eitaa logo
محمد مهدی فاطمی صدر
2.9هزار دنبال‌کننده
482 عکس
39 ویدیو
2 فایل
مدرسه‌ی شیعی وتر | روایت نهضت امت @mahdi_vvatr
مشاهده در ایتا
دانلود
فرمود: تخلف از قانون نظام اسلامی جائز نیست. نظام را اگر یک مشترک لفظی بدانیم ترجمه‌اش می‌شود: تخلف از قانون نظام شریعت جائز نیست؛ این یعنی تخلف از قانون غیر شرعی نظام قدرت مشمول این حکم نیست...
روندهای درونی نظام دست کم دو دسته از رگه‌های در هم پیچیده‌ است: ناموس، ناناموس. و ناموس عالم هم‌‌آن شریعت‌ است. این یعنی در مشترک لفظی نظام و قانون نظام، نظام ناموس در اعتقاد و التزام غیر از نظام ناناموس است که در آن آویخته است. نظام ناموس هم‌آن نظام اسلامی و نظام شرعی است...
شریعت قانون جهان و ناموس عالم است؛ سکولارهای هار سویه‌ی بی‌ناموس جامعه‌ی ایرانید...
اکنون می‌دانیم که بسی مدعیان کار کارشناسی درازمدت در تمام مدت در پس‌آی غائله‌ی ژینا با متشرعین جامعه‌ی ایران کار فرهنگی می‌کرده‌اند تا با جنبش فواحش و شورش هرزه‌ها و پویش پت‌یاره‌ها کنار بیاییم...
کسی که کف جنگ احزاب حجاب می‌گوید: حجاب اولویت نیست، نسخه‌ی نرم هم‌آن آدم سختی است که یکی پس از دیگری موشک می‌خورد و می‌گوید: در زمان مناسب و مکان مناسب پاسخ می‌دهیم...
ما با کفار، حتا ایرانی، گفت‌وگو نمی‌کنیم؛ ما کفار را دعوت می‌کنیم...
آن دخترک یتیم در غزه‌ی در جنگ می‌گوید: زعتر را خالی می‌خوریم؛ و گریه می‌کند: دلم نان می‌خواهد. ترک بر می‌دارم. صبح‌های شام، زعتر را با نان هم نمی‌توانستم بخورم؛ و اگر چیزی نبود، نان در روغن زیتون می‌زدم یا نان خالی می‌خوردم، و زعتر تند هم‌آن طور دست‌نخورده بر سفره می‌ماند...
از چابهار ایران تا بصره‌ی عراق تا نبطیه‌ی لبنان صدایش شناسه‌ی حضور شیعه‌ها و نوشیعه‌ها است. آن شب سرد در خلوتی خیابان در حارة حریک بیروت صدایی که شاید انتظارش را نداشتم، صدای حاج محمود بود که به فارسی از آن خودروی پایه‌بلند که می‌رفت، می‌آمد...
سن تکلیف در بیعت و مشورت هم‌آن سن تکلیف شرعی است. این‌ رسانه‌ها که سن عرفی هجده سال را سن تکلیف سیاسی می‌خوانند و برایش جشن تکلیف هم می‌گیرند تبریک شب یلدا را به خاطر آدم می‌آورند و شب آرزوها خواندن لیلة‌الرغائب را...
این دموکراسی‌خواه‌هایی که هنوز احساس مسلمانی دارند می‌گویند: خدا حق تشریع را به انسان وا سپرده است؛ یعنی: پیام‌بران بازنشست شده‌اند، وحی هم که نمی‌آید، و اف‌سارمان بر شانه‌ی ما نهاده شده است. به این مشرب در فل‌سفه‌ی سیاست چه باید گفت؟ نومفوضه...
رأی دادن، چه به بیعت و چه در مشورت، اگر یک تکلیف شرعی باشد، درستش آن است که سن شروع رأی دادن هم سن تکلیف شرعی باشد، و نه این سن من‌درآوردی عرفی...
عرفی‌سازها در ایران هن‌گامی که می‌خواهند شرعی‌سازی را بزنند از چه ترکیبی استفاده می‌کنند؟ خالص‌ساز...