#تشرف #علی_بن_مهزیار
🔻 میگفت: «ره چنان رو، که رهروان رفتند». کمی در جزئیات سیر علیبن مهزیار نگاه کنید. یک سفرش را من برای دوستان توضیح میدادم. صبر میکرد قافله از اهواز حرکت کند، به عراق میآمدند، به نجف میآمدند. مدتی در نجف بودند. کربلا میرفت. مسجد سهله میرفت. مسجد کوفه میرفت. زیارتگاهها میرفت. تا اینکه در آن چند روزی که در آنجا بودند، موعد حرکت قافله به سمت حجاز شود.
🔸 چه سختیهایی با کمی زاد و راحله و سختیِ مرکب، پیاده، به هر صورت تا مدینه میرفتند، تا در مسجد شجره مُحرم شوند و دیگر در مسجد النبی، بقیع، گریه و زاری داشت که یابن رسولالله! کجایی، بیا.
🔹 با چه سختی مُحرم میشدند. چقدر با سختی خودشان را برسانند به مکانهای بعدی، شب که نمیتوانستند بروند، روز باید میرفتند. گرما داشته، سرما داشته. آفتاب بوده. بار روی سرشان نگذارند.
ادامه دارد...
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
🔘 @nasery_ir
ادامه قبل...
🔻 اگر به یک نسل قبل برگردیم، غالباً کفشهایشان را برمیداشتند که پاره نشود، کفش آنقدر کم بود. کفشهایشان را در راه رفتن درمیآوردند. مردم خیلی در فقر و فاقت بودند و اصلاً امکانات نبوده.
🔸 اینها بالاخره به هر صورت، که مُحرم هم هستند و روی پاهایشان هم نباید پوشیده شود و از مسجد شجره که به احرام عمرهٔ تمتع مُحرم میشوند باید در بیابان بروند. خار مغیلان است. شب که نمیشده بروند تاریک بوده و روز میرفتند.
🔹 با سختی هر کسی یک باری به دوشش بوده. حتی لُنگ و لباسهایش هم نباید نجس شود. ببینید چقدر سختی میکشیدند که از مسجد شجره به سمت مکه بروند. خیلی راه است. مسجد شجره تا مدینه فاصلهای ندارد. (حالا یا از هر طرف به مکه بروند.) به مسجدالحرام برسند، عمرهٔ تمتع انجام بدهند و حین طواف و سعی بین صفا و مروه، یابن الحسن کجایی.
🔸 در مسعی برو و بیا، یک مدتی فاصله است تا اعمال حج شروع شود. محرم شوند به احرام حج و برای عرفات راه بیفتند. دیگر امید به اینجا بستند. میرفتند و در عرفات بگرد و گریه و زاری کن، مشغول بودند. شب میشد باز تشرف حاصل نشد، مغرب به سمت مشعر حرکت میکردند.
ادامه دارد...
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
🔘 @nasery_ir
ادامه قبل...
🔻 خدا میداند چه سختیهایی داشتند تا خودشان را برسانند به مشعر «ثُمَّ أَفيضُوا مِنْ حَيْثُ أَفاضَ النَّاسُ» به سمت مشعر میرفتند تا سحر در آنجا باشند. بعد بروند، از مشعر به منیٰ چقدر راه است. خسته، پیاده، بار به دوش، سخت بروند.
🔸 خیلی خب به منیٰ میرفتند. رمی جمرات روز اول، روز دوم تا باز دوباره به مکه برگردند. هلاک میشدند. اینهایی که میرفتند گاهی در برخی فصول نصفشان برمیگشتند. سختیها، سختیها، سختیهایی داشتند. برمیگشتند طواف انجام میدادند. حجشان را تمام میکردند
🔹 در حین طواف در مسعی: یابن الحسن، یابنالحسن... تشرف حاصل شد؟ خیر حاصل نشد. مدتی در مکه میماندند. قافلهها شروع به راه افتادن میکردند، دلشان نمیآمده برگردند. شاید امشب حضرت را ببینیم. شاید امشب ببینیم. تشرف حاصل نمیشد.
🔸 دوباره به نجف میآمدند، دوباره مسجد کوفه، مسجد سهله، کربلا، تا یک سفر میشد. نوزده سال کسی مثل علی بن مهزیار اینطوری مثل گندمِ برشته در ماهیتابه برای دیدار حضرت برود!!
🔹 چه کسی حاضر است این سعی و تلاش را انجام دهد؟! الان همین #جمکران کنار ما هست ولی همت نمیکنیم پیاده این مسیر را برویم.
کد ۸۴۵
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
🔘 @nasery_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #مهدویت | عدالت؛ برجستهترین شعار مهدویت
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 زهرا رحیمی: مدالم را به شهدای غزه تقدیم میکنم
🔹زهرا رحیمی اعجوبه پاراتکواندو جهان در ۱۵ سالگی که توانسته است مدال نقره را در پاراتکواندو کسب کند، مدال خود را به شهدای غزه تقدیم کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ساخت پاپوش هایی از ضایعات چوب و پارچه در غزه
🔺 این تیتر را در رسانه ها دیدم.نمی دانم واقعا برای غزه است یا نه ولی برای وقت هایی که ناشکری مون بالا میزنه دیدنش خوبه.غبار اندوهی که با دیدنش به دل میشینه رضایت آدم رو بیشتر می کنه.
#غزه_مظلوم
#رضایت
#اهل_بیت #امام_زمان
🔻 اگر امامشناسی درست باشد، امام حی و عالم و حاضر است. اگر غیر از این باشد، ما باید در امامشناسی خود تجدید نظر کنیم.
