوام است...
ملیگرایی با اصالت دادن به آهن سرد همآن قدر پرت است که قومگرایی با اصالت دادن به منی یمنی؛ میلهگرایی و قبیلهگرایی در انحطاط لنگهی همند...
حاج قاسم نمونهی درستی بود که چه گونه امر ملی را ذیل امر امی تعریف باید کرد؛ ملیترین سردار و در همآن حال امیترین...
اگر در نیمهی شمال ایران ساکنید، امسال مسیر شمالی پیادهروی اربعین را بیازمایید: شروع از پانزدهم صفر از حرم کاظمین؛ سال بعد از مرز خسروی شروع کنید و سال بعدش از تنگهی چهارزبر تا برسید به شروع پیاده از خانه به عتبه، از همدان و طهران و قم و ساری و رشت و ارومیه و بیرجند و مشهد...