آن چه محور مقاومت خوانده میشود روی بینهی سلبی ازالة إسرائیل عن الوجود ساخته شده است. این بشود یا نشود، باید پرسید که آن بینهی ایجابی که حشدالشعبی در عراق با حرکت حزبالله در لبنان با حماس در فلسطین با انصارالله در یمن را کنار هم مینهد و جبههی مقاومت میکند چه است؟ یا چه...
حرکت امل را خدا برای حرکت حزبالله رسانده که پیوستاری از شیعههای عرفی تا شیعههای نجفی را با دوری و دوستی در چهارچوب آن با خود حفظ کند. خود میگویند در پسانبیه حرکت امل از سویهی نظامی تا سیاسی در حرکت حزبالله مستحیل میشود؛ اولی از هم اکنون شده اما در بارهی دومی شک دارم...
نهادن رهیافت انسانی به موازات اسلامی کاری از سنخ نهادن ماهیت اخلاق به موازات فقه است؛ عرف به موازات شرع...
این که هزینهی احتجاج با سرداران سپاه اسلام آن قدر پایین آمده که حتا نیروهای سنی غزه هم نرخشکنی میکنند عار نیست؛ سالها است که آخوندهای شیعی به نرخ روز نقد میشوند. این که حماس در فلسطین یا حوثیها در یمن احتجاج آخوندها و پاسدارها با خود را نکول کنند اما نفی منطق بازار است...
طوفانالاقصی نمودار رشد چشمگیر حماس در عملیات نظامی بود. بیانیهی حماس در پاسخ به بیان سخنگوی سپاه اما نشان میدهد که گفتار و گفتمان در این مجموعه از فتنهی شام رشد چندانی نداشته است. کافی است واکنش سرد سویههای شیعی عراقی تا شامی جبههی مقاومت به این بیانیه را ببینیم...
اینها که احالهی به عرف میدهند همآن مغلطهی احالهدهندهها به عقل میکنند: عرف؟ کدام عرف؟ عقل؟ کدام عقل...
دههها تجربهی حرکت حزبالله در لبنان در پروندهی حجاب پیش چشم ما است: کار فرهنگی، کار درازمدت، کار کارشناسی، کار غیرمستقیم، تنها استضعاف را رفع میکند و حریف استکبار نیست...
شیعه در لبنان نه تنها از اقامهی سخت حجاب شرعی پا پس کشیده است که در اقامهی نرم حجاب شرعی هم شکست خورده است...
مشکل این روسپیپوشهایی که کف خیابانهای شهر کشف فاحش حجاب کردهاند شبههی علمی نیست، شهوت عملی است، و این دومی چارهیی جز شدت و حتا خشونت ندارد...
با گذشت یک سال از جنبش فواحش و شورش هرزهها و پویش پتیاره انتظار این که سازمان بسیج برای اقامهی حجاب شرعی گردان ساخته باشد بی جا نیست هر چند این سازمان حتا از ساختن گفتار برای این کار نیز ناتوان بوده است...
دست کم از سال دوهزار مدار کار حرکت حزبالله با محیط داخلی لبنان وحدت است و نه دعوت؛ هماین است که دعوت به مقاومت از در و دیوار میریزد اما معنای مصرح آن دعوت و این مقاومت شیعه شدن یا حجاب گرفتن نیست...