🔸 آنقدر دیدگاههای مادی و زندگیِ مادی و نگرشِ مادی، مادیِ مادیِ مادی ما را فرا گرفته که تمام آسمانها و معنویت و فضائل را میخواهیم از دریچه تنگ خیالی و مادیِ خودمان ترسیم کنیم.
🔹 حتی اهلبیت را مدام کوچکتر کنیم تا با قد و قواره نگرشی ما درستتر در بیاید. این بیماریِ ماست. تمام سعی آنها این بوده که بشر را و بشریت را بزرگ تعریف کند و سعی ما بر این است که اهلبیت را محدود به حدود اربعهٔ خیالی خود کنیم.
🔸 مخصوصاً مقام حضرت صاحبالامر علیهالسلام مقامی بوده که... شوخی نیست که امام صادق علیهالسلام بنشینند و شدید گریه کنند و خطاب به حضرت بگویند: «سَيِّدِي غَيْبَتُكَ نَفَتْ رُقَادِي»، غیبت تو خواب از چشم من برده.
(كمال الدين و تمام النعمة ج۲؛ ص۳۵۲)
🔹 یا امام رضا علیهالسلام هر وقت به یاد آن بزرگ میافتند که هنوز به حسب ظاهر به دنیا نیامده، امام رضا علیهالسلام میایستند.
(الغدير، العلامة الأميني ج۲، ص۵۰۹ به نقل از کتاب الدمعة الساكبة للنبهاني: ج۷ ص۳۶۵)
🔸 هیچ به این بخشهای عظمت و بزرگی کار گویا توجه نداریم و برای ایجاد ارتباطی صحیح و باطنی با این زاویهٔ عمیق تلاش نمیکنیم.
کد ۸۴۷
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
🔘 @nasery_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رستمی: مدالم را از ائمه معصومین دارم و آن را به رهبر انقلاب و همۀ مردم ایران تقدیم میکنم.
@Farsna
گاهی تیتر روزنامه هارو ببینیم که از زاویه دید جریان های مختلف به اوضاع کشور باخبر بشیم
گویا صف بنزین شمال باز صف های دوران سیاه حسن روحانی را تداعی کرده و آقایان دولت مقصر را دولت شهید رئیسی معرفی کردند اما این مطلب نشان می دهد در سال ۱۴۰۲رکورد مصرف بنزین از این ایام تعطیلات هم بیشتر بوده ولی صف و بی نظمی نداشتیم.
مشکل جای دیگر است...
#ناکارآمدی
#هنر_تحریم
📢 در روز هفدهم شهريور۵۷ رهبرانقلاب در كدام شهر بودند | ماجرای نامه ايشان به يكی از افراد قم
✏️ من از روز هفدهم شهریور سال ۱۳۵۷ خاطرهای در ذهن دارم. قبل از آن که این حادثه خونبار در تهران اتّفاق بیفتد، سیاست رژیم ستمشاهی به دنبال این بود که مبارزان و به تبع آن ملت ایران را، به تندرو و کندرو، افراطی و معتدل تقسیم کند.
✏️ این، نکته خیلی قابل توجّهی است که امروز مثل آیینهای، همه عبرتها را به ما درس میدهد. کسی که روزنامههای آن وقت و اظهارات مسؤولان رژیم ستمشاهی را مطالعه میکرد، میفهمید که اینها میخواهند کسانی را که در مقابل آنها هستند و مبارزه میکنند، از هم جدا کنند. عدّهای را که طرفداران و علاقهمندان مخلص امام بودند و راه امام را علناً اظهار میکردند، به عنوان تندرو و افراطی و متعصّب معرفی میکردند. در مقابل اینها هم، بعضی از کسانی را که علاقهمند به مبارزه بودند، ولی خیلی جدّی در آن راه نبودند، یا جدّی بودند، ولی دستگاه آنطور خیال میکرد اینها جدیّتی ندارند، به عنوان افرادی که معتدلند و با اینها میشود مذاکره و صحبت کرد، معرفی میکردند. من در آن روز این احساس خطر را کردم.
✏️ آن زمان من در جیرفت تبعید بودم. شاید روز چهاردهم یا پانزدهم شهریور بود. به یکی از آقایان معروف که در قم بود، نامهای نوشتم و این سیاست رژیم را برای آن آقا تشریح کردم و گفتم اینها با این تدبیرِ خباثتآمیز میخواهند بهانهای برای سختگیری بر مخلصان و عشّاق امام بزرگوار به دست آورند و شما را بدون اینکه خودتان بخواهید، در مقابل آنها قرار دهند. این نامه را نوشته بودم؛ اما هنوز نفرستاده بودم.
✏️ روز شنبه هجدهم شهریور بود که رادیو و روزنامهها، خبر کشتار هفده شهریور را پخش کردند. فردای آن روز، ما در جیرفت از این قضیه مطّلع شدیم.
✏️ من برداشتم در حاشیه آن نامه برای آن آقا نوشتم که: «باش تا صبح دولتش بدمد، کاین هنوز از نتایج سحر است». آن نامه را به وسیله مسافر، برای آن آقای محترم فرستادم. آنها شروع کردند سختگیریها را علیه مبارزان و انقلابیون حقیقی راه انداختن که نمونهاش کشتار هفدهم شهریور بود. ۷۶/۶/۱۹
🗓 سالروز قضیه ۱۷ شهریور ۵۷ و کشتار مردم توسط عوامل رژیم پهلوی
💻 Farsi.Khamenei.ir
فتح قلم🖋
📢 در روز هفدهم شهريور۵۷ رهبرانقلاب در كدام شهر بودند | ماجرای نامه ايشان به يكی از افراد قم ✏️ من ا
مطلب جالبی است.
تبیین رهبری از دوقطبی سازی های دشمن ساخته و سوءاستفاده از تفرقه