فرمود: فارجعوا إلی رواة احادیثنا. این یعنی ولایت فقیه منتشر است و نه منفرد. خطاب فصل بافتار ولایت فقهاء هم در دست امام امت است...
تصرف هر کارگزار حکومت در امر مردم نیازمند به ولایت است؛ کارگزار نافقیه مأذون به ولایت بالادست است و ولایت ذاتی ندارد، تا به کارگزار فقیه در آن منصب برسیم...
ولایت منفرد فقیه بر آن است که جامعه یک فقیه و ولی میخواهد که در نوک هرم قدرت باشد و باقیش را با وکالت عوام میتوان اداره کرد. ولایت منتشر فقیه بر آن است که مراتب هرم قدرت با مراتب منتشر و متکثر و متعدد ولایت و فقاهت باید اداره شود...
محکمترین امر ملی همآن میلهی مرزی است؛ آهن سرد. امر امی اما بیعت گرم با امام است...
نظام تقنینی اکنونی ما شترگاوپلنگ است؛ سادهترین امارهاش آن است که در شورای نگهبان اجتهاد [تنزیهی] میکنند و در مجمع تشخیص اجماع میکنند و در مجلس شورا استحسان میکنند...
جریان وحدت منهای دعوت میخواهد سنیستیز نباشد اما سر از شیعهستیزی در میآورد...
در نسبت با اهل سنت پیش از هر کار باید بدانیم مسألهی اساسیمان رأی و قدرت است یا قبر و قیامت است...
قرار بود در نسبت با شیعه در جبههی مقاومت به شرط شیئ نباشید و نه آن که با شیعیان فلسطین تا یمن بشرط لا بشوید...
بایکوت امامیه از فلسطین تا یمن محصول نبود صورتبندی نظری میان دوتایی وحدت و دعوت در نهادهای تازه به نهضت رسیده است...
حجت شرعی ما جایی میانهی شریعت و فقاهت احراز میشود. اینها که لقلقهی زبانشان متحجر خواندن این و آن است دستشان که جا به حجت بند شده است؟ یا چه...
اگر دستتان از حجت شرعی و فقاهت شیعی کوتاه است نام نهادتان را نهضت نگزارید...
حیجاباستایلها را میشناسیم، که با بیحجابها بوجیموجی و جیجیباجیند. شیعااستایلها هم اینهایند که تشیع برایشان یک سبک زیست است و نه مناسک حیات؛ هماین است که دعوت به تشیع را رها کردهاند و با تسنن تفنن میکنند...
مشروطه، مشروعه نشد؛ مشروطه، مشروط به عرف از مسیر رأی بود و نه مشروط به وحی از مسیر فقه...
مچ دعوتبسندهها را که جا میتوان گرفت؟ اشغال قدس. مچ وحدتبسندهها را که جا میتوان گرفت؟ تشرف به تشیع...
وحدت و دعوت دو روی یک سکهاند؛ وحدت در سنت و دعوت در نهضت. کسی که وحدت میکند و دعوت نمیکند و کسی که دعوت میکند و وحدت نمیکند، سکهی لمس و قلب است...
سنی تکفیری ناسره شیعه را تکفیر میکند؛ سنی تکفیری ناسرهی بدخیم شیعه را تکفیر مطلق میکند و از اسلام اخراج میکند؛ سنی تکفیری ناسرهی بدخیم آخته بر شیعه که با تکفیر مطلق از اسلام اخراجش کرده است شمشیر میکشد. شیعه اما عموم سنی را تکفیر نسبی میکند، و از اسلام اخراجش نمیکند...
این که با مسلمان سنی خلفی و سلفی بتوان برای فتح قدس کار کرد و حتا با کافر صلیبی و جهود و ملحد دروزی و شیوعی هم بتوان کار کرد اما با مؤمن شیعهی امامی نتوان کار کرد، هر چه باشد نامش مقاومت مکتبی نیست...
مبارزه به شرط مرز هماین است که بیرون مرزهای ایران با تطبیع اشغال قدس مبارزه میکنی اما درون مرزهای ایران مبارزه با تطبیع کشف حجاب را غلاف کردهیی...
اسرائیل به زبان پارسی از درون محیط رایان و عیان ایران پی نابودی فلسطین است...
آخوند پروانهیی پروا نمیدهد، چه خودش هم پروا و ورع و تقوا ندارد...
اسرائیل یک امت است که تا دل ملت ایران پیش آمده است؛ پارسهای صهیونی را شنیدهیید...
امت اسرائیل یک پیوستار است که تا ایران کش آمده است؛ سویهییش به عبری سخن میگوید و سویهییش به پارسی